
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
1 Haziran 2020 Pazartesi
Uçuşlarda yer kalmadı Havayolları, uçuşlarına bugünden itibaren başlıyor. Sosyal mesafe kurallarının uygulanmadığı uçaklarda, yolcuların çekingen davranması beklenirken, kararın ardından bilet satışları patladı. Şehirlerarası seyahat yasağı kalktı. Havayolları, uçuşlarına bugünden itibaren başlıyor. Sosyal mesafe kurallarının uygulanmadığı uçaklarda, yolcuların çekingen davranması beklenirken, kararın ardından bilet satışları patladı. Hatta haziranın ilk haftası birçok uçuşta yer kalmadı. Bilet fiyatları geçen seneye göre yüzde 20 daha ucuz Dünya Gazetesi’nden Selenay Yağcı’nın haberine göre biletlerin normal bir haziran sezonuna göre yüzde 20 ucuz olması da dikkat çekiyor. Tek yön bilet fiyatı en düşük 150 lirayı görürken, en yüksek fiyat ise 389 lira oldu. Ayrıca yurtiçi uçak biletlerinde KDV’nin 3 ay süreyle yüzde 18›den yüzde 1’e çekilmesi de haziranda fiyatları düşürdü. Bugün için İstanbul’dan İzmir’e tek yön Pegasus 253 liraya, THY 252 liraya, AnadoluJet ise 212 liraya uçuyor. Otobüs fiyatı ise 160 lira. Pegasus, 1-2-3 Haziran için Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün belirlediği destinasyonlar çerçevesinde İstanbul Sabiha Gökçen’den karşılıklı olarak İzmir, Antalya ve Trabzon’a seferler planladı. Türk Haya Yolları (THY) de 1 Haziran’dan itibaren İstanbul Havalimanı ve Sabiha Gökçen’den Ankara, İzmir, Antalya ve Trabzon’a karşılıklı seferler başlatırken, uçuşların yüzde 80’ini da doldu. Bu süreci takiben 3 Haziran’dan itibaren ise diğer şehirlere uçuş planlanıyor. THY ilk uçuşunun Ankara’ya yaparken, Pegasus ilk uçuşu için İzmir’i tercih etti. SunExpress de 1 Haziran’dan itibaren Antalya ve İzmir’den, Adana, Diyarbakır, Gaziantep, Trabzon, Van, Samsun ve Kayseri’ye uçacak.
Havayolları, uçuşlarına bugünden itibaren başlıyor. Sosyal mesafe kurallarının uygulanmadığı uçaklarda, yolcuların çekingen davranması beklenirken, kararın ardından bilet satışları patladı.
Şehirlerarası seyahat yasağı kalktı. Havayolları, uçuşlarına bugünden itibaren başlıyor. Sosyal mesafe kurallarının uygulanmadığı uçaklarda, yolcuların çekingen davranması beklenirken, kararın ardından bilet satışları patladı. Hatta haziranın ilk haftası birçok uçuşta yer kalmadı.
Bilet fiyatları geçen seneye göre yüzde 20 daha ucuz
Dünya Gazetesi’nden Selenay Yağcı’nın haberine göre biletlerin normal bir haziran sezonuna göre yüzde 20 ucuz olması da dikkat çekiyor. Tek yön bilet fiyatı en düşük 150 lirayı görürken, en yüksek fiyat ise 389 lira oldu. Ayrıca yurtiçi uçak biletlerinde KDV’nin 3 ay süreyle yüzde 18›den yüzde 1’e çekilmesi de haziranda fiyatları düşürdü. Bugün için İstanbul’dan İzmir’e tek yön Pegasus 253 liraya, THY 252 liraya, AnadoluJet ise 212 liraya uçuyor. Otobüs fiyatı ise 160 lira.
Pegasus, 1-2-3 Haziran için Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün belirlediği destinasyonlar çerçevesinde İstanbul Sabiha Gökçen’den karşılıklı olarak İzmir, Antalya ve Trabzon’a seferler planladı. Türk Haya Yolları (THY) de 1 Haziran’dan itibaren İstanbul Havalimanı ve Sabiha Gökçen’den Ankara, İzmir, Antalya ve Trabzon’a karşılıklı seferler başlatırken, uçuşların yüzde 80’ini da doldu. Bu süreci takiben 3 Haziran’dan itibaren ise diğer şehirlere uçuş planlanıyor. THY ilk uçuşunun Ankara’ya yaparken, Pegasus ilk uçuşu için İzmir’i tercih etti. SunExpress de 1 Haziran’dan itibaren Antalya ve İzmir’den, Adana, Diyarbakır, Gaziantep, Trabzon, Van, Samsun ve Kayseri’ye uçacak.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2yRgPZz
via IFTTT
YURT İÇİ UÇUŞLAR BAŞLADI Yeni normal dönemin ilk uçuşunu İstanbul’dan Ankara’ya gerçekleştiriliyor. İlk sertifikayı alan İstanbul Havalimanı başta olmak üzere faaliyetlerine başlayan tüm havalimanı personelimize başarılar, yolcularımıza ve uçuş ekibimize de iyi yolculuklar diliyoruz. Yeni normal dönemin ilk uçuşunu İstanbul’dan Ankara’ya gerçekleştiriyoruz. İlk sertifikayı verdiğimiz İstanbul Havalimanımız başta olmak üzere faaliyetlerine başlayan tüm havalimanı personelimize başarılar, yolcularımıza ve uçuş ekibimize de iyi yolculuklar diliyorum. pic.twitter.com/HDV1grQMwu — Adil Karaismailoğlu (@akaraismailoglu) June 1, 2020
Yeni normal dönemin ilk uçuşunu İstanbul’dan Ankara’ya gerçekleştiriliyor.
İlk sertifikayı alan İstanbul Havalimanı başta olmak üzere faaliyetlerine başlayan tüm havalimanı personelimize başarılar, yolcularımıza ve uçuş ekibimize de iyi yolculuklar diliyoruz.
Yeni normal dönemin ilk uçuşunu İstanbul’dan Ankara’ya gerçekleştiriyoruz. İlk sertifikayı verdiğimiz İstanbul Havalimanımız başta olmak üzere faaliyetlerine başlayan tüm havalimanı personelimize başarılar, yolcularımıza ve uçuş ekibimize de iyi yolculuklar diliyorum.
— Adil Karaismailoğlu (@akaraismailoglu) June 1, 2020pic.twitter.com/HDV1grQMwu
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dlQXEf
via IFTTT
31 Mayıs 2020 Pazar
Singapur Hava Yolları – Sağlığınız ve Güvenliğiniz için Alınan Tedbirler

Singapur Hava Yolları – Sağlığınız ve Güvenliğiniz için Alınan Tedbirler SİNGAPUR HAVA YOLLARI VE SILKAIR OLARAK SAĞLIĞINIZI KORUMAK İÇİN ÖNEMLİ TEDBİRLER ALDI Covid-19 salgınının başlangıcından bu yana, temizlik kurallarını geliştirdi ve sizi güvende tutmak için gerekli önlemleri aldı. Sizlerin sağlığı ve güvenliği için aldığımız bu önlemlerin, Singapur Hava Yolları ve SilkAir yolculuk deneyiminize getirdiği geçici sınırlandırmalardan dolayı özür diliyor. Bizimle paylaştıkları basın bülteni aşağıdadır. Yolcularımızın ve mürettebatımızın sağlığı bizim önceliğimizdir. Covid-19 salgınının başlangıcından bu yana, temizlik kurallarımızı geliştirdik ve sizi güvende tutmak için gerekli önlemleri aldık. Tüm uçuşlarımızda en yüksek seviyede hizmet sunmaya bağlılığımızı yinelemekten mutluluk duyuyoruz. GELİŞTİRİLMİŞ KABİN TEMİZLİĞİMİZ Singapur Hava Yolları ve SilkAir uçaklarımız, uçuştan önce kapsamlı bir temizlik sürecinden geçmektedir. Her kabin sınıfı dikkatlice temizlendikten sonra, pencereler, tepsi masaları, el cihazları, uçak içi eğlence ekranları, lavabolar ve mutfaklar gibi ortak yüzeyler güçlü bir dezenfektanla temizlenir. Kulaklıklar, koltuk başlıkları, yastık kılıfları, çarşaflar ve battaniyeler her uçuştan sonra değiştirilir ve kullanılan tüm çamaşırlar yüksek sıcaklıklarda yıkanır. Eğer uçuşlarımızın birinde teşhis konmuş Covid-19 vakası olur ise, derinlemesine temizlik prosedürlerimiz devreye girer. Bu prosedürler normal işlemden beş kat daha uzun sürer ve tüm kabine dezenfektan püskürtülerek her yere ulaşması sağlanır. HEPA FİLTRE SİSTEMİMİZ Tüm uçaklarımız, havadaki mikropların %99.99’dan fazlasını etkili bir şekilde filtreleyen ve hastane ameliyathanelerinde kullanılanlara benzer bir performansa sahip olan Yüksek Verimli Partikül Hava (HEPA) Filtreleri ile donatılmıştır. Kabin hava dolaşımı daimidir ve hava her 2-3 dakikada bir (veya saatte 20-30 kez) yenilenir. Tüm bunlar yolcularımıza daha güvenli ve konforlu bir ortam sağlar. KABİN MÜRETTEBATI VE PİLOTLARIMIZ İÇİN TEDBİRLER Her uçuştan önce kabin ekibimiz ve pilotlarımızın ateşi ölçülür. Eğer personelimizden biri kendini rahatsız hissederse derhal bir doktora görünür. Kabin ekibimize uçakta kullanılmak üzere cerrahi maskeler, eldivenler ve el dezenfektanları da sağlanmaktadır. UÇAK İÇİ HİZMETLERDE DÜZENLEMELER Singapur Hava Yolları ve SilkAir olarak, COVID-19 salgını sırasında uçak içinde etkileşimi sınırlamak, müşterilerimizin ve mürettebatımızın sağlığını korumak için çeşitli önlemler aldık. Bu önlemler, tüm uçuşlarda uçak içi hizmetlerimizde bazı değişikliklere neden oldu. Düzenleyiciler tarafından gerekli görülmesi halinde uçuşlarımızda ek değişiklikler yaparak seyahat şartlarınızı geliştirmeye devam edeceğiz. YİYECEK VE İÇECEK İKRAMINDA DÜZENLEMELER Singapur’a varan tüm uçuşlarda Book The Cook servisi de dahil olmak üzere yemeklerin ön siparişi geçici olarak askıya alınmıştır. Singapur çıkışlı uçuşlarda ise sınırlı Book The Cook menü seçeneğinden tercih yapma imkanınız olacaktır. Özel yemek talebi olan yolcularımız, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) yönergelerine göre düzenlenmiş listeden tercih yapabilirler. Bu yemekler talep üzerine sunulacaktır. First Class ve Business Class yemekleri, Singapur’daki düzenlemeler uyarınca tek tepsili bir sunum olarak ikram edilecektir. Bu ikram, bir meze, bir ana yemek ve bir tatlıdan oluşacaktır. Tüm sınıflardaki alkol ikramları düzenlenmiş, satay, peynir ve meyve ikramları da First ve Business Class’ta geçici olarak askıya alınmıştır. UÇAK İÇİ YARDIMCI HİZMETLERDE DÜZENLEMELER Karşılama esnasında sunulan tüm sıcak havlu hizmetleri geçici olarak askıya alınmıştır. Menü kartları, dergiler ve diğer ürünler koltuk arkasındaki ceplerden kaldırılmıştır. Uçak içi ürün satışları tüm uçuşlar için askıya alınmıştır. Ancak, yolcularımız KrisShop ürünlerini online olarak satın alarak uçak içinde teslim alabilirler. Kulak tıkaçları, göz bantları, terlikler, çoraplar ve diş temizliği kitleri dahil olmak üzere başlıca kitler, seçili uçuşlarda ve sınıflarda sunulmaya devam edecektir. Singapur’a varan tüm uçuşlarda gazete ve dergiler geçici olarak sağlanamayacaktır. Singapur çıkışlı uçuşlarda daha az sayıda gazete sunulacak, ancak dergiler artık sunulmayacaktır. Sizlerin sağlığı ve güvenliği için aldığımız bu önlemlerin, Singapur Hava Yolları ve SilkAir olarak yolculuk deneyiminize getirdiğimiz geçici sınırlandırmalardan dolayı özür dileriz. Tüm uçuşlarımızda en yüksek seviyede hizmet sunmaya bağlılığımızı yinelemekten mutluluk duyuyoruz.
SİNGAPUR HAVA YOLLARI VE SILKAIR OLARAK
SAĞLIĞINIZI KORUMAK İÇİN ÖNEMLİ TEDBİRLER ALDI
Covid-19 salgınının başlangıcından bu yana, temizlik kurallarını geliştirdi ve sizi güvende tutmak için gerekli önlemleri aldı.
Sizlerin sağlığı ve güvenliği için aldığımız bu önlemlerin, Singapur Hava Yolları ve SilkAir yolculuk deneyiminize getirdiği geçici sınırlandırmalardan dolayı özür diliyor.
Bizimle paylaştıkları basın bülteni aşağıdadır.
Yolcularımızın ve mürettebatımızın sağlığı bizim önceliğimizdir. Covid-19 salgınının başlangıcından
bu yana, temizlik kurallarımızı geliştirdik ve sizi güvende tutmak için gerekli önlemleri aldık.
Tüm uçuşlarımızda en yüksek seviyede hizmet sunmaya bağlılığımızı yinelemekten mutluluk duyuyoruz.
GELİŞTİRİLMİŞ KABİN TEMİZLİĞİMİZ
Singapur Hava Yolları ve SilkAir uçaklarımız, uçuştan önce kapsamlı bir temizlik sürecinden geçmektedir. Her kabin sınıfı dikkatlice temizlendikten sonra, pencereler, tepsi masaları, el cihazları, uçak içi eğlence ekranları, lavabolar ve mutfaklar gibi ortak yüzeyler güçlü bir dezenfektanla temizlenir. Kulaklıklar, koltuk başlıkları, yastık kılıfları, çarşaflar ve battaniyeler her uçuştan sonra değiştirilir ve kullanılan tüm çamaşırlar yüksek sıcaklıklarda yıkanır.
Eğer uçuşlarımızın birinde teşhis konmuş Covid-19 vakası olur ise, derinlemesine temizlik prosedürlerimiz devreye girer. Bu prosedürler normal işlemden beş kat daha uzun sürer ve tüm kabine dezenfektan püskürtülerek her yere ulaşması sağlanır.
HEPA FİLTRE SİSTEMİMİZ
Tüm uçaklarımız, havadaki mikropların %99.99’dan fazlasını etkili bir şekilde filtreleyen ve hastane ameliyathanelerinde kullanılanlara benzer bir performansa sahip olan Yüksek Verimli Partikül Hava (HEPA) Filtreleri ile donatılmıştır. Kabin hava dolaşımı daimidir ve hava her 2-3 dakikada bir (veya saatte 20-30 kez) yenilenir. Tüm bunlar yolcularımıza daha güvenli ve konforlu bir ortam sağlar.
KABİN MÜRETTEBATI VE PİLOTLARIMIZ İÇİN TEDBİRLER
Her uçuştan önce kabin ekibimiz ve pilotlarımızın ateşi ölçülür. Eğer personelimizden biri kendini rahatsız hissederse derhal bir doktora görünür. Kabin ekibimize uçakta kullanılmak üzere cerrahi maskeler, eldivenler ve el dezenfektanları da sağlanmaktadır.
UÇAK İÇİ HİZMETLERDE DÜZENLEMELER
Singapur Hava Yolları ve SilkAir olarak, COVID-19 salgını sırasında uçak içinde etkileşimi sınırlamak, müşterilerimizin ve mürettebatımızın sağlığını korumak için çeşitli önlemler aldık. Bu önlemler, tüm uçuşlarda uçak içi hizmetlerimizde bazı değişikliklere neden oldu. Düzenleyiciler tarafından gerekli görülmesi halinde uçuşlarımızda ek değişiklikler yaparak seyahat şartlarınızı geliştirmeye devam edeceğiz.
YİYECEK VE İÇECEK İKRAMINDA DÜZENLEMELER
Singapur’a varan tüm uçuşlarda Book The Cook servisi de dahil olmak üzere yemeklerin ön siparişi geçici olarak askıya alınmıştır. Singapur çıkışlı uçuşlarda ise sınırlı Book The Cook menü seçeneğinden tercih yapma imkanınız olacaktır.
- Özel yemek talebi olan yolcularımız, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) yönergelerine göre düzenlenmiş listeden tercih yapabilirler. Bu yemekler talep üzerine sunulacaktır.
- First Class ve Business Class yemekleri, Singapur’daki düzenlemeler uyarınca tek tepsili bir sunum olarak ikram edilecektir. Bu ikram, bir meze, bir ana yemek ve bir tatlıdan oluşacaktır.
- Tüm sınıflardaki alkol ikramları düzenlenmiş, satay, peynir ve meyve ikramları da First ve Business Class’ta geçici olarak askıya alınmıştır.
UÇAK İÇİ YARDIMCI HİZMETLERDE DÜZENLEMELER
- Karşılama esnasında sunulan tüm sıcak havlu hizmetleri geçici olarak askıya alınmıştır.
- Menü kartları, dergiler ve diğer ürünler koltuk arkasındaki ceplerden kaldırılmıştır.
- Uçak içi ürün satışları tüm uçuşlar için askıya alınmıştır. Ancak, yolcularımız KrisShop ürünlerini online olarak satın alarak uçak içinde teslim alabilirler.
- Kulak tıkaçları, göz bantları, terlikler, çoraplar ve diş temizliği kitleri dahil olmak üzere başlıca kitler, seçili uçuşlarda ve sınıflarda sunulmaya devam edecektir.
- Singapur’a varan tüm uçuşlarda gazete ve dergiler geçici olarak sağlanamayacaktır.
- Singapur çıkışlı uçuşlarda daha az sayıda gazete sunulacak, ancak dergiler artık sunulmayacaktır.
Sizlerin sağlığı ve güvenliği için aldığımız bu önlemlerin, Singapur Hava Yolları ve SilkAir olarak yolculuk deneyiminize getirdiğimiz geçici sınırlandırmalardan dolayı özür dileriz. Tüm uçuşlarımızda en yüksek seviyede hizmet sunmaya bağlılığımızı yinelemekten mutluluk duyuyoruz.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2TUt3YM
via IFTTT
THY’DEN DÜNYA KABİN MEMURLARI GÜNÜ KUTLAMASI!

