
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
16 Ekim 2020 Cuma
TAV sağlıklı seyahat taahhüdünü güçlendirdi

Pegasus’un Yol Haritası: Hijyen, düzen, güven

TAV sağlıklı seyahat taahhüdünü güçlendirdi TAV Havalimanları’nın altı ülkede işlettiği 11 havalimanı ACI tarafından oluşturulan ve pandemi önlemlerini belirleyen sertifikasyonu alıyor. Ankara Esenboğa, Üsküp ve Zagreb havalimanları süreci tamamlayarak sertifikalarını aldı. TAV Havalimanları Türkiye’de ve yurtdışında işlettiği havalimanlarını pandemi döneminde güvenli seyahat için Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI World) tarafından oluşturulan program kapsamında sertifikalandırıyor. Ankara Esenboğa, Makedonya Üsküp ve Hırvatistan Zagreb havalimanları başvuru sürecini tamamlayarak “ACI Havalimanı Sağlık Akreditasyonu”nu aldı. İzmir Adnan Menderes, Gazipaşa-Alanya, Milas-Bodrum ile Tunus’taki Enfidha ve Monastir, Gürcistan’ın Tiflis ve Suudi Arabistan’ın Medine havalimanları da akreditasyon sürecini yürütüyor. Fraport ve TAV’ın birlikte işlettiği Antalya Havalimanı da sertifikayı alacak. TAV Havalimanları İşletmelerden Sorumlu Grup Başkanı (COO) Kürşad Koçak “Havacılıkta sektörün doğası gereği tüm dünyada geçerli olan sıkı düzenlemeler bulunuyor. Bu nedenle, havacılık pandemiden en fazla etkilenen fakat aynı zamanda yeni düzenlemelere en hızlı adapte olan sektörler arasında yer alıyor. TAV olarak işlettiğimiz tüm havalimanlarında, çalışanlarımızın ve yolcularımızın sağlığını korumak üzere otoritelerin belirlediği önlemleri tam olarak hayata geçirdik. Türkiye’deki havalimanlarımızda SHGM tarafından yayınlanan Havaalanı Pandemi Tedbirleri Sertifikasyonunu aldık. Haziran başından bu yana da yolcularımıza sorunsuz bir şekilde hizmet veriyoruz. Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı EASA tarafından hazırlanan protokole imza attık. Şimdi de ACI tarafından yürütülen kapsamlı programa katılarak bu konudaki taahhütlerimizi daha da güçlendirmiş olduk. Havalimanları ve havayollarının aldığı önlemlerle seyahat sırasında bulaşı riskinin en aza indirildiğine inanıyoruz. Uçuş öncesi test süreciyle birlikte düşündüğümüzde, ülkeler arasındaki uçuş kısıtlamalarının ve karantina önlemlerinin kaldırılarak ve sektörün canlanmasını umuyoruz” dedi. The post TAV sağlıklı seyahat taahhüdünü güçlendirdi first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
TAV Havalimanları’nın altı ülkede işlettiği 11 havalimanı ACI tarafından oluşturulan ve pandemi önlemlerini belirleyen sertifikasyonu alıyor. Ankara Esenboğa, Üsküp ve Zagreb havalimanları süreci tamamlayarak sertifikalarını aldı.
TAV Havalimanları Türkiye’de ve yurtdışında işlettiği havalimanlarını pandemi döneminde güvenli seyahat için Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI World) tarafından oluşturulan program kapsamında sertifikalandırıyor.
Ankara Esenboğa, Makedonya Üsküp ve Hırvatistan Zagreb havalimanları başvuru sürecini tamamlayarak “ACI Havalimanı Sağlık Akreditasyonu”nu aldı.
İzmir Adnan Menderes, Gazipaşa-Alanya, Milas-Bodrum ile Tunus’taki Enfidha ve Monastir, Gürcistan’ın Tiflis ve Suudi Arabistan’ın Medine havalimanları da akreditasyon sürecini yürütüyor. Fraport ve TAV’ın birlikte işlettiği Antalya Havalimanı da sertifikayı alacak.
TAV Havalimanları İşletmelerden Sorumlu Grup Başkanı (COO) Kürşad Koçak “Havacılıkta sektörün doğası gereği tüm dünyada geçerli olan sıkı düzenlemeler bulunuyor. Bu nedenle, havacılık pandemiden en fazla etkilenen fakat aynı zamanda yeni düzenlemelere en hızlı adapte olan sektörler arasında yer alıyor. TAV olarak işlettiğimiz tüm havalimanlarında, çalışanlarımızın ve yolcularımızın sağlığını korumak üzere otoritelerin belirlediği önlemleri tam olarak hayata geçirdik. Türkiye’deki havalimanlarımızda SHGM tarafından yayınlanan Havaalanı Pandemi Tedbirleri Sertifikasyonunu aldık. Haziran başından bu yana da yolcularımıza sorunsuz bir şekilde hizmet veriyoruz. Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansı EASA tarafından hazırlanan protokole imza attık. Şimdi de ACI tarafından yürütülen kapsamlı programa katılarak bu konudaki taahhütlerimizi daha da güçlendirmiş olduk. Havalimanları ve havayollarının aldığı önlemlerle seyahat sırasında bulaşı riskinin en aza indirildiğine inanıyoruz. Uçuş öncesi test süreciyle birlikte düşündüğümüzde, ülkeler arasındaki uçuş kısıtlamalarının ve karantina önlemlerinin kaldırılarak ve sektörün canlanmasını umuyoruz” dedi.

The post TAV sağlıklı seyahat taahhüdünü güçlendirdi first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3lOpPBx
via IFTTT
Pegasus’un Yol Haritası: Hijyen, düzen, güven Pegasus Havayolları Genel Müdür Mehmet Nane, koronavirüs salgını sonrasında ortaya çıkan yeni döneme ilişkin havayolu yolcularına mesaj yolladı yollanan mesajda güvenlik seyahat için alınan önlemlerden bahsederken havayolunun yeni dönem yol haritasını da açıkladı. Ayrıca Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) ile Avrupa Hastalık Önleme ve Kontrol Merkezi (ECDC) tarafından ortaklaşa yayınlanan COVID-19 Havacılık Sağlık Emniyeti Protokolü’nü imzaladık ve EASA standartlarına uyma sözü verdik. Sizler için alınabilecek tüm tedbirleri aldığımızı ve gönül rahatlığıyla seyahat edebileceğinizi bilmenizi sağlamak bizim için önemli olduğunu ifade etti. Pegasus CEO’su Mehmet T. Nane’nin yaptığı açıklamanın tamamı şöyle: Değerli Misafirimiz, İyi ve sağlıklı günler dilerim. Tüm dünya olarak zor bir dönemden geçiyor, ezberlerin bozulduğu benzersiz günler yaşıyoruz. Ancak hep söylediğimiz gibi Pegasus Hava Yolları olarak en önemli değerlerimiz, her zaman ve her koşulda misafirlerimiz ve çalışanlarımız. Bu sebeple, sürecin ilk günlerinden itibaren sağlıklı ve güvenli bir seyahat için gerekli tüm önlemleri aldık ve titizlikle sürdürüyoruz. Pandemi hepimizde tedirginlik yaratırken, hava yoluyla seyahat konusunda çekinceleriniz olabilir; bunları gidermek için alınan önlemleri detaylarıyla bilmek istemeniz de en doğal hakkınız. Bu sebeple sizi düzenli olarak bilgilendiriyor, aldığımız önlemlerle ilgili detaylı aktarımlar yapıyoruz. Artık uçak içerisindeki havanın ameliyathaneler kadar temiz ve hijyenik olduğunu, ortalama 3 dakikada bir tamamen yenilendiğini, HEPA filtreleriyle havayla bulaşan organizmaların ve toz parçalarının %99.99’un üzerinde filtrelendiğini, hava akımının sadece oturulan koltuk üstünden yere doğru yukarıdan aşağıya gerçekleştiğini ve uçaklarımızda 24 saatte bir 10 gün virüslere karşı etkin kimyasalla detaylı dezenfeksiyon yapıldığını biliyorsunuz. Bunlar önlemlerimizden sadece birkaçı. Tüm önlemleri buradan inceleyebilirsiniz. EASA standartlarına uyum Aldığımız tüm önlemleri titizlikle sürdürürken, bir yandan da uluslararası standartları takip ediyoruz. Bu kapsamda, Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) ile Avrupa Hastalık Önleme ve Kontrol Merkezi (ECDC) tarafından ortaklaşa yayınlanan COVID-19 Havacılık Sağlık Emniyeti Protokolü’nü imzaladık ve EASA standartlarına uyma sözü verdik. Sizler için alınabilecek tüm tedbirleri aldığımızı ve gönül rahatlığıyla seyahat edebileceğinizi bilmenizi sağlamak bizim için önemli. Minimum temasla seyahat Pandemi sebebiyle minimum temasla seyahat büyük bir önem kazandı. Biz, Türkiye’nin dijital hava yolu olarak; dijital dönüşümümüzü başlattığımız 2018 yılından bu yana misafirlerimiz için yenilikçi birçok dijital çözüm sunuyoruz. Böylece minimum temasla seyahat mümkün oluyor. Uçuş öncesi check-in işleminizi online olarak yapabilir, bagajlarınızı temassız ve sıra beklemeden “Ekspres Bagaj” ile teslim edebilir, boarding dediğimiz uçağa geçiş işlemlerinizi de kimlik ve barkodunuzla temassız olarak gerçekleştirebilirsiniz. Yeni fonksiyonumuz Uçuş Asistanı ile biletinizle ilgili değişiklik, açığa alma, check-in, boarding kartına erişim gibi işlemlerinizi yapabilir, uçuşunuzla ilgili güncel duyuruları takip edebilirsiniz. Seyahat öncesi, sırası ve sonrasında bize ihtiyacınız olduğunda sizlere en hızlı ve pratik şekilde destek olabilmek amacıyla başlattığımız 7/24 hizmet veren +90 850 399 17 01 numaralı Whatsapp destek hattımızdan da yararlanabilirsiniz. En güncel bilgiler flypgs.com’da Bildiğiniz gibi, 1 Haziran’da iç hat ve 13 Haziran’da dış hat uçuşlarımızı kademeli olarak başlattık. Yurt dışına uçuşumuz olan ülkelere ve bu ülkelerin kabul şartlarına buradan ulaşabilirsiniz. Biz sizlere güncel bilgiler aktarmak için gereken tüm çabayı gösteriyoruz. Ancak COVID-19 önlemleri kapsamında ülkelerin giriş kuralları resmi merciler tarafından değiştirilebildiği için, seyahatinizi planlarken resmi mercilerin duyurularını da takip etmeyi unutmamanızı hatırlatmak isterim. Yol haritamız: Hijyen, düzen, güven Yeni dönemdeki yol haritamızda öne çıkan 3 konu var: Hijyen, düzen ve güven. Türkiye’nin dijital hava yolu olarak; bu yeni dönemde var gücümüzle çalışarak ülkemize, sektörümüze ve en önemlisi siz değerli misafirlerimize hizmet etmeye devam edeceğiz. Şunu bilmenizi isterim ki; kokpit ve kabin ekiplerinden yer hizmetlerine, müşteri hizmetlerinden bilgi teknolojileri ekiplerine kadar Pegasus’un her bir çalışanı, misafirlerimizin seyahat deneyimlerini mükemmelleştirmek ve seyahat öncesi, sırası, sonrası ihtiyaç duyabileceğiniz her türlü desteği sağlamak adına büyük bir özveriyle çalışıyor. Pegasus Hava Yolları olarak, koşullar ne kadar zorlu olursa olsun, misafir odaklı hizmet anlayışımızdan vazgeçmeyeceğiz. Sağlıklı ve güzel günler dileklerimle, Mehmet T. Nane Pegasus Hava Yolları Genel Müdürü Genel Müdürümüz Mehmet T. Nane yeni mektubunda, güvenlik önlemlerimizden bahsediyor. Tamamını okumak için sola kaydırın. pic.twitter.com/hW9TjPQgh3 — Pegasus Hava Yolları (@ucurbenipegasus) October 15, 2020 The post Pegasus'un Yol Haritası: Hijyen, düzen, güven first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
Pegasus Havayolları Genel Müdür Mehmet Nane, koronavirüs salgını sonrasında ortaya çıkan yeni döneme ilişkin havayolu yolcularına mesaj yolladı yollanan mesajda güvenlik seyahat için alınan önlemlerden bahsederken havayolunun yeni dönem yol haritasını da açıkladı.
Ayrıca Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) ile Avrupa Hastalık Önleme ve Kontrol Merkezi (ECDC) tarafından ortaklaşa yayınlanan COVID-19 Havacılık Sağlık Emniyeti Protokolü’nü imzaladık ve EASA standartlarına uyma sözü verdik. Sizler için alınabilecek tüm tedbirleri aldığımızı ve gönül rahatlığıyla seyahat edebileceğinizi bilmenizi sağlamak bizim için önemli olduğunu ifade etti.
Pegasus CEO’su Mehmet T. Nane’nin yaptığı açıklamanın tamamı şöyle:
Değerli Misafirimiz,
İyi ve sağlıklı günler dilerim. Tüm dünya olarak zor bir dönemden geçiyor, ezberlerin bozulduğu benzersiz günler yaşıyoruz. Ancak hep söylediğimiz gibi Pegasus Hava Yolları olarak en önemli değerlerimiz, her zaman ve her koşulda misafirlerimiz ve çalışanlarımız. Bu sebeple, sürecin ilk günlerinden itibaren sağlıklı ve güvenli bir seyahat için gerekli tüm önlemleri aldık ve titizlikle sürdürüyoruz.
Pandemi hepimizde tedirginlik yaratırken, hava yoluyla seyahat konusunda çekinceleriniz olabilir; bunları gidermek için alınan önlemleri detaylarıyla bilmek istemeniz de en doğal hakkınız. Bu sebeple sizi düzenli olarak bilgilendiriyor, aldığımız önlemlerle ilgili detaylı aktarımlar yapıyoruz. Artık uçak içerisindeki havanın ameliyathaneler kadar temiz ve hijyenik olduğunu, ortalama 3 dakikada bir tamamen yenilendiğini, HEPA filtreleriyle havayla bulaşan organizmaların ve toz parçalarının %99.99’un üzerinde filtrelendiğini, hava akımının sadece oturulan koltuk üstünden yere doğru yukarıdan aşağıya gerçekleştiğini ve uçaklarımızda 24 saatte bir 10 gün virüslere karşı etkin kimyasalla detaylı dezenfeksiyon yapıldığını biliyorsunuz. Bunlar önlemlerimizden sadece birkaçı. Tüm önlemleri buradan inceleyebilirsiniz.
EASA standartlarına uyum
Aldığımız tüm önlemleri titizlikle sürdürürken, bir yandan da uluslararası standartları takip ediyoruz. Bu kapsamda, Avrupa Birliği Havacılık Emniyeti Ajansı (EASA) ile Avrupa Hastalık Önleme ve Kontrol Merkezi (ECDC) tarafından ortaklaşa yayınlanan COVID-19 Havacılık Sağlık Emniyeti Protokolü’nü imzaladık ve EASA standartlarına uyma sözü verdik. Sizler için alınabilecek tüm tedbirleri aldığımızı ve gönül rahatlığıyla seyahat edebileceğinizi bilmenizi sağlamak bizim için önemli.
Minimum temasla seyahat
Pandemi sebebiyle minimum temasla seyahat büyük bir önem kazandı. Biz, Türkiye’nin dijital hava yolu olarak; dijital dönüşümümüzü başlattığımız 2018 yılından bu yana misafirlerimiz için yenilikçi birçok dijital çözüm sunuyoruz. Böylece minimum temasla seyahat mümkün oluyor. Uçuş öncesi check-in işleminizi online olarak yapabilir, bagajlarınızı temassız ve sıra beklemeden “Ekspres Bagaj” ile teslim edebilir, boarding dediğimiz uçağa geçiş işlemlerinizi de kimlik ve barkodunuzla temassız olarak gerçekleştirebilirsiniz. Yeni fonksiyonumuz Uçuş Asistanı ile biletinizle ilgili değişiklik, açığa alma, check-in, boarding kartına erişim gibi işlemlerinizi yapabilir, uçuşunuzla ilgili güncel duyuruları takip edebilirsiniz. Seyahat öncesi, sırası ve sonrasında bize ihtiyacınız olduğunda sizlere en hızlı ve pratik şekilde destek olabilmek amacıyla başlattığımız 7/24 hizmet veren +90 850 399 17 01 numaralı Whatsapp destek hattımızdan da yararlanabilirsiniz.
En güncel bilgiler flypgs.com’da
Bildiğiniz gibi, 1 Haziran’da iç hat ve 13 Haziran’da dış hat uçuşlarımızı kademeli olarak başlattık. Yurt dışına uçuşumuz olan ülkelere ve bu ülkelerin kabul şartlarına buradan ulaşabilirsiniz. Biz sizlere güncel bilgiler aktarmak için gereken tüm çabayı gösteriyoruz. Ancak COVID-19 önlemleri kapsamında ülkelerin giriş kuralları resmi merciler tarafından değiştirilebildiği için, seyahatinizi planlarken resmi mercilerin duyurularını da takip etmeyi unutmamanızı hatırlatmak isterim.
Yol haritamız: Hijyen, düzen, güven
Yeni dönemdeki yol haritamızda öne çıkan 3 konu var: Hijyen, düzen ve güven. Türkiye’nin dijital hava yolu olarak; bu yeni dönemde var gücümüzle çalışarak ülkemize, sektörümüze ve en önemlisi siz değerli misafirlerimize hizmet etmeye devam edeceğiz.
Şunu bilmenizi isterim ki; kokpit ve kabin ekiplerinden yer hizmetlerine, müşteri hizmetlerinden bilgi teknolojileri ekiplerine kadar Pegasus’un her bir çalışanı, misafirlerimizin seyahat deneyimlerini mükemmelleştirmek ve seyahat öncesi, sırası, sonrası ihtiyaç duyabileceğiniz her türlü desteği sağlamak adına büyük bir özveriyle çalışıyor. Pegasus Hava Yolları olarak, koşullar ne kadar zorlu olursa olsun, misafir odaklı hizmet anlayışımızdan vazgeçmeyeceğiz.
Sağlıklı ve güzel günler dileklerimle,
Mehmet T. Nane
Pegasus Hava Yolları
Genel Müdürü
Genel Müdürümüz Mehmet T. Nane yeni mektubunda, güvenlik önlemlerimizden bahsediyor.
— Pegasus Hava Yolları (@ucurbenipegasus) October 15, 2020
Tamamını okumak için sola kaydırın.pic.twitter.com/hW9TjPQgh3
The post Pegasus'un Yol Haritası: Hijyen, düzen, güven first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/37aECSR
via IFTTT
15 Ekim 2020 Perşembe
Singapur Hava Yolları’nın Yükselen Yıldızlarından Bir Tanesi Türkiye’den

Singapur Hava Yolları’nın Yükselen Yıldızlarından Bir Tanesi Türkiye’den Yaklaşık 12 yıldır Singapur Hava Havayolları’nda Kıdemli Yolcu Hizmetleri ve Satış Operasyon Yetkilisi olarak görev yapan, eski bir Havaş çalışanı olan Nazlı Acar, Singapur Hava Yolları Avrupa Başkanı tarafından, tüm Avrupa bölgesi içindeki en prestijli ödüllerden biri olan ‘Yükselen Yıldız‘ ödülüne layık görüldü. Heryıl en iyi yolcu hizmeti sunan personeller arasında yapılan yarışma da Nazlı Hanım ödülü fazlasıyla haketti. Pandemi dolayısı ile Londra’da yapılması planlanan ödül töreni 18 Kasım 2020 de online olarak gerçekleştirilecek ve Başkan’dan online olarak ödülünü alacak. Havayolunu en güzel şekilde temsil eden Nazlı Hanım’a başarılarının devamını diliyoruz. The post Singapur Hava Yolları'nın Yükselen Yıldızlarından Bir Tanesi Türkiye'den first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
Yaklaşık 12 yıldır Singapur Hava Havayolları’nda Kıdemli Yolcu Hizmetleri ve Satış Operasyon Yetkilisi olarak görev yapan, eski bir Havaş çalışanı olan Nazlı Acar, Singapur Hava Yolları Avrupa Başkanı tarafından, tüm Avrupa bölgesi içindeki en prestijli ödüllerden biri olan ‘Yükselen Yıldız‘ ödülüne layık görüldü.
Heryıl en iyi yolcu hizmeti sunan personeller arasında yapılan yarışma da Nazlı Hanım ödülü fazlasıyla haketti.
Pandemi dolayısı ile Londra’da yapılması planlanan ödül töreni 18 Kasım 2020 de online olarak gerçekleştirilecek ve Başkan’dan online olarak ödülünü alacak.
Havayolunu en güzel şekilde temsil eden Nazlı Hanım’a başarılarının devamını diliyoruz.

The post Singapur Hava Yolları'nın Yükselen Yıldızlarından Bir Tanesi Türkiye'den first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/354fnzb
via IFTTT
İspanyol Hava Kuvvetleri’ne arama kurtarma operasyonları için ilk NH90 teslim edildi
