13 Ekim 2020 Salı

Yükler sınırda uzun süre bekliyor, Avrupa’ya giremiyor İkinci dalga korkusu stoğa yöneltiyor İhracatta Avrupa‘dan siparişler arttı. Ancak altyapı yetersiz kalınca Avrupa’ya giriş süresi 4 kat uzadı. Avrupa’dan gelen siparişlerin hızlanması ve Türkiye’nin Çin’e alternatif ülkelerden biri olması tekstilden otomotive birçok sektörde ihracatı hızlandırdı. Ancak yükler sınırda uzun süre bekliyor, Avrupa’ya giremiyor. Türkiye’nin Çin’e alternatif ülkelerden biri olması tekstilden otomotive birçok sektörde ihracatı hızlandırdı. Ancak yükler sınırda uzun süre bekliyor, Avrupa’ya giremiyor. Bulgar sınırını aşmak için 98 saat bekleyen araçlar var. Sektörün öncelikli talebi ise Avrupa’ya çıkışta en önemli ülke konumunda olan Bulgaristan’a yönelik sınır kapısı sayısının ikiden üçe çıkarılması. Sınırda altyapının artan talebi karşılamadığını dile getiren ihracatçılar ve lojistikçiler hükümetten acil çözüm bekliyor. Sadece binek araçlara açık. Avrupa'dan gelen siparişlerin hızlanması ve Türkiye'nin Çin'e alternatif ülkelerden biri olması tekstilden otomotive birçok sektörde ihracatı hızlandırdı. Ancak yükler sınırda uzun süre bekliyor, Avrupa'ya giremiyor pic.twitter.com/voD7OjutAR — ️️️ (@UNDORGTR) October 13, 2020 The post Yükler sınırda uzun süre bekliyor, Avrupa'ya giremiyor first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

İkinci dalga korkusu stoğa yöneltiyor

İhracatta Avrupa‘dan siparişler arttı. Ancak altyapı yetersiz kalınca Avrupa’ya giriş süresi 4 kat uzadı.

Avrupa’dan gelen siparişlerin hızlanması ve Türkiye’nin Çin’e alternatif ülkelerden biri olması tekstilden otomotive birçok sektörde ihracatı hızlandırdı. Ancak yükler sınırda uzun süre bekliyor, Avrupa’ya giremiyor.

Türkiye’nin Çin’e alternatif ülkelerden biri olması tekstilden otomotive birçok sektörde ihracatı hızlandırdı. Ancak yükler sınırda uzun süre bekliyor, Avrupa’ya giremiyor. Bulgar sınırını aşmak için 98 saat bekleyen araçlar var.

Sektörün öncelikli talebi ise Avrupa’ya çıkışta en önemli ülke konumunda olan Bulgaristan’a yönelik sınır kapısı sayısının ikiden üçe çıkarılması.

Sınırda altyapının artan talebi karşılamadığını dile getiren ihracatçılar ve lojistikçiler hükümetten acil çözüm bekliyor.

Sadece binek araçlara açık.

The post Yükler sınırda uzun süre bekliyor, Avrupa'ya giremiyor first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2GTOt4P
via IFTTT

12 Ekim 2020 Pazartesi

Hepsiburada “Sür-Kazan” modeli ile hem iş hem de araç sahibi olun Hepsiburada, sektöre yenilikçi bakış açısı kazandıran Hepsijet lojistik şirketi ile birlikte “Sür-Kazan” modelini hayata geçiriyor. Bu kapsamda, taşımacılık yapmak isteyenler kendi araçları olmasa dahi Hepsijet’in sıfır kilometre araçlarıyla dağıtım yapabilecek; hem iş hem de araç sahibi olabilecek. Yenilikçi hizmetleriyle sektöre damgasını vuran Hepsiburada, randevulu teslimat veya siparişlerin ev ve işyerleri dışında bir noktadan alınabilmesi gibi uygulamalarla lojistik ve teslimat alanında sektörün çıtasını yükseltmeye devam ediyor. Türkiye ve bölgesinin lider e-ticaret platformu son olarak, Hepsijet’e taşımacı olarak dahil olmak isteyenlerin yüzünü güldürecek, müşteriler açısından ise hizmet kalitesine olumlu katkı sağlayacak olan “Sür-Kazan” modelinin müjdesini verdi. Bu modelle Hepsijet’in hizmet ağının nitelikli taşımacılarla genişlemesi ve müşteriye verilen hizmet kalitesinin korunarak yükseltilmesi kadar, dağıtım hizmeti verenlerin ekonomik kazanımlarının da artırılması hedefleniyor. Sektörde bir ilk olan ve sürdükçe kazandıran model ile, Hepsijet çatısı altında dağıtım yapmak isteyen kişilerde aranan ticari araç sahibi olma zorunluluğu kalktı. Sür-Kazan dahilinde yük ve yolcu taşımacılığı yapan ticari araç sürücülerinin alması gereken SRC belgesi ve kişilerin bedensel ve psikolojik durumlarının sürücülük yapmaya elverişli olup olmadığını gösteren psikoteknik belgesi olan şahıs şirketi sahipleri, Hepsijet’in dağıtım ağına katılmak için başvuruda bulanabiliyor. Değerlendirme sonrası kabul edilenler Hepsijet’in yepyeni araçlarıyla dağıtım yapmaya başlayabiliyor. Kullandığı süre boyunca aracın sorumluluğunun ve zimmetinin taşımacıda olacağı bu yeni modelde, taşımacılar 4 yıl boyunca belirlenen hizmet kalitesi kriterlerine uyumluluklarını devam ettirmeleri halinde, kullandıkları aracın sahibi olmaya hak kazanıyor. Halihazırda kendi aracını kullanan Hepsijet taşımacıları ise dilerlerse kendi araçlarıyla dağıtım yapmaya devam edebiliyor, dilerlerse sür-kazan sistemine dahil olup yeni bir araç edinme fırsatını yakalıyor. Proje hakkında konuşan Hepsiburada Operasyon Grup Başkanı Taner Timirci, “Hepsiburada olarak hem müşterilerimizin hem de iş ortaklarımızın hayatını kolaylaştıracak ve onlara fayda sağlayacak yenilikler üzerinde çalışmaya devam ediyoruz. Taşımacılık alanındaki en önemli konulardan olan yetkin dağıtım personeli ve teknolojik altyapıyla müşteri memnuniyetini devamlı kılmak, kurulduğu günden bu yana Hepsijet lojistik iştirakimizin odak noktasında yer alıyor. Bu kapsamda hayata geçirdiğimiz Sür Kazan sistemiyle müşterilerimizin teslimatlarını; güvenli, hijyenik, zamanında, hasarsız ve disiplinli şekilde ulaştırma kriterlerimizi 4 sene boyunca sürdüren taşımacılara, onlar için tahsis ettiğimiz yeni araçlara sahip olma şansı veriyoruz. Türkiye ve bölgenin lider e-ticaret platformu Hepsiburada olarak müşteri deneyimini artıracak, istihdama katkıda bulunacak ve sektördeki hizmet çıtasını sürekli yükseltecek çalışmalarımıza var gücümüzle devam edeceğiz.” dedi.  Sür Kazan sistemine dahil olmak isteyenler, başvurularını www.hepsijet.com üzerinde bulunan “Sür Kazan ile taşımacı olmak istiyorum” butonunu tıklayarak başvuruda bulunabilir. The post Hepsiburada "Sür-Kazan" modeli ile hem iş hem de araç sahibi olun first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Hepsiburada, sektöre yenilikçi bakış açısı kazandıran Hepsijet lojistik şirketi ile birlikte “Sür-Kazan” modelini hayata geçiriyor. Bu kapsamda, taşımacılık yapmak isteyenler kendi araçları olmasa dahi Hepsijet’in sıfır kilometre araçlarıyla dağıtım yapabilecek; hem iş hem de araç sahibi olabilecek.

Yenilikçi hizmetleriyle sektöre damgasını vuran Hepsiburada, randevulu teslimat veya siparişlerin ev ve işyerleri dışında bir noktadan alınabilmesi gibi uygulamalarla lojistik ve teslimat alanında sektörün çıtasını yükseltmeye devam ediyor.

Türkiye ve bölgesinin lider e-ticaret platformu son olarak, Hepsijet’e taşımacı olarak dahil olmak isteyenlerin yüzünü güldürecek, müşteriler açısından ise hizmet kalitesine olumlu katkı sağlayacak olan “Sür-Kazan” modelinin müjdesini verdi.

Bu modelle Hepsijet’in hizmet ağının nitelikli taşımacılarla genişlemesi ve müşteriye verilen hizmet kalitesinin korunarak yükseltilmesi kadar, dağıtım hizmeti verenlerin ekonomik kazanımlarının da artırılması hedefleniyor. Sektörde bir ilk olan ve sürdükçe kazandıran model ile, Hepsijet çatısı altında dağıtım yapmak isteyen kişilerde aranan ticari araç sahibi olma zorunluluğu kalktı.

Sür-Kazan dahilinde yük ve yolcu taşımacılığı yapan ticari araç sürücülerinin alması gereken SRC belgesi ve kişilerin bedensel ve psikolojik durumlarının sürücülük yapmaya elverişli olup olmadığını gösteren psikoteknik belgesi olan şahıs şirketi sahipleri, Hepsijet’in dağıtım ağına katılmak için başvuruda bulanabiliyor. Değerlendirme sonrası kabul edilenler Hepsijet’in yepyeni araçlarıyla dağıtım yapmaya başlayabiliyor. Kullandığı süre boyunca aracın sorumluluğunun ve zimmetinin taşımacıda olacağı bu yeni modelde, taşımacılar 4 yıl boyunca belirlenen hizmet kalitesi kriterlerine uyumluluklarını devam ettirmeleri halinde, kullandıkları aracın sahibi olmaya hak kazanıyor.

Halihazırda kendi aracını kullanan Hepsijet taşımacıları ise dilerlerse kendi araçlarıyla dağıtım yapmaya devam edebiliyor, dilerlerse sür-kazan sistemine dahil olup yeni bir araç edinme fırsatını yakalıyor. Proje hakkında konuşan Hepsiburada Operasyon Grup Başkanı Taner Timirci, “Hepsiburada olarak hem müşterilerimizin hem de iş ortaklarımızın hayatını kolaylaştıracak ve onlara fayda sağlayacak yenilikler üzerinde çalışmaya devam ediyoruz.

Taşımacılık alanındaki en önemli konulardan olan yetkin dağıtım personeli ve teknolojik altyapıyla müşteri memnuniyetini devamlı kılmak, kurulduğu günden bu yana Hepsijet lojistik iştirakimizin odak noktasında yer alıyor. Bu kapsamda hayata geçirdiğimiz Sür Kazan sistemiyle müşterilerimizin teslimatlarını; güvenli, hijyenik, zamanında, hasarsız ve disiplinli şekilde ulaştırma kriterlerimizi 4 sene boyunca sürdüren taşımacılara, onlar için tahsis ettiğimiz yeni araçlara sahip olma şansı veriyoruz.

Türkiye ve bölgenin lider e-ticaret platformu Hepsiburada olarak müşteri deneyimini artıracak, istihdama katkıda bulunacak ve sektördeki hizmet çıtasını sürekli yükseltecek çalışmalarımıza var gücümüzle devam edeceğiz.” dedi. 

Sür Kazan sistemine dahil olmak isteyenler, başvurularını www.hepsijet.com üzerinde bulunan “Sür Kazan ile taşımacı olmak istiyorum” butonunu tıklayarak başvuruda bulunabilir.

The post Hepsiburada "Sür-Kazan" modeli ile hem iş hem de araç sahibi olun first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/34K7Jtu
via IFTTT

Hepsiburada “Sür-Kazan” modeli ile hem iş hem de araç sahibi olun


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/34K7Jtu

Rusya’ya e-vizeyle girilebilecek Rusya Başbakanı Mihail Mişustin Türkiye’nin de aralarında yer aldığı 52 ülke vatandaşının ülkeye e-vizeyle girmesine imkan tanıyan kararı imzaladı. Rusya, 2017 yılında başladığı elektronik vize uygulamasının kapsamını genişletti. Haziran ayında, Rusya’nın vize sisteminde ‘devrim’ niteliğinde değişiklik önerisi Başkan Putin tarafından imzalanarak Duma’ya yollanmıştı. Putin, milletvekillerinden 2021’de yürürlüğe girmek üzere elektronik vize uygulaması için gerekli yasanın çıkarılmasını istedmişti. Ekim ayında gerçekleşti. Bir süredir Rusya’nın uzak doğu bölgeleri, Kaliningrad ve St. Petersburg için uygulanan, sadece bu bölgelere yapılan gezilerle sınırlı kalmak kaydıyla Türk vatandaşlarının da yararlandıkları elektronik vize uygulaması başarılı bulundu ve ülke çapına yayılması kararlaştırıldı. Rusya vizesi hem çok kısa sürede, hem de daha ucuza alınabilecek. 4 Şubat 2021’den itibaren Rusya’nın tamamına e-vizeyle girilebilecek Yeni düzenleme ile elektronik vizeyi 4 Şubat 2021’den itibaren aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 52 ülke vatandaşı alabilecek. Ücret 40 dolar Elektronik vize, artık Rusya’nın belli bölgelerini değil tümünü kapsayacak. Rusya’da kalış süresi de 8 günden 16 güne çıkarılacak. Elektronik vizeyi internetten, turistik, iş, sağlık amaçlı almak mümkün olacak. 40 ABD doları karşılığında alınabilecek elektronik vize, 6 yaşa kadar çocuklar için ücretsiz olacak. The post Rusya'ya e-vizeyle girilebilecek first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Rusya Başbakanı Mihail Mişustin Türkiye’nin de aralarında yer aldığı 52 ülke vatandaşının ülkeye e-vizeyle girmesine imkan tanıyan kararı imzaladı.

Rusya, 2017 yılında başladığı elektronik vize uygulamasının kapsamını genişletti.

Haziran ayında, Rusya’nın vize sisteminde ‘devrim’ niteliğinde değişiklik önerisi Başkan Putin tarafından imzalanarak Duma’ya yollanmıştı. Putin, milletvekillerinden 2021’de yürürlüğe girmek üzere elektronik vize uygulaması için gerekli yasanın çıkarılmasını istedmişti. Ekim ayında gerçekleşti.

Bir süredir Rusya’nın uzak doğu bölgeleri, Kaliningrad ve St. Petersburg için uygulanan, sadece bu bölgelere yapılan gezilerle sınırlı kalmak kaydıyla Türk vatandaşlarının da yararlandıkları elektronik vize uygulaması başarılı bulundu ve ülke çapına yayılması kararlaştırıldı.

Rusya vizesi hem çok kısa sürede, hem de daha ucuza alınabilecek.

4 Şubat 2021’den itibaren Rusya’nın tamamına e-vizeyle girilebilecek

Yeni düzenleme ile elektronik vizeyi 4 Şubat 2021’den itibaren aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 52 ülke vatandaşı alabilecek.

Ücret 40 dolar

Elektronik vize, artık Rusya’nın belli bölgelerini değil tümünü kapsayacak. Rusya’da kalış süresi de 8 günden 16 güne çıkarılacak.

Elektronik vizeyi internetten, turistik, iş, sağlık amaçlı almak mümkün olacak.

40 ABD doları karşılığında alınabilecek elektronik vize, 6 yaşa kadar çocuklar için ücretsiz olacak.

The post Rusya'ya e-vizeyle girilebilecek first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FmEW5F
via IFTTT

Avrupalı Turist 2021’de nasıl ve nereye gidecek? Avrupa Birliği tarafından ortak finanse edilen projede, Avrupa Seyahat Komisyonu (ETC) tarafından açıklanan yeni araştırma anketine göre; COVID-19 salgınının Avrupa ve yerel pazarlarda seyahat üzerindeki etkisine olumsuz etkisi en çok, en popüler turistik destinasyonları etkiledi. Ankete katılanların % 54’ü önümüzdeki 6 ay içinde bir seyahate çıkmayı düşünürken, % 26’sı da Kasım 2020’de seyahat etmeyi planladı. Avrupa içinde seyahat etmek tatilcilerin ilk seçenek. Yüzde % 41’i ulusal bir seyahat yapmayı ve % 39’u diğer Avrupa destinasyonlarına gitmeyi planlıyor. Almanya, İngiltere, Fransa, Hollanda, İtalya, Belçika, İsviçre, İspanya, Polonya ve Avusturya olmak üzere yüksek turist hacmine sahip 10 turist kaynağı pazarda yapılan ankete göre; COVID-19’dan ağır şekilde etkilenen ülkeler sıralamada, İspanya, Fransa ve İtalya ile Avrupa’nın en popüler destinasyonları öne çıktı. En büyük endişe karantina mı? Turizmdatabank.com’un; Koronavirüs salgını ve bunun küresel turizm üzerindeki etkisi bağlamında yaklaşık 6 bin kişiyle ağustos-eylül 2020 döneminde yapılan ankette dayanan ETC raporundan derlediği bilgilere göre, kısa vadede seyahat etmek isteyenler için ana endişeler; bir yolculuk sırasında karantina önlemleri, COVID-19 vakalarının sayısındaki artış, varış noktasının durumu ve değişen, öngörülemeyen seyahat kısıtlamaları oldu. Avrupalı turist 2021’de nereye gitmek istiyor? Çalışmaya göre, Avrupalı turistlerin yarısından fazlası (%50+) tekrar seyahat etmeye istekli. Önümüzdeki altı ay içinde seyahat etmeyi planlayan bu kitlenin neredeyse % 80’i, bunu Avrupa içinde yapmayı düşünüyor. Covid endişesi seyahat planlarını askıya aldı Bununla birlikte, Avrupa Birliği’nin birçok üye ülkesinde ve birçok ana turistik destinasyonda koronavirüs salgınlarından kaynaklı endişeler; birçok kişinin halihazırda seyahat planlarını askıya almasına neden oluyor. Anket sonuçlarına göre Avrupalı turistler; sağlık ve güvenlik kaygıları ve kendilerinde gönül rahatlığında hissedememe gerekçeleri ile planlarını bekletiyor. Bu kaygılar özellikle Avrupa turizminde yaygın olan 1-3 gecelemeli kısa süreli seyahatlerde öne çıkıyor. Turistler ne zaman tatil ve seyahat yapacaklar? Ankete katılanların % 54’ü önümüzdeki 6 ay içinde bir seyahate çıkmayı düşünürken, % 26’sı da Kasım 2020’de seyahat etmeyi planladıklarını belirtti. Avrupa içinde seyahat etmek tatilcilerin ilk seçenek. Yüzde % 41’i ulusal bir seyahat yapmayı ve % 39’u diğer Avrupa destinasyonlarına uçmayı planlıyor. COVID-19’dan ağır etkilenen destinasyonlar hangisi? COVID-19’dan ağır şekilde etkilenen ülkeler sıralamada; İspanya, Fransa ve İtalya ile Avrupa’nın en popüler destinasyonları öne çıktı. Ankete katılanlara Avrupa içi seyahat için tercih ettikleri ülkeleri ve daha sonra hangi ülkeleri ziyaret etmeyi düşündüklerini sorduğunda, 10 destinasyon şu oranlarla öne çıkıyor: İspanya (% 7,8), Fransa (% 7,3), İtalya (% 7,3) Yunanistan (% 6,2), Almanya (% 6), Portekiz (% 4,6), İngiltere (% 4,2), Hırvatistan (% 4,1), Avusturya (% 3,4) ve Hollanda (% 3,3). Katılımcılar, bir sonraki seyahatleri için hala; “güneş, deniz ve kum” merkezli yaz tatillerini öne çıkarıyorlar. Bu eğilim, özellikle, önümüzdeki 6 ay içinde seyahat etme olasılığı olanlarda belirgin. Tercih edilen boş zaman seyahati türleri; % 25,3 ile güneşe ve sahile yapılacak seyahatler, % 19,2 ile şehir gezileri, % 15,6 ile doğa ve açık hava ve % 14,7 ile kültür ve tarih gezileri olarak oraya çıkıyor. Avrupalı tatilci, 2021’de güneş için nereye gidecek? Güneş ve sahil tatilleri için en popüler yerler; İspanya, İtalya ve Fransa olarak sıralandı. Şehir turlarında çok talep edilen yerler; Almanya, Fransa ve İtalya olurken, doğa ve açık hava tatillerinin favorisi, Fransa, İtalya ve Almanya şeklinde sıralandı. Güvenlik artık ilk kriter oldu Avrupalılar seyahat yerlerinin tercih ederken dikkat ettikleri kriterleri kısmen değiştirdi. Covid döneminde en çok önem verilen göstergeler; % 21 ile sağlık ve güvenlik, % 14 ile huzur ve rahatlamak ve % 13 ile uygun fiyat olurken, bunların en uygun kombinasyonuna da bakılıyor. Öte yandan kısa süreli seyahat planlarında karar verirken, esnek rezervasyon iptal politikaları, uçuşlarda ve ulaşımda sosyal mesafenin korunması ve tamamen kaldırılmış seyahat kısıtlamaları önemli kriterler oldu. Seyahatte ana endişe ne? ETC raporuna göre, kısa süreli seyahat etmek isteyenler için ana endişe; bir yolculuk sırasında karantina alınacak önlemleri (% 15), COVID-19 vakalarının sayısındaki artış (% 12), varış noktasındaki durum (% 11) ve değişen / öngörülemeyen seyahat kısıtlamaları (% 10) oldu. Avrupalı turistlerin yarısından fazlası (%50+) tekrar seyahat etmeye istekli. Önümüzdeki altı ay içinde seyahat etmeyi planlayan bu kitlenin neredeyse % 80’i, bunu Avrupa içinde yapmayı düşünüyor. pic.twitter.com/QlA03vUMsW — AirportIST (@AirportIST) October 12, 2020 The post Avrupalı Turist 2021’de nasıl ve nereye gidecek? first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Avrupa Birliği tarafından ortak finanse edilen projede, Avrupa Seyahat Komisyonu (ETC) tarafından açıklanan yeni araştırma anketine göre; COVID-19 salgınının Avrupa ve yerel pazarlarda seyahat üzerindeki etkisine olumsuz etkisi en çok, en popüler turistik destinasyonları etkiledi.

Ankete katılanların % 54’ü önümüzdeki 6 ay içinde bir seyahate çıkmayı düşünürken, % 26’sı da Kasım 2020’de seyahat etmeyi planladı. Avrupa içinde seyahat etmek tatilcilerin ilk seçenek. Yüzde % 41’i ulusal bir seyahat yapmayı ve % 39’u diğer Avrupa destinasyonlarına gitmeyi planlıyor.

Almanya, İngiltere, Fransa, Hollanda, İtalya, Belçika, İsviçre, İspanya, Polonya ve Avusturya olmak üzere yüksek turist hacmine sahip 10 turist kaynağı pazarda yapılan ankete göre; COVID-19’dan ağır şekilde etkilenen ülkeler sıralamada, İspanya, Fransa ve İtalya ile Avrupa’nın en popüler destinasyonları öne çıktı.

En büyük endişe karantina mı?

Turizmdatabank.com’un; Koronavirüs salgını ve bunun küresel turizm üzerindeki etkisi bağlamında yaklaşık 6 bin kişiyle ağustos-eylül 2020 döneminde yapılan ankette dayanan ETC raporundan derlediği bilgilere göre, kısa vadede seyahat etmek isteyenler için ana endişeler; bir yolculuk sırasında karantina önlemleri, COVID-19 vakalarının sayısındaki artış, varış noktasının durumu ve değişen, öngörülemeyen seyahat kısıtlamaları oldu.

Avrupalı turist 2021’de nereye gitmek istiyor?

Çalışmaya göre, Avrupalı turistlerin yarısından fazlası (%50+) tekrar seyahat etmeye istekli. Önümüzdeki altı ay içinde seyahat etmeyi planlayan bu kitlenin neredeyse % 80’i, bunu Avrupa içinde yapmayı düşünüyor.

Covid endişesi seyahat planlarını askıya aldı

Bununla birlikte, Avrupa Birliği’nin birçok üye ülkesinde ve birçok ana turistik destinasyonda koronavirüs salgınlarından kaynaklı endişeler; birçok kişinin halihazırda seyahat planlarını askıya almasına neden oluyor.

Anket sonuçlarına göre Avrupalı turistler; sağlık ve güvenlik kaygıları ve kendilerinde gönül rahatlığında hissedememe gerekçeleri ile planlarını bekletiyor.

Bu kaygılar özellikle Avrupa turizminde yaygın olan 1-3 gecelemeli kısa süreli seyahatlerde öne çıkıyor.

Turistler ne zaman tatil ve seyahat yapacaklar?

Ankete katılanların % 54’ü önümüzdeki 6 ay içinde bir seyahate çıkmayı düşünürken, % 26’sı da Kasım 2020’de seyahat etmeyi planladıklarını belirtti.

Avrupa içinde seyahat etmek tatilcilerin ilk seçenek.
Yüzde % 41’i ulusal bir seyahat yapmayı ve % 39’u diğer Avrupa destinasyonlarına uçmayı planlıyor.

COVID-19’dan ağır etkilenen destinasyonlar hangisi?

COVID-19’dan ağır şekilde etkilenen ülkeler sıralamada; İspanya, Fransa ve İtalya ile Avrupa’nın en popüler destinasyonları öne çıktı.

Ankete katılanlara Avrupa içi seyahat için tercih ettikleri ülkeleri ve daha sonra hangi ülkeleri ziyaret etmeyi düşündüklerini sorduğunda, 10 destinasyon şu oranlarla öne çıkıyor:

İspanya (% 7,8), Fransa (% 7,3), İtalya (% 7,3) Yunanistan (% 6,2), Almanya (% 6), Portekiz (% 4,6), İngiltere (% 4,2), Hırvatistan (% 4,1), Avusturya (% 3,4) ve Hollanda (% 3,3).

Katılımcılar, bir sonraki seyahatleri için hala; “güneş, deniz ve kum” merkezli yaz tatillerini öne çıkarıyorlar.

Bu eğilim, özellikle, önümüzdeki 6 ay içinde seyahat etme olasılığı olanlarda belirgin.

Tercih edilen boş zaman seyahati türleri; % 25,3 ile güneşe ve sahile yapılacak seyahatler, % 19,2 ile şehir gezileri, % 15,6 ile doğa ve açık hava ve % 14,7 ile kültür ve tarih gezileri olarak oraya çıkıyor.

Avrupalı tatilci, 2021’de güneş için nereye gidecek?

Güneş ve sahil tatilleri için en popüler yerler; İspanya, İtalya ve Fransa olarak sıralandı. Şehir turlarında çok talep edilen yerler; Almanya, Fransa ve İtalya olurken, doğa ve açık hava tatillerinin favorisi, Fransa, İtalya ve Almanya şeklinde sıralandı.

Güvenlik artık ilk kriter oldu

Avrupalılar seyahat yerlerinin tercih ederken dikkat ettikleri kriterleri kısmen değiştirdi.

Covid döneminde en çok önem verilen göstergeler; % 21 ile sağlık ve güvenlik, % 14 ile huzur ve rahatlamak ve % 13 ile uygun fiyat olurken, bunların en uygun kombinasyonuna da bakılıyor.

Öte yandan kısa süreli seyahat planlarında karar verirken, esnek rezervasyon iptal politikaları, uçuşlarda ve ulaşımda sosyal mesafenin korunması ve tamamen kaldırılmış seyahat kısıtlamaları önemli kriterler oldu.

Seyahatte ana endişe ne?

ETC raporuna göre, kısa süreli seyahat etmek isteyenler için ana endişe; bir yolculuk sırasında karantina alınacak önlemleri (% 15), COVID-19 vakalarının sayısındaki artış (% 12), varış noktasındaki durum (% 11) ve değişen / öngörülemeyen seyahat kısıtlamaları (% 10) oldu.

Resim

The post Avrupalı Turist 2021’de nasıl ve nereye gidecek? first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2SOE3WG
via IFTTT

Suudi Arabistan’ın Türk mallarına yönelik resmi olmayan kısıtlamaları ticareti olumsuz etkiliyor Suudi Arabistan‘ın Türk mallarına yönelik tutumu, bölgesel güçler arasında artan rekabetin ticarete yansımış hali. Suudi hükümeti “Türk mallarına herhangi bir kısıtlama getirmediğini” söyledi ve iki ülke arasındaki ticaretin “Covid-19 salgınının genel etkisi dışında gözle görülür bir düşüşe tanık olmadığını” ekledi. Suudi Arabistan’ı yöneten Suud Ailesi’nden ilk kez boykot çağrısı geldi. Twitter’da 7.9 milyon kişinin takip ettiği ülkenin ünlü iş adamlarından Suudi Prens Al Saud, Türk ürünlerinin boykot edilmesi çağrısı yaptı. Suudi Ticaret Odaları Konseyi Başkanı Ajlan bin Abdul Aziz Al-Ajlan’ın boykot çağrısı üzerine Suudi Arabistan’ın Türkiye’den gelen ihracat ürünlerine yönelik iki yıldır süren ve son günlerde sertleşen uygulamalarına Türkiye iş dünyası sonunda sessiz kalamadı. Ortak açıklama yapan Türk iş dünyası, sorunun küresel tedarik zincirlerini de etkilemeye başladığını belirterek yapıcı diyalog çağrısında bulundu. Türkiye ile Suudi Arabistan arasındaki gerilim, en çok Türk müteahhitleri vurdu. Türk müteahhitlerin Suudi Arabistan’da yaşadıkları iş kaybının üç milyar dolara ulaştığı belirtiliyor. 2020 yılında Suudi Arabistan’a ihracatı en çok düşen sektör kimya sektörü oldu. Suudi Arabistan’a Türkiye’den 2019’un Ocak-Eylül döneminde gerçekleştirilen kimyevi ürün ihracatı 375 milyon dolar olurken, bu rakam 2020’nin aynı döneminde yüzde 50’ye yakın azalarak 188,7 milyon dolar olarak gerçekleşti. Türkiye’ye karşı ticari anlamda tutum şimdilik Suudi Arabistan’da var. Bölge geneline yayılması beklenmiyor. Yalnız dış siyasette Suudi Arabistan ile ters düştüğümüz noktalar Birleşik Arap Emirlikleri de var. Gerginlikler havacılık sektörünü de etkiledi ve bölge ticaretinde ihracatçılarımızı olumsuz etkiliyor. Suudi Arabistan ve BAE ile Türkiye arasında aktarmasız yolcu uçuşu yapılamıyor. Geçen yıl pandemiden önce başlayan Suudi Arabistan ile slot problemlerimiz olmuştu. Kargo uçuşlarını sınırlamışlardı. Bugün geldiğimiz noktada bu iki ülke ile sadece kargo uçuşu yapılabilmektedir. Bu konuda Türk Hava Yolları , Emirates ve Suudi Arabistan Havayolları bir açıklamada bulunmadılar. The post Suudi Arabistan'ın Türk mallarına yönelik resmi olmayan kısıtlamaları ticareti olumsuz etkiliyor first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Suudi Arabistan‘ın Türk mallarına yönelik tutumu, bölgesel güçler arasında artan rekabetin ticarete yansımış hali.

Suudi hükümetiTürk mallarına herhangi bir kısıtlama getirmediğini” söyledi ve iki ülke arasındaki ticaretin “Covid-19 salgınının genel etkisi dışında gözle görülür bir düşüşe tanık olmadığını” ekledi.

Suudi Arabistan’ı yöneten Suud Ailesi’nden ilk kez boykot çağrısı geldi. Twitter’da 7.9 milyon kişinin takip ettiği ülkenin ünlü iş adamlarından Suudi Prens Al Saud, Türk ürünlerinin boykot edilmesi çağrısı yaptı.

Suudi Ticaret Odaları Konseyi Başkanı Ajlan bin Abdul Aziz Al-Ajlan’ın boykot çağrısı üzerine Suudi Arabistan’ın Türkiye’den gelen ihracat ürünlerine yönelik iki yıldır süren ve son günlerde sertleşen uygulamalarına Türkiye iş dünyası sonunda sessiz kalamadı. Ortak açıklama yapan Türk iş dünyası, sorunun küresel tedarik zincirlerini de etkilemeye başladığını belirterek yapıcı diyalog çağrısında bulundu.

Türkiye ile Suudi Arabistan arasındaki gerilim, en çok Türk müteahhitleri vurdu. Türk müteahhitlerin Suudi Arabistan’da yaşadıkları iş kaybının üç milyar dolara ulaştığı belirtiliyor.

2020 yılında Suudi Arabistan’a ihracatı en çok düşen sektör kimya sektörü oldu. Suudi Arabistan’a Türkiye’den 2019’un Ocak-Eylül döneminde gerçekleştirilen kimyevi ürün ihracatı 375 milyon dolar olurken, bu rakam 2020’nin aynı döneminde yüzde 50’ye yakın azalarak 188,7 milyon dolar olarak gerçekleşti.

Türkiye’ye karşı ticari anlamda tutum şimdilik Suudi Arabistan’da var. Bölge geneline yayılması beklenmiyor. Yalnız dış siyasette Suudi Arabistan ile ters düştüğümüz noktalar Birleşik Arap Emirlikleri de var.

Gerginlikler havacılık sektörünü de etkiledi ve bölge ticaretinde ihracatçılarımızı olumsuz etkiliyor.

Suudi Arabistan ve BAE ile Türkiye arasında aktarmasız yolcu uçuşu yapılamıyor. Geçen yıl pandemiden önce başlayan Suudi Arabistan ile slot problemlerimiz olmuştu. Kargo uçuşlarını sınırlamışlardı.

Bugün geldiğimiz noktada bu iki ülke ile sadece kargo uçuşu yapılabilmektedir. Bu konuda Türk Hava Yolları , Emirates ve Suudi Arabistan Havayolları bir açıklamada bulunmadılar.

The post Suudi Arabistan'ın Türk mallarına yönelik resmi olmayan kısıtlamaları ticareti olumsuz etkiliyor first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dhCXvK
via IFTTT

AVRUPA HAVACILIĞI TEMMUZ SEVİYELERİNE GERİLEDİ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3iV9gBP