17 Ekim 2020 Cumartesi

Afriqiyah Airways: Trablus ve Bingazi arasında seferler başlıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3436YfY

LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE HEDEF 100 MİLYAR DOLARI AŞMAK


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2T0mUsT

Qatar Airways Uçuş Ağını 100 Noktaya Çıkarıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3545Nw9

LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE HEDEF 100 MİLYAR DOLARI AŞMAK UTİKAD 38. Seçimli Olağan Genel Kurulu’nda yönetime aday olan “Geçmişten Geleceğe” ekibi, seçildikleri takdirde hayata geçirecekleri projelerini düzenledikleri basın toplantısıyla açıkladı. Dr. Kayıhan Özdemir Turan, ekip adına yaptığı konuşmada, dünya ölçeğinde yapılan çalışmalarda lojistik sektörünün GSYH içerisindeki payının ortalama yüzde 13 olarak kabul edildiğini belirtti. Bu varsayımdan hareketle Türkiye’deki lojistik sektörünün ekonomik büyüklüğünün 100 milyar doları aşması için çaba harcayacaklarını kaydetti. Turan, drone ile yük taşımacılığından sektörde kadın iş gücünün artırılmasına ve Türkiye’nin dış ticarette tercih ettiği ticari terimlerin değiştirilmesinden lojistik maliyetlerinin düşürülmesine kadar birçok konudaki projelerini paylaştı. Lojistik sektörünün lider sivil toplum kuruluşu Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD), 38. Seçimli Olağan Genel Kurulu’na hazırlanıyor. Aralık ayında gerçekleştirilmesi planlanan Genel Kurul için UTİKAD tarihinde ilk defa, mevcut yönetim kadrosunda yer almayan üyeler bir araya gelerek oluşturdukları liste ile seçime girme kararı aldı. “Geçmişten Geleceğe” adı verilen oluşum, projelerini Beşiktaş’taki Point Otel’de düzenlenen basın toplantısıyla duyurdu. Oluşumun Yönetim Kadrosu adaylarının da katıldığı toplantıda ekip adına söz alan Dr. Kayıhan Özdemir Turan, UTİKAD için hayata geçirmeyi hedefledikleri projelerini anlattı. Türkiye’de sektör Turan, lojistik sektörünün büyüklüğüne dair yapılan çalışmalarda Gayrisafi Yurtiçi Hasıla (GSYH) içerisindeki payının ortalama yüzde 13 olarak kabul gördüğünü dile getirdi. Bu varsayımdan hareketle Türkiye’deki lojistik sektörü büyüklüğünün 100 milyar doları aşması için çaba harcayacaklarını söyledi. “İnsansız hava aracı mevzuat çalışmalarında yer alacağız” Turan, “Geçen yıl tonaj bazında ithalatın yüzde 85,41’lik kısmı ülkemizde teslim alınmış, ihracatın da yüzde 37,49’luk kısmı ülkemiz teslim satılmıştır. Bu durum sektörümüz için asla kabul edilemez. Bu oranları sektörümüz ve paydaşlarımız lehine değiştirecek bir bakış açısı en kısa zamanda tesis edilmelidir.” diye konuştu. Drone ile yük taşımacılığı yakın gelecekte yaygınlaşacağından insansız hava aracı mevzuat çalışmalarında etkin şekilde rol alacaklarını kaydeden Turan, daha gerçekçi bilgi ve değerlere dayalı yeni bir Lojistik Performans Endeksi hazırlanmasına dikkati çekti. “Geçmişte yapılamayanlara değil gelecekte yapmak istediklerimize odaklanacağız” Turan, “Geçmişten Geleceğe, Birlikte El Ele” sloganı ile çok çalışacaklarını belirterek, şunları söyledi: “Bir araya gelerek bir başlangıç oluşturduğumuzu, ancak bir arada kalarak ilerleyebileceğimizi ve başarılı olmak için bir arada çok sıkı çalışmamız gerektiğini biliyoruz. Hedeflediğimiz başarının ‘almak ile değil vermek ile’ gerçekleşebileceğine inanıyoruz. Bugüne kadar yapılanların değerini biliyoruz. Bu süreçte görev yapan her bir kişiye gönülden teşekkür ediyoruz. Buradan hareketle geçmişte yapılamayanlara değil gelecekte yapmak istediklerimize odaklanacağız.” Lojistik maliyetlerinin düşürülmesi için çalışılacak Lojistik sektöründe kadın iş gücünün destekleneceğini ifade eden Turan, ‘Geçmişten Geleceğe’ ekibi olarak diğer bazı hedeflerini ise şöyle sıraladı: Kağıtsız işlem için e-konşimento, e-irsaliye gibi uygulamalar desteklenecek, e-awb değişiklik ücretinin kaldırılmasına yönelik çalışmalar yapılacak. Yurtiçi lojistik masraf kalemlerini dünyadaki muadilleri ile karşılaştırıp ürün maliyetindeki payının düşürülmesi için çalışmalar yapılacak. “Ordino” uygulamasının tüm taşıma modları için gerekliliği sanayicilere anlatılacak İhracatçılar tarafından kullanıldığında ticari kayıplara, ithalatçılar tarafından kullanıldığında potansiyel maliyetlere neden olan EXW incoterms uygulamasının kaldırılması için çalışılacak. İthalat ve ihracat yapan firmaların, lojistik sektörünün büyümesine katkı sağlayacak şekilde uygun incoterms kullanması sağlanacak. “Ordino” uygulamasının tüm taşıma modları için gerekliliği sanayicilere anlatılacak. İntermodal taşımacılığın gelişmesi adına 44 ton taşıma limitinin mevzuatta sektör lehine güncellenmesi için çalışılacak. The post LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE HEDEF 100 MİLYAR DOLARI AŞMAK first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

UTİKAD 38. Seçimli Olağan Genel Kurulu’nda yönetime aday olan “Geçmişten Geleceğe” ekibi, seçildikleri takdirde hayata geçirecekleri projelerini düzenledikleri basın toplantısıyla açıkladı. Dr. Kayıhan Özdemir Turan, ekip adına yaptığı konuşmada, dünya ölçeğinde yapılan çalışmalarda lojistik sektörünün GSYH içerisindeki payının ortalama yüzde 13 olarak kabul edildiğini belirtti.

Bu varsayımdan hareketle Türkiye’deki lojistik sektörünün ekonomik büyüklüğünün 100 milyar doları aşması için çaba harcayacaklarını kaydetti. Turan, drone ile yük taşımacılığından sektörde kadın iş gücünün artırılmasına ve Türkiye’nin dış ticarette tercih ettiği ticari terimlerin değiştirilmesinden lojistik maliyetlerinin düşürülmesine kadar birçok konudaki projelerini paylaştı.

Lojistik sektörünün lider sivil toplum kuruluşu Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD), 38. Seçimli Olağan Genel Kurulu’na hazırlanıyor. Aralık ayında gerçekleştirilmesi planlanan Genel Kurul için UTİKAD tarihinde ilk defa, mevcut yönetim kadrosunda yer almayan üyeler bir araya gelerek oluşturdukları liste ile seçime girme kararı aldı.

“Geçmişten Geleceğe” adı verilen oluşum, projelerini Beşiktaş’taki Point Otel’de düzenlenen basın toplantısıyla duyurdu.

Oluşumun Yönetim Kadrosu adaylarının da katıldığı toplantıda ekip adına söz alan Dr. Kayıhan Özdemir Turan, UTİKAD için hayata geçirmeyi hedefledikleri projelerini anlattı.

Türkiye’de sektör

Turan, lojistik sektörünün büyüklüğüne dair yapılan çalışmalarda Gayrisafi Yurtiçi Hasıla (GSYH) içerisindeki payının ortalama yüzde 13 olarak kabul gördüğünü dile getirdi. Bu varsayımdan hareketle Türkiye’deki lojistik sektörü büyüklüğünün 100 milyar doları aşması için çaba harcayacaklarını söyledi.

“İnsansız hava aracı mevzuat çalışmalarında yer alacağız”

Turan, “Geçen yıl tonaj bazında ithalatın yüzde 85,41’lik kısmı ülkemizde teslim alınmış, ihracatın da yüzde 37,49’luk kısmı ülkemiz teslim satılmıştır. Bu durum sektörümüz için asla kabul edilemez. Bu oranları sektörümüz ve paydaşlarımız lehine değiştirecek bir bakış açısı en kısa zamanda tesis edilmelidir.” diye konuştu.

Drone ile yük taşımacılığı yakın gelecekte yaygınlaşacağından insansız hava aracı mevzuat çalışmalarında etkin şekilde rol alacaklarını kaydeden Turan, daha gerçekçi bilgi ve değerlere dayalı yeni bir Lojistik Performans Endeksi hazırlanmasına dikkati çekti.

“Geçmişte yapılamayanlara değil gelecekte yapmak istediklerimize odaklanacağız”

Turan, “Geçmişten Geleceğe, Birlikte El Ele” sloganı ile çok çalışacaklarını belirterek, şunları söyledi: “Bir araya gelerek bir başlangıç oluşturduğumuzu, ancak bir arada kalarak ilerleyebileceğimizi ve başarılı olmak için bir arada çok sıkı çalışmamız gerektiğini biliyoruz. Hedeflediğimiz başarının ‘almak ile değil vermek ile’ gerçekleşebileceğine inanıyoruz. Bugüne kadar yapılanların değerini biliyoruz. Bu süreçte görev yapan her bir kişiye gönülden teşekkür ediyoruz. Buradan hareketle geçmişte yapılamayanlara değil gelecekte yapmak istediklerimize odaklanacağız.”

Lojistik maliyetlerinin düşürülmesi için çalışılacak

Lojistik sektöründe kadın iş gücünün destekleneceğini ifade eden Turan, ‘Geçmişten Geleceğe’ ekibi olarak diğer bazı hedeflerini ise şöyle sıraladı:

Kağıtsız işlem için e-konşimento, e-irsaliye gibi uygulamalar desteklenecek, e-awb değişiklik ücretinin kaldırılmasına yönelik çalışmalar yapılacak.

Yurtiçi lojistik masraf kalemlerini dünyadaki muadilleri ile karşılaştırıp ürün maliyetindeki payının düşürülmesi için çalışmalar yapılacak.

“Ordino” uygulamasının tüm taşıma modları için gerekliliği sanayicilere anlatılacak

İhracatçılar tarafından kullanıldığında ticari kayıplara, ithalatçılar tarafından kullanıldığında potansiyel maliyetlere neden olan EXW incoterms uygulamasının kaldırılması için çalışılacak.

İthalat ve ihracat yapan firmaların, lojistik sektörünün büyümesine katkı sağlayacak şekilde uygun incoterms kullanması sağlanacak.

“Ordino” uygulamasının tüm taşıma modları için gerekliliği sanayicilere anlatılacak.

İntermodal taşımacılığın gelişmesi adına 44 ton taşıma limitinin mevzuatta sektör lehine güncellenmesi için çalışılacak.

The post LOJİSTİK SEKTÖRÜNDE HEDEF 100 MİLYAR DOLARI AŞMAK first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2T0mUsT
via IFTTT

Qatar Airways Uçuş Ağını 100 Noktaya Çıkarıyor 16 Ekim 2020 itibarıyla Bulgaristan’ın başkenti Sofya’ya haftalık üç uçuşun yeniden başlaması, havayolunun haftalık 700’den fazla uçuş yaparak, ağını 100 uçuş noktasına çıkarmış olması anlamına gelecek.  Havayolunun yeni ve çeşitli uçak tiplerinden oluşan filosu, yolculara Ortadoğu’nun “En İyi Havalimanı” seçilen Hamad Uluslararası Havalimanı üzerinden daha esnek seyahat seçenekleri ve mükemmel bağlantılar sunuyor. Qatar Airways, küresel uçuş ağının 100’üncü noktası olarak, Bükreş üzerinden yaptığı Sofya seferlerinin yeniden başladığını açıklamaktan memnuniyet duyuyor. Havayolu 16 Ekim 2020 tarihi itibarıyla Sofya’ya yapılacak haftalık 3 uçuş ile 6 kıtada haftalık 700’den fazla uçuş yapmış olacak. Havayolunun yakıt açısından verimli uçakları ve stratejik ağ yönetimi, uçuşlarına hızla devam etmesine ve yolcu talebine göre hizmetlerini genişletmesine olanak sağladı. Yeniden başlaması ve frekans artırılması planlanan uçuşlar aşağıdaki gibidir; • Bükreş (16 Ekim’den itibaren haftalık üç uçuş) • Kopenhag (12 Ekim’den itibaren haftalık 10 uçuşa çıkarıldı) • Madrid (12 Ekim’den itibaren haftalık 10 uçuşa çıkarıldı) • Manchester (12 Ekim’den itibaren haftalık 17 uçuşa çıkarıldı) • Singapur (25 Ekim’den itibaren günlük iki uçuşa çıkacak) • Sofya (16 Ekim’den itibaren haftalık üç uçuş) • Stockholm (12 Ekim’den itibaren haftalık 10 uçuşa çıkarıldı) Qatar Airways CEO’su Akbar Al Baker: “Pandemi sırasında yolcularını güvenli bir şekilde evlerine ulaştırmak  için sürekli uçan birkaç havayolu şirketinden biri olarak, uçuş ağımızın yeniden yapılandırılmasında bu önemli  dönüm noktasına ulaşmaktan gurur duyuyoruz. Odak noktamız yalnızca uçuş ağımızı genişletmek değil, aynı zamanda yolcularımızın diledikleri zaman seyahat etmelerine olanak sağlamak adına frekans artırarak geniş bir esneklik sunmak. Şu anda haftalık 700’den fazla sefer yapıyoruz ve uçuş ağımızı 2020’nin sonuna kadar 125’ten fazla noktaya çıkarmayı hedefliyoruz. Bu sayede yolcularımız, istedikleri zaman güvenli bir şekilde seyahat edebilecek ve daha fazla seçeneğin tadını çıkaracaklar.” Pandeminin başlangıcından bu yana, Qatar Airways 175 milyon kilometreden fazla uçtu ve 37.000’den fazla uçuşla 2.3 milyondan fazla yolcuyu güvenle evlerine ulaştırdı. Havayolu ayrıca, en güncel havalimanı ve ulusal sağlık prosedürlerini takip etti, düzenli tarifeli seferlerin yapılmadığı pazarlarda küresel yolcu akışının nabzını tuttu ve dünya çapında 400’den fazla charter uçuş gerçekleştirdi. Dünyanın en büyük Airbus A350 filosuna sahip olan Qatar Airways’in çeşitli ve yakıt tasarrufu sağlayan çift motorlu uçaklara yaptığı stratejik yatırım, pandemi boyunca havayolunun operasyonlarına devam etmesine ve uluslararası seyahatin sürdürülebilir iyileşmesine liderlik edebilmesine olanak sağladı. Qatar Airways, 2020’nin sonuna kadar Afrika’da 20, Amerika’da 11, Asya-Pasifik’te 41, Avrupa’da 38 ve Orta Doğu’da 15 olmak üzere uçuş ağını 125’ten fazla noktaya yeniden genişletmeyi planlıyor. Birçok şehre uçuşlar her gün veya günde birkaç frekans esasına dayalı güçlü bir programla yapılacak. Qatar Airways’in uçuş operasyonlarının herhangi bir özel uçak tipi ile sınırlı olmaması ve havayolunun sahip olduğu modern, yakıt verimliliği sunan çevreci filosu, her pazarda doğru kapasiteyi sunarak uçmaya devam edebilmesini sağladı. COVID-19’un seyahat talebi üzerinde yarattığı etki nedeniyle havayolu şirketi, mevcut pazarda Airbus 380 gibi büyük bir uçağı kullanmanın ticari veya çevresel olarak doğru olmadığına inandığı için, filosundaki bu uçakları park etme kararı almıştı. Havayolu; Afrika, Amerika, Avrupa ve Asya-Pasifik bölgelerine yaptığı uzun mesafeli rotalarda stratejik açıdan ideal seçim olan ‘49 adetlik Airbus 350 ve 30 adetlik Boeing 787 filosu’ ile uçmaya devam etmektedir. Qatar Airways’in sunduğu uçak içi güvenlik önlemleri, kabin ekibi için Kişisel Koruyucu Ekipman (PPE) ve yolcular için ücretsiz bir koruyucu kit ve tek kullanımlık yüz siperlerini içermektedir. Qsuite ile donatılmış uçaklarda Business Class yolcuları, bu ödüllü koltuğun mahremiyet sağlayan hareketli bölümlerini ve “Rahatsız Etmeyin” göstergesini kullanma seçenekleri de dahil olmak üzere birçok kişisel alanın ve özgürlüğün keyfini çıkarabilirler. Qsuite; Frankfurt, Kuala Lumpur, Londra ve New York dahil olmak üzere 30’dan fazla noktaya yapılan uçuşlarda bulunmaktadır. Uygulanan güvenlik önlemlerinin tüm ayrıntıları için qatarairways.com/safety adresini ziyaret edebilirsiniz. Qatar Airways, Doha’daki merkezi olan Hamad Uluslararası Havalimanı’nda (HIA) da  sıkı temizlik prosedürleri ve sosyal mesafe önlemleri uyguladı. COVID-19 döneminde ICAO’nun Havacılık Sağlığı Güvenliği Protokolü’nü uyguladı ve BSI (British Standards Institution) tarafından yapılan bağımsız denetlemede onay alan dünyadaki ilk kuruluş oldu. Bu onay, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün, Sivil Havacılık İyileştirme Departmanı “ICAO CART” ile uyum içerisinde yapılan başarılı denetimlerin ardından verildi. Bu önemli başarı, COVID-19 Havacılık Sağlığı Güvenliği Protokolü’nün uygulamasında Katar Devleti’nin BSI tarafından dünyada denetlenen ve onay alan ilk ülke olduğunu gösteriyor. Yolcularını korumak için hiçbir girişimden kaçınmayan HIA, yer işaretleri, tabelalar ve mesafeli koltuklarla havalimanı çevresindeki tüm yolcu temas noktalarında 1,5 metrelik fiziksel mesafeyi korumaya devam ediyor. Yolcu temas noktaları 10-15 dakika aralıklarla dezenfekte ediliyor ve her uçuştan sonra biniş kapıları temizleniyor. HIA, yolcuları perakende, yiyecek ve içecek satış noktalarında kredi kartları aracılığıyla temassız ve nakitsiz işlemlere teşvik ediyor ve ileriki günlerde çevrimiçi veya uygulama içi satın alım yöntemlerini başlatmayı düşünüyor. Havalimanı ayrıca tüm bagaj arabalarının ve güvenlik noktalarında bulunan kutuların düzenli olarak dezenfeksiyonunu gerçekleştirmektedir. HIA, geçtiğimiz günlerde SKYTRAX World Airport Awards 2020 tarafından dünya çapındaki 550 havalimanı arasında “Dünyanın En İyi Üçüncü Havalimanı” seçildi. HIA ayrıca, art arda altıncı kez “Orta Doğu’nun En İyi Havalimanı” ve beşinci kez de “Orta Doğu’nun En İyi Personel Hizmeti” ödüllerine layık görüldü. Yolcularının seyahatlerini gönül rahatlığıyla planlayabilmeleri adına havayolunun esnek rezervasyon ve iade politikaları da bulunmaktadır. Ayrıntılı bilgi edinmek için qatarairways.com/RelyOnUs adresini ziyaret edebilirsiniz. The post Qatar Airways Uçuş Ağını 100 Noktaya Çıkarıyor first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

16 Ekim 2020 itibarıyla Bulgaristan’ın başkenti Sofya’ya haftalık üç uçuşun yeniden başlaması, havayolunun haftalık 700’den fazla uçuş yaparak, ağını 100 uçuş noktasına çıkarmış olması anlamına gelecek. 

Havayolunun yeni ve çeşitli uçak tiplerinden oluşan filosu, yolculara Ortadoğu’nun “En İyi Havalimanı” seçilen Hamad Uluslararası Havalimanı üzerinden daha esnek seyahat seçenekleri ve mükemmel bağlantılar sunuyor.

Qatar Airways, küresel uçuş ağının 100’üncü noktası olarak, Bükreş üzerinden yaptığı Sofya seferlerinin yeniden başladığını açıklamaktan memnuniyet duyuyor. Havayolu 16 Ekim 2020 tarihi itibarıyla Sofya’ya yapılacak haftalık 3 uçuş ile 6 kıtada haftalık 700’den fazla uçuş yapmış olacak.

Havayolunun yakıt açısından verimli uçakları ve stratejik ağ yönetimi, uçuşlarına hızla devam etmesine ve yolcu talebine göre hizmetlerini genişletmesine olanak sağladı.

Yeniden başlaması ve frekans artırılması planlanan uçuşlar aşağıdaki gibidir;

• Bükreş (16 Ekim’den itibaren haftalık üç uçuş)

• Kopenhag (12 Ekim’den itibaren haftalık 10 uçuşa çıkarıldı)

• Madrid (12 Ekim’den itibaren haftalık 10 uçuşa çıkarıldı)

• Manchester (12 Ekim’den itibaren haftalık 17 uçuşa çıkarıldı)

• Singapur (25 Ekim’den itibaren günlük iki uçuşa çıkacak)

• Sofya (16 Ekim’den itibaren haftalık üç uçuş)

• Stockholm (12 Ekim’den itibaren haftalık 10 uçuşa çıkarıldı)

Qatar Airways CEO’su Akbar Al Baker: “Pandemi sırasında yolcularını güvenli bir şekilde evlerine ulaştırmak  için sürekli uçan birkaç havayolu şirketinden biri olarak, uçuş ağımızın yeniden yapılandırılmasında bu önemli  dönüm noktasına ulaşmaktan gurur duyuyoruz. Odak noktamız yalnızca uçuş ağımızı genişletmek değil, aynı zamanda yolcularımızın diledikleri zaman seyahat etmelerine olanak sağlamak adına frekans artırarak geniş bir esneklik sunmak. Şu anda haftalık 700’den fazla sefer yapıyoruz ve uçuş ağımızı 2020’nin sonuna kadar 125’ten fazla noktaya çıkarmayı hedefliyoruz. Bu sayede yolcularımız, istedikleri zaman güvenli bir şekilde seyahat edebilecek ve daha fazla seçeneğin tadını çıkaracaklar.”

Pandeminin başlangıcından bu yana, Qatar Airways 175 milyon kilometreden fazla uçtu ve 37.000’den fazla uçuşla 2.3 milyondan fazla yolcuyu güvenle evlerine ulaştırdı. Havayolu ayrıca, en güncel havalimanı ve ulusal sağlık prosedürlerini takip etti, düzenli tarifeli seferlerin yapılmadığı pazarlarda küresel yolcu akışının nabzını tuttu ve dünya çapında 400’den fazla charter uçuş gerçekleştirdi.

Dünyanın en büyük Airbus A350 filosuna sahip olan Qatar Airways’in çeşitli ve yakıt tasarrufu sağlayan çift motorlu uçaklara yaptığı stratejik yatırım, pandemi boyunca havayolunun operasyonlarına devam etmesine ve uluslararası seyahatin sürdürülebilir iyileşmesine liderlik edebilmesine olanak sağladı. Qatar Airways, 2020’nin sonuna kadar Afrika’da 20, Amerika’da 11, Asya-Pasifik’te 41, Avrupa’da 38 ve Orta Doğu’da 15 olmak üzere uçuş ağını 125’ten fazla noktaya yeniden genişletmeyi planlıyor. Birçok şehre uçuşlar her gün veya günde birkaç frekans esasına dayalı güçlü bir programla yapılacak.

Qatar Airways’in uçuş operasyonlarının herhangi bir özel uçak tipi ile sınırlı olmaması ve havayolunun sahip olduğu modern, yakıt verimliliği sunan çevreci filosu, her pazarda doğru kapasiteyi sunarak uçmaya devam edebilmesini sağladı. COVID-19’un seyahat talebi üzerinde yarattığı etki nedeniyle havayolu şirketi, mevcut pazarda Airbus 380 gibi büyük bir uçağı kullanmanın ticari veya çevresel olarak doğru olmadığına inandığı için, filosundaki bu uçakları park etme kararı almıştı. Havayolu; Afrika, Amerika, Avrupa ve Asya-Pasifik bölgelerine yaptığı uzun mesafeli rotalarda stratejik açıdan ideal seçim olan ‘49 adetlik Airbus 350 ve 30 adetlik Boeing 787 filosu’ ile uçmaya devam etmektedir.

Qatar Airways’in sunduğu uçak içi güvenlik önlemleri, kabin ekibi için Kişisel Koruyucu Ekipman (PPE) ve yolcular için ücretsiz bir koruyucu kit ve tek kullanımlık yüz siperlerini içermektedir. Qsuite ile donatılmış uçaklarda Business Class yolcuları, bu ödüllü koltuğun mahremiyet sağlayan hareketli bölümlerini ve “Rahatsız Etmeyin” göstergesini kullanma seçenekleri de dahil olmak üzere birçok kişisel alanın ve özgürlüğün keyfini çıkarabilirler. Qsuite; Frankfurt, Kuala Lumpur, Londra ve New York dahil olmak üzere 30’dan fazla noktaya yapılan uçuşlarda bulunmaktadır. Uygulanan güvenlik önlemlerinin tüm ayrıntıları için qatarairways.com/safety adresini ziyaret edebilirsiniz.

Qatar Airways, Doha’daki merkezi olan Hamad Uluslararası Havalimanı’nda (HIA) da  sıkı temizlik prosedürleri ve sosyal mesafe önlemleri uyguladı. COVID-19 döneminde ICAO’nun Havacılık Sağlığı Güvenliği Protokolü’nü uyguladı ve BSI (British Standards Institution) tarafından yapılan bağımsız denetlemede onay alan dünyadaki ilk kuruluş oldu. Bu onay, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün, Sivil Havacılık İyileştirme Departmanı “ICAO CART” ile uyum içerisinde yapılan başarılı denetimlerin ardından verildi. Bu önemli başarı, COVID-19 Havacılık Sağlığı Güvenliği Protokolü’nün uygulamasında Katar Devleti’nin BSI tarafından dünyada denetlenen ve onay alan ilk ülke olduğunu gösteriyor.

Yolcularını korumak için hiçbir girişimden kaçınmayan HIA, yer işaretleri, tabelalar ve mesafeli koltuklarla havalimanı çevresindeki tüm yolcu temas noktalarında 1,5 metrelik fiziksel mesafeyi korumaya devam ediyor. Yolcu temas noktaları 10-15 dakika aralıklarla dezenfekte ediliyor ve her uçuştan sonra biniş kapıları temizleniyor. HIA, yolcuları perakende, yiyecek ve içecek satış noktalarında kredi kartları aracılığıyla temassız ve nakitsiz işlemlere teşvik ediyor ve ileriki günlerde çevrimiçi veya uygulama içi satın alım yöntemlerini başlatmayı düşünüyor. Havalimanı ayrıca tüm bagaj arabalarının ve güvenlik noktalarında bulunan kutuların düzenli olarak dezenfeksiyonunu gerçekleştirmektedir.

HIA, geçtiğimiz günlerde SKYTRAX World Airport Awards 2020 tarafından dünya çapındaki 550 havalimanı arasında “Dünyanın En İyi Üçüncü Havalimanı” seçildi. HIA ayrıca, art arda altıncı kez “Orta Doğu’nun En İyi Havalimanı” ve beşinci kez de “Orta Doğu’nun En İyi Personel Hizmeti” ödüllerine layık görüldü.

Yolcularının seyahatlerini gönül rahatlığıyla planlayabilmeleri adına havayolunun esnek rezervasyon ve iade politikaları da bulunmaktadır. Ayrıntılı bilgi edinmek için qatarairways.com/RelyOnUs adresini ziyaret edebilirsiniz.

The post Qatar Airways Uçuş Ağını 100 Noktaya Çıkarıyor first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3545Nw9
via IFTTT

16 Ekim 2020 Cuma

İstanbul Havalimanı ‘Sıfır Atık’ Belgesini Aldı İGA’nın çevre ve sürdürülebilirlik politikalarını titizlikle uyguladığı İstanbul Havalimanı, israfın önlenmesi ve kaynakların daha verimli kullanılması hedefiyle, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hayata geçirilen ‘Sıfır Atık’ projesi kapsamında ‘Sıfır Atık Belgesi’ alan ilk havalimanı oldu. Sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda çalışmalarını tasarlayan İGA, operasyonel başarılarıyla küresel aktarma merkezi haline getirdiği İstanbul Havalimanı’nda çevre ve sürdürülebilirlik konuları özelinde yürüttüğü faaliyetlerle havacılık sektörüne örnek teşkil etmeye devam ediyor. Atık yönetim altyapısını, atığın kaynağında etkin olarak ayrıştırıldığı bir sistemle kuran İGA, İstanbul Havalimanı’nda sürdürdüğü çalışmalar sonucu Türkiye’de ‘Sıfır Atık Belgesi’ni alan ilk havalimanı olmayı başardı. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın sürdürülebilir çevre ve sürdürülebilir kalkınma anlayışı ile hayata geçirilen ‘Sıfır Atık’ projesi kapsamında İstanbul Havalimanı, havacılık sektöründe 1 numaralı ’Sıfır Atık Belgesi’ne layık görüldü. Sıfır Atık Projesi nedir? Atıkların geri dönüşüm ve geri kazanım süreci içinde değerlendirilmeden bertarafı hem maddesel hem de enerji olarak ciddi kaynak kayıpları yaşanmasına neden olmaktadır. ‘Sıfır Atık’, israfın önlenmesini, kaynakların daha verimli kullanılmasını, oluşan atığın miktarının azaltılmasını, etkin toplama sisteminin kurulmasını, atıkların geri dönüştürülmesini kapsayan ve atık önleme yaklaşımı olarak tanımlanan bir hedeftir. Doğal kaynakların tükenmesi ve iklim değişikliği gibi hususlar başta olmak üzere tüm canlıları tehdit edecek boyutlara varan hava, su ve toprak kirliliğinin önüne geçilmesi amacıyla ‘Sıfır Atık’ projesi kapsamında; atık oluşum sebeplerinin gözden geçirilerek atık oluşumunun engellenmesi veya minimize edilmesi, atığın oluşması durumunda ise kaynağında ayrıştırılarak geri dönüşüme kazandırılması hedeflenmiştir. Projede mevcut sistemlerin daha düzenli ve uygulanabilir bir temele oturtulması prensibiyle yola çıkılmıştır. İstanbul Havalimanı’nda ‘Sıfır Atık’ çalışmaları Sürdürülebilirliği geleceğimizin en temel değeri olarak gören İGA, havacılık sektörüne örnek teşkil edecek çalışmalarını, İstanbul Havalimanı’nın tasarımdan inşaat aşamasına, inşaat döneminden de operasyon sürecine kadar uzanan her aşamasında titizlikle uyguluyor. Bu düşünceden yola çıkarak “Sıfır Atık” yaklaşımının kritik başarı faktörü olarak görüldüğü İstanbul Havalimanı’nda, yürütülen çalışmalar sürdürülebilirlik temelinde ele alınırken, tüm faaliyetler IFC (Uluslararası Finans Kurumu) Standartları, Ekvator Prensipleri, Türk Çevre Mevzuatı gibi uluslararası standartlar ve kılavuzlar ışığında oluşturuluyor. ‘Sıfır Atık’ prensibi yaklaşımında, atık sorununun çözümü için kaynağında ayrıştırmanın büyük önem taşıdığı İstanbul Havalimanı’nda faaliyet gösteren İGA dahil tüm tarafların atıkları kâğıt-karton, ambalaj, cam, organik ve evsel atık olarak beş farklı kategoride ayrıştırılıyor. Böylelikle, tüm atık yönetimi altyapısının geri dönüşüm sağlayacak şekilde tasarlandığı İstanbul Havalimanı’nda, faaliyet gösteren tüm işletmeler havacılık sektörüne öncülük eden İGA liderliğinde İstanbul Havalimanı’nın Sıfır Atık Deklarasyonu’na imza atmış durumdalar. Havalimanında atık oluşan alanlara kâğıt-karton, ambalaj, cam, organik ve evsel olmak üzere 5 ayrı kategoride atık türlerine göre konteynerler yerleştirilerek atıklar bu alanlarda kaynağında ayrıştırılıyorlar. Atık türüne uygun atık toplama araçları ile toplanan atıklar Katı Atık Tesisinde ayrıştırılarak geri kazanıma ve depolamaya gönderilmek üzere ayrıştırılmaktadır. Havalimanındaki tüm paydaşlar da aynı doğrultuda ‘Sıfır Atık’ projesine destek vererek atıklarını 5 ayrı kategoride toplayarak İGA’ya veriyorlar. Bu sayede ‘Sıfır Atık’ hedefine paydaşların da katkıları sağlanıyor. Hedef, gelecek nesillere temiz, gelişmiş bir Türkiye ve yaşanabilir bir dünya bırakmak… İstanbul Havalimanı’nda yürütülen çalışmalar sonucu ‘Sıfır Atık Belgesi’ alınmasına ilişkin değerlendirmelerde bulunan İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kadri Samsunlu; “İstanbul Havalimanı’ndaki tüm süreçleri çevre ve sürdürülebilirlik politikalarımıza uygun şekilde tasarlıyoruz. Sıfır Atık Prensipleri bakımından maksimum tasarrufu sağlamayı hedefliyoruz. İstanbul Havalimanı’nda günde 100 ton atık üretiliyor, bunun %30’u yani 30 ton atık geri kazanıma gönderilmektedir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın ‘Elektronik Çevre Bilgi Sistemi’ üzerinden elde edilen verilere göre ‘Sıfır Atık’ stratejisi bakımından, havalimanının açıldığı tarihten bu yana 1.310.000 ton daha az karbondioksit salınımı gerçekleşti ve 49.500 ton daha az yakıt kullanıldı. 44.217.000 kilowatt daha az enerji tüketildi ve bu sayede 1175 kilo daha az hammadde kullanılarak tasarruf sağlandı. Çevre ve sürdürülebilirlik adına yaptıklarımız bunlarla da sınırlı değil. Atıktan Sanata (Artwist) Projesi’yle havalimanı inşaatından çıkan 100 ton atıktan ileri dönüşüm sayesinde toplam 39 sanat eseri ortaya çıkardık. Amerikan Yeşil Bina Konseyi tarafından LEED Gold sertifikası almaya hak kazandık ve bu sayede İstanbul Havalimanı ana terminal binası dünyanın en büyük LEED sertifikalı binası olarak tescillendi. Çöpün çevreye etkileri ve geri dönüşümün önemi konusunda toplumda farkındalık yaratmayı amaçlayan “Farkında Mısın?” fotoğraf ve video yarışmasını Çöpüne Sahip Çık Vakfı iş birliği ile gerçekleştirdik. ‘Çevre Farkındalığı’ kapsamında toplum tabanlı geri dönüşüm projesi “Kollekt” uygulamasının İstanbul Havalimanı’nda hayata geçmesini sağladık. Son olarak havacılık sektörüne örnek olacak şekilde ‘Sıfır Atık Belgesi’ alan ilk havalimanı olduğumuz için de çok mutluyuz. Bu başarı daha büyük hedefler için bizi motive ediyor. Şunun altını çizmek istiyorum, tüm bu çalışmaların özünde gelecek nesillere temiz, gelişmiş bir Türkiye ve yaşanabilir bir dünya bırakma isteğimiz yer alıyor. Çevre Dostu, bir havalimanı olarak bu hedef doğrultusunda yaşadığımız çevreye, ülkemize ve dünyaya katkı sağlayarak çalışmalarımızı sürdüreceğiz.” ifadelerini kullandı. The post İstanbul Havalimanı ‘Sıfır Atık’ Belgesini Aldı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

İGA’nın çevre ve sürdürülebilirlik politikalarını titizlikle uyguladığı İstanbul Havalimanı, israfın önlenmesi ve kaynakların daha verimli kullanılması hedefiyle, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hayata geçirilen ‘Sıfır Atık’ projesi kapsamında ‘Sıfır Atık Belgesi’ alan ilk havalimanı oldu.

Sürdürülebilir kalkınma ilkeleri doğrultusunda çalışmalarını tasarlayan İGA, operasyonel başarılarıyla küresel aktarma merkezi haline getirdiği İstanbul Havalimanı’nda çevre ve sürdürülebilirlik konuları özelinde yürüttüğü faaliyetlerle havacılık sektörüne örnek teşkil etmeye devam ediyor. Atık yönetim altyapısını, atığın kaynağında etkin olarak ayrıştırıldığı bir sistemle kuran İGA, İstanbul Havalimanı’nda sürdürdüğü çalışmalar sonucu Türkiye’de ‘Sıfır Atık Belgesi’ni alan ilk havalimanı olmayı başardı.

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın sürdürülebilir çevre ve sürdürülebilir kalkınma anlayışı ile hayata geçirilen ‘Sıfır Atık’ projesi kapsamında İstanbul Havalimanı, havacılık sektöründe 1 numaralı ’Sıfır Atık Belgesi’ne layık görüldü.

Sıfır Atık Projesi nedir?

Atıkların geri dönüşüm ve geri kazanım süreci içinde değerlendirilmeden bertarafı hem maddesel hem de enerji olarak ciddi kaynak kayıpları yaşanmasına neden olmaktadır. ‘Sıfır Atık’, israfın önlenmesini, kaynakların daha verimli kullanılmasını, oluşan atığın miktarının azaltılmasını, etkin toplama sisteminin kurulmasını, atıkların geri dönüştürülmesini kapsayan ve atık önleme yaklaşımı olarak tanımlanan bir hedeftir.

Doğal kaynakların tükenmesi ve iklim değişikliği gibi hususlar başta olmak üzere tüm canlıları tehdit edecek boyutlara varan hava, su ve toprak kirliliğinin önüne geçilmesi amacıyla ‘Sıfır Atık’ projesi kapsamında; atık oluşum sebeplerinin gözden geçirilerek atık oluşumunun engellenmesi veya minimize edilmesi, atığın oluşması durumunda ise kaynağında ayrıştırılarak geri dönüşüme kazandırılması hedeflenmiştir. Projede mevcut sistemlerin daha düzenli ve uygulanabilir bir temele oturtulması prensibiyle yola çıkılmıştır.

İstanbul Havalimanı’nda ‘Sıfır Atık’ çalışmaları

Sürdürülebilirliği geleceğimizin en temel değeri olarak gören İGA, havacılık sektörüne örnek teşkil edecek çalışmalarını, İstanbul Havalimanı’nın tasarımdan inşaat aşamasına, inşaat döneminden de operasyon sürecine kadar uzanan her aşamasında titizlikle uyguluyor. Bu düşünceden yola çıkarak “Sıfır Atık” yaklaşımının kritik başarı faktörü olarak görüldüğü İstanbul Havalimanı’nda, yürütülen çalışmalar sürdürülebilirlik temelinde ele alınırken, tüm faaliyetler IFC (Uluslararası Finans Kurumu) Standartları, Ekvator Prensipleri, Türk Çevre Mevzuatı gibi uluslararası standartlar ve kılavuzlar ışığında oluşturuluyor.

‘Sıfır Atık’ prensibi yaklaşımında, atık sorununun çözümü için kaynağında ayrıştırmanın büyük önem taşıdığı İstanbul Havalimanı’nda faaliyet gösteren İGA dahil tüm tarafların atıkları kâğıt-karton, ambalaj, cam, organik ve evsel atık olarak beş farklı kategoride ayrıştırılıyor. Böylelikle, tüm atık yönetimi altyapısının geri dönüşüm sağlayacak şekilde tasarlandığı İstanbul Havalimanı’nda, faaliyet gösteren tüm işletmeler havacılık sektörüne öncülük eden İGA liderliğinde İstanbul Havalimanı’nın Sıfır Atık Deklarasyonu’na imza atmış durumdalar.

Havalimanında atık oluşan alanlara kâğıt-karton, ambalaj, cam, organik ve evsel olmak üzere 5 ayrı kategoride atık türlerine göre konteynerler yerleştirilerek atıklar bu alanlarda kaynağında ayrıştırılıyorlar. Atık türüne uygun atık toplama araçları ile toplanan atıklar Katı Atık Tesisinde ayrıştırılarak geri kazanıma ve depolamaya gönderilmek üzere ayrıştırılmaktadır. Havalimanındaki tüm paydaşlar da aynı doğrultuda ‘Sıfır Atık’ projesine destek vererek atıklarını 5 ayrı kategoride toplayarak İGA’ya veriyorlar. Bu sayede ‘Sıfır Atık’ hedefine paydaşların da katkıları sağlanıyor.

Hedef, gelecek nesillere temiz, gelişmiş bir Türkiye ve yaşanabilir bir dünya bırakmak…

İstanbul Havalimanı’nda yürütülen çalışmalar sonucu ‘Sıfır Atık Belgesi’ alınmasına ilişkin değerlendirmelerde bulunan İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kadri Samsunlu; İstanbul Havalimanı’ndaki tüm süreçleri çevre ve sürdürülebilirlik politikalarımıza uygun şekilde tasarlıyoruz. Sıfır Atık Prensipleri bakımından maksimum tasarrufu sağlamayı hedefliyoruz. İstanbul Havalimanı’nda günde 100 ton atık üretiliyor, bunun %30’u yani 30 ton atık geri kazanıma gönderilmektedir. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın ‘Elektronik Çevre Bilgi Sistemi’ üzerinden elde edilen verilere göre ‘Sıfır Atık’ stratejisi bakımından, havalimanının açıldığı tarihten bu yana 1.310.000 ton daha az karbondioksit salınımı gerçekleşti ve 49.500 ton daha az yakıt kullanıldı. 44.217.000 kilowatt daha az enerji tüketildi ve bu sayede 1175 kilo daha az hammadde kullanılarak tasarruf sağlandı. Çevre ve sürdürülebilirlik adına yaptıklarımız bunlarla da sınırlı değil. Atıktan Sanata (Artwist) Projesi’yle havalimanı inşaatından çıkan 100 ton atıktan ileri dönüşüm sayesinde toplam 39 sanat eseri ortaya çıkardık. Amerikan Yeşil Bina Konseyi tarafından LEED Gold sertifikası almaya hak kazandık ve bu sayede İstanbul Havalimanı ana terminal binası dünyanın en büyük LEED sertifikalı binası olarak tescillendi. Çöpün çevreye etkileri ve geri dönüşümün önemi konusunda toplumda farkındalık yaratmayı amaçlayan “Farkında Mısın?” fotoğraf ve video yarışmasını Çöpüne Sahip Çık Vakfı iş birliği ile gerçekleştirdik. ‘Çevre Farkındalığı’ kapsamında toplum tabanlı geri dönüşüm projesi “Kollekt” uygulamasının İstanbul Havalimanı’nda hayata geçmesini sağladık. Son olarak havacılık sektörüne örnek olacak şekilde ‘Sıfır Atık Belgesi’ alan ilk havalimanı olduğumuz için de çok mutluyuz. Bu başarı daha büyük hedefler için bizi motive ediyor. Şunun altını çizmek istiyorum, tüm bu çalışmaların özünde gelecek nesillere temiz, gelişmiş bir Türkiye ve yaşanabilir bir dünya bırakma isteğimiz yer alıyor. Çevre Dostu, bir havalimanı olarak bu hedef doğrultusunda yaşadığımız çevreye, ülkemize ve dünyaya katkı sağlayarak çalışmalarımızı sürdüreceğiz.” ifadelerini kullandı.

The post İstanbul Havalimanı ‘Sıfır Atık’ Belgesini Aldı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2H7VsqK
via IFTTT

İstanbul Havalimanı ‘Sıfır Atık’ Belgesini Aldı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2H7VsqK