
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
11 Mayıs 2020 Pazartesi
İstanbul Havalimanı’nda Covid19 Önlemleri

Qatar Airways’ten kahraman sağlık çalışanlarına anlamlı teşekkür

Turkish Cargo’dan haftada 150 ek sefer

COVID-19’un havaalanı endüstrisi üzerindeki etkisi artıyor 2020 için 4,6 milyardan fazla yolcu kaybı ve 97 milyar dolar gelir tahmini Airports Council International (ACI) World, global havaalanı endüstrisinde kötüleşen ekonomik etkiyi gösteren güncellenmiş modelleme yayınladı. COVID-19 salgınının uzun süreli ve daha yaygın etkilerinin ahminleri, tüm bölgelerdeki havaalanları için trafik ve gelir kayıpları için tahminlerin kötüleşmesine neden oldu. ACI World, 2020’nin ikinci çeyreğinde küresel düzeyde iki milyardan fazla yolcu ve 2020’nin tamamı için 4,6 milyardan fazla yolcunun eksileceğini tahmin ediyor. Global ölçekte toplam havaalanı gelirlerindeki tahmini düşüşün 39,2 milyar $ olacağı tahmin ediliyor. (ABD Doları cinsinden rakamlar) ikinci çeyrekte ve 2020 için 97 milyar dolardan fazla. Bu bakış açısı, önemli operasyonları korumak ve dünyanın dört bir yanındaki havaalanlarında çalışan milyonlarca insanın işlerini ve geçim kaynaklarını korumak için havalimanlarına devlet yardımına duyulan ihtiyacın başka bir örneğidir. Geçen hafta, ACI World ve Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) bir araya gelerek acil vergi indirimi ve tüm havacılık ekosisteminin yararına olan doğrudan finansal yardım çağrısında bulundu . ACI Dünya Direktörü Angela Gittens, “COVID-19 salgınının havalimanları, daha geniş havacılık ekosistemi ve küresel ekonomi üzerindeki etkisi, hükümetler uygun rahatlama ve yardım sağlayamadıkça endüstride kötüleşmeye devam ediyor ve sektör için varolan bir tehdidi temsil ediyor” dedi. “Trafik ve gelir düştükçe, havaalanı endüstrisi istikrarı korumak için mümkün olan tüm önlemleri aldı, ancak zorluk havaalanı maliyetlerinin önemli bir kısmının sabit kalmasıdır. “Havaalanları, yerel, bölgesel ve ulusal ekonomilerin ve hizmet ettikleri toplulukların kilit itici gücü olan hava taşımacılığı ekosisteminde kritik öneme sahiptir ve bu küresel ekonomik çarpan etkisinin, toparlanmayı desteklemeye yardımcı olması için korunması gerekmektedir. “Sektör yeniden toparlamya başladığında talepleri karşılamak için operasyonlar devam edebilmesi için, işlerin korunabilmesi için havaalanlarına finansal destek verilmesi gerekiyor.” ACI World, dünyanın dört bir yanındaki havalimanlarını ve operasyonlarını desteklemek için hareket eden hükümetleri alkışladı, ancak yardım sağlanması için zaman alıyor.
2020 için 4,6 milyardan fazla yolcu kaybı ve 97 milyar dolar gelir tahmini
Airports Council International (ACI) World, global havaalanı endüstrisinde kötüleşen ekonomik etkiyi gösteren güncellenmiş modelleme yayınladı.
COVID-19 salgınının uzun süreli ve daha yaygın etkilerinin ahminleri, tüm bölgelerdeki havaalanları için trafik ve gelir kayıpları için tahminlerin kötüleşmesine neden oldu.
ACI World, 2020’nin ikinci çeyreğinde küresel düzeyde iki milyardan fazla yolcu ve 2020’nin tamamı için 4,6 milyardan fazla yolcunun eksileceğini tahmin ediyor. Global ölçekte toplam havaalanı gelirlerindeki tahmini düşüşün 39,2 milyar $ olacağı tahmin ediliyor. (ABD Doları cinsinden rakamlar) ikinci çeyrekte ve 2020 için 97 milyar dolardan fazla.
Bu bakış açısı, önemli operasyonları korumak ve dünyanın dört bir yanındaki havaalanlarında çalışan milyonlarca insanın işlerini ve geçim kaynaklarını korumak için havalimanlarına devlet yardımına duyulan ihtiyacın başka bir örneğidir. Geçen hafta, ACI World ve Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) bir araya gelerek acil vergi indirimi ve tüm havacılık ekosisteminin yararına olan doğrudan finansal yardım çağrısında bulundu .
ACI Dünya Direktörü Angela Gittens, “COVID-19 salgınının havalimanları, daha geniş havacılık ekosistemi ve küresel ekonomi üzerindeki etkisi, hükümetler uygun rahatlama ve yardım sağlayamadıkça endüstride kötüleşmeye devam ediyor ve sektör için varolan bir tehdidi temsil ediyor” dedi.
“Trafik ve gelir düştükçe, havaalanı endüstrisi istikrarı korumak için mümkün olan tüm önlemleri aldı, ancak zorluk havaalanı maliyetlerinin önemli bir kısmının sabit kalmasıdır.
“Havaalanları, yerel, bölgesel ve ulusal ekonomilerin ve hizmet ettikleri toplulukların kilit itici gücü olan hava taşımacılığı ekosisteminde kritik öneme sahiptir ve bu küresel ekonomik çarpan etkisinin, toparlanmayı desteklemeye yardımcı olması için korunması gerekmektedir.
“Sektör yeniden toparlamya başladığında talepleri karşılamak için operasyonlar devam edebilmesi için, işlerin korunabilmesi için havaalanlarına finansal destek verilmesi gerekiyor.”
ACI World, dünyanın dört bir yanındaki havalimanlarını ve operasyonlarını desteklemek için hareket eden hükümetleri alkışladı, ancak yardım sağlanması için zaman alıyor.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dBhJrE
via IFTTT
COVID-19’un havaalanı endüstrisi üzerindeki etkisi artıyor

Türk Hava Yolları günlük 106 uçuşla üçüncü sırada Eurocontrol, COVID-19 sürecinin Avrupa Hava Trafiğine etkilerini içeren günlük, haftalık ve geçen sene ile karşılaştırmalı analizini içeren bir rapor yayımladı. Avrupa şebekesindeki uçuş, bölgesel akışlar, havaalanı, havayolu, kargo ve Pazar paylarındaki değişimleri içeren rapora göre Avrupa Hava trafiğindeki düşüş oranların yüzde 80’nin üzerinde gerçekleşti. Yayımlanan rapora göre, 6 Mayıs 2020 tarihinde Avrupa’da 4bin 803 uçuş gerçekleştirildi. Geçen haftaya göre uçuşlarda 236 uçuş artışı sağlanırken, bir önceki yıl günlük gerçekleştirilen 26 bin 867 uçuşa göre uçuşlarda yüzde 84.8 azalma yaşandı. DHL Express 251 uçuşla en yoğun havayolu operatörü olurken, Türk Hava Yolları günlük 106 uçuşla üçüncü sıra, Qatar Airways 105 dördüncü ve Lufthansa 104 uçuşla sırada yer aldı. Frankfurt Havalimanı 258 hareketle en işlek havalimanı olurken, onu Heathrow (217 uçuş ), Schiphol (200 uçuş), CDG (194 uçuş) ve Leipzig (190 uçuş ) takip etti.
Eurocontrol, COVID-19 sürecinin Avrupa Hava Trafiğine etkilerini içeren günlük, haftalık ve geçen sene ile karşılaştırmalı analizini içeren bir rapor yayımladı.
Avrupa şebekesindeki uçuş, bölgesel akışlar, havaalanı, havayolu, kargo ve Pazar paylarındaki değişimleri içeren rapora göre Avrupa Hava trafiğindeki düşüş oranların yüzde 80’nin üzerinde gerçekleşti.
Yayımlanan rapora göre, 6 Mayıs 2020 tarihinde Avrupa’da 4bin 803 uçuş gerçekleştirildi.
Geçen haftaya göre uçuşlarda 236 uçuş artışı sağlanırken, bir önceki yıl günlük gerçekleştirilen 26 bin 867 uçuşa göre uçuşlarda yüzde 84.8 azalma yaşandı.
DHL Express 251 uçuşla en yoğun havayolu operatörü olurken, Türk Hava Yolları günlük 106 uçuşla üçüncü sıra, Qatar Airways 105 dördüncü ve Lufthansa 104 uçuşla sırada yer aldı.
Frankfurt Havalimanı 258 hareketle en işlek havalimanı olurken, onu Heathrow (217 uçuş ), Schiphol (200 uçuş), CDG (194 uçuş) ve Leipzig (190 uçuş ) takip etti.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3fE9DAx
via IFTTT
Türk Hava Yolları günlük 106 uçuşla üçüncü sırada
