18 Ekim 2020 Pazar

Yeni süpersonik uçaklar havacılığı canlandırabilir mi?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2T6XPwK

Yeni süpersonik uçaklar havacılığı canlandırabilir mi? Teknolojinin hızlı değişimi havacılıkta da seyahatleri hızlandırırken, dev şirketler sesten hızlı uçaklar için yeniden kolları sıvadı. Koronavirüs salgının büyük darbe vurduğu sektörde, süpersonik uçakların dönüşüyle havayolu ulaşımının yeniden canlandırılması hedefleniyor. Yaklaşık 20 yıl sonra dünya yine sesten daha hızlı bir yolcu uçağına bir adım daha yaklaştı. Boom Supersonic, süpersonik test uçağı XB-1’i bu ay içinde görücüye çıkardı. Uçak, Sovyetler Birliği’nin 1968’de uçmaya başlayan Tupolev TU-144 modelinden sonraki ilk sivil süpersonik uçak oldu. İnce ve burnu sivrilen yapısı, Boom’un önerdiği Overture modelin tasarımının da onaylanmasına imkan sağlayacak. Overture, Concorde’a benzeyen daha zarif, delta kanatlı bir proje. Overture uçağının okyanus aşırı rotalarında 65-88 yolcu taşıması öngörülüyor. Kullanıma hazır hale geldiğinde Overture, Mach 2,2 hızıyla, tarihin en hızlı uçağı olacak. British Airways’in kıdemli Concorde kaptanı Mike Bannister, “İnsanlar, ovalarda at üstünde dört nala gitmeye başladıklarından beri her zaman daha hızlı seyahat etmek istedi” diyor. Bir bildiği var elbette. Zira Bannister, British Airways’te 22 yıl boyunca Concorde uçurdu, Concorde’un son ticari uçuşunu da Ekim 2003’te Londra semalarında yaptı. Concorde, bu son uçuşundan sonra Bristol’da müzede sergileniyor. AS2 iş dünyası pazarında NASA’nın kanatları daha ince ve uzun olan süpersonik uçağı X-59 da 2022’de test uçuşlarına başlayacak. Uçak, süpersonik sesi azaltmak için teknolojik yollar arayışında. Bir diğer süpersonik uçak da Aerion’un AS2 model uçağı. Sivil süpersonik uçuşların gelecek on yılın sonuna doğru başlaması hedefleniyor. Ama yalnızca 8-10 yolcu kapasitesiyle bu uçak sadece süpersonik iş seyahatleri yapacak yolculardan oluşan yeni bir pazarı hedefliyor. Bannister, bu jetlerin birbirlerinin rakibi olmadığının, ticari uçuşlarda tamamen farklı sektörlere yeni girişler olarak anlaşılması gerektiğini söylüyor. Bannister, “AS2 Aerion ile Mach 1,4, hızında daha düşük süpersonik ses çıkaracak bir yöntemle uçmayı hedefliyoruz. Boom, Mach 2,2 hızla okyanusları aşmak istiyor. Bana göre bu çok daha güçlü bir pazar” diyor. Bu uçaklarla ilgili mühendislik sorunlarından biri, yüksek hızda motorların içine çektiği havanın kontrol edilebilmesi. Süpersonik hızlarda hava çekilmesi uçakların motorlarında sorun yaratabiliyor. Alınan hava miktarının, hava akımının kırılması ve motoru yormayacak hıza indirilmesi planlanıyor. Bu çok hassas bir alan. İngilizler ile Fransızlar arasında Concorde’un emekli olduğu dönemde yaşanan çatlağa da bu neden olmuştu. Air France filosunu emekli etti ama British Airways ise jetin uçmasında ısrarcıydı. Bannister, “Concorde’un tasarımı konusunda kendisini yetki sahibi olarak öne süren Airbus’ın bize uçmaya devam etmesi için tasarım konusunda tam yetki vermemesinin sebeplerinden biri, alınan hava miktarının hala gizli tutulmasıydı” dedi. Havacılık sektörü şimdi Covid-19 salgını nedeniyle çok zor bir dönemden geçiyor. Havayolu şirketleri düşen yolcu sayısı nedeniyle siparişleri ya erteledi ya da iptal etti. Peki süpersonik jetler için talep olacak mı? Bannister, “Asıl soru havacılık sektörü Covid-sonrası dönemde başarıya ulaşabilecek mi, sorusu. İş seyahatlerinin eski seviyesine dönmeyeceği teorisi var. Ancak çok varlıklı insanların durumu önemli olacak” diyor. Bannister, süpersonik uçuşların prestijinin, ses hızından yavaş uçan uçaklara ilgiyi azaltacağını düşünüyor. Aerion AS2, Florida’da Cape Canaveral yakınlarında üretiliyor. Şirket, yalnızca bir avuç insanı dünya genelinde saatte 1.000 mil uçuran bu üç motorlu jetin, sık iş seyahatleri yapanların beklediği bir uçak olduğuna inanıyor. Şirket uçağın 2027 itibariyle uçmaya başlamasını hedefliyor. İş seyahati amaçlı jet filoları işleten şirketler birçok farklı tasarım seçeneği sunuyor. Aeiron da AS2 model uçağının bu seçeneklere değerli bir katkı olacağını düşünüyor. Amaç, 10 yılı aşkın bir süre içinde 300 uçak satmak. Aerion, havacılık devi Boeing’in şirkette azınlık hissesi satın almasıyla daha fazla itibar kazandı. Boeing, Aerion’un yönetim kurulunda iki sandalye almış oldu. Boom’un danışman kurulunda da Lockheed Martin’den eski yöneticiler var. Özel jetlerin alım satımıyla ilgili danışmanlık yapan Jetcraft’ın başkanı Chad Anderson, “Mesele olup olmayacağı değil, ne zaman olacağı. (Süpersonik jetler) bu dönem sahip olduğumuz en değerli emtia” dedi. Anderson, Londra-New York veya Dubai arasındaki uçuşların bu teknoloji için uygun rotalar olduğunu ifade etti. Boom’un süpersonik uçuşları denizlerin üzerine yapma niyetine karşı, Aerion Mach 1,4 hızındaki uçuşların kara üstünde yapılabileceğine inanıyor. ABD’deki kurumlar da henüz sivil süpersonik seyahatlere uygulanan yasağı kaldırmadı. NASA’nın X-59’u Dolayısıyla çok büyük bir siyasi lobicilik faaliyeti yürütülmeli. NASA’nın X-59’u da bunda büyük rol oynayacak. Motor üreticisi GE ile Boeing gibi büyük isimlerin katılımı, önceki yıllarda süpersonik tasarımlardaki spekülasyonları da tersine çevirdi. Anderson, “Bunlar gerçek ve çok yetenekli oyuncular” dedi. NASA, süpersonik yolcu uçuşlarının başlamasındaki en büyük sorunun hala sonik ses patlaması olduğunu ifade ediyor. XB-1 modeliyle örtüşen yanları olsa da, NASA’nın süpersonik araştırmalara soktuğu X-59 çok tuhaf ve farklı bir görünüme sahip. Uzun ince kurşun kalem görünümlü gövdesi, uçağın burun kısmı ile kuyruk yüzeyi arasında sandviç gibi katlanan delta kanatlarıyla, pilot kokpitinin de burun kısmının çok daha gerisine gömülmesiyle X-59, ileride çok daha fazla süpersonik yolcunun görüleceği gelişen teknolojide bir deneme olacak. X-59, Mach 1,4 hız sınırıyla ses patlamasının yeri etkilemeyeceği bir uçuş profili arayışında. X-59, kurumların ses patlamasının gürültüsüne göz yummasını umuyor. Uçuşlara 2022’de başlaması planlanan X-59’un tasarımı, sonik şokların gövdesinde dalgalanmasını ve dolayısıyla yere etkisinin en aza indirilmesini öngörüyor. Uçak, 2024 itibariyle ABD’de belirlenen bölgelerde denenecek ve uçtuğunda o bölgelerde yaşayanların çıkan seslere tepkileri değerlendirilecek. Yüksek çözünürlüklü kameralar da bu paketin parçası çünkü pilotların görüşünü etkileyen burnun sonuna kadar her şeyi görmesi gerekiyor. Concorde’un burnu öne doğru eğiliyor ve vizör, kalkışta ve inişte görüşü sağlamak için aşağı çekiliyor, seyir halinde de yukarı kaldırılıyordu. Bannister, bu mühendislik çalışmalarının tatmin edici olduğu görüşünde ama tasarım açısından Concorde’un X-50 ve XB-1’den daha güzel olduğunu söylüyor: “Concorde beynin, artistik ve bilimsel, her iki tarafını da memnun ediyordu.” (BBC Türkçe) The post Yeni süpersonik uçaklar havacılığı canlandırabilir mi? first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Teknolojinin hızlı değişimi havacılıkta da seyahatleri hızlandırırken, dev şirketler sesten hızlı uçaklar için yeniden kolları sıvadı.

Koronavirüs salgının büyük darbe vurduğu sektörde, süpersonik uçakların dönüşüyle havayolu ulaşımının yeniden canlandırılması hedefleniyor.

Yaklaşık 20 yıl sonra dünya yine sesten daha hızlı bir yolcu uçağına bir adım daha yaklaştı.

Boom Supersonic, süpersonik test uçağı XB-1’i bu ay içinde görücüye çıkardı. Uçak, Sovyetler Birliği’nin 1968’de uçmaya başlayan Tupolev TU-144 modelinden sonraki ilk sivil süpersonik uçak oldu.

İnce ve burnu sivrilen yapısı, Boom’un önerdiği Overture modelin tasarımının da onaylanmasına imkan sağlayacak. Overture, Concorde’a benzeyen daha zarif, delta kanatlı bir proje.

Overture uçağının okyanus aşırı rotalarında 65-88 yolcu taşıması öngörülüyor.

Kullanıma hazır hale geldiğinde Overture, Mach 2,2 hızıyla, tarihin en hızlı uçağı olacak.

British Airways’in kıdemli Concorde kaptanı Mike Bannister, “İnsanlar, ovalarda at üstünde dört nala gitmeye başladıklarından beri her zaman daha hızlı seyahat etmek istedi” diyor.

Bir bildiği var elbette. Zira Bannister, British Airways’te 22 yıl boyunca Concorde uçurdu, Concorde’un son ticari uçuşunu da Ekim 2003’te Londra semalarında yaptı. Concorde, bu son uçuşundan sonra Bristol’da müzede sergileniyor.

AS2 iş dünyası pazarında

NASA’nın kanatları daha ince ve uzun olan süpersonik uçağı X-59 da 2022’de test uçuşlarına başlayacak. Uçak, süpersonik sesi azaltmak için teknolojik yollar arayışında.

Bir diğer süpersonik uçak da Aerion’un AS2 model uçağı. Sivil süpersonik uçuşların gelecek on yılın sonuna doğru başlaması hedefleniyor.

Ama yalnızca 8-10 yolcu kapasitesiyle bu uçak sadece süpersonik iş seyahatleri yapacak yolculardan oluşan yeni bir pazarı hedefliyor.

Bannister, bu jetlerin birbirlerinin rakibi olmadığının, ticari uçuşlarda tamamen farklı sektörlere yeni girişler olarak anlaşılması gerektiğini söylüyor.

Bannister, “AS2 Aerion ile Mach 1,4, hızında daha düşük süpersonik ses çıkaracak bir yöntemle uçmayı hedefliyoruz. Boom, Mach 2,2 hızla okyanusları aşmak istiyor. Bana göre bu çok daha güçlü bir pazar” diyor.

Bu uçaklarla ilgili mühendislik sorunlarından biri, yüksek hızda motorların içine çektiği havanın kontrol edilebilmesi.

Süpersonik hızlarda hava çekilmesi uçakların motorlarında sorun yaratabiliyor. Alınan hava miktarının, hava akımının kırılması ve motoru yormayacak hıza indirilmesi planlanıyor.

Bu çok hassas bir alan. İngilizler ile Fransızlar arasında Concorde’un emekli olduğu dönemde yaşanan çatlağa da bu neden olmuştu. Air France filosunu emekli etti ama British Airways ise jetin uçmasında ısrarcıydı.

Bannister, “Concorde’un tasarımı konusunda kendisini yetki sahibi olarak öne süren Airbus’ın bize uçmaya devam etmesi için tasarım konusunda tam yetki vermemesinin sebeplerinden biri, alınan hava miktarının hala gizli tutulmasıydı” dedi.

Havacılık sektörü şimdi Covid-19 salgını nedeniyle çok zor bir dönemden geçiyor. Havayolu şirketleri düşen yolcu sayısı nedeniyle siparişleri ya erteledi ya da iptal etti.

Peki süpersonik jetler için talep olacak mı?

Bannister, “Asıl soru havacılık sektörü Covid-sonrası dönemde başarıya ulaşabilecek mi, sorusu. İş seyahatlerinin eski seviyesine dönmeyeceği teorisi var. Ancak çok varlıklı insanların durumu önemli olacak” diyor.

Bannister, süpersonik uçuşların prestijinin, ses hızından yavaş uçan uçaklara ilgiyi azaltacağını düşünüyor.

Aerion AS2, Florida’da Cape Canaveral yakınlarında üretiliyor. Şirket, yalnızca bir avuç insanı dünya genelinde saatte 1.000 mil uçuran bu üç motorlu jetin, sık iş seyahatleri yapanların beklediği bir uçak olduğuna inanıyor.

Şirket uçağın 2027 itibariyle uçmaya başlamasını hedefliyor.

İş seyahati amaçlı jet filoları işleten şirketler birçok farklı tasarım seçeneği sunuyor. Aeiron da AS2 model uçağının bu seçeneklere değerli bir katkı olacağını düşünüyor. Amaç, 10 yılı aşkın bir süre içinde 300 uçak satmak.

Aerion, havacılık devi Boeing’in şirkette azınlık hissesi satın almasıyla daha fazla itibar kazandı. Boeing, Aerion’un yönetim kurulunda iki sandalye almış oldu. Boom’un danışman kurulunda da Lockheed Martin’den eski yöneticiler var.

Özel jetlerin alım satımıyla ilgili danışmanlık yapan Jetcraft’ın başkanı Chad Anderson, “Mesele olup olmayacağı değil, ne zaman olacağı. (Süpersonik jetler) bu dönem sahip olduğumuz en değerli emtia” dedi.

Anderson, Londra-New York veya Dubai arasındaki uçuşların bu teknoloji için uygun rotalar olduğunu ifade etti.

Boom’un süpersonik uçuşları denizlerin üzerine yapma niyetine karşı, Aerion Mach 1,4 hızındaki uçuşların kara üstünde yapılabileceğine inanıyor.

ABD’deki kurumlar da henüz sivil süpersonik seyahatlere uygulanan yasağı kaldırmadı.

NASA’nın X-59’u

Dolayısıyla çok büyük bir siyasi lobicilik faaliyeti yürütülmeli. NASA’nın X-59’u da bunda büyük rol oynayacak.

Motor üreticisi GE ile Boeing gibi büyük isimlerin katılımı, önceki yıllarda süpersonik tasarımlardaki spekülasyonları da tersine çevirdi. Anderson, “Bunlar gerçek ve çok yetenekli oyuncular” dedi.

NASA, süpersonik yolcu uçuşlarının başlamasındaki en büyük sorunun hala sonik ses patlaması olduğunu ifade ediyor. XB-1 modeliyle örtüşen yanları olsa da, NASA’nın süpersonik araştırmalara soktuğu X-59 çok tuhaf ve farklı bir görünüme sahip.

Uzun ince kurşun kalem görünümlü gövdesi, uçağın burun kısmı ile kuyruk yüzeyi arasında sandviç gibi katlanan delta kanatlarıyla, pilot kokpitinin de burun kısmının çok daha gerisine gömülmesiyle X-59, ileride çok daha fazla süpersonik yolcunun görüleceği gelişen teknolojide bir deneme olacak.

X-59, Mach 1,4 hız sınırıyla ses patlamasının yeri etkilemeyeceği bir uçuş profili arayışında.

X-59, kurumların ses patlamasının gürültüsüne göz yummasını umuyor.

Uçuşlara 2022’de başlaması planlanan X-59’un tasarımı, sonik şokların gövdesinde dalgalanmasını ve dolayısıyla yere etkisinin en aza indirilmesini öngörüyor.

Uçak, 2024 itibariyle ABD’de belirlenen bölgelerde denenecek ve uçtuğunda o bölgelerde yaşayanların çıkan seslere tepkileri değerlendirilecek.

Yüksek çözünürlüklü kameralar da bu paketin parçası çünkü pilotların görüşünü etkileyen burnun sonuna kadar her şeyi görmesi gerekiyor. Concorde’un burnu öne doğru eğiliyor ve vizör, kalkışta ve inişte görüşü sağlamak için aşağı çekiliyor, seyir halinde de yukarı kaldırılıyordu.

Bannister, bu mühendislik çalışmalarının tatmin edici olduğu görüşünde ama tasarım açısından Concorde’un X-50 ve XB-1’den daha güzel olduğunu söylüyor:

“Concorde beynin, artistik ve bilimsel, her iki tarafını da memnun ediyordu.” (BBC Türkçe)

The post Yeni süpersonik uçaklar havacılığı canlandırabilir mi? first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2T6XPwK
via IFTTT

17 Ekim 2020 Cumartesi

Bir uçakta virüse yakalanma riski “yıldırım çarpmasıyla aynı kategoride”


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/31dqODm

Türkiye’ye yeni seferler


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3597KXX

İstanbul Havalimanı Şimdi Whatsapp’ta! İstanbul Havalimanı ile ilgili merak ettiğiniz her şey için 7/24 çevrim içi. İstanbul Havalimanı Whatsapp telefon numarası kaç? İstanbul Havalimanı sosyal medya hesabından yapılan açıklamada son yılların en önemli paylaşım uygulamalarından biri olan Whatsapp uygulaması ile yolcuların ve vatandaşların İstanbul Havalimanı ile ilgili tüm bilgilere Whatsapp üzerinden ulaşabileceği bilgisi paylaşıldı. Paylaşılan bilgi mesajında ” İstanbul Havalimanı’nın konforu şimdi WhatsApp’ta. Havalimanımızla ilgili merak ettiğiniz her şey için 7/24 hizmetinizdeyiz.” ifadeleri kullanıldı. İstanbl Havalimanı Whatsapp kanalına 444 1 442 numarasından erişebilirsiniz. Bir kaç soru sorduk PCR testi havalimanında yaptırılabilir miyiz? Merhaba ,PCR testi talebinde bulunan misafirlerimiz için uygulamanın yapılacağı laboratuvar çalışmaları giden yolcularımız (12 numaralı kapı karşısında) için tamamlanmıştır. İlgili test alanı T.C Sağlık bakanlığı tarafından akredite edilmiş firma tarafından 7/24 işletilmekte olup test sonuçlarınızı havalimanından alabilir yada https://enabiz.gov.tr/ adresi üzerinden ulaşabilirsiniz. Uçuşunuzda bir aksaklık yaşanmaması adına havalimanımızda daha erken bulunmanızı rica ederiz. Ödeme işlemini Halk Bankası üzerinden veya nakit olarak ilgili alanda da gerçekleştirebilirsiniz. Ek soru ve detaylar için T.C Sağlık bakanlığı iletişim hattı Alo 184 ile irtibata geçebilirsiniz.Test sonuçları 4-9 saat aralığında çıkmaktadır. Bagajları emanete bırakabilir miyiz? Bagajınızı havalimanımızın gelen yolcu katında bulunan iki adet “Bagaj Konsinye” alanına ücret karşılığında emanet edebilirsiniz. Bu alanların konum bilgilerine havalimanı haritamızdan https://ift.tt/31fsA6W üzerinden veya Apple / Android cihazınıza yükleyebileceğiniz İstanbul Havalimanı mobil uygulamamız üzerinden ulaşabilirsiniz. cihaz. SAA (Devlet Hava Meydanları İşletmesi) PPC (Kamu-Özel İşbirliği) oranına göre belirlenen bırakılan bagaj ücretleri tablosu aşağıdaki gibidir. Büyük Boy Bagaj: Günlük 72,5 TL Orta boy bagaj: Günlük 36 TL Küçük Boy Bagaj: Günlük 27,5 TL The post İstanbul Havalimanı Şimdi Whatsapp’ta! first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

İstanbul Havalimanı ile ilgili merak ettiğiniz her şey için 7/24 çevrim içi.

İstanbul Havalimanı Whatsapp telefon numarası kaç?

İstanbul Havalimanı sosyal medya hesabından yapılan açıklamada son yılların en önemli paylaşım uygulamalarından biri olan Whatsapp uygulaması ile yolcuların ve vatandaşların İstanbul Havalimanı ile ilgili tüm bilgilere Whatsapp üzerinden ulaşabileceği bilgisi paylaşıldı.

Paylaşılan bilgi mesajında ” İstanbul Havalimanı’nın konforu şimdi WhatsApp’ta. Havalimanımızla ilgili merak ettiğiniz her şey için 7/24 hizmetinizdeyiz.” ifadeleri kullanıldı.

İstanbl Havalimanı Whatsapp kanalına 444 1 442 numarasından erişebilirsiniz.

Bir kaç soru sorduk

PCR testi havalimanında yaptırılabilir miyiz?

Merhaba ,PCR testi talebinde bulunan misafirlerimiz için uygulamanın yapılacağı laboratuvar çalışmaları giden yolcularımız (12 numaralı kapı karşısında) için tamamlanmıştır. İlgili test alanı T.C Sağlık bakanlığı tarafından akredite edilmiş firma tarafından 7/24 işletilmekte olup test sonuçlarınızı havalimanından alabilir yada https://enabiz.gov.tr/ adresi üzerinden ulaşabilirsiniz. Uçuşunuzda bir aksaklık yaşanmaması adına havalimanımızda daha erken bulunmanızı rica ederiz. Ödeme işlemini Halk Bankası üzerinden veya nakit olarak ilgili alanda da gerçekleştirebilirsiniz. Ek soru ve detaylar için T.C Sağlık bakanlığı iletişim hattı Alo 184 ile irtibata geçebilirsiniz.Test sonuçları 4-9 saat aralığında çıkmaktadır.

Bagajları emanete bırakabilir miyiz?

Bagajınızı havalimanımızın gelen yolcu katında bulunan iki adet “Bagaj Konsinye” alanına ücret karşılığında emanet edebilirsiniz. Bu alanların konum bilgilerine havalimanı haritamızdan https://ift.tt/31fsA6W üzerinden veya Apple / Android cihazınıza yükleyebileceğiniz İstanbul Havalimanı mobil uygulamamız üzerinden ulaşabilirsiniz. cihaz. SAA (Devlet Hava Meydanları İşletmesi) PPC (Kamu-Özel İşbirliği) oranına göre belirlenen bırakılan bagaj ücretleri tablosu aşağıdaki gibidir.

Büyük Boy Bagaj: Günlük 72,5 TL
Orta boy bagaj: Günlük 36 TL
Küçük Boy Bagaj: Günlük 27,5 TL

The post İstanbul Havalimanı Şimdi Whatsapp’ta! first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dBYHD1
via IFTTT

Bir uçakta virüse yakalanma riski “yıldırım çarpmasıyla aynı kategoride” Geçen hafta, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) yeni bir araştırma yayınladı ve bir uçakta virüse yakalanma riskinin “yıldırım çarpmasıyla aynı kategoride” göründüğünü söyledi. 1,2 milyar yolcu arasında IATA, yalnızca 44 yayınlanmış potansiyel uçak içi aktarım vakası buldu. Bu 44 vakanın çoğu, pandeminin ilk günlerinde maske gerekmediğinde meydana geldi. IATA Genel Müdürü Alexandre de Juniac, “Hiçbir uçuş risksiz değil. Ancak şu ana kadar yapılan çalışmalar, uçağın içinde corona virüse yakalanma riskiyle  yıldırım çarpma riskinin aynı kategoride olduğunu gösteriyor” ifadelerini kullandı. Hava yolculuğu geçen yıla göre hala yaklaşık yüzde 70 azaldı, ancak bahardan bu yana bir artış var. Salgının en kötü etkilediği sektörlerden biri olan havayolu taşımacılığı yılın başından inanılmaz derecede zarar etti ve hatta bir kısmı iflas etti. ABD Savunma Bakanlığı ve United tarafından yapılan bir çalışma, toparlanmaya çalışan havayolu şirketleri için kurtarıcı olabilir. Bu çalışmada, yolcu uçaklarında bulunan modern hava filtreleme sistemleri sayesinde kabinde virüs bulaşma riskinin neredeyse sıfır olduğu belirtiliyor. ABD Savunma Bakanlığı’nın yaptığı araştırmada,  uçuşlarda yeni tip  corona virüse maruz kalma riski çok düşük olduğu belirtildi. Söz konusu çalışma, pandeminin seyahat üzerindeki ezici etkisinden kurtulmaya çalışan havayolu endüstrisi için hayat kurtarıcı olabilir. Savunma Bakanlığı’nın United Airlines ile ortaklaşa yürüttüğü çalışma Perşembe günü yayınlandı. United uçağında bir mankenle altı aydan daha fazla bir sürede 300 test yaptılar. ABD Ulaştırma Komutanlığı, Savunma İleri Araştırma Proje Ajansı (DARPA) ve Hava Hareketlilik Komutanlığı’nın dahil olduğu çalışma kapsamında, tamamen dolu Boeing 777-200 ve 767-300  modeline sahip yolcu uçaklarında virüsün nasıl yayıldığını modellendi. UÇAK İÇİNDE VİRÜSÜN BULAŞMA RİSKİ YÜZDE 0,0003 Araştırmada, tüm koltuklar dolu olsa bile, yolcuların maske taktığında virüsün bulaş riskinin yüzde 0,0003 olduğu  hesaplandı. Uzmanlar ayrıca maskelerin, komşu koltuklarda bile biri öksürdüğünde enfeksiyona maruz kalma olasılığı değişmediğini öne sürdü. ZARARLI PARTİKÜLLERİN YÜZDE YÜZE YAKINI 6 DAKİKA İÇİNDE DIŞARI ATILIYOR United Airlines İletişim Başkanı Josh Earnest, ABC News’e “Bu parçacıkların % 99.99’u uçağın içini altı dakika içinde terk etti. “Uçaktaki hızlı hava sirkülasyonu, aşağı doğru havalandırma ve filtreleme sistemleri sayesinde, bir uçakta bulunmanın en güvenli kapalı kamusal alan olduğunu gösteriyor. ” dedi. HAVAYOLU ŞİRKETLERİ ÇALIŞMAYI MEMNUNİYETLE KARŞILADI Amerikan havayolu United Airlines’ın yöneticilerinden Toby Enqvist, “Bu sonuçlar, uçuşunuz tamamen dolu olsa bile, uçakta Corona virüse maruz kalma şansınızın neredeyse yok olduğu anlamına geliyor” dedi. HAVACILIK ENDÜSTRİSİ MİLYARLARCA DOLAR ZARAR ETTİ BununLa birlikte corona virüs pandemisinin en sert etkilediği alanlardan bir havacılık endüstrisi oldu. Bu nedenle küresel olarak pek çok havayolu şirketi milyarlarca dolar zarara uğrayarak iflas etti. Salgın nedeniyle sadece ABD’de hava yoluyla yapılan yolculukların sayısı bir yıl öncesine göre yüzde 65 azaldı. The post Bir uçakta virüse yakalanma riski "yıldırım çarpmasıyla aynı kategoride" first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Geçen hafta, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) yeni bir araştırma yayınladı ve bir uçakta virüse yakalanma riskinin “yıldırım çarpmasıyla aynı kategoride” göründüğünü söyledi.

1,2 milyar yolcu arasında IATA, yalnızca 44 yayınlanmış potansiyel uçak içi aktarım vakası buldu. Bu 44 vakanın çoğu, pandeminin ilk günlerinde maske gerekmediğinde meydana geldi.

IATA Genel Müdürü Alexandre de Juniac, “Hiçbir uçuş risksiz değil. Ancak şu ana kadar yapılan çalışmalar, uçağın içinde corona virüse yakalanma riskiyle  yıldırım çarpma riskinin aynı kategoride olduğunu gösteriyor” ifadelerini kullandı.

Hava yolculuğu geçen yıla göre hala yaklaşık yüzde 70 azaldı, ancak bahardan bu yana bir artış var.

Salgının en kötü etkilediği sektörlerden biri olan havayolu taşımacılığı yılın başından inanılmaz derecede zarar etti ve hatta bir kısmı iflas etti.

ABD Savunma Bakanlığı ve United tarafından yapılan bir çalışma, toparlanmaya çalışan havayolu şirketleri için kurtarıcı olabilir. Bu çalışmada, yolcu uçaklarında bulunan modern hava filtreleme sistemleri sayesinde kabinde virüs bulaşma riskinin neredeyse sıfır olduğu belirtiliyor.

ABD Savunma Bakanlığı’nın yaptığı araştırmada,  uçuşlarda yeni tip  corona virüse maruz kalma riski çok düşük olduğu belirtildi. Söz konusu çalışma, pandeminin seyahat üzerindeki ezici etkisinden kurtulmaya çalışan havayolu endüstrisi için hayat kurtarıcı olabilir.

Savunma Bakanlığı’nın United Airlines ile ortaklaşa yürüttüğü çalışma Perşembe günü yayınlandı. United uçağında bir mankenle altı aydan daha fazla bir sürede 300 test yaptılar.

ABD Ulaştırma Komutanlığı, Savunma İleri Araştırma Proje Ajansı (DARPA) ve Hava Hareketlilik Komutanlığı’nın dahil olduğu çalışma kapsamında, tamamen dolu Boeing 777-200 ve 767-300  modeline sahip yolcu uçaklarında virüsün nasıl yayıldığını modellendi.

UÇAK İÇİNDE VİRÜSÜN BULAŞMA RİSKİ YÜZDE 0,0003

Araştırmada, tüm koltuklar dolu olsa bile, yolcuların maske taktığında virüsün bulaş riskinin yüzde 0,0003 olduğu  hesaplandı. Uzmanlar ayrıca maskelerin, komşu koltuklarda bile biri öksürdüğünde enfeksiyona maruz kalma olasılığı değişmediğini öne sürdü.

ZARARLI PARTİKÜLLERİN YÜZDE YÜZE YAKINI 6 DAKİKA İÇİNDE DIŞARI ATILIYOR

United Airlines İletişim Başkanı Josh Earnest, ABC News’e “Bu parçacıkların % 99.99’u uçağın içini altı dakika içinde terk etti. “Uçaktaki hızlı hava sirkülasyonu, aşağı doğru havalandırma ve filtreleme sistemleri sayesinde, bir uçakta bulunmanın en güvenli kapalı kamusal alan olduğunu gösteriyor. ” dedi.

HAVAYOLU ŞİRKETLERİ ÇALIŞMAYI MEMNUNİYETLE KARŞILADI

Amerikan havayolu United Airlines’ın yöneticilerinden Toby Enqvist, “Bu sonuçlar, uçuşunuz tamamen dolu olsa bile, uçakta Corona virüse maruz kalma şansınızın neredeyse yok olduğu anlamına geliyor” dedi.

HAVACILIK ENDÜSTRİSİ MİLYARLARCA DOLAR ZARAR ETTİ

BununLa birlikte corona virüs pandemisinin en sert etkilediği alanlardan bir havacılık endüstrisi oldu. Bu nedenle küresel olarak pek çok havayolu şirketi milyarlarca dolar zarara uğrayarak iflas etti. Salgın nedeniyle sadece ABD’de hava yoluyla yapılan yolculukların sayısı bir yıl öncesine göre yüzde 65 azaldı.

The post Bir uçakta virüse yakalanma riski "yıldırım çarpmasıyla aynı kategoride" first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/31dqODm
via IFTTT

Türkiye’ye yeni seferler Rus tur operatörleri uçuş programlarını genişletmeye devam ediyor. Samara ve Krasnoyarsk şehirlerinden Türkiye’ye seferler eklendi. Rus hükümeti 9 Ekim itibariyle dört Rus şehrini daha uluslararası uçuşlara açmıştı. Samara, Krasnoyarsk, Grozni ve Vladivostok’tan 9 Ekim itibariyle yurt dışı uçuşlar başlamıştı. Tur operatörü Coral Travel, Samara’dan Türkiye’ye yönelik uçuş programını genişletti. Tur operatörü, Royal Flight uçaklarıyla Antalya’ya haftada 4 kez charter turları düzenliyor. Uçuş programı yıl boyunca devam edecek. Coral Travel Arkhangelsk’ten de Antalya’ya uçuyor. Dalaman ve Bodrum’a da seferler Coral Travel St.Petersburg’dan Dalaman’a Ural Havayolları’yla 21 Ekim’e kadar haftada 2 uçuş gerçekleştirecek. Kazan’dan Bodrum’a Royal Flight, 25 Ocak’a kadar her 10.5 günde bir 1 uçuş gerçekleştirecek. Tur operatörü ANEX Tour, Rusya’daki iki yeni şehirden AZUR Air uçaklarıyla charter uçuş programı başlattı. AZUR Air 18-27 Ekim tarihleri arasında Krasnoyarsk-Antalya seferleri düzenleyecek. Samara’dan da Antalya’ya haftada iki kez uçacak. Tur operatörü PEGAS Touristik 11 Ekim’den 21 Kasım’a kadar Samara Antalya arasında Nordwind Havayolunun uçaklarıyla tek günlerde uçuş gerçekleştirecek. Tur operatörü TUI Rusya da Ural Airlines uçaklarıyla Samara’dan Antalya’ya haftada iki kez charter turları düzenleyecek. The post Türkiye'ye yeni seferler first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Rus tur operatörleri uçuş programlarını genişletmeye devam ediyor. Samara ve Krasnoyarsk şehirlerinden Türkiye’ye seferler eklendi.

Rus hükümeti 9 Ekim itibariyle dört Rus şehrini daha uluslararası uçuşlara açmıştı. Samara, Krasnoyarsk, Grozni ve Vladivostok’tan 9 Ekim itibariyle yurt dışı uçuşlar başlamıştı.

Tur operatörü Coral Travel, Samara’dan Türkiye’ye yönelik uçuş programını genişletti. Tur operatörü, Royal Flight uçaklarıyla Antalya’ya haftada 4 kez charter turları düzenliyor. Uçuş programı yıl boyunca devam edecek.

Coral Travel Arkhangelsk’ten de Antalya’ya uçuyor.

Dalaman ve Bodrum’a da seferler

Coral Travel St.Petersburg’dan Dalaman’a Ural Havayolları’yla 21 Ekim’e kadar haftada 2 uçuş gerçekleştirecek. Kazan’dan Bodrum’a Royal Flight, 25 Ocak’a kadar her 10.5 günde bir 1 uçuş gerçekleştirecek.

Tur operatörü ANEX Tour, Rusya’daki iki yeni şehirden AZUR Air uçaklarıyla charter uçuş programı başlattı.

AZUR Air 18-27 Ekim tarihleri arasında Krasnoyarsk-Antalya seferleri düzenleyecek. Samara’dan da Antalya’ya haftada iki kez uçacak.

Tur operatörü PEGAS Touristik 11 Ekim’den 21 Kasım’a kadar Samara Antalya arasında Nordwind Havayolunun uçaklarıyla tek günlerde uçuş gerçekleştirecek.

Tur operatörü TUI Rusya da Ural Airlines uçaklarıyla Samara’dan Antalya’ya haftada iki kez charter turları düzenleyecek.

The post Türkiye'ye yeni seferler first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3597KXX
via IFTTT