
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
17 Mayıs 2020 Pazar
Emirates, Airbus A380 Filosunun% 40’ını Kalıcı Olarak Hizmetten Çıkarıyor

Emirates, Airbus A380 Filosunun% 40’ını Kalıcı Olarak Hizmetten Çıkarıyor Emirates’in, Airbus A380 superjumbo filosunun yüzde 40’ını kalıcı olarak hizmet dışı bırakma planlarını hazırladığı söyleniyor. A380 superjumbo’nun dünyanın en büyük operatörü olan Dubai merkezli havayolu, hükümet tarafından COVID-19 pandemisine yanıt olarak seyahat kısıtlamaları nedeniyle 115 adet güçlü çift katlı dört motorlu uçak filosunu 25 Mart’ta yere indirmişti. Toplam 46 Airbus A380 kalıcı olarak emekliye ayrılacağı ve bir daha asla yolcuları uçuramayacağı iddia edildi. Emirates kriz öncesinde de A380 uçakları ile ilgili planlar yapıyor ve Airbus ile uzun süren görüşmeler yapmıştı. Emirates Başkanı Sir Tim Clark Körfez gazetesi The National ile yaptığı röportajda , havayolunun Coronavirus krizinden çıkarken yüzde 20-30 oranında küçüleceğini belirtti. Emirlik başkanı ve genel müdürü Şeyh Ahmed bin Saeed Al Maktoum geçtiğimiz hafta COVID-19 salgınının önümüzdeki yıl için havayolu şirketinin finansal performansı üzerinde “büyük bir etki yaratacağı” konusunda uyarıda bulunarak “agresif maliyet yönetimi önlemleri alacağını, ve işimizi korumak için gerekli diğer adımlar atacaklarını ” belirtti. Şeyh Maktoum, “Seyahat talebinin normale dönmesi için en az 18 ay geçmesini bekliyoruz” dedi. Havacılık uzmanları Emirates’in pilot ve kabin ekibi iş gücünün yaklaşık yüzde 30 oranında azaltmak planlar hazırladığını iddia ediyor. Emirates şimdiye kadar BAE’nin diğer havayolu şirketi Etihad Airways ve bölgesel rakip Qatar Airways’in aksine hiçbir fazlalık planı bildirmedi. Önerilen planlara göre etilenecek kabin ekipleri için aşağıdaki kriterler uygulanacak : 60 yaş üstü kabin ekibinin herhangi bir üyesi Aktif disiplin sorunu olan herkes Yüksek hastalık seviyeleri Kötü performans kayıtları Kabin mürettebatı ve pilotlar maliyetleri azaltma çabalarının bir parçası olarak kesintili maaş alıyorlar. Bu politika duruma göre uzatılabilecek. Yüzde 100 devlete ait bir işletme olan Emirates, hükümetin Mart ayı sonundaki hava yolu şirketine olan bağlılığını teyit eden Dubai Veliaht Prensi Şeyh Hamdan bin Muhammed bin Rashid Al Maktoum’dan destek aldı. Şeyh Hamdan, Dubai’nin gerçekte ne kadar yedek nakit olduğuna dair şüpheler olmasına rağmen, hükümetin havayolu şirketini ayakta tutmak için ek likidite enjekte edeceğini söyledi. Son günlerde yetkililer, ilk olarak Reuters tarafından bildirilen iddiaların, milyarlarca dolarlık kurtarma için Abu Dabi ile görüştüğü iddialarını reddetmek zorunda kaldı. Abu Dabi, 2009 mali krizinden sonra Dubai’yi desteklemek için 10 milyar dolarlık bir krediyi daha önce onaylamıştı. Emirates, 21 Mayıs’ta düzenli olarak planlanan yolcu seferlerine dokuz seferle devam edecek. Temmuz ayı ortasına kadar 150 şehre yeniden hizmet sunmayı planladı. Tüm uçuşlar Boeing 777 uçaklakları ile gerçekleştiriliyor. Sir Tim, Emirates filosunun geleceğinin Airbus A350 ve Boeing 787 Dreamliner uçağı olduğunu söyledi. Kaynak https://www.paddleyourownkanoo.com/2020/05/17/exclusive-emirates-to-permanently-decommission-40-of-airbus-a380-fleet-axe-nearly-a-third-of-cabin-crew-and-pilots/
Emirates’in, Airbus A380 superjumbo filosunun yüzde 40’ını kalıcı olarak hizmet dışı bırakma planlarını hazırladığı söyleniyor. A380 superjumbo’nun dünyanın en büyük operatörü olan Dubai merkezli havayolu, hükümet tarafından COVID-19 pandemisine yanıt olarak seyahat kısıtlamaları nedeniyle 115 adet güçlü çift katlı dört motorlu uçak filosunu 25 Mart’ta yere indirmişti.

Toplam 46 Airbus A380 kalıcı olarak emekliye ayrılacağı ve bir daha asla yolcuları uçuramayacağı iddia edildi.
Emirates kriz öncesinde de A380 uçakları ile ilgili planlar yapıyor ve Airbus ile uzun süren görüşmeler yapmıştı.
Emirates Başkanı Sir Tim Clark Körfez gazetesi The National ile yaptığı röportajda , havayolunun Coronavirus krizinden çıkarken yüzde 20-30 oranında küçüleceğini belirtti.

Emirlik başkanı ve genel müdürü Şeyh Ahmed bin Saeed Al Maktoum geçtiğimiz hafta COVID-19 salgınının önümüzdeki yıl için havayolu şirketinin finansal performansı üzerinde “büyük bir etki yaratacağı” konusunda uyarıda bulunarak “agresif maliyet yönetimi önlemleri alacağını, ve işimizi korumak için gerekli diğer adımlar atacaklarını ” belirtti.
Şeyh Maktoum, “Seyahat talebinin normale dönmesi için en az 18 ay geçmesini bekliyoruz” dedi.

Havacılık uzmanları Emirates’in pilot ve kabin ekibi iş gücünün yaklaşık yüzde 30 oranında azaltmak planlar hazırladığını iddia ediyor. Emirates şimdiye kadar BAE’nin diğer havayolu şirketi Etihad Airways ve bölgesel rakip Qatar Airways’in aksine hiçbir fazlalık planı bildirmedi.
Önerilen planlara göre etilenecek kabin ekipleri için aşağıdaki kriterler uygulanacak :
- 60 yaş üstü kabin ekibinin herhangi bir üyesi
- Aktif disiplin sorunu olan herkes
- Yüksek hastalık seviyeleri
- Kötü performans kayıtları
Kabin mürettebatı ve pilotlar maliyetleri azaltma çabalarının bir parçası olarak kesintili maaş alıyorlar. Bu politika duruma göre uzatılabilecek.
Yüzde 100 devlete ait bir işletme olan Emirates, hükümetin Mart ayı sonundaki hava yolu şirketine olan bağlılığını teyit eden Dubai Veliaht Prensi Şeyh Hamdan bin Muhammed bin Rashid Al Maktoum’dan destek aldı. Şeyh Hamdan, Dubai’nin gerçekte ne kadar yedek nakit olduğuna dair şüpheler olmasına rağmen, hükümetin havayolu şirketini ayakta tutmak için ek likidite enjekte edeceğini söyledi.
Son günlerde yetkililer, ilk olarak Reuters tarafından bildirilen iddiaların, milyarlarca dolarlık kurtarma için Abu Dabi ile görüştüğü iddialarını reddetmek zorunda kaldı. Abu Dabi, 2009 mali krizinden sonra Dubai’yi desteklemek için 10 milyar dolarlık bir krediyi daha önce onaylamıştı.
Emirates, 21 Mayıs’ta düzenli olarak planlanan yolcu seferlerine dokuz seferle devam edecek. Temmuz ayı ortasına kadar 150 şehre yeniden hizmet sunmayı planladı. Tüm uçuşlar Boeing 777 uçaklakları ile gerçekleştiriliyor.
Sir Tim, Emirates filosunun geleceğinin Airbus A350 ve Boeing 787 Dreamliner uçağı olduğunu söyledi.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3cFzzd1
via IFTTT
ÇİN HAVACILIK SEKTÖRÜ TOPARLANIYOR

ÇİN HAVACILIK SEKTÖRÜ TOPARLANIYOR Çin Sivil Havacılık Örgütü ( CAAC ) 15 Mayısta 10262 adet uçuş gerçekleştiğini belirtti. Çin’in sivil havacılık uçuşları 1 Şubat’tan bu yana ilk kez 10262’ye ulaştı ve COVID-19 salgını öncesi seviyeni % 60’ına denk geliyor. CAAC’a göre Mayıs başından bu yana ortalama günlük uçuş 8900’e ulaştı. Salgının başlangıcından bu yana; tek günlük uçuşlar, 13 Şubat’ta en düşük seviyeyi görmüş ve bu seviye de 3.931 uçuş ile normal seviyenin sadece yüzde 23’ünü oluşturuyordu. Sİvil Havacılık sektörü; salgının kademeli olarak ele alınmasıyla, Mayıs ayının başından bu yana günlük ortalama olarak 8900 uçuşa ulaşmaya çalışmaya devam ediyor. On May 15, China's civil aviation flights reached 10262, topped 10000 for the first time since Feb. 1, recovering to 60% of the level before COVID-19 outbreak. The average daily flight reached 8900 since the beginning of May, according to the CAAC. pic.twitter.com/ZF6cR9m4Dj — China Economy (@CE_ChinaEconomy) May 17, 2020
Çin Sivil Havacılık Örgütü ( CAAC ) 15 Mayısta 10262 adet uçuş gerçekleştiğini belirtti.
Çin’in sivil havacılık uçuşları 1 Şubat’tan bu yana ilk kez 10262’ye ulaştı ve COVID-19 salgını öncesi seviyeni % 60’ına denk geliyor.
CAAC’a göre Mayıs başından bu yana ortalama günlük uçuş 8900’e ulaştı.
Salgının başlangıcından bu yana; tek günlük uçuşlar, 13 Şubat’ta en düşük seviyeyi görmüş ve bu seviye de 3.931 uçuş ile normal seviyenin sadece yüzde 23’ünü oluşturuyordu.
Sİvil Havacılık sektörü; salgının kademeli olarak ele alınmasıyla, Mayıs ayının başından bu yana günlük ortalama olarak 8900 uçuşa ulaşmaya çalışmaya devam ediyor.
On May 15, China's civil aviation flights reached 10262, topped 10000 for the first time since Feb. 1, recovering to 60% of the level before COVID-19 outbreak. The average daily flight reached 8900 since the beginning of May, according to the CAAC. pic.twitter.com/ZF6cR9m4Dj
— China Economy (@CE_ChinaEconomy) May 17, 2020

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/36dbBDB
via IFTTT
Austrian Airlines Kargo Uçuşları

Austrian Airlines Kargo Uçuşları Filosunda hiç kargo uçağı bulunmayan Austrian Airlines için kargo uçuşları olağan bir durum oldu.COVID-19 sürecinde artık bu şaşırtıcı değil. COVID-19 krizinin özellikle havacılık endüstrisinden büyük ölçüde esneklik gerektirdiğini öğrendik. Bununla birlikte, 21 Mart 2020’den bu yana, yolcu uçaklarına yeni bir görev daha verilmişti. Çok kısa bir süre içinde, temel tıbbi ekipmanı Avrupa’ya taşımak için Avusturya ve Asya arasında bir hava taşımacılığı köprüsü kuruldu. Koruyucu maskelerden , lateks eldivenlerden vekoruyucu giysilere – taşınan ekipmana, Avusturya ve Avrupa’nın çeşitli yerlerinde acilen ihtiyaç vardı. Austrian Airlines önce gerekli izinleri aldı ve iki adet B777 yolcu uçağının hemen hemen tüm koltuklarını söktü. 21 Mart 2020’den bu yana kargo uçuşları gerçekleştiriliyor. Kargoların büyük bir kısmı uçağın alt kısmındaki kargo ambarında taşınmaktadır. Bu tıbbi koruyucu ürünler nispeten hafif olduğu için bunları koltukların üzerine konulmaktadır. Ambalajın boyutuna ve ağırlığına bağlı olarak, bunları koltukların altına ve el bagajının normal olarak depolandığı “tepe blmelerine” da konabilmektedir. Güvenli bir sabitleme sağlamak her zaman önemlidir. Sabitleme, koltuk ve koltuk raylarına tutturulmuş kargo ağları ile gerçekleştirilmektedir. Her zaman olduğu gibi, “Önce Güvenlik” kuralı geçerlidir. Korona salgını nedeniyle hava yolculuğu talebi hala düşük. Bu nedenle, Avusturya Havayolları düzenli uçuş operasyonlarının askıya alınmasını 31 Mayıs’tan 7 Haziran 2020’ye kadar en az bir hafta daha uzatmaya karar verdi. Haziran ayı boyunca yeniden başlatma inceleniyor. This is what a fully loaded "preighter" looks like from the inside. We have converted two B777 into passenger-cargo freighters increasing their load capacity by removing almost all seats. One of them, the OE-LPC, is currently returning from Shanghai with medical supplies. pic.twitter.com/f08hFW1fRB — Austrian Airlines (@_austrian) May 15, 2020 austrianblog.com
Filosunda hiç kargo uçağı bulunmayan Austrian Airlines için kargo uçuşları olağan bir durum oldu.COVID-19 sürecinde artık bu şaşırtıcı değil. COVID-19 krizinin özellikle havacılık endüstrisinden büyük ölçüde esneklik gerektirdiğini öğrendik.
Bununla birlikte, 21 Mart 2020’den bu yana, yolcu uçaklarına yeni bir görev daha verilmişti. Çok kısa bir süre içinde, temel tıbbi ekipmanı Avrupa’ya taşımak için Avusturya ve Asya arasında bir hava taşımacılığı köprüsü kuruldu.
Koruyucu maskelerden , lateks eldivenlerden vekoruyucu giysilere – taşınan ekipmana, Avusturya ve Avrupa’nın çeşitli yerlerinde acilen ihtiyaç vardı.
Austrian Airlines önce gerekli izinleri aldı ve iki adet B777 yolcu uçağının hemen hemen tüm koltuklarını söktü.

21 Mart 2020’den bu yana kargo uçuşları gerçekleştiriliyor.
Kargoların büyük bir kısmı uçağın alt kısmındaki kargo ambarında taşınmaktadır. Bu tıbbi koruyucu ürünler nispeten hafif olduğu için bunları koltukların üzerine konulmaktadır. Ambalajın boyutuna ve ağırlığına bağlı olarak, bunları koltukların altına ve el bagajının normal olarak depolandığı “tepe blmelerine” da konabilmektedir.
Güvenli bir sabitleme sağlamak her zaman önemlidir. Sabitleme, koltuk ve koltuk raylarına tutturulmuş kargo ağları ile gerçekleştirilmektedir.
Her zaman olduğu gibi, “Önce Güvenlik” kuralı geçerlidir.

Korona salgını nedeniyle hava yolculuğu talebi hala düşük. Bu nedenle, Avusturya Havayolları düzenli uçuş operasyonlarının askıya alınmasını 31 Mayıs’tan 7 Haziran 2020’ye kadar en az bir hafta daha uzatmaya karar verdi. Haziran ayı boyunca yeniden başlatma inceleniyor.
This is what a fully loaded "preighter" looks like from the inside. We have converted two B777 into passenger-cargo freighters increasing their load capacity by removing almost all seats. One of them, the OE-LPC, is currently returning from Shanghai with medical supplies.
— Austrian Airlines (@_austrian) May 15, 2020pic.twitter.com/f08hFW1fRB
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3cKQbAo
via IFTTT
Yolcuları bekleyen yenilikler İstanbul Havalimanı 28 Mayıs’ta kapılarını yolcularına açacak. Uçuşların başlaması ile birlikte yolcuları birçok yenilik bekliyor. Havalimanında alınan önlemler ile ilgili bilgi veren İGA CEO’su Kadri Samsunlu, ”Türkiye’ye gelen her yabancı yolcunun bir PCR testinden geçmesi planlanıyor. Bavulların geçtiği x ray’ların arkasına bir dezenfekten aleti koyarak, ultraviyole ışıklarla bavulların temizlenmesini sağlayacağız. X ray cihazından geçmeyi bekleyen yolcuların sosyal mesafeyi ihlal etmemeleri için sesli uyarı cihazları yerleştirildi” dedi. Korona virüs nedeniyle bir süredir uçuşların durduğu İstanbul Havalimanı kapılarını yolcularına açıyor. Uçuşların başlamasına az bir süre kala Havalimanı yönetimi yolcuların sağlığı ve virüsten korunması için tüm önlemleri aldı. Alınan önlemlerle ilgili açıklama yapan. İGA CEO’su Kadri Samsunlu, ”28 Mayıs’ta yurt içine hava limanımızı açıyoruz. Bunu sağlamak içinde devletimizin koyduğu korona standartlarına uyumlu bir şekilde tüm hazırlıklarımızı tamamladık. Girişte ki sterilize halılardan, termal kameralara x ray’larda personelimizin korunma prensiplerinden, çek-in kontuarlarında bir dolu bir boş uygulamasına, pasaportta ki sosyal mesafenin korunması, arkasından tüm personelin yolcuları elle değil detektörlerle arayacak” diye konuştu. Korona virüsden korunmanın en önemli kurallarından birinin güvenli mesafe olduğunu söyleyen Samsunlu, ”Tabii İstanbul Havalimanı dünyanın en büyük hava limanı. Bu büyüklüğün bizim için en önemli avantajlardan birisi olduğunu düşünüyoruz. Korona’dan korunmanın en önemli şartları mesafe, maske ve hijyen. Maske zaten mecburi. Maske takmayanı içeriye almayacağız. Havalimanımız zaten çok büyük olduğu için bu mesafe kurallarını çok rahatlıkla yapabileceğiz. Zaten havalimanı temizliğinden çok memnunduk. Bunun sıklıklarını da yükselttik. Aynı zamanda yolcuların ellediği alanlar, yolcu bandları, yürüyen merdivenler sık sık temizleniyor” şeklinde konuştu. Yolcuların yanlarında getirdiği bavullarının hava limanı girişlerinde bulunan x ray cihazlarının arkasına konan cihaz ile temizleneceğini söyleyen Samsunlu, ”Bavulların geçtiği x ray’ların arkasına bir dezenfekten aleti koyarak, ultravilole ışıklarla bavulların temizlenmesini sağlayacağız. Aynı şekilde havalimanımıza 7 gün 24 saat temiz hava veriyoruz. Bu da biliyorsunuz korona ile en etkili mücadele aracı. Bunların dışında Türkiye’nin bir turizm ülkesi olması ve turizm sezonuna gelmiş olmamız nedeniyle bu normalleşme sürecini en hızlı tamamlayan ülke olmamız gerekiyor. Sağlık bakanlığının koyduğu standartları çok iyi bir şekilde uygulaya bilirsek, gerek burada gerek Türkiye’de ki diğer hava limanlarında dünyada normalleşme sürecini en kısa sürede en başarılı şekilde tamamlayan ülke olabiliriz” ifadelerini kullandı. İstanbul Havalimanı’na gelen yolcuları geldiği ülkelerin risk durumuna göre ayrı koridorlardan geçireceklerini söyleyen Samsunlu, ”Bizim havalimanımızın en önemli özelliği büyüklüğü. Sadece dış hatlarda 4 tane piyarı var. Dünyada koronanın seyri ülkeden ülkeye hatta bölgeden bölgeye bile değişiyor. Ondan dolayı risk oranına göre ülkelerden gelen uçakları, havalimanı’nda ayrı ayrı noktalarda kabul edebiliriz. Buna hazırlıklıyız. Böylelikle az riskli ülkeden gelen yolcularla çok riskli ülkeden gelen yolcuların aynı ortamdan geçmemelerini aynı koridordan geçmelerini engelleyeceğiz. Türkiye’ye gelen her yabancı yolcunun bir PCR testinden geçmesi planlanıyor. Bu konuda detayları sağlık bakanlığımız hazırlayacak. Bizim de tabi havalimanı işletmecisi olarak bunların yapılacağı mekanları ve alt yapıyı hazırlamamız gerekiyor. Bizim hazır olduğumuzu sağlık bakanlığımıza bildirdik. Detayları bu gün yarın belli olacaktır. İstanbul havalimanında ayrıca alınan yeni önlemler kapsamında havalimanı giriş kapılarına paspaslar yerleştirildi. Bu paspasların içinde bulunan sıvı tüm mikropları öldürüyor. Başka bir bir yenilik ise x ray cihazından geçmeyi bekleyen yolcuların sosyal mesafeyi ihlal etmemeleri için sesli uyarı cihazları yerleştirildi. Cihaz sosyal mesafeyi ihlal eden olduğunda sesli olarak ikaz vererek yetkilileri uyarıyor” diye konuştu.
İstanbul Havalimanı 28 Mayıs’ta kapılarını yolcularına açacak. Uçuşların başlaması ile birlikte yolcuları birçok yenilik bekliyor.
Havalimanında alınan önlemler ile ilgili bilgi veren İGA CEO’su Kadri Samsunlu, ”Türkiye’ye gelen her yabancı yolcunun bir PCR testinden geçmesi planlanıyor. Bavulların geçtiği x ray’ların arkasına bir dezenfekten aleti koyarak, ultraviyole ışıklarla bavulların temizlenmesini sağlayacağız. X ray cihazından geçmeyi bekleyen yolcuların sosyal mesafeyi ihlal etmemeleri için sesli uyarı cihazları yerleştirildi” dedi.
Korona virüs nedeniyle bir süredir uçuşların durduğu İstanbul Havalimanı kapılarını yolcularına açıyor.
Uçuşların başlamasına az bir süre kala Havalimanı yönetimi yolcuların sağlığı ve virüsten korunması için tüm önlemleri aldı.
Alınan önlemlerle ilgili açıklama yapan. İGA CEO’su Kadri Samsunlu, ”28 Mayıs’ta yurt içine hava limanımızı açıyoruz. Bunu sağlamak içinde devletimizin koyduğu korona standartlarına uyumlu bir şekilde tüm hazırlıklarımızı tamamladık. Girişte ki sterilize halılardan, termal kameralara x ray’larda personelimizin korunma prensiplerinden, çek-in kontuarlarında bir dolu bir boş uygulamasına, pasaportta ki sosyal mesafenin korunması, arkasından tüm personelin yolcuları elle değil detektörlerle arayacak” diye konuştu.
Korona virüsden korunmanın en önemli kurallarından birinin güvenli mesafe olduğunu söyleyen Samsunlu, ”Tabii İstanbul Havalimanı dünyanın en büyük hava limanı. Bu büyüklüğün bizim için en önemli avantajlardan birisi olduğunu düşünüyoruz. Korona’dan korunmanın en önemli şartları mesafe, maske ve hijyen. Maske zaten mecburi. Maske takmayanı içeriye almayacağız. Havalimanımız zaten çok büyük olduğu için bu mesafe kurallarını çok rahatlıkla yapabileceğiz. Zaten havalimanı temizliğinden çok memnunduk. Bunun sıklıklarını da yükselttik. Aynı zamanda yolcuların ellediği alanlar, yolcu bandları, yürüyen merdivenler sık sık temizleniyor” şeklinde konuştu.
Yolcuların yanlarında getirdiği bavullarının hava limanı girişlerinde bulunan x ray cihazlarının arkasına konan cihaz ile temizleneceğini söyleyen Samsunlu, ”Bavulların geçtiği x ray’ların arkasına bir dezenfekten aleti koyarak, ultravilole ışıklarla bavulların temizlenmesini sağlayacağız. Aynı şekilde havalimanımıza 7 gün 24 saat temiz hava veriyoruz. Bu da biliyorsunuz korona ile en etkili mücadele aracı. Bunların dışında Türkiye’nin bir turizm ülkesi olması ve turizm sezonuna gelmiş olmamız nedeniyle bu normalleşme sürecini en hızlı tamamlayan ülke olmamız gerekiyor. Sağlık bakanlığının koyduğu standartları çok iyi bir şekilde uygulaya bilirsek, gerek burada gerek Türkiye’de ki diğer hava limanlarında dünyada normalleşme sürecini en kısa sürede en başarılı şekilde tamamlayan ülke olabiliriz” ifadelerini kullandı.
İstanbul Havalimanı’na gelen yolcuları geldiği ülkelerin risk durumuna göre ayrı koridorlardan geçireceklerini söyleyen Samsunlu, ”Bizim havalimanımızın en önemli özelliği büyüklüğü. Sadece dış hatlarda 4 tane piyarı var. Dünyada koronanın seyri ülkeden ülkeye hatta bölgeden bölgeye bile değişiyor. Ondan dolayı risk oranına göre ülkelerden gelen uçakları, havalimanı’nda ayrı ayrı noktalarda kabul edebiliriz. Buna hazırlıklıyız. Böylelikle az riskli ülkeden gelen yolcularla çok riskli ülkeden gelen yolcuların aynı ortamdan geçmemelerini aynı koridordan geçmelerini engelleyeceğiz. Türkiye’ye gelen her yabancı yolcunun bir PCR testinden geçmesi planlanıyor. Bu konuda detayları sağlık bakanlığımız hazırlayacak. Bizim de tabi havalimanı işletmecisi olarak bunların yapılacağı mekanları ve alt yapıyı hazırlamamız gerekiyor. Bizim hazır olduğumuzu sağlık bakanlığımıza bildirdik. Detayları bu gün yarın belli olacaktır. İstanbul havalimanında ayrıca alınan yeni önlemler kapsamında havalimanı giriş kapılarına paspaslar yerleştirildi. Bu paspasların içinde bulunan sıvı tüm mikropları öldürüyor. Başka bir bir yenilik ise x ray cihazından geçmeyi bekleyen yolcuların sosyal mesafeyi ihlal etmemeleri için sesli uyarı cihazları yerleştirildi. Cihaz sosyal mesafeyi ihlal eden olduğunda sesli olarak ikaz vererek yetkilileri uyarıyor” diye konuştu.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2WZoQUe
via IFTTT
