Singapur Havayolları, COVID-19 salgınından sonra bilindiği üzere yolcu uçuşlarını askıya almıştı. Fakat artan kargo talepleri nedeni ile kargo uçaklarına ek olarak mevcut yolcu uçaklarını, kargo taşıması için faaliyete geçirmiştir.
3 Haziran 2020 tarihinde, A350-900 tip yolcu uçağı ile kargo taşıması için ilk seferini düzenleyecektir.
Bu zor günleri hep beraber en kısa zamanda atlatarak, her şeyin normale dönmesini dileriz!
Singapur Havayolları, COVID-19 salgınından sonra bilindiği üzere yolcu uçuşlarını askıya almıştı. Fakat artan kargo talepleri nedeni ile kargo uçaklarına ek olarak mevcut yolcu uçaklarını, kargo taşıması için faaliyete geçirmiştir. https://t.co/XICDqIv7pEpic.twitter.com/j5hoKhf8yg
Türk Hava Sahası ile havalimanlarında uçuş emniyetini etkileyen, hava trafik yönetim hizmetleri emniyet performansıyla bağlantılı olarak raporlanan olayların incelenmesi sonucu elde edilen bilgilere dayanarak SHGM tarfından 2019 yılı ATM ile Bağlantılı Emniyet Olayları Yıllık Değerlendirme raporu hazırlanmıştır. 2019 yılında SHGM’ye rapor edilen ve inceleme süreci tamamlanan olaylarda bir önceki yıla göre %49,53’lük bir artış görülmektedir. Bu artışın, ATM ile Bağlantılı Emniyet Olaylarındaki raporlamalara ilişkin farkındalığın artışındaki devamlılıktan kaynaklandığı değerlendirilmektedir. Anılan bu olaylara ilişkin olarak uçuş emniyetinin sağlanmasını teminen SHGM tarfından olay bazından alınan gerekli önleyici ve düzenleyici tedbirlere ilaveten proaktif bir yaklaşım ile;
– Eğilim tespit edilen ATM ile bağlantılı emniyet olaylarına yönelik farkındalıkların sağlanabilmesi için dört adet emniyet bülteninin hazırlanması ve yayımı sağlandı.
– Pist ihlallerine yönelik ilgili paydaşların katılımıyla 2019 yılı ikinci çeyreğinde Pist İhlalleri Çalıştayı, üçüncü ve dördüncü çeyreklerinde ise toplantılar düzenlenerek olayların analizi ve bu bağlamda alınması gereken tedbirler değerlendirildi.
– Pozitif emniyet kültürünün geliştirilebilmesi için raporlama süreçlerine yönelik olarak 2019 yılı üçüncü çeyreğinde tüm hava yolu işletmelerine, dördüncü çeyreğinde Genel Havacılık ile Eğitim Kuruluşlarına bilgilendirmeler yapıldı.
– Olaylara ilişkin olarak yapılan değerlendirmeler sonrası hava seyrüsefer hizmet sağlayıcı kuruluş ve hava yolu işletmeleri ile diğer ilgili kuruluşlar tarafından organizasyonel faktörler ile emniyet bariyeleri göz önüne alınarak ilgili personele eğitim aldırılması, olaylara özgü emniyet bültenlerinin hazırlanması ve gerektiği durumlarda prosedürel değişikliklerin yapılması sağlandı.
– Ayrıca olayların raporlanmasına yönelik olarak farkındalığın artırılması, raporlama kültürünün oluşturulması, raporlama sürecinde yaşanan problemlere çözüm bulmak için hava yolu işletmelerine 2018 yılı 3 ve 4 üncü çeyreklerinde bilgilendirmeler yapıldı.
– ATM alanında hava trafik kontrol personeli eğitimlerinde yeni bir yaklaşım ile yeterlilik bazlı eğitim modeline geçiş süreci tamamlanarak uygulanmaya başlanıldı.
Salgın nedeniyle sınırların kapatılması ve seyahat yasağı gibi tedbirler havacılık sektörünü olumsuz etkiledi. Kovid-19, sektör gelirlerinin neredeyse tamamının ortandan kalkmasına neden oldu.
Yeni tip koronavirüsün (Kovid-19) ardından dünya genelinde yürürlüğe giren sınırların kapatılması ve seyahat yasağı gibi kısıtlayıcı tedbirlerin havacılık sektörünü mali sıkıntıya sokması dikkati çekiyor.
Salgının yayılmasını engellemek amacıyla pek çok ülke mart ayından itibaren gerek şehirler arası gerek diğer ülkelerle olan ulaşıma çeşitli kısıtlamalar getirdi.
Zorunlu olmayan seyahatlerin yasaklanması ile hava yolculuklarına olan talep önemli ölçüde azaldı. Vatandaşlar mevcut seyahat planlarını değiştirmeye veya biletlerini iptal ederek ücretlerini geri almaya çalıştı.
Salgın nedeniyle hava trafiği durma noktasına geldi ve bazı bölgelerde uçuşlar neredeyse yüzde 90 oranında azaldı.
Bu durum sektör gelirlerinin neredeyse tamamının ortandan kalkmasına neden olurken, pek çok ülke hava yolu sektörünün stratejik önemine dikkati çekerek şirketlere yardımcı olacak önemlere yöneldi.
YÜKSEK SABİT MALİYETLER
Havacılık sektörü, sabit maliyetlerin yüksek ve kar marjlarının düşük olduğu bir yapıda faaliyet gösteriyor. Sektörde firmalar arasında çok yüksek rekabet ortamı bulunurken şirketler, özellikle jeopolitik koşullardan hızlı biçimde etkileniyor.
Çok yüksek sermaye yoğunluğu olan ve nakit akışının kritik öneme sahip olduğu hava yolu taşımacılığında uçakların durması bir anlamda sektörün “ölümü” anlamını taşıyor.
ÜLKELER FİRMALARINA MALİ DESTEK SAĞLIYOR
Özellikle Batı ülkeleri hava yolu firmalarına ciddi kaynak sağlayarak, sektörü Kovid-19’un neden olduğu kriz sürecinden kurtarmaya çabalıyor.
Fransa, bayrak taşıyıcı firması Air France’a 7 milyar avroluk mali destek sağlamaya hazırlanıyor. Şirket yönetimi, sektörün normalleşmesinin 2 yıl sürebileceğini düşünüyor.
Alman hava yolu firması Lufthansa, salgınının uzun süre devam etmesi halinde hava yolu taşımacılığı sektörünün devlet yardımı olmadan hayatta kalamayacağı görüşünü savunuyor. Firma yönetimi ile Alman hükümeti arasında krediler, kredi garantileri, sermaye takviyesi gibi konuları içeren yaklaşık 10 milyar avroluk kurtarma programı müzakereleri sürüyor. Şirket sektörde normalleşmenin 2023 yılını bulabileceği görüşünü taşıyor.
Hollanda ise KLM firmasını salgının etkilerinden korumak üzere 4 milyar avroya ulaşabilecek kamu desteği sağlamayı planlıyor.
İtalya’nın bayrak taşıyıcı hava yolu Alitalia’nın da önümüzdeki günlerde kamulaştırılması öngörülüyor. Şirkete, batmaması için başlangıçta 2 milyar avro yardım yapılması bekleniyor.
ABD, American Airlines’a maaş desteği olarak 5,8 milyar dolar sağlarken ilave olarak 4,7 milyar dolarlık kredi görüşmeleri devam ediyor.
Delta Airlines da ABD’den 5,4 milyar dolar yardım almasına rağmen 4,6 milyar dolarlık kredi başvurusu gerçekleştirdi.
United Airlines, 5 milyar dolarlık düşük faizli kredi ve kamu yardımı aldı. Ayrıca 4,5 milyar dolarlık ilave destek için müzakere ediyor.
İngiltere’den yaklaşık 600 milyon dolarlık destek alan Virgin Atlantic hissedarlarla ilave katkı için görüşmeler yapıyor.
EasyJet de İngiliz hükümetinden 750 milyon dolar destek almasına rağmen havacılığın kriz öncesi haline 2 yıldan önce dönmeyeceğini belirtiyor.
Sektörün Kovid-19 krizini atlatabilmesi için tüm seferlerini hızla yeniden başlaması ve dolu bir şekilde gerçekleşmesi gerekiyor.
GELİRLER 314 MİLYAR DOLAR DÜŞECEK
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), salgın nedeniyle hava yolu şirketlerinin yolcu gelirlerinin bu yıl 314 milyar dolar azalmasını beklerken, 25 milyon istihdamın tehlikede olduğuna dikkati çekiyor.
Havacılık sektörüne acil biçimde doğrudan kaynak, kredi ve vergi muafiyeti gibi destekler sağlanması gerektiğini belirten IATA, sektör sorunlarının hemen ortadan kalkmayacağına işaret ediyor.
Mevcut kısıtlayıcı tedbirler nedeniyle tam faal bir havacılık ise henüz yakın zamanda öngörülmezken salgının sektörü derinden etkilediği açıkça ortaya çıkıyor.
Seyahat yasağının kalmasının ardından sorunun kısa bir sürede bitmesi de beklenmiyor. Kısıtlamaların gevşemesi veya yasakların kalkması insanların salgın öncesi yaşam tarzlarına derhal dönecekleri anlamını taşımıyor. Hava ulaşımına talebin bir anda yeniden normale döneceği beklentisi sektörde karşılık
bulmuyor.
HAVACILIKTA SALGIN TEDBİRLERİ
Uçaklarda ve hava limanlarında salgın tedbirleri ve sosyal mesafelerin uygulanması da bir başka zorluk olarak ortaya çıkıyor. Eğer uçuş esnasında salgından korunmak için koltuklar arasında boşluklar bırakılması gerekecekse bunun sektöre ve sonuç olarak yolculara önemli bir maliyet getirmesi bekleniyor.
Bu durumda salgın tedbirlerinin devam ettiği bir süreçte yolcuların çok uygun fiyatlarla seyahat edebilecekleri düşünülmüyor. Salgının ardından daha farklı bilet fiyatları, daha az sayıda sefer, uçuş öncesi sağlık kontrolleri gibi çeşitli değişikliklerin yalanması kaçınılmaz görünüyor.
Kaynak:apron24
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3fQRtvD
via IFTTT
Air Canada; COVID-19 salgınının, havayolu endüstrisine zarar vermeye devam etmesinden dolayı, en azından 20.000 çalışanı işten çıkarmayı planlıyor.
7 Haziran’dan itibaren geçerli olacak olan işten çıkarma kararının şirketteki 38.000 çalışanın yarısından fazlasını etkileyeceği düşünülüyor.
Hareket, halen devam eden sınır kapama kararları ve seyahat talebini sınırlayan önlemlerin alınmasının üzerine geldi ve Air Canada’nın hem 225 adet uçaklarını yere indirmesine hem de şirketin kendi uçuş kapasitesini yüzde 95 oranında azaltmasına neden oldu.
Havayolu; geçtiğimiz Cuma akşamı bir e-posta vasıtasıyla yaptığı açıklamada, “Bu nedenle, bugün tahminlerimize uyum sağlamak için operasyonumuzu önemli ölçüde küçültmek için son derece zor bir karar aldık. Bu da, iş gücümüzü yüzde 50 ila 60 oranında azaltmak anlamına geliyor” dedi ve “Yaklaşık 20.000 kişinin bu durumdan etkileneceğini tahmin ediyoruz”.
İşten çıkarmaların, en azından mevcut bordronun yarısı olan 19.000 ile 22.800 arasında çalışanı etkilemesi bekleniyor.
Kaynak: Airline Haber
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2AwOvMp
via IFTTT