
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
14 Ağustos 2020 Cuma
Pandemiye rağmen havalimanında 50 bin yolcuya hizmet

Pandemiye rağmen havalimanında 50 bin yolcuya hizmet Pandemi öncesinde yılın ilk iki ayında 155 bin hasta, yaşlı ve engelli havalimanı yolcusuna hizmet veren Air Clinic, ‘Yeni Normal’in sivil havacılık dönemi kapsamında Temmuz’da yaklaşık 50 bin yolcuya hizmet verdi. Air Clinic Genel Müdürü Özlem Bozkır, bu süreçte hizmet kalitesinin salgın öncesindeki standartların da üzerine çıkarıldığını vurguladı. Başta İstanbul Havalimanı ve Sabiha Gökçen olmak üzere, Ankara-Esenboğa, İzmir-Adnan Menderes, Antalya, Adana, Bodrum ve Dalaman Havalimanları’nda yaşlı ve engelli vatandaşlara hizmet veren Air Clinic, yılın ilk 2 ayında 155 binden fazla yolcu için görev yaptı. Pandemi nedeni ile aylarca duran havalimanı trafiği Haziran’da ‘Yeni Normal’ standartlarında hizmet vermeye başlayınca, Air Clinic kaldığı yerden yaşlı, engelli ve hasta yolculara hizmet vermeye devam etti. Şirket, Temmuz’da yaklaşık 50 bin havalimanı yolcusuna hizmet sundu. RAKAMLARA DEĞİL HİZMET KALİTESİNE ODAKLANDIK Air Clinic Genel Müdürü Özlem Bozkır, hava trafiğinin kademeli olarak açılmasının ardından yaşanan gelişmeleri şöyle değerlendirdi: “Covid-19 salgınında en çok etkilenen sektörlerin başında yer alan havacılık sektöründe hizmet veriyoruz. Devletimizin pandemi nedeniyle almış olduğu önlemler kapsamında getirilen seyahat engelleri ve uçuş yasakları nedeniyle bu süreçten doğal olarak olumsuz etkilendik. Haziran ayına denk gelen yeni uçuş döneminde salgın öncesi hedefimiz 120 bin yolcuya hizmet vermekti ancak salgın nedeni ile bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 59, hedefimizin ise yüzde 65 oranında altında kaldık. Haziran’da uçuşların kademeli olarak açılmasıyla pandemi sonrasındaki iki aylık süreçte yaklaşık 100 bin yolcumuza hizmet verdik. Bir yıl öncesinde bu rakam 200 bin yolcunun üzerinde idi. Bu düşüşü doğal karşılıyoruz. Operasyonumuzda tüm tedbirler alınarak personel ve yolcu sağlığını hizmet kalitesinden ödün vermeden koruyoruz. Personelimize ‘Kişisel Koruyucu Donanım’ olarak maske, siperlik, eldiven ve cep dezenfektanı temin ettik. Bununla birlikte Covid-19 salgını ile ilgili ‘Air Clinic Akademi’ üzerinden online eğitimlerle personelimizin farkındalığını artırmaya gayret ettik. İSTİHDAMI KORUMAK ÖNCELİĞİMİZ Bozkır, Air Clinic’in salgın nedeniyle bazı finansal önlemler aldığını ancak bu önlemler arasında istihdam kaybının olmadığını ifade etti: “Devletimiz tarafından sağlanan desteklerin tek bir koşulu var; personeli işten çıkarmamak. İşten çıkarma devletimiz tarafından konulan bir engel olmasaydı da işten çıkarma gündemimizde olmayacaktı. Orta ve uzun vadede istihdamı koruyarak bu sancılı dönemi atlatmanın gayreti içerisindeyiz. Şirket olarak çalışanlarımızla birlikte güzel günlerin yakın olduğunun bilincindeyiz.”
Pandemi öncesinde yılın ilk iki ayında 155 bin hasta, yaşlı ve engelli havalimanı yolcusuna hizmet veren Air Clinic, ‘Yeni Normal’in sivil havacılık dönemi kapsamında Temmuz’da yaklaşık 50 bin yolcuya hizmet verdi. Air Clinic Genel Müdürü Özlem Bozkır, bu süreçte hizmet kalitesinin salgın öncesindeki standartların da üzerine çıkarıldığını vurguladı.
Başta İstanbul Havalimanı ve Sabiha Gökçen olmak üzere, Ankara-Esenboğa, İzmir-Adnan Menderes, Antalya, Adana, Bodrum ve Dalaman Havalimanları’nda yaşlı ve engelli vatandaşlara hizmet veren Air Clinic, yılın ilk 2 ayında 155 binden fazla yolcu için görev yaptı. Pandemi nedeni ile aylarca duran havalimanı trafiği Haziran’da ‘Yeni Normal’ standartlarında hizmet vermeye başlayınca, Air Clinic kaldığı yerden yaşlı, engelli ve hasta yolculara hizmet vermeye devam etti. Şirket, Temmuz’da yaklaşık 50 bin havalimanı yolcusuna hizmet sundu.
RAKAMLARA DEĞİL HİZMET KALİTESİNE ODAKLANDIK
Air Clinic Genel Müdürü Özlem Bozkır, hava trafiğinin kademeli olarak açılmasının ardından yaşanan gelişmeleri şöyle değerlendirdi: “Covid-19 salgınında en çok etkilenen sektörlerin başında yer alan havacılık sektöründe hizmet veriyoruz. Devletimizin pandemi nedeniyle almış olduğu önlemler kapsamında getirilen seyahat engelleri ve uçuş yasakları nedeniyle bu süreçten doğal olarak olumsuz etkilendik. Haziran ayına denk gelen yeni uçuş döneminde salgın öncesi hedefimiz 120 bin yolcuya hizmet vermekti ancak salgın nedeni ile bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 59, hedefimizin ise yüzde 65 oranında altında kaldık. Haziran’da uçuşların kademeli olarak açılmasıyla pandemi sonrasındaki iki aylık süreçte yaklaşık 100 bin yolcumuza hizmet verdik. Bir yıl öncesinde bu rakam 200 bin yolcunun üzerinde idi. Bu düşüşü doğal karşılıyoruz. Operasyonumuzda tüm tedbirler alınarak personel ve yolcu sağlığını hizmet kalitesinden ödün vermeden koruyoruz. Personelimize ‘Kişisel Koruyucu Donanım’ olarak maske, siperlik, eldiven ve cep dezenfektanı temin ettik. Bununla birlikte Covid-19 salgını ile ilgili ‘Air Clinic Akademi’ üzerinden online eğitimlerle personelimizin farkındalığını artırmaya gayret ettik.
İSTİHDAMI KORUMAK ÖNCELİĞİMİZ
Bozkır, Air Clinic’in salgın nedeniyle bazı finansal önlemler aldığını ancak bu önlemler arasında istihdam kaybının olmadığını ifade etti: “Devletimiz tarafından sağlanan desteklerin tek bir koşulu var; personeli işten çıkarmamak. İşten çıkarma devletimiz tarafından konulan bir engel olmasaydı da işten çıkarma gündemimizde olmayacaktı. Orta ve uzun vadede istihdamı koruyarak bu sancılı dönemi atlatmanın gayreti içerisindeyiz. Şirket olarak çalışanlarımızla birlikte güzel günlerin yakın olduğunun bilincindeyiz.”

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/30Vsr91
via IFTTT
SunExpress ve Güneş Sigorta iş birliğiyle Covid-19 Turist Koruma ve Destek Sigortası

SunExpress ve Güneş Sigorta iş birliğiyle Covid-19 Turist Koruma ve Destek Sigortası Türkiye ile Avrupa arasında oluşturduğu hava köprüsü ile Türk turizm taşımacılığının belkemiği olan SunExpress, ülkemize gelen ziyaretçilerin güven içinde bir tatil deneyimi yaşamaları için Güneş Sigorta iş birliğiyle Koronavirüs teminatlı Covid-19 Turist Koruma ve Destek Sigortası sunuyor. Ulusal ve uluslararası otoritelerle yakın iş birliği içinde yolcularının ve uçuş ekiplerinin sağlıklı ve emniyetli seyahati için gerekli tüm tedbirleri alan SunExpress, Avrupa’nın en güvenli turizm destinasyonlarından biri olan Türkiye’ye seyahat etmek ve burada tatil yapmak isteyen misafirlere kendilerini güvende hissedecekleri bir seyahat deneyimi yaşatmak amacı ile Güneş Sigorta iş birliğiyle Koronavirüs teminatlı güvence seçenekleri sunmaya başladığını duyurdu. SunExpress ile yurt dışından Türkiye’ye seyahat edecek misafirler, uçuş rezervasyonlarını yaparken kendilerine sunulan sigorta alternatiflerinden dilediğini seçerek Koronavirüs’e karşı sağlık sigortası teminatına sahip olabilecek. Bu ürün ile Türkiye’ye seyahat eden kişilerin Covid-19 hastalığı kesin tanısı nedeni ile hastanede tedavi görmesi durumunda hastanede yattığı süre boyunca tedavi masrafları, Güneş Sigorta güvencesi altında olacak. Avantajlı fiyatlarla sunulan bu hizmetten yararlanan misafirler, Türkiye’de konaklayacakları süre boyunca ilave tedavi masrafı olmaksızın en iyi sağlık hizmetlerinden faydalanabilecek. SunExpress misafirleri bu avantajlı teklif hakkında daha fazla bilgi almak için havayolunun internet sitesiniziyaret edebilirler. Gerek Avrupalı tatilcileri Türkiye’nin gözde tatil destinasyonlarına, gerekse Avrupa’da yaşayan Türk vatandaşlarını memleketlerine ve sevdiklerine ulaştıran SunExpress, Türkiye’deki 14 şehirden Avrupa’daki 29 kente direkt ve tarifeli seferler sunuyor. SunExpress’ten Covid-19 önlemleri Seyahat edecek yolcuların, alınan hijyen ve sosyal mesafe önlemleri nedeniyle havalimanına uçuşlarından en az üç saat erken gelmelerini tavsiye eden SunExpress, misafirlerinin ve uçuş ekiplerinin sağlıklı ve emniyetli seyahati için ulusal ve uluslararası sağlık ve havacılık otoriteleri ile iş birliği içinde gerekli tüm önlemleri almaktadır. Türkiye’den Almanya’ya seyahat eden yolcular, son 48 içinde alınmış negatif Covid-19 testini uçuşlarından hemen önce ibraz etmek zorundalar. Covid-19 testi yaptırmamış yolcular kurallar gereği uçuşa kabul edilmemektedir. Tüm uçuşlarında yolcularına ve uçuş ekiplerine maske ile seyahat etme zorunluluğu getiren havayolu, teması azaltmak adına kabin içi hizmetlerini de bu doğrultuda güncelledi. İki saatten kısa süren uçuşlarda uçak içi servislerini kaldıran SunExpress, daha uzun uçuşlarda ise teması azaltacak şekilde servislerini düzenledi. Kurallar gereği, dizüstü bilgisayar, el çantası, evrak çantası ve bebek eşyaları dışında kabine hiçbir el bagajının kabul edilmeyeceğini açıklayan havayolu, ayrıca tüm uçuşlarında yolcularına dezenfektan mendil dağıtıyor. Bunlara ek olarak, SunExpress uçaklarında düzenli olarak uluslararası otoriteler tarafından etkisi kanıtlanmış dezenfeksiyon işlemleri uygulanmaktadır. Tüm uçaklarda ameliyathanelerde kullanılan HEPA filtreleme sistemi mevcuttur ve bu filtreler, Koronavirüs de dahil olmak üzere bilinen tüm virüslere karşı yüzde 99,9’luk bir başarı oranı ile uçak içindeki havayı her üç dakikada bir sürekli olarak temizlemektedir. Sağlık Bakanlığı’nın hayata geçirdiği ‘Hayat Eve Sığar’ projesi kapsamında Türk vatandaşlarının iç hat uçuşlarına kabulü HES kodu ile sağlanacak. HES kodu sorgulamalarında uçuşa elverişli olmadığı tespit edilen yolcular, SunExpress uçuşlarına alınmayacak.
Türkiye ile Avrupa arasında oluşturduğu hava köprüsü ile Türk turizm taşımacılığının belkemiği olan SunExpress, ülkemize gelen ziyaretçilerin güven içinde bir tatil deneyimi yaşamaları için Güneş Sigorta iş birliğiyle Koronavirüs teminatlı Covid-19 Turist Koruma ve Destek Sigortası sunuyor.
Ulusal ve uluslararası otoritelerle yakın iş birliği içinde yolcularının ve uçuş ekiplerinin sağlıklı ve emniyetli seyahati için gerekli tüm tedbirleri alan SunExpress, Avrupa’nın en güvenli turizm destinasyonlarından biri olan Türkiye’ye seyahat etmek ve burada tatil yapmak isteyen misafirlere kendilerini güvende hissedecekleri bir seyahat deneyimi yaşatmak amacı ile Güneş Sigorta iş birliğiyle Koronavirüs teminatlı güvence seçenekleri sunmaya başladığını duyurdu.
SunExpress ile yurt dışından Türkiye’ye seyahat edecek misafirler, uçuş rezervasyonlarını yaparken kendilerine sunulan sigorta alternatiflerinden dilediğini seçerek Koronavirüs’e karşı sağlık sigortası teminatına sahip olabilecek. Bu ürün ile Türkiye’ye seyahat eden kişilerin Covid-19 hastalığı kesin tanısı nedeni ile hastanede tedavi görmesi durumunda hastanede yattığı süre boyunca tedavi masrafları, Güneş Sigorta güvencesi altında olacak. Avantajlı fiyatlarla sunulan bu hizmetten yararlanan misafirler, Türkiye’de konaklayacakları süre boyunca ilave tedavi masrafı olmaksızın en iyi sağlık hizmetlerinden faydalanabilecek. SunExpress misafirleri bu avantajlı teklif hakkında daha fazla bilgi almak için havayolunun internet sitesiniziyaret edebilirler.
Gerek Avrupalı tatilcileri Türkiye’nin gözde tatil destinasyonlarına, gerekse Avrupa’da yaşayan Türk vatandaşlarını memleketlerine ve sevdiklerine ulaştıran SunExpress, Türkiye’deki 14 şehirden Avrupa’daki 29 kente direkt ve tarifeli seferler sunuyor.
SunExpress’ten Covid-19 önlemleri
Seyahat edecek yolcuların, alınan hijyen ve sosyal mesafe önlemleri nedeniyle havalimanına uçuşlarından en az üç saat erken gelmelerini tavsiye eden SunExpress, misafirlerinin ve uçuş ekiplerinin sağlıklı ve emniyetli seyahati için ulusal ve uluslararası sağlık ve havacılık otoriteleri ile iş birliği içinde gerekli tüm önlemleri almaktadır.
Türkiye’den Almanya’ya seyahat eden yolcular, son 48 içinde alınmış negatif Covid-19 testini uçuşlarından hemen önce ibraz etmek zorundalar. Covid-19 testi yaptırmamış yolcular kurallar gereği uçuşa kabul edilmemektedir.
Tüm uçuşlarında yolcularına ve uçuş ekiplerine maske ile seyahat etme zorunluluğu getiren havayolu, teması azaltmak adına kabin içi hizmetlerini de bu doğrultuda güncelledi. İki saatten kısa süren uçuşlarda uçak içi servislerini kaldıran SunExpress, daha uzun uçuşlarda ise teması azaltacak şekilde servislerini düzenledi. Kurallar gereği, dizüstü bilgisayar, el çantası, evrak çantası ve bebek eşyaları dışında kabine hiçbir el bagajının kabul edilmeyeceğini açıklayan havayolu, ayrıca tüm uçuşlarında yolcularına dezenfektan mendil dağıtıyor.
Bunlara ek olarak, SunExpress uçaklarında düzenli olarak uluslararası otoriteler tarafından etkisi kanıtlanmış dezenfeksiyon işlemleri uygulanmaktadır. Tüm uçaklarda ameliyathanelerde kullanılan HEPA filtreleme sistemi mevcuttur ve bu filtreler, Koronavirüs de dahil olmak üzere bilinen tüm virüslere karşı yüzde 99,9’luk bir başarı oranı ile uçak içindeki havayı her üç dakikada bir sürekli olarak temizlemektedir.
Sağlık Bakanlığı’nın hayata geçirdiği ‘Hayat Eve Sığar’ projesi kapsamında Türk vatandaşlarının iç hat uçuşlarına kabulü HES kodu ile sağlanacak. HES kodu sorgulamalarında uçuşa elverişli olmadığı tespit edilen yolcular, SunExpress uçuşlarına alınmayacak.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3aoAmi7
via IFTTT
13 Ağustos 2020 Perşembe
THY Temmuz 2020 Trafik Sonuçları Açıklandı

THY Temmuz 2020 Trafik Sonuçları Açıklandı THY Temmuz 2020 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir: * Temmuz 2019 döneminde 7,1 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2020 yılının aynı döneminde 2 milyon olarak gerçekleşmiştir. * Yolcu doluluk oranı Temmuz 2020 döneminde %65,3 olarak gerçekleşmiştir. * Taşınan Kargo-Posta, Temmuz 2019 döneminde 134.580 ton iken, 2020 yılının aynı döneminde %7’lik azalışla 125.128 tona düşmüştür. THY Ocak-Temmuz 2020 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir: * Ocak-Temmuz 2019 döneminde 42,2 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2020 yılının aynı döneminde 16,6 milyon olarak gerçekleşmiştir. * Yolcu doluluk oranı 6 puanlık azalma ile %74,6 olarak gerçekleşmiştir. * Toplam Arz Edilen Koltuk Km (AKK), Ocak – Temmuz 2019 döneminde 106 milyar iken, 2020 yılının aynı döneminde %58,1 azalarak 44,5 milyar olarak gerçekleşmiştir. * Taşınan Kargo-Posta, Ocak-Temmuz 2019 döneminde 851.900 ton iken, 2020 yılının aynı döneminde %2,3’lük azalışla 832.202 ton olarak gerçekleşmiştir. * 2020 Temmuz ayı sonunda filodaki uçak sayısı 363 olmuştur.
THY Temmuz 2020 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir:
* Temmuz 2019 döneminde 7,1 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2020 yılının aynı döneminde 2 milyon olarak gerçekleşmiştir.
* Yolcu doluluk oranı Temmuz 2020 döneminde %65,3 olarak gerçekleşmiştir.
* Taşınan Kargo-Posta, Temmuz 2019 döneminde 134.580 ton iken, 2020 yılının aynı döneminde %7’lik azalışla 125.128 tona düşmüştür.
THY Ocak-Temmuz 2020 dönemine ilişkin trafik sonuçları aşağıdaki gibidir:
* Ocak-Temmuz 2019 döneminde 42,2 milyon olan toplam yolcu sayısı, 2020 yılının aynı döneminde 16,6 milyon olarak gerçekleşmiştir.
* Yolcu doluluk oranı 6 puanlık azalma ile %74,6 olarak gerçekleşmiştir.
* Toplam Arz Edilen Koltuk Km (AKK), Ocak – Temmuz 2019 döneminde 106 milyar iken, 2020 yılının aynı döneminde %58,1 azalarak 44,5 milyar olarak gerçekleşmiştir.
* Taşınan Kargo-Posta, Ocak-Temmuz 2019 döneminde 851.900 ton iken, 2020 yılının aynı döneminde %2,3’lük azalışla 832.202 ton olarak gerçekleşmiştir.
* 2020 Temmuz ayı sonunda filodaki uçak sayısı 363 olmuştur.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/30T81gP
via IFTTT
Emirates Uçuş Ağını 74 Şehre Çıkardı
