Atlas Okyanusunun güneyinde Birleşik Krallık’a bağlı olan Ascension Adası’ndan Türkiye’ye ilk sefer gerçekleştirildi. İngiliz Titan Airways ait Boeing 757 tipi yolcu uçağı Ascension Adası’ndan İstanbul Havalimanı’na sefer gerçekleştirdi. Ascension Adası ile Türkiye arasında böylelikle ilk uçuş gerçekleştirilmiş oldu.
Fly Service Türkiye temsilciliğinde Ascension adasına Türkiye’den ilk uçuş gerçekleştirildi. İngiltere’ye ait Atlantik okyanusunda bulunan adaya İngiliz Titan Havayollarına ait B757 tipi uçak İngiliz çalışanları İstanbul Yeni Havalimanı’ndan taşıyarak tarihe geçen bir sefer düzenlendi.
Fly Service CEO’su Sn.Gökhan SARIGÖL bu özel uçuşu gerçekleştiren olarak gururlu ve mutlu olduklarını ifade ettiler.
Atlas Okyanusunun güneyinde Birleşik Krallık’a bağlı olan Ascension Adası’ndan Türkiye’ye ilk sefer gerçekleştirildi. İngiliz Titan Airways ait Boeing 757 tipi yolcu uçağı Ascension Adası’ndan İstanbul Havalimanı’na sefer gerçekleştirdi. pic.twitter.com/PfpTson1O3
“Doğu Anadolu Uzay Gözlemevi gelecek yıl açılacak”
Capital Exhibition tarafından TURKSAT, Türkiye Uzay Ajansı, EMEA Uzay Operatörleri Birliği’nin desteğiyle online olarak gerçekleştirilen 5. Küresel Uydu ve Uzay Fuarı – Global Sat Show,bugün başladı. Fuarın ilk gününde ESOA Genel Sekreteri Aarti Holla-Maini tarafından yönetilen ilk webinarda ‘Türkiye Uzay Ajansı ve Stratejisi’ konuşuldu. Online toplantının konuşmacılarından olan Türkiye Uzay Ajansı Başkanı Serdar Yıldırım, Türkiye’nin uzay yolculuğunun kısa zamanda gerçekleştirileceğini açıkladı.
Yaklaşık 1 trilyon doları bulan ekonomik büyüklüğe ulaşan uzay ve uydu ekosistemi, 5. Küresel Uydu ve Uzay Fuarı- Global Sat Show’da buluştu. İki gün sürecek fuarda uydu üreticileri ve operatörlerinden mekanik ve alet sağlayıcıları ve ekipman üreticilerine kadar pek çok şirket yer aldı.
Fuar boyunca devam edecek online toplantıların ilkine Türkiye Uzay Ajansı Başkanı Serdar Yıldırım’ın açıklamaları damga vurdu. ESOA Genel Sekreteri Aarti Holla-Maini tarafından yönetilen ‘Türkiye Uzay Ajansı ve Stratejisi’ başlıklı webinarda konuşan Yıldırım, Türkiye Uzay Ajansı’nın ilk sürprizinin gelecek yıl açılacak olan Doğu Anadolu Uzay Gözlemevi olduğunun müjdesini verdi.Yıldırım, “Doğu Anadolu Uzay Gözlemevi 4 m çapında aktif bir birincil aynaya sahip olacak ve uyarlanabilir optikteknolojisi ile donatılacak. Türkiye Uzay Ajansı’nın ilk çalışması olacak. Bunun için sabırsızlanıyoruz” dedi.
Türkiye’de uzay ile ilgili çalışmaları desteklediklerini söyleyen Türkiye Uzay Ajansı Başkanı Yıldırım, “Üniversiteden tüm ölçekteki şirketlere kadar uzay ile ilgili olan tüm paydaşları destekliyoruz ve desteklemeye devam ediyoruz” şeklinde konuştu.
TURKSAT 6A, yüzde 60 yerli üretilecek
Türkiye’nin TURKSAT uydularının artık yerlileşmeye doğru gittiğini belirten Yıldırım konuşmasına şöyle devam etti:
“TURKSAT 5A ve 5B uyduları yakında uzaya yollayacağız. TURKSAT 6A ile artık uyduları kendimiz üretmeye başlayacağız. Yüzde 60 yerlilik oranıyla üretilecek ilk uydu olacak. Elektrik yönetim ünitesinden güneş sensörüne, uçuş bilgisayarından farklı antene kadar birçok ürün yerli üretim olacak.”
Türkiye’de 15 üniversitenin uzay ile ilişkili bölümlerinin olduğunu vurgulayan Yıldırım, gençlerin uzay ile ilgili bölümlere ilgilerinin çok yüksek olduğunu ve Türkiye Uzay Ajansı’nın çalışmaları ve yerlileştirme sayesinde bu bölümlerin sayılarının daha da artacağına inandığını söyledi.
Havacılık, uzay ve teknoloji festivali TEKNOFEST, ülkemiz için kritik öneme sahip alanlarda gerçekleştirdiği Teknoloji yarışmaları ile “Teknoloji üreten bir Türkiye” için #milliteknolojihamlesi ateşiyle yanan meşaleyi en yükseğe taşıyor. Türkiye’nin bilim ve mühendislik alanlarında yetişmiş insan kaynağını artırmayı hedefleyen TEKNOFEST kapsamında 21 farklı kategoride düzenlenen teknoloji yarışmalarında 20.197 takımdaki 100 bin gencimiz kıyasıya mücadele ediyor. Bu yıl 24-27 Eylül 2020 tarihlerinde Gaziantep Ortadoğu Fuar Merkezi’nde gerçekleştirilecek.
Teknofest 2020 için roketler ateşlenecek…
En yükseği hedefleyen gençler için ROKETSAN ve TÜBİTAK SAGE yürütücülüğünde düzenlenen Roket Yarışması heyecanı 01 Eylül 2020 günü Tuz Gölü’nde başladı.
Öğrencilerin uzay teknolojileri alanına ilgilerini arttırarak bu alandaki kabiliyetlerini geliştirmeyi amaçlayan, alçak, orta ve yüksek irtifa kategorilerinde gerçekleştirilen yarışmaya lise, ön lisans, lisans ve lisansüstü öğrencileri takım olarak katılıyor. Bu yıl ilk kez düzenlenecek olan Yüksek İrtifa Kategorisinde takımlar, 20.000 feet irtifaya atış yapacaklar. Nefeslerin tutularak izlendiği roket atışları 13 Eylül 2020 tarihinde sona erecek.
Bu yıl üçüncüsü düzenlenen Roket yarışmasına toplam 516 takım başvuru yaptı. Rapor değerlendirme aşamalarını başarıyla tamamlayan 82 takım finalist olmaya hak kazandı. 75 üniversite takımı 7 adet lise takımı finalist olarak yer aldı. 13 Eylül tarihine kadar devam edecek yarışmada takımlar bir gün montaj alanında roketlerinin montajını tamamlarken bir sonraki gün atış alanında montajını tamamlamış oldukları roketlerin atışını gerçekleştirmektedirler.
Yarışma Kategorileri
Yarışmaya katılacak takımlar 4 kg’dan daha az olmayacak bir faydalı yükü 5000 feet, 10000 feet veya 20000 feet irtifaya çıkaracak bir roket tasarlayıp üreterek fırlatacaklardır.
Alçak İrtifa Kategorisi
Bu kategoride, en az 4 kg kütleye sahip bir faydalı yükü, ticari motorlarla5000 feet irtifaya taşıyacak bir roketin takımlar tarafından tasarlanıp üretilerek fırlatmaya hazır hale getirilmesi ve fırlatılması gerekmektedir. Takımlar aynı zamanda fırlatma sonrası roketin tüm alt sistemlerini ve faydalı yükünü tekrar kullanılabilir halde kurtarmalıdırlar.
Orta İrtifa Kategorisi
Bu kategoride, en az 4 kg kütleye sahip bir faydalı yükü, ticari motorlarla 10000 feet irtifaya taşıyacak bir roketin takımlar tarafından tasarlanıp üretilerek fırlatmaya hazır hale getirilmesi ve fırlatılması gerekmektedir. Takımlar aynı zamanda fırlatma sonrası roketin tüm alt sistemlerini ve faydalı yükünü tekrar kullanılabilir halde kurtarmalıdırlar.
Yüksek İrtifa Kategorisi
Bu kategoride, en az 4 kg kütleye sahip bir faydalı yükü, ticari motorlarla 20000 feet irtifaya taşıyacak bir roketin takımlar tarafından tasarlanıp üretilerek fırlatmaya hazır hale getirilmesi ve fırlatılması gerekmektedir. Takımlar aynı zamanda fırlatma sonrası roketin tüm alt sistemlerini ve faydalı yükünü tekrar kullanılabilir halde kurtarmalıdırlar.
Roket Yarışması kapsamında takımların, Ön Tasarım Raporu (ÖTR), Kritik Tasarım Raporu (KTR), Test Hazırlık Raporu (THR) ve Atışa Hazırlık Raporu (AHR) olmak üzere 4 farklı rapor hazırlamaları gerekmektedir. ÖTR değerlendirme sonuçlarına göre bir ön eleme gerçekleştirmektir. Maddi destek almaya hak kazanan takımlar ise KTR sonuçlarına göre belirlenecektir. Atışa hazırlık raporlarının ardından ise finale kalan takımlar belirlenmektedir.
Roket Yarışması için istatistikler;
Başvuru:
Alçak İrtifa – Yurtiçinden 259, yurtdışından 3 olmak üzere 262
Orta Yüksek – Yurtiçinden 203, yurtdışından 4 olmak üzere 207
Yüksek İrtifa – Yurtiçinden 47 olmak üzere toplamda 516 takım başvurusu olmuştur.
Finalist Bilgileri:
Alçak irtifada 4 lise takımı olmak üzere 32 takım finale kalmış ve atış yapmaya hak kazanmıştır.
Orta irtifada 3 lise takımı olmak üzere 44 takım finale kalmış ve atış yapmaya hak kazanmıştır.
Yüksek irtifada 6 takım finale kalmış ve atış yapmaya hak kazanmıştır.
3 kategoride toplamda 82 takım atış yapmaya hak kazanmıştır.
Lise kategorisi haricindeki diğer takımların tamamı üniversite kategorisindeki takımlarıdır.
Endonezya’nın low cost havayolu firması Lion Air, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı uçuşlarına başlayacağını açıkladı.
Endonezya’nın düşük maliyetli havayolu firması Lion Air, İstanbul uçuşlarına başlamadan önce APG Havacılık ve Turizm ile Türkiye’deki “genel satış acentası” (GSSA) olarak anlaşmaya vardığını açıkladı.
Türkiye’deki APG ofisi, 1 Eylül 2020 tarihinden itibaren Lion Air’a satış ve pazarlama hizmetlerinin yanı sıra çağrı merkezi ve biletleme alanında da hizmet sunmaya başladı.
1 EKİM’DE BAŞLIYOR
Lion Air, 1 Ekim 2021 tarihinden itibaren Türkiye direkt uçuşlarına başlayacağını duyurdu. Havayolu firması haftada iki uçuş gerçekleştirecek.
HAFTADA İKİ UÇUŞ
Havayolu firması her Pazartesi ve Cuma günüCakarta Soekarno – Hatta Uluslararası Havalimanı’ndan (CGK) 23:00’te hareket edecek ve ertesi gün İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı‘na (SAW) varacak.
Dönüş uçuşuher Salı ve Cumartesi saat 09:50’de İstanbul’dan hareket edecek ve ertesi gün 02:30’da Cakarta’ya varacak.
61 DESTİNASYONA UÇUYOR
Lion Air, bu uçuşları 400 kişilik Airbus A330-300 uçakları ile gerçekleştirecek.
1999 yılında kurulan Lion Air, Endonezya’nın düşük maliyetli havayoludur. 2020 yılının Temmuz ayı itibariyle Lion Air, 41 yurt içi ve 20 yurt dışı olmak üzere toplam 61 destinasyona uçuş düzenlemekte.
Merkezi Jakarta’da bulunan Lion Air, ülkenin en büyük özel havayolu, Güneydoğu Asya’daki en büyük ikinci düşük maliyetli havayolu ve Endonezya’nın en büyük havayoludur.
Wings Air ve Batik Air ile Lion Group, ülkenin en büyük havayolu grubudur.
2000 yılındaki ilk uçuştan bu yana Lion Air hızla büyümüştür. Havayolu, 2018 yılında 36,8 milyon yolcu taşıdı – ülkedeki tüm hava yolcularından yaklaşık 35’i takımadaların adalarına, şehirlerine ve topluluklarına.
Havayolu, 2018’de IOSA sertifikalandırmasını aldı ve 2005’ten bu yana 318 milyondan fazla yolcu taşıdı.
Havayolu, Endonezya’nın farklı destinasyonlarını Singapur, Filipinler, Malezya, Tayland, Avustralya, Hindistan, Japonya ve Suudi Arabistan’a ve ayrıca Çin Ana Karası, Hong Kong, Güney Kore’ye charter rotalarına bağlayan yurt içi ve yurt dışı rotaları işletmektedir.
Havayolunun şu anki filosu 125 olup A330-300, A330-900 neo, B737-800 / 900ER, B737MAX
Endonezya Cumhuriyeti Ankara Büyükelçiliği’ne göre, Türkiye’de yaşayan yaklaşık 4,500 Endonezya vatandaşı bulunmaktadır.
Endonezya Merkez İstatistik Bürosu’na (BPS) göre, 2019’da Endonezya’ya gelen Türk turistler 23.883 kişiye ulaştı. Bu sayı
20.861 kişi olan bir önceki yıla göre% 14,5’e (3.022 kişi) yükseldi.
Endonezya’daki en popüler turistik yer , kutsal doğası ve kaliteli ve sakin bir deneyim için egzotik manzaralarıyla Bali adasıdır .
APG , Havayolu Dağıtım Çözümleri için dünyanın önde gelen ağıdır. Dünya çapında 100’den fazla APG ofisi ile APG, 200’den fazla değerli müşteri havayolu adına 170’den fazla ülkede faaliyet göstermektedir.