29 Nisan 2020 Çarşamba

Havacılık 2006 Yılı Seviyelerine Geriledi Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), Mart 2020 için küresel yolcu trafiği sonuçlarını açıkladı ve talebin bir önceki yıla göre% 52.9 oranında düşüş gösterdiğini açıkladı. Bu, COVID-19’un yayılmasını önlemek için alınan kısıtlamaların etki görüldü ve tarihi düşüş yaşandı. Mevsimsellikten arındırılmış verilerle, küresel yolcu hacimleri  2006 yılında görülen seviyelere geri döndü. Mart kapasitesi % 36,2 düştü ve doluluk oranı 21,4 puan düşerek % 60,6’ya düştü.   IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac; Mart, havacılık için felaket bir aydı. Talep 2006’daki seviyelere indi. Ancak  havayolları 2006 ya göre 2 kat büyümüştü. İki kaç filo ve çalışan var. Daha da kötüsü, Nisan ayında durumun daha da kötüleştiğini biliyoruz ve çoğu işaret yavaş bir toparlanmaya işaret ediyor ” Uluslararası Yolcu Pazarları Mart ayında uluslararası yolcu talebi, Mart 2019’a göre% 55,8 daraldı. Tüm bölgeler çift haneli yüzde trafik düşüşü kaydetti. Kapasite% 42.8 geriledi ve doluluk oranı 18.4 puan düşerek% 62.5’e geriledi. Asya-Pasifik havayolları Şubat ayındaki% 30,7’lik düşüşün iki katından fazla olan Mart trafiğinin bir önceki yıla göre% 65,5 oranında düşmesiyle düşüşe neden oldu. Kapasite% 51.4 düştü ve doluluk oranı 23.4 puan düşerek% 57.1’e düştü. Avrupalı ​​taşıyıcılar Mart ayı talebinin geçen yıla göre% 54.3 düştüğünü gördüler. Şubat ayında trafik bir önceki yılın Şubat ayına kıyasla neredeyse sabit kalmıştır. Kapasite% 42.9 düştü ve doluluk oranı 16.8 puan düşerek% 67.6’ya geriledi. Orta Doğu havayolları Mart ayında% 45,9 oranında trafik düşüşü kaydetti ve Şubat ayında% 1,6 artış göstermişti. Kapasite% 33.5 düştü ve doluluk oranı 13.7 puan düşerek% 59.9’a düştü.  Kuzey Amerika havayolu şirketlerinin trafiği, bir yıl önceki Mart ayına göre% 53,7 oranında azaldı ve Şubat ayında bir önceki yıla kıyasla% 2,9’luk düşüş yaşanmıştı. Kapasite% 38,1 düştü ve doluluk oranı 21,1 puan düşerek% 62,8’e geriledi. Latin Amerika havayolları Mart ayında geçen yılın aynı ayına göre% 45,9 oranında bir düşüş yaşadı; Şubat ayında trafik bir önceki yıla göre % 0.2 azalmıştı. Kapasite% 33.5 düştü ve yük faktörü% 15.3 puan düşerek% 66.5’e düştü. Afrika havayollarının trafiği Mart ayında% 42,8 düştü. Bu, Şubat ayında da % 1,1’lik düşüş yaşanmıştı. Kapasite% 32.9 düştü ve doluluk oranı 10.5 puan daralarak% 60.8’e geriledi.

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), Mart 2020 için küresel yolcu trafiği sonuçlarını açıkladı ve talebin bir önceki yıla göre% 52.9 oranında düşüş gösterdiğini açıkladı.

Bu, COVID-19’un yayılmasını önlemek için alınan kısıtlamaların etki görüldü ve tarihi düşüş yaşandı. Mevsimsellikten arındırılmış verilerle, küresel yolcu hacimleri  2006 yılında görülen seviyelere geri döndü. Mart kapasitesi % 36,2 düştü ve doluluk oranı 21,4 puan düşerek % 60,6’ya düştü.

 

IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac;

Mart, havacılık için felaket bir aydı. Talep 2006’daki seviyelere indi. Ancak  havayolları 2006 ya göre 2 kat büyümüştü. İki kaç filo ve çalışan var.

Daha da kötüsü, Nisan ayında durumun daha da kötüleştiğini biliyoruz ve çoğu işaret yavaş bir toparlanmaya işaret ediyor ”

Uluslararası Yolcu Pazarları

Mart ayında uluslararası yolcu talebi, Mart 2019’a göre% 55,8 daraldı. Tüm bölgeler çift haneli yüzde trafik düşüşü kaydetti. Kapasite% 42.8 geriledi ve doluluk oranı 18.4 puan düşerek% 62.5’e geriledi.

Asya-Pasifik havayolları Şubat ayındaki% 30,7’lik düşüşün iki katından fazla olan Mart trafiğinin bir önceki yıla göre% 65,5 oranında düşmesiyle düşüşe neden oldu. Kapasite% 51.4 düştü ve doluluk oranı 23.4 puan düşerek% 57.1’e düştü.

Avrupalı ​​taşıyıcılar Mart ayı talebinin geçen yıla göre% 54.3 düştüğünü gördüler. Şubat ayında trafik bir önceki yılın Şubat ayına kıyasla neredeyse sabit kalmıştır. Kapasite% 42.9 düştü ve doluluk oranı 16.8 puan düşerek% 67.6’ya geriledi.

Orta Doğu havayolları Mart ayında% 45,9 oranında trafik düşüşü kaydetti ve Şubat ayında% 1,6 artış göstermişti. Kapasite% 33.5 düştü ve doluluk oranı 13.7 puan düşerek% 59.9’a düştü. 

Kuzey Amerika havayolu şirketlerinin trafiği, bir yıl önceki Mart ayına göre% 53,7 oranında azaldı ve Şubat ayında bir önceki yıla kıyasla% 2,9’luk düşüş yaşanmıştı. Kapasite% 38,1 düştü ve doluluk oranı 21,1 puan düşerek% 62,8’e geriledi.

Latin Amerika havayolları Mart ayında geçen yılın aynı ayına göre% 45,9 oranında bir düşüş yaşadı; Şubat ayında trafik bir önceki yıla göre % 0.2 azalmıştı. Kapasite% 33.5 düştü ve yük faktörü% 15.3 puan düşerek% 66.5’e düştü.

Afrika havayollarının trafiği Mart ayında% 42,8 düştü. Bu, Şubat ayında da % 1,1’lik düşüş yaşanmıştı. Kapasite% 32.9 düştü ve doluluk oranı 10.5 puan daralarak% 60.8’e geriledi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35gF52R
via IFTTT

Havacılık 2006 Yılı Seviyelerine Geriledi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35gF52R

Qatar Airways CEO’sundan gündemle ilgili açıklama


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2VNPsbj

Qatar Airways CEO’sundan gündemle ilgili açıklama Akbar Al Baker Qatar Airways Grubu İcra Kurulu Başkanı, gündeme ilişkin bir mesaj yayınladı Qatar Airways olarak 1994 yılından beri insanların birbirine kavuşmasını sağlıyoruz. Bu tarihten beri milyonlarca insan önemsedikleri insanlara ve yerlere güvenle ulaşmak için bize güvendi. Bu güven için minnettarım ve bunun zaman içinde kazanıldığını biliyorum. İşte bu yüzden değerli bir müşterimiz olarak sizleri, Qatar Airways’in COVID-19 kriziyle mücadelesi konusunda bizzat bilgilendirmek istedim. Bütün dünya gibi biz de kendimizi daha önce hiç yaşamadığımız bir durumun ortasında bulduk. İlk zamanlarından beri bu havayolu bünyesinde olan birisi olarak bugüne kadar pek çok zorlukla mücadele ettik, fakat şu anki koşullara gerçekten ilk defa tanıklık ediyoruz. Böyle bir dönemde, ilk öncelik olarak müşterilerimizin, çalışanlarımızın ve faaliyet gösterdiğimiz toplumların güvenliğini düşünüyoruz. Güvenli operasyon, esnek rezervasyon İlk olarak, bu süreç boyunca ulusal ve uluslararası otoritelerle çok yakın işbirliği içinde çalıştığımızı bilmenizi isterim. Hizmet faaliyetlerimizi hiçbir istisnaya mahal vermeden otoritelerin kılavuzlarına uygun olarak yürütüyoruz ve kurumsal politika ve prosedürlerimizi yine bu doğrultuda hazırlıyoruz. Corona virüsün yayılmasını engellemek için diğer havayolları gibi biz de birçok ülkeye uçuşlarımızı geçici olarak askıya alıyoruz. Normal koşullara döndüğümüzde bu uçuşlara tekrar başlamayı amaçlıyoruz. Bu zorlu zamanlarda müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak için yeni ve esnek bir güvenle seyahat politikası hazırladık. 30 Eylül 2020 tarihine kadar olan seyahatleriniz için bilet rezervasyonu yaparsanız, seyahat tarihinizi ücretsiz olarak değiştirebilir, biletiniz yerine ileri tarihli bir seyahat çeki talep edebilir ya da para iadesi alabilirsiniz. Sizi evinize güvenle ulaştırıyoruz Çoğu insan kendi evinde güvende kalmak için yakın zamandaki seyahat planlarını iptal etmiş olsa da bazılarının böyle bir seçeneği yoktu. Giriş kısıtlamaları ve uçuş iptallerindeki ani artış nedeniyle binlerce insan yurt dışında mahsur kaldı. Qatar Airways olarak yurt dışında mahsur kalanların evde kendilerini bekleyen sevdiklerine kavuşabilmesini sağlamak için çok yoğun bir şekilde çalıştık. Dünyanın farklı yerlerinde hükümetlerle irtibata geçip tarifeli seferlerimizi devam ettirerek ve gerektiğinde tarifesiz seferler düzenleyerek bir milyondan fazla insanın evine güvenle ulaşmasına yardımcı olduk. Bizimle seyahat eden insanlar mümkün olan en yüksek hijyen standartlarının uygulandığını görebilir. Bunu sağlamak için IATA ve WHO tarafından tavsiye edilen temizlik ürünlerini kullanarak uçaklarımızı düzenli olarak dezenfekte ediyoruz ve personelimize konuyla ilgili her türlü eğitimi veriyoruz. Ayrıca, uçaklarımızda, küresel yolcu salonu ağımızda ve Hamad Uluslararası Havalimanı’nda yapılan temizlik çalışmalarının sıklığını artırdık. Çalışanlarımıza teşekkürler Başta kabin ve yer personelimiz olmak üzere çalışanlarımızın emeği olmadan bunların mümkün olmayacağını söylemeye gerek yok. Yoğun çalışmaları ve fedakarlıkları için kendilerine minnettarım. Çalışanlarımızın güvenliğine büyük önem veriyoruz ve bunun için ek ihtiyati tedbirler alıyoruz. Personelimiz artık maske ve tek kullanımlık eldiven takıyor, ayrıca enfeksiyonun bulaşma ve yayılma ihtimalini en aza indirmek için eğitimler veriyoruz. Doha’ya dönen çalışanlarımıza ateş ölçümü yapılıyor ve bir uçuştaki herhangi bir personelin veya yolcunun enfeksiyon semptomları göstermesi ya da virüs testinin pozitif çıkması durumunda tüm personel karantinaya alınıyor ve test uygulanıyor. Tedarik zincirlerini destekliyoruz Küresel bir ekonomide gıda ve sağlık malzemelerinin dünyadaki bütün insanlara ulaştırılması çok önemlidir. Qatar Airways Kargo bu zorlu dönemde önemli bir rol oynadı, bu sayede taze gıda ürünlerinin yanı sıra tıbbi malzemelerin taşınmasını indirimli tarife üzerinden sağlamaya devam ediyoruz. Havayolu yalnızca geçen ay 50 milyondan fazla sağlık ve yardım malzemesini dünya genelindeki etkilenen bölgelere taşıdı. Böyle bir zamanda Qatar Airways’e olan inancınız ve güveniniz için sizlere bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Önümüzü hala net olarak göremesek de bu krizin de üstesinden geleceğimize kesinlikle inanıyorum. Bir havayolu olarak, müşterilerimizin güvenliğini yaptığımız her şeyin önünde tutmaya devam edeceğiz. Seyahat hem sizin hem de bizim hayatlarımızın ayrılmaz bir parçası olarak kalacaktır. Sizleri tekrar uçaklarımızda ağırlayana dek hepinize güvenli ve sağlıklı günler diliyorum. Saygılarımla,

Akbar Al Baker Qatar Airways Grubu İcra Kurulu Başkanı, gündeme ilişkin bir mesaj yayınladı

Qatar Airways olarak 1994 yılından beri insanların birbirine kavuşmasını sağlıyoruz. Bu tarihten beri milyonlarca insan önemsedikleri insanlara ve yerlere güvenle ulaşmak için bize güvendi.

Bu güven için minnettarım ve bunun zaman içinde kazanıldığını biliyorum. İşte bu yüzden değerli bir müşterimiz olarak sizleri, Qatar Airways’in COVID-19 kriziyle mücadelesi konusunda bizzat bilgilendirmek istedim.

Bütün dünya gibi biz de kendimizi daha önce hiç yaşamadığımız bir durumun ortasında bulduk. İlk zamanlarından beri bu havayolu bünyesinde olan birisi olarak bugüne kadar pek çok zorlukla mücadele ettik, fakat şu anki koşullara gerçekten ilk defa tanıklık ediyoruz.

Böyle bir dönemde, ilk öncelik olarak müşterilerimizin, çalışanlarımızın ve faaliyet gösterdiğimiz toplumların güvenliğini düşünüyoruz.

Güvenli operasyon, esnek rezervasyon

İlk olarak, bu süreç boyunca ulusal ve uluslararası otoritelerle çok yakın işbirliği içinde çalıştığımızı bilmenizi isterim. Hizmet faaliyetlerimizi hiçbir istisnaya mahal vermeden otoritelerin kılavuzlarına uygun olarak yürütüyoruz ve kurumsal politika ve prosedürlerimizi yine bu doğrultuda hazırlıyoruz.

Corona virüsün yayılmasını engellemek için diğer havayolları gibi biz de birçok ülkeye uçuşlarımızı geçici olarak askıya alıyoruz. Normal koşullara döndüğümüzde bu uçuşlara tekrar başlamayı amaçlıyoruz.

Bu zorlu zamanlarda müşterilerimizin hayatını kolaylaştırmak için yeni ve esnek bir güvenle seyahat politikası hazırladık. 30 Eylül 2020 tarihine kadar olan seyahatleriniz için bilet rezervasyonu yaparsanız, seyahat tarihinizi ücretsiz olarak değiştirebilir, biletiniz yerine ileri tarihli bir seyahat çeki talep edebilir ya da para iadesi alabilirsiniz.

Sizi evinize güvenle ulaştırıyoruz

Çoğu insan kendi evinde güvende kalmak için yakın zamandaki seyahat planlarını iptal etmiş olsa da bazılarının böyle bir seçeneği yoktu. Giriş kısıtlamaları ve uçuş iptallerindeki ani artış nedeniyle binlerce insan yurt dışında mahsur kaldı.

Qatar Airways olarak yurt dışında mahsur kalanların evde kendilerini bekleyen sevdiklerine kavuşabilmesini sağlamak için çok yoğun bir şekilde çalıştık. Dünyanın farklı yerlerinde hükümetlerle irtibata geçip tarifeli seferlerimizi devam ettirerek ve gerektiğinde tarifesiz seferler düzenleyerek bir milyondan fazla insanın evine güvenle ulaşmasına yardımcı olduk.

Bizimle seyahat eden insanlar mümkün olan en yüksek hijyen standartlarının uygulandığını görebilir. Bunu sağlamak için IATA ve WHO tarafından tavsiye edilen temizlik ürünlerini kullanarak uçaklarımızı düzenli olarak dezenfekte ediyoruz ve personelimize konuyla ilgili her türlü eğitimi veriyoruz. Ayrıca, uçaklarımızda, küresel yolcu salonu ağımızda ve Hamad Uluslararası Havalimanı’nda yapılan temizlik çalışmalarının sıklığını artırdık.

Çalışanlarımıza teşekkürler

Başta kabin ve yer personelimiz olmak üzere çalışanlarımızın emeği olmadan bunların mümkün olmayacağını söylemeye gerek yok. Yoğun çalışmaları ve fedakarlıkları için kendilerine minnettarım.

Çalışanlarımızın güvenliğine büyük önem veriyoruz ve bunun için ek ihtiyati tedbirler alıyoruz.

Personelimiz artık maske ve tek kullanımlık eldiven takıyor, ayrıca enfeksiyonun bulaşma ve yayılma ihtimalini en aza indirmek için eğitimler veriyoruz.

Doha’ya dönen çalışanlarımıza ateş ölçümü yapılıyor ve bir uçuştaki herhangi bir personelin veya yolcunun enfeksiyon semptomları göstermesi ya da virüs testinin pozitif çıkması durumunda tüm personel karantinaya alınıyor ve test uygulanıyor.

Tedarik zincirlerini destekliyoruz

Küresel bir ekonomide gıda ve sağlık malzemelerinin dünyadaki bütün insanlara ulaştırılması çok önemlidir.

Qatar Airways Kargo bu zorlu dönemde önemli bir rol oynadı, bu sayede taze gıda ürünlerinin yanı sıra tıbbi malzemelerin taşınmasını indirimli tarife üzerinden sağlamaya devam ediyoruz.

Havayolu yalnızca geçen ay 50 milyondan fazla sağlık ve yardım malzemesini dünya genelindeki etkilenen bölgelere taşıdı.

Böyle bir zamanda Qatar Airways’e olan inancınız ve güveniniz için sizlere bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Önümüzü hala net olarak göremesek de bu krizin de üstesinden geleceğimize kesinlikle inanıyorum. Bir havayolu olarak, müşterilerimizin güvenliğini yaptığımız her şeyin önünde tutmaya devam edeceğiz.

Seyahat hem sizin hem de bizim hayatlarımızın ayrılmaz bir parçası olarak kalacaktır. Sizleri tekrar uçaklarımızda ağırlayana dek hepinize güvenli ve sağlıklı günler diliyorum.

Saygılarımla,



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2VNPsbj
via IFTTT

MARS KEŞİF ARACI ‘HOPE’ DÜNYA FİNALİNDE Türkiye’nin ilk Mars keşif aracını tasarlayan ve Özyeğin Üniversitesi öğrencilerinden oluşan ÖzÜ Rover Takımı, yeni bir uluslararası başarıya imza attı. Amerika Birleşik Devletleri’nin Utah eyaletinde düzenlenen ve robotik alanında dünyanın en prestijli yarışmalarından biri olan URC’ye (University Rover Challenge) Hope (Umut) adını verdikleri yeni keşif aracı ile katılan ekip, 16 ülkeden 93 takım arasında yapılan değerlendirme ve eleme sonucunda yarışmada finalist oldu. Tüm dünyadan katılıma açık olan etkinlik üniversite öğrencilerini kızıl gezegen Mars’ı keşfedecek yeni nesil keşif ve gezgin aracı tasarlama ve inşa etme konusunda yarıştıran en önemli uluslararası etkinliklerden biri olarak kabul ediliyor. 2014 yılından bu yana keşif araçları geliştiren ÖzÜ Rover Takımı, Ekim 2019’da yeni bir gezgin geliştirmek üzere çalışmalarına başladı. Halk oylamasında “Uzay her zaman yeni yerlerin ve değerlerin keşfi için insanlığa umut olmuştur” önerisinin en fazla oyu almasıyla yeni gezgine Hope (Umut) adı verildi. Takım hem Amerika Birleşik Devletleri’nde gerçekleşecek olan URC’ye hem de Polonya’nın ev sahipliğindeki European Rover Challenge (ERC)’ye katılmak için başvuru yaptı. ÖzÜ Rover Takımı URC’de finale kalma başarısı gösterirken, ERC’de de ön eleme sürecini geçti. Eylül 2020’de gerçekleşmesi beklenen yarışmaya katılmak için ekip, koronavirüs salgını nedeniyle çalışmalarını evlerinden sürdürüyor. URC 2020’ye Türkiye’den yalnızca üç takım katılabilmişti. Robotik alanında araştırma yapmak isteyen lisans öğrencileri tarafından Özyeğin Üniversitesi Robotik Laboratuvarı direktörlerinden Dr. Öğretim Üyesi Özkan Bebek’in danışmanlığında kurulan ÖzÜ Rover Takımı, lisans öğrencilerine pratik yapabilecekleri bir ortam sunarak geliştirdikleri projelerle onları gelecekteki meslek hayatlarına hazırlıyor. Takıma katılan lisans öğrencileri Robotik Laboratuvarında gezegen gezginleri üzerine araştırma ve geliştirme projeleri konusunda çalışmalar yürütüyor. Kurulduğundan bu zamana dört farklı robot ile “European Rover Challenge”da ülkemizi başarıyla temsil eden takım, geçen yıl 16 farklı ülkeden 56 takımın yarıştığı ERC-2019’da Theia II isimli gezginleri ile 13. oldu. Özyeğin Üniversitesi’nde farklı alanlarda eğitimini sürdüren öğrencilerin oluşturduğu takımda Makina Mühendisliği’nden Suavi Yıldırım, Ahmet Emre Toprak, Alp Çamsakız, Ataberk Yapıcı, Burcu Kaya, Mehmet Emil ve Ozan Aktürk, Bilgisayar Mühendisliği’nden Ahmet Çağatay Savaşlı, Berkecan Koçyiğit, Damla Tütüncü, Deniz Uğur, İsmail Can Yağmur ve Salih Metin Arkanöz, Elektrik – Elektronik Mühendisliği’nden Tuğberk Nurtan, Mert Birgün ve Zeynep Yılbırt, Endüstri Mühendisliği’nden Asena Ayşe Gevşek, Atahan Çaldır ve Özge Özcan ile İşletme bölümünden Zeynep Örüklü yer alıyor. Gezegen Gezgini Nedir? Gezegen gezginleri (İng: Planetery Rover) gök cisimleri üzerinde araştırma yapılmak için geliştirilen robotlardır. Gezgin olarak adlandırılan insansız kara araçları, çoğunlukla Mars ve Ay yüzeylerinde inceleme yapmak amacı ile tasarlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda gezginlerde zorlu koşullara dayanabilecek bir yürür sistem, astronotlara yardımcı olabilecek çeşitli ekipmanları kaldırabilme özelliğine sahip robotik kol, çeşitli sensörler ve görüntü aktarımı için yüksek çözünürlüklü kameralar gibi ekipmanlar bulunur. Gezegen yüzeylerinde yapılan araştırmanın temel amacı, önceden var olan veya varlığını sürdüren yaşamı tespit etmektir.

Türkiye’nin ilk Mars keşif aracını tasarlayan ve Özyeğin Üniversitesi öğrencilerinden oluşan ÖzÜ Rover Takımı, yeni bir uluslararası başarıya imza attı. Amerika Birleşik Devletleri’nin Utah eyaletinde düzenlenen ve robotik alanında dünyanın en prestijli yarışmalarından biri olan URC’ye (University Rover Challenge) Hope (Umut) adını verdikleri yeni keşif aracı ile katılan ekip, 16 ülkeden 93 takım arasında yapılan değerlendirme ve eleme sonucunda yarışmada finalist oldu. Tüm dünyadan katılıma açık olan etkinlik üniversite öğrencilerini kızıl gezegen Mars’ı keşfedecek yeni nesil keşif ve gezgin aracı tasarlama ve inşa etme konusunda yarıştıran en önemli uluslararası etkinliklerden biri olarak kabul ediliyor.

2014 yılından bu yana keşif araçları geliştiren ÖzÜ Rover Takımı, Ekim 2019’da yeni bir gezgin geliştirmek üzere çalışmalarına başladı. Halk oylamasında “Uzay her zaman yeni yerlerin ve değerlerin keşfi için insanlığa umut olmuştur” önerisinin en fazla oyu almasıyla yeni gezgine Hope (Umut) adı verildi. Takım hem Amerika Birleşik Devletleri’nde gerçekleşecek olan URC’ye hem de Polonya’nın ev sahipliğindeki European Rover Challenge (ERC)’ye katılmak için başvuru yaptı. ÖzÜ Rover Takımı URC’de finale kalma başarısı gösterirken, ERC’de de ön eleme sürecini geçti. Eylül 2020’de gerçekleşmesi beklenen yarışmaya katılmak için ekip, koronavirüs salgını nedeniyle çalışmalarını evlerinden sürdürüyor. URC 2020’ye Türkiye’den yalnızca üç takım katılabilmişti.

Robotik alanında araştırma yapmak isteyen lisans öğrencileri tarafından Özyeğin Üniversitesi Robotik Laboratuvarı direktörlerinden Dr. Öğretim Üyesi Özkan Bebek’in danışmanlığında kurulan ÖzÜ Rover Takımı, lisans öğrencilerine pratik yapabilecekleri bir ortam sunarak geliştirdikleri projelerle onları gelecekteki meslek hayatlarına hazırlıyor. Takıma katılan lisans öğrencileri Robotik Laboratuvarında gezegen gezginleri üzerine araştırma ve geliştirme projeleri konusunda çalışmalar yürütüyor. Kurulduğundan bu zamana dört farklı robot ile “European Rover Challenge”da ülkemizi başarıyla temsil eden takım, geçen yıl 16 farklı ülkeden 56 takımın yarıştığı ERC-2019’da Theia II isimli gezginleri ile 13. oldu.

Özyeğin Üniversitesi’nde farklı alanlarda eğitimini sürdüren öğrencilerin oluşturduğu takımda Makina Mühendisliği’nden Suavi Yıldırım, Ahmet Emre Toprak, Alp Çamsakız, Ataberk Yapıcı, Burcu Kaya, Mehmet Emil ve Ozan Aktürk, Bilgisayar Mühendisliği’nden Ahmet Çağatay Savaşlı, Berkecan Koçyiğit, Damla Tütüncü, Deniz Uğur, İsmail Can Yağmur ve Salih Metin Arkanöz, Elektrik – Elektronik Mühendisliği’nden Tuğberk Nurtan, Mert Birgün ve Zeynep Yılbırt, Endüstri Mühendisliği’nden Asena Ayşe Gevşek, Atahan Çaldır ve Özge Özcan ile İşletme bölümünden Zeynep Örüklü yer alıyor.

Gezegen Gezgini Nedir?

Gezegen gezginleri (İng: Planetery Rover) gök cisimleri üzerinde araştırma yapılmak için geliştirilen robotlardır. Gezgin olarak adlandırılan insansız kara araçları, çoğunlukla Mars ve Ay yüzeylerinde inceleme yapmak amacı ile tasarlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda gezginlerde zorlu koşullara dayanabilecek bir yürür sistem, astronotlara yardımcı olabilecek çeşitli ekipmanları kaldırabilme özelliğine sahip robotik kol, çeşitli sensörler ve görüntü aktarımı için yüksek çözünürlüklü kameralar gibi ekipmanlar bulunur. Gezegen yüzeylerinde yapılan araştırmanın temel amacı, önceden var olan veya varlığını sürdüren yaşamı tespit etmektir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3f5PUto
via IFTTT

MARS KEŞİF ARACI ‘HOPE’ DÜNYA FİNALİNDE


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3f5PUto

General Motors, solunum cihazı tedarik zincirinin yönetimi için CEVA Logistics ile anlaştı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3bQNAV4