Emirates gelecek aydan itibaren çalışanlarına tam maaş verecek.
22 Mart’ta havayolu, koronavirüs salgınının etkisiyle neredeyse tüm yolcu uçuşlarını durdurdu ve personel ücretlerini yarıya kadar düşürdü. Ayrıca, sektör şimdiye kadarki en büyük zorluklarından biriyle karşı karşıya kalırken, personelden ücretsiz izne çıkmalarını istemişti.
Dubai merkezli taşıyıcı ağını genişletmeye devam ederken, büyüyen uçuş ağına Lagos ve Abuja‘nın eklendiğinin duyurulmasının ardından Cumartesi günü 84 varış noktasına ulaştı.
Bu aynı zamanda havacılık endüstrisinin bir miktar iyileşme sağladığının ve sektördeki çalışanlara rahatlık sağladığının bir işaretidir.
Havayolunun ayrıca gelirlerini geri kazanmaya ve maliyetleri minimumda tutmaya odaklanmaya devam edeceği bildiriliyor.
Emirates, 2021 yazına kadar tüm uçuş ağına yeniden uçuşları başlatmayı bekliyor. Dubai hükümeti, havayoluna likiditeyi artırmak için 2 milyar $ destek vermişti.
İngiliz havacılık devi Virgin Atlantic’de 1000 işçi işten çıkarılma tehlikesiyle karşı karşıya. Firma bu hafta sağlanan 1.2 milyar sterlinlik kurtarma anlaşmasına rağmen bu kararı alacağı iddia ediliyor.
Virgin Atlantic pandemiden ağır etkilenen havayolunda 1000 çalışan daha işten çıkarılabilir. Rapora göre işten çıkarmalar en kısa sürede duyurulabilir. Virgin Atlantic yorum yapmaktan kaçındı. Virgin Atlantic’in Ağustos ayında iflas koruması için başvurusu kabul edilmişti.
The Sun’ın haberine göre Virgin Atlantic Temmuz ayında gökyüzüne döndü, ancak yolcu sayıları, karantina kısıtlamaları ve virüsü çevreleyen belirsizliğin sürdüğü bir ortamda Covid öncesi seviyelere kıyasla rakamlarda ciddi düşüş yaşadı. Costa Coffee, dün 1.650 kişiyi işten çıkarma planlarını açıklamıştı.
AĞUSTOSTA İFLAS BAŞVURUSUNDA BULUNMUŞTU
Virgin Atlantic Hava Yolları, ABD’de iflas erteleme başvurusunda bulunmuştu. Ancak diğer şirketler ‘Bölüm 11’ üzerinden dosya doldururken, Virgin, ‘Bölüm 15’ başvurusu yaptı.
Virgin Atlantic, Virgin Group’un iflas erteleme başvurusu yapan tek şirketi değil. Daha önce de Virgin Avustralya, bu ülkede bir iflas türü olan ‘gönüllü yönetim’ başvurusunda bulunmuştu.
HANGİ ŞİRKETLER NE KARAR ALDI?
British Airways: yaklaşık 12.000 personel azaltma planlarını açıkladı. Buna ek olarak, havayolu, kalan çalışanları daha düşük ücretli sözleşmelere geçirmek istiyor.
Ryanair: Personel yüzde 20 ücret kesintisiyle karşı karşıya kalırken 3.250’ye kadar işin kesilebileceğini doğruladı.
TUI: Tüm işgücünün yüzde 30’unu oluşturan 8.000 işin gidebileceği konusunda uyardı.
easyJet: Yaklaşık 5.000 kişiyi işten çıkarmayı planladığını duyurdu. Havayolu ayrıca Londra Stansted, Southend ve Newcastle Havalimanı’ndaki üslerini kapatıyor.
Virgin Atlantic: Richard Branson’ın havayolunun hükümet kurtarma paketi olmadan yönetime girebileceğini söylemesinin ardından 3.150 kişiyi işten çıkarmayı planladığını söyledi. Ayrıca şimdi 1000 çalışanın daha gidebileceği düşünülüyor.
Jet2: işleri kurtarmaya yönelik görüşmeler başarısız olduktan sonra 102 pilot işte çıkarıldı.
Kuveyt, Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ile İsrail arasında yapılan normalleşme anlaşmasına tepki göstererek, “Birleşik Arap Emirlikleri’ne İsrail’den gelen uçakların Kuveyt hava sahasını kullanılmasına izin verilmeyecek” denildi.
Birleşik Arap Emirlikleri (BAE) ile İsrail arasında yapılan normalleşme anlaşmasına Kuveyt resti çekti. Kuveyt basınının haberine göre, Kuveyt yönetiminin Birleşik Arap Emirlikleri’ne İsrail’den gelen uçakların Kuveyt hava sahasını kullanılmasına izin verilmeyeceği ifade edildi.
Resmi hükümet kaynakları Al-Qabas’a gazetesine verdiği demeçte “İsrail uçaklarının Kuveyt hava sahasını geçerek BAE’ye ulaşmasına izin verme olasılığı hakkında söylentiler tamamen yanlış” ifadeleri kullanıldı.
İSRAİL’DEN KALKAN İLK TİCARİ UÇUŞ SUUDİ ARABİSTAN’DAN GEÇMİŞTİ
Pazartesi günü İsrail’den Abu Dabi’ye giden ve İsrail ve Amerikan heyetini taşıyan ilk ticari uçuş, Suudi Arabistan hava sahasından geçti. Heyet, son normalleşme anlaşmasını görüşmek üzere BAE’nin başkentine gitmişti. Bu durum, diğer Körfez ülkelerinin Suudi Arabistan’ı takip edeceği ve BAE’den “tüm ülkelere” uçuşlara izin vereceği yönündeki spekülasyonlara neden olmuştu.
İsrail‘in BAE ile imzaladığı hava yolculuğu anlaşması, El Al’ın Uzak Doğu‘ya hizmetini ve muhtemelen Kuzey Amerika’yı ve El Al’ın genel olarak karşılaştığı rekabeti doğrudan etkileyecek.
Abu Dabi, Tayland ve Hong Kong gibi destinasyonlar için Uzak Doğu’ya gidiş-dönüş seyahatler için uluslararası bir merkezdir ve Emirates ve Etihad, El Al’ın bu bölgelere hizmetini potansiyel olarak kesebilir. Ortadoğulu bu şirketler özellikle yüksek hizmet seviyeleriyle biliniyor ve El Al’ın kargo işini olumsuz etkileyebilir.
Suudi Arabistan’ın, El Al da dahil olmak üzere ticari havayollarının BAE’ye gidip gelirken hava sahasının üzerinden uçmasına izin vermesi, bu iki Körfez havayolunu İsrail’in kendi Ben-Gurion Uluslararası Havalimanı’nda baskın oyuncu haline getirebilir.
El Al, Suudi anlaşmasının Hindistan gibi Uzak Doğu’daki varış noktalarına uçuş süresini üç saat kısaltmasını sağladığını umuyor (ancak Çarşamba günkü açıklamada yalnızca BAE’ye yapılan uçuşlardan bahsediliyordu), ancak aynı zamanda kendisini şimdiye kadar yaşamadığı bir rekabetle karşı karşıya bulacak.
Körfez oyuncuları, Türk Hava Yolları‘nın İsrail’deki pazar payını da azaltabilir ve Türk Hava Yolları’nın Kuzey Amerika gibi diğer rotalarda rekabeti artırmasına neden olabilir.
El Al’ı kurtarmak için bir kredi verip vermemeyi düşünen bankalar, muhtemelen BAE’nin İsrail bayraklı taşıyıcının finansal modeli ve 2 milyar dolarlık borcunu ödeme kabiliyeti üzerinde ciddi ciddi duruyorlardır.
Tüm İsrailli oyuncular Suudi uçuşlarına somurtkan bir şekilde bakmıyor. İsrair fırsat görüyor. İsrailli CEO Uri Sirkis, “Bu, Ulaştırma Bakanlığı ve İsrail Hava Meydanları İşletmesi için büyük bir başarıdır” dedi. “Suudi Arabistan üzerinden uçuşlar İsrailli tüketiciler için iyi olacak ve açık sınırların etkisi [Avrupa ile] Free Skies anlaşmasından daha önemli olacak” dedi.
Şimdiye kadar İsrail havayolları, İsrail’den Uzak Doğu‘ya uçuşlar söz konusu olduğunda Türk Hava Yolları gibi yabancı havayollarına karşı dezavantajlı durumdaydı. Çünkü İsrail havayollarının tüm Körfez’i dolanması gerekiyor ve yolculuklara yaklaşık üç saat eklemek gerekiyor. Doğrudan Suudi Arabistan üzerinden uçmak daha ucuzdur ve uçuş süresini kısaltır.
İsrail, çarşamba günü Dubai’ye giden yolcu ve kargo uçuşlarını işletmek için Ulaştırma Bakanlığı’na başvurdu.
Sirkis, şu anda İsrail ile Uzak Doğu arasında uçan yabancı havayollarının Etihad ve Emirates ile agresif rekabetle karşılaşmaya başlayacaklar. “İsrail şirketleri için bu bir fırsat” diye ekledi.