Bugün 15 Mayıs Hava Şehitlerini Anma Günü. Kahraman Havacı Şehitlerini Türkiye Havayolu Pilotları derneği TALPA öncülüğünde Edirnekapı Şehitliği’nde düzenlenen törenle rahmetle anıyoruz. Ruhunuz şad olsun.
Polonya’da bir bağışıklık sorunu nedeniyle tedavi gören Erasmus öğrencisi bir gencimiz Sağlık Bakanlığımızın ambülans uçağıyla ailesine kavuşturulmuştur. Geçmiş olsun dileklerimizi iletiyor, emeği geçenlere teşekkür ediyoruz.
Polonya’da bir bağışıklık sorunu nedeniyle tedavi gören Erasmus öğrencisi bir gencimiz Sağlık Bakanlığımızın ambülans uçağıyla ailesine kavuşturulmuştur. Geçmiş olsun dileklerimizi iletiyor, emeği geçenlere teşekkür ediyoruz. @saglikbakanligi@TC_Disisleri@yavuzselimkiranpic.twitter.com/F0zU7cg4SW
in’den Güney Kıbrıs Rum Yönetimi’ne insani yardım taşıyan uçağa Türkiye’nin izin vermediği iddialarıyla ilgili, Dışişleri Bakanlığından açıklama geldi. Sözcü Hami Aksoy, uçuş için zamanında başvuru yapılmadığını ve bunun nedeninin siyasi bir amaç olduğunu söyledi
Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Hami Aksoy, Çin’den Güney Kıbrıs Rum Yönetimi’ne (GKRY) insani yardım taşıyan uçağın, Türkiye hava sahasından geçiş için zamanında başvuru yapmadığını belirterek, “Güney Kıbrıs Rum Yönetimi’nin, ülkemizin insani tutumunu suistimal etmesi, kendi insanlarının çıkarı hilafına belli konuları siyasi amaçla kullanma çabalarının bir tezahürüdür” ifadesini kullandı.
Aksoy, Güney Kıbrıs Rum Yönetimi’ne insani yardım taşıyan uçağa, Türkiye tarafından izin verilmediği iddiaları hakkındaki soruya yazılı cevap verdi.
GKRY’ye ilişkin politikaları çerçevesinde, GKRY tescilli uçaklar ile GKRY’ye ve GKRY’den kargo taşıyan uçaklara, Türkiye’nin üzerinden üst uçuş ve havaalanlarına iniş/kalkış izni verilmediğine dikkati çeken Aksoy, hasta taşıyan ambulans uçaklar, tahliye uçuşları veya sağlık malzemesi taşıyan uçaklara ise, başvurulması halinde, insani mülahazalarla istisna tanınarak olumlu yanıt verildiğini dile getirdi.
Aksoy, bayrağına bakılmaksızın, buna teknik ve zorunlu iniş talep eden uçakların da dahil olduğunu kaydederek, son olarak, Çin’den GKRY’ye tıbbi malzeme taşıyan bir uçağa üst uçuş izni verilmediği konusunda basına dün yansıyan haberlere işaret etti.
“KALKIŞ ÖNCESİNDE BAŞVURU YAPMADI”
“Çin’den havalanan uçak, kalkış öncesinde üst uçuş izni başvurusunda bulunmamıştır. Söz konusu uçak, ancak Türk hava sahasına geldiğinde Larnaka’ya ineceğini bildirerek üst uçuş izni istemiştir” ifadelerini kullanan Aksoy, bu durumda, GKRY ile ilgili uçuşlara yönelik standart kısıtlamalar kapsamında, uçağın Türkiye hava sahasını kullanmasına izin verilmediğini aktardı.
Aksoy, bu uçağa istisna tanınmasını teminen eş güdüm yapılması için gerekli zamanın da bulunmadığının altını çizerek, şunları kaydetti:
“Söz konusu uçuş için zamanında başvuru yapılmış olsaydı, insani mülahazalarla istisna tanınması mümkün olabilirdi. Nitekim, geçmişte bu tip uçuşlara izin verilmiş, GKRY tescilli uçakların ülkemizdeki bir havaalanına inmesine dahi müsaade edilmiştir.
Bu uygulamayı bilen GKRY’nin, uçağın zamanında başvurmasını sağlamayarak, bilahare ülkemizin bu insani tutumunu suistimal etmesi, kendi insanlarının çıkarı hilafına belli konuları siyasi amaçla kullanma çabalarının bir tezahürüdür.”
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3fNjW5v
via IFTTT
Almanya Dışişleri Bakanı Heiko Maas, 15 Haziran’a kadar geçerli olan küresel seyahat uyarısının Avrupa ülkelerinden başlayarak kademeli olarak kaldırılabileceğini söyledi.
İçişleri Bakanı Horst Seehofer de Lüksemburg sınırında kontrollerin tamamen kalkacağını açıkladı. Almanya seyahat pazarının denetimli biçimde yeniden açılması çalışmalarını hızlandırdı. Dışişleri Bakanı Heiko Maas, 15 Haziran’a kadar geçerli olan küresel seyahat uyarısının Avrupa ülkelerinden başlayarak kademeli olarak kaldırılabileceğini söyledi.
Maas, önümüzdeki birkaç gün içinde AB kısıtlamalarıyla seyahat kısıtlamalarının kolaylaştırılması konusunda görüşmeler yapacağını söyledi. Federal İçişleri Bakanı Horst Seehofer de yarından itibaren Lüksemburg sınırında kontrollerin tamamen kalkacağını açıkladı.
Almanya’nın aldığı kararlar şöyle:
– Avusturya, İsviçre ve Fransa sınırlarının da açılacağını belirten Bakan Horst Seehofer, rastgele kontrollerin 15 Haziran’a kadar süreceğini açıkladı. Seehofer, Almanya’nın Danimarka sınırını da açmak için hazır olduğunu vurguladı. Ancak Danimarka komşu ülkelerle bu konuda ortak bir çözüme kadar beklemek istiyor. Almanya, Hollanda ve Belçika sınırlarını ise kapatmamıştı. Çek ve Polonya sınırlarında da kontroller yapmıyor.
– İtalya ve İspanya’yı koronavirüsün en yaygın olduğu “Kırmızı ülkeler” olarak nitelendiren Seehofer, bu ülkelere seyahat kontrollerini 15 Haziran’dan sonra da devam ettireceklerini kaydetti. ABD, Rusya gibi Avrupa dışından gelenlere karantina uygulamasına devam edeceklerini belirten Seehofer, Avrupa içindeki seyahatlerde ise karantina uygulamasının kalkmasını yetkili olan eyaletlere tavsiye edeceklerini söyledi.
turizmaktuel
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3fP4Koh
via IFTTT
Havayolu endüstrisinde büyük kayıplara neden olan pandemi yüzünden birçok uçuş firması iflasın eşiğine geldi. Ancak, günümüzün küresel ve modern dünyasında uçuşları yasaklamanın sürdürülebilir olmayacağını bildiren uzmanlar, uçuşları Covid-19 kontrol edilmesini sağlayacak şekilde yeniden düzenliyor. İşte bağışıklık pasaportundan maskelere, sosyal mesafeli koltuklardan kan testlerine kadar uçuşlarda karşılaşılacak 15 yeni kural…
200’ün üstünde ülkede ve bölgede görülen yeni tip corona virüs (Covid-19) pandemisi havayolu endüstrisini harap etmiş olsa da, çoğu uzman bunun geçici olduğu konusunda hemfikir.
Bununla birlikte, corona virüsün dünya genelinde ikinci ve hatta üçüncü bir dalgasının görüleceği öngörüldüğünden, uçuş sektöründe 2021’e kadar normale dönüş beklenmiyor. Ancak, dünyanın önde gelen havayolu şirketleri yolcuların tekrar uçmasını sağlamak, havaalanlarını yeniden düzenlemek ve yolcuların güvenini kazanmak için güvenlik ve sağlık düzenlemeleri planlıyor.
Havayolu stratejisi firması SimpliFlying tarafından hazırlanan bir raporda, pandemiden sonra hava yolculuğunda değişecek 70’ten fazla alışkanlık belirtildi. Bunlardan 15’i ise uçuşlarda kısa bir süre içinde yerini alacak gibi görünüyor.
1. Uçak tasarımı temelden değişebilir
İtalyan tasarım firması Avio Interiors, yolcuların birbirlerine temasını en aza indiren ve potansiyel bir çözüm sunan kafesler ortaya koydu. “Janus” ismi verilen tasarım her üçlü sıradaki orta koltuğu tersine çeviriyor ve yolcuları birbirinden koruyan şeffaf bölücüler içeriyor.
Uçak iç mekanlarını tamamen yeniden tasarlamak yerine ise, Fransız havacılık Florian Barjot, yolcuları hem arkadan hem de komşu koltuklardan koruyan, orta koltuklara yerleştirilebilen çıkarılabilir bir kalkan “PlanBay”ı yarattı.
2. Uçaklarda business ve ekonomi sınıfına benzer “sosyal mesafe dostu sınıf” ortaya çıkabilir
Yazar ve fütürist Ross Dawson, insanların “bir pandemi riskine karşı son derece duyarlı olacağına inandığını” söyledi ve havayollarının, muhtemelen insanlar arasında çeşitli mesafeler sunmak da dahil olmak üzere farklı önlemler alabileceğini tahmin etti. Hatta biraz şaka yollu bir şekilde “izolasyon sınıfı” olarak adlandırdığı yeni bir tür uçak sınıfının yükselişini öngördü. Bu da bazı havayollarının birinci sınıf kabinlerinde gördüğümüz gibi aralarına bölücü yerleştirilmesinden küçük odalara bölünmesine kadar birçok değişimi içerebilir. Bununla birlikte izolasyon sınıfının ücreti ekonomi sınıfından yüzde 40 daha pahalı olabilir.
3. Uçuştan önce veya varışta kan testi yaptırmanız gerekebilir
4. Uçuş öncesi ateş kontrolleri yeni bir norm haline gelecek
5. Uçuş boyunca maske takmak zorunlu olacak
6. Kalabalık hatları unutun. Size biniş zamanını geldiğini söyleyen mesajlar almaya başlayabilirsiniz
7. Uçak biletleri daha pahalı olabilir
8. Tüm vücut dezenfeksiyon kabinleri yaygınlaşabilir, havalanlarında ve uçaklarda robotlar temizlik yapabilir
9. Valizlerin ayrıca sterilize edilmesi gerekebilir
10. Hem terminaller hem de uçak kabinleri temassız olabilir
11. Sıcak içecek ve yemek servisi geçmişte kaldı
12. Uçuş sırasında temizlik görevlileri kabin ekibinin bir parçası olabilir
13. Pleksiglas kalkanlar her yerde bulunabilir
14. Kimliğiniz yanı sıra bir çeşit bağışıklık belgesi veya sağlık sertifikası göstermeniz gerekebilir
15. Havaalanına daha erken gitmeniz gerekebilir,
turizmaktuel
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2zBEiOv
via IFTTT
Air France, Paris – Dakar uçuşlarının yeniden başlayacağını duyurdu ancak Senegal hükümetinden bu “emrivaki”ye tepki var: “Afrika ülkelerini halen sömürge gibi gören küçümseyici tavır…”
Senegal hükümeti, Fransa’ya ait hava yolu şirketi Air France’ın Paris-Dakar uçuşlarını 16 Haziran’dan itibaren başlatacağı yönündeki reklamlarını durdurmasını istedi.
Seneweb’in haberine göre, Turizm ve Hava Ulaştırma Bakanlığı, Sivil Havacılık ve Meteoroloji Ulusal Ajansı (ANACIM) aracılığıyla Air France’ın bölge ofisine resmi uyarı yazısı gönderdi.
Air France’ın Senegal hükümetinden izin almadan 16 Haziran’dan itibaren Paris-Dakar uçuşlarını başlatacağı şeklinde duyurular yaptığı belirtilen yazıda, şirketten duyuruyu kaldırması istendi.
Yazıda yeni tip corona virüs (Covid-19) salgını nedeniyle Senegal hava sahasının 31 Mayıs’a kadar uluslararası ticari uçuşlara kapalı olduğu, ne zaman açılacağı konusunda henüz karar alınmadığı kaydedildi.
Cumhurbaşkanı Macky Sall, Air France’ın reklamlarını “emrivaki” ve Fransa’nın Afrika ülkelerini halen sömürge gibi gören küçümseyici tavrının yansıması olarak nitelendirmişti.
Öte yandan, Senegal Sağlık Bakanlığı verilerine göre, salgının başından bu yana ülkede toplam 2 bin 189 Covid-19 vakası tespit edildi. Hastalardan 842’si iyileşti, 23’ü hayatını kaybetti, bir kişi de vatandaşı olduğu ülkeye gönderildi.
Senegal hükümeti, Fransa'ya ait hava yolu şirketi Air France'ın Paris-Dakar uçuşlarını 16 Haziran'dan itibaren başlatacağı yönündeki reklamlarını durdurmasını istedi. https://t.co/wE6G2bWGO3