4 Temmuz 2020 Cumartesi

KAHRAMANMARAŞ İÇİN TARİH UÇUŞ GERÇEKLEŞTİ Kahramanmaraş Havalimanı’nda gümrük departmanının açılmasının ardından kente yurt dışından ilk uçak İngiltere’nin başkenti Londra’dan geldi. Kahramanmaraş tarihinde Avrupa’dan ilk defa bir yolcu uçağı Kahramanmaraş’a iniş yaptı. Kahramanmaraş Havalimanına gelen yolcuların yakınları heyecanlı oldukları gözlemlenirken, 4 saatlik yolculuğun arından uçak Kahramanmaraş Havalimanına iniş yaptı. Yolcuların yakınlarıyla birlikte havalimanında bekleyen ve yolcuları karşılayan Türkiye Büyük Millet Meclisi İçişleri Komisyonu Başkanı ve Kahramanmaraş Milletvekili Celalettin Güvenç, mutlu olduklarını ve bu gibi uluslararası uçuşların devamının geleceğini ifade etti. Güvenç, “Şehrimizin çocuğu ve bu işlerle uğraşan Selahattin Pınarbaşı, beni aradı ve böyle bir çalışmalarım var. Birçok yere yolcu taşıdıklarını ve Kahramanmaraş’a da yolcu getirmek istediklerini söyledi. Son sorunları hallettikten sonra ulaştırma bakanımız ile görüşüp insanlar kendi evine Londra’dan indi. Mutluğu hepimiz birlikte gördük” diye konuştu. Organizeyi yapan turizmci işadamı Selahattin Pınarbaşı, gerekli izinlerin ardından İngiltere’nin başkenti Londra’dan Kahramanmaraş’a her hafta en az bir uçak indirmeyi hedeflediklerini söyledi. Kahramanmaraş merkezli bir turizm rotası çizdiklerini ve turizm gezilerinin ardından tekrar Kahramanmaraş’tan Londra’ya uçağın kalkacağını belirten Pınarbaşı, “Biz kendi aramızda bu projeyi gerçekleştirdik ve ondan sonra ben vekilimizi aradım. Sağ olsunlar bizi çok sıcak karşıladılar. Herhangi bir sorun yaşamadan uçuşumuzu gerçekleştirdik ve herkes çok mutlu. Londra’da 500 bin Türk vatandaşı yaşıyor ve 100 bini Kahramanmaraşlı. Burada bütün ilçelerimizden vatandaşlarımız neden direk kendi şehrine gelmesin. Benim projelerim var ve gereken desteği gördükten sonra seve seve risk almaya devam edeceğim” diye konuştu. Elif Kalemci isimli yolcu ise, “İlk defa yakına gelmenin mutluluğu ile heyecanlıyız. Direk memleketimize geldik, gayet rahat bir uçuş yaptık yaklaşık 4 saat uçtuk ve rahat bir şekilde memlekete indik” diye konuştu. İngiltere’den gelen yolculara MADO tarafından dondurma ikram edilirken, Büyükşehir Belediyesi ve Onikişubat Belediyesi tarafından da çiçek ve gül takdim edildi. BU HAVAALANINA ULUSLARARASI İNİŞLERİN YAPILMASINI DEVAM ETTİRECEĞİZ’ Celalettin Güvenç, Kahramanmaraş Milletvekili olarak gururlu ve mutlu olduğunu belirterek, “Hamdolsun bir şey başardık. Biz ilk defa 2.5 yıl önce Sayın Bülent Tüfenkçi Ticaret Bakanıyken buranın gümrüklü kapı haline gelmesini sağladık. Uzun görüşmelerden sonra sayın bakanın onayıyla onu sağlamıştık. Bugün ise Avrupa’dan charter seferini Londra’dan non-stop olarak havaalanımıza indirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Şehrimizin çocuğu, bu işlerle iştigal eden Selahattin bey beni aradı, “Birçok vilayete non-stop yolcu götürüyoruz ama Kahramanmaraş’ımıza daha olmadı bize destek olun” dedi. Biz de bütün gücümüzle yanında olacağımızı söyledik. Hafta sonu Ulaştırma Bakanımıza bizzat Selahattin beyin talebini ilettik. Bakanımıza da teşekkür ediyorum direkt talimat verdi ve insanlarımız kendi evine Londra’dan direkt indi. Bu havaalanına uluslararası inişlerin yapılmasını devam ettireceğiz. Şehrimiz buna layıktır” diye konuştu. ‘KAHRAMANMARAŞ İÇİN ÖNEMLİ BİR GÜN’ Kültür ve Turizm İl Müdürü Seydihan Küçükdağlı ise Londra’dan gelen uçağın yurt dışından direkt uluslararası uçuşla Kahramanmaraş Havaalanı’na inen ilk uçak olduğunu belirterek, “Kahramanmaraş için önemli bir gün, önemli bir tarih. Bunu hak ediyordu. Yıllardır gerçekleştirilen çalışmalarla da mevcut altyapısıyla, kültür turizm alanında değerleriyle, doneleriyle Kahramanmaraş’ın büyük bir şehir olduğunu ve her türlü organizasyona, çalışmaya cevap verebileceğini ifade ediyorduk. Nitekim bugün bir ilk gerçekleşiyor Kahramanmaraş için. Emeği geçen tüm devlet büyüklerimize ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi. ‘SEVE SEVE RİSK ALMAYA HER ZAMAN HAZIRIM’ Selahattin Pınarbaşı da desteklerinden dolayı Celalettin Güvenç’e teşekkür ederek, “Londra’da yaklaşık 500 bin Türk vatandaşı yaşıyor ve bunun yaklaşık 100 bini Kahramanmaraşlı. Neden olmasın, potansiyel var. Afşinlisi, Pazarcıklısı, Elbistanlısı, Göksunlusu neden Londra’dan direkt kendi şehirlerine gelmesinler. Benim projelerim var ve bu anlamda gereken ilgiyi, desteği görürsek seve seve risk almaya her zaman hazırım” şeklinde konuştu. Gurbetçiler de İngiltere’den Kahramanmaraş’a gelebilmek için çoğunlukla İstanbul’a indiklerini, ondan sonra ikinci bir uçak ya da karayolunu kullanarak Kahramanmaraş’a geldiklerini belirterek, “Direkt uçuş çok iyi oldu. Londra’dan Kahramanmaraş’a direkt uçuşların devamını bekliyoruz” dedi. kaynak https://www.yenihaberden.com/kahramanmaras-tarihinde-yurt-disindan-gelen-ilk-ucak-torenle-karsilandi-1566308h.htm

Kahramanmaraş Havalimanı’nda gümrük departmanının açılmasının ardından kente yurt dışından ilk uçak İngiltere’nin başkenti Londra’dan geldi.

Kahramanmaraş tarihinde Avrupa’dan ilk defa bir yolcu uçağı Kahramanmaraş’a iniş yaptı. Kahramanmaraş Havalimanına gelen yolcuların yakınları heyecanlı oldukları gözlemlenirken, 4 saatlik yolculuğun arından uçak Kahramanmaraş Havalimanına iniş yaptı.

Yolcuların yakınlarıyla birlikte havalimanında bekleyen ve yolcuları karşılayan Türkiye Büyük Millet Meclisi İçişleri Komisyonu Başkanı ve Kahramanmaraş Milletvekili Celalettin Güvenç, mutlu olduklarını ve bu gibi uluslararası uçuşların devamının geleceğini ifade etti. Güvenç, “Şehrimizin çocuğu ve bu işlerle uğraşan Selahattin Pınarbaşı, beni aradı ve böyle bir çalışmalarım var.

Birçok yere yolcu taşıdıklarını ve Kahramanmaraş’a da yolcu getirmek istediklerini söyledi. Son sorunları hallettikten sonra ulaştırma bakanımız ile görüşüp insanlar kendi evine Londra’dan indi. Mutluğu hepimiz birlikte gördük” diye konuştu.

Organizeyi yapan turizmci işadamı Selahattin Pınarbaşı, gerekli izinlerin ardından İngiltere’nin başkenti Londra’dan Kahramanmaraş’a her hafta en az bir uçak indirmeyi hedeflediklerini söyledi. Kahramanmaraş merkezli bir turizm rotası çizdiklerini ve turizm gezilerinin ardından tekrar Kahramanmaraş’tan Londra’ya uçağın kalkacağını belirten Pınarbaşı, “Biz kendi aramızda bu projeyi gerçekleştirdik ve ondan sonra ben vekilimizi aradım. Sağ olsunlar bizi çok sıcak karşıladılar. Herhangi bir sorun yaşamadan uçuşumuzu gerçekleştirdik ve herkes çok mutlu.

Londra’da 500 bin Türk vatandaşı yaşıyor ve 100 bini Kahramanmaraşlı. Burada bütün ilçelerimizden vatandaşlarımız neden direk kendi şehrine gelmesin. Benim projelerim var ve gereken desteği gördükten sonra seve seve risk almaya devam edeceğim” diye konuştu.

Elif Kalemci isimli yolcu ise, “İlk defa yakına gelmenin mutluluğu ile heyecanlıyız. Direk memleketimize geldik, gayet rahat bir uçuş yaptık yaklaşık 4 saat uçtuk ve rahat bir şekilde memlekete indik” diye konuştu.

İngiltere’den gelen yolculara MADO tarafından dondurma ikram edilirken, Büyükşehir Belediyesi ve Onikişubat Belediyesi tarafından da çiçek ve gül takdim edildi.

BU HAVAALANINA ULUSLARARASI İNİŞLERİN YAPILMASINI DEVAM ETTİRECEĞİZ’

Celalettin Güvenç, Kahramanmaraş Milletvekili olarak gururlu ve mutlu olduğunu belirterek, “Hamdolsun bir şey başardık. Biz ilk defa 2.5 yıl önce Sayın Bülent Tüfenkçi Ticaret Bakanıyken buranın gümrüklü kapı haline gelmesini sağladık. Uzun görüşmelerden sonra sayın bakanın onayıyla onu sağlamıştık. Bugün ise Avrupa’dan charter seferini Londra’dan non-stop olarak havaalanımıza indirmenin mutluluğunu yaşıyoruz. Şehrimizin çocuğu, bu işlerle iştigal eden Selahattin bey beni aradı, “Birçok vilayete non-stop yolcu götürüyoruz ama Kahramanmaraş’ımıza daha olmadı bize destek olun” dedi. Biz de bütün gücümüzle yanında olacağımızı söyledik. Hafta sonu Ulaştırma Bakanımıza bizzat Selahattin beyin talebini ilettik. Bakanımıza da teşekkür ediyorum direkt talimat verdi ve insanlarımız kendi evine Londra’dan direkt indi. Bu havaalanına uluslararası inişlerin yapılmasını devam ettireceğiz. Şehrimiz buna layıktır” diye konuştu.

‘KAHRAMANMARAŞ İÇİN ÖNEMLİ BİR GÜN’

Kültür ve Turizm İl Müdürü Seydihan Küçükdağlı ise Londra’dan gelen uçağın yurt dışından direkt uluslararası uçuşla Kahramanmaraş Havaalanı’na inen ilk uçak olduğunu belirterek, “Kahramanmaraş için önemli bir gün, önemli bir tarih. Bunu hak ediyordu. Yıllardır gerçekleştirilen çalışmalarla da mevcut altyapısıyla, kültür turizm alanında değerleriyle, doneleriyle Kahramanmaraş’ın büyük bir şehir olduğunu ve her türlü organizasyona, çalışmaya cevap verebileceğini ifade ediyorduk. Nitekim bugün bir ilk gerçekleşiyor Kahramanmaraş için. Emeği geçen tüm devlet büyüklerimize ve emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.

‘SEVE SEVE RİSK ALMAYA HER ZAMAN HAZIRIM’

Selahattin Pınarbaşı da desteklerinden dolayı Celalettin Güvenç’e teşekkür ederek, “Londra’da yaklaşık 500 bin Türk vatandaşı yaşıyor ve bunun yaklaşık 100 bini Kahramanmaraşlı. Neden olmasın, potansiyel var. Afşinlisi, Pazarcıklısı, Elbistanlısı, Göksunlusu neden Londra’dan direkt kendi şehirlerine gelmesinler. Benim projelerim var ve bu anlamda gereken ilgiyi, desteği görürsek seve seve risk almaya her zaman hazırım” şeklinde konuştu.

Gurbetçiler de İngiltere’den Kahramanmaraş’a gelebilmek için çoğunlukla İstanbul’a indiklerini, ondan sonra ikinci bir uçak ya da karayolunu kullanarak Kahramanmaraş’a geldiklerini belirterek, “Direkt uçuş çok iyi oldu. Londra’dan Kahramanmaraş’a direkt uçuşların devamını bekliyoruz” dedi.

kaynak https://www.yenihaberden.com/kahramanmaras-tarihinde-yurt-disindan-gelen-ilk-ucak-torenle-karsilandi-1566308h.htm

Kahramanmaraş tarihinde yurt dışından gelen ilk uçak törenle karşılandı
Kahramanmaraş tarihinde yurt dışından gelen ilk uçak törenle karşılandıKahramanmaraş tarihinde yurt dışından gelen ilk uçak törenle karşılandıKahramanmaraş tarihinde yurt dışından gelen ilk uçak törenle karşılandıKahramanmaraş tarihinde yurt dışından gelen ilk uçak törenle karşılandıKahramanmaraş tarihinde yurt dışından gelen ilk uçak törenle karşılandıKahramanmaraş tarihinde yurt dışından gelen ilk uçak törenle karşılandıKahramanmaraş tarihinde yurt dışından gelen ilk uçak törenle karşılandıKahramanmaraş tarihinde yurt dışından gelen ilk uçak törenle karşılandıKahramanmaraş tarihinde yurt dışından gelen ilk uçak törenle karşılandıKahramanmaraş tarihinde yurt dışından gelen ilk uçak törenle karşılandıKahramanmaraş tarihinde yurt dışından gelen ilk uçak törenle karşılandıKahramanmaraş tarihinde yurt dışından gelen ilk uçak törenle karşılandı


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Zzzl1L
via IFTTT

UÇAK MI, KARAYOLU MU?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2BBCh68

AVRUPA BÖLGESİNDE REKOR, BİR GÜNDE 14 BİN UÇUŞ


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3e2mbj4

HAVA-SEN’DEN TGS’YE UYARI!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/38CkZ57

UÇAK MI, KARAYOLU MU? Prof. Dr. Osman MÜFTÜOĞLU :”Geçen hafta olduğu gibi bu hafta da yolculukta uçağı tercih ettim. Nedeni, uçakla yolculuğu daha güvenli bulmam.” diyor. Pandemide uçak mı karayolu mu – Osman MÜFTÜOĞLU https://ift.tt/31FALKV @hurriyet aracılığıyla Geçen hafta olduğu gibi bu hafta da yolculukta uçağı tercih ettim. Nedeni, uçakla yolculuğu daha güvenli bulmam. İsterseniz gelin, biraz daha detaya girelim, “Uçakla yolculuk neden daha güvenli?” sorusuna daha açık ve net yanıtlar verelim. İlk gerekçem havalandırma, yani filtrasyon sisteminin güvenliği. Uçaklar havalandırmada filtrasyon sistemi olarak HEPA filtrelerini kullanıyorlar. Bu filtreler çok güvenli. 10 nanometre ve daha büyük olan her parçacığı rahatlıkla tutabiliyorlar. COVID-19 enfeksiyonuna yol açan yeni koronavirüslerin çapı yaklaşık 125 nanometre. İşin uzmanları zaten en çok da bu noktanın üzerinde duruyorlar, virüsün HEPA filtresinden geçemeyeceğinin altını çiziyorlar. Ayrıca aynı uzmanlar “Bitmedi, başka ayrıntılar da var!” diyor ve şunları ekliyorlar: PÜF NOKTASI: UÇAKLA DAHA GÜVENLİ SEYAHAT İÇİN UZMANLAR uçaklardaki hava akışının da enfeksiyon riskini minimuma indirecek şekilde tasarlandığını belirtiyor. ‘bbc.com’a bilgi veren Airbus baş mühendislerinden biri bakın neler söylüyor: “Uçak içindeki havanın akış hızı ve şekli de özel bir dizaynla planlanıyor. Bu plana göre birinci sıradaki bir yolcunun 20. sıradaki bir diğer yolcuya bile virüsü bulaştırma olasılığı neredeyse imkânsız!” Bana sorarsanız gelin siz yine de tedbirli olun. Zira bu güvenli hava hareketi, yerinden kalkan yolcular veya hizmet veren kabin görevlileri tarafından bozulabiliyor. Ayrıca uçakta maskenizi de takmayı sakın ihmal etmeyin. Son birkaç uyarı daha: * Kabin bagajlarınızı şimdilik kullanmayın. * Kabin personeli ile yüz yüze teması minimuma indirin. * Yolculuk süresince yer değiştirmemeye ve çok mecbur kalmadıkça ayağa kalkmamaya, uçak içinde dolaşmamaya özen gösterin. * Pencere kenarı koltukları, koridordakilere tercih edin. * Ön sıradaki koltukların da arka sıradakilerden daha güvenli olduğunu bir kenara not edin. * Tuvalete uzak koltuklarda yer bulmaya çalışın. * Ve lütfen başınızın üzerindeki havalandırma sistemlerini kapalı tutun. Prof. Dr. Osman MÜFTÜOĞLU :"Geçen hafta olduğu gibi bu hafta da yolculukta uçağı tercih ettim. Nedeni, uçakla yolculuğu daha güvenli bulmam." diyor. #SağlıklıUçuşlar dileriz. Pandemide uçak mı karayolu mu – Osman MÜFTÜOĞLU https://t.co/tjBNoHWLS9 @hurriyet aracılığıyla — Bilal EKŞİ (@BilalEksiTHY) July 4, 2020 Uçakta Havalandırma

Prof. Dr. Osman MÜFTÜOĞLU :”Geçen hafta olduğu gibi bu hafta da yolculukta uçağı tercih ettim. Nedeni, uçakla yolculuğu daha güvenli bulmam.” diyor.

Pandemide uçak mı karayolu mu – Osman MÜFTÜOĞLU https://ift.tt/31FALKV @hurriyet aracılığıyla

Geçen hafta olduğu gibi bu hafta da yolculukta uçağı tercih ettim.

Nedeni, uçakla yolculuğu daha güvenli bulmam. İsterseniz gelin, biraz daha detaya girelim, “Uçakla yolculuk neden daha güvenli?” sorusuna daha açık ve net yanıtlar verelim.

İlk gerekçem havalandırma, yani filtrasyon sisteminin güvenliği. Uçaklar havalandırmada filtrasyon sistemi olarak HEPA filtrelerini kullanıyorlar. Bu filtreler çok güvenli. 10 nanometre ve daha büyük olan her parçacığı rahatlıkla tutabiliyorlar. COVID-19 enfeksiyonuna yol açan yeni koronavirüslerin çapı yaklaşık 125 nanometre. İşin uzmanları zaten en çok da bu noktanın üzerinde duruyorlar, virüsün HEPA filtresinden geçemeyeceğinin altını çiziyorlar. Ayrıca aynı uzmanlar “Bitmedi, başka ayrıntılar da var!” diyor ve şunları ekliyorlar:

PÜF NOKTASI: UÇAKLA DAHA GÜVENLİ SEYAHAT İÇİN

UZMANLAR uçaklardaki hava akışının da enfeksiyon riskini minimuma indirecek şekilde tasarlandığını belirtiyor. ‘bbc.com’a bilgi veren Airbus baş mühendislerinden biri bakın neler söylüyor: “Uçak içindeki havanın akış hızı ve şekli de özel bir dizaynla planlanıyor. Bu plana göre birinci sıradaki bir yolcunun 20. sıradaki bir diğer yolcuya bile virüsü bulaştırma olasılığı neredeyse imkânsız!”

Bana sorarsanız gelin siz yine de tedbirli olun. Zira bu güvenli hava hareketi, yerinden kalkan yolcular veya hizmet veren kabin görevlileri tarafından bozulabiliyor. Ayrıca uçakta maskenizi de takmayı sakın ihmal etmeyin. Son birkaç uyarı daha:

* Kabin bagajlarınızı şimdilik kullanmayın.

* Kabin personeli ile yüz yüze teması minimuma indirin.

* Yolculuk süresince yer değiştirmemeye ve çok mecbur kalmadıkça ayağa kalkmamaya, uçak içinde dolaşmamaya özen gösterin.

* Pencere kenarı koltukları, koridordakilere tercih edin.

* Ön sıradaki koltukların da arka sıradakilerden daha güvenli olduğunu bir kenara not edin.

* Tuvalete uzak koltuklarda yer bulmaya çalışın.

* Ve lütfen başınızın üzerindeki havalandırma sistemlerini kapalı tutun.

Uçakta Havalandırma


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2BBCh68
via IFTTT

AVRUPA BÖLGESİNDE REKOR, BİR GÜNDE 14 BİN UÇUŞ 3 Temmuz tarihi bir gün oldu. Avrupa bölgesinde bir gün 13951 uçuşa erişildi. Bu uçuşların 1148 tanesi Ryanair’e ait. Ryanair inanılmaz bir artış gösteriyor. İkinci sırada 629 uçuşla Türk Hava Yolları yer alıyor. Dün yapmış olduğumuz flightradar görüntü paylaşımında dünya üzerinde aynı anda havada 13 bin uçak bulunmaktaydı. Yesterday saw nearly 14,000 flights in the @eurocontrol Network – another significant increase @Transport_EU @ECACceac @A4Europe @IATA @CANSOEurope @ACI_EUROPE @EBAAorg @eraaorg pic.twitter.com/kagmMABwT7 — Eamonn Brennan (@eurocontrolDG) July 4, 2020 marttan bu yana en yoğun gün 13 bin uçak havada şu an https://t.co/PZK2v9JfvX — AirportIST (@AirportIST) July 3, 2020

3 Temmuz tarihi bir gün oldu. Avrupa bölgesinde bir gün 13951 uçuşa erişildi. Bu uçuşların 1148 tanesi Ryanair’e ait. Ryanair inanılmaz bir artış gösteriyor. İkinci sırada 629 uçuşla Türk Hava Yolları yer alıyor.

Dün yapmış olduğumuz flightradar görüntü paylaşımında dünya üzerinde aynı anda havada 13 bin uçak bulunmaktaydı.

Resim


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3e2mbj4
via IFTTT

HAVA-SEN’DEN TGS’YE UYARI! HAVASEN’DEN TGS’YE UYARI: “İŞÇİYE TUZAK KURMAKTAN VAZGEÇİN !” Ülkemiz havacılığını doğrudan etkileyen salgın sürecinde işverenlerin çalışanlar üzerinde kurduğu işsiz bırakma baskısı artarak devam etmekte, ölümü gösterip sıtmaya razı etme anlayışı ile kazanılmış haklar ellerinden alınmaktadır. Bunun son örneği, THY’nin % 50 oranında hissesinin bulunduğu TGS (Turkish Ground Services) unvanlı yer hizmetleri şirketinde yaşanmaktadır. THY’deki kamu payının % 50’nin altına düşürülmesinden hemen sonra 2008 yılında şirketin parçalanarak birçok hizmeti taşeronlaştırmak ve çalışanları sendikasızlaştırmak amacıyla kurulan TGS, açlık sınırında uyguladığı ücret politikası ile 15.000 işçisinin sırtından kar etmeye devam etmiş, 2019 yılında karı 260 milyon TL’ye ulaşmıştır.  TGS de, bağlı olduğu ana şirket THY’nin izinden gitmiş ve salgının faturasını, çalışanlarına fatura etme kolaycılığını seçmiştir. Bu kapsamda, işçiler personel birimlerine çağrılarak 2020 ve 2021 yılına ait ikramiyelerinden feragat ettiklerine dair muvafakatname imzalatılmak istenmekte, güçlü işveren karşısında yanlız, çaresiz ve sahipsiz işçilere  abanın altından sopa gösterilerek itiraz edenlere iş akdinin feshi tehdidi hissettirilmektedir. a- Yapılan girişim tamamen hukuksuzdur. Özellikle Mayıs-Ağustos dönemi ikramiyesinin yarısı hak edilmiştir. TGS sözkonusu yarım ikramiyeleri hiçbir kesinti yapmadan ödemek zorundadır.   b- Pandemi dolayısı ile çalışanların da güçleri oranında sürece katkı vermeleri ve özveride bulunmaları ilkesel olarak kabul edilebilir bulunmakla beraber ne zaman biteceği belli olmayan bir salgının 2021 yılında da devam edeceğini temel alarak işçinin 2021 hakedişlerine de el atmak tam anlamıyla işçinin emeğini gasp etmektir. c- TGS yaptığı kurumsal açıklamada, sözkonusu ikramiyeden feragat uygulamasına gerekçe olarak “istihdamın korunmasını” göstermektedir. Oysa işçilere imzalatılmaya çalışılan muvafakatnamede böyle bir taahhütte bulunmamaktadır.  Bu çerçevede; 1- TGS işçilerden başka bir indirim veya kesinti isteğinde bulunmayacak ise, öncelikle bunu yazılı hale getirmelidir. İkramiyelere ilişkin özveri  talebinin ise,  2020 yıılı için geçerli olması, ikinci ikramiyenin yarısı ve üçüncü ikramiye ile sınırlı tutulması bunun karşılığında da işten çıkartmama taahhüdünün verilmesi gerekmektedir. Özellikle önümüzdeki 1.5 yıllık döneme ait toplam 5 adet ikramiyeden vazgeçilmesi yoluyla işveren 5 yıl ve daha düşük kıdemi olan işçilerin kıdem tazminatlarını da bu şekilde doğrudan işçilerden kestiği ikramiyelerden karşılamış  olacaktır.  2- Kaldı ki, Kısa Çalışma Ödeneğinin Temmuz ayında da devam edeceğinin açıklanması karşısında TGS işvereninin 6 Temmuz’a kadar sözkonusu muvafakatnameleri imzalatma aceleciliğinin de anlaşılır tarafı yoktur. Bu zihniyetin gelecekteki planlarını tahmin etmek zor değildir. İkramiyelerin kesilmesine ikna ve razı edilen işçilere Ağustos ayında da ciddi bir ücret indirimi dayatması gelecektir. Çin işkencesine benzeyen bir süreci TGS emekçilerine taksit taksit yaşatma planı ahlaken sorunlu bir ruh halinin yansımasıdır. TGS işvereni, çaresiz ve gelecek kaygısı taşıyan çalışanlarına tuzak kurmak yerine zeka, beceri ve yeteneklerini emekçilere en az yük bindirecek ve istihdamlarını koruyacak alternatifler oluşturmak için kullanmalıdır.  3- Bu nedenlerle, TGS yönetiminin ağırlıklı olarak yönetici kadrolarından ve maaşlarından tasarrufa yönelmesi, diğer alanlardan kesinti yöntemlerini denemesi buna rağmen işçinin katkısına ihtiyaç kalırsa, Kısa Çalışma Ödeneğinin biteceği 31 Temmuz tarihinden sonraki belli bir süreyle sınırlı dönemi kapsayacak şekilde işçilerden talep edeceği özveriye ilişkin hazırlayacağı makul, mantıklı ve insanca yaşam olanağı sağlayacak düzeydeki teklifini bir bütün olarak ortaya koyması, ahlaka ve hukuka en uygun olan çözümdür. Bu amaçla, işçilerden ikramiyelerle ilgili muvafakatname toplanması uygulamasından derhal vazgeçilmelidir.  TGS pratiği, işçilerin kendilerini temsil eden bir sendikanın olmaması halinde, güçlü işveren karşısında nasıl yanlız, çaresiz ve tehdide açık hale gelebileceklerini ve kazanılmış haklarını kaybedebileceklerini göstermesi bakımından ibret verici bir örnektir. HAVASEN, üyesi olsun olmasın tüm havacılık emekçilerinin hak, hukuk ve ekmeklerini koruma konusunda her zaman yanlarında olmaya devam edecektir. Bu anlayışla, her ne kadar yetkili sendika sıfat taşımasa da emekçileri temsilen TGS yönetimi ile müzakereye ve sürece katkı vermeye hazır olduğumuzu kamuoıyunun bilgilerine sunarız HAVA-SEN YÖNETİM KURULU

HAVASEN’DEN TGS’YE UYARI: “İŞÇİYE TUZAK KURMAKTAN VAZGEÇİN !”
Ülkemiz havacılığını doğrudan etkileyen salgın sürecinde işverenlerin çalışanlar üzerinde kurduğu işsiz bırakma baskısı artarak devam etmekte, ölümü gösterip sıtmaya razı etme anlayışı ile kazanılmış haklar ellerinden alınmaktadır.
Bunun son örneği, THY’nin % 50 oranında hissesinin bulunduğu TGS (Turkish Ground Services) unvanlı yer hizmetleri şirketinde yaşanmaktadır. THY’deki kamu payının % 50’nin altına düşürülmesinden hemen sonra 2008 yılında şirketin parçalanarak birçok hizmeti taşeronlaştırmak ve çalışanları sendikasızlaştırmak amacıyla kurulan TGS, açlık sınırında uyguladığı ücret politikası ile 15.000 işçisinin sırtından kar etmeye devam etmiş, 2019 yılında karı 260 milyon TL’ye ulaşmıştır. 
TGS de, bağlı olduğu ana şirket THY’nin izinden gitmiş ve salgının faturasını, çalışanlarına fatura etme kolaycılığını seçmiştir. Bu kapsamda, işçiler personel birimlerine çağrılarak 2020 ve 2021 yılına ait ikramiyelerinden feragat ettiklerine dair muvafakatname imzalatılmak istenmekte, güçlü işveren karşısında yanlız, çaresiz ve sahipsiz işçilere  abanın altından sopa gösterilerek itiraz edenlere iş akdinin feshi tehdidi hissettirilmektedir.
a- Yapılan girişim tamamen hukuksuzdur. Özellikle Mayıs-Ağustos dönemi ikramiyesinin yarısı hak edilmiştir. TGS sözkonusu yarım ikramiyeleri hiçbir kesinti yapmadan ödemek zorundadır.  
b- Pandemi dolayısı ile çalışanların da güçleri oranında sürece katkı vermeleri ve özveride bulunmaları ilkesel olarak kabul edilebilir bulunmakla beraber ne zaman biteceği belli olmayan bir salgının 2021 yılında da devam edeceğini temel alarak işçinin 2021 hakedişlerine de el atmak tam anlamıyla işçinin emeğini gasp etmektir.
c- TGS yaptığı kurumsal açıklamada, sözkonusu ikramiyeden feragat uygulamasına gerekçe olarak “istihdamın korunmasını” göstermektedir. Oysa işçilere imzalatılmaya çalışılan muvafakatnamede böyle bir taahhütte bulunmamaktadır. 
Bu çerçevede;
1- TGS işçilerden başka bir indirim veya kesinti isteğinde bulunmayacak ise, öncelikle bunu yazılı hale getirmelidir. İkramiyelere ilişkin özveri  talebinin ise,  2020 yıılı için geçerli olması, ikinci ikramiyenin yarısı ve üçüncü ikramiye ile sınırlı tutulması bunun karşılığında da işten çıkartmama taahhüdünün verilmesi gerekmektedir. Özellikle önümüzdeki 1.5 yıllık döneme ait toplam 5 adet ikramiyeden vazgeçilmesi yoluyla işveren 5 yıl ve daha düşük kıdemi olan işçilerin kıdem tazminatlarını da bu şekilde doğrudan işçilerden kestiği ikramiyelerden karşılamış  olacaktır. 
2- Kaldı ki, Kısa Çalışma Ödeneğinin Temmuz ayında da devam edeceğinin açıklanması karşısında TGS işvereninin 6 Temmuz’a kadar sözkonusu muvafakatnameleri imzalatma aceleciliğinin de anlaşılır tarafı yoktur. Bu zihniyetin gelecekteki planlarını tahmin etmek zor değildir. İkramiyelerin kesilmesine ikna ve razı edilen işçilere Ağustos ayında da ciddi bir ücret indirimi dayatması gelecektir. Çin işkencesine benzeyen bir süreci TGS emekçilerine taksit taksit yaşatma planı ahlaken sorunlu bir ruh halinin yansımasıdır. TGS işvereni, çaresiz ve gelecek kaygısı taşıyan çalışanlarına tuzak kurmak yerine zeka, beceri ve yeteneklerini emekçilere en az yük bindirecek ve istihdamlarını koruyacak alternatifler oluşturmak için kullanmalıdır. 
3- Bu nedenlerle, TGS yönetiminin ağırlıklı olarak yönetici kadrolarından ve maaşlarından tasarrufa yönelmesi, diğer alanlardan kesinti yöntemlerini denemesi buna rağmen işçinin katkısına ihtiyaç kalırsa, Kısa Çalışma Ödeneğinin biteceği 31 Temmuz tarihinden sonraki belli bir süreyle sınırlı dönemi kapsayacak şekilde işçilerden talep edeceği özveriye ilişkin hazırlayacağı makul, mantıklı ve insanca yaşam olanağı sağlayacak düzeydeki teklifini bir bütün olarak ortaya koyması, ahlaka ve hukuka en uygun olan çözümdür. Bu amaçla, işçilerden ikramiyelerle ilgili muvafakatname toplanması uygulamasından derhal vazgeçilmelidir. 
TGS pratiği, işçilerin kendilerini temsil eden bir sendikanın olmaması halinde, güçlü işveren karşısında nasıl yanlız, çaresiz ve tehdide açık hale gelebileceklerini ve kazanılmış haklarını kaybedebileceklerini göstermesi bakımından ibret verici bir örnektir.
HAVASEN, üyesi olsun olmasın tüm havacılık emekçilerinin hak, hukuk ve ekmeklerini koruma konusunda her zaman yanlarında olmaya devam edecektir. Bu anlayışla, her ne kadar yetkili sendika sıfat taşımasa da emekçileri temsilen TGS yönetimi ile müzakereye ve sürece katkı vermeye hazır olduğumuzu kamuoıyunun bilgilerine sunarız

HAVA-SEN YÖNETİM KURULU



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/38CkZ57
via IFTTT