6 Eylül 2020 Pazar

GÜMÜŞHANE-BAYBURT HAVALİMANI’NDA İLK UÇUŞ 2023’TE Gümüşhane’nin Köse ilçesinde yapımı devam eden Gümüşhane-Bayburt Havalimanı’nda altyapı çalışmalarında yüzde 67 seviyesine gelindi. Havalimanında, alt ve üst yapı çalışmalarının da tamamlanmasıyla ilk uçuşların 2023 yılında yapılması hedefleniyor. Pist uzunluğunun 3 kilometre, genişliğinin de 60 metre olması ve 2 milyon yolcuya hizmet verilmesi beklenen havalimanı; özellikle sahil şeridinde hava şartları nedeniyle iniş yapılamayan uçaklar için alternatif olacak. Köse ilçesine bağlı Salyazı köyü sınırlarında yapımına devam edilen Gümüşhane- Bayburt Havalimanı’ndaki çalışmalar ise hızla sürdürülüyor. Yaklaşık 300 milyon liralık ihale bedeliyle yıllık 2 milyon yolcuya hizmet verilecek havalimanında altyapı çalışmalarında yüzde 67 seviyesine ulaşıldı. Pist uzunluğu 3 kilometre ve genişliği 60 metre planlanan Gümüşhane- Bayburt Havalimanı; Karadeniz sahil şeridinde sık görülen, inişe engel olan sis ve pustan uzak sahası sayesinde hava şartları yüzünden iniş yapılamayan uçaklar için alternatif olacak. Havalimanı inşaatının alt yapı çalışmalarının gelecek yıl tamamlanması beklenirken, ilk uçuşların ise 2023 yılında yapılması hedefleniyor. The post GÜMÜŞHANE-BAYBURT HAVALİMANI’NDA İLK UÇUŞ 2023’TE first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Gümüşhane’nin Köse ilçesinde yapımı devam eden Gümüşhane-Bayburt Havalimanı’nda altyapı çalışmalarında yüzde 67 seviyesine gelindi. Havalimanında, alt ve üst yapı çalışmalarının da tamamlanmasıyla ilk uçuşların 2023 yılında yapılması hedefleniyor. Pist uzunluğunun 3 kilometre, genişliğinin de 60 metre olması ve 2 milyon yolcuya hizmet verilmesi beklenen havalimanı; özellikle sahil şeridinde hava şartları nedeniyle iniş yapılamayan uçaklar için alternatif olacak.

Köse ilçesine bağlı Salyazı köyü sınırlarında yapımına devam edilen Gümüşhane- Bayburt Havalimanı’ndaki çalışmalar ise hızla sürdürülüyor. Yaklaşık 300 milyon liralık ihale bedeliyle yıllık 2 milyon yolcuya hizmet verilecek havalimanında altyapı çalışmalarında yüzde 67 seviyesine ulaşıldı. Pist uzunluğu 3 kilometre ve genişliği 60 metre planlanan Gümüşhane- Bayburt Havalimanı; Karadeniz sahil şeridinde sık görülen, inişe engel olan sis ve pustan uzak sahası sayesinde hava şartları yüzünden iniş yapılamayan uçaklar için alternatif olacak. Havalimanı inşaatının alt yapı çalışmalarının gelecek yıl tamamlanması beklenirken, ilk uçuşların ise 2023 yılında yapılması hedefleniyor.

The post GÜMÜŞHANE-BAYBURT HAVALİMANI’NDA İLK UÇUŞ 2023’TE first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/32Zuc52
via IFTTT

5 Eylül 2020 Cumartesi

İlk Boeing 737-800, Singapur Havayolları filosuna katıldı SilkAir markasının Singapur Havayolları tarafından benimsenmesiyle birlikte, Singapur Havayolları’nın görünümünde ilk 737-800 ortaya çıkıyor. Singapur Havayolları ve SilkAir birleşmesi 2018 ortalarında Singapur Havayolları ile SilkAir’in birleşeceği açıklandı . Bağlam açısından, SilkAir, Singapur Havayolları’nın yüzde yüz iştirakidir. Singapur Havayolları yalnızca geniş gövdeli uçaklarla uçarken, SilkAir yalnızca dar gövdeli uçaklarla uçmaktadır. Plan ilk açıklandığında: -Önümüzdeki birkaç yıl içinde, SilkAir markası tamamen Singapur Havayolları markasına dönüşecek. -Singapur Havayolları, SilkAir’in kabinlerini ve her iki kabinde koltuk arkası eğlencesini yükseltmek için 100 milyon dolardan fazla yatırım yapacak. -Amaç, geniş gövdeli ve dar gövdeli uçaklarda tutarlı bir uçuş deneyimi yaratmaktı. Açıkçası, bu duyurunun yapılmasından bu yana aşağıdakiler de dahil olmak üzere çok şey oldu: –B737 MAX yere indirildi ve havayolu şirketinin toplam 37 B737 MAX siparişi var. -Koronavirüs salgını, havayollarının zorunlu olmayan harcamaları azaltmasına neden oldu Singapore B737 pic.twitter.com/Qp9ayVQo4c — Aviatren (@aviatren) September 5, 2020 Singapur Havayolları görünümü alan ilk 737-800, 9V-MGA tescilli ve altı yaşında bir uçak. Uçak, 20 Mart’taki son uçuşunu gerçekleştirdiği tarihten itibaren beş aydan fazla bir süredir yerde. SilkAir’in tüm Boeing 737-800 filosunun Mart 2021’e kadar yeni dış görünümde yeniden boyanması planlanmıştı ama gelişmeleri birlikte göreceğiz. Singapur Havayolları’nın 737’yi ilk kez işletmediğini belirtmek gerekir. 1970’lerde, Singapur Havayolları 737-100’leri ve 737-300’leri işletiyordu. Sonuç olarak İlk Boeing 737-800, Singapur Havayolları filosuna katıldı. Plan, geri kalan 737-800’lerin yeniden boyanıp önümüzdeki yılın ilk çeyreğinin sonunda Singapur Havayolları filosuna katılmaları. Tüm pratik amaçlar için, Singapur Havayolları ve SilkAir operasyonlarının birçok yönü zaten birleştirildi, bu nedenle şimdilik yolcu deneyimi açısından çok fazla çıkarım yok.  The post İlk Boeing 737-800, Singapur Havayolları filosuna katıldı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

SilkAir markasının Singapur Havayolları tarafından benimsenmesiyle birlikte, Singapur Havayolları’nın görünümünde ilk 737-800 ortaya çıkıyor.

Singapur Havayolları ve SilkAir birleşmesi
2018 ortalarında Singapur Havayolları ile SilkAir’in birleşeceği açıklandı . Bağlam açısından, SilkAir, Singapur Havayolları’nın yüzde yüz iştirakidir. Singapur Havayolları yalnızca geniş gövdeli uçaklarla uçarken, SilkAir yalnızca dar gövdeli uçaklarla uçmaktadır.

Plan ilk açıklandığında:

-Önümüzdeki birkaç yıl içinde, SilkAir markası tamamen Singapur Havayolları markasına dönüşecek.
-Singapur Havayolları, SilkAir’in kabinlerini ve her iki kabinde koltuk arkası eğlencesini yükseltmek için 100 milyon dolardan fazla yatırım yapacak.
-Amaç, geniş gövdeli ve dar gövdeli uçaklarda tutarlı bir uçuş deneyimi yaratmaktı.

Açıkçası, bu duyurunun yapılmasından bu yana aşağıdakiler de dahil olmak üzere çok şey oldu:

B737 MAX yere indirildi ve havayolu şirketinin toplam 37 B737 MAX siparişi var.
-Koronavirüs salgını, havayollarının zorunlu olmayan harcamaları azaltmasına neden oldu

Singapur Havayolları görünümü alan ilk 737-800, 9V-MGA tescilli ve altı yaşında bir uçak. Uçak, 20 Mart’taki son uçuşunu gerçekleştirdiği tarihten itibaren beş aydan fazla bir süredir yerde.

SilkAir’in tüm Boeing 737-800 filosunun Mart 2021’e kadar yeni dış görünümde yeniden boyanması planlanmıştı ama gelişmeleri birlikte göreceğiz.

Singapur Havayolları’nın 737’yi ilk kez işletmediğini belirtmek gerekir. 1970’lerde, Singapur Havayolları 737-100’leri ve 737-300’leri işletiyordu.

Sonuç olarak

İlk Boeing 737-800, Singapur Havayolları filosuna katıldı. Plan, geri kalan 737-800’lerin yeniden boyanıp önümüzdeki yılın ilk çeyreğinin sonunda Singapur Havayolları filosuna katılmaları. Tüm pratik amaçlar için, Singapur Havayolları ve SilkAir operasyonlarının birçok yönü zaten birleştirildi, bu nedenle şimdilik yolcu deneyimi açısından çok fazla çıkarım yok. 

Resim

The post İlk Boeing 737-800, Singapur Havayolları filosuna katıldı first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35mOfgD
via IFTTT

İlk Boeing 737-800, Singapur Havayolları filosuna katıldı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35mOfgD

Bahreyn, hava sahasını İsrail için kullandıracak Bahreyn, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ile İsrail arasında yapılacak uçuşlarda hava sahasının kullanılmasına izin verdiğini duyurdu. Bahreyn haber ajansı BNA’nın, Sivil Havacılık İdaresi’nden bir yetkiliye dayandırdığı habere göre, Abu Dabi’nin, “tüm ülkelerden” BAE’ye yapılacak karşılıklı uçuşlarda Bahreyn hava sahasının kullanılması yönündeki talebi onaylandı. Söz konusu kararla İsrail uçaklarının BAE’ye yapacağı uçuşlarda Bahreyn hava sahasının kullanılmasının önü açılmış oldu. Suudi Arabistan da önceki gün, tüm ülkelerden BAE’ye yapılacak karşılıklı uçuşlar için hava sahasının kullanılmasına izin vermişti. Tel Aviv ile Abu Dabi arasında ilk ticari uçuş pazartesi gerçekleşmiş, Suudi Arabistan yönetimi tarihte ilk kez İsrail hava yollarına ait uçağın hava sahasını kullanmasına izin vermişti. İsrailli heyet, BAE temaslarının ardından Tel Aviv’e dönerken de Suudi Arabistan hava sahasını kullanmıştı. Suudi Arabistan, diplomatik ilişkileri bulunmadığı için İsrail’e ait uçakların hava sahasını kullanmasına izin vermiyordu. The post Bahreyn, hava sahasını İsrail için kullandıracak first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Bahreyn, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ile İsrail arasında yapılacak uçuşlarda hava sahasının kullanılmasına izin verdiğini duyurdu.

Bahreyn haber ajansı BNA’nın, Sivil Havacılık İdaresi’nden bir yetkiliye dayandırdığı habere göre, Abu Dabi’nin, “tüm ülkelerden” BAE’ye yapılacak karşılıklı uçuşlarda Bahreyn hava sahasının kullanılması yönündeki talebi onaylandı. Söz konusu kararla İsrail uçaklarının BAE’ye yapacağı uçuşlarda Bahreyn hava sahasının kullanılmasının önü açılmış oldu.

Suudi Arabistan da önceki gün, tüm ülkelerden BAE’ye yapılacak karşılıklı uçuşlar için hava sahasının kullanılmasına izin vermişti. Tel Aviv ile Abu Dabi arasında ilk ticari uçuş pazartesi gerçekleşmiş, Suudi Arabistan yönetimi tarihte ilk kez İsrail hava yollarına ait uçağın hava sahasını kullanmasına izin vermişti.

İsrailli heyet, BAE temaslarının ardından Tel Aviv’e dönerken de Suudi Arabistan hava sahasını kullanmıştı.

Suudi Arabistan, diplomatik ilişkileri bulunmadığı için İsrail’e ait uçakların hava sahasını kullanmasına izin vermiyordu.

The post Bahreyn, hava sahasını İsrail için kullandıracak first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/32W9B1m
via IFTTT

KKTC karantina uygulayacak Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) corona virüsü vakalarında yaşanan artışın ardından yurt dışından gelecek olan yolculara bu geceden itibaren 7 ile 14 gün arasında karantina şartı getirildi. Türkiye’den KKTC’ye yapılacak seyahatlerle ilgili duyuru yapan Lefkoşa Büyükelçiliği, “Ülkemizden çift negatif PCR sonucu ile KKTC’ye giriş yapacak kişilerin, KKTC’de 3 günden kısa süre (3. gün dahil) kalmaları kaydı ile karantina uygulamalarından muaf tutulması uygun görülmüştür. Yükseköğrenim nedeniyle KKTC’ye gelecek öğrencilerin bu süreçte 7 gün süre ile Üniversitenin belirlediği yurt veya otellerde izole olmaları öngörülmüştür” denildi. Corona virüsü vaka sayılarında yaşanan artış nedeniyle KKTC Başbakanı Ersin Tatar, Bulaşıcı Hastalıklar Üst Komitesi’ni acil olarak toplantıya çağırdı. Toplantıda Türkiye’den ve üçüncü ülkelerden KKTC’ye gelecek olan yolculara bu geceden itibaren 7 ile 14 gün arasında karantina şartı getirilirken KKTC’ye 3 gün süre ile gelenlere ise sadece çift PCR testi uygulaması yapılacak. The post KKTC karantina uygulayacak first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.

Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) corona virüsü vakalarında yaşanan artışın ardından yurt dışından gelecek olan yolculara bu geceden itibaren 7 ile 14 gün arasında karantina şartı getirildi. Türkiye’den KKTC’ye yapılacak seyahatlerle ilgili duyuru yapan Lefkoşa Büyükelçiliği, “Ülkemizden çift negatif PCR sonucu ile KKTC’ye giriş yapacak kişilerin, KKTC’de 3 günden kısa süre (3. gün dahil) kalmaları kaydı ile karantina uygulamalarından muaf tutulması uygun görülmüştür. Yükseköğrenim nedeniyle KKTC’ye gelecek öğrencilerin bu süreçte 7 gün süre ile Üniversitenin belirlediği yurt veya otellerde izole olmaları öngörülmüştür” denildi.

Corona virüsü vaka sayılarında yaşanan artış nedeniyle KKTC Başbakanı Ersin Tatar, Bulaşıcı Hastalıklar Üst Komitesi’ni acil olarak toplantıya çağırdı.

Toplantıda Türkiye’den ve üçüncü ülkelerden KKTC’ye gelecek olan yolculara bu geceden itibaren 7 ile 14 gün arasında karantina şartı getirilirken KKTC’ye 3 gün süre ile gelenlere ise sadece çift PCR testi uygulaması yapılacak.

The post KKTC karantina uygulayacak first appeared on Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/323AwZT
via IFTTT

KKTC karantina uygulayacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/323AwZT

Mars’ta koloni kurma projesine katılacak kişiler büyük ihtimalle ölecek


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2DwsgrO