
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
21 Mayıs 2020 Perşembe
S&P THY’nin kredi notunu teyit ederken 6 Avrupalı havayolu şirketinin notlarını düşürdü

S&P THY’nin kredi notunu teyit ederken 6 Avrupalı havayolu şirketinin notlarını düşürdü Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu S&P, THY’nin kredi notunu teyit ederken 6 Avrupalı havayolu şirketinin notlarını düşürdüğünü açıkladı. Dünya’nın aktardığı habere göre, uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu S&P, Türk Hava Yolları’nın kredi notunu teyit etti, 6 Avrupalı hava yolu şirketinin notlarını ise düşürdü. IAG ve British Airways’in kredi notlarını iki kademe indiren S&P Global, görünümlerini de ‘negatif’ olarak belirledi. S&P, Air Baltic, Lufthansa, easyJet ve TAP Air Portugal’ın kredi notlarını bir kademe düşürürken, Ryanair ve SAS’ın kredi notlarını negatif izlemede tutmaya devam etti. THY’nin uzun vadeli kredi notunu ‘B’ olarak teyit eden S&P, görünümünü ‘negatif’ olarak belirledi. S&P ayrıca THY’nin 2015-1 tahvillerinin görünümünü de BB’den BB-‘ye çekti.
Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu S&P, THY’nin kredi notunu teyit ederken 6 Avrupalı havayolu şirketinin notlarını düşürdüğünü açıkladı.
Dünya’nın aktardığı habere göre, uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu S&P, Türk Hava Yolları’nın kredi notunu teyit etti, 6 Avrupalı hava yolu şirketinin notlarını ise düşürdü.
IAG ve British Airways’in kredi notlarını iki kademe indiren S&P Global, görünümlerini de ‘negatif’ olarak belirledi.
S&P, Air Baltic, Lufthansa, easyJet ve TAP Air Portugal’ın kredi notlarını bir kademe düşürürken, Ryanair ve SAS’ın kredi notlarını negatif izlemede tutmaya devam etti.
THY’nin uzun vadeli kredi notunu ‘B’ olarak teyit eden S&P, görünümünü ‘negatif’ olarak belirledi. S&P ayrıca THY’nin 2015-1 tahvillerinin görünümünü de BB’den BB-‘ye çekti.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/36l3sgu
via IFTTT
İstanbul Havalimanı’nda açılacak olan 3. pist uçaklardaki taksi sürelerini kısaltacak

İstanbul Havalimanı’nda açılacak olan 3. pist uçaklardaki taksi sürelerini kısaltacak İGA CEO/ Samsunlu: İstanbul Havalimanı’nda açılacak olan 3. pist uçaklardaki taksi sürelerini kısaltacak. İş Dünyası programına konuk olan İGA İstanbul Havalimanı CEO’su Kadri Samsunlu, İstanbul Havalimanı’nda 18 Haziran’da açılacak olan 3. pist hakkındaki detayları ve Kovid-19 sonrası sektöre dair gelişmeleri aktardı. İstanbul Havalimanı Ceo’su Kadri Samsunlu, Covid-19 sürecinde büyük ve geniş havalimanlarının en büyük avantaja sahip olduklarını söyledi. İstanbul Havalimanı Ceo’su Kadri Samsunlu, İstanbul Havalimanı’nın yeni normale geçişte hangi önlemler alındı? İstanbul Havalimanı Covid-19 sonrası döneme nasıl hazırlanıyor? Sağlıklı seyahat için nasıl çalışmalar yapıldı? Sosyal mesafe nasıl sağlanacak? Terminalde ne tür yeni uygulamalar hayata geçecek? gibi normalleşme sürecinde ne çok merak edilen soruları yanıtladı. Yolculara güven oluşturmalıyız Korona bir sağlık krizi. Havacılık bunu ebolada, domuz gribinde, veya sarsta yaşadı ama bu boyutta ilk kez yaşıyor. Ciddi anlamda da güven oluşturulmasına ihtiyacımız var. Hem havalimanları olarak hem havayolları olarak. İstanbul Havalimanı olarak çok kapsamlı uygulamalar yaptık. Bizim işimizin içinde olan her paydaşı da bu sürecin içine katarak yolculara ihtiyaç duydukları güveni oluşturacak önlemleri hayata geçirdik. Havalimanı ulaşımında ne gibi önlemler alındı? Havalimanına gelişlerde taksi ve otobüslerde sosyal mesafe sağladık. Taksilerde öndeki şoförle yolcu arasına bir branda gererek teması kestik. Ayrıca taksiler günlük dezenfekte ediliyor. Araçlarda el dezenfektanı bulundurmak zorunluluk haline getirildi. Otobüslerde ise her sırada bir kişi oturuyor. Sosyal mesafe korunuyor. Her gün dezenfekte işlemi otobüslerde de yapılıyor. Ve en önemlisi de yolcuların her istedikleri anda onlara hizmet veren personel çalışıyor. Havalimanına steril bir giriş sağlanıyor Havalimanına girişlerde ise bir paspas bulunuyor. Yolcular buna basarak terminale giriş yapıyorlar. Çünkü koronavirüs ayakkabıların altından da transfer olabiliyor. Havalimanına steril bir giriş sağlanıyor. Bu uygulama her kapıda olacak ve yolcu bu paspaslara basmadan içeri giremeyecek. İçeriye girdikten sonra sizi bir termal kamera karşılıyor. Bu termal kamerada vücut sıcaklığınızı ölçüyor. Eğer sıcaklığınız 37,5’un üstündeyse sistem alarm veriyor. Bu yolcuları ayırıyoruz. Burada bulunan bekleme odalarına alıp diğer yolcularla temasını kesiyoruz. Daha sonra Hudutlar ve Sahiller Sağlık Müdürlüğü’ndeki doktorlar gelip kişiyle alakalı karar veriliyor. Böylece sıkıntılı yolcular diğer yolculardan ayrılıyor. X-RAY geçişlerinde fiziksel temas en son konu olacak Ondan sonra x-ray cihazları geliyor. Burada çalışan personelimiz yolcularla yakın temasta oldukları için siperlik, maske, eldiven takıyorlar ayrıca sosyal mesafeyi korumak için yerlerde uyarı yapışkanları bulunuyor. Bu yapışkanlar havalimanın her yerinde mevcut. Yolcunun gideceği her alanda bu tarz işaretlemeleri, yönlendirmeleri koymuş durumdayız. X-ray geçişlerinde fiziksel temas en son konu olacak. Onun öncesinde bizin dış hatlar ikinci güvenlikte bulunan body scanner uygulamamız bulunuyor. Bu makinalardan ön girişe de koymak istiyoruz. Bu şekilde personelimiz yolcuya el temasında bulunmayacak. Dünyadaki havalimanlarından farklı olarak iki güvenlik geçişi olan ülkeyiz biz. Bu x-ray geçişlerindeki en önemli konu da bagaj temizliği. Herkesin ellediği ekipmanlar. Bunları da personelimiz tek tek temizliyor. Eğer havalimanı çok yoğun olursa ikinci plan olarak ultraviyole hijyen sistemine geçeceğiz. Bantlarımızın, tepsilerimizin üretici şirketiyle görüştük 7-10 gün içinde bu sistemi de kurabileceğimizin onayını aldık. Havalimanında bulunan ATM’ler için de siperlikler koyduk.
İGA CEO/ Samsunlu: İstanbul Havalimanı’nda açılacak olan 3. pist uçaklardaki taksi sürelerini kısaltacak.
İş Dünyası programına konuk olan İGA İstanbul Havalimanı CEO’su Kadri Samsunlu, İstanbul Havalimanı’nda 18 Haziran’da açılacak olan 3. pist hakkındaki detayları ve Kovid-19 sonrası sektöre dair gelişmeleri aktardı.
İstanbul Havalimanı Ceo’su Kadri Samsunlu, Covid-19 sürecinde büyük ve geniş havalimanlarının en büyük avantaja sahip olduklarını söyledi.
İstanbul Havalimanı Ceo’su Kadri Samsunlu, İstanbul Havalimanı’nın yeni normale geçişte hangi önlemler alındı? İstanbul Havalimanı Covid-19 sonrası döneme nasıl hazırlanıyor? Sağlıklı seyahat için nasıl çalışmalar yapıldı? Sosyal mesafe nasıl sağlanacak? Terminalde ne tür yeni uygulamalar hayata geçecek? gibi normalleşme sürecinde ne çok merak edilen soruları yanıtladı.
Yolculara güven oluşturmalıyız
Korona bir sağlık krizi. Havacılık bunu ebolada, domuz gribinde, veya sarsta yaşadı ama bu boyutta ilk kez yaşıyor. Ciddi anlamda da güven oluşturulmasına ihtiyacımız var. Hem havalimanları olarak hem havayolları olarak. İstanbul Havalimanı olarak çok kapsamlı uygulamalar yaptık. Bizim işimizin içinde olan her paydaşı da bu sürecin içine katarak yolculara ihtiyaç duydukları güveni oluşturacak önlemleri hayata geçirdik.
Havalimanı ulaşımında ne gibi önlemler alındı?
Havalimanına gelişlerde taksi ve otobüslerde sosyal mesafe sağladık. Taksilerde öndeki şoförle yolcu arasına bir branda gererek teması kestik. Ayrıca taksiler günlük dezenfekte ediliyor. Araçlarda el dezenfektanı bulundurmak zorunluluk haline getirildi. Otobüslerde ise her sırada bir kişi oturuyor. Sosyal mesafe korunuyor. Her gün dezenfekte işlemi otobüslerde de yapılıyor. Ve en önemlisi de yolcuların her istedikleri anda onlara hizmet veren personel çalışıyor.
Havalimanına steril bir giriş sağlanıyor
Havalimanına girişlerde ise bir paspas bulunuyor. Yolcular buna basarak terminale giriş yapıyorlar. Çünkü koronavirüs ayakkabıların altından da transfer olabiliyor. Havalimanına steril bir giriş sağlanıyor. Bu uygulama her kapıda olacak ve yolcu bu paspaslara basmadan içeri giremeyecek. İçeriye girdikten sonra sizi bir termal kamera karşılıyor. Bu termal kamerada vücut sıcaklığınızı ölçüyor. Eğer sıcaklığınız 37,5’un üstündeyse sistem alarm veriyor. Bu yolcuları ayırıyoruz. Burada bulunan bekleme odalarına alıp diğer yolcularla temasını kesiyoruz. Daha sonra Hudutlar ve Sahiller Sağlık Müdürlüğü’ndeki doktorlar gelip kişiyle alakalı karar veriliyor. Böylece sıkıntılı yolcular diğer yolculardan ayrılıyor.
X-RAY geçişlerinde fiziksel temas en son konu olacak
Ondan sonra x-ray cihazları geliyor. Burada çalışan personelimiz yolcularla yakın temasta oldukları için siperlik, maske, eldiven takıyorlar ayrıca sosyal mesafeyi korumak için yerlerde uyarı yapışkanları bulunuyor. Bu yapışkanlar havalimanın her yerinde mevcut. Yolcunun gideceği her alanda bu tarz işaretlemeleri, yönlendirmeleri koymuş durumdayız. X-ray geçişlerinde fiziksel temas en son konu olacak.
Onun öncesinde bizin dış hatlar ikinci güvenlikte bulunan body scanner uygulamamız bulunuyor. Bu makinalardan ön girişe de koymak istiyoruz. Bu şekilde personelimiz yolcuya el temasında bulunmayacak. Dünyadaki havalimanlarından farklı olarak iki güvenlik geçişi olan ülkeyiz biz. Bu x-ray geçişlerindeki en önemli konu da bagaj temizliği. Herkesin ellediği ekipmanlar. Bunları da personelimiz tek tek temizliyor. Eğer havalimanı çok yoğun olursa ikinci plan olarak ultraviyole hijyen sistemine geçeceğiz. Bantlarımızın, tepsilerimizin üretici şirketiyle görüştük 7-10 gün içinde bu sistemi de kurabileceğimizin onayını aldık. Havalimanında bulunan ATM’ler için de siperlikler koyduk.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2zacWPH
via IFTTT
IATA: Havacılığın Yol Haritası Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), COVID-19 krizinin ortasında yolcu uçuşlarının yeniden başlatılması için biyogüvenliğe yönelik önerilen geçici katmanlı yaklaşımının ayrıntılarını açıkladı. Yol Haritasının öne çıkan başlıkları IATA Uçuş öncesi, hükümetlerin eVisa veya elektronik seyahat yetkilendirme programları gibi güvenilir kanallar kullanılarak gereken sağlık bilgileri de dahil olmak üzere seyahat öncesinde yolcu verilerini toplama ihtiyacını öngörmektedir. IATA, Kalkış havaalanında birkaç kat koruyucu önlem öngörmekte: Terminal binasına erişim , havaalanı / havayolu çalışanları ve yolcuları ile sınırlandırılmalıdır (engelli veya refakatsiz yolcular hariç ) Terminal binasına giriş noktalarında eğitimli hükümet personeli tarafından ateş ölçümü Bekleme düzeni de dahil olmak üzere tüm yolcu süreçleri boyunca fiziksel mesafe Yerel yönetmeliklere uygun olarak personel ve yolcu için Maske kullanımı Temas noktalarını ve kuyrukları azaltmak için mümkün olduğunca yolcular tarafından kullanılabilecek self servis seçenekleri Yeniden tasarlanmış uçağa geçiş / yolcu salonları. Teması azalatacak şekilde ve el bagajı sınırlamaları için mümkün olduğunca verimli olarak yapılmalıdır Yerel yönetmeliklere uygun olarak yüksek temas alanlarının temizlenmesi ve sanitasyonu . Bu, el dezenfektanının geniş kullanılabilirliğini içerir Uçuş sırasında, IATA birkaç koruyucu tedbir öngörmektedir: Tüm yolcular için yüz maskeleri ve mürettebat için cerrahi olmayan maskeler gereklidir. Yolcular ve mürettebat arasındaki etkileşimi azaltmak için basitleştirilmiş kabin servisi ve önceden paketlenmiş catering Kabindeki yolcuların toplanmasının azaltılması , örneğin tuvaletler için kuyrukları yasaklamak. Kabinin gelişmiş ve daha sık derinlemesine temizliği IATA Varış havaalanında bazı tedbirler öngörmektedir. Yetkililer tarafından istenmesi halinde eğitimli hükümet personeli tarafından sıcaklık taraması Mobil uygulamalar ve biyometrik teknolojilerin kullanımı da dahil olmak üzere gümrük ve sınır kontrolü için otomatik prosedürler Sıkışıklığı ve kuyruğu azaltarak sosyal mesafeyi mümkün kılmak için hızlandırılmış bagaj işleme ve iadesi Gelişte riski azaltmak için hükümetler tarafından sağlık beyanlarının ve temas takibinin yapılması bekleniyor. IATA, bu önlemlerin geçici olması, düzenli olarak gözden geçirilmesi, daha etkin seçeneklerin tanımlanması gerektiğinde değiştirilmesi veya gereksiz hale gelmeleri durumunda kaldırılması gerektiğini vurguladı. Özellikle, IATA bir aşı bulunana kadar etkili seyahat etmeyi kolaylaştırmak için iki önemli konuyu dile getirdi: COVID-19 testi: IATA ölçeklenebilir, doğru ve hızlı sonuçlar elde edildiğinde testi destekler. Seyahat sürecinin başlangıcında yapılan testler, seyahat edenleri ve hükümetleri güvence altına alacak ‘steril’ bir seyahat ortamı yaratacaktır. Bağışıklık pasaportları: IATA, bilim kurullarınca ve hükümetler tarafından risksiz seyahat edenleri ayırmak için geliştirilecek bağışıklık pasaport uygulamalarını desteklemektedir.. IATA, uçakta sosyal mesafeye ve varışta karantina önlemlerine karşı olduğunu yineledi: Sıcaklık kontrolleri ve kontrat takibi kombinasyonu ile karantina önlemleri alınmaktadır . Sıcaklık taraması, semptomatik yolcuların seyahat etme riskini azaltırken, sağlık bildirimleri ve varıştan sonra temas takibi, ithal vakaların yerel iletim zincirlerine dönüşme riskini azaltır. Uçuştaki sosyal mesafeler (orta koltuğu açık bırakarak), kabinin özelliklerini azaltan ( yolcular öne doğru bakmaktadır, hava akışı tavandan zemine doğru olmaktadır. Koltuklar aynı zamanda bariyer görevi görürürek ileri ve geri iletimi keser. Uçaklarda ameliyathane standartlarında çalışan hava filtrasyon sistemleri mevcuttur). Küresel olarak kabul edilen önlemlerin karşılıklı tanınması, uluslararası seyahatin yeniden başlaması için kritik öneme sahiptir. IATA’nın yol haritası, havacılığın güvenli bir şekilde yeniden başlatılması için gerekli küresel standartları geliştirmekle görevli olan Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün (ICAO) tarafından da desteklemektedir. “Yol Haritası, endüstrinin havacılığın güvenli bir şekilde yeniden başlatılması konusundaki üst düzey düşüncesidir. Zamanlama çok önemlidir. Ülkelerin sosyal ve ekonomik toparlanmasında havacılığın önemi hükümetlerce bilinmektedir. Bu yüzden önümüzdeki aylarda sınırların aşamalı olarak yeniden açılmasını planlanıyor.
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), COVID-19 krizinin ortasında yolcu uçuşlarının yeniden başlatılması için biyogüvenliğe yönelik önerilen geçici katmanlı yaklaşımının ayrıntılarını açıkladı.
Yol Haritasının öne çıkan başlıkları
IATA Uçuş öncesi, hükümetlerin eVisa veya elektronik seyahat yetkilendirme programları gibi güvenilir kanallar kullanılarak gereken sağlık bilgileri de dahil olmak üzere seyahat öncesinde yolcu verilerini toplama ihtiyacını öngörmektedir.
IATA, Kalkış havaalanında birkaç kat koruyucu önlem öngörmekte:
- Terminal binasına erişim , havaalanı / havayolu çalışanları ve yolcuları ile sınırlandırılmalıdır (engelli veya refakatsiz yolcular hariç )
- Terminal binasına giriş noktalarında eğitimli hükümet personeli tarafından ateş ölçümü
- Bekleme düzeni de dahil olmak üzere tüm yolcu süreçleri boyunca fiziksel mesafe
- Yerel yönetmeliklere uygun olarak personel ve yolcu için Maske kullanımı
- Temas noktalarını ve kuyrukları azaltmak için mümkün olduğunca yolcular tarafından kullanılabilecek self servis seçenekleri
- Yeniden tasarlanmış uçağa geçiş / yolcu salonları. Teması azalatacak şekilde ve el bagajı sınırlamaları için mümkün olduğunca verimli olarak yapılmalıdır
- Yerel yönetmeliklere uygun olarak yüksek temas alanlarının temizlenmesi ve sanitasyonu . Bu, el dezenfektanının geniş kullanılabilirliğini içerir
Uçuş sırasında, IATA birkaç koruyucu tedbir öngörmektedir:
- Tüm yolcular için yüz maskeleri ve mürettebat için cerrahi olmayan maskeler gereklidir.
- Yolcular ve mürettebat arasındaki etkileşimi azaltmak için basitleştirilmiş kabin servisi ve önceden paketlenmiş catering
- Kabindeki yolcuların toplanmasının azaltılması , örneğin tuvaletler için kuyrukları yasaklamak.
- Kabinin gelişmiş ve daha sık derinlemesine temizliği
IATA Varış havaalanında bazı tedbirler öngörmektedir.
- Yetkililer tarafından istenmesi halinde eğitimli hükümet personeli tarafından sıcaklık taraması
- Mobil uygulamalar ve biyometrik teknolojilerin kullanımı da dahil olmak üzere gümrük ve sınır kontrolü için otomatik prosedürler
- Sıkışıklığı ve kuyruğu azaltarak sosyal mesafeyi mümkün kılmak için hızlandırılmış bagaj işleme ve iadesi
- Gelişte riski azaltmak için hükümetler tarafından sağlık beyanlarının ve temas takibinin yapılması bekleniyor.
IATA, bu önlemlerin geçici olması, düzenli olarak gözden geçirilmesi, daha etkin seçeneklerin tanımlanması gerektiğinde değiştirilmesi veya gereksiz hale gelmeleri durumunda kaldırılması gerektiğini vurguladı.
Özellikle, IATA bir aşı bulunana kadar etkili seyahat etmeyi kolaylaştırmak için iki önemli konuyu dile getirdi:
COVID-19 testi: IATA ölçeklenebilir, doğru ve hızlı sonuçlar elde edildiğinde testi destekler. Seyahat sürecinin başlangıcında yapılan testler, seyahat edenleri ve hükümetleri güvence altına alacak ‘steril’ bir seyahat ortamı yaratacaktır.
Bağışıklık pasaportları: IATA, bilim kurullarınca ve hükümetler tarafından risksiz seyahat edenleri ayırmak için geliştirilecek bağışıklık pasaport uygulamalarını desteklemektedir..
IATA, uçakta sosyal mesafeye ve varışta karantina önlemlerine karşı olduğunu yineledi:
- Sıcaklık kontrolleri ve kontrat takibi kombinasyonu ile karantina önlemleri alınmaktadır . Sıcaklık taraması, semptomatik yolcuların seyahat etme riskini azaltırken, sağlık bildirimleri ve varıştan sonra temas takibi, ithal vakaların yerel iletim zincirlerine dönüşme riskini azaltır.
- Uçuştaki sosyal mesafeler (orta koltuğu açık bırakarak), kabinin özelliklerini azaltan ( yolcular öne doğru bakmaktadır, hava akışı tavandan zemine doğru olmaktadır. Koltuklar aynı zamanda bariyer görevi görürürek ileri ve geri iletimi keser. Uçaklarda ameliyathane standartlarında çalışan hava filtrasyon sistemleri mevcuttur).
Küresel olarak kabul edilen önlemlerin karşılıklı tanınması, uluslararası seyahatin yeniden başlaması için kritik öneme sahiptir.
IATA’nın yol haritası, havacılığın güvenli bir şekilde yeniden başlatılması için gerekli küresel standartları geliştirmekle görevli olan Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü’nün (ICAO) tarafından da desteklemektedir.
“Yol Haritası, endüstrinin havacılığın güvenli bir şekilde yeniden başlatılması konusundaki üst düzey düşüncesidir. Zamanlama çok önemlidir.
Ülkelerin sosyal ve ekonomik toparlanmasında havacılığın önemi hükümetlerce bilinmektedir. Bu yüzden önümüzdeki aylarda sınırların aşamalı olarak yeniden açılmasını planlanıyor.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/36i2scQ
via IFTTT
Turizmin Yeni Parlayan Yıldızı “Kongre Otelleri”
