15 Eylül 2020 Salı

SMS – Yeni Kurallarla Yer Hizmetleri Operasyonu Yazı:53 Covid-19 pandemisini önlemek amacıyla havaalanı işletmecileri, terminal kuruluşları, yer hizmetleri kuruluşları, havaalanına getiren ulaşım araçları ile yolcularda dahil olmak üzere her bir kurumun kendi bünyesinde alması gerekli tedbirler belirlenmiştir. Covid-19 salgının durma noktasına gelen havacılık sektöründeki işletmelerin salgın sürecinden nasıl etkilendiklerini hepimiz yakınen biliyoruz. Bu yazı dizimde yukarda saydığım kuruluşlardan Yer Hizmetlerini ele aldım. Yer Hizmetleri havayolu operasyonlarının ayrılmaz bir parçasıdır. IATA standartları belirleyerek, küresel çözümlerinin uygulanmasını başlatarak ve teşvik ederek endüstriyi yer hizmetlerinde gelişmiş emniyet ve operasyonel verimliliğe yönlendirmeye çalışmakta. IATA çeşitli kuruluşlarla beraber Yer Hizmetleri için bir dizi kurallarla beraber yeni dokümanlar hazırladı. Covid-19 salgını sırasında Yer Hizmetinin nasıl yapılması gerektiğine ilişkin bilgilere bakmadan önce pandemi krizinde Yer Hizmetlerinin karşılaştığı zorluklar neler olabilir? Bakalım.. *Hızlı değişen ve değişen yerel ve bölgesel düzenlemeler *Personel eğitimi/ tazeleme eğitimleri *Ekipman ve tesis hazırlığı *Hizmete dönüş için operasyonel hazırlığı *Değişken uçuş programlarına göre insan gücü ve ekipman planlaması yapmak. Yapılan planlamalara istinaden yönetim kadroları kriz ortamına hazır mı? Sadece pandemi olayına odaklanmayalım. Her kriz anında çalışanı çıkar, sok, beklet, küçülme gibi durumlar çözüm mü? Bunları yaşadık, yaşıyoruz ama görülüyor ki yakın yıllarda bir çok  yeni krizlerle karşılayacağız! Son yıllarda  bir çok şirketler çalışmalarını sadece günlük değerlendirme yaparak geçiştirmekteydiler. En basitinden ikiz kule saldıraları, körfez savaşları esnasında-sonrası veya SARS her ne kadar  COVID19 kadar etkili olmasa bile bize bazı işaretleri verdi de biz ciddiye almadık o yıllar? Peki bu zamanlarda şirketler nasıl etkilenmişti? Neler  yapılmıştı? Kurallar yenilenmişmiydi?   Hatırladığım kadarıyla şirketler kağıt üstünde görünen acil durum-kriz-dokümanlar hazırladılar, peki beraberinde uygulamalar veya grub çalışmaları yaptılar mı? Çünkü bu işler sadece yangın tatbikatı yapıp resim çektirmeyle olmuyor. En basitinden sizce şirketler bundan sonra değişik bir pandemi veya deprem sonrasına hazır mı? Peki hazırız diyelim! Örneğin yurdumuz depremselliği yüksek olan bir bölgede bulunmaktadır. Şirketler hazır mı? 17ağustos1999 depreminde havaalanların ne kadar önemli bir nokta olduğunu gördük ve bulunduğumuz konum deprem noktasından uzak olmasına rağmen neler yaşadık!   Gelelim  günümüzün konusuna.. COVID19 IATA Yer Operasyonları Pozisyonu/Yer Hizmetleri ortak standartları, Mevcut kriz, endüstrinin ortak yer hizmetleri standartlarını benimsemesi için benzersiz bir fırsat sunarak, standardizasyon, basitleştirme ve maliyetleri düşürme fırsatının yanı sıra yüksek bir güvenlik düzeyine ulaşılmasını mümkün kılıyor dolasıyla verimliliği artırın. Özellikle IATA Ground Operations, endüstrinin aşağıdaki fırsatlardan yararlanmasını şiddetle tavsiye ediyor; • Operatöre özel gereksinimler yerine IATA/IGOM standartlarını benimseyin • İşletmeciler, IGOM standartlarından farklılıklar olduğunda Yer Hizmet Sağlayıcılarına (GSP’lere) açık talimatlar sağlar. • AHM Bölüm11eğitim önerilerini benimseyin. • GSP’ler istasyon denetimlerinde bir azalmayı desteklemek için ISAGO‘yu kullanır. Dolasıyla yukarıdakiler aşağıdakilere yol açacağıdır • Karmaşıklığı ve operatör farklılıklarını azaltan ortak bir standartlar kümesi. • Hizmete dönüş sürecini basitleştirin • Emniyet ve güvenlik performansında bir gelişme sağlayın • Emniyetli operasyonlar için daha etkili gözetim sağlayın • Maliyetlerde bir azalma sağlayın Biyogüvenlik önlemleri COVID ile ilgili biyogüvenlik önlemleri tüm yer operasyon süreçlerine dahil edilirken, yer operasyonel prosedürlerinin çoğu değişmeden kalır ve IGOM prosedürleri geçerlidir. Tüm biyogüvenlik önlemleri geçici, ilerici önlemler olarak kabul edilecek ve yalnızca risk değerlendirmesine, veriye dayalı kararlara ve yerel düzenleyici gerekliliklere dayalı olarak uygulanacaktır. Tüm bu önlemlerin, işletme ve ekonomik etkileri (örneğin, geri dönüş süreleri üzerindeki etkisi) dikkate alınarak periyodik olarak değerlendirilmesi gerekir. Bu değerlendirmelerin birinci amacı, risk seviyeleri düştükçe ve nihayetinde kriz dindiğinde geri çekildikçe önlemlerin ölçeğinin küçültülmesine rehberlik etmektir. IATA, riski mümkün olduğunca azaltmak için çok katmanlı bir yaklaşımın (çeşitli biyogüvenlik önlemlerinin kombinasyonu) uygulanmasını savunur ve aşağıdaki önlemleri içerir: 1. Gelişmiş hijyen rutinleri 2. Fiziksel mesafe 3. Kişisel koruyucu ekipman (PPE), örneğin: Kullanıcı tarafından yapılacak işe uygun tıbbi maskeler, yüz örtüler, kalkanlar, gözlükler, eldivenler, önlükler, önlükler vb. 4. Personelin sıcaklık ölçümü, semptom tanıma, sağlık beyanı vb. gibi sağlık, izleme, tarama ve testler. 5. Takımlar arası enfeksiyonu en aza indirmek için 14 günlük periyotlarda mürettebat rotasyonlarını sürdürme. 6. Dijital belge sistemlerinin uygulanması ve mümkün olan yerlerde veri alışverişi dahil olmak üzere kişiden kişiye belge aktarımının sınırlandırılması. 7. Ek güvenlik önlemlerine ilişkin insan faktörleri konusunda farkındalığın sürdürülmesi. Şirketlerin, sağlıklarını ve zihinsel sağlıklarını korumalarına yardımcı olmak için çalışanlarına gerekli tüm desteği vermeleri gerekir.    COVID-19 pandemesinin bir sonucu olarak IGOM’da değişikler şunlardır; *Chapter 3 – Aircraft Cleaning (non-COVID-19 and COVID-19 changes) *Chapter 4 – Aircraft Ground Movement *Ground Handling during COVID-19 *Transportation of Cargo in Cabin Ek Değişikler: *Chapter 1 – Passenger Handling procedures *Chapter 3 – Potable water servicing *New graphics and animation for Aircraft Marshalling and Hand Signals (Bilgi:IATA).      Sevdikleriniz ve kendi sağlığınız için kurallara uymaya devam edelim Mehmet Ali Ataman 15.Eylül.2020 The post SMS – Yeni Kurallarla Yer Hizmetleri Operasyonu Yazı:53 first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Covid-19 pandemisini önlemek amacıyla havaalanı işletmecileri, terminal kuruluşları, yer hizmetleri kuruluşları, havaalanına getiren ulaşım araçları ile yolcularda dahil olmak üzere her bir kurumun kendi bünyesinde alması gerekli tedbirler belirlenmiştir. Covid-19 salgının durma noktasına gelen havacılık sektöründeki işletmelerin salgın sürecinden nasıl etkilendiklerini hepimiz yakınen biliyoruz. Bu yazı dizimde yukarda saydığım kuruluşlardan Yer Hizmetlerini ele aldım.

Yer Hizmetleri havayolu operasyonlarının ayrılmaz bir parçasıdır.

IATA standartları belirleyerek, küresel çözümlerinin uygulanmasını başlatarak ve teşvik ederek endüstriyi yer hizmetlerinde gelişmiş emniyet ve operasyonel verimliliğe yönlendirmeye çalışmakta. IATA çeşitli kuruluşlarla beraber Yer Hizmetleri için bir dizi kurallarla beraber yeni dokümanlar hazırladı. Covid-19 salgını sırasında Yer Hizmetinin nasıl yapılması gerektiğine ilişkin bilgilere bakmadan önce pandemi krizinde Yer Hizmetlerinin karşılaştığı zorluklar neler olabilir?

Bakalım..

*Hızlı değişen ve değişen yerel ve bölgesel düzenlemeler

*Personel eğitimi/ tazeleme eğitimleri

*Ekipman ve tesis hazırlığı

*Hizmete dönüş için operasyonel hazırlığı

*Değişken uçuş programlarına göre insan gücü ve ekipman planlaması yapmak.

Yapılan planlamalara istinaden yönetim kadroları kriz ortamına hazır mı? Sadece pandemi olayına odaklanmayalım. Her kriz anında çalışanı çıkar, sok, beklet, küçülme gibi durumlar çözüm mü? Bunları yaşadık, yaşıyoruz ama görülüyor ki yakın yıllarda bir çok  yeni krizlerle karşılayacağız!

Son yıllarda  bir çok şirketler çalışmalarını sadece günlük değerlendirme yaparak geçiştirmekteydiler. En basitinden ikiz kule saldıraları, körfez savaşları esnasında-sonrası veya SARS her ne kadar  COVID19 kadar etkili olmasa bile bize bazı işaretleri verdi de biz ciddiye almadık o yıllar? Peki bu zamanlarda şirketler nasıl etkilenmişti?

Neler  yapılmıştı? Kurallar yenilenmişmiydi?  

Hatırladığım kadarıyla şirketler kağıt üstünde görünen acil durum-kriz-dokümanlar hazırladılar, peki beraberinde uygulamalar veya grub çalışmaları yaptılar mı? Çünkü bu işler sadece yangın tatbikatı yapıp resim çektirmeyle olmuyor. En basitinden sizce şirketler bundan sonra değişik bir pandemi veya deprem sonrasına hazır mı? Peki hazırız diyelim! Örneğin yurdumuz depremselliği yüksek olan bir bölgede bulunmaktadır. Şirketler hazır mı? 17ağustos1999 depreminde havaalanların ne kadar önemli bir nokta olduğunu gördük ve bulunduğumuz konum deprem noktasından uzak olmasına rağmen neler yaşadık!  

Gelelim  günümüzün konusuna..

COVID19 IATA Yer Operasyonları Pozisyonu/Yer Hizmetleri ortak standartları,

Mevcut kriz, endüstrinin ortak yer hizmetleri standartlarını benimsemesi için benzersiz bir fırsat sunarak, standardizasyon, basitleştirme ve maliyetleri düşürme fırsatının yanı sıra yüksek bir güvenlik düzeyine ulaşılmasını mümkün kılıyor dolasıyla verimliliği artırın.

Özellikle IATA Ground Operations, endüstrinin aşağıdaki fırsatlardan yararlanmasını şiddetle tavsiye ediyor;

• Operatöre özel gereksinimler yerine IATA/IGOM standartlarını benimseyin

• İşletmeciler, IGOM standartlarından farklılıklar olduğunda Yer Hizmet Sağlayıcılarına (GSP’lere) açık talimatlar sağlar.

AHM Bölüm11eğitim önerilerini benimseyin.

• GSP’ler istasyon denetimlerinde bir azalmayı desteklemek için ISAGO‘yu kullanır.

Dolasıyla yukarıdakiler aşağıdakilere yol açacağıdır

• Karmaşıklığı ve operatör farklılıklarını azaltan ortak bir standartlar kümesi.

• Hizmete dönüş sürecini basitleştirin

• Emniyet ve güvenlik performansında bir gelişme sağlayın

• Emniyetli operasyonlar için daha etkili gözetim sağlayın

• Maliyetlerde bir azalma sağlayın

Biyogüvenlik önlemleri

COVID ile ilgili biyogüvenlik önlemleri tüm yer operasyon süreçlerine dahil edilirken, yer operasyonel prosedürlerinin çoğu değişmeden kalır ve IGOM prosedürleri geçerlidir. Tüm biyogüvenlik önlemleri geçici, ilerici önlemler olarak kabul edilecek ve yalnızca risk değerlendirmesine, veriye dayalı kararlara ve yerel düzenleyici gerekliliklere dayalı olarak uygulanacaktır. Tüm bu önlemlerin, işletme ve ekonomik etkileri (örneğin, geri dönüş süreleri üzerindeki etkisi) dikkate alınarak periyodik olarak değerlendirilmesi gerekir.

Bu değerlendirmelerin birinci amacı, risk seviyeleri düştükçe ve nihayetinde kriz dindiğinde geri çekildikçe önlemlerin ölçeğinin küçültülmesine rehberlik etmektir.

IATA, riski mümkün olduğunca azaltmak için çok katmanlı bir yaklaşımın (çeşitli biyogüvenlik önlemlerinin kombinasyonu) uygulanmasını savunur ve aşağıdaki önlemleri içerir:

1. Gelişmiş hijyen rutinleri

2. Fiziksel mesafe

3. Kişisel koruyucu ekipman (PPE), örneğin: Kullanıcı tarafından yapılacak işe uygun tıbbi maskeler, yüz örtüler, kalkanlar, gözlükler, eldivenler, önlükler, önlükler vb.

4. Personelin sıcaklık ölçümü, semptom tanıma, sağlık beyanı vb. gibi sağlık, izleme, tarama ve testler.

5. Takımlar arası enfeksiyonu en aza indirmek için 14 günlük periyotlarda mürettebat rotasyonlarını sürdürme.

6. Dijital belge sistemlerinin uygulanması ve mümkün olan yerlerde veri alışverişi dahil olmak üzere kişiden kişiye belge aktarımının sınırlandırılması.

7. Ek güvenlik önlemlerine ilişkin insan faktörleri konusunda farkındalığın sürdürülmesi. Şirketlerin, sağlıklarını ve zihinsel sağlıklarını korumalarına yardımcı olmak için çalışanlarına gerekli tüm desteği vermeleri gerekir.   

COVID-19 pandemesinin bir sonucu olarak IGOM’da değişikler şunlardır;

*Chapter 3 – Aircraft Cleaning (non-COVID-19 and COVID-19 changes)

*Chapter 4 – Aircraft Ground Movement

*Ground Handling during COVID-19

*Transportation of Cargo in Cabin

Ek Değişikler:

*Chapter 1 – Passenger Handling procedures

*Chapter 3 – Potable water servicing

*New graphics and animation for Aircraft Marshalling and Hand Signals (Bilgi:IATA).

     Sevdikleriniz ve kendi sağlığınız için kurallara uymaya devam edelim

Mehmet Ali Ataman

15.Eylül.2020

The post SMS – Yeni Kurallarla Yer Hizmetleri Operasyonu Yazı:53 first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3koSv3r
via IFTTT

SunExpress mobil uygulaması ile daha hızlı ve kolay rezervasyon SunExpress, güncellenen hızlı ve kullanımı kolay mobil uygulaması ile pandemi koşullarında misafirlerinin uçuşları ile ilgili ihtiyaç duyabileceği her şeye daha kolayca ve temassız bir şekilde erişebilmeleri ve seyahatlerini kendi tercihlerine uygun olarak planlayabilmelerini sağlıyor. SunExpress misafirleri, SunExpress mobil uygulaması üzerinden uçuşları ile ilgili anlık bilgilendirmelere ulaşarak, mevcut rezervasyonlarını rahatlıkla yönetebiliyor ve uygulamaları üzerinden mobil biniş kartlarını görüntüleyerek uçağa binişlerini temassız bir şekilde gerçekleştirebiliyorlar.  Bilet işlemlerinin yanı sıra ek bagaj, koltuk tercihi, yemek siparişi, online check-in gibi pek çok hizmetin sunulduğu mobil uygulama üzerinden misafirler, uçuşları sırasında tek bir tıkla SunExpress uçak içi eğlence sistemine bağlanarak gişe rekorları kıran filmlere, popüler TV programlarına, müzik listelerine, gazete ve dergi alternatiflerine, uçuş bilgilerine ve seyir haritasına ulaşabiliyorlar. Ayrıca, her uçuşta puan kazandıran SunExpress’in sadakat programına mobil uygulama üzerinde kolayca üye olabilen misafirler, kazandıkları Puan’ları diledikleri zaman görüntüleyerek hesaplarını yönetebiliyorlar. Yolcularının seyahatlerini baştan sona daha keyifli hale getirebilmek için yenilikçi çalışmalarını sürdüren SunExpress, kullanıcı dostu mobil uygulaması ile misafirlerine özellikle pandemi koşullarında uçuşları ile ilgili en güncel bilgilere rahatça ulaşabilme ve seyahat planlarını daha hızlı ve kolay bir şekilde yapabilme imkânı sunuyor. The post SunExpress mobil uygulaması ile daha hızlı ve kolay rezervasyon first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

SunExpress, güncellenen hızlı ve kullanımı kolay mobil uygulaması ile pandemi koşullarında misafirlerinin uçuşları ile ilgili ihtiyaç duyabileceği her şeye daha kolayca ve temassız bir şekilde erişebilmeleri ve seyahatlerini kendi tercihlerine uygun olarak planlayabilmelerini sağlıyor.

SunExpress misafirleri, SunExpress mobil uygulaması üzerinden uçuşları ile ilgili anlık bilgilendirmelere ulaşarak, mevcut rezervasyonlarını rahatlıkla yönetebiliyor ve uygulamaları üzerinden mobil biniş kartlarını görüntüleyerek uçağa binişlerini temassız bir şekilde gerçekleştirebiliyorlar.  Bilet işlemlerinin yanı sıra ek bagaj, koltuk tercihi, yemek siparişi, online check-in gibi pek çok hizmetin sunulduğu mobil uygulama üzerinden misafirler, uçuşları sırasında tek bir tıkla SunExpress uçak içi eğlence sistemine bağlanarak gişe rekorları kıran filmlere, popüler TV programlarına, müzik listelerine, gazete ve dergi alternatiflerine, uçuş bilgilerine ve seyir haritasına ulaşabiliyorlar. Ayrıca, her uçuşta puan kazandıran SunExpress’in sadakat programına mobil uygulama üzerinde kolayca üye olabilen misafirler, kazandıkları Puan’ları diledikleri zaman görüntüleyerek hesaplarını yönetebiliyorlar.

Yolcularının seyahatlerini baştan sona daha keyifli hale getirebilmek için yenilikçi çalışmalarını sürdüren SunExpress, kullanıcı dostu mobil uygulaması ile misafirlerine özellikle pandemi koşullarında uçuşları ile ilgili en güncel bilgilere rahatça ulaşabilme ve seyahat planlarını daha hızlı ve kolay bir şekilde yapabilme imkânı sunuyor.

The post SunExpress mobil uygulaması ile daha hızlı ve kolay rezervasyon first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35DZyRG
via IFTTT

SunExpress mobil uygulaması ile daha hızlı ve kolay rezervasyon


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35DZyRG

Türkiye turları Rusya’da ne kadar ucuzladı? Seferler neden artmadı?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35FDxBM

Milas Bodrum Havalimanımızın bakıma alınarak yenilenen 10L-28R pisti yeniden hizmete alındı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35DT7y0

Türkiye turları Rusya’da ne kadar ucuzladı? Seferler neden artmadı? Rusya’dan sınırlı miktardaki ülkeye gerçekleştirilen uçuşların turizm sektörünü canlandırmaya yetecek düzeyde olmadığı bildiriliyor. Rus turistlerin sevgilisi Türkiye istikametinde yapılan satışlar bile geçtiğimiz yılın yüzde 30 gerisinde.  Kommersant gazetesinin aktardığına göre, Travelata.ru verileri ortalama Türkiye turu fiyatının yüzde 6’lık düşüşle 85 bin 400 rubleye (8 bin 500 TL) gerilemesine rağmen satışların sınırlı kaldığına işaret ediyor.   Acentelerin beklentisi kış mevsiminde denize girme olanağına sahip destinasyonların da bir an önce uçuşa açılması yönünde. Uçuş yasağının kalktığı Mısır, Maldivler ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne yapılan seferler de sınırlı sayıda. Yasağın bulunmadığı Tanzanya destinasyonunda da manzara parlak değil. Level.travel yetkilileri, bu ülkeye satışların tüm tur satışları içindeki payının yüzde 1’in altında kaldığını söyledi. Bazı turizmciler, örneğin Türkiye turları satışlarının artmamasına sebep olarak Rusya’dan sınırlı sayıda şehirden uçuş olmasını gösteriyor. OnlineTur.Ru’dan İgor Yelinov, tek başına Moskova uçuşları dikkate alındığında satışların yüzde 12 arttığı gerçeğini hatırlatıyor.  Gazete, öte yandan Rusya içi tatil beldelerine gösterilen ilginin istikrarlı seyrettiğini yazdı. Talebin sürmesi durumunda iç pazarda fiyat artışları da gündeme gelebilir. ( turkrus ) The post Türkiye turları Rusya'da ne kadar ucuzladı? Seferler neden artmadı? first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Rusya’dan sınırlı miktardaki ülkeye gerçekleştirilen uçuşların turizm sektörünü canlandırmaya yetecek düzeyde olmadığı bildiriliyor.

Rus turistlerin sevgilisi Türkiye istikametinde yapılan satışlar bile geçtiğimiz yılın yüzde 30 gerisinde.  Kommersant gazetesinin aktardığına göre, Travelata.ru verileri ortalama Türkiye turu fiyatının yüzde 6’lık düşüşle 85 bin 400 rubleye (8 bin 500 TL) gerilemesine rağmen satışların sınırlı kaldığına işaret ediyor.  

Acentelerin beklentisi kış mevsiminde denize girme olanağına sahip destinasyonların da bir an önce uçuşa açılması yönünde. Uçuş yasağının kalktığı Mısır, Maldivler ve Birleşik Arap Emirlikleri’ne yapılan seferler de sınırlı sayıda. Yasağın bulunmadığı Tanzanya destinasyonunda da manzara parlak değil.

Level.travel yetkilileri, bu ülkeye satışların tüm tur satışları içindeki payının yüzde 1’in altında kaldığını söyledi. Bazı turizmciler, örneğin Türkiye turları satışlarının artmamasına sebep olarak Rusya’dan sınırlı sayıda şehirden uçuş olmasını gösteriyor.

OnlineTur.Ru’dan İgor Yelinov, tek başına Moskova uçuşları dikkate alındığında satışların yüzde 12 arttığı gerçeğini hatırlatıyor. 

Gazete, öte yandan Rusya içi tatil beldelerine gösterilen ilginin istikrarlı seyrettiğini yazdı.

Talebin sürmesi durumunda iç pazarda fiyat artışları da gündeme gelebilir.

( turkrus )

The post Türkiye turları Rusya'da ne kadar ucuzladı? Seferler neden artmadı? first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35FDxBM
via IFTTT

Milas Bodrum Havalimanımızın bakıma alınarak yenilenen 10L-28R pisti yeniden hizmete alındı Ülkemiz turizmine katkısıyla havacılık faaliyetlerini her geçen gün arttıran Milas Bodrum Havalimanının bakıma alınarak yenilenen 10L-28R pisti yeniden hizmete alındı. Bu piste paralel olarak hizmet vermekte olan paralel taksiyolu, DHMİ tarafından gerekli çalışmalar yapılarak bakım süresince yedek pist (RWY 10R-28L) olarak hizmete alınmıştır. Böylece uçuşlarda herhangi bir aksaklık veya kesinti yaşanmamıştır. Bu çalışma ile Milas Bodrum Havaliman alternatifli olarak kullanılabilecek iki piste sahip olmuştur. Bu pistten ilk sefer ise İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanına 10 Eylül 2020’de Türkiye saati ile 05:43’te gerçekleşmiştir. Ülkemiz turizmine katkısıyla havacılık faaliyetlerini her geçen gün arttıran Milas Bodrum Havalimanımızın bakıma alınarak yenilenen 10L-28R pisti yeniden hizmete alındı. pic.twitter.com/o2wt9cpj8n — Hüseyin Keskin (@dhmihkeskin) September 15, 2020 The post Milas Bodrum Havalimanımızın bakıma alınarak yenilenen 10L-28R pisti yeniden hizmete alındı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Ülkemiz turizmine katkısıyla havacılık faaliyetlerini her geçen gün arttıran Milas Bodrum Havalimanının bakıma alınarak yenilenen 10L-28R pisti yeniden hizmete alındı.

Bu piste paralel olarak hizmet vermekte olan paralel taksiyolu, DHMİ tarafından gerekli çalışmalar yapılarak bakım süresince yedek pist (RWY 10R-28L) olarak hizmete alınmıştır. Böylece uçuşlarda herhangi bir aksaklık veya kesinti yaşanmamıştır.

Bu çalışma ile Milas Bodrum Havaliman alternatifli olarak kullanılabilecek iki piste sahip olmuştur. Bu pistten ilk sefer ise İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanına 10 Eylül 2020’de Türkiye saati ile 05:43’te gerçekleşmiştir.

Resim
Resim
Resim
ResimResim

The post Milas Bodrum Havalimanımızın bakıma alınarak yenilenen 10L-28R pisti yeniden hizmete alındı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35DT7y0
via IFTTT