9 Mayıs 2020 Cumartesi

DHMİ ASİSTAN – STAJYER HAVA TRAFİK KONTROLÖRÜ ALACAK Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü personel alım ilanı yayınladı. Asistan Hava Trafik Kontrolörü ve Stajyer Hava Trafik Kontrolörü kadroları için alım yapacak olan kurum son başvuru tarihini 5 Haziran 2020 olarak bildirdi. DEVLET HAVA MEYDANLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ASİSTAN – STAJYER HAVA TRAFİK KONTROLÖRÜ GİRİŞ SINAVI DUYURUSU KURUM VE ALINACAK POZİSYONA İLİŞKİN BİLGİLER Sınavı Açan Birim: Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü. Görev Yeri: DHMI (Taşra) Atama Yapılacak Pozisyon Unvanı ve Sayısı: – Asistan Hava Trafik Kontrolörü: 17 adet. – Stajyer Hava Trafik Kontrolörü: 20 adet. Asistan Hava Trafik Kontrolörü Adayları için KPSS Puan Türü ve Taban Puanı: KPSSP3 puan türünden en az 70 puan Stajyer Hava Trafik Kontrolörü Adayları için KPSS Puan Türü ve Taban Puanı: KPSSP3 puan türünden en az 70 puan KPSS Puanının Geçerlilik Yılı: 22 Temmuz 2018 tarihli Kamu Personeli Seçme Sınavı. Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü bünyesinde 399 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3/c Bendi kapsamında istihdam edilmek üzere, 08.07.2018 tarih ve 30472 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Stajyer Hava Trafik Kontrolörü ve Asistan Hava Trafik Kontrolörü Pozisyonlarına Atanacak Adayların Seçme Sınavlarına Dair Yönetmelikte belirtilen hükümler çerçevesinde seçme sınavları yapılacaktır. Sınava katılacak adaylarda aranan genel şartlar, a) Türk Vatandaşı olmak, b) Kamu haklarından mahrum bulunmamak, c) 18 yaşını tamamlamış olmak , d) Askerlik durumu itibariyle; askerlikle ilgisi bulunmamak, askerlik çağına gelmemiş bulunmak ya da askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak (Kurs başlangıç tarihi olan 28.12.2020 tarihinde askerlikle ilişkisi bulunmamak.), e) Taksirli suçlar hariç olmak üzere, ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahut affa uğramış olsalar bile Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla, zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunmamak, f) Son başvuru tarihi itibarıyla, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmeliğin 11 inci maddesi uyarınca KPSSP3 puan türünden yetmiş ve üzeri puan almış olmak. Asistan hava trafik kontrolör adayları için aranan şartlar, a) Fakülte veya 4 yıllık yüksekokul mezunu olmak, b) ICAO ANNEX’l kriterlerine uygun “Hava Trafik Kontrolörü olur” ibareli sağlık raporu almak, ( aranan şartlar www.dhmi.gov.tr adresinde yer alan Hava Trafik Kontrol Hizmetleri Personeli Lisans ve Derecelendirme Yönetmeliğinde yazılı bulunmaktadır.) c) Hava/yer ve yer/yer sesli iletişiminde, yanlış anlamalara ve aksamalara yol açabilecek belirgin bir aksan veya lehçe, dilde pelteklik, gizli kekemelik ve aşırı heyecan sahibi olmamak, (Bu durum sınav komisyonunca tespit edilerek tutanak altına alınır, gerekirse hakem hastaneye gönderilir ve hakem hastanece verilecek nihai rapor sonucuna göre işlem tesis edilir. Adaylar bilgisayar destekli sınavı veya yazılı sınavı geçmiş olsalar bile sınavı kazanmış sayılmaz ve elenirler.) d) Son başvuru tarihi itibarıyla, son beş yıl içerisinde İngilizce Yabancı Dil Sınavından en az ‘C’ düzeyinde puan aldığını belgelemek, (ÖSYM Başkanlığı tarafından yayımlanan eşdeğerlik tablosunda belirlenen yabancı dil bilgisine sahip olduğunu gösterir belge (05.06.2015 tarihinden sonraki belgeler geçerlidir.). e) Geçerli bir hava trafik kontrolör lisansına sahip olmak. (Bknz.: “SHY 65-01 Hava Trafik Kontrolör Hizmetleri Personeli Lisans Değerlendirme Yönetmeliği”) Stajyer hava trafik kontrolör adayları için aranan şartlar, a) Fakülte veya 4 yıllık yüksekokul mezunu olmak, b) Hava Trafik Kontrol Kursunun Başlayacağı 28.12.2020 tarihi itibariyle, 27 yaşından gün almamış olmak, (28.12.1994 ve sonrasında doğmuş olmak.) c) ICAO ANNEX’l kriterlerine uygun “Hava Trafik Kontrolörü olur” ibareli sağlık raporu almak, ( aranan şartlar www.dhmi.gov.tr adresinde yer alan Hava Trafik Kontrol Hizmetleri Personeli Lisans ve Derecelendirme Yönetmeliğinde yazılı bulunmaktadır.) d) Hava/yer ve yer/yer sesli iletişiminde, yanlış anlamalara ve aksamalara yol açabilecek belirgin bir aksan veya lehçe, dilde pelteklik, gizli kekemelik ve aşırı heyecan sahibi olmamak, (Bu durum sınav komisyonunca tespit edilerek tutanak altına alınır, gerekirse hakem hastaneye gönderilir ve hakem hastanece verilecek nihai rapor sonucuna göre işlem tesis edilir. Adaylar bilgisayar destekli sınavı veya yazılı sınavı geçmiş olsalar bile sınavı kazanmış sayılmaz ve elenirler.) e) Son başvuru tarihi itibarıyla, son beş yıl içerisinde İngilizce Yabancı Dil Sınavından en az ‘C’ düzeyinde puan aldığını belgelemek, (ÖSYM Başkanlığı tarafından yayımlanan eşdeğerlik tablosunda belirlenen yabancı dil bilgisine sahip olduğunu gösterir belge (05.06.2015 tarihinden sonraki belgeler geçerlidir.). f) Daha önce disiplin, başarısızlık ve idari yönden kursla veya Genel Müdürlükle ilişiği kesilmemek. SINAVLARIN YAPILIŞ ŞEKLİ Stajyer hava trafik kontrolörü ve asistan hava trafik kontrolörü adaylarının seçme sınavı; -Bilgisayar Destekli Seçme Sınavından veya Bilgisayar Destekli Seçme Sınavının herhangi bir nedenle yapılamadığı hallerde genel yetenek, muhakeme, zekâ, hafıza ve çabuk karar verme gibi özellikleri test etmeye yönelik yazılı sınav, -Sesli iletişim değerlendirmesini de içeren sözlü sınavdan oluşacak şekilde uygulanır. (Bknz.: Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Stajyer Hava Trafik Kontrolörü ve Asistan Hava Trafik Kontrolörü Pozisyonlarına Atanacak Adayların Seçme Sınavlarına Dair Yönetmelik Madde:13) BAŞVURU ŞEKLİ Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğünce duyurulan pozisyonların sayısının 10 (on) katı kadar aday KPSSP3 puanı en yüksekten başlamak üzere bilgisayar destekli seçme sınavına veya yazılı sınava çağırılacaktır. Adaylar; bilgisayar destekli seçme sınavı veya yazılı sınavlarda almış oldukları puan sırasına göre sözlü sınava çağırılacaktır. Sınava girmek isteyen adayların 11.05.2020-05.06.2020 tarihleri arasında https://ift.tt/2WD10h0 adresinden başvurmaları gerekmektedir. Adayların talep edilen bütün belgeleri sisteme eksiksiz yüklemeleri gerekmektedir. Şahsen ve posta yoluyla başvurular kabul edilmeyecektir. ÇEVRİMİÇİ BAŞVURUDA YÜKLENECEK BELGELER a) Nüfus cüzdanı, b) 4.5×6 ebadında Vesikalık fotoğraf c) Yüksek Öğrenim Diploması, d) KPSS Sonuç Belgesi, e) Yabancı Dil Belgesi, f) Asistan Hava Trafik Konrolör Lisansı (Sadece Asistan Hava Trafik Kontrolörü pozisyonuna başvuracaklar için) Bilgisayar destekli seçme sınavında veya yazılı sınavda başarılı olan ve sözlü sınav için çağrılan adaylardan istenilecek belgeler Kuruluşumuz resmi internet adresinde (www.dhmi.gov.tr) ayrıca yayımlanacaktır. SINAVLARIN YAPILACAĞI YER VE DUYURU Sınava çağrılacak adaylara yazılı tebligat yapılmayacak olup, sınava katılacak adaylara ilişkin liste; sınav tarihi, yeri ve saati Kuruluşumuz resmi internet adresinden (www.dhmi.gov.tr) ilan edilecektir. Sınavda başarı göstererek sözlü sınava hak kazanan adaylara ilişkin liste; sınav tarihi, yeri ve saati belirtilerek Kuruluşumuz resmi internet adresinde (www.dhmi.gov.tr) ilan edilecektir. SINAV KONULARI Bilgisayar destekli seçme sınavı veya yazılı sınav ve sözlü sınav, aşağıda belirtilen konularda yapılır. Sınav Komisyonu tarafından gerekli görüldüğü hallerde; sınav konularında değişiklik yapılabilir. Bilgisayar destekli seçme sınavı; Bilgisayar ortamında; algılama, reaksiyon, üç boyutlu düşünme, hızlı ve doğru karar verebilme özelliklerini tespit etmeye yönelik, önceden hazırlanmış EUROCONTROL veri tabanı kullanılarak yapılır. Yazılı sınavlar; Genel yetenek, muhakeme, zeka, hafıza ve çabuk karar verme, şekil, rakam ve harf kombinasyon ve dizilerinin tespiti gibi özellikleri test etmeye yönelik 50 sorudan oluşur. Sözlü sınavlar; Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü; liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu; özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı; genel yetenek ve genel kültürü; bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı yönlerinden değerlendirilmesi ve her bir konu grubu için ayrı ayrı puan verilmesi suretiyle gerçekleştirilir. Adayların sesli iletişimde yanlış anlamalara ve aksamalara yol açabilecek belirgin bir aksan veya lehçe, dilde pelteklik, gizli kekemelik ve aşırı heyecan sahibi olmak gibi ifade yetersizlikleri de göz önünde bulundurularak yapılacak Sesli İletişim Değerlendirmesini de içerir. SINAVLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ Bilgisayar destekli seçme sınavı sonunda, her bir aday için bilgisayar çıktısı şeklinde alınacak raporda yer alan toplam puan esas alınacaktır. Sınav Komisyonu tarafından; bilgisayar destekli seçme sınavından 100 üzerinden 60 ve üzeri puan alanlardan, raporda yer alan toplam puanı en yüksek adaydan başlanarak pozisyon sayısının 3 (üç) katı kadar aday sözlü sınava çağırılır. Yazılı sınav yapılması halinde ise; yazılı sınavda 100 üzerinden 70 ve üzeri puan alanlardan, Sınav Komisyonu tarafından; puanı en yüksek adaydan pozisyon sayısının 3 (üç) katı kadar aday sözlü sınava çağırılır. Sözlü sınavda, adayların belirlenmiş sınav konularında 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alanlar başarılı sayılır. Belirlenmiş olan kontenjan için atamalar adayların, KPSS, bilgisayar destekli seçme sınavı veya yazılı sınavı ile sözlü sınav başarı puanlarının aritmetik ortalaması esas alınarak tercihlerine göre yapılır. Sınav başarı puanlarında eşitlik olması durumunda KPSS puanı daha yüksek olan, KPSS puanları da eşit ise Bilgisayar Destekli Sınav puanı veya Yazılı Sınav puanı daha yüksek olan,Bilgisayar Destekli Sınav puanları veya Yazılı Sınav puanları da eşit ise diploma tarihi itibariyle önce mezun olmuş olan, bu puanların da eşit olması halinde yaşı büyük olan aday tercih edilir. Sınavda başarılı olmuş adayın herhangi bir nedenle ilgili pozisyona yerleştirilememesi durumunda; yedek listesinde yer alan sınav başarı puanı en yüksek adaydan başlanarak boş pozisyon sayısınca adayın kurs başlangıç tarihine kadar çağrılması sağlanır. İlan edilecek sınav tarihi/tarihleri itibariyle geçerli bir mazeret belirtmeyerek (kanuni bir mazeret) sınava katılmayanlar ilgili sınava farklı bir tarihte alınmayacaktır. BAŞVURU SÜRESİ VE YERİ Başvurular 11.05.2020 tarihinde başlayacak ve 05.06.2020 günü mesai bitiminde sona erecektir. Sınava girmek isteyen adayların 11.05.2020-05.06.2020 tarihleri arasında https://ift.tt/2WD10h0 adresinden başvurmaları gerekmektedir. Adayların talep edilen bütün belgeleri sisteme eksiksiz yüklemeleri gerekmektedir. Şahsen ve posta yoluyla başvurular kabul edilmeyecektir. Sınav sonuçları Kuruluşumuz resmi internet adresinde (www.dhmi.gov.tr) duyurulacak ve kazanan adaylara yazılı tebligat yapılmayacaktır. KURULUŞUMUZDA İSTİHDAM EDİLECEK ADAY ASİSTAN VE STAJYER HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ DAĞILIMI HAVALİMANI STAJYER ASİSTAN GAZİANTEP HAVALİMANI BAŞMD. 1 ADIYAMAN HAVALİMANI MD. 1 1 AĞRI AHMED-İ HANİ HAVALİMANI MD. 1 2 BALIKESİR KOCA SEYİT HAVALİMANI MD. 1 BİNGÖL HAVALİMANI MD. 1 ÇANAKKALE HAVALİMANI MD. 1 HAKKÂRİ YÜKSEKOVA SELAHADDİN EYYUBİ HAVALİMANI MD. 1 2 HATAY HAVALİMANI MD. 1 IĞDIR ŞEHİT BÜLENT AYDIN HAVALİMANI MD. 1 2 ISPARTA SÜLEYMAN DEMİREL HAVALİMANI MD. 1 KAHRAMANMARAŞ HAVALİMANI MD. 1 1 KAPADOKYA HAVALİMANI MD. 1 KARS HARAKANİ HAVALİMANI MD. 1 MARDİN HAVALİMANI MD. 1 1 MUŞ SULTAN ALPARSLAN HAVALİMANI MD. 1 1 ŞANLIURFA-GAP HAVALİMANI MD. 1 ŞIRNAK ŞERAFETTİN ELÇİ HAVALİMANI MD. 2 TEKİRDAĞ ÇORLU ATATÜRK HAVALİMANI MD. 2 UŞAK HAVALİMANI MD. 2 VAN FERİT MELEN HAVALİMANI MD. 4 HEZARFEN HAVALİMANI 1 TOPLAM 20 17

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü personel alım ilanı yayınladı. Asistan Hava Trafik Kontrolörü ve Stajyer Hava Trafik Kontrolörü kadroları için alım yapacak olan kurum son başvuru tarihini 5 Haziran 2020 olarak bildirdi.

DEVLET HAVA MEYDANLARI İŞLETMESİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
ASİSTAN – STAJYER HAVA TRAFİK KONTROLÖRÜ GİRİŞ SINAVI DUYURUSU
KURUM VE ALINACAK POZİSYONA İLİŞKİN BİLGİLER


Sınavı Açan Birim: Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü.
Görev Yeri: DHMI (Taşra)

Atama Yapılacak Pozisyon Unvanı ve Sayısı:
– Asistan Hava Trafik Kontrolörü: 17 adet.
– Stajyer Hava Trafik Kontrolörü: 20 adet.
Asistan Hava Trafik Kontrolörü Adayları için KPSS Puan Türü ve Taban Puanı: KPSSP3 puan türünden en az 70 puan
Stajyer Hava Trafik Kontrolörü Adayları için KPSS Puan Türü ve Taban Puanı: KPSSP3 puan türünden en az 70 puan
KPSS Puanının Geçerlilik Yılı: 22 Temmuz 2018 tarihli Kamu Personeli Seçme Sınavı.
Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü bünyesinde 399 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 3/c Bendi kapsamında istihdam edilmek üzere, 08.07.2018 tarih ve 30472 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Stajyer Hava Trafik Kontrolörü ve Asistan Hava Trafik Kontrolörü Pozisyonlarına Atanacak Adayların Seçme Sınavlarına Dair Yönetmelikte belirtilen hükümler çerçevesinde seçme sınavları yapılacaktır.


Sınava katılacak adaylarda aranan genel şartlar,
a) Türk Vatandaşı olmak,
b) Kamu haklarından mahrum bulunmamak,
c) 18 yaşını tamamlamış olmak ,
d) Askerlik durumu itibariyle; askerlikle ilgisi bulunmamak, askerlik çağına gelmemiş bulunmak ya da askerlik çağına gelmiş ise muvazzaf askerlik hizmetini yapmış yahut ertelenmiş veya yedek sınıfa geçirilmiş olmak (Kurs başlangıç tarihi olan 28.12.2020 tarihinde askerlikle ilişkisi bulunmamak.),
e) Taksirli suçlar hariç olmak üzere, ağır hapis veya 6 aydan fazla hapis veyahut affa uğramış olsalar bile Devletin şahsiyetine karşı işlenen suçlarla, zimmet, ihtilas, irtikap, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, inancı kötüye kullanma, dolanlı iflas gibi yüz kızartıcı veya şeref ve haysiyeti kırıcı suçtan veya istimal ve istihlak kaçakçılığı hariç kaçakçılık, resmi ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, Devlet sırlarını açığa vurma suçlarından dolayı hükümlü bulunmamak,
f) Son başvuru tarihi itibarıyla, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmeliğin 11 inci maddesi uyarınca KPSSP3 puan türünden yetmiş ve üzeri puan almış olmak.


Asistan hava trafik kontrolör adayları için aranan şartlar,
a) Fakülte veya 4 yıllık yüksekokul mezunu olmak,
b) ICAO ANNEX’l kriterlerine uygun “Hava Trafik Kontrolörü olur” ibareli sağlık raporu almak, ( aranan şartlar www.dhmi.gov.tr adresinde yer alan Hava Trafik Kontrol Hizmetleri Personeli Lisans ve Derecelendirme Yönetmeliğinde yazılı bulunmaktadır.)
c) Hava/yer ve yer/yer sesli iletişiminde, yanlış anlamalara ve aksamalara yol açabilecek belirgin bir aksan veya lehçe, dilde pelteklik, gizli kekemelik ve aşırı heyecan sahibi olmamak, (Bu durum sınav komisyonunca tespit edilerek tutanak altına alınır, gerekirse hakem hastaneye gönderilir ve hakem hastanece verilecek nihai rapor sonucuna göre işlem tesis edilir. Adaylar bilgisayar destekli sınavı veya yazılı sınavı geçmiş olsalar bile sınavı kazanmış sayılmaz ve elenirler.)

d) Son başvuru tarihi itibarıyla, son beş yıl içerisinde İngilizce Yabancı Dil Sınavından en az ‘C’ düzeyinde puan aldığını belgelemek, (ÖSYM Başkanlığı tarafından yayımlanan eşdeğerlik tablosunda belirlenen yabancı dil bilgisine sahip olduğunu gösterir belge (05.06.2015 tarihinden sonraki belgeler geçerlidir.).

e) Geçerli bir hava trafik kontrolör lisansına sahip olmak. (Bknz.: “SHY 65-01 Hava Trafik Kontrolör Hizmetleri Personeli Lisans Değerlendirme Yönetmeliği”)

Stajyer hava trafik kontrolör adayları için aranan şartlar,

a) Fakülte veya 4 yıllık yüksekokul mezunu olmak,

b) Hava Trafik Kontrol Kursunun Başlayacağı 28.12.2020 tarihi itibariyle, 27 yaşından gün almamış olmak, (28.12.1994 ve sonrasında doğmuş olmak.)

c) ICAO ANNEX’l kriterlerine uygun “Hava Trafik Kontrolörü olur” ibareli sağlık raporu almak, ( aranan şartlar www.dhmi.gov.tr adresinde yer alan Hava Trafik Kontrol Hizmetleri Personeli Lisans ve Derecelendirme Yönetmeliğinde yazılı bulunmaktadır.)

d) Hava/yer ve yer/yer sesli iletişiminde, yanlış anlamalara ve aksamalara yol açabilecek belirgin bir aksan veya lehçe, dilde pelteklik, gizli kekemelik ve aşırı heyecan sahibi olmamak, (Bu durum sınav komisyonunca tespit edilerek tutanak altına alınır, gerekirse hakem hastaneye gönderilir ve hakem hastanece verilecek nihai rapor sonucuna göre işlem tesis edilir. Adaylar bilgisayar destekli sınavı veya yazılı sınavı geçmiş olsalar bile sınavı kazanmış sayılmaz ve elenirler.)

e) Son başvuru tarihi itibarıyla, son beş yıl içerisinde İngilizce Yabancı Dil Sınavından en az ‘C’ düzeyinde puan aldığını belgelemek, (ÖSYM Başkanlığı tarafından yayımlanan eşdeğerlik tablosunda belirlenen yabancı dil bilgisine sahip olduğunu gösterir belge (05.06.2015 tarihinden sonraki belgeler geçerlidir.).

f) Daha önce disiplin, başarısızlık ve idari yönden kursla veya Genel Müdürlükle ilişiği kesilmemek.

SINAVLARIN YAPILIŞ ŞEKLİ

Stajyer hava trafik kontrolörü ve asistan hava trafik kontrolörü adaylarının seçme sınavı; -Bilgisayar Destekli Seçme Sınavından veya Bilgisayar Destekli Seçme Sınavının herhangi bir nedenle yapılamadığı hallerde genel yetenek, muhakeme, zekâ, hafıza ve çabuk karar verme gibi özellikleri test etmeye yönelik yazılı sınav, -Sesli iletişim değerlendirmesini de içeren sözlü sınavdan oluşacak şekilde uygulanır. (Bknz.: Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Stajyer Hava Trafik Kontrolörü ve Asistan Hava Trafik Kontrolörü Pozisyonlarına Atanacak Adayların Seçme Sınavlarına Dair Yönetmelik Madde:13)

BAŞVURU ŞEKLİ

Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğünce duyurulan pozisyonların sayısının 10 (on) katı kadar aday KPSSP3 puanı en yüksekten başlamak üzere bilgisayar destekli seçme sınavına veya yazılı sınava çağırılacaktır. Adaylar; bilgisayar destekli seçme sınavı veya yazılı sınavlarda almış oldukları puan sırasına göre sözlü sınava çağırılacaktır. Sınava girmek isteyen adayların 11.05.2020-05.06.2020 tarihleri arasında https://ift.tt/2WD10h0 adresinden başvurmaları gerekmektedir. Adayların talep edilen bütün belgeleri sisteme eksiksiz yüklemeleri gerekmektedir. Şahsen ve posta yoluyla başvurular kabul edilmeyecektir.

ÇEVRİMİÇİ BAŞVURUDA YÜKLENECEK BELGELER
a) Nüfus cüzdanı,
b) 4.5×6 ebadında Vesikalık fotoğraf
c) Yüksek Öğrenim Diploması,
d) KPSS Sonuç Belgesi,
e) Yabancı Dil Belgesi,
f) Asistan Hava Trafik Konrolör Lisansı (Sadece Asistan Hava Trafik Kontrolörü pozisyonuna başvuracaklar için)
Bilgisayar destekli seçme sınavında veya yazılı sınavda başarılı olan ve sözlü sınav için çağrılan adaylardan istenilecek belgeler Kuruluşumuz resmi internet adresinde (www.dhmi.gov.tr) ayrıca yayımlanacaktır.

SINAVLARIN YAPILACAĞI YER VE DUYURU

Sınava çağrılacak adaylara yazılı tebligat yapılmayacak olup, sınava katılacak adaylara ilişkin liste; sınav tarihi, yeri ve saati Kuruluşumuz resmi internet adresinden (www.dhmi.gov.tr) ilan edilecektir. Sınavda başarı göstererek sözlü sınava hak kazanan adaylara ilişkin liste; sınav tarihi, yeri ve saati belirtilerek Kuruluşumuz resmi internet adresinde (www.dhmi.gov.tr) ilan edilecektir.

SINAV KONULARI

Bilgisayar destekli seçme sınavı veya yazılı sınav ve sözlü sınav, aşağıda belirtilen konularda yapılır. Sınav Komisyonu tarafından gerekli görüldüğü hallerde; sınav konularında değişiklik yapılabilir. Bilgisayar destekli seçme sınavı; Bilgisayar ortamında; algılama, reaksiyon, üç boyutlu düşünme, hızlı ve doğru karar verebilme özelliklerini tespit etmeye yönelik, önceden hazırlanmış EUROCONTROL veri tabanı kullanılarak yapılır.

Yazılı sınavlar; Genel yetenek, muhakeme, zeka, hafıza ve çabuk karar verme, şekil, rakam ve harf kombinasyon ve dizilerinin tespiti gibi özellikleri test etmeye yönelik 50 sorudan oluşur.

Sözlü sınavlar; Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve muhakeme gücü; liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve tepkilerinin mesleğe uygunluğu; özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı; genel yetenek ve genel kültürü; bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı yönlerinden değerlendirilmesi ve her bir konu grubu için ayrı ayrı puan verilmesi suretiyle gerçekleştirilir. Adayların sesli iletişimde yanlış anlamalara ve aksamalara yol açabilecek belirgin bir aksan veya lehçe, dilde pelteklik, gizli kekemelik ve aşırı heyecan sahibi olmak gibi ifade yetersizlikleri de göz önünde bulundurularak yapılacak Sesli İletişim Değerlendirmesini de içerir.

SINAVLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Bilgisayar destekli seçme sınavı sonunda, her bir aday için bilgisayar çıktısı şeklinde alınacak raporda yer alan toplam puan esas alınacaktır. Sınav Komisyonu tarafından; bilgisayar destekli seçme sınavından 100 üzerinden 60 ve üzeri puan alanlardan, raporda yer alan toplam puanı en yüksek adaydan başlanarak pozisyon sayısının 3 (üç) katı kadar aday sözlü sınava çağırılır. Yazılı sınav yapılması halinde ise; yazılı sınavda 100 üzerinden 70 ve üzeri puan alanlardan, Sınav Komisyonu tarafından; puanı en yüksek adaydan pozisyon sayısının 3 (üç) katı kadar aday sözlü sınava çağırılır. Sözlü sınavda, adayların belirlenmiş sınav konularında 100 tam puan üzerinden en az 60 puan alanlar başarılı sayılır. Belirlenmiş olan kontenjan için atamalar adayların, KPSS, bilgisayar destekli seçme sınavı veya yazılı sınavı ile sözlü sınav başarı puanlarının aritmetik ortalaması esas alınarak tercihlerine göre yapılır. Sınav başarı puanlarında eşitlik olması durumunda KPSS puanı daha yüksek olan, KPSS puanları da eşit ise Bilgisayar Destekli Sınav puanı veya Yazılı Sınav puanı daha yüksek olan,Bilgisayar Destekli Sınav puanları veya Yazılı Sınav puanları da eşit ise diploma tarihi itibariyle önce mezun olmuş olan, bu puanların da eşit olması halinde yaşı büyük olan aday tercih edilir. Sınavda başarılı olmuş adayın herhangi bir nedenle ilgili pozisyona yerleştirilememesi durumunda; yedek listesinde yer alan sınav başarı puanı en yüksek adaydan başlanarak boş pozisyon sayısınca adayın kurs başlangıç tarihine kadar çağrılması sağlanır. İlan edilecek sınav tarihi/tarihleri itibariyle geçerli bir mazeret belirtmeyerek (kanuni bir mazeret) sınava katılmayanlar ilgili sınava farklı bir tarihte alınmayacaktır.

BAŞVURU SÜRESİ VE YERİ

Başvurular 11.05.2020 tarihinde başlayacak ve 05.06.2020 günü mesai bitiminde sona erecektir. Sınava girmek isteyen adayların 11.05.2020-05.06.2020 tarihleri arasında https://ift.tt/2WD10h0 adresinden başvurmaları gerekmektedir. Adayların talep edilen bütün belgeleri sisteme eksiksiz yüklemeleri gerekmektedir. Şahsen ve posta yoluyla başvurular kabul edilmeyecektir. Sınav sonuçları Kuruluşumuz resmi internet adresinde (www.dhmi.gov.tr) duyurulacak ve kazanan adaylara yazılı tebligat yapılmayacaktır.

KURULUŞUMUZDA İSTİHDAM EDİLECEK ADAY ASİSTAN VE STAJYER HAVA TRAFİK KONTROLÖRLERİ DAĞILIMI
HAVALİMANI STAJYER ASİSTAN
GAZİANTEP HAVALİMANI BAŞMD. 1
ADIYAMAN HAVALİMANI MD. 1 1
AĞRI AHMED-İ HANİ HAVALİMANI MD. 1 2
BALIKESİR KOCA SEYİT HAVALİMANI MD. 1
BİNGÖL HAVALİMANI MD. 1
ÇANAKKALE HAVALİMANI MD. 1
HAKKÂRİ YÜKSEKOVA SELAHADDİN EYYUBİ HAVALİMANI MD. 1 2
HATAY HAVALİMANI MD. 1
IĞDIR ŞEHİT BÜLENT AYDIN HAVALİMANI MD. 1 2
ISPARTA SÜLEYMAN DEMİREL HAVALİMANI MD. 1
KAHRAMANMARAŞ HAVALİMANI MD. 1 1
KAPADOKYA HAVALİMANI MD. 1
KARS HARAKANİ HAVALİMANI MD. 1
MARDİN HAVALİMANI MD. 1 1
MUŞ SULTAN ALPARSLAN HAVALİMANI MD. 1 1
ŞANLIURFA-GAP HAVALİMANI MD. 1
ŞIRNAK ŞERAFETTİN ELÇİ HAVALİMANI MD. 2
TEKİRDAĞ ÇORLU ATATÜRK HAVALİMANI MD. 2
UŞAK HAVALİMANI MD. 2
VAN FERİT MELEN HAVALİMANI MD. 4
HEZARFEN HAVALİMANI 1
TOPLAM 20 17


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3bgelkE
via IFTTT

Emirates sınırlı tahliye uçuşlarına başlıyor Dönüş seferleri arasında Frankfurt ve Londra’da var. Emirates, web sitesinde Cumartesi günü yaptığı açıklamada, yolcuları belirli destinasyonlardan BAE’ye taşımak için sınırlı tahliye uçuşları yapmaya başlayacağını söyledi. Havayolu şirketi, Dubai’ye varışta zorunlu bir Dubai Sağlık Otoritesi (DHA) testi ve ayrıca 14 günlük zorunlu karantina uygulanacak. Karanti sonrasında takip testi içeren katı giriş kısıtlamalarının yürürlükte olduğunu söyledi. Bu uçuşların biletleri yalnızca havayolu şirketinin web sitesinden rezerve edilebilir. Rezervasyon yapıldıktan sonra varış yerlerinde değişiklik yapılmasına izin verilmez ve biletler iade edilmez. Bu uçuşlarla dönmek isteyen BAE vatandaşları, Bakanlık Dışişleri web sitesinde (MoFAIC.gov.ae) bulunan BAE Twajudi mukim servisi aracılığıyla Kimlik ve Vatandaşlık Federal Makamı (ICA) onayı için başvuruda bulunmalıdır. Yolcuların kalkış havaalanına BAE’ye dönüşlerini onaylayan bakanlığın onay mektubunu getirmeleri gerekecektir. Ayrıca, kalkış saatlerinden üç saat önce check-in kontuarlarına gelmeleri ve kendi yüz maskelerini, el eldivenlerini getirmeleri ve sosyal mesafeli kurallara uymaları gerekecektir. Çevrimiçi check-in hizmetleri kullanılamaz. Ancak, havayolunun operasyonel ekipleri sosyal mesafe kurallarına göre koltuk atayacak. Kabin bagajı da kabul edilmeyecektir. İzin verilen ürünler dizüstü bilgisayar, el çantası, evrak çantası veya bebek eşyaları ile sınırlı olacaktır. Diğer tüm öğelerin check-in yapılması gerekecektir. Bu uçuşlarda değiştirilmiş uçak içi ürün ve hizmet teklifi mevcut olacaktır. Uçak içi dergilerin yanı sıra dergiler ve diğer basılı okuma materyalleri mevcut olmayacak ve gemide yiyecek ve alkolsüz içecekler sunulacak, yemek servisi sırasında temas ve enfeksiyon riskini azaltmak için ambalaj, içerik ve sunum modifiye edilecektir. Emirates Lounge’lar ve Şoförlü sürüş hizmetleri geçici olarak kullanılamayacak. Tüm Emirates uçakları, her yolculuktan sonra Dubai’deki gelişmiş temizleme ve dezenfeksiyon süreçlerinden geçecek. Bu duyuru, Abu Dabi’den Etihad Havayolları’nın 9 Mayıs Cumartesi günü BAE vatandaşları için gelen uçuşlara başlayacağını açıklamasından kısa bir süre sonra yapıldı.

Dönüş seferleri arasında Frankfurt ve Londra’da var.

Emirates, web sitesinde Cumartesi günü yaptığı açıklamada, yolcuları belirli destinasyonlardan BAE’ye taşımak için sınırlı tahliye uçuşları yapmaya başlayacağını söyledi.

Havayolu şirketi, Dubai’ye varışta zorunlu bir Dubai Sağlık Otoritesi (DHA) testi ve ayrıca 14 günlük zorunlu karantina uygulanacak. Karanti sonrasında takip testi içeren katı giriş kısıtlamalarının yürürlükte olduğunu söyledi.

Bu uçuşların biletleri yalnızca havayolu şirketinin web sitesinden rezerve edilebilir.

Rezervasyon yapıldıktan sonra varış yerlerinde değişiklik yapılmasına izin verilmez ve biletler iade edilmez.

Bu uçuşlarla dönmek isteyen BAE vatandaşları, Bakanlık Dışişleri web sitesinde (MoFAIC.gov.ae) bulunan BAE Twajudi mukim servisi aracılığıyla Kimlik ve Vatandaşlık Federal Makamı (ICA) onayı için başvuruda bulunmalıdır.

Yolcuların kalkış havaalanına BAE’ye dönüşlerini onaylayan bakanlığın onay mektubunu getirmeleri gerekecektir.

Ayrıca, kalkış saatlerinden üç saat önce check-in kontuarlarına gelmeleri ve kendi yüz maskelerini, el eldivenlerini getirmeleri ve sosyal mesafeli kurallara uymaları gerekecektir.

Çevrimiçi check-in hizmetleri kullanılamaz. Ancak, havayolunun operasyonel ekipleri sosyal mesafe kurallarına göre koltuk atayacak.

Kabin bagajı da kabul edilmeyecektir. İzin verilen ürünler dizüstü bilgisayar, el çantası, evrak çantası veya bebek eşyaları ile sınırlı olacaktır. Diğer tüm öğelerin check-in yapılması gerekecektir.

Bu uçuşlarda değiştirilmiş uçak içi ürün ve hizmet teklifi mevcut olacaktır.

Uçak içi dergilerin yanı sıra dergiler ve diğer basılı okuma materyalleri mevcut olmayacak ve gemide yiyecek ve alkolsüz içecekler sunulacak, yemek servisi sırasında temas ve enfeksiyon riskini azaltmak için ambalaj, içerik ve sunum modifiye edilecektir.

Emirates Lounge’lar ve Şoförlü sürüş hizmetleri geçici olarak kullanılamayacak.

Tüm Emirates uçakları, her yolculuktan sonra Dubai’deki gelişmiş temizleme ve dezenfeksiyon süreçlerinden geçecek.

Bu duyuru, Abu Dabi’den Etihad Havayolları’nın 9 Mayıs Cumartesi günü BAE vatandaşları için gelen uçuşlara başlayacağını açıklamasından kısa bir süre sonra yapıldı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2SSsyOl
via IFTTT

Emirates sınırlı tahliye uçuşlarına başlıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2SSsyOl

Eurocontrol, COVID-19 Salgınının Avrupa Hava Trafiğine Etkisine Yönelik Rapor Yayımladı Eurocontrol, COVID-19 Salgınının Avrupa Hava Trafiğine Etkisine Yönelik Rapor Yayımladı Eurocontrol, COVID-19 sürecinin Avrupa Hava Trafiğine etkilerini içeren günlük, haftalık ve geçen sene ile karşılaştırmalı analizini içeren bir rapor yayımladı. Avrupa şebekesindeki uçuş, bölgesel akışlar, havaalanı, havayolu, kargo ve Pazar paylarındaki değişimleri içeren rapora göre Avrupa Hava trafiğindeki düşüş oranların yüzde 80’nin üzerinde gerçekleşti. Yayımlanan rapora göre, 6 Mayıs 2020 tarihinde Avrupa’da 4bin 803 uçuş gerçekleştirildi. Geçen haftaya göre uçuşlarda 236 uçuş artışı sağlanırken, bir önceki yıl günlük gerçekleştirilen 26 bin 867 uçuşa göre uçuşlarda yüzde 84.8 azalma yaşandı. DHL Express 251 uçuşla en yoğun havayolu operatörü olurken, Türk Hava Yolları  günlük 106 uçuşla üçüncü sıra,  Qatar Airways 105 dördüncü ve Lufthansa 104 uçuşla sırada yer aldı. Frankfurt Havalimanı 258 hareketle en işlek havalimanı olurken, onu Heathrow (217 uçuş ), Schiphol (200 uçuş), CDG (194 uçuş) ve Leipzig (190 uçuş ) takip etti. Mart ayının başından bu yana, ECAC ile dünyanın diğer bölgeleri arasındaki tüm çift yönlü trafik akışlarında düşüşler arttı.  Nisan 2020’de, ECAC içerideki akışı Nisan 2019’a göre% 89 azaldı. Avrupa’dan  Asya / Pasifik’e gelen/ giden akış yüzde 63 oranında azaldı, Orta Doğu’ya  gelen / gelen akış ise  yüzde 84 düşüş gösterdi. Geçen yıl bu tüm kargo uçuşları toplam gidiş / geliş uçuşlarının yaklaşık yüzde 2’sini oluştururken şimdi 4 Mayıs itibariyle yüzde  17 olarak gerçekleşti. Tarifeli kargo taşımacılığının payı yüzde 85 iken, planlı  uçuşların payı yüzde 32’ye kadar düştü. Yolcu ve diğer kargo dışı uçaklarda artan sayıda kargo uçuşu nedeniyle  ”tüm kargo” ve “tüm kargo + pax kargo” ortalama yüzde 7 puana ulaştı.  Tüm kargo uçuşlarının payının azaldığı görülmekle birlikte kargo taşımacılığında düşüş yaşanmadı. Havayollarında ise Avrupa’nın en büyük Hava Operatörleri 6 Mayıs Çarşamba günü yapılan uçuşlara göre,  EasyJet -99.2%, Ryanair Grubu -98.2%, IAG Havayolları -95.9%, Lufthansa Grubu -94.7% ve Air-France-KLM -93,2%. düşüş yaşandı. Pegasus, Brussels Airlines, Avusturya Havayollarının hiç operasyon yapmadığı 6 Mayıs tarihli uçuşlara göre, Air France -95%, British Airways ve Lufthansa -94% , KLM -89%  ve Türk havayollarında -90% azalma görüldü. Havalimanlarında günlük uçuş trafiği rakamlarına göre ise geçen yıla göre yüzde 80 oranında daha az uçuş gerçekleştirildi. 6 Mayıs tarihinde Paris Orly Havalimanı’nda  uçuşu yokken  Londra Gatwick% -99, Münih -94%, Viyana -94%, Madrid -93%, Dublin -91%, İstanbul -88%, Amsterdam -87%, Paris CDG -86%, Milan Malpensa -84%, Londra Heathrow -84%, Atina -83 %, Frankfurt% -83 ve Oslo -78% düşüş yaşandı.  06 Mayıs Çarşamba günü Frankfurt, 258 hareketle en işlek havalimanıydı, onu Londra / Heathrow (217), Amsterdam (200), Paris CDG (194), Leipzig (190), Oslo Gardermoen (187), Köln / Bonn ( 166), Bergen (161), İstanbul (147) ve Liege (123) takip etti.

Eurocontrol, COVID-19 Salgınının Avrupa Hava Trafiğine Etkisine Yönelik Rapor Yayımladı

Eurocontrol, COVID-19 sürecinin Avrupa Hava Trafiğine etkilerini içeren günlük, haftalık ve geçen sene ile karşılaştırmalı analizini içeren bir rapor yayımladı. Avrupa şebekesindeki uçuş, bölgesel akışlar, havaalanı, havayolu, kargo ve Pazar paylarındaki değişimleri içeren rapora göre Avrupa Hava trafiğindeki düşüş oranların yüzde 80’nin üzerinde gerçekleşti.

Yayımlanan rapora göre, 6 Mayıs 2020 tarihinde Avrupa’da 4bin 803 uçuş gerçekleştirildi. Geçen haftaya göre uçuşlarda 236 uçuş artışı sağlanırken, bir önceki yıl günlük gerçekleştirilen 26 bin 867 uçuşa göre uçuşlarda yüzde 84.8 azalma yaşandı.

DHL Express 251 uçuşla en yoğun havayolu operatörü olurken, Türk Hava Yolları  günlük 106 uçuşla üçüncü sıra,  Qatar Airways 105 dördüncü ve Lufthansa 104 uçuşla sırada yer aldı. Frankfurt Havalimanı 258 hareketle en işlek havalimanı olurken, onu Heathrow (217 uçuş ), Schiphol (200 uçuş), CDG (194 uçuş) ve Leipzig (190 uçuş ) takip etti.
Mart ayının başından bu yana, ECAC ile dünyanın diğer bölgeleri arasındaki tüm çift yönlü trafik akışlarında düşüşler arttı.  Nisan 2020’de, ECAC içerideki akışı Nisan 2019’a göre% 89 azaldı. Avrupa’dan  Asya / Pasifik’e gelen/ giden akış yüzde 63 oranında azaldı, Orta Doğu’ya  gelen / gelen akış ise  yüzde 84 düşüş gösterdi.
Geçen yıl bu tüm kargo uçuşları toplam gidiş / geliş uçuşlarının yaklaşık yüzde 2’sini oluştururken şimdi 4 Mayıs itibariyle yüzde  17 olarak gerçekleşti. Tarifeli kargo taşımacılığının payı yüzde 85 iken, planlı  uçuşların payı yüzde 32’ye kadar düştü. Yolcu ve diğer kargo dışı uçaklarda artan sayıda kargo uçuşu nedeniyle  ”tüm kargo” ve “tüm kargo + pax kargo” ortalama yüzde 7 puana ulaştı.  Tüm kargo uçuşlarının payının azaldığı görülmekle birlikte kargo taşımacılığında düşüş yaşanmadı.
Havayollarında ise Avrupa’nın en büyük Hava Operatörleri 6 Mayıs Çarşamba günü yapılan uçuşlara göre,  EasyJet -99.2%, Ryanair Grubu -98.2%, IAG Havayolları -95.9%, Lufthansa Grubu -94.7% ve Air-France-KLM -93,2%. düşüş yaşandı. Pegasus, Brussels Airlines, Avusturya Havayollarının hiç operasyon yapmadığı 6 Mayıs tarihli uçuşlara göre, Air France -95%, British Airways ve Lufthansa -94% , KLM -89%  ve Türk havayollarında -90% azalma görüldü.
Havalimanlarında günlük uçuş trafiği rakamlarına göre ise geçen yıla göre yüzde 80 oranında daha az uçuş gerçekleştirildi. 6 Mayıs tarihinde Paris Orly Havalimanı’nda  uçuşu yokken  Londra Gatwick% -99, Münih -94%, Viyana -94%, Madrid -93%, Dublin -91%, İstanbul -88%, Amsterdam -87%, Paris CDG -86%, Milan Malpensa -84%, Londra Heathrow -84%, Atina -83 %, Frankfurt% -83 ve Oslo -78% düşüş yaşandı.  06 Mayıs Çarşamba günü Frankfurt, 258 hareketle en işlek havalimanıydı, onu Londra / Heathrow (217), Amsterdam (200), Paris CDG (194), Leipzig (190), Oslo Gardermoen (187), Köln / Bonn ( 166), Bergen (161), İstanbul (147) ve Liege (123) takip etti.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3cjFZyj
via IFTTT

Havacılık Gün Sayıyor Havacılık eşi benzeri görülmemiş krizden çıkmak için gün sayıyor. Eurocontrol verilerine göre, salgının etkisi 12 Nisan sektörü dip yaptı. 12 Nisan 2020 tarihinde günlük uçuş sayısı Avrupa’da 2099’a düştü. Kriz sürecinde cumartesi ve pazar günleri uçuş sayıları en düşük seviyelerde seyretti. Mayıs ayı itibariyle uçuşlar ufak ufak hareketlendi. 7 Mayıs 2020’de ilk kez 5010 uçuş yapılarak 5000 baremi geçilmiş oldu. 8 Mayıs 4514 uçuş gerçekleşti. Normalde Avrupa uçuş ağında günde ortalama 30 bin ve üzerinde uçuşlar gerçekleşmektedir. Salgında zarar gören havacılığın toparlanmasını ve sektörün eski günlerine dönmesini tüm paydaşlar olarak bekliyoruz.

Havacılık eşi benzeri görülmemiş krizden çıkmak için gün sayıyor.

Eurocontrol verilerine göre, salgının etkisi 12 Nisan sektörü dip yaptı. 12 Nisan 2020 tarihinde günlük uçuş sayısı Avrupa’da 2099’a düştü. Kriz sürecinde cumartesi ve pazar günleri uçuş sayıları en düşük seviyelerde seyretti.

Mayıs ayı itibariyle uçuşlar ufak ufak hareketlendi. 7 Mayıs 2020’de ilk kez 5010 uçuş yapılarak 5000 baremi geçilmiş oldu. 8 Mayıs 4514 uçuş gerçekleşti.

Normalde Avrupa uçuş ağında günde ortalama 30 bin ve üzerinde uçuşlar gerçekleşmektedir. Salgında zarar gören havacılığın toparlanmasını ve sektörün eski günlerine dönmesini tüm paydaşlar olarak bekliyoruz.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dniODw
via IFTTT

Eurocontrol, COVID-19 Salgınının Avrupa Hava Trafiğine Etkisine Yönelik Rapor Yayımladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3cjFZyj

Havacılık Gün Sayıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dniODw