3 Mayıs 2020 Pazar

TURKISH CARGO’DAN REKOR BÜYÜME Turkish Cargo, en iyi 25 hava kargo taşıyıcısı arasında en yüksek büyüme oranını gerçekleştirdi. Dünyanın en hızlı büyüyen hava kargo markası Turkish Cargo, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin (IATA) Freight Tonne Kilometres (FTK) Şubat’20 sonuçlarına göre yüzde 16.6 büyüme oranıyla, en iyi 25 hava kargo taşıyıcısı arasında en yüksek büyüme oranını gerçekleştirdi. Hava yoluyla taşınan kargo tonajının kat edilen kilometreye çarpımıyla elde edilen FTK verilerine göre; 2019 yılında 8’inci sırada yer alan Turkish Cargo, global hava kargo sektörünün yüzde 2.6 daralma gösterdiği şubat ayında 5’inci sıraya yükseldi ve global FTK pazar payını yüzde 4.4’e çıkardı.             Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı Turkish Cargo’nun başarılı yükselişi ile ilgili; “Milleti gibi yenilmeyi ve vazgeçmeyi hiç sevmeyen bir şirketiz. Yalnızca kargo taşıyabildiğimiz bu zor günlerde görevimizi en iyi şekilde yerine getirmeye çalışıyoruz ve hem insani hem de ticari yönden değerli işlere imza atıyoruz. Turkish Cargo’nun sergilediği başarı ülkemizi hava kargo sektöründe dünyanın merkezi konumuna taşımak için kararlı olduğumuzu gösteriyor. Nitekim Covid_19 salgını sonrası jeopolitik konumumuz ve imkânlarımız hava kargo sektöründe ülkemizi daha önemli bir oyuncu konumuna taşıyacak. Böylece 2023 yılında Turkish Cargo’yu en iyi 5 hava kargo markasından biri konumuna taşıma hedefimize daha sağlam adımlarla ilerleyeceğiz. ” dedi. Turkish Cargo, global tedarik zincirine katkı sunmaya devam ediyor Milli hava kargo markası Turkish Cargo, etkisi küresel ancak mücadelesi ulusal olan olağanüstü (COVID-19) süreçte; gıda, yardım malzemesi, maske, medikal ekipmanlar ve ilaç taşımaları yaparak global tedarik zincirinin aksamaması adına operasyonlarına 7/24 devam ediyor. Turkish Cargo, ihtiyaç duyulan ilaç ve tıbbi ekipmanları öncelikle farklı kıtalardan Türkiye’ye, Türkiye’den de; Şikago, Taipei, Atlanta, Sao Paulo, Seul, New York ve Kiev başta olmak üzere dünyanın dört bir yanına ulaştırmaya devam ediyor. Başarılı marka, nisan ayında 4 bin ton ilaç taşıması ve 500 ton medikal ekipman taşıması gerçekleştirdi. Dünyanın en büyük 6’ncı hava kargo taşıma kapasitesine sahip olan Turkish Cargo, 25 adet yüksek kapasiteli kargo uçağını kullanarak, direkt kargo destinasyonu olan 90 noktaya ve ana markası Türk Hava Yolları’nın filosunda bulunan 19 adet geniş gövdeli yolcu uçağıyla; Londra, Moskova, Kahire, Şanghay, Bangkok, Doha, Dubai ve Kazablanka olmak üzere 38 destinasyona hava kargo operasyonu düzenliyor. Bu kritik süreçte, tedarik zincirinin aksamaması adına uluslararası köprü vazifesi görmeye devam eden milli hava kargo markası, nisan ayında kargo ve yolcu uçaklarıyla 900’den fazla sefer düzenledi. Global hava kargo markası Turkish Cargo, uluslararası tedarik zincirinin devamlılığına katkılarını sürdürmesinin yanında bayrak taşıyıcı havayolu olarak, zorlu günlerde de milletimizin yanında yer alarak, görevini icra etmeye devam ediyor.

Turkish Cargo, en iyi 25 hava kargo taşıyıcısı arasında en yüksek büyüme oranını gerçekleştirdi.

Dünyanın en hızlı büyüyen hava kargo markası Turkish Cargo, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği’nin (IATA) Freight Tonne Kilometres (FTK) Şubat’20 sonuçlarına göre yüzde 16.6 büyüme oranıyla, en iyi 25 hava kargo taşıyıcısı arasında en yüksek büyüme oranını gerçekleştirdi.

Hava yoluyla taşınan kargo tonajının kat edilen kilometreye çarpımıyla elde edilen FTK verilerine göre; 2019 yılında 8’inci sırada yer alan Turkish Cargo, global hava kargo sektörünün yüzde 2.6 daralma gösterdiği şubat ayında 5’inci sıraya yükseldi ve global FTK pazar payını yüzde 4.4’e çıkardı.

            Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı İlker Aycı Turkish Cargo’nun başarılı yükselişi ile ilgili; “Milleti gibi yenilmeyi ve vazgeçmeyi hiç sevmeyen bir şirketiz. Yalnızca kargo taşıyabildiğimiz bu zor günlerde görevimizi en iyi şekilde yerine getirmeye çalışıyoruz ve hem insani hem de ticari yönden değerli işlere imza atıyoruz. Turkish Cargo’nun sergilediği başarı ülkemizi hava kargo sektöründe dünyanın merkezi konumuna taşımak için kararlı olduğumuzu gösteriyor. Nitekim Covid_19 salgını sonrası jeopolitik konumumuz ve imkânlarımız hava kargo sektöründe ülkemizi daha önemli bir oyuncu konumuna taşıyacak. Böylece 2023 yılında Turkish Cargo’yu en iyi 5 hava kargo markasından biri konumuna taşıma hedefimize daha sağlam adımlarla ilerleyeceğiz. ” dedi.

Turkish Cargo, global tedarik zincirine katkı sunmaya devam ediyor

Milli hava kargo markası Turkish Cargo, etkisi küresel ancak mücadelesi ulusal olan olağanüstü (COVID-19) süreçte; gıda, yardım malzemesi, maske, medikal ekipmanlar ve ilaç taşımaları yaparak global tedarik zincirinin aksamaması adına operasyonlarına 7/24 devam ediyor.

Turkish Cargo, ihtiyaç duyulan ilaç ve tıbbi ekipmanları öncelikle farklı kıtalardan Türkiye’ye, Türkiye’den de; Şikago, Taipei, Atlanta, Sao Paulo, Seul, New York ve Kiev başta olmak üzere dünyanın dört bir yanına ulaştırmaya devam ediyor. Başarılı marka, nisan ayında 4 bin ton ilaç taşıması ve 500 ton medikal ekipman taşıması gerçekleştirdi.

Dünyanın en büyük 6’ncı hava kargo taşıma kapasitesine sahip olan Turkish Cargo, 25 adet yüksek kapasiteli kargo uçağını kullanarak, direkt kargo destinasyonu olan 90 noktaya ve ana markası Türk Hava Yolları’nın filosunda bulunan 19 adet geniş gövdeli yolcu uçağıyla; Londra, Moskova, Kahire, Şanghay, Bangkok, Doha, Dubai ve Kazablanka olmak üzere 38 destinasyona hava kargo operasyonu düzenliyor.

Bu kritik süreçte, tedarik zincirinin aksamaması adına uluslararası köprü vazifesi görmeye devam eden milli hava kargo markası, nisan ayında kargo ve yolcu uçaklarıyla 900’den fazla sefer düzenledi.

Global hava kargo markası Turkish Cargo, uluslararası tedarik zincirinin devamlılığına katkılarını sürdürmesinin yanında bayrak taşıyıcı havayolu olarak, zorlu günlerde de milletimizin yanında yer alarak, görevini icra etmeye devam ediyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3b2PfW1
via IFTTT

2 Mayıs 2020 Cumartesi

NORWEGIAN 2022’de tam bir toparlanma bekliyor Norwegian Air Filosunu 2021 yılına kadar yerde tutmayı planlıyor, 2022’de tam toparlanma bekliyor Norwegian Air (DY) 1.2 milyar dolarlık hisse senedi borcu takası izleyerek filosunun çoğunluğunu 2021 yılına kadar askıya aldığını ve 2022 yılında tam bir toparlanma beklediğini söyledi. Taşıyıcı, kısa mesafeli operasyonların 2021’de normale dönmesini ve 2022’de uzun mesafeli kamyonların normale dönmesini beklediğinden, DY hissedarlarına ve tahvillerine dayanarak kısa vadede finansal durumunu yeniden yapılandıracak. Bugün şirket, hissedarlarının bonolarını özkaynaklara dönüştürmeyi planlarken hisse senedi borcu ve dördüncü haklar borcundan kurtulacaklarını açıkladı. Norveç havacılık endüstrisini kurtarmak için havayolunun NKr2.7 milyar kredi verilecek. Aksi takdirde, devlet yardımı alınmazsa, DY Temmuz 2020’de daha fazla yardıma ihtiyaç duyma olasılığına sahip olacağı konusunda uyarıda bulundu. Nisan ayında şirket, dört İsveçli ve Danimarkalı iştiraklerin iflas başvurusunda bulunduğunu , personel sözleşmelerini iptal etti.Toplamda, 4.700 pilot ve kabin ekibi üyesi iptallerden etkilenecek. OLASI SENARYOLAR Son açıklamalarına gelince, DY iki öngörüsü var.. Birincisi, 2020’nin üçüncü çeyreğinde başlayan bir iyileşme ve ikincisi filosunun önemli bir kısmını yerde tutacak, eldeki nakitin altı ila dokuz ay içinde tükeneceğini ön görüyor. Halen uçan yedi uçağın dışında, DY gelecek planları arasında Nisan 2021’e kadar Avrupa ve Asya’ya uçuşların kademeli olarak artmasını bekliyor. Dolayısıyla, Ocak 2022’den daha erken bir zamanda normal bir programa geçilmesi mümün görünmüyor.

Norwegian Air Filosunu 2021 yılına kadar yerde tutmayı planlıyor, 2022’de tam toparlanma bekliyor

Norwegian Air (DY) 1.2 milyar dolarlık hisse senedi borcu takası izleyerek filosunun çoğunluğunu 2021 yılına kadar askıya aldığını ve 2022 yılında tam bir toparlanma beklediğini söyledi.

Taşıyıcı, kısa mesafeli operasyonların 2021’de normale dönmesini ve 2022’de uzun mesafeli kamyonların normale dönmesini beklediğinden, DY hissedarlarına ve tahvillerine dayanarak kısa vadede finansal durumunu yeniden yapılandıracak.

Bugün şirket, hissedarlarının bonolarını özkaynaklara dönüştürmeyi planlarken hisse senedi borcu ve dördüncü haklar borcundan kurtulacaklarını açıkladı.

Norveç havacılık endüstrisini kurtarmak için havayolunun NKr2.7 milyar kredi verilecek.

Aksi takdirde, devlet yardımı alınmazsa, DY Temmuz 2020’de daha fazla yardıma ihtiyaç duyma olasılığına sahip olacağı konusunda uyarıda bulundu. Nisan ayında şirket, dört İsveçli ve Danimarkalı iştiraklerin iflas başvurusunda bulunduğunu , personel sözleşmelerini iptal etti.Toplamda, 4.700 pilot ve kabin ekibi üyesi iptallerden etkilenecek.

OLASI SENARYOLAR


Son açıklamalarına gelince, DY iki öngörüsü var.. Birincisi, 2020’nin üçüncü çeyreğinde başlayan bir iyileşme ve ikincisi filosunun önemli bir kısmını yerde tutacak, eldeki nakitin altı ila dokuz ay içinde tükeneceğini ön görüyor.

Halen uçan yedi uçağın dışında, DY gelecek planları arasında Nisan 2021’e kadar Avrupa ve Asya’ya uçuşların kademeli olarak artmasını bekliyor. Dolayısıyla, Ocak 2022’den daha erken bir zamanda normal bir programa geçilmesi mümün görünmüyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35mP2fp
via IFTTT

NORWEGIAN 2022’de tam bir toparlanma bekliyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35mP2fp

Türkiye’deki uçaklar nerede? Dünyayı etkisi altına alan koron virüs salgınından en çok etkilenen sektörlerin başında havacılık geliyor. Salgının nedeniyle havayolu taşımacılığı dünya genelinde yüzde 90 oranında azalırken, Türkiye’de ise bu oran yüzde 89 seviyesine kadar düştü. Havayolu yolcu taşımacılığında bugüne kadar görülmemiş olan bu gerileme nedeniyle binlerce uçak yere indirildi. Uçaklar park halinde olsalar da havayolu şirketleri yerdeki uçakların bakımlarını sürekli yapmak zorundalar. Bu da zor durumda olan havayolu şirkerlerinin mali yüklerinin daha da artmasına neden oluyor. Türkiye’deki uçakların bulunduğu havalimanları ve sayıları şöyle: İSTANBUL HAVALİMANI: 179 SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI: 98 ATATÜRK HAVALİMANI: 95 ANTALYA HAVALİMANI: 45 ADNAN MENDERES HAVALİMANI: 28 ESENBOĞA HAVALİMANI: 28

Dünyayı etkisi altına alan koron virüs salgınından en çok etkilenen sektörlerin başında havacılık geliyor.

Salgının nedeniyle havayolu taşımacılığı dünya genelinde yüzde 90 oranında azalırken, Türkiye’de ise bu oran yüzde 89 seviyesine kadar düştü.

Havayolu yolcu taşımacılığında bugüne kadar görülmemiş olan bu gerileme nedeniyle binlerce uçak yere indirildi.

Uçaklar park halinde olsalar da havayolu şirketleri yerdeki uçakların bakımlarını sürekli yapmak zorundalar. Bu da zor durumda olan havayolu şirkerlerinin mali yüklerinin daha da artmasına neden oluyor.

Türkiye’deki uçakların bulunduğu havalimanları ve sayıları şöyle:

İSTANBUL HAVALİMANI: 179

SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI: 98

ATATÜRK HAVALİMANI: 95

ANTALYA HAVALİMANI: 45

ADNAN MENDERES HAVALİMANI: 28

ESENBOĞA HAVALİMANI: 28



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3darGwc
via IFTTT

Türkiye’deki uçaklar nerede?


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3darGwc

Dünyanın en yoğun 10 havalimanı: kriz öncesi ve şimdi Dünyanın en yoğun 10 havalimanı: öncesi ve şimdi 1. Hartsfield-Jackson Atlanta Uluslararası Havaalanı (ATL), Amerika Birleşik Devletleri Pandemi öncesi toplam yıllık yolcu 107.394.029 Gelecek hafta tarifeli uçak kalkışları 2242 2. Pekin Başkent Uluslararası Havaalanı (PEK), Çin Toplam yolcu 100.983.290 Gelecek hafta programlı kalkışlar 2309 3. Dubai Uluslararası Havaalanı (DXB), Birleşik Arap Emirlikleri Toplam yolcu 89.189.387 Gelecek hafta programlı kalkışlar 506 4. Los Angeles Uluslararası Havaalanı (LAX), ABD Toplam yolcu 87.534.384 Gelecek hafta 1818 tarifeli kalkışlar 5. Tokyo Haneda Havaalanı (HND), Japonya Toplam yolcu 87.131.973 Gelecek hafta tarifeli kalkışlar 3.222 6. O’Hare Uluslararası Havaalanı, Chicago (ORD), ABD Toplam yolcu 83.339.186 Gelecek hafta programlı kalkışlar 300 7. Londra Heathrow Havaalanı (LHR), İngiltere Toplam yolcu 80.126.320 Gelecek hafta planlanan kalkışlar 713 8. Hong Kong Uluslararası Havaalanı (HKA), Çin Toplam yolcu 74.517.402 Gelecek hafta tarifeli kalkışlar 1021 9. Şanghay Pudong Uluslararası Havaalanı (PVG), Çin Toplam yolcu 74.006.331 Gelecek hafta programlı kalkışlar 3220 10. Paris Charles de Gaulle Havaalanı (CDG), Fransa Toplam yolcu 72.229.723 Gelecek hafta planlanan kalkışlar 619 Kaynaklar: Uluslararası Havaalanı İncelemesi; FlightRadar24.com

Dünyanın en yoğun 10 havalimanı: öncesi ve şimdi

1. Hartsfield-Jackson Atlanta Uluslararası Havaalanı (ATL), Amerika Birleşik Devletleri

Pandemi öncesi toplam yıllık yolcu 107.394.029

Gelecek hafta tarifeli uçak kalkışları 2242

2. Pekin Başkent Uluslararası Havaalanı (PEK), Çin

Toplam yolcu 100.983.290

Gelecek hafta programlı kalkışlar 2309

3. Dubai Uluslararası Havaalanı (DXB), Birleşik Arap Emirlikleri

Toplam yolcu 89.189.387

Gelecek hafta programlı kalkışlar 506

4. Los Angeles Uluslararası Havaalanı (LAX), ABD

Toplam yolcu 87.534.384

Gelecek hafta 1818 tarifeli kalkışlar

5. Tokyo Haneda Havaalanı (HND), Japonya

Toplam yolcu 87.131.973

Gelecek hafta tarifeli kalkışlar 3.222

6. O’Hare Uluslararası Havaalanı, Chicago (ORD), ABD

Toplam yolcu 83.339.186

Gelecek hafta programlı kalkışlar 300

7. Londra Heathrow Havaalanı (LHR), İngiltere

Toplam yolcu 80.126.320

Gelecek hafta planlanan kalkışlar 713

8. Hong Kong Uluslararası Havaalanı (HKA), Çin

Toplam yolcu 74.517.402

Gelecek hafta tarifeli kalkışlar 1021

9. Şanghay Pudong Uluslararası Havaalanı (PVG), Çin

Toplam yolcu 74.006.331

Gelecek hafta programlı kalkışlar 3220

10. Paris Charles de Gaulle Havaalanı (CDG), Fransa

Toplam yolcu 72.229.723

Gelecek hafta planlanan kalkışlar 619

Kaynaklar: Uluslararası Havaalanı İncelemesi; FlightRadar24.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Ysgvuw
via IFTTT

Dünyanın en yoğun 10 havalimanı: kriz öncesi ve şimdi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Ysgvuw