3 Ağustos 2020 Pazartesi

HAVADA TATSIZ BAYRAM Hava-İş, THY arasında yapılan görüşmelerde süreç belirsizliğini koruyor. Sendika konuyla ilgili açıklama yaptı. Derdim anlatmaya yetmiyor lisan, Zalimin zulmünde köle müslüman, Üyelerim dile geldi, haller perişan, Bayramsa bayramınız mübarek olsun…#HAYIRLIBAYRAMLAR@Havaisorgtr @turkiskonf @TBMMresmi https://t.co/atSGwfjZmJ — Ali Kemal TATLIBAL (@ak_tatlibal) July 31, 2020 Değerli üyelerimiz, Üyelerimizin büyük bir çoğunluğundan sendikamıza yapılan bildirimlerde uçucu personele yapılan planlamalarda bir takım adaletsizlikler yaşandığı, birtakım uçucu üyelerimizin planlamalarının adaletsiz yapıldığı, bazı uçucu üyelerimize de hiç bir haklı sebep olmaksızın uçuş görevlerinin eşit sürelerde dökülmediği, bazı üyelerimizin 31.07.2020 tarihinde dökülen görevlerinin 01.08.2020 tarihinde IUD olarak değiştirildiği, bazılarının ise 02.08.2020 tarihinde halihazırda dökülmüş olan görevlerinin IUD ile değiştirilmeye devam edildiği belirtilmiştir. 26. Dönem Toplu İş Sözleşmesi md 95/2-d uyarınca uçuş planlamalarında adaletli olması gerektiği hüküm altına alınmış yine aynı maddenin “e” bendinde uçucu ekipler arasında ayrım yapılmayacağı hüküm altına alınmıştır. Tarafımıza gönderilen yoğun bildirimler neticesinde 26. Dönem Toplu İş Sözleşmesi md 95-2-d uyarınca sendikamızın talebi halinde planlanmış ve gerçekleştirilmiş planlama bilgilerinin 7 gün içerisinde sendikamıza verilmesi zorunludur. Yapılan bu uygulama tarafımızca pandeminin başladığı tarihten itibaren işveren tarafından uygulanan üyelerimizi açlık ve belirsizlik ortamına sürükleme politikasının bir parçası olarak algılanmaktadır. Üyelerimize aileleriyle beraber en kötü bayramı yaşatan, kendi hata ve yanlışlarını üyelerin cebindeki paraya göz dikerek düzeltmeye çalışan işveren yetkililerini hukuksuz uygulamalarına son vermeye davet ediyoruz. Tüm bu açıklamalarımız ışığında 2020 yılı Ağustos ayı uçuş planlama bilgilerinin 7 gün içerisinde tarafımıza gönderilmesini, yine bu süreç içerisinde uçuş planlamalarının tekrar kontrol edilmesini ve adaletsiz uygulamaya son verilmesini istiyoruz. Aksi halde tarafınızca üyelerimize yönelik eşit işlem ilkesine aykırılık taşıyan bu uygulamaya karşı yasal sorumluluğunuz doğacaktır. Çok değil, 2 sene önce sendikamızın kapısına dayanıp pilotlar gidiyor zam yapalım dediğiniz günleri ne çabuk unuttunuz? Bugün işler nasıl tersine döndü ise bu devranda uzun sürmez ve gün olur mazlumun da zalimin karşısında konuşacağı günler gelir. O zaman ne yapacaksınız ? Makam gelir geçer, baki olan ise Allahın adaletidir. Bizler tüm gücümüzle bu yolda adalet için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz. Buradan THY yönetimine bir kez daha sesleniyoruz. Bizler Emekçi kardeşlerimizin haklarını sonuna kadar savunmaya ve adaletin saglanmasi icin calismaya devam edeceğiz ve gerekirse bu uğurda bedel ödemeye hazırız. Saygılarımızla, Türkiye Sivil Havacılık Sendikası (Hava-İş)

Hava-İş, THY arasında yapılan görüşmelerde süreç belirsizliğini koruyor. Sendika konuyla ilgili açıklama yaptı.

Değerli üyelerimiz,

Üyelerimizin büyük bir çoğunluğundan sendikamıza yapılan bildirimlerde uçucu personele yapılan planlamalarda bir takım adaletsizlikler yaşandığı, birtakım uçucu üyelerimizin planlamalarının adaletsiz yapıldığı, bazı uçucu üyelerimize de hiç bir haklı sebep olmaksızın uçuş görevlerinin eşit sürelerde dökülmediği, bazı üyelerimizin 31.07.2020 tarihinde dökülen görevlerinin 01.08.2020 tarihinde IUD olarak değiştirildiği, bazılarının ise 02.08.2020 tarihinde halihazırda dökülmüş olan görevlerinin IUD ile değiştirilmeye devam edildiği belirtilmiştir.

26. Dönem Toplu İş Sözleşmesi md 95/2-d uyarınca uçuş planlamalarında adaletli olması gerektiği hüküm altına alınmış yine aynı maddenin “e” bendinde uçucu ekipler arasında ayrım yapılmayacağı hüküm altına alınmıştır.

Tarafımıza gönderilen yoğun bildirimler neticesinde 26. Dönem Toplu İş Sözleşmesi md 95-2-d uyarınca sendikamızın talebi halinde planlanmış ve gerçekleştirilmiş planlama bilgilerinin 7 gün içerisinde sendikamıza verilmesi zorunludur.

Yapılan bu uygulama tarafımızca pandeminin başladığı tarihten itibaren işveren tarafından uygulanan üyelerimizi açlık ve belirsizlik ortamına sürükleme politikasının bir parçası olarak algılanmaktadır. Üyelerimize aileleriyle beraber en kötü bayramı yaşatan, kendi hata ve yanlışlarını üyelerin cebindeki paraya göz dikerek düzeltmeye çalışan işveren yetkililerini hukuksuz uygulamalarına son vermeye davet ediyoruz.

Tüm bu açıklamalarımız ışığında 2020 yılı Ağustos ayı uçuş planlama bilgilerinin 7 gün içerisinde tarafımıza gönderilmesini, yine bu süreç içerisinde uçuş planlamalarının tekrar kontrol edilmesini ve adaletsiz uygulamaya son verilmesini istiyoruz. Aksi halde tarafınızca üyelerimize yönelik eşit işlem ilkesine aykırılık taşıyan bu uygulamaya karşı yasal sorumluluğunuz doğacaktır.

Çok değil, 2 sene önce sendikamızın kapısına dayanıp pilotlar gidiyor zam yapalım dediğiniz günleri ne çabuk unuttunuz? Bugün işler nasıl tersine döndü ise bu devranda uzun sürmez ve gün olur mazlumun da zalimin karşısında konuşacağı günler gelir. O zaman ne yapacaksınız ? Makam gelir geçer, baki olan ise Allahın adaletidir. Bizler tüm gücümüzle bu yolda adalet için var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz.

Buradan THY yönetimine bir kez daha sesleniyoruz. Bizler Emekçi kardeşlerimizin haklarını sonuna kadar savunmaya ve adaletin saglanmasi icin calismaya devam edeceğiz ve gerekirse bu uğurda bedel ödemeye hazırız.

Saygılarımızla,

Türkiye Sivil Havacılık Sendikası (Hava-İş)



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Pj9bvt
via IFTTT

1 Ağustos 2020 Cumartesi

Global yolcu trafiği ne zaman toparlanacak?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/319bR4n

Global yolcu trafiği ne zaman toparlanacak? Kısa bir süre önce IATA, COVID-19’un gidişatını ve bunun ekonomi ve hava yolculuğu üzerindeki etkisini anlamak için uzun vadeli Hava Yolcu tahminlerinde bir güncelleme yayınladı. (koyu mavi çizgi) Önümüzdeki beş yıl içinde yolcu talebinin beklenen gelişimini göstermektedir . • Hava yolculuğu Nisan ayında bir dönüm noktasına ulaştı, Mayıs ve Haziran aylarında çok mütevazı bir iyileşme belirtileri olduğunu gördük. Genel olarak, hava yolculuğu talebi 2020 yılının ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre% 58,4 azaldı. • COVID-19 vakalarının gidişatı doğrultusunda, Nisan ayı tahminleri beklenenden daha kötü oldu. Havayolu talebi toparlanırken, tüketici güveni artmadı. Seyahat kısıtlamaları kaldırılması ile birlikte bir miktar ihtiyaç talebi göreceğiz, ancak daha sonrasındaki gelişmeler ve zorunluluğu olmayan seyahatler konusunda iyimser bir tablo görünmüyor. Sonuç olarak IATA , önümüzdeki beş yıllık dönemde yolcu tahminlerini gözden geçirdi. Yeni tahminlerinde, RPK’ların 2020’de 2019’a kıyasla% 60’ın biraz üzerinde düşmesini bekliyor ve 2024’ten önce COVID öncesi seviyelere geri dönüş beklemiyor. • Birçok belirsizlik hala gündemde ve çeşitli gelecek senaryoları mevcut. Tablodaki sarı gölgeli alan “belirsizlik aralığı” ile gösteriliyor. 2023 yılında seyahat talebinin 2019 seviyelerine döndüğünü görebiliriz yada tabloya bakıldığında, olası risklerle beklenti dezavantajlı bir şekilde aşağıya doğru gelebilir. Global yolcu trafiğinin toparlanması 2024 yılını bulacak

Kısa bir süre önce IATA, COVID-19’un gidişatını ve bunun ekonomi ve hava yolculuğu üzerindeki etkisini anlamak için uzun vadeli Hava Yolcu tahminlerinde bir güncelleme yayınladı.

(koyu mavi çizgi) Önümüzdeki beş yıl içinde yolcu talebinin beklenen gelişimini göstermektedir .

• Hava yolculuğu Nisan ayında bir dönüm noktasına ulaştı, Mayıs ve Haziran aylarında çok mütevazı bir iyileşme belirtileri olduğunu gördük. Genel olarak, hava yolculuğu talebi 2020 yılının ilk yarısında geçen yılın aynı dönemine göre% 58,4 azaldı.

• COVID-19 vakalarının gidişatı doğrultusunda, Nisan ayı tahminleri beklenenden daha kötü oldu. Havayolu talebi toparlanırken, tüketici güveni artmadı. Seyahat kısıtlamaları kaldırılması ile birlikte bir miktar ihtiyaç talebi göreceğiz, ancak daha sonrasındaki gelişmeler ve zorunluluğu olmayan seyahatler konusunda iyimser bir tablo görünmüyor. Sonuç olarak IATA , önümüzdeki beş yıllık dönemde yolcu tahminlerini gözden geçirdi. Yeni tahminlerinde, RPK’ların 2020’de 2019’a kıyasla% 60’ın biraz üzerinde düşmesini bekliyor ve 2024’ten önce COVID öncesi seviyelere geri dönüş beklemiyor.

• Birçok belirsizlik hala gündemde ve çeşitli gelecek senaryoları mevcut. Tablodaki sarı gölgeli alan “belirsizlik aralığı” ile gösteriliyor. 2023 yılında seyahat talebinin 2019 seviyelerine döndüğünü görebiliriz yada tabloya bakıldığında, olası risklerle beklenti dezavantajlı bir şekilde aşağıya doğru gelebilir.

Resim


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/319bR4n
via IFTTT

THY AĞUSTOS AYI GÜNCEL UÇUŞ PLANINI YAYINLADI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3jXz0iS

THY AĞUSTOS AYI GÜNCEL UÇUŞ PLANINI YAYINLADI THY 197 destinasyona Ağustos ayı uçuş planı Web sitesinde güncellendi. Ülkelerdeki Koronavirüs salgını durum değişikliği sebebi ile THY elinde olmadan tariflerde zorunlu değişiklikler yapılabilmektedir. https://www.turkishairlines.com/tr-tr/duyurular/coronavirus-salgini/guncel-ucus-plani/Son güncelleme: 30.07.2020 10:00 (GMT +2) Hayırlı Bayramlar!. Ağustos ayı uçuş planı Web sitemizde güncellendi. Ülkelerdeki Koronavirüs salgını durum değişikliği sebebi ile elimizde olmadan tariflerde zorunlu değişiklikler yapılabilmektedir. Lütfen takipte kalınız. https://t.co/wg0xhqmj2J pic.twitter.com/5FSCqlIku0 — Bilal EKŞİ (@BilalEksiTHY) August 1, 2020

THY 197 destinasyona Ağustos ayı uçuş planı Web sitesinde güncellendi.

Ülkelerdeki Koronavirüs salgını durum değişikliği sebebi ile THY elinde olmadan tariflerde zorunlu değişiklikler yapılabilmektedir.

https://www.turkishairlines.com/tr-tr/duyurular/coronavirus-salgini/guncel-ucus-plani/Son güncelleme: 30.07.2020 10:00 (GMT +2)



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3jXz0iS
via IFTTT

30 Temmuz 2020 Perşembe

SMS – Pandemide Sağlık ve Güvenlik Yazı 51


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3jPVTF3

SMS – Pandemide Sağlık ve Güvenlik Yazı 51 Pandemi tarihine baktığımızda şimdiye kadar insanlığı etkileyen yirminin üzerinde salgın hastalık meydana geldiğini görüyoruz. Çok sayıda insanın ölümü ile sonuçlanan ve dünyayı en çok etkileyen salgın hastalıklar arasında veba, grip, AIDS, SARS şimdi de COVID19 karşımızda… Dünya geneline baktığımızda tüm devletler üzerinde etkili olmaya devam etmekte. Bazı ülkelerde bitti bitiyor derken ikinci dalga açıklaması yapıyorlar. Bazılarında ise henüz birinci dalgayı geçemediler. Bu şartlar altında şirketler her türlü zorluklara rağmen devamlılığını sürdürmekte. Şirketler önlemlerini almak isterlerken İş Sağlığı ve Güvenliği bölümleriyle pandemiye odaklanıyorlar. Ancak işverenler, çalışanlar ve organizasyonlar hatta devletler COVID19 pandemisi ile mücadele ve koruma çabalarında büyük zorluklarla karşı karşıya durumdadır. Basit bir örnek vericek olursam; Müşteriler  hava yolculuğuna dönüş için hazırlanırken pratik olarak neler bilinmeli! Bununla beraber emniyetli ve güvenlikli olmayı sürdürürken, en üst düzeyde hizmet mükemmeliğini sunabilmek için hangi sorunların cevapları mutlaka bilinmeli? İş sağlığı ve Güvenliği Her işveren işe geri dönüş planlaması yaparken bir risk değerlendirmesi yapması gerekmektedir. Yapılan bu değerlendirmeyle yeni düzenlemelere yol açacak ancak takip etmeniz gerekiyor! Ne yapabileceğinizi ve kritik olarak artık ne yapmamanız gerektiğini bilmeniz için bu yeni düzenlemeleri tam olarak değerlendirdiğinizden de emin olun. Fiziksel Mesafe Dünyadaki bazı havacılık işletmeleri, pandemi ortasında müşteriler ile havaalanı ve havayolu çalışanları arasındaki teması en aza indirgemek için bizlere fiziksel mesafenin unsurlarını tanıttılar. Bunlar nelerdi? Koltuklar arasında boşluklar bırakılacak, kuyruk alanlarını genişleterek virüsün yayılmasını engelleme ayrıca uçak içi servislerini sınırlama  gibi kurallardı. Gelelim uygulamaya; Uçağa binen yolculardan alınan geri bildirimlerde malesef fiziksel mesafe kurallarına uyulmadığı anlaşılıyor. Pandemi başlangıcında uçak içerisinde fiziksel mesafeye uyulurken şimdilerdeki uygulama sanki pandemi bitmiş gibi…. Kişisel Koruyucu Donanım(PPE) Birçok havaalanı ve havayolu, en azından öngörülebilir gelecek için PPE’leri nasıl tek tip standartlara dahil edebileceklerini araştırıyor. Yüz maskeleri ve koruyucu eldiven giymeyi içerebilir. Yolcuların da yüz maskesi ve / veya eldiven giymesini gerektirebilir. Malzemeler Birçok havayolu ve havaalanı hem çalışanlar hem de müşteri kullanımı için anti-bakteriyel mendiller ve el dezenfektanları gibi yeni malzemeleri koyuyor. Bu öğelerin nasıl ve kim tarafından kullanıldığı konusunda şirketinizin ne yaptığını ve iş yerinde yeni prosedürlerin neler olduğunu ve bildiğinizden emin olun. Özel Hizmet Gerektiren Yolculara Yeni Prosedür Havaalanında veya bir uçakta çalışan olarak, ek gereksinimleri olan, örneğin hareket kabiliyeti kısıtlı veya gizli engelli müşteriler için yardım sağlamanız gerekebilir. Rolünüzün bu kısmı için yeni prosedürler olup olmadığını, bu yardımı sağlarken ne yapmanız ve yapmamanız gerektiriyor. Kendinizi ve Başkalarını Koruyun Son olarak, normale dönmeye çalışırken kendinizi ve temas ettiğiniz kişileri korumak için elinizden geleni yapmak zorundasınız ki bu çok önemlidir. Virüs bulaşmış biriyle temasa geçtiğinizi düşünüyorsanız, bunun işiniz sırasında nasıl davranılması gerektiğini bilmelisiniz. İşde sorumluklarınızın tam olarak ne olduğunu ve nasıl davranılacağını bilmeli yani panik yapmadan kendi kendine karantina altına alma veya testde yaptırabilirsiniz. Her ülke kendi halkının yapması gereken ilişkin yönergeleri hazırladı ve bu yönergeler yapılmaya başlandı. Bu yüzden bunları anladığınızdan emin olun, buna göre hareket edin. Hepimiz gökyüzüne geri dönmeye hazırlanıyoruz veya bazılarımız döndü, bu yeni ortamda istenilen şekilde çalışmaya devam etsek de, hepimizin farklı şeyler yapıyor olacağız. Burada önemli hususlardan biride hem kendiniz hemde müşterileriniz için tüm yeni prosedürleri, planları, yönetmelikleri, ekipmanları ve yükümlülükleri anlamanız gerçekten önemlidir… Kendi ve sevdiklerinizin sağlığı için kurallara uymaya devam edelim… Mehmet Ali Ataman 30Temmuz2020

Pandemi tarihine baktığımızda şimdiye kadar insanlığı etkileyen yirminin üzerinde salgın hastalık meydana geldiğini görüyoruz. Çok sayıda insanın ölümü ile sonuçlanan ve dünyayı en çok etkileyen salgın hastalıklar arasında veba, grip, AIDS, SARS şimdi de COVID19 karşımızda…

Dünya geneline baktığımızda tüm devletler üzerinde etkili olmaya devam etmekte. Bazı ülkelerde bitti bitiyor derken ikinci dalga açıklaması yapıyorlar. Bazılarında ise henüz birinci dalgayı geçemediler. Bu şartlar altında şirketler her türlü zorluklara rağmen devamlılığını sürdürmekte. Şirketler önlemlerini almak isterlerken İş Sağlığı ve Güvenliği bölümleriyle pandemiye odaklanıyorlar. Ancak işverenler, çalışanlar ve organizasyonlar hatta devletler COVID19 pandemisi ile mücadele ve koruma çabalarında büyük zorluklarla karşı karşıya durumdadır.

Basit bir örnek vericek olursam; Müşteriler  hava yolculuğuna dönüş için hazırlanırken pratik olarak neler bilinmeli! Bununla beraber emniyetli ve güvenlikli olmayı sürdürürken, en üst düzeyde hizmet mükemmeliğini sunabilmek için hangi sorunların cevapları mutlaka bilinmeli?

İş sağlığı ve Güvenliği

Her işveren işe geri dönüş planlaması yaparken bir risk değerlendirmesi yapması gerekmektedir. Yapılan bu değerlendirmeyle yeni düzenlemelere yol açacak ancak takip etmeniz gerekiyor! Ne yapabileceğinizi ve kritik olarak artık ne yapmamanız gerektiğini bilmeniz için bu yeni düzenlemeleri tam olarak değerlendirdiğinizden de emin olun.

Fiziksel Mesafe

Dünyadaki bazı havacılık işletmeleri, pandemi ortasında müşteriler ile havaalanı ve havayolu çalışanları arasındaki teması en aza indirgemek için bizlere fiziksel mesafenin unsurlarını tanıttılar. Bunlar nelerdi? Koltuklar arasında boşluklar bırakılacak, kuyruk alanlarını genişleterek virüsün yayılmasını engelleme ayrıca uçak içi servislerini sınırlama  gibi kurallardı.

Gelelim uygulamaya;

Uçağa binen yolculardan alınan geri bildirimlerde malesef fiziksel mesafe kurallarına uyulmadığı anlaşılıyor. Pandemi başlangıcında uçak içerisinde fiziksel mesafeye uyulurken şimdilerdeki uygulama sanki pandemi bitmiş gibi….

Kişisel Koruyucu Donanım(PPE)

Birçok havaalanı ve havayolu, en azından öngörülebilir gelecek için PPE’leri nasıl tek tip standartlara dahil edebileceklerini araştırıyor. Yüz maskeleri ve koruyucu eldiven giymeyi içerebilir. Yolcuların da yüz maskesi ve / veya eldiven giymesini gerektirebilir.

Malzemeler

Birçok havayolu ve havaalanı hem çalışanlar hem de müşteri kullanımı için anti-bakteriyel mendiller ve el dezenfektanları gibi yeni malzemeleri koyuyor. Bu öğelerin nasıl ve kim tarafından kullanıldığı konusunda şirketinizin ne yaptığını ve iş yerinde yeni prosedürlerin neler olduğunu ve bildiğinizden emin olun.

Özel Hizmet Gerektiren Yolculara Yeni Prosedür

Havaalanında veya bir uçakta çalışan olarak, ek gereksinimleri olan, örneğin hareket kabiliyeti kısıtlı veya gizli engelli müşteriler için yardım sağlamanız gerekebilir. Rolünüzün bu kısmı için yeni prosedürler olup olmadığını, bu yardımı sağlarken ne yapmanız ve yapmamanız gerektiriyor.

Kendinizi ve Başkalarını Koruyun

Son olarak, normale dönmeye çalışırken kendinizi ve temas ettiğiniz kişileri korumak için elinizden geleni yapmak zorundasınız ki bu çok önemlidir. Virüs bulaşmış biriyle temasa geçtiğinizi düşünüyorsanız, bunun işiniz sırasında nasıl davranılması gerektiğini bilmelisiniz. İşde sorumluklarınızın tam olarak ne olduğunu ve nasıl davranılacağını bilmeli yani panik yapmadan kendi kendine karantina altına alma veya testde yaptırabilirsiniz.

Her ülke kendi halkının yapması gereken ilişkin yönergeleri hazırladı ve bu yönergeler yapılmaya başlandı. Bu yüzden bunları anladığınızdan emin olun, buna göre hareket edin.

Hepimiz gökyüzüne geri dönmeye hazırlanıyoruz veya bazılarımız döndü, bu yeni ortamda istenilen şekilde çalışmaya devam etsek de, hepimizin farklı şeyler yapıyor olacağız. Burada önemli hususlardan biride hem kendiniz hemde müşterileriniz için tüm yeni prosedürleri, planları, yönetmelikleri, ekipmanları ve yükümlülükleri anlamanız gerçekten önemlidir…

Kendi ve sevdiklerinizin sağlığı için kurallara uymaya devam edelim…

Mehmet Ali Ataman

30Temmuz2020



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3jPVTF3
via IFTTT