SİNGAPUR HAVA YOLLARI VE SILKAIR OLARAK
SAĞLIĞINIZI KORUMAK İÇİN ÖNEMLİ TEDBİRLER ALDI
Covid-19 salgınının başlangıcından bu yana, temizlik kurallarını geliştirdi ve sizi güvende tutmak için gerekli önlemleri aldı.
Sizlerin sağlığı ve güvenliği için aldığımız bu önlemlerin, Singapur Hava Yolları ve SilkAir yolculuk deneyiminize getirdiği geçici sınırlandırmalardan dolayı özür diliyor.
Bizimle paylaştıkları basın bülteni aşağıdadır.
Yolcularımızın ve mürettebatımızın sağlığı bizim önceliğimizdir. Covid-19 salgınının başlangıcından
bu yana, temizlik kurallarımızı geliştirdik ve sizi güvende tutmak için gerekli önlemleri aldık.
Tüm uçuşlarımızda en yüksek seviyede hizmet sunmaya bağlılığımızı yinelemekten mutluluk duyuyoruz.
GELİŞTİRİLMİŞ KABİN TEMİZLİĞİMİZ
Singapur Hava Yolları ve SilkAir uçaklarımız, uçuştan önce kapsamlı bir temizlik sürecinden geçmektedir. Her kabin sınıfı dikkatlice temizlendikten sonra, pencereler, tepsi masaları, el cihazları, uçak içi eğlence ekranları, lavabolar ve mutfaklar gibi ortak yüzeyler güçlü bir dezenfektanla temizlenir. Kulaklıklar, koltuk başlıkları, yastık kılıfları, çarşaflar ve battaniyeler her uçuştan sonra değiştirilir ve kullanılan tüm çamaşırlar yüksek sıcaklıklarda yıkanır.
Eğer uçuşlarımızın birinde teşhis konmuş Covid-19 vakası olur ise, derinlemesine temizlik prosedürlerimiz devreye girer. Bu prosedürler normal işlemden beş kat daha uzun sürer ve tüm kabine dezenfektan püskürtülerek her yere ulaşması sağlanır.
HEPA FİLTRE SİSTEMİMİZ
Tüm uçaklarımız, havadaki mikropların %99.99’dan fazlasını etkili bir şekilde filtreleyen ve hastane ameliyathanelerinde kullanılanlara benzer bir performansa sahip olan Yüksek Verimli Partikül Hava (HEPA) Filtreleri ile donatılmıştır. Kabin hava dolaşımı daimidir ve hava her 2-3 dakikada bir (veya saatte 20-30 kez) yenilenir. Tüm bunlar yolcularımıza daha güvenli ve konforlu bir ortam sağlar.
KABİN MÜRETTEBATI VE PİLOTLARIMIZ İÇİN TEDBİRLER
Her uçuştan önce kabin ekibimiz ve pilotlarımızın ateşi ölçülür. Eğer personelimizden biri kendini rahatsız hissederse derhal bir doktora görünür. Kabin ekibimize uçakta kullanılmak üzere cerrahi maskeler, eldivenler ve el dezenfektanları da sağlanmaktadır.
UÇAK İÇİ HİZMETLERDE DÜZENLEMELER
Singapur Hava Yolları ve SilkAir olarak, COVID-19 salgını sırasında uçak içinde etkileşimi sınırlamak, müşterilerimizin ve mürettebatımızın sağlığını korumak için çeşitli önlemler aldık. Bu önlemler, tüm uçuşlarda uçak içi hizmetlerimizde bazı değişikliklere neden oldu. Düzenleyiciler tarafından gerekli görülmesi halinde uçuşlarımızda ek değişiklikler yaparak seyahat şartlarınızı geliştirmeye devam edeceğiz.
YİYECEK VE İÇECEK İKRAMINDA DÜZENLEMELER
Singapur’a varan tüm uçuşlarda Book The Cook servisi de dahil olmak üzere yemeklerin ön siparişi geçici olarak askıya alınmıştır. Singapur çıkışlı uçuşlarda ise sınırlı Book The Cook menü seçeneğinden tercih yapma imkanınız olacaktır.
Özel yemek talebi olan yolcularımız, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) yönergelerine göre düzenlenmiş listeden tercih yapabilirler. Bu yemekler talep üzerine sunulacaktır.
First Class ve Business Class yemekleri, Singapur’daki düzenlemeler uyarınca tek tepsili bir sunum olarak ikram edilecektir. Bu ikram, bir meze, bir ana yemek ve bir tatlıdan oluşacaktır.
Tüm sınıflardaki alkol ikramları düzenlenmiş, satay, peynir ve meyve ikramları da First ve Business Class’ta geçici olarak askıya alınmıştır.
UÇAK İÇİ YARDIMCI HİZMETLERDE DÜZENLEMELER
Karşılama esnasında sunulan tüm sıcak havlu hizmetleri geçici olarak askıya alınmıştır.
Menü kartları, dergiler ve diğer ürünler koltuk arkasındaki ceplerden kaldırılmıştır.
Uçak içi ürün satışları tüm uçuşlar için askıya alınmıştır. Ancak, yolcularımız KrisShop ürünlerini online olarak satın alarak uçak içinde teslim alabilirler.
Kulak tıkaçları, göz bantları, terlikler, çoraplar ve diş temizliği kitleri dahil olmak üzere başlıca kitler, seçili uçuşlarda ve sınıflarda sunulmaya devam edecektir.
Singapur’a varan tüm uçuşlarda gazete ve dergiler geçici olarak sağlanamayacaktır.
Singapur çıkışlı uçuşlarda daha az sayıda gazete sunulacak, ancak dergiler artık sunulmayacaktır.
Sizlerin sağlığı ve güvenliği için aldığımız bu önlemlerin, Singapur Hava Yolları ve SilkAir olarak yolculuk deneyiminize getirdiğimiz geçici sınırlandırmalardan dolayı özür dileriz. Tüm uçuşlarımızda en yüksek seviyede hizmet sunmaya bağlılığımızı yinelemekten mutluluk duyuyoruz.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2TUt3YM
via IFTTT
“Bir Zafer Anıtı: İstanbul Havalimanı” Belgeseli İzleyiciyle Buluşuyor
Cumhuriyet tarihinin en büyük projesi olan İstanbul Havalimanı’nın, fikir aşamasından tam kapasiteyle operasyona başladığı döneme kadar geçen süreci anlatan “Bir Zafer Anıtı: İstanbul Havalimanı” belgeseli 31 Mayıs Pazar günü (bugün) izleyiciyle buluşuyor.Belgeselde, Türkiye’nin havacılık sektöründeki iddiasını ortaya koyan İstanbul Havalimanı projesinin yapımındaki tüm detaylar, en ince ayrıntısına kadar aktarılıyor.
Türkiye’yi havacılıkta zirveye taşıyan İstanbul Havalimanı’nın planlamadan inşaat sürecine, inşaat sürecinden operasyon süreçlerine geçişini anlatan, 56 dakika süren ‘Bir Zafer Anıtı: İstanbul Havalimanı’ belgeseli, 31 Mayıs Pazar günü saat 20:00’de ilk kez İGA İstanbul Havalimanı Youtube hesabında, televizyonlarda yayınlanıyor.
Belgesel 1857 günlük çalışmanın ürünü…
”Bir Zafer Anıtı: İstanbul Havalimanı” belgeseli için 230 saati aşan görüntüler kaydedilirken, prodüksiyon ve post prodüksiyon aşamasında ise 100’ün üzerinde kişi emek verdi. Bin 857 günlük çalışmanın ürünü olan belgesel 20 kamerayla, 100 farklı noktadan 3 yıllık timelapse görüntüleri kullanılarak oluşturuldu. 61 ay boyunca her detayın kayıt altına alındığı belgesel için toplamda 40 terabayt veri kaydedildi.
Sadece bir havalimanı değil, bir zafer anıtı…
İstanbul Havalimanı’nın inşaatında, 12 bin 400 sondaj yapıldı, araştırma çukuru açıldı. 3 bin 159 araç ve makine aralıksız çalıştı. 750 milyon metreküp toprak kazıldı. 320 milyon metreküp dolgu yapıldı. 7 milyon metreküp beton döküldü. ”Bir Zafer Anıtı: İstanbul Havalimanı” belgeselinde benzersiz mimarisi, güçlü alt yapısı, üstün teknolojisi ve sunduğu üst düzey yolculuk deneyiminin yanı sıra Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı ve küresel bir HUB olan İstanbul Havalimanı’nın gurur verici serüveni, dinamik bir kurguyla gözler önüne seriliyor.
Dünyadaki diğer havalimanı inşaatlarıyla karşılaştırılan projenin, normal şartlarda 10 yıl süreceği aktarılırken, İstanbul Havalimanı’nın 42 ay gibi rekor bir sürede bitirildiğine dikkat çekiliyor. Bu tip projelerde tasarım süresinin bile 4 yıl sürebileceği, İGA’nın bu süre zarfında havalimanı inşaatını bitirip, işletmeye açmasının gerektiği anlatılıyor. Belgeselde, açılış tarihi 29 Ekim 2018 olarak belirlenen İstanbul Havalimanı’nın zorlu inşaat sürecinin 42 ay gibi rekor bir süreye sığdırıldığı belirtilirken; havalimanının inşa edildiği âtıl durumdaki arazinin depreme dayanaklı hâle getirilerek, Türkiye ekonomisine sürdürülebilir katma değer sağlayacak bir cevhere dönüştürüldüğünün altı çiziliyor.
Mimar Sinan’a saygı niteliğinde terminal tasarımı…
Belgeselde İstanbul Havalimanı’nın, çağdaşlık ile fonksiyonelliği bir arada ele aldığı, özgün bir tasarıma sahip olduğu vurgulanırken, havalimanı terminalinin mimari anlamda ilhamını İstanbul’un kültürel mirasından aldığı da aktarılıyor. Ayrıca, terminalde İstanbul camilerinin, hamamlarının, kubbelerinin ve daha birçok tarihi yapının zenginliği, proje mimarisinde ince ince işlenirken; Türk-İslam sanat ve mimarisi motiflerinin projeye güzellik, doku ve derinlik kattığından da söz ediliyor. Bilindiği üzere İstanbul Havalimanı’nın hava trafik kontrol kulesi, yüzyıllardır İstanbul’un simgesi haline gelen ve Türk-İslam tarihinde kültürel öneme sahip lale figüründen esinlenerek tasarlanmıştı. Diğer yandan terminal çatılarında da Mimar Sinan’ın tasarımlarına göndermeler bulunuyor.
Belgeselde yolcu konforu için her detayın düşünüldüğü İstanbul Havalimanı’nda, bagajlar için uluslararası teknolojinin yerinde inşa edildiğine de dikkat çekiliyor. Saatte 30 bin bagaj işleme kabiliyeti olan 42 km uzunluğundaki bagaj sistemiyle13 check-in adasından toplanan bagajlar, uçaklara ve yolculara vakit kaybettirilmeden ulaştırılıyor. Bu uygulama için yüksek teknoloji, robotlar ve yapay zekâ sistemleri kullanıldığı da özellikle ifade ediliyor.
Türkiye’nin 2023 vizyonuna önemli katkı…
Bir havalimanı olmanın ötesinde, bir “Zafer Anıtı” olarak nitelendirilen İstanbul Havalimanı’nın öyküsünün anlatıldığı belgesel, havalimanını bugüne taşıyan sürece de ışık tutuyor. Atatürk Havalimanı’nın kapasitesini doldurması, artan yolcu trafiğine ve Türkiye’nin uluslararası havacılık arenasındaki atılımlarına cevap verecek durumda olmaması üzerine İstanbul Havalimanı projesinin ortaya çıktığının aktarıldığı belgeselde; havalimanının Türkiye’nin 2023 vizyonuna da önemli katkı yapacağı vurgulanıyor.
Hem akıllı hem de çevre dostu havalimanı…
Filmde, güçlü altyapısının yanı sıra lale biçimindeki tasarım ödüllü hava trafik kulesi, enerji verimliliği sağlayan bina ve çatı sistemleri ile İstanbul Havalimanı’nın eşine az rastlanır bir havalimanı olduğu yansıtılırken; havalimanın ‘Sıfır Atık’ konseptini benimsenmesiyle çevre ve sürdürülebilirlik açısından da sektöre yeni bir soluk getirdiği vurgulanıyor. Ayrıca, teknolojik açıdan da üst düzey bir altyapıya sahip olan İstanbul Havalimanı’nın pist trafik sistemi, bagaj sistemi gibi yüzden fazla özel yazılım ve donanım içeren yüksek teknoloji donanımlarının yanı sıra robotlar ve yapay zekâ ile de kurgulandığı belirtiliyor.
Cumhuriyet’imizin 95. yıl dönümünde ‘İstanbul’ ismiyle hizmete girdi…
Belgeselin en heyecan verici bölümlerinden birini de havalimanının açılış törenine ait görüntüler oluşturuyor. İnşaat aşaması 42 ay gibi rekor sürede tamamlanan İstanbul Havalimanı’nın açılışı, Cumhuriyet’imizin 95. yıl dönümüne denk gelen 29 Ekim 2018 tarihinde gerçekleştiriliyor. Açılış, İstanbul Havalimanı’nı “Zafer Anıtı” olarak nitelendiren Türkiye CumhuriyetiCumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılırken, havalimanına ‘İstanbul’ ismi de açılış töreninde bizzat Cumhurbaşkanımız tarafından veriliyor.
İstanbul Havalimanı’nın, 6 Nisan 2019 tarihinde tam kapasite operasyonlara başlamadan önce tüm operasyon süreçlerinin birbiriyle koordineli ve hatasız çalıştığını test etme amacıyla “Operasyonel Hazırlık ve Havalimanı Transferi” yani kısaca ORAT olarak adlandırılan süreçte ön testlerin nasıl yapıldığı da anlatıldı. İstanbul Havalimanı’nın tam kapasiteyle hizmete girmesinden önceki son dönemeç olan, Atatürk Havalimanı’nın uçuşlara kapatılarak 47 bin 300 ton ağırlığındaki malzemenin taşınmasının anlatıldığı “Büyük Göç’ün heyecanı da belgeselde tüm ayrıntılarıyla aktarılıyor. Türkiye’nin lojistik sektöründeki başarısına da ışık tutan o anlar, uzun yıllar unutulmayacak görüntülerle ekranlara taşınıyor.
İstanbul Havalimanı ile havacılıkta artık kuralları biz koyuyoruz…
İstanbul Havalimanı’nın fikir aşamasından tam kapasiteyle operasyona başladığı döneme kadar geçen süreci aktaran “Bir Zafer Anıtı: İstanbul Havalimanı” belgeseli hakkındaki düşüncelerini ifade eden İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Kadri Samsunlu; “Tüm dünyayla birlikte ülke olarak Kovid-19 salgınına karşı 2 ayı aşkın süredir önemli bir mücadele veriyoruz, ancak artık normalleşme süreciyle birlikte uçuşlara yeniden başlayacağımız günleri iple çekiyoruz. Üst düzey önlemler aldık, İstanbul Havalimanı’nda seyahat edeceklere ‘güvenli ve hijyeni üst seviyede tutan bir havalimanı’ vadediyoruz. Havalimanımızda uçuşların yeniden başlayacağı tarihi ‘Yeniden Doğuş’ olarak niteledik. Yayınlanacak belgeselimizde ise ilk doğuşumuzu anlatıyoruz. Azmimiz, kararlılığımız ile imkânsız denileni başardığımız anlara tüm Türkiye tanıklık edecek. Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan’ın ‘Zafer Anıtı’ olarak nitelediği, Cumhuriyet tarihimizin en büyük projesi olan İstanbul Havalimanı’nın inşaat sürecinden operasyon süreçlerine kadar binlerce kişi omuz omuza, azimle çalıştı. Bu projenin gerçekleşmesi için maddi ve manevi her türlü desteği sunan ve en önemlisi İGA’yı var eden ortaklarımız, Kalyon Holding, Cengiz Holding, Mapa Holding, Limak Holding’e şükranlarımı sunuyorum. Ülkemiz ve eşsiz şehir İstanbul adına, 42 ay boyunca gecesini gündüzüne katan 183 bin 585 çalışanımızın her birine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. İstanbul Havalimanı, Türkiye için öyle büyük bir öneme sahip ki; düşünün, İstanbul’dan üç saat uzaklıkta, tam üç kıta var. Bu bir buçuk milyar insan, 130 farklı rota demek. Bir anlamda tarihi İpek Yolu’nu yeniden canlandırarak; uluslararası havacılığın en önemli hub’ı olmayı kısa sürede başardık. Ülkemize böyle bir eser kazandırdığımız için gurur duyuyoruz. Bu eser, Türk mühendisliğinin, güçlü ekonomimizin ve en önemlisi Türk insanın azminin eseridir. Bu başarı hikâyesinin hafızalara kazınması ve yeni projelere örnek olması için bu belgeseli hazırladık. Kovid-19 salgının ülkemizde ve dünyada etkilerinin azalmasıyla uluslararası havacılığın canlanmasını ve yeniden yolcularımızı göklerle buluşturmayı diliyorum.” dedi.
Bir Zafer Anıtı: İstanbul Havalimanı Belgeselinin Künyesi
Yönetmen: M. Bilal Eroğlu
Yapımcı: Ömer Abra, Ali Yorgancıoğlu
Senaryo: Aybars Bora Kahyaoğlu
Özgün Müzik: Yücel Arzen
Seslendirme: Uğur Taşdemir
Hikâye ve Proje Danışmanlık: Scott Michnichk, Ahmet Özdemir, Anavana Concept Agency
Teknik Danışman: Uğur İçbak
Helikopter Çekimleri Görüntü Yönetmeni: Uğur İçbak
Post Prodüksiyon: Sinefekt
Proje Koordinatörü: Emrah Akalın, Murat Kahraman, Celal Karasakal
NASA astronotu Chris Cassidy tarihi fırlatma öncesinde Uluslararası Uzay İstasyonu’ndan Kennedy Uzay Merkezi’nin fotoğrafını çekerek önemli anı ölümsüzleştirdi.
Cassidy fotoğrafı SpaceX ve NASA ortaklığında iki astronotun Amerikan topraklarından fırlatılmadan iki dakika önce çektiği öğrenildi.
Fotoğraf NASA’nın sosyal meyda hesabından paylaşılırken, karenin 250 mil kadar yükselikteki astronot Chris Cassidy tarafından çekildiği ifade edildi.