Bakan Adil Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanını şehrin merkezine bağlayacak olan Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosu‘nun ilk tren setinin imalatını tamamlayarak raylara indirilme paylaşımlarında bulundu.
120 km/saat hız yapabilen Türkiye’nin en hızlı metrosunun performans testi başlıyor.
İstanbul Havalimanını şehrin merkezine bağlayacak olan Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosu'nun ilk tren setinin imalatını tamamlayarak raylara indirdik.
120 km/sa hız yapabilen Türkiye’nin en hızlı metrosunun performans testine başlıyoruz! pic.twitter.com/TKfqGGWY2V
Ticari bir uçuşta maske takma zorunluluğunu göz ardı ederseniz, ülkenin en büyük havayollarının uçması yasaklanmış 700’den fazla yolcu listesine katılabilirsiniz.
Delta Air Lines, maske politikasını ihlal ettiği için 270 yolcuyu “uçuş yasağı” listesi ekleyerek tüm taşıyıcılara liderlik ediyor. Onu 150 ile United Airlines; Spirit Havayolları 128; Frontier Havayolları 106; Alaska Havayolları 78; ve Hawaiian Airlines altı yolcu ile takip ediyor.
Havayolu temsilcileri, taşıyıcıların yolcuların isimlerini birbirleriyle paylaşmadığını, bu da bir havayolundan yasaklanan bir yolcunun diğerleriyle uçmaya devam edebileceğini söyledi.
American Airlines ve Southwest Airlines, yüz kapatma kuralını ihlal ettikleri için kaç yolcuyu yasakladıklarını açıklamayı reddetti.
American Airlines sözcüsü Curtis Blessing, “Müşterilerimizin bizimle seyahat etmeyi seçtiklerinde politikalarımıza uymalarını bekliyoruz ve durum böyle olmadığında önlem alıyoruz” dedi.
Seattle merkezli Alaska Havayolları, uyguladığı yasaklara ek olarak, maske politikasını görmezden gelen 92 yolcunun uyarıldığını yayınladı.
ABD’deki tüm büyük taşıyıcılar, 2 yaşından büyük yolcuların içme, yemek yeme veya ilaç alma haricinde uçuşlar sırasında yüzlerini örtmelerini şart koşuyor.
Havayolları, maske uygulamasını ihlal edenlere para cezası veremez, çünkü Ulaştırma Bakanlığı ve Sağlık ve İnsan Hizmetleri Departmanı dahil federal düzenleyiciler, havayolu işçilerinin, milletvekillerinin ve diğerlerinin federal bir maske yetkisi benimseme taleplerini geri çevirdi.
19 havayolunda yaklaşık 50.000 uçuş görevlisini temsil eden Uçuş Görevlileri Derneği-CWA başkanı Sara Nelson, havayolu şirketlerinin maske kuralını görmezden gelen yolcuları yasaklamasından memnun olduğunu söyledi, ancak uçuş görevlilerinin defalarca federal yetki çağrısı yaptığını belirtti.”Uçuş görevlileri de federal bir yetki istiyor,” dedi. “Tıpkı bir uçakta sigara içen herkesin federal suçlamalar ve para cezaları ile karşı karşıya kalması gibi, insanlar da maske takmayı reddederek başkalarının sağlığını riske atmanın ciddi sonuçlarını anlamalı.”
Pandemi nedeniyle uzun süre uluslararası uçuşlara kapalı olan Gazipaşa Alanya Havalimanı’nı bir havayolu şirketi daha uçuş programına aldı.
İskandinav Havayolları ilk etapta Gazipaşa ile Oslo arasında karşılıklı haftada bir sefer düzenleyecek.
İskandinav havayolu şirketi SAS, Norveç’in başkenti Oslo’dan haftada bir gün Alanya Gazipaşa Havalimanı’na sefer düzenleyecek. İlk seferini bugün gerçekleştiren ve 41 yolcusuyla Gazipaşa Alanya Havalimanı’na inen SAS, 6 yolcusuyla saat 20.00’de döndü. Cumartesi günleri Oslo-Gazipaşa arasında sefer düzenleyecek olan ve uzun bir aradan sona ilk kez Gazipaşa’ya inen SAS Havayollarına ait ilk uçak, bir havacılık geleneği olan su takıyla karşılandı.
İskandinav Havayolları yeniden Gazipasa-Alanya’da! İskandinav Havayolları ilk etapta Gazipaşa ile Oslo arasında karşılıklı haftada bir sefer düzenleyecek. Kendilerini yeniden havalimanımızda görmekten mutluluk duyuyoruz.#gzp#osl#gazipasa#oslo@SASpic.twitter.com/CEE69kBfz7
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), Temmuz ayında küresel hava taşımacılığı pazarları için hava kargo talebinin istikrarlı olduğunu ancak 2019’dan daha düşük seviyelerde olduğunu gösteren verileri yayınladı. Aydan aya iyileşme istikrarını korusada, daha yavaş devam etmekte. Bunun nedeni, yolcu uçaklarının tam anlamıyla uçuşlara başlayamaması sebebiyle mevcut “belly kargo ” alanı kaybından kaynaklanan kapasite kısıtlamasıdır.
Kargo ton-kilometre cinsinden ölçülen küresel talep, Temmuz ayında bir önceki yıla göre % 13,5 (uluslararası operasyonlar için -% 15,5) düştü. Bu, Haziran ayında kaydedilen yıllık % 16,6 düşüşten sonra mütevazı bir gelişme. Mevsimsellikten arındırılmış talep Temmuz’da bir önceki aya göre% 2,6 arttı.
Mevcut kargo ton-kilometre cinsinden ölçülen küresel kapasite, Temmuz ayında bir önceki yıla göre % 31,2 (uluslararası operasyonlar için ‑% 32,9) küçüldü. Bu, Haziran ayındaki yıllık % 33,4 düşüşten küçük bir gelişme.
Uluslararası yolcu uçağı hava kargo kapasitesi, COVID-19 salgını sırasında yolcu hizmetlerinin geri çekilmesi nedeniyle Temmuz ayında bir önceki yıla göre % 70,5 azaldı. Bu, kargo uçaklarının kullanımının yaygınlaşması yoluyla kapasitede % 28,8’lik bir artışla kısmen dengelendi.
“Ekonomik göstergeler gelişiyor, ancak bunun büyüyen hava kargo sevkiyatlarına tam olarak yansıdığını henüz görmedik. Bununla birlikte, hava kargo, yolcu tarafına göre çok daha güçlü. Yaşanan en büyük zorluklarımızdan biri, ciddi ölçüde azaltılmış kapasite ile talebi karşılamaya devam ediyor olunması. IATA’nın Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac, sınırlar kapalı kalırsa, seyahatler kısıtlanırsa ve yolcu filoları yere indirilirse, hava kargosunun küresel ekonomiyi hareket ettirme kabiliyeti zorlanacaktır ”dedi.
Temmuz Bölgesel Performansı
Asya-Pasifik havayolları , uluslararası hava kargo talebinin Temmuz 2020’de bir önceki yılın aynı dönemine göre % 15,3 düştüğünü gördü. Mayıs’taki güçlü bir ilk toparlanmanın ardından, aylık büyüme mevsimsellikten arındırılmış talep yumuşadı. Uluslararası kapasite % 32.0 azaldı
Kuzey Amerikalı taşıyıcılar , Temmuz ayında uluslararası kargo talebinde yıllık bazda% 5,4 tek haneli düşüş bildirdi. Daha güçlü performans Asya-Kuzey Amerika güzergahındaki güçlü talebe bağlı ve Asya’da üretilen ürünler için e-ticaret talebini yansıtıyor. Uluslararası kapasite% 30.9 azaldı.
Avrupalı taşıyıcılar , Temmuz ayında uluslararası kargo hacimlerinde yıllık % 22,4 düşüş bildirdi. Bu, Haziran’ın -% 27.6’lık performansına göre hafif bir gelişmeydi. Bölgeye giden / bölgeden birçok kilit ticaret yoluna olan talep zayıf kaldı. Büyük Avrupa-Asya pazarı Temmuz ayında yıllık % 20 düşüş gösterdi. Uluslararası kapasite% 37.4 azaldı.
Orta Doğulu taşıyıcılar , Haziran ayındaki % 19 düşüşe nazaran Temmuz ayında yıllık bazda uluslararası kargo hacimlerinde % 14,9 düşüş bildirdi. Mevsimsellikten arındırılmış talep Temmuz’da aylık bazda % 7,2 artarak tüm bölgelerin en güçlüsü oldu. Bu toparlanma, bölgedeki bazı taşıyıcıların agresif operasyonel stratejilerinden kaynaklandı. Uluslararası kapasite% 27,1 azaldı ve tüm bölgelerin en dayanıklısı oldu.
Latin Amerikalı taşıyıcılar , Haziran ayındaki % 28,6 düşüşten sonra Temmuz ayında yıllık bazda % 32,1 düşüş bildirdi. Uluslararası kapasite % 44,5 azaldı. Hem talep hem de kapasite düşüşü tüm bölgeler arasında en şiddetlisiydi. COVID-19 krizi, katı kısıtlama önlemleri nedeniyle şu anda Latin Amerika merkezli havayollarını çok zorladı. Temmuz ayında, Latin Amerika hava kargo pazarı, 1990’dan sonra ilk kez Afrika pazarından daha küçük kaldı.
Afrika havayolları Temmuz ayında % 3.0 daralma bildirdi. Uluslararası kapasite% 33,7 azaldı.
3 Eylül 2020’de UPS, 17. Boeing 747-8F‘sini teslim aldı. Yıl sonuna kadar üç uçak daha teslim edilecek.
Pandemi, havacılık endüstrisinde hasara yol açmaya devam ederken, Qantas ve British Airways gibi havayolları, 50 yıllık hükümdarlığının ardından Queen of the Skies’i emekliye ayırdı. Ancak aynı şey Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Birleşik Parsel Hizmeti (UPS) için söylenemez.
Ups yep yeni bir B747-8F (N622UP olarak kayıtlı) aldı ve 4 Eylül 2020 itibariyle 12 tane daha sipariş var. Yeni uçak teslim edildiğinde, UPS kraliyet filosunu toplam 29 uçağa çıkaracak.
Yeni uçak Everett’den Louisville’e uçtu ve UPS, 3 Eylül 2020’de teslim aldı.
UPS, 747’lerin yanı sıra, kargo uçağı filo genişlemek için altı adet 767-300F sipariş etti. Küresel salgına rağmen UPS, 2020’nin 2. çeyreğinde gelirini 2019’un ikinci çeyreğinden itibaren 20,4 milyar dolara (% 13,4) yükseltti.
Pek çok havayolu ve kargo şirketi, kargo talebinin 2020 baharının başlarında ilk düşüşe girmesinden sonra bile kargo gelirlerinde eşi görülmemiş bir artış olduğunu bildirdi. Pek çok havayolu yolcu uçaklarının kabin kapasitesini kullanarak kargo taşıdı. Ancak COVID-19’un başlangıcından bu yana, küresel hava trafiği etkin bir şekilde % 90 azalırken, hava taşımacılığı hizmetleri için fiyatlar yaklaşık% 70 arttı.
While some passenger 747s are being retired, we’re still receiving brand-new 747-8Fs! We've received one #UPS7478F so far this year, with 4 more on the way in 2020! #avgeekspic.twitter.com/nwa5ipkqsT