6 Eylül 2020 Pazar

İskandinav Havayolları yeniden Gazipaşa-Alanya’da!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3h1VfBG

İskandinav Havayolları yeniden Gazipaşa-Alanya’da! Pandemi  nedeniyle uzun süre uluslararası uçuşlara kapalı olan Gazipaşa Alanya Havalimanı’nı bir havayolu şirketi daha uçuş programına aldı. İskandinav Havayolları ilk etapta Gazipaşa ile Oslo arasında karşılıklı haftada bir sefer düzenleyecek. İskandinav havayolu şirketi SAS, Norveç’in başkenti Oslo’dan haftada bir gün Alanya Gazipaşa Havalimanı’na sefer düzenleyecek. İlk seferini bugün gerçekleştiren ve 41 yolcusuyla Gazipaşa Alanya Havalimanı’na inen SAS, 6 yolcusuyla saat 20.00’de döndü. Cumartesi günleri Oslo-Gazipaşa arasında sefer düzenleyecek olan ve uzun bir aradan sona ilk kez Gazipaşa’ya inen SAS Havayollarına ait ilk uçak, bir havacılık geleneği olan su takıyla karşılandı. İskandinav Havayolları yeniden Gazipasa-Alanya’da! İskandinav Havayolları ilk etapta Gazipaşa ile Oslo arasında karşılıklı haftada bir sefer düzenleyecek. Kendilerini yeniden havalimanımızda görmekten mutluluk duyuyoruz.#gzp #osl #gazipasa #oslo @SAS pic.twitter.com/CEE69kBfz7 — Gazipasa-Alanya Airport (@gazipasaairport) September 5, 2020 The post İskandinav Havayolları yeniden Gazipaşa-Alanya'da! first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Pandemi  nedeniyle uzun süre uluslararası uçuşlara kapalı olan Gazipaşa Alanya Havalimanı’nı bir havayolu şirketi daha uçuş programına aldı.

İskandinav Havayolları ilk etapta Gazipaşa ile Oslo arasında karşılıklı haftada bir sefer düzenleyecek.

İskandinav havayolu şirketi SAS, Norveç’in başkenti Oslo’dan haftada bir gün Alanya Gazipaşa Havalimanı’na sefer düzenleyecek. İlk seferini bugün gerçekleştiren ve 41 yolcusuyla Gazipaşa Alanya Havalimanı’na inen SAS, 6 yolcusuyla saat 20.00’de döndü. Cumartesi günleri Oslo-Gazipaşa arasında sefer düzenleyecek olan ve uzun bir aradan sona ilk kez Gazipaşa’ya inen SAS Havayollarına ait ilk uçak, bir havacılık geleneği olan su takıyla karşılandı.

The post İskandinav Havayolları yeniden Gazipaşa-Alanya'da! first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3h1VfBG
via IFTTT

Hava Kargo Talebi İstikrarlı, Kapasite Kısıtlı Kaldı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3h80PSW

Hava Kargo Talebi İstikrarlı, Kapasite Kısıtlı Kaldı Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), Temmuz ayında küresel hava taşımacılığı pazarları için hava kargo talebinin istikrarlı olduğunu ancak 2019’dan daha düşük seviyelerde olduğunu gösteren verileri yayınladı. Aydan aya iyileşme istikrarını korusada, daha yavaş devam etmekte. Bunun nedeni, yolcu uçaklarının tam anlamıyla uçuşlara başlayamaması sebebiyle mevcut “belly kargo ” alanı kaybından kaynaklanan kapasite kısıtlamasıdır. Kargo ton-kilometre cinsinden ölçülen küresel talep, Temmuz ayında bir önceki yıla göre % 13,5 (uluslararası operasyonlar için -% 15,5) düştü. Bu, Haziran ayında kaydedilen yıllık % 16,6 düşüşten sonra mütevazı bir gelişme. Mevsimsellikten arındırılmış talep Temmuz’da bir önceki aya göre% 2,6 arttı. Mevcut kargo ton-kilometre cinsinden ölçülen küresel kapasite, Temmuz ayında bir önceki yıla göre % 31,2 (uluslararası operasyonlar için ‑% 32,9) küçüldü. Bu, Haziran ayındaki yıllık % 33,4 düşüşten küçük bir gelişme. Uluslararası yolcu uçağı hava kargo kapasitesi, COVID-19 salgını sırasında yolcu hizmetlerinin geri çekilmesi nedeniyle Temmuz ayında bir önceki yıla göre % 70,5 azaldı. Bu, kargo uçaklarının kullanımının yaygınlaşması yoluyla kapasitede % 28,8’lik bir artışla kısmen dengelendi. “Ekonomik göstergeler gelişiyor, ancak bunun büyüyen hava kargo sevkiyatlarına tam olarak yansıdığını henüz görmedik. Bununla birlikte, hava kargo, yolcu tarafına göre çok daha güçlü. Yaşanan en büyük zorluklarımızdan biri, ciddi ölçüde azaltılmış kapasite ile talebi karşılamaya devam ediyor olunması. IATA’nın Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac, sınırlar kapalı kalırsa, seyahatler kısıtlanırsa ve yolcu filoları yere indirilirse, hava kargosunun küresel ekonomiyi hareket ettirme kabiliyeti zorlanacaktır ”dedi. Temmuz Bölgesel Performansı Asya-Pasifik havayolları , uluslararası hava kargo talebinin Temmuz 2020’de bir önceki yılın aynı dönemine göre % 15,3 düştüğünü gördü. Mayıs’taki güçlü bir ilk toparlanmanın ardından, aylık büyüme mevsimsellikten arındırılmış talep yumuşadı. Uluslararası kapasite % 32.0 azaldı Kuzey Amerikalı taşıyıcılar , Temmuz ayında uluslararası kargo talebinde yıllık bazda% 5,4 tek haneli düşüş bildirdi. Daha güçlü performans Asya-Kuzey Amerika güzergahındaki güçlü talebe bağlı ve Asya’da üretilen ürünler için e-ticaret talebini yansıtıyor. Uluslararası kapasite% 30.9 azaldı. Avrupalı ​​taşıyıcılar , Temmuz ayında uluslararası kargo hacimlerinde yıllık % 22,4 düşüş bildirdi. Bu, Haziran’ın -% 27.6’lık performansına göre hafif bir gelişmeydi. Bölgeye giden / bölgeden birçok kilit ticaret yoluna olan talep zayıf kaldı. Büyük Avrupa-Asya pazarı Temmuz ayında yıllık % 20 düşüş gösterdi. Uluslararası kapasite% 37.4 azaldı. Orta Doğulu taşıyıcılar , Haziran ayındaki % 19 düşüşe nazaran Temmuz ayında yıllık bazda uluslararası kargo hacimlerinde % 14,9 düşüş bildirdi. Mevsimsellikten arındırılmış talep Temmuz’da aylık bazda % 7,2 artarak tüm bölgelerin en güçlüsü oldu. Bu toparlanma, bölgedeki bazı taşıyıcıların agresif operasyonel stratejilerinden kaynaklandı. Uluslararası kapasite% 27,1 azaldı ve tüm bölgelerin en dayanıklısı oldu. Latin Amerikalı taşıyıcılar , Haziran ayındaki % 28,6 düşüşten sonra Temmuz ayında yıllık bazda % 32,1 düşüş bildirdi. Uluslararası kapasite % 44,5 azaldı. Hem talep hem de kapasite düşüşü tüm bölgeler arasında en şiddetlisiydi. COVID-19 krizi, katı kısıtlama önlemleri nedeniyle şu anda Latin Amerika merkezli havayollarını çok zorladı. Temmuz ayında, Latin Amerika hava kargo pazarı, 1990’dan sonra ilk kez Afrika pazarından daha küçük kaldı. Afrika havayolları Temmuz ayında % 3.0 daralma bildirdi. Uluslararası kapasite% 33,7 azaldı. The post Hava Kargo Talebi İstikrarlı, Kapasite Kısıtlı Kaldı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), Temmuz ayında küresel hava taşımacılığı pazarları için hava kargo talebinin istikrarlı olduğunu ancak 2019’dan daha düşük seviyelerde olduğunu gösteren verileri yayınladı. Aydan aya iyileşme istikrarını korusada, daha yavaş devam etmekte. Bunun nedeni, yolcu uçaklarının tam anlamıyla uçuşlara başlayamaması sebebiyle mevcut “belly kargo ” alanı kaybından kaynaklanan kapasite kısıtlamasıdır.

Kargo ton-kilometre cinsinden ölçülen küresel talep, Temmuz ayında bir önceki yıla göre % 13,5 (uluslararası operasyonlar için -% 15,5) düştü. Bu, Haziran ayında kaydedilen yıllık % 16,6 düşüşten sonra mütevazı bir gelişme. Mevsimsellikten arındırılmış talep Temmuz’da bir önceki aya göre% 2,6 arttı.

Mevcut kargo ton-kilometre cinsinden ölçülen küresel kapasite, Temmuz ayında bir önceki yıla göre % 31,2 (uluslararası operasyonlar için ‑% 32,9) küçüldü. Bu, Haziran ayındaki yıllık % 33,4 düşüşten küçük bir gelişme.

Uluslararası yolcu uçağı hava kargo kapasitesi, COVID-19 salgını sırasında yolcu hizmetlerinin geri çekilmesi nedeniyle Temmuz ayında bir önceki yıla göre % 70,5 azaldı. Bu, kargo uçaklarının kullanımının yaygınlaşması yoluyla kapasitede % 28,8’lik bir artışla kısmen dengelendi.

“Ekonomik göstergeler gelişiyor, ancak bunun büyüyen hava kargo sevkiyatlarına tam olarak yansıdığını henüz görmedik. Bununla birlikte, hava kargo, yolcu tarafına göre çok daha güçlü. Yaşanan en büyük zorluklarımızdan biri, ciddi ölçüde azaltılmış kapasite ile talebi karşılamaya devam ediyor olunması. IATA’nın Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac, sınırlar kapalı kalırsa, seyahatler kısıtlanırsa ve yolcu filoları yere indirilirse, hava kargosunun küresel ekonomiyi hareket ettirme kabiliyeti zorlanacaktır ”dedi.

Temmuz Bölgesel Performansı

Asya-Pasifik havayolları , uluslararası hava kargo talebinin Temmuz 2020’de bir önceki yılın aynı dönemine göre % 15,3 düştüğünü gördü. Mayıs’taki güçlü bir ilk toparlanmanın ardından, aylık büyüme mevsimsellikten arındırılmış talep yumuşadı. Uluslararası kapasite % 32.0 azaldı

Kuzey Amerikalı taşıyıcılar , Temmuz ayında uluslararası kargo talebinde yıllık bazda% 5,4 tek haneli düşüş bildirdi. Daha güçlü performans Asya-Kuzey Amerika güzergahındaki güçlü talebe bağlı ve Asya’da üretilen ürünler için e-ticaret talebini yansıtıyor. Uluslararası kapasite% 30.9 azaldı.

Avrupalı ​​taşıyıcılar , Temmuz ayında uluslararası kargo hacimlerinde yıllık % 22,4 düşüş bildirdi. Bu, Haziran’ın -% 27.6’lık performansına göre hafif bir gelişmeydi. Bölgeye giden / bölgeden birçok kilit ticaret yoluna olan talep zayıf kaldı. Büyük Avrupa-Asya pazarı Temmuz ayında yıllık % 20 düşüş gösterdi. Uluslararası kapasite% 37.4 azaldı.

Orta Doğulu taşıyıcılar , Haziran ayındaki % 19 düşüşe nazaran Temmuz ayında yıllık bazda uluslararası kargo hacimlerinde % 14,9 düşüş bildirdi. Mevsimsellikten arındırılmış talep Temmuz’da aylık bazda % 7,2 artarak tüm bölgelerin en güçlüsü oldu. Bu toparlanma, bölgedeki bazı taşıyıcıların agresif operasyonel stratejilerinden kaynaklandı. Uluslararası kapasite% 27,1 azaldı ve tüm bölgelerin en dayanıklısı oldu.

Latin Amerikalı taşıyıcılar , Haziran ayındaki % 28,6 düşüşten sonra Temmuz ayında yıllık bazda % 32,1 düşüş bildirdi. Uluslararası kapasite % 44,5 azaldı. Hem talep hem de kapasite düşüşü tüm bölgeler arasında en şiddetlisiydi. COVID-19 krizi, katı kısıtlama önlemleri nedeniyle şu anda Latin Amerika merkezli havayollarını çok zorladı. Temmuz ayında, Latin Amerika hava kargo pazarı, 1990’dan sonra ilk kez Afrika pazarından daha küçük kaldı.

Afrika havayolları Temmuz ayında % 3.0 daralma bildirdi. Uluslararası kapasite% 33,7 azaldı.

The post Hava Kargo Talebi İstikrarlı, Kapasite Kısıtlı Kaldı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3h80PSW
via IFTTT

Queen kargoda yaşıyor: yepyeni Boeing 747-8F, UPS filosuna katıldı 3 Eylül 2020’de UPS, 17. Boeing 747-8F‘sini teslim aldı. Yıl sonuna kadar üç uçak daha teslim edilecek. Pandemi, havacılık endüstrisinde hasara yol açmaya devam ederken, Qantas ve British Airways gibi havayolları, 50 yıllık hükümdarlığının ardından Queen of the Skies’i emekliye ayırdı. Ancak aynı şey Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Birleşik Parsel Hizmeti (UPS) için söylenemez. Ups yep yeni bir B747-8F (N622UP olarak kayıtlı) aldı ve 4 Eylül 2020 itibariyle 12 tane daha sipariş var. Yeni uçak teslim edildiğinde, UPS kraliyet filosunu toplam 29 uçağa çıkaracak. Yeni uçak Everett’den Louisville’e uçtu ve UPS, 3 Eylül 2020’de teslim aldı. UPS, 747’lerin yanı sıra, kargo uçağı filo genişlemek için altı adet 767-300F sipariş etti. Küresel salgına rağmen UPS, 2020’nin 2. çeyreğinde gelirini 2019’un ikinci çeyreğinden itibaren 20,4 milyar dolara (% 13,4) yükseltti. Pek çok havayolu ve kargo şirketi, kargo talebinin 2020 baharının başlarında ilk düşüşe girmesinden sonra bile kargo gelirlerinde eşi görülmemiş bir artış olduğunu bildirdi. Pek çok havayolu yolcu uçaklarının kabin kapasitesini kullanarak kargo taşıdı. Ancak COVID-19’un başlangıcından bu yana, küresel hava trafiği etkin bir şekilde % 90 azalırken, hava taşımacılığı hizmetleri için fiyatlar yaklaşık% 70 arttı. While some passenger 747s are being retired, we’re still receiving brand-new 747-8Fs! We've received one #UPS7478F so far this year, with 4 more on the way in 2020! #avgeeks pic.twitter.com/nwa5ipkqsT — UPS Airlines (@UPSAirlines) July 20, 2020 The post Queen kargoda yaşıyor: yepyeni Boeing 747-8F, UPS filosuna katıldı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

3 Eylül 2020’de UPS, 17. Boeing 747-8F‘sini teslim aldı. Yıl sonuna kadar üç uçak daha teslim edilecek.

Pandemi, havacılık endüstrisinde hasara yol açmaya devam ederken, Qantas ve British Airways gibi havayolları, 50 yıllık hükümdarlığının ardından Queen of the Skies’i emekliye ayırdı. Ancak aynı şey Amerika Birleşik Devletleri’ndeki Birleşik Parsel Hizmeti (UPS) için söylenemez.

Ups yep yeni bir B747-8F (N622UP olarak kayıtlı) aldı ve 4 Eylül 2020 itibariyle 12 tane daha sipariş var. Yeni uçak teslim edildiğinde, UPS kraliyet filosunu toplam 29 uçağa çıkaracak.

Yeni uçak Everett’den Louisville’e uçtu ve UPS, 3 Eylül 2020’de teslim aldı.

UPS, 747’lerin yanı sıra, kargo uçağı filo genişlemek için altı adet 767-300F sipariş etti. Küresel salgına rağmen UPS, 2020’nin 2. çeyreğinde gelirini 2019’un ikinci çeyreğinden itibaren 20,4 milyar dolara (% 13,4) yükseltti.

Pek çok havayolu ve kargo şirketi, kargo talebinin 2020 baharının başlarında ilk düşüşe girmesinden sonra bile kargo gelirlerinde eşi görülmemiş bir artış olduğunu bildirdi. Pek çok havayolu yolcu uçaklarının kabin kapasitesini kullanarak kargo taşıdı. Ancak COVID-19’un başlangıcından bu yana, küresel hava trafiği etkin bir şekilde % 90 azalırken, hava taşımacılığı hizmetleri için fiyatlar yaklaşık% 70 arttı.

The post Queen kargoda yaşıyor: yepyeni Boeing 747-8F, UPS filosuna katıldı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3jNmphp
via IFTTT

Queen kargoda yaşıyor: yepyeni Boeing 747-8F, UPS filosuna katıldı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3jNmphp

GÜMÜŞHANE-BAYBURT HAVALİMANI’NDA İLK UÇUŞ 2023’TE


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/32Zuc52