Singapur Hava Yolları, tahliye uçuşu gerçekleştirmek ve aynı zamanda kargo taşımacılığı yapmak üzere aşağıdaki uçuşları planladı.
SQ392 / 09 Haziran / Singapur – İstanbul 00:30 – 06:30
SQ391 / 10 Haziran / Istanbul – Singapur 01:00 – 16:30
SQ966 / 10 Haziran / Singapur – Jakarta 18:30 – 19:20
Pandemi sürecinde uçuşların iptal edilmesi sebebiyle Singapur’da kalan Türk vatandaşlarını sabah saatlerinde İstanbul’a ulaştıran Singapur Hava Yolları, kalkış uçağında ise Türkiye’de kalan Singapur ve Endonezya vatandaşlarını taşıyacak. Covid-19 sonrası Singapur Devleti transit yolcu taşımacılığına izin vermediği için, alınan özel izinlerle Endonezya’ya gidecek olan vatandaşlar, Singapur Changi Havalimanı’nda uçaktan inmeyecekler ve aynı uçak ile Jakarta’ya devam edeceklerdir.
Alınan hijyen önlemleri kapsamında, kabin mürettebatımızın yolcularla temasını azaltmak için İstanbul – Singapur hattında her öğünde sadece 1 çeşit yemek ikramı yapılacaktır. Singapur – Jakarta hattında yemek ikramı paket şeklinde servis edilecektir. Uçaktaki tüm basılı malzemeler kaldırılmış olup, girişte tüm yolculara maske, el dezenfektanı ve dezenfektanlı mendillerden oluşan kit dağıtılacaktır.
Şirketimizin aldığı tedbirler gereği Economy kabinde, herhangi bir yolcunun kendini kötü hissetmesi halinde diğer yolculardan izole edilmesi amacı ile bazı koltuklar boş bırakılacaktır. Uçağa binecek tüm yolcular İstanbul Havalimanı’na giriş anından itibaren tüm uçuş boyunca maskeli olmak durumundadırlar.
Kabin ekibimiz ise maske, siperlik ve eldiven ile hizmet edeceklerdir. El bagajlarının kabine alınmayarak kargo bölümünde taşınacağı uçuşta Türkiye’den ihraç edilen gıda ve tekstil ürünleri yer alacak. Endonezya’ya seyahat edecek tüm yolcuların Endonezya Devleti’nin kuralları gereği yanında Covid-19 negatif olduklarını gösteren belgeler olacaktır.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2AXXzKn
via IFTTT
HES kodu almak isteyen vatandaşlar bu işlemi nasıl yapacaklarını öğrenmek istiyorlar. HES (Hayat Eve Sığar) Kodu, Kontrollü Sosyal Hayat kapsamında, ulaşım ya da ziyaret gibi işlemlerinizde kurumlarla ve kişilerle, Covid-19 hastalığı açısından herhangi bir risk taşıyıp taşımadığınızı güvenli şekilde paylaşmanıza yarayan bir koddur. Kod, Hayat Eve Sığar uygulaması üzerinden veya SMS ile alınabiliyor. İşte HES kodu alma ekranı ve detaylar…
T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan Hayat Eve Sığar (HES) uygulamasına getirilen güncelleme ile seyahat acentaları, satış sürecinde yolcudan alınacak HES kodunu sisteme tanıtacak ve yolcu T.C. vatandaşı ise TCKN ile değilse uçuşu gerçekleştireceği ID numarasını kullanarak işlemlerini tamamlayabilecek.
Sistemi kullanmak için uygulamanın kendisini kullanarak, SMS veya e-devlet üzerinden başvuru yapılabilecek. Tüm iç hat uçuşlarında HES kodunun yolcu tarafından alınması ve seyahat acentasına ibraz edilmesi zorunlu olacak.
Seyahat acentası ise her yolcu için ibraz edilen kodların geçerliliğini ve yolcunun uçuşa elverişliliğini belirten kodun statüsünü biletleme, check-in ve boarding süreçlerinde sorguladıktan sonra dönen cevaba göre aksiyon almakla yükümlü olacak.
TÜRKİYE SEYAHAT ACENTALARI BİRLİĞİ HES KODU HAKKINDA BİLGİLENDİRME
HES KODU NEDİR?
HES (Hayat Eve Sığar) Kodu, yurt içinde güvenle seyahat etmeniz için T.C. Sağlık Bakanlığı önlemleri kapsamında zorunlu hale getirilen yeni bir uygulamadır. Kendi oluşturacağınız ve/veya bilet satın alım ve yolculuğa kayıt sırasında havayolu/tren/otobüs firması ile paylaşacağınız HES Kodunuz, T.C. Sağlık Bakanlığı servisleri üzerinden belirli aralıklarla sorgulanarak yolculuğa katılımınız ile ilgili bir engel olup olmadığı kontrol edilecektir.
HES KODU NE İŞE YARAR?
Tüm iç hat uçuşlarında ve diğer yurt içi toplu seyahatlerde HES Kodu kullanımıyla:
– Covid-19 hastalığına maruz kalmış ya da hastalarla temas etmiş kişilerin tüm toplu ulaşıma katılmasının engellenmesi,
– Belirtilen nedenlerle yolculuğa kabul edilmeyecek misafirlerin mümkün olan en erken sürede, seyahat için ilgili seyahat başlangıç noktasına gelmeden önce bilgilendirilmeleri amaçlanmaktadır.
HES KODUM YOK, BU SEYAHATİM İÇİN BİR ENGEL Mİ?
Geçerli bir HES Kodunuz olmadan iç hat seyahatleriniz için:
– bilet satın alamazsınız,
– on-line ya da havalimanında check-in yapamazsınız,
Dolayısı ile HES kodunuz olmadan yurt içi seyahatlerinizi gerçekleştiremezsiniz.
HES KODUM YOK, HES KODUMU NEREDEN ALACAĞIM?
HES Kodunu T.C. Sağlık Bakanlığı Hayat Eve Sığar Mobil Uygulaması üzerinden veya 2023 kısa numarasına göndereceğiniz SMS ile HES yazıp aralarında boşluk bırakarak sırasıyla; T.C. Kimlik Numarası, T.C. Kimlik Seri Numarasının son 4 hanesi ve HES Kodunuz için ihtiyacınız olan gün sayısını göndererek hızlı bir şekilde edinebilirsiniz.
HES KODU İLE İLGİLİ NELERE DİKKAT ETMELİYİM?
HES Kodunuzun süresi seyahatinizin toplam süresi kadar olmalıdır. Gidiş-dönüş bir bilet almak istiyorsanız ya da gidiş-dönüş bir biletiniz varsa HES Kodunuz dönüş tarihinizi de kapsamalıdır. Bazı havayolları için HES kodunuzun seyahat bitiş tarihinden itibaren en az 7 gün daha geçerli olması gerekmektedir
Her yolcu için ayrı ayrı HES kodu alınmalıdır.
0-2 yaş aralığında olan yolcular için HES Kodu zorunluluğu bulunmamaktadır.
Biletleme işleminiz ile yolculuğa başlangıcınız arasında HES Kodunuz T.C. Sağlık Bakanlığı servisleri üzerinden belirli aralıklarla sorgulanacaktır. Yapılan bu sorgulamalarda Covid-19 açısından seyahatinize engel bir durum belirlenirse yolculuğa kabul edilmeyeceksiniz. Bu yöntem Covid-19 salgınına yol açan virüsün yayılmasını önlemek amacıyla T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından geliştirilmiştir.
HES Kodunuz aşağıdaki durumlarda seyahatinize engel olacaktır;
-COVID-19 pozitif olma ya da karantina sürecinde olma durumu,
-Yeterli süreli HES Koduna sahip olmama durumu,
-Hatalı T.C. Kimlik Numarası ya da pasaport bilgisi girilmesi durumu.
GEÇERLİ HES KODU SEYAHAT ETMEM İÇİN YETERLİ MİDİR?
HES Kodu, Covid-19 salgınına yol açan virüsün yayılmasını önlemek için uygulanan tedbirlerden biridir. Seyahatiniz öncesinde yolculuk başlangıç yerinde ateş ölçümü ve hastalık için diğer semptomların gözlenmesi durumunda veya seyahat için gerekli maske kullanımı ve benzeri kurallara uyum sağlamamanız durumunda seyahatinize izin verilmeyebilir.
SATIN ALMIŞ OLDUĞUM BİR BİLETİM VAR, HES KODU GİRİŞİMİ NEREDE YAPACAĞIM?
Satın alınmış tüm biletler için HES Kodu online check-in ve/veya yeni tarih değişikliği sırasında bildirilmelidir. İç hat uçuşları online check-in işlemine (havayoluna göre değişebilecektir) uçuş saatinden 24/48 saat önce açılacaktır.
YURT DIŞINDAN TÜRKİYE’YE SEYAHAT EDECEĞİM, HES KODU ALMAK ZORUNDA MIYIM?
Seyahatin başlangıç noktası yurt dışı olan uçuşlarda HES Kodu zorunluluğu bulunmamaktadır.
HES KODU KULLANIMI GÜVENLİ Mİ?
HES Kodunuz T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından işletilen sistemler üzerinden üretilmektedir ve üretilen HES Kodları ile ilgili sağlık bilgileri T.C. Sağlık Bakanlığı kontrolündedir. İletmiş olduğunuz HES Kodu bilgileri yalnız seyahat öncesi belirli aralıklarla gerekli yolculuğa elverişlilik sorgulamalarının yapılması ve yetkili kuruluşların Covid-19 önlemleri kapsamında uygulanan tedbirler ile ilgili taleplerinin yanıtlanması amacıyla rezervasyon bilgileriniz ilgili kurumda Gizlilik Politikasında belirtilen kurallar doğrultusunda saklanmalıdır.
Uygulama öncelikle seyahatlerde kullanılmaya başlansa da kısa süre içerisinde iş yerleri, muayenehaneler, kurum ziyaretleri gibi birçok alanda yaygınlaştırılması planlanmakta.
T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından konuyla ilgili güncelleme yapılması durumunda gerçekleştireceğimiz duyurularımız ile sizleri bilgilendireceğiz.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2YgzBSO
via IFTTT
Her Çarşamda Airbus A350-900 yolcu uçakları ile İstanbul -Singapur arasında kargo taşıma operasyonlarına başlayan Singapur Hava Yolları BUGÜN büyük bir organizasyona imza atıyor. Kargo amaçlı gelen uçakta tahliye bekleyen Türk yolcular vardı.
Aldığımız habere göre yarın sabah Singapur Hava Yolları, tahliye bekleyen Endonezya vatandaşını ülkelerine geri götürecek.
Kargo operasyonu içine tahliye operasyonunu da dahil eden Singapur Hava Yolları Türkiye ekibini tebrik ederiz.
detayları paylaşacağız.
Singapore Airlines, which started cargo transportation operations between Istanbul and Singapore with Airbus A350-900 passenger aircraft every Wednesday, did a good job today. There were Turkish passengers waiting for evacuation on the plane. pic.twitter.com/xL1jQttfbm
Yolcularımızın terminalde ve uçak içinde maske takma zorunluluğu vardır. Maskesiz yolcu ve ziyaretçiler, toplum sağlığını korumak amacıyla terminallere ve uçaklara kabul edilmeyecektir.
Terminal yalnızca yolcuların ve zorunlu refakatçilerin girişine açıktır.
Güvenlik noktalarında yolcularımızın kendilerini güvende hissetmeleri için temassız kontrol sistemi uygulanmaktadır.
Tüm yolcularımızın vücut sıcaklığı ölçümleri, terminal girişinde termal kamera kontrolleri vasıtasıyla gerçekleşmektedir.
X-ray’lerden geçen her bir bagaj, UV (Ultraviyole) ışını ile temizlenmektedir.
Hızlı Pasaport Geçiş Sistemi’ni kullanan her bir yolcumuz, kullanım sonrası pasaportunun temas edilen noktalarını UV(Ultraviyole) e-pasaport sistemi ile temizleyebilmektedir.
Yolcular, terminale girdiği andan itibaren her alanda kullanabilecekleri el dezenfektanları bulunmaktadır.
Terminalde yer alan yürüyen bantlar, UV (Ultraviyole) sistemi ile düzenli olarak temizlenmektedir.
Terminal binası UV(Ultraviyole) otonom cihazlar tarafından temizlenmektedir.
Terminal içerisinde kişisel koruyucu ekipman otomatları yer almaktadır.
Terminal içerisinde birçok noktada yolcuların sosyal mesafe kurallarına uymasını sağlayacak bilgilendirici görsel ve etiketler yerleştirilmiştir.
7/24 terminal içerisine taze hava verilmektedir.
Yolcularımızın sosyal mesafe kurallarına uyması adına 7/24 hizmet veren “İGA Hijyen Takımı” sahada görev yapmaktadır.
Uçuğa İniş – Biniş Esnasında Geçerli COVID-19 Önlemleri!
Yabancı yolcuların sorunsuz şekilde yolculuk yapabilmeleri için seyahat öncesinde özel sağlık sigortası yaptırması ön koşulu bulunur.
Yolcuların uçak ve terminal binaları arasında geçiş yapmasını sağlayan yer hizmetleri otobüslerinin zeminlerine sosyal mesafe bantları yerleştirilmiştir. Yolcular bu bantları dikkate alarak kolaylıkla diğer yolcular ile aralarındaki sosyal mesafeyi koruyabilir ve uçağa ulaşımlarını güvenle sağlayabilir.
Yer hizmetleri yolcu otobüsleri istisnasız her kullanım sonrasında titizlikle dezenfekte edilmektedir.
Sağlık Bakanlığı Hudut Sağlık Birimi tarafından, inişi gerçekleşecek seferlerde COVID-19 testi pozitif çıkan yabancı yolcular özel hastaneye, T.C vatandaşı yolcuları devlet hastanesine sevk edilecektir.
Yurtdışından gelen tüm yolcularımıza PCR (Polymerase Chain Reaction) testi uygulanmaktadır. Azami 3 saat içerisinde test sonucu verilmektedir.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/37dPPA9
via IFTTT