
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
3 Mayıs 2020 Pazar
Global havayollarının% 85’i yıl sonuna kadar iflas edebilir

Global havayollarının% 85’i yıl sonuna kadar iflas edebilir Emirates ve Etihad Havayolları, hava yolculuğu talebinin normal seviyelere dönmesinin 3 yıl alabileceğini düşünüyor. Güresel havacılık organlarının ve önde gelen havayollarının yetkilileri, havalimanlarında ve havayollarında istihdam edilen 10,5 milyon insan dahil olmak üzere dünya çapında 65,5 milyon işi destekleyen ve dünya ekonomik faaliyetlerine 2,7 trilyon dolar katkıda bulunan havacılık endüstrisinin Covid-19 salgını öncesi görülen operasyonel seviyelere dönmesi üç yıl süreceğini söyledi. BAE – Emirates ve Etihad Airways’in önde gelen uluslararası taşıyıcılarından ikisi, hava yolculuğu talebinin Covid-19 pandemisi patlak vermeden hemen önceki seviyelere dönmesinin üç yıl alabileceğine inanıyor. Airports Council International (ACI) World ve Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (Iata), küresel hava taşımacılığı endüstrisinin mevcut durumunun milyonlarca iş kaybını sebep olabileceğini söyledi. Emirates Havayolu Başkanı Sir Tim Clark ve Etihad Havacılık Grubu’nun grup genel müdürü Tony Douglas, ABD-BAE İş Konseyi tarafından düzenlenen bir video konferansında global havayollarının yüzde 85’inin iflas baskısı altında olduğuna inandıklarını ve devlet desteği olmadan yıl sonundan önce iflas edebileceklerini söyledi. Konsey üyelerine hitap ederek, ilgili havayollarının BAE’ye ve BAE’den geri dönüş uçuşlarının yanı sıra hayati ithalatı sağlamayı ve pandemikle mücadele için kritik malzemeler sağlamayı amaçlayan kargo operasyonlarını sağlamaya devam ettiklerini belirttiler. ABD-BAE İş Konseyi’ne göre, her iki havayolu şirketinin bu zor dönemde işleri korumak ve personeli tutmak için attığı adımları da gözler önüne serdi. “Etkili bir aşı yaygınlaşana kadar, yolcuların gelecekte nasıl uçacağı çok değişiklik gösterecek. 14 günlük karantinalar, testler ve sosyal uzaklaşma gibi kalıcı kısıtlamalar talebi ve operasyonları etkileyecek.” Video görüşmesine, önde gelen Amerikalı ve Emirati turizm, havacılık, savunma ve havacılık, sağlık, lojistik, finans ve teknoloji şirketlerinin yanı sıra BAE ve ABD hükümet yetkilileri tarafından 900’den fazla üst düzey yönetici katıldı. Reuters, Emirates ve Etihad’ın yöneticilerine atfedilen açıklamalar hakkında derhal yorum yapamayacağını söyledi. En üstteki iki havayolu şefinin uyarısı ACI ve Iata’nın hükümetlere eşi görülmemiş bir kriz sırasında havaalanı operatörlerine ve havayollarına hızla yardım etmesi ve endüstrinin ekonomik iyileşme için sağlayacağı temel bağlantıyı desteklemesi için ortak bir yardım çağrısında bulunmasıyla geldi. Yaklaşan ürkütücü senaryoyu tahmin eden ACI World ve Iata, bordro vergileri, kurumlar vergileri, imtiyaz ücretleri veya endüstriden diğer hükümet gelirlerinin hafifletilmesi de dahil olmak üzere derhal vergi indirimi çağrısında bulundu. Ayrıca havacılık ekosisteminde finansal likiditeyi korumak için kredi, kredi garantisi veya doğrudan destek çağrısında bulundular. ACI-Iata ortak bildirisinde “Havacılık endüstrisi, havaalanlarında ve havayollarında istihdam edilen 10,5 milyon kişi dahil olmak üzere dünya çapında 65,5 milyon iş sağlıyor ve dünya ekonomik faaliyetlerinde 2,7 trilyon doları destekliyor. Covid-19 salgını sebebiyle dünyadaki havaalanları ve havayolları temel operasyonları sürdürme ve işleri koruma savaşında “dedi. Iata, küresel havayollarının bu yıl 2019’a göre yüzde 55 düşüşle 314 milyar dolar kaybedeceğini tahmin etti. Havacılıkta ve turizm sektörü de dahil olmak üzere ilgili değer zincirlerinde yaklaşık 25 milyon işin mevcut krizde risk altında olduğunu tahmin ediyor. Havayolları sadece ikinci çeyrekte yaklaşık 61 milyar dolar likidite ihtiyacı olacak ve talep yüzde 80 oranında düşerken çeyrek bazda 39 milyar dolarlık zarar kaydedecek. Orta Doğu taşıyıcıları bu yıl 19 milyar dolar gelir kaybıyla karşı karşıya kalırken, Iata 23,8 milyon yolcuda bir düşüş ve 5,36 milyar dolar gelir kaybı olacağını tahmin ediyor. Ayrıca havayolu endüstrisinin ülke ekonomisinden 287,863 iş ve 17,7 milyar Dh riske edeceğini belirtiyor. ACI Dünya Direktörü Angela Gittens, “Mevcut krizin mali etkisi, şimdiye kadar gördüğümüz hiçbir şeye benzemiyor ve hükümetler tarafından havacılık endüstrisini korumak, gerekli operasyonları sağlamak ve iyileşmeyi planlamak için acil eylem gerektiriyor.” Dedi. “Milyonlarca işin korunmasına, temel operasyonların korunmasına ve dengeli bir iyileşmenin sağlanmasına yardımcı olmak için tüm havacılık ekosisteminin yararına olan acil vergi indirimi ve doğrudan finansal yardım gereklidir. Havaalanları ve havayolları için operasyonların sürekliliğinin korunması ve havacılık işlerinin korunması bugün yarın daha hızlı bir ekonomik toparlanma ile sonuçlanacak. “ Iata Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac durumun daha kötü olamayacağını söyledi. De Juniac, “Hükümetler, bu salgın süresince havacılığın arkasında durmalı ” Dedi. “Hükümetler şimdi içinde bulunulan bu olağanüstü zamanlarda havayollarına ve havaalanlarına destek olmalılar. Havayolları ve havaalanları bu işte birlikte. Havacılık sektöründeki finansal istikrar , global ekonominin iyileşmesini sağlamak. “
Emirates ve Etihad Havayolları, hava yolculuğu talebinin normal seviyelere dönmesinin 3 yıl alabileceğini düşünüyor.
Güresel havacılık organlarının ve önde gelen havayollarının yetkilileri, havalimanlarında ve havayollarında istihdam edilen 10,5 milyon insan dahil olmak üzere dünya çapında 65,5 milyon işi destekleyen ve dünya ekonomik faaliyetlerine 2,7 trilyon dolar katkıda bulunan havacılık endüstrisinin Covid-19 salgını öncesi görülen operasyonel seviyelere dönmesi üç yıl süreceğini söyledi.
BAE – Emirates ve Etihad Airways’in önde gelen uluslararası taşıyıcılarından ikisi, hava yolculuğu talebinin Covid-19 pandemisi patlak vermeden hemen önceki seviyelere dönmesinin üç yıl alabileceğine inanıyor. Airports Council International (ACI) World ve Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (Iata), küresel hava taşımacılığı endüstrisinin mevcut durumunun milyonlarca iş kaybını sebep olabileceğini söyledi.
Emirates Havayolu Başkanı Sir Tim Clark ve Etihad Havacılık Grubu’nun grup genel müdürü Tony Douglas, ABD-BAE İş Konseyi tarafından düzenlenen bir video konferansında global havayollarının yüzde 85’inin iflas baskısı altında olduğuna inandıklarını ve devlet desteği olmadan yıl sonundan önce iflas edebileceklerini söyledi.
Konsey üyelerine hitap ederek, ilgili havayollarının BAE’ye ve BAE’den geri dönüş uçuşlarının yanı sıra hayati ithalatı sağlamayı ve pandemikle mücadele için kritik malzemeler sağlamayı amaçlayan kargo operasyonlarını sağlamaya devam ettiklerini belirttiler. ABD-BAE İş Konseyi’ne göre, her iki havayolu şirketinin bu zor dönemde işleri korumak ve personeli tutmak için attığı adımları da gözler önüne serdi.
“Etkili bir aşı yaygınlaşana kadar, yolcuların gelecekte nasıl uçacağı çok değişiklik gösterecek. 14 günlük karantinalar, testler ve sosyal uzaklaşma gibi kalıcı kısıtlamalar talebi ve operasyonları etkileyecek.”
Video görüşmesine, önde gelen Amerikalı ve Emirati turizm, havacılık, savunma ve havacılık, sağlık, lojistik, finans ve teknoloji şirketlerinin yanı sıra BAE ve ABD hükümet yetkilileri tarafından 900’den fazla üst düzey yönetici katıldı. Reuters, Emirates ve Etihad’ın yöneticilerine atfedilen açıklamalar hakkında derhal yorum yapamayacağını söyledi.
En üstteki iki havayolu şefinin uyarısı ACI ve Iata’nın hükümetlere eşi görülmemiş bir kriz sırasında havaalanı operatörlerine ve havayollarına hızla yardım etmesi ve endüstrinin ekonomik iyileşme için sağlayacağı temel bağlantıyı desteklemesi için ortak bir yardım çağrısında bulunmasıyla geldi.
Yaklaşan ürkütücü senaryoyu tahmin eden ACI World ve Iata, bordro vergileri, kurumlar vergileri, imtiyaz ücretleri veya endüstriden diğer hükümet gelirlerinin hafifletilmesi de dahil olmak üzere derhal vergi indirimi çağrısında bulundu. Ayrıca havacılık ekosisteminde finansal likiditeyi korumak için kredi, kredi garantisi veya doğrudan destek çağrısında bulundular.
ACI-Iata ortak bildirisinde “Havacılık endüstrisi, havaalanlarında ve havayollarında istihdam edilen 10,5 milyon kişi dahil olmak üzere dünya çapında 65,5 milyon iş sağlıyor ve dünya ekonomik faaliyetlerinde 2,7 trilyon doları destekliyor. Covid-19 salgını sebebiyle dünyadaki havaalanları ve havayolları temel operasyonları sürdürme ve işleri koruma savaşında “dedi.
Iata, küresel havayollarının bu yıl 2019’a göre yüzde 55 düşüşle 314 milyar dolar kaybedeceğini tahmin etti. Havacılıkta ve turizm sektörü de dahil olmak üzere ilgili değer zincirlerinde yaklaşık 25 milyon işin mevcut krizde risk altında olduğunu tahmin ediyor. Havayolları sadece ikinci çeyrekte yaklaşık 61 milyar dolar likidite ihtiyacı olacak ve talep yüzde 80 oranında düşerken çeyrek bazda 39 milyar dolarlık zarar kaydedecek.
Orta Doğu taşıyıcıları bu yıl 19 milyar dolar gelir kaybıyla karşı karşıya kalırken, Iata 23,8 milyon yolcuda bir düşüş ve 5,36 milyar dolar gelir kaybı olacağını tahmin ediyor. Ayrıca havayolu endüstrisinin ülke ekonomisinden 287,863 iş ve 17,7 milyar Dh riske edeceğini belirtiyor.
ACI Dünya Direktörü Angela Gittens, “Mevcut krizin mali etkisi, şimdiye kadar gördüğümüz hiçbir şeye benzemiyor ve hükümetler tarafından havacılık endüstrisini korumak, gerekli operasyonları sağlamak ve iyileşmeyi planlamak için acil eylem gerektiriyor.” Dedi. “Milyonlarca işin korunmasına, temel operasyonların korunmasına ve dengeli bir iyileşmenin sağlanmasına yardımcı olmak için tüm havacılık ekosisteminin yararına olan acil vergi indirimi ve doğrudan finansal yardım gereklidir. Havaalanları ve havayolları için operasyonların sürekliliğinin korunması ve havacılık işlerinin korunması bugün yarın daha hızlı bir ekonomik toparlanma ile sonuçlanacak. “
Iata Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac durumun daha kötü olamayacağını söyledi. De Juniac, “Hükümetler, bu salgın süresince havacılığın arkasında durmalı ” Dedi. “Hükümetler şimdi içinde bulunulan bu olağanüstü zamanlarda havayollarına ve havaalanlarına destek olmalılar. Havayolları ve havaalanları bu işte birlikte. Havacılık sektöründeki finansal istikrar , global ekonominin iyileşmesini sağlamak. “

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ylMIcg
via IFTTT
Bölgemizdeki Ülke ve Havayollarının Kısıtlama Takvimleri Coronavirus pandemisi sonrasında ülkeler ve seyahat endüstrisinin aktörleri normale dönüş yolunda kararları tartışıp; hayata geçirmeye yönelik adımları atmaya başladı. Peki Avrupa’da uçuşlar ne zaman normale dönecek? Ülkeler uçuş yasaklarını ne zaman kaldıracak? Havayolu firmaları uçuşlarına ne zaman başlayacak? Avrupa Kıtası’nda güvenli, verimli ve çevre dostu hava trafik operasyonlarını sağlayabilmek için faaliyet yürüten Eurocontrol (Avrupa Hava Seyrüsefer Güvenliği Örgütü) havayolu firmalarının uçuşlara başlamayı ve ülkelerin uçuş yasaklarını kaldırmayı öngördükleri tarihler için bir takvim derledi. İşte EUROCONTROL’un derlediği Avrupa uçuşlarının normale dönüş takvimi: Air France: 23 Mart tarihi itibariyle Mayıs sonuna kadar uçuşlarını %90 oranında azalttığını açıkladı. Air Malta: 25 Mart tarihi itibariyle uçuşlarını ikinci bir duyuruya kadar askıya kadar aldığı açıkladı. Air Moldova: Uçuşlarını 15 Mayıs’a kadar durdurdu. Air Serbia: Uçuşlarını Nisan ayının sonu kadar durdurduğunu açıkladı. Yeni açıklama bekleniyor. airBaltic: Uçuşlarını 12 Mayıs tarihine kadar askıya aldı. Alitalia: Pandemi sürecinde devlet yönetimine geçen Alitalia uçuşlarına Haziran ayında başlamayı planlıyor. Austrian Airlines: 17 Mayıs tarihine kadar uçuşlarını askıya aldı. 2022 yılına kadar kapasitesini %20 azaltacağını açıkladı. Blue Air: 16 Mayıs tarihine kadar uçuşlarını durdurma kararı aldı. Braathens: Uçuşlarına haziran ayında başlamayı planlıyor. British Airways: Londra Gatwick operasyonlarını tamamıyla durdurdu. Filosunda bulunan 12 Airbus A380 uçağının 11’ini hangara çekti. (Uçuşlar hakkında detaylı bilgi için internet sitesini ziyaret ediniz.) Brussels Airlines: Uçuşlarını 15 Mayıs tarihine kadar durdurdu. 2021 yılının Nisan ayına kadar daha önce uçtuğu 8 destinasyona uçmayacağını açıkladı. easyJet: 30 Haziran tarihine kadar uçuşlarına ara verdi. Jet2.com: Uçuşlarına 17 Haziran tarihinde başlayacağını açıkladı. KLM: Uçuşlarının %90’ını askıya aldı. LOT Airlines: 30 Nisan tarihinde yaptığı duyuru ile uçuşlara başlama için yeni tarihi Mayıs ayının sonu olarak açıkladı. Montenegro Airlines: Uçuşlarını 7 Mayıs tarihine kadar askıya aldı. Royal Air Maroc: 22 Mart tarihinde uçuşlarını ikinci bir duyuruya kadar askıya aldı. SAS: Bazı iç hat uçuşlarını gerçekleştiriyor. SwissAir: Uçuş programının %97’sini askıya aldı. TAP: Sadece iç hatlarda 3 noktaya uçuyor. Uluslararası uçuşlarını askıya aldı. Transavia: 27 Mayıs tarihine kadar uçuşlarını durdurdu. Ukraine International: Tüm uçuşlarını 11 Mayıs’a kadar askıya aldı. Aeroflot: Bilet satışlarını 1 Ağustos tarihine kadar durdurma kararı aldı. ÜLKELERİN ULUSLARARASI UÇUŞLARA YÖNELİK ALDIKLARI KARARLAR BELÇİKA: 3 Mayıs tarihine kadar ülke çapında karantina kararı aldı. Brüksel’deki havalimanından sadece kargo ve gerekli uçuşlar gerçekleşiyor. Liege’deki havalimanı ise Dünya Sağlık Örgütü tarafından tıbbi malzeme taşımacılığı için merkez olarak ilan edildi. BOSNA HERSEK: Mayıs ayına kadar tüm havayolu yolcu trafiği sonlandırıldı. Yeni kararın açıklanması bekleniyor. ÇEKYA: Aldığı kararla pandemi sürecinde sınırlarını kapattı. DANİMARKA: Yabancı ülke vatandaşlarına sınırlarını kapattı. ERMENİSTAN: 14 Mayıs tarihine kadar yurt dışı havayolu yolcu trafiğini sonlandırdı. HIRVATİSTAN: 18 Mayıs tarihine kadar tüm sınırlarını kapattı. FİNLANDİYA: Sınırlarını kapattı, ülke genelinde karantina kurallarını uyguluyor. FRANSA: Sınırlarını kapattı; 11 Mayıs tarihine kadar karantina kurullarını uyguluyor. GÜRCİSTAN: 18 Mart tarihinde sınırlarını kapattı ve 21 mart tarihinde tüm uçuşları durdurdu. İTALYA: 3 Mayıs tarihine kadar ulusal karantina kurallarını uyguluyor. Ülke genelindeki 60’dan fazla havalimanı kapalı durumda. İSVEÇ: AB Politikası kapsamında uluslararası seyahatleri askıya aldı. İSVİÇRE: 13 Haziran tarihine kadar yabancıların ülkeye girişi yasaklandı. KARADAĞ: 18 Mart tarihinde sınırlarını kapattı ve uçuşları durdurdu. LETONYA: 1 Mart tarihinde sınırlarını kapattı. 12 Mayıs tarihine kadar uluslararası uçuşları durdurdu. LİTVANYA: 11 Mayıs tarihine kadar uluslararası uçuşları durdurdu. MACARİSTAN: Kendi vatandaşları dışındaki tüm ülke vatandaşlarına sınırlarını kapattı. MALTA: 20 Mart tarihinde ikinci bir duyuruya kadar uluslararası uçuşları durdurdu. MOLDOVA: Sınırlarını kapattı. POLONYA: Sınırlarını 3 Mayıs tarihine kadar kapattı. Uluslararası uçuşlar 5 Mayıs tarihine kadar askıya alındı. ROMANYA: Kendi vatandaşları dışındaki yolculara sınırlarını kapattı. Olağanüstü hal durumunun 15 Mayıs’ta sonlandırılması planlanıyor. SIRBİSTAN: Hava trafiğinin 18 Mayıs’ta başlaması planlanıyor. SLOVAKYA: 13 Mart itibariyle kargo uçuşları dışında tüm uçuşları ikinci duyuruya kadar askıya alındı. SLOVENYA: 17 Mart itibariyle kargo uçuşları ve tıbbi malzeme taşıyan uçakların dışında tüm uçuşlar ikinci duyuruya kadar askıya alındı. UKRAYNA: 17 Mart tarihinde uluslararası uçuşları durdurdu. YUNANİSTAN: AB üyesi olmayan ülkelerin vatandaşlarına sınırlarını kapattı. Uçuşların önemli kısmını durdurdu.
Coronavirus pandemisi sonrasında ülkeler ve seyahat endüstrisinin aktörleri normale dönüş yolunda kararları tartışıp; hayata geçirmeye yönelik adımları atmaya başladı. Peki Avrupa’da uçuşlar ne zaman normale dönecek? Ülkeler uçuş yasaklarını ne zaman kaldıracak? Havayolu firmaları uçuşlarına ne zaman başlayacak?
Avrupa Kıtası’nda güvenli, verimli ve çevre dostu hava trafik operasyonlarını sağlayabilmek için faaliyet yürüten Eurocontrol (Avrupa Hava Seyrüsefer Güvenliği Örgütü) havayolu firmalarının uçuşlara başlamayı ve ülkelerin uçuş yasaklarını kaldırmayı öngördükleri tarihler için bir takvim derledi.
İşte EUROCONTROL’un derlediği Avrupa uçuşlarının normale dönüş takvimi:
Air France: 23 Mart tarihi itibariyle Mayıs sonuna kadar uçuşlarını %90 oranında azalttığını açıkladı.
Air Malta: 25 Mart tarihi itibariyle uçuşlarını ikinci bir duyuruya kadar askıya kadar aldığı açıkladı.
Air Moldova: Uçuşlarını 15 Mayıs’a kadar durdurdu.
Air Serbia: Uçuşlarını Nisan ayının sonu kadar durdurduğunu açıkladı. Yeni açıklama bekleniyor.
airBaltic: Uçuşlarını 12 Mayıs tarihine kadar askıya aldı.
Alitalia: Pandemi sürecinde devlet yönetimine geçen Alitalia uçuşlarına Haziran ayında başlamayı planlıyor.
Austrian Airlines: 17 Mayıs tarihine kadar uçuşlarını askıya aldı. 2022 yılına kadar kapasitesini %20 azaltacağını açıkladı.
Blue Air: 16 Mayıs tarihine kadar uçuşlarını durdurma kararı aldı.
Braathens: Uçuşlarına haziran ayında başlamayı planlıyor.
British Airways: Londra Gatwick operasyonlarını tamamıyla durdurdu. Filosunda bulunan 12 Airbus A380 uçağının 11’ini hangara çekti. (Uçuşlar hakkında detaylı bilgi için internet sitesini ziyaret ediniz.)
Brussels Airlines: Uçuşlarını 15 Mayıs tarihine kadar durdurdu. 2021 yılının Nisan ayına kadar daha önce uçtuğu 8 destinasyona uçmayacağını açıkladı.
easyJet: 30 Haziran tarihine kadar uçuşlarına ara verdi.
Jet2.com: Uçuşlarına 17 Haziran tarihinde başlayacağını açıkladı.
KLM: Uçuşlarının %90’ını askıya aldı.
LOT Airlines: 30 Nisan tarihinde yaptığı duyuru ile uçuşlara başlama için yeni tarihi Mayıs ayının sonu olarak açıkladı.
Montenegro Airlines: Uçuşlarını 7 Mayıs tarihine kadar askıya aldı.
Royal Air Maroc: 22 Mart tarihinde uçuşlarını ikinci bir duyuruya kadar askıya aldı.
SAS: Bazı iç hat uçuşlarını gerçekleştiriyor.
SwissAir: Uçuş programının %97’sini askıya aldı.
TAP: Sadece iç hatlarda 3 noktaya uçuyor. Uluslararası uçuşlarını askıya aldı.
Transavia: 27 Mayıs tarihine kadar uçuşlarını durdurdu.
Ukraine International: Tüm uçuşlarını 11 Mayıs’a kadar askıya aldı.
Aeroflot: Bilet satışlarını 1 Ağustos tarihine kadar durdurma kararı aldı.
ÜLKELERİN ULUSLARARASI UÇUŞLARA YÖNELİK ALDIKLARI KARARLAR
BELÇİKA: 3 Mayıs tarihine kadar ülke çapında karantina kararı aldı. Brüksel’deki havalimanından sadece kargo ve gerekli uçuşlar gerçekleşiyor. Liege’deki havalimanı ise Dünya Sağlık Örgütü tarafından tıbbi malzeme taşımacılığı için merkez olarak ilan edildi.
BOSNA HERSEK: Mayıs ayına kadar tüm havayolu yolcu trafiği sonlandırıldı. Yeni kararın açıklanması bekleniyor.
ÇEKYA: Aldığı kararla pandemi sürecinde sınırlarını kapattı.
DANİMARKA: Yabancı ülke vatandaşlarına sınırlarını kapattı.
ERMENİSTAN: 14 Mayıs tarihine kadar yurt dışı havayolu yolcu trafiğini sonlandırdı.
HIRVATİSTAN: 18 Mayıs tarihine kadar tüm sınırlarını kapattı.
FİNLANDİYA: Sınırlarını kapattı, ülke genelinde karantina kurallarını uyguluyor.
FRANSA: Sınırlarını kapattı; 11 Mayıs tarihine kadar karantina kurullarını uyguluyor.
GÜRCİSTAN: 18 Mart tarihinde sınırlarını kapattı ve 21 mart tarihinde tüm uçuşları durdurdu.
İTALYA: 3 Mayıs tarihine kadar ulusal karantina kurallarını uyguluyor. Ülke genelindeki 60’dan fazla havalimanı kapalı durumda.
İSVEÇ: AB Politikası kapsamında uluslararası seyahatleri askıya aldı.
İSVİÇRE: 13 Haziran tarihine kadar yabancıların ülkeye girişi yasaklandı.
KARADAĞ: 18 Mart tarihinde sınırlarını kapattı ve uçuşları durdurdu.
LETONYA: 1 Mart tarihinde sınırlarını kapattı. 12 Mayıs tarihine kadar uluslararası uçuşları durdurdu.
LİTVANYA: 11 Mayıs tarihine kadar uluslararası uçuşları durdurdu.
MACARİSTAN: Kendi vatandaşları dışındaki tüm ülke vatandaşlarına sınırlarını kapattı.
MALTA: 20 Mart tarihinde ikinci bir duyuruya kadar uluslararası uçuşları durdurdu.
MOLDOVA: Sınırlarını kapattı.
POLONYA: Sınırlarını 3 Mayıs tarihine kadar kapattı. Uluslararası uçuşlar 5 Mayıs tarihine kadar askıya alındı.
ROMANYA: Kendi vatandaşları dışındaki yolculara sınırlarını kapattı. Olağanüstü hal durumunun 15 Mayıs’ta sonlandırılması planlanıyor.
SIRBİSTAN: Hava trafiğinin 18 Mayıs’ta başlaması planlanıyor.
SLOVAKYA: 13 Mart itibariyle kargo uçuşları dışında tüm uçuşları ikinci duyuruya kadar askıya alındı.
SLOVENYA: 17 Mart itibariyle kargo uçuşları ve tıbbi malzeme taşıyan uçakların dışında tüm uçuşlar ikinci duyuruya kadar askıya alındı.
UKRAYNA: 17 Mart tarihinde uluslararası uçuşları durdurdu.
YUNANİSTAN: AB üyesi olmayan ülkelerin vatandaşlarına sınırlarını kapattı. Uçuşların önemli kısmını durdurdu.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Yt6M7i
via IFTTT
Bölgemizdeki Ülke ve Havayollarının Kısıtlama Takvimleri

Atatürk Havalimanı ve Hastanesi Hakkında Açıklama

Atatürk Havalimanı ve Hastanesi Hakkında Açıklama Kapatılan Atatürk Havalimanı’nın iki pistinin üzerine yapılan Yeşilköy Hastanesi’nin inşaatı sürüyor. Atatürk Havalimanı’nda pistler üzerine yapılan hastane ile ilgili DHMİ web sitesinden bir açıklama yaptı. Atatürk Havalimanı 17/35 pistleri İstanbul Havalimanının tam kapasite ile faal olduğu 6 Nisan 2019 tarihinden bugüne kadar kullanılmamıştır. Bahse konu pistler İstanbul Havalimanı iniş kalkış operasyonlarını olumsuz etkilediği ve ciddi kapasite kayıplarına neden olduğu için devre dışı bırakılmıştır. Atatürk Havalimanında gerçekleşen sınırlı sayıdaki uçuş operasyonları için 05/23 pisti kullanılmaktadır. Devre dışı olan 35L/R pistlerinde inşa edilen Hastane’nin Atatürk Havalimanı operasyonlarına olumsuz bir etkisi bulunmamaktadır. Aktif olarak kullanılan 05/23 pistinden park alanları, genel Havacılık terminali ve bakım hangarlarına uçak trafiklerini yönlendirilebilecek alternatifli taksi yollarımız bulunmaktadır. Öte yandan Annex-14’te belirtilen tüm şartlara uygundur ve herhangi bir mania teşkil etmemektedir. Bir diğer husus da, yapımı devam eden imalatların elektronik, seyrüsefer ve radar cihazlarına hiçbir olumsuz etkisi yoktur. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.
Kapatılan Atatürk Havalimanı’nın iki pistinin üzerine yapılan Yeşilköy Hastanesi’nin inşaatı sürüyor.
Atatürk Havalimanı’nda pistler üzerine yapılan hastane ile ilgili DHMİ web sitesinden bir açıklama yaptı.
Atatürk Havalimanı 17/35 pistleri İstanbul Havalimanının tam kapasite ile faal olduğu 6 Nisan 2019 tarihinden bugüne kadar kullanılmamıştır. Bahse konu pistler İstanbul Havalimanı iniş kalkış operasyonlarını olumsuz etkilediği ve ciddi kapasite kayıplarına neden olduğu için devre dışı bırakılmıştır.
Atatürk Havalimanında gerçekleşen sınırlı sayıdaki uçuş operasyonları için 05/23 pisti kullanılmaktadır.
Devre dışı olan 35L/R pistlerinde inşa edilen Hastane’nin Atatürk Havalimanı operasyonlarına olumsuz bir etkisi bulunmamaktadır.
Aktif olarak kullanılan 05/23 pistinden park alanları, genel Havacılık terminali ve bakım hangarlarına uçak trafiklerini yönlendirilebilecek alternatifli taksi yollarımız bulunmaktadır. Öte yandan Annex-14’te belirtilen tüm şartlara uygundur ve herhangi bir mania teşkil etmemektedir.
Bir diğer husus da, yapımı devam eden imalatların elektronik, seyrüsefer ve radar cihazlarına hiçbir olumsuz etkisi yoktur.
Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3c36gky
via IFTTT
Tüm havayolu hisselerini sattığını açıkladı Milyarder yatırımcı Warren Buffett ilk çeyrekte 50 milyar dolar zarar edince, ABD’nin dört büyük havayolunda bulunan hisselerini sattığını duyurdu. Warren Buffett, •Havayollarının kalıcı bir değişime uğrayacağını düşündüğünden havayolu hisselerini sattığını ve eskisi kadar uçuşun olamayabileceğini, •Ticari emlâk artık riskli olduğunu, •Birçok çalışan ve iş adamı,artık işini evden de yapabileceğini idrak ettiğini söyledi Warren Buffett, havayolu endüstrisindeki yatırımlarda “yanlış” olduğunu söyledi. Buffett, havayolu şirketlerinin “çok fazla uçağa” sahip olduğunu da sözlerine ekledi, çünkü insanlar önümüzdeki 3 ila 4 yıl içinde COVID-19’dan önce yaptıkları kadar seyahat etmeyecekler. Buffet’in şirketi Berkshire Hathaway’in ilk çeyrekte net 50 milyar dolar zarar ettiği belirtildi. 2016 yılından beri havayolu sektörüne yatırım yapan şirket, Delta Airlines’da yüzde 11, American Airlines’da yüzde 10, Southwest Airlines’da yüzde 10 ve United Airlines’da yüzde 9 hisse sahibiydi. Elbette hava trafiği 10 yıl sonra bugünkünden daha fazla olacak. Ama bugün havalanamıyor olmanın maliyeti şirketler için yüksek ve ilerleyen aylarda iflas ve konsolidasyon görmemiz olası. Sektörde büyük belirsizlikler var. “Buy stocks as if you were in a partnership and not chips” #WarrenBuffett https://t.co/b5T0DQq6DX — Percipient Family Office (@PercipientCap) May 3, 2020
Milyarder yatırımcı Warren Buffett ilk çeyrekte 50 milyar dolar zarar edince, ABD’nin dört büyük havayolunda bulunan hisselerini sattığını duyurdu.
Warren Buffett,
•Havayollarının kalıcı bir değişime uğrayacağını düşündüğünden havayolu hisselerini sattığını ve eskisi kadar uçuşun olamayabileceğini,
•Ticari emlâk artık riskli olduğunu,
•Birçok çalışan ve iş adamı,artık işini evden de yapabileceğini idrak ettiğini söyledi
Warren Buffett, havayolu endüstrisindeki yatırımlarda “yanlış” olduğunu söyledi. Buffett, havayolu şirketlerinin “çok fazla uçağa” sahip olduğunu da sözlerine ekledi, çünkü insanlar önümüzdeki 3 ila 4 yıl içinde COVID-19’dan önce yaptıkları kadar seyahat etmeyecekler.
Buffet’in şirketi Berkshire Hathaway’in ilk çeyrekte net 50 milyar dolar zarar ettiği belirtildi. 2016 yılından beri havayolu sektörüne yatırım yapan şirket, Delta Airlines’da yüzde 11, American Airlines’da yüzde 10, Southwest Airlines’da yüzde 10 ve United Airlines’da yüzde 9 hisse sahibiydi.
Elbette hava trafiği 10 yıl sonra bugünkünden daha fazla olacak. Ama bugün havalanamıyor olmanın maliyeti şirketler için yüksek ve ilerleyen aylarda iflas ve konsolidasyon görmemiz olası. Sektörde büyük belirsizlikler var.
“Buy stocks as if you were in a partnership and not chips” #WarrenBuffett https://t.co/b5T0DQq6DX
— Percipient Family Office (@PercipientCap) May 3, 2020

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3aUgjGZ
via IFTTT