10 Ekim 2020 Cumartesi

Pandemi, yapay zekanın havalimanlarında gelişmesine zemin hazırladı COVID-19 salgınının gelişinin ardından, havalimanlarında yapay zeka uygulama fırsatları arttı. COVID-19 salgınının gelişinden bu yana, endüstri yorumcuları ortak bir temayı paylaştı – işletmelerin önümüzdeki zorlu zamanlarla yüzleşmek için daha akıllı teknoloji kullanması ve esnek olması gerekiyor. Havaalanları için bu yeni bir şey değil. Operasyonların dijitalleşmes uzun zamandır gündemde. Yapay zeka (AI), maliyet verimliliğinden gelişmiş esneklik ve yolcu deneyimine kadar sektördeki birçok gelişen sorunun cevabı olarak ilan edildi. Yine de, Yapay zeka’nın benimsenmesi yavaş olacak. Check-in’den temizlik robotlarına ve danışma robotlarına kadar yeniliklerlerden oluşan yaratıcı akıllı otomasyonun potansiyeli yetersiz görülüyordu. Ardından koronavirüs geldi. Operasyonel planlama, değişken uçuş programları, yeni sağlık taramaları ve mesafe gereksinimlerinden etkilenen,tümü bütçe ve personel kısıtlamalarıyla birleştirildi. Sonuç olarak, havalimanlarının yapay zekayı öncelik listelerinin en üstüne yerleştirmekten başka seçeneği yoktur. Ne kadar fazla operasyonel veri yakalayıp merkezileştirebilirse, operasyonlara bir miktar kesinlik kazandırabilir ve yolcu güvenini yeniden inşa edebilirler. Öyleyse salgın, havacılık endüstrimizdeki yapay zekanın geleceği için çok önemli bir dönem yaratmış olabilir mi? Havalimanındaki verilerin toplanmasını genişletip otomatikleştirebilmek ve ardından bunları akıllıca analiz edip yorumlayabilmek, operatörlerin yapay zeka yeteneklerinden büyük değer elde edebilecekleri bir alandır. Yapy zeka, büyük miktarda veriyi işleyen ve kalıpları tanımlayan güçlü algoritmalar kullanır. Bir havalimanında bunlar, kuyruk uzunluğu, verimlilik ve kaç güvenlik şeridinin açık olduğu gibi faktörleri analiz ederek işlemenin ne kadar süreceğini tahmin etmek için kullanılır. Pandemiden önce insanlar, otomasyonun iş kaybına neden olabileceğinden endişeliydi. Şimdi, yapay zekanın toparlamma sürecine yardımcı olan en önemli şey olabileceğine dair artan kanıtlar var. The post Pandemi, yapay zekanın havalimanlarında gelişmesine zemin hazırladı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

COVID-19 salgınının gelişinin ardından, havalimanlarında yapay zeka uygulama fırsatları arttı.

COVID-19 salgınının gelişinden bu yana, endüstri yorumcuları ortak bir temayı paylaştı – işletmelerin önümüzdeki zorlu zamanlarla yüzleşmek için daha akıllı teknoloji kullanması ve esnek olması gerekiyor.

Havaalanları için bu yeni bir şey değil. Operasyonların dijitalleşmes uzun zamandır gündemde.

Yapay zeka (AI), maliyet verimliliğinden gelişmiş esneklik ve yolcu deneyimine kadar sektördeki birçok gelişen sorunun cevabı olarak ilan edildi. Yine de, Yapay zeka’nın benimsenmesi yavaş olacak.

Check-in’den temizlik robotlarına ve danışma robotlarına kadar yeniliklerlerden oluşan yaratıcı akıllı otomasyonun potansiyeli yetersiz görülüyordu.

Ardından koronavirüs geldi. Operasyonel planlama, değişken uçuş programları, yeni sağlık taramaları ve mesafe gereksinimlerinden etkilenen,tümü bütçe ve personel kısıtlamalarıyla birleştirildi.

Sonuç olarak, havalimanlarının yapay zekayı öncelik listelerinin en üstüne yerleştirmekten başka seçeneği yoktur. Ne kadar fazla operasyonel veri yakalayıp merkezileştirebilirse, operasyonlara bir miktar kesinlik kazandırabilir ve yolcu güvenini yeniden inşa edebilirler.

Öyleyse salgın, havacılık endüstrimizdeki yapay zekanın geleceği için çok önemli bir dönem yaratmış olabilir mi?

Havalimanındaki verilerin toplanmasını genişletip otomatikleştirebilmek ve ardından bunları akıllıca analiz edip yorumlayabilmek, operatörlerin yapay zeka yeteneklerinden büyük değer elde edebilecekleri bir alandır.

Yapy zeka, büyük miktarda veriyi işleyen ve kalıpları tanımlayan güçlü algoritmalar kullanır. Bir havalimanında bunlar, kuyruk uzunluğu, verimlilik ve kaç güvenlik şeridinin açık olduğu gibi faktörleri analiz ederek işlemenin ne kadar süreceğini tahmin etmek için kullanılır.

Pandemiden önce insanlar, otomasyonun iş kaybına neden olabileceğinden endişeliydi. Şimdi, yapay zekanın toparlamma sürecine yardımcı olan en önemli şey olabileceğine dair artan kanıtlar var.

The post Pandemi, yapay zekanın havalimanlarında gelişmesine zemin hazırladı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2GASifh
via IFTTT

SpiceJet’ten İngiltere atağı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FhciCM

SkyUp Havayolları, kışın Kiev-Kayseri uçuşlarına başlıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/30UtBB8

Dubai-Türkiye Uçuşları Ne Zaman Başlayacak?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/319jSr5

Türkiye’nin en büyük uçak üs bakım hangarları açıldı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3nC7dXe

Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro hattı ”en hızlısı ” olacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3jOckB5

SpiceJet’ten İngiltere atağı SpiceJet, Delhi ve Mumbai’den Londra’ya Kesintisiz Uçuşları Duyurdu SpiceJet Pazartesi günü, Delhi ve Mumbai‘yi 4 Aralık’tan itibaren Londra’ya bağlayan aktarmasız uçuşlar gerçekleştireceğini duyurdu ve bu da onu Birleşik Krallık‘a uçuş yapan ilk Hintli düşük maliyetli havayolu haline getirdi. Delhi-Londra ve Mumbai-Londra hattında seferlerin 4 Aralık’ta başlayacağı ve havayolunun bu uçuşlarda 371 koltuk kapasiteli (353 ekonomi, 18 Business) A330 neo tipi uçaklarını kullanacağı öğrenildi. SpiceJet düşük maliyetli bir taşıyıcı olabilir, ancak uçakta 18 business class koltuk bulunmaktadır. Ekonomi sınıfı koltukların bile uçak içi eğlenceye sahip olduğunu unutmayın. Delhi-Londra hattında uçuşların haftada 2 frekans, Mumbai-Londra uçuşlarının ise haftada 1 frekans olarak başlayacağı açıklandı. SpiceJet uçuşu, Delhi’den her Cuma ve Pazar günü saat 13.00’te kalkacak ve aynı gün 17.30’da Londra’ya ulaşacak. Uçuş, Mumbai’den her Pazartesi günü saat 12: 45’te kalkacak ve aynı gün saat 17: 30’da Londra’ya varacak. Havayolu, hem Delhi-Londra-Delhi hem de Mumbai-Londra-Mumbai rotalarında 53.555 Rs’den başlayan her şey dahil tanıtım dönüşü promosyon ücreti sunuyor. Tek yön başlangıç ​​ücreti Delhi / Mumbai – Londra rotalarında 25.555 Rs (270 GBP) ve Londra-Delhi / Mumbai rotalarında 29.555 Rs olacak. Londra’nın altı havalimanı var, ancak en değerlisi Heathrow‘dur çünkü dünyanın en yoğun havalimanlarından biri, geleneksel olarak yüzde 99’un üzerinde kapasite tahsis edildiğini ve slotların kiralanması ve satılması için multi-milyon dolarlık anlaşmalar yapıldığı görüldü. @boeing The post SpiceJet’ten İngiltere atağı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

SpiceJet, Delhi ve Mumbai’den Londra’ya Kesintisiz Uçuşları Duyurdu

SpiceJet Pazartesi günü, Delhi ve Mumbai‘yi 4 Aralık’tan itibaren Londra’ya bağlayan aktarmasız uçuşlar gerçekleştireceğini duyurdu ve bu da onu Birleşik Krallık‘a uçuş yapan ilk Hintli düşük maliyetli havayolu haline getirdi.

Delhi-Londra ve Mumbai-Londra hattında seferlerin 4 Aralık’ta başlayacağı ve havayolunun bu uçuşlarda 371 koltuk kapasiteli (353 ekonomi, 18 Business) A330 neo tipi uçaklarını kullanacağı öğrenildi.

SpiceJet düşük maliyetli bir taşıyıcı olabilir, ancak uçakta 18 business class koltuk bulunmaktadır. Ekonomi sınıfı koltukların bile uçak içi eğlenceye sahip olduğunu unutmayın.

Delhi-Londra hattında uçuşların haftada 2 frekans, Mumbai-Londra uçuşlarının ise haftada 1 frekans olarak başlayacağı açıklandı.

SpiceJet uçuşu, Delhi’den her Cuma ve Pazar günü saat 13.00’te kalkacak ve aynı gün 17.30’da Londra’ya ulaşacak. Uçuş, Mumbai’den her Pazartesi günü saat 12: 45’te kalkacak ve aynı gün saat 17: 30’da Londra’ya varacak.

Havayolu, hem Delhi-Londra-Delhi hem de Mumbai-Londra-Mumbai rotalarında 53.555 Rs’den başlayan her şey dahil tanıtım dönüşü promosyon ücreti sunuyor. Tek yön başlangıç ​​ücreti Delhi / Mumbai – Londra rotalarında 25.555 Rs (270 GBP) ve Londra-Delhi / Mumbai rotalarında 29.555 Rs olacak.

Londra’nın altı havalimanı var, ancak en değerlisi Heathrow‘dur çünkü dünyanın en yoğun havalimanlarından biri, geleneksel olarak yüzde 99’un üzerinde kapasite tahsis edildiğini ve slotların kiralanması ve satılması için multi-milyon dolarlık anlaşmalar yapıldığı görüldü.

@boeing

The post SpiceJet’ten İngiltere atağı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2FhciCM
via IFTTT