3 Mayıs 2020 Pazar

Tüm havayolu hisselerini sattığını açıkladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3aUgjGZ

DEZENFEKTAN İHRACATI SERBEST 2 Mayıs 2020 tarih ve 31115 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan İhracı Kayda Bağlı Mallara İlişkin Tebliğ’de (Tebliğ No: İhracat 2006/7) Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (İhracat 2020/9) ile “İhracı Kayda Bağlı Mallar Listesine” ilave edilmiş olan, “ Etil Alkol”, “Kolonya”, “Dezenfektan” ve “Hidrojen Peroksit ” ürünleri bahse konu listeden çıkartılmış olup, bu ürünlerin ihracatının kayıt altına alınması düzenlemesine son verilmiştir. Bununla birlikte yine 2 Mayıs 2020 tarih ve 31115 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan İhracı Yasak Ve Ön İzne Bağlı Mallara İlişkin Tebliğ’de (İhracat 96/31) Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (İhracat 2020/8) ile “İhracı Ön İzne Bağlı Mallar Listesine” ilave edilmiş olan “ Ventilatör, Ecmo, Oksijen Konsantratörü, Ventilasyon Sarfları ,Hasta devreleri (Anestezi/Ventilator devresi), IV Kanül, Entübasyon Tüpleri, Yoğun Bakım Monitörleri”, bahse konu listeden çıkartılarak, bu ürünlerin ihracatının Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu’nun ön iznine bağlanması düzenlemesine son verilmiştir. TARİH:02 Mayıs 2020 SİRKÜLER NO:2020/114 ETİL ALKOL, KOLONYA, DEZENFEKTAN VE HİDROJEN PEROKSİT İHRACI KAYDA BAĞLI MALLAR LİSTESİNDEN ÇIKARILMIŞTIR. İhracı Kayda Bağlı Mallara İlişkin Tebliğ (İhracat: 2006/7)’de yapılan değişiklikle aşağıdaki malların ihracı kapsamdan çıkarılmştır. 35– Etil Alkol [GTP: 22.07 (GTİP: 2207.20.00.10.15 ve GTİP: 2207.20.00.90.15 hariç), GTİP: 2208.90.91.10.00, 2208.90.91.90.00, 2208.90.99.10.00, 2208.90.99.90.00] 36– Kolonya (GTİP: 3303.00.90.00.11) 37– Dezenfektan (GTİP: 3402.90.10.00.12, 3808.94.10.00.00, 3808.94.20.00.00, 3808.94.90.00.19, 3808.94.90.00.11, 2905.12.00.00.12) 38– Hidrojen Peroksit (GTP: 28.47) Resmi Gazete: Tarihi: 02.05.2020 Sayısı : 31115 Ticaret Bakanlığından: İHRACI KAYDA BAĞLI MALLARA İLİŞKİN TEBLİĞ (TEBLİĞ NO: İHRACAT 2006/7)’DE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ (İHRACAT 2020/9) MADDE 1 – 6/6/2006 tarihli ve 26190 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İhracı Kayda Bağlı Mallara İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: İhracat 2006/7)’in ekinde yer alan İhracı Kayda Bağlı Mallar Listesinin 35 ila 38 inci sıraları yürürlükten kaldırılmıştır. MADDE 2 – Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.             MADDE 3 – Bu Tebliğ hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.

2 Mayıs 2020 tarih ve 31115 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan İhracı Kayda Bağlı Mallara İlişkin Tebliğ’de (Tebliğ No: İhracat 2006/7) Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (İhracat 2020/9) ile “İhracı Kayda Bağlı Mallar Listesine” ilave edilmiş olan, “ Etil Alkol”, “Kolonya”, “Dezenfektan” ve “Hidrojen Peroksit ” ürünleri bahse konu listeden çıkartılmış olup, bu ürünlerin ihracatının kayıt altına alınması düzenlemesine son verilmiştir.

Bununla birlikte yine 2 Mayıs 2020 tarih ve 31115 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan İhracı Yasak Ve Ön İzne Bağlı Mallara İlişkin Tebliğ’de (İhracat 96/31) Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ (İhracat 2020/8) ile “İhracı Ön İzne Bağlı Mallar Listesine” ilave edilmiş olan “ Ventilatör, Ecmo, Oksijen Konsantratörü, Ventilasyon Sarfları ,Hasta devreleri (Anestezi/Ventilator devresi), IV Kanül, Entübasyon Tüpleri, Yoğun Bakım Monitörleri”, bahse konu listeden çıkartılarak, bu ürünlerin ihracatının Türkiye İlaç ve Tıbbi Cihaz Kurumu’nun ön iznine bağlanması düzenlemesine son verilmiştir.


TARİH:02 Mayıs 2020

SİRKÜLER NO:2020/114


ETİL ALKOL, KOLONYA, DEZENFEKTAN VE HİDROJEN PEROKSİT İHRACI KAYDA BAĞLI MALLAR LİSTESİNDEN ÇIKARILMIŞTIR.

İhracı Kayda Bağlı Mallara İlişkin Tebliğ (İhracat: 2006/7)’de yapılan değişiklikle aşağıdaki malların ihracı kapsamdan çıkarılmştır.

35– Etil Alkol [GTP: 22.07 (GTİP: 2207.20.00.10.15 ve GTİP: 2207.20.00.90.15 hariç), GTİP: 2208.90.91.10.00, 2208.90.91.90.00, 2208.90.99.10.00, 2208.90.99.90.00]

36– Kolonya (GTİP: 3303.00.90.00.11)

37– Dezenfektan (GTİP: 3402.90.10.00.12, 3808.94.10.00.00, 3808.94.20.00.00, 3808.94.90.00.19, 3808.94.90.00.11, 2905.12.00.00.12)

38– Hidrojen Peroksit (GTP: 28.47)

Resmi Gazete:

Tarihi: 02.05.2020

Sayısı : 31115

Ticaret Bakanlığından:

İHRACI KAYDA BAĞLI MALLARA İLİŞKİN TEBLİĞ

(TEBLİĞ NO: İHRACAT 2006/7)’DE DEĞİŞİKLİK

YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ

(İHRACAT 2020/9)

MADDE 1 – 6/6/2006 tarihli ve 26190 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İhracı Kayda Bağlı Mallara İlişkin Tebliğ (Tebliğ No: İhracat 2006/7)’in ekinde yer alan İhracı Kayda Bağlı Mallar Listesinin 35 ila 38 inci sıraları yürürlükten kaldırılmıştır.

MADDE 2 – Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

            MADDE 3 – Bu Tebliğ hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2xyGYM6
via IFTTT

DEZENFEKTAN İHRACATI SERBEST


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2xyGYM6

UÇAK PARK YERİ SORUNU Zürih’ten Ürdün‘ün başkenti Amman’a hava köprüsü kuruldu. İsviçre Hava Yolları Swiss, “Oradaki hava kuru ve nemsiz” diyerek, Corona nedeniyle kullanamadığı uçaklarını Amman Havaalanı’na gönderiyor. Şu ana kadar onlarca uçak gitti. ABD’nin çöllerindeki uçak park yerlerine de büyük rağbet var. Çünkü, Avrupa’nın nemli ve yağmurlu havası, park halindeki uçaklara büyük zarar veriyor. Corona krizinde hava trafiği neredeyse tamamen durdu. Avrupa’da günde bir kaç uçuş yapılıyor. Sadece Lutfhansa’nın 763 uçağı herhangi bir uçuşta kullanılmıyor. Peki binlerce uçağı ne oldu ve bunlar nasıl korunuyor? İşte bu soruya her ülke kendince çözümler buldu. En ilginci ise, İsviçre Hava Yolları- Swiss. Onlarca uçak, Ürdün‘ün başkenti Amman’a gönderiliyor. Bu trafik Avrupa’nın FlightRadar’ında da görülüyor. Daha önce gönderilenlerin dışında da, dün 5 adet A320, iki adet de A330 tipi Airbus uçak “depolanmak-Storage” için Amman’a uçtu. Bir Swiss Havayolları sözcüsü, olayı “Üç aydan daha uzun süre hizmet görmeyecek uçakların bir şekilde depolanması gerekiyor. Bu uçaklar operativ olarak şu an için kullanılmayacak uçaklar“ dedi. Dün itibarıyla toplam 8 uçağın aynı rotada yol alıp Amman’a giden uçuş personelini getireceği açıklandı. Almanya, Fransa ve diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi İsviçre’de de tüm filo şu anda yerde. Uçaklar Zürih Havaalanı’nda ya da Dübendorf’taki askeri üste park edilmişti. Uçakların bir kısmının şimdi Amman’a gönderilmesinin nedeni ise şöyle açıklandı: İKLİM ŞARTLARI UÇAĞI KORUYOR *İlk olarak Zürih’te park ücretleri oldukça yüksek. Bunun yerine daha ucuz bir havaalanına gitmek uzun vadede çok karlı. *Diğer yandan da, iklim şartları önemli. Ürdün’ün kuru ve nemsiz havası uçaklar için daha sağlıklı ve yerde kalma sürelerini uzatıyor. İsviçre’deki, yağışlar ve nem oranı, uzun süre park eden uçaklar için zararlı. Swiss Havayolları, Ürdün’de de bir firma ile uçakların normal bakımları için anlaşma yaptı. Bu arada Swiss Havayolları, Lufthansa ile bir anlaşma yaptı ve mini uçuş planı hazırladı. Buna göre, ülkede haftada 28 sefer düzenlenecek. İsviçre ise hava taşımacılığını desteklemek için 1.875 milyar Franklık bir paket açıklamıştı. YERDEKİ UÇAKLARA NE YAPILIYOR? Uçakların uzun süre parklarında şu kurallar uygulanıyor: Uçakların uzun süre park etmesinde bir sorun bulunmuyor. Bunlar park ettikten sonra atölye tarafından kısa sürede uçuşa hazır hale getirilebilir. Park etmiş bir uçak iki günde uçuşa hazır (Flight Ready Condition) hale getirilebilir. Depolama için ise fazla çaba gerekir. Uzun süreli uçmayacak uçaklar için bu sistem kullanılır. Başlangıçta hassas cihazlar çıkarılır, sistemlerin korunması için önlem alınır; kir, toz ve paslanmaya karşı hassas yüzeyler kapatılır. Gövdedeki açıklıklar örtülür. Amaç, kir ve nemden uçağı korumaktır. Bu işlem her bir uçak için yaklaşık bir hafta sürer. Depolanmış uçakları, bantlanmış pencereler, sökülmüş motorlar ya çıkarılmış çeşitli parçalardan tanıyabilirsiniz. Uçak kiralıksa ve uzun süre depolanacaksa, motorları kiralayana iade edilir. Depolanmış uçağın yeniden uçuşa hazırlanması bir hafta sürer. Tüm testler yeniden yapılır, uçuşa hazır olup olmadığı, ön ve son bakımlardan bağımsız olarak ayrıca yeniden denetlenir. ÇÖLLERDE PARK YERİ KALMADI Kuru ve iklim koşulları sabit havalar uçakların uzun süreli bekletilmesi için iyidir. Bu hava su zararlarını ve korozyonu önler. ABD’deki çöllerde uçakların bekletilmesinin nedeni de budur. Şu anda ABD’nin Arizano ve New Mexico’daki uçak park yerlerinde talep patlaması olduğu, yer sıkıntısı yaşandığı da belirtiliyor. Swiss envoie 6 Airbus ( 4 A320 & 2 A330) en stockage longue durée à Amman en Jordanie. info via @avischarf pic.twitter.com/LaFerifqjE — air plus news (@airplusnews) May 3, 2020

Zürih’ten Ürdün‘ün başkenti Amman’a hava köprüsü kuruldu. İsviçre Hava Yolları Swiss, “Oradaki hava kuru ve nemsiz” diyerek, Corona nedeniyle kullanamadığı uçaklarını Amman Havaalanı’na gönderiyor. Şu ana kadar onlarca uçak gitti. ABD’nin çöllerindeki uçak park yerlerine de büyük rağbet var. Çünkü, Avrupa’nın nemli ve yağmurlu havası, park halindeki uçaklara büyük zarar veriyor.

Corona krizinde hava trafiği neredeyse tamamen durdu. Avrupa’da günde bir kaç uçuş yapılıyor. Sadece Lutfhansa’nın 763 uçağı herhangi bir uçuşta kullanılmıyor.

Peki binlerce uçağı ne oldu ve bunlar nasıl korunuyor? İşte bu soruya her ülke kendince çözümler buldu. En ilginci ise, İsviçre Hava Yolları- Swiss. Onlarca uçak, Ürdün‘ün başkenti Amman’a gönderiliyor.

Bu trafik Avrupa’nın FlightRadar’ında da görülüyor. Daha önce gönderilenlerin dışında da, dün 5 adet A320, iki adet de A330 tipi Airbus uçak “depolanmak-Storage” için Amman’a uçtu.

Bir Swiss Havayolları sözcüsü, olayı “Üç aydan daha uzun süre hizmet görmeyecek uçakların bir şekilde depolanması gerekiyor. Bu uçaklar operativ olarak şu an için kullanılmayacak uçaklar“ dedi.

Dün itibarıyla toplam 8 uçağın aynı rotada yol alıp Amman’a giden uçuş personelini getireceği açıklandı. Almanya, Fransa ve diğer Avrupa ülkelerinde olduğu gibi İsviçre’de de tüm filo şu anda yerde. Uçaklar Zürih Havaalanı’nda ya da Dübendorf’taki askeri üste park edilmişti. Uçakların bir kısmının şimdi Amman’a gönderilmesinin nedeni ise şöyle açıklandı:

İKLİM ŞARTLARI UÇAĞI KORUYOR

*İlk olarak Zürih’te park ücretleri oldukça yüksek. Bunun yerine daha ucuz bir havaalanına gitmek uzun vadede çok karlı.

*Diğer yandan da, iklim şartları önemli. Ürdün’ün kuru ve nemsiz havası uçaklar için daha sağlıklı ve yerde kalma sürelerini uzatıyor. İsviçre’deki, yağışlar ve nem oranı, uzun süre park eden uçaklar için zararlı.

Swiss Havayolları, Ürdün’de de bir firma ile uçakların normal bakımları için anlaşma yaptı. Bu arada Swiss Havayolları, Lufthansa ile bir anlaşma yaptı ve mini uçuş planı hazırladı. Buna göre, ülkede haftada 28 sefer düzenlenecek. İsviçre ise hava taşımacılığını desteklemek için 1.875 milyar Franklık bir paket açıklamıştı.

YERDEKİ UÇAKLARA NE YAPILIYOR?

Uçakların uzun süre parklarında şu kurallar uygulanıyor:

Uçakların uzun süre park etmesinde bir sorun bulunmuyor. Bunlar park ettikten sonra atölye tarafından kısa sürede uçuşa hazır hale getirilebilir. Park etmiş bir uçak iki günde uçuşa hazır (Flight Ready Condition) hale getirilebilir.

Depolama için ise fazla çaba gerekir. Uzun süreli uçmayacak uçaklar için bu sistem kullanılır. Başlangıçta hassas cihazlar çıkarılır, sistemlerin korunması için önlem alınır; kir, toz ve paslanmaya karşı hassas yüzeyler kapatılır.

Gövdedeki açıklıklar örtülür. Amaç, kir ve nemden uçağı korumaktır. Bu işlem her bir uçak için yaklaşık bir hafta sürer. Depolanmış uçakları, bantlanmış pencereler, sökülmüş motorlar ya çıkarılmış çeşitli parçalardan tanıyabilirsiniz.

Uçak kiralıksa ve uzun süre depolanacaksa, motorları kiralayana iade edilir. Depolanmış uçağın yeniden uçuşa hazırlanması bir hafta sürer. Tüm testler yeniden yapılır, uçuşa hazır olup olmadığı, ön ve son bakımlardan bağımsız olarak ayrıca yeniden denetlenir.

ÇÖLLERDE PARK YERİ KALMADI

Kuru ve iklim koşulları sabit havalar uçakların uzun süreli bekletilmesi için iyidir. Bu hava su zararlarını ve korozyonu önler. ABD’deki çöllerde uçakların bekletilmesinin nedeni de budur. Şu anda ABD’nin Arizano ve New Mexico’daki uçak park yerlerinde talep patlaması olduğu, yer sıkıntısı yaşandığı da belirtiliyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2z7RUjX
via IFTTT

UÇAK PARK YERİ SORUNU


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2z7RUjX

Havalimanı hastane projelerinde son durum Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Twitter hesabında inşaat çalışmaları devam eden Yeşilköy ve Sancaktepe hastane projelerine ilişkin paylaşımda bulundu. Paylaşımda, “Yeşilköy ve Sancaktepe’de toplam 2 bin yatak kapasiteli iki hastanemizin yapımı hızla devam ediyor. Projeleri inşallah en kısa sürede tamamlayarak İstanbul’a gerçek manada iki önemli kalıcı hastane kazandırmış olacağız” denildi. Yeşilköy ve Sancaktepe'de toplam 2 bin yatak kapasiteli iki hastanemizin yapımı hızla devam ediyor. Projeleri inşallah en kısa sürede tamamlayarak İstanbul’a gerçek manada iki önemli kalıcı hastane kazandırmış olacağız. pic.twitter.com/XrxTR16rrD — Recep Tayyip Erdoğan (@RTErdogan) May 3, 2020

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Twitter hesabında inşaat çalışmaları devam eden Yeşilköy ve Sancaktepe hastane projelerine ilişkin paylaşımda bulundu.

Paylaşımda, “Yeşilköy ve Sancaktepe’de toplam 2 bin yatak kapasiteli iki hastanemizin yapımı hızla devam ediyor. Projeleri inşallah en kısa sürede tamamlayarak İstanbul’a gerçek manada iki önemli kalıcı hastane kazandırmış olacağız” denildi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KSAOt1
via IFTTT

Havalimanı hastane projelerinde son durum


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KSAOt1