29 Nisan 2020 Çarşamba

General Motors, solunum cihazı tedarik zincirinin yönetimi için CEVA Logistics ile anlaştı General Motors, solunum cihazı tedarik zincirinin yönetimi için CEVA Logistics ile anlaştı   Dünyanın her yerinden GM şirketinin Kokomo, Indiana’daki ABD üretim tesisine gönderilecek hayati önem taşıyan ürünlerin sevkiyatlarını, CEVA Logistics koordine ederek yönetiyor. CEVA Logistics ekiplerinin planlama, koordinasyon ve uygulama becerileri sayesinde General Motors ve Ventec Life Systems şirketleri, ABD Sağlık ve İnsani Hizmetler Bakanlığı ile yapılan sözleşme kapsamında yoğun bakım solum cihazlarının seri üretimine başladı. Toplamda üretilecek olan 30,000 solunum cihazının 600’den fazlası bu ay sevk edilecek.   Marsilya, Fransa, 22 Nisan 2020 –General Motors şirketi, tüm solunum cihazı üretim tedarik zincirinin yönetiminden sorumlu 4PL lojistik sağlayıcısı olarak CEVA Logistics ile çalışmaya başladı. GM şirketinin ABD Sağlık ve İnsani Hizmetler Bakanlığı ile yaptığı sözleşme kapsamında CEVA Logistics, General Motors şirketinin Kokomo, Indiana fabrikasında üretilecek olan Ventec Life SystemsV+Pro yoğun bakım solunum cihazlarında kullanılacak yüzlerce parçanın teslimatından sorumlu olacak.    Tek lojistik sağlayıcısı CEVA Logistics ve General Motors, 10 yıldan uzun bir süredir aralarındaki iş ilişkisini başarıyla sürdürmekte ve bu özel proje kapsamında CEVA Logistics, solunum cihazlarının üretimi için gereken tüm parçaların tedarikçi yönetimi, sipariş yönetimi, nakliye ve gümrük müşavirliği yönetimi ve izleme süreçlerinden sorumlu olacak. Bu projenin inbound aşamasındaki tek lojistik sağlayıcısı CEVA Logistics şirketi.   CEVA Kontrol Kuleleri, globalin bound teslimatlarını yönetiyor Singapur, Houston ve Detroit’te yer alan CEVA Kontrol Kuleleri, tedarik zincirinin kesintisiz olarak devam edebilmesi için doğrudan bu projenin uygulama ve yönetim adımlarında yer alacak. Bu proje kapsamında CEVA Logistics personelinin bir kısmı, Detroit şehrinde görevlendirildi ve şirket personelimiziniyi korunabilmesi için kontrol kulelerinde son derece etkili sosyal mesafe önlemleri alındı.   Son on yılda havayolu, denizyolu, karayolu ve sözleşmeli lojistik iş kollarını kapsayan geniş bir ABD operasyon ağına sahip olan CEVA, EGL markasıyla navlun yönetimi alanında global bir güç haline gelerek 15 yıl boyunca tüm ülkede lojistik hizmetlerini eksizsiz olarak sundu ve sonrasında TNT Logistics ile birleşerek CEVA çatısında faaliyetlerine devam etti.   Rekor sürede teslimat Konuyla ilgili yaptığı açıklamada CEVA Logistics şirketinin CEO’su Mathieu Friedberg şunları söyledi: “CEVA Logistics, ABD’nin her yerinde hayat kurtaracak ve sağlık çalışanlarına destek olacak son derece önemli bu ekipmanın üretim sürecini desteklemekten gurur duyuyor. Hem otomotiv hem de sağlık tedarik zincirleri alanında sahip olduğu uzman bilgisi sayesinde CEVA, bu sorumluluğu üstlenerek görevi başarıyla yürütebiliyor. İçinde bulunduğumuz bu kriz ortamında General Motors şirketinin bu projede bize güvenmiş olması, güvenilirliğimizin ve uzmanlığımızın tartışılmaz bir kanıtı.   Hayati önem taşıyan bu solunum cihazlarının mümkün olan en kısa sürede üretilebilmesi ve tüm ABD’de hayat kurtarmaya başlayabilmesi için bütün nakliye aşamalarını izleyerek dünyanın her yerinde bulunan birçok tesisten çıkan ürünlerin zamanında teslim edilmesini rekor bir sürede sağladık. Bu projenin başarıya ulaşması için üzerimize düşen görevi yerine getirdiğimiz için mutluyuz ve proje süresi boyunca gereken her ürünü teslim etmeye devam edeceğiz”.   GM şirketinin Global Üretimden sorumlu Başkan Yardımcısı Gerald Johnson: “Ürettiğimiz her bir solunum cihazı hayat kurtaracak ve GM şirketinin global tedarik üssü ve üretim ekipleri UAW ve Kokomo, bu görevi başarıyla tamamlamak için kararlılıkla ve sarsılmaz bir azimle çalışıyor” dedi ve ekledi: “Ventec’in yoğum bakım solunum cihazı üretim kapasitesini arttırabilmek için insanlar inanılmaz bir azimle çalışıyorlar. Kariyerim boyunca hiç böyle bir şeye tanık olmamıştım”.   Üretimin tamamlanmasından sonra ilk solum cihazı sevkiyatı, Kokoma’da tesisten yola çıkarak hızlıca Gary (Indiana), Chicago ve daha uzaklarda bulunan hastanelere ulaştırılacak.

General Motors, solunum cihazı tedarik zincirinin yönetimi için CEVA Logistics ile anlaştı

 

  • Dünyanın her yerinden GM şirketinin Kokomo, Indiana’daki ABD üretim tesisine gönderilecek hayati önem taşıyan ürünlerin sevkiyatlarını, CEVA Logistics koordine ederek yönetiyor.
  • CEVA Logistics ekiplerinin planlama, koordinasyon ve uygulama becerileri sayesinde General Motors ve Ventec Life Systems şirketleri, ABD Sağlık ve İnsani Hizmetler Bakanlığı ile yapılan sözleşme kapsamında yoğun bakım solum cihazlarının seri üretimine başladı.
  • Toplamda üretilecek olan 30,000 solunum cihazının 600’den fazlası bu ay sevk edilecek.

 

Marsilya, Fransa, 22 Nisan 2020 –General Motors şirketi, tüm solunum cihazı üretim tedarik zincirinin yönetiminden sorumlu 4PL lojistik sağlayıcısı olarak CEVA Logistics ile çalışmaya başladı. GM şirketinin ABD Sağlık ve İnsani Hizmetler Bakanlığı ile yaptığı sözleşme kapsamında CEVA Logistics, General Motors şirketinin Kokomo, Indiana fabrikasında üretilecek olan Ventec Life SystemsV+Pro yoğun bakım solunum cihazlarında kullanılacak yüzlerce parçanın teslimatından sorumlu olacak. 

 

Tek lojistik sağlayıcısı

CEVA Logistics ve General Motors, 10 yıldan uzun bir süredir aralarındaki iş ilişkisini başarıyla sürdürmekte ve bu özel proje kapsamında CEVA Logistics, solunum cihazlarının üretimi için gereken tüm parçaların tedarikçi yönetimi, sipariş yönetimi, nakliye ve gümrük müşavirliği yönetimi ve izleme süreçlerinden sorumlu olacak. Bu projenin inbound aşamasındaki tek lojistik sağlayıcısı CEVA Logistics şirketi.

 

CEVA Kontrol Kuleleri, globalin bound teslimatlarını yönetiyor

Singapur, Houston ve Detroit’te yer alan CEVA Kontrol Kuleleri, tedarik zincirinin kesintisiz olarak devam edebilmesi için doğrudan bu projenin uygulama ve yönetim adımlarında yer alacak. Bu proje kapsamında CEVA Logistics personelinin bir kısmı, Detroit şehrinde görevlendirildi ve şirket personelimiziniyi korunabilmesi için kontrol kulelerinde son derece etkili sosyal mesafe önlemleri alındı.

 

Son on yılda havayolu, denizyolu, karayolu ve sözleşmeli lojistik iş kollarını kapsayan geniş bir ABD operasyon ağına sahip olan CEVA, EGL markasıyla navlun yönetimi alanında global bir güç haline gelerek 15 yıl boyunca tüm ülkede lojistik hizmetlerini eksizsiz olarak sundu ve sonrasında TNT Logistics ile birleşerek CEVA çatısında faaliyetlerine devam etti.

 

Rekor sürede teslimat

Konuyla ilgili yaptığı açıklamada CEVA Logistics şirketinin CEO’su Mathieu Friedberg şunları söyledi: “CEVA Logistics, ABD’nin her yerinde hayat kurtaracak ve sağlık çalışanlarına destek olacak son derece önemli bu ekipmanın üretim sürecini desteklemekten gurur duyuyor. Hem otomotiv hem de sağlık tedarik zincirleri alanında sahip olduğu uzman bilgisi sayesinde CEVA, bu sorumluluğu üstlenerek görevi başarıyla yürütebiliyor. İçinde bulunduğumuz bu kriz ortamında General Motors şirketinin bu projede bize güvenmiş olması, güvenilirliğimizin ve uzmanlığımızın tartışılmaz bir kanıtı.

 

Hayati önem taşıyan bu solunum cihazlarının mümkün olan en kısa sürede üretilebilmesi ve tüm ABD’de hayat kurtarmaya başlayabilmesi için bütün nakliye aşamalarını izleyerek dünyanın her yerinde bulunan birçok tesisten çıkan ürünlerin zamanında teslim edilmesini rekor bir sürede sağladık. Bu projenin başarıya ulaşması için üzerimize düşen görevi yerine getirdiğimiz için mutluyuz ve proje süresi boyunca gereken her ürünü teslim etmeye devam edeceğiz”.

 

GM şirketinin Global Üretimden sorumlu Başkan Yardımcısı Gerald Johnson: “Ürettiğimiz her bir solunum cihazı hayat kurtaracak ve GM şirketinin global tedarik üssü ve üretim ekipleri UAW ve Kokomo, bu görevi başarıyla tamamlamak için kararlılıkla ve sarsılmaz bir azimle çalışıyor” dedi ve ekledi: “Ventec’in yoğum bakım solunum cihazı üretim kapasitesini arttırabilmek için insanlar inanılmaz bir azimle çalışıyorlar. Kariyerim boyunca hiç böyle bir şeye tanık olmamıştım”.

 

Üretimin tamamlanmasından sonra ilk solum cihazı sevkiyatı, Kokoma’da tesisten yola çıkarak hızlıca Gary (Indiana), Chicago ve daha uzaklarda bulunan hastanelere ulaştırılacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3bQNAV4
via IFTTT

3 CEIV Sertifikasına Sahip İlk Hava Kargo Markası Turkish Cargo, IATA ‘’CEIV Pharma, Fresh, Live Animal’’ Sertifikalarının üçüne birden sahip olan ilk hava kargo markası oldu. Dünyanın en hızlı büyüyen hava kargo markası Turkish Cargo, IATA CEIV (Bağımsız Denetçilerin Mükemmeliyet Merkezi) tarafından verilen; ‘’CEIV Pharma, CEIV Fresh, CEIV Live Animal’’ sertifikalarının üçüne birden sahip olan ilk hava kargo markası oldu. Global hava kargo operasyonlarının yüksek standartta yapılabilmesi için, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA tarafından oluşturulan; eğitim, değerlendirme ve validasyon süreci sonunda sertifikasyon yeterliliğini sağlayan Turkish Cargo, özel kargo operasyonlarındaki mükemmelliyetçi yaklaşımını simgeleyen ve üç yıl geçerlilik süresi olan CEIV sertifikalarına sahip oldu. Küresel Kovid_19  salgını sürecinde uluslararası gıda ve medikal ürün zincirinin bozulmaması için  hava kargo hizmetlerine kararlılıkla devam eden Turkish Cargo; CEIV sertifikaları ile ilaç/sağlık ürünü, canlı hayvan ve bozulabilir ürün taşımacılığını, uluslararası ve sektör standartlarına uygun olarak gerçekleştiriyor. Türk Hava Yolları Genel Müdür (Kargo) Yardımcısı Turhan Özen; ‘’Hava kargo sektörünün, yalnızca dünya ticareti açısından değil aynı zamanda insan sağlığı ve kriz dönemleri için ne denli hayati öneme sahip olduğunu  gördüğümüz günlerden geçiyoruz. Bu hassas ve kritik dönemde, özel kargo operasyonlarımızda uluslararası standartları taşıdığımızın belgesi olan IATA CEIV sertifikalarını çok önemsiyoruz.’’ dedi. IATA Küresel Kargo Başkanı Glyn Hughes; ‘’Turkish Cargo, üç CEIV sertifikasını aynı anda elinde bulunduran dünyanın ilk hava kargo markası olmakla kalmayıp, aynı zamanda Avrupa’daki CEIV Canlı Hayvanlar sertifikasını alan ilk hava kargo markası olmaktan ötürü övülmeyi hak ediyor. Hava kargo sektörü, özel kargo hizmetlerindeki kırılganlığın arttığı bir döneme giriyor ve CEIV programı, hassas yükün mümkün olduğunca titiz ve özenle en yüksek standartlarda taşınmasını ve teslim edilmesini sağlamayı amaçlıyor.’’ dedi. İlaçlar, organlar ve medikal ekipmanlar gibi sağlık açısından son derece önemli taşımalarda hassas davranan, zaman hassasiyeti olan bozulabilir ürün taşımalarını, IATA PCR (Bozulabilir Kargo Yönetmeliği) talimatlarına göre yürüten ve hayvan dostlarımızı, CITES ve IATA yönetmeliklerine göre sağlıklı ve huzurlu bir ortamda taşıyan global hava kargo markası, ‘’CEIV Pharma, CEIV Fresh, CEIV Live Animal’’ sertifikalarına sahip olarak, global standartlara uygunluğunu da tescilledi. Dual Hub operasyonlarını başarılı şekilde sürdüren Turkish Cargo, İstanbul ve Atatürk havalimanlarında bulunan yüksek teknolojiyle donatılmış olan kargo tesislerinde bulunan özel kargo depoları ve operasyon alanlarında; uzman ekipleriyle birlikte birbiriyle uyumlu olan elleçleme prosedürlerini harfiyen uyguluyor. Hava kargo akışını sürdürmenin insan sağlığı için kritik önem taşıdığı bu günlerde, operasyonlarını 7/24 titizlikle icra eden Turkish Cargo dünyanın dört bir yanın arasında köprü vazifesi görmeyi sürdürüyor, uluslararası kabul gören kalite standartlarını sağlıyor ve başarı çıtasını sürdürülebilir şekilde yükseltmeye devam ediyor.

Turkish Cargo, IATA ‘’CEIV Pharma, Fresh, Live Animal’’ Sertifikalarının üçüne birden sahip olan ilk hava kargo markası oldu.

Dünyanın en hızlı büyüyen hava kargo markası Turkish Cargo, IATA CEIV (Bağımsız Denetçilerin Mükemmeliyet Merkezi) tarafından verilen; ‘’CEIV Pharma, CEIV Fresh, CEIV Live Animal’’ sertifikalarının üçüne birden sahip olan ilk hava kargo markası oldu. Global hava kargo operasyonlarının yüksek standartta yapılabilmesi için, Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA tarafından oluşturulan; eğitim, değerlendirme ve validasyon süreci sonunda sertifikasyon yeterliliğini sağlayan Turkish Cargo, özel kargo operasyonlarındaki mükemmelliyetçi yaklaşımını simgeleyen ve üç yıl geçerlilik süresi olan CEIV sertifikalarına sahip oldu.

Küresel Kovid_19  salgını sürecinde uluslararası gıda ve medikal ürün zincirinin bozulmaması için  hava kargo hizmetlerine kararlılıkla devam eden Turkish Cargo; CEIV sertifikaları ile ilaç/sağlık ürünü, canlı hayvan ve bozulabilir ürün taşımacılığını, uluslararası ve sektör standartlarına uygun olarak gerçekleştiriyor.

Türk Hava Yolları Genel Müdür (Kargo) Yardımcısı Turhan Özen; ‘’Hava kargo sektörünün, yalnızca dünya ticareti açısından değil aynı zamanda insan sağlığı ve kriz dönemleri için ne denli hayati öneme sahip olduğunu  gördüğümüz günlerden geçiyoruz. Bu hassas ve kritik dönemde, özel kargo operasyonlarımızda uluslararası standartları taşıdığımızın belgesi olan IATA CEIV sertifikalarını çok önemsiyoruz.’’ dedi.

IATA Küresel Kargo Başkanı Glyn Hughes; ‘’Turkish Cargo, üç CEIV sertifikasını aynı anda elinde bulunduran dünyanın ilk hava kargo markası olmakla kalmayıp, aynı zamanda Avrupa’daki CEIV Canlı Hayvanlar sertifikasını alan ilk hava kargo markası olmaktan ötürü övülmeyi hak ediyor. Hava kargo sektörü, özel kargo hizmetlerindeki kırılganlığın arttığı bir döneme giriyor ve CEIV programı, hassas yükün mümkün olduğunca titiz ve özenle en yüksek standartlarda taşınmasını ve teslim edilmesini sağlamayı amaçlıyor.’’ dedi.

İlaçlar, organlar ve medikal ekipmanlar gibi sağlık açısından son derece önemli taşımalarda hassas davranan, zaman hassasiyeti olan bozulabilir ürün taşımalarını, IATA PCR (Bozulabilir Kargo Yönetmeliği) talimatlarına göre yürüten ve hayvan dostlarımızı, CITES ve IATA yönetmeliklerine göre sağlıklı ve huzurlu bir ortamda taşıyan global hava kargo markası, ‘’CEIV Pharma, CEIV Fresh, CEIV Live Animal’’ sertifikalarına sahip olarak, global standartlara uygunluğunu da tescilledi.

Dual Hub operasyonlarını başarılı şekilde sürdüren Turkish Cargo, İstanbul ve Atatürk havalimanlarında bulunan yüksek teknolojiyle donatılmış olan kargo tesislerinde bulunan özel kargo depoları ve operasyon alanlarında; uzman ekipleriyle birlikte birbiriyle uyumlu olan elleçleme prosedürlerini harfiyen uyguluyor.

Hava kargo akışını sürdürmenin insan sağlığı için kritik önem taşıdığı bu günlerde, operasyonlarını 7/24 titizlikle icra eden Turkish Cargo dünyanın dört bir yanın arasında köprü vazifesi görmeyi sürdürüyor, uluslararası kabul gören kalite standartlarını sağlıyor ve başarı çıtasını sürdürülebilir şekilde yükseltmeye devam ediyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KKMT3q
via IFTTT

3 CEIV Sertifikasına Sahip İlk Hava Kargo Markası


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KKMT3q

28 Nisan 2020 Salı

HAVAYOLLARI PERSONELLERİ İLE YOLLARINI AYIRIYOR İskandinav havayolu SAS Salı günü yaptığı açıklamada, koronavirüs salgınından kurtulmaya çalışırken iş gücünün yaklaşık yarısını azaltabileceğini söyledi. Dünyanın dört bir yanındaki büyük havayolları, pandemiye bağlı olarak daralan talep ve seyahat kısıtlamaları üzerinde maliyetleri düşürüyor ve işten çıkarmalar yapıyor. British Airways, bu ayın başlarında 30.000’den fazla kabin ekibini ve yer personelini askıya alacağını açıklarken, Lufthansa, filolarının çoğunu toprakladıktan üçte ikisinin çalışma saatini düşüreceğini duyurdu. SAS, Salı günkü açıklamasında, yaz sezonunda sınırlı bir talep beklediğini ve 5.000 tam zamanlı pozisyonu kesebileceğini söyledi. Şirket geçen ay, koronavirüs sebebiyle uluslararası seyahatleri Mart ayında neredeyse durma noktasına getirirken, yurt içi seyahat de ciddi şekilde etkilendiğinden,  10.000 çalışanına geçici olarak ara vereceğini, toplam işgücünün% 90’ına varacağını söyledi. SAS CEO’su Rickard Gustafson, talebin bu yıl ve 2021’de muhtemelen daha düşük olacağını, 2022’de daha normal seviyelere ulaşılabileceğini söyledi. Reuters’e verdiği demeçte, “Bu, üzerinde çalıştığımız senaryo ve verebileceğimiz en iyi tahmin” dedi. “Dünyanın açılması ve insanların oraya çıkıp tekrar seyahat etmeleri için kendinden emin hissetmeleri zaman alacak.” Rakip Norwegian Air mayıs ayı ortasına kadar parasının bitebileceği konusunda uyardı ve geçen hafta ABD ve Avrupa personel sözleşmeleri iptal edilirken dört İsveçli ve Danimarkalı birimin iflas etmesi sonrasında 4.700 personelin işini kaybedeceğini söyledi. Norwegian, şimdi krizden kurtulmaya çalışırken devlet yardımına hak kazanmak amacıyla borcu özkaynağa dönüştürmeye çalışıyor. İsveç ve Danimarka’nın sahibi olduğu SAS, işgücü potansiyelinin olarak azaltılmasının İsveç’te yaklaşık 1.900, Norveç’te 1.300 ve Danimarka’da 1.700 pozisyona bölüneceğini söyledi. SAS hisseleri bu yıl % 40 civarında değer kaybetti. British Airways, koronavirüs pandemisi nedeniyle sektördeki çöküş nedeniyle 42.000 kişilik işgücünden 12.000’i ile yollarını ayıracak. Havayolunun ana şirketi IAG, hava yolculuğu talebi 2019 seviyelerine dönene kadar yeni bir yeniden yapılandırma programı uygulanması gerektiğini söyledi. Pilotlar birliği Balpa haberlerin çok kötü olduğunu ve her bir iş kaybı için mücadele sözü verdi. IAG ayrıca İspanyol havayolu Iberia’nın ve İrlanda’nın Aer Lingus’un da sahibidir. IAG, yaptığı açıklamada, “alınacak önlemler üzerinde çalışmalar devam ediyor, ancak alınacak karar British Airways çalışanlarının çoğunu etkileyecek ve  12.000 kişinin işten çıkarılması muhtemel.” Şirket, hava yolculuğunun dünya çapında virüs öncesi seviyelere dönmesinin birkaç yıl alacağını söyledi. IAG’nin açıklamasının yanı sıra BA genel müdürü Alex Cruz personele bir mektup yazdı: “Son birkaç haftada havacılık endüstrisinin görünümü daha da kötüleşti ve şimdi harekete geçmeliyiz. Güçlü, iyi yönetilen bir şirketiz. yüz yıllık tarihimizde birçok krize maruz kaldı ve bunların üstesinden geldik” diyerek şöyle devam etti: “Bu krizi de kendimiz aşmalıyız. BA için beklemede olan bir hükümet kurtarması yok ve vergi mükellefinin maaşlarınden süresiz bir destek bekleyemeyiz … Bazı havayollarının sektörden ayrıldığını göreceğiz.” Yaklaşık 23.000 personeli bulunan BA için yaklaşık 4.500 pilot ve 16.000 kabin ekibi çalışıyor. Küresel etki Yine Salı günü, IAG virüs salgınının grup gelirleri üzerindeki etkisini açıkladı. 2020 yılının ilk üç ayında gelirler% 13 düşerek 4.6 milyar € (4 milyar £) oldu. Dünya çapındaki havayolları hayatta kalmak için mücadele ettikleri konusunda açıklamalar yapıyor. İngiltere’de EasyJet, İngiltere’deki 4.000 kişilik kabin ekibini iki aylığına işten çıkardı. Ve Sir Richard Branson, hükümete Virgin Atlantic havayolu şirketini 500 milyon £ ‘a kadar olduğu düşünülen bir krediyle kurtarmak için yardım çağrısında bulundu. Qantas 20.000 personeli izinli bırakırken Air Canada da yaklaşık 15.200 çalışan için aynı şeyi yaptı. American Airlines’da yaklaşık 4.800 pilot ücretsiz kısa süreli izin almayı kabul etti ve 700’den fazla kişi erken emekliliği kabul etti. Havacılık endüstrisinin benzeri görülmemiş bir kriz içinde olduğunu biliyoruz. Ürkütücü olan işten çıkaraılanların sayısından öteye , sektördeki toparlanmanın çok yavaş olmasını beklenmesi ve yolcu talebi “birkaç yıl” için 2019 seviyelerine ulaşmıyor olacak. Havayolları devlet desteğiyle bir süre hayatta kalabilir çünkü devletlerin bu tür desteği çok kısa vadelidir. Hızlı bir iyileşme ile çok sayıda iş katbının önüne geçilebilir. Ancak, bunun gerçekleşme ihtimali çok belirsizdir. Ülkelerin seyahat kısıtlamalarını ne zaman kaldıracakları, hangi koşullar altında insanların uçabilecekleri – ya da isteseler bile – belli değil.

İskandinav havayolu SAS Salı günü yaptığı açıklamada, koronavirüs salgınından kurtulmaya çalışırken iş gücünün yaklaşık yarısını azaltabileceğini söyledi.

Dünyanın dört bir yanındaki büyük havayolları, pandemiye bağlı olarak daralan talep ve seyahat kısıtlamaları üzerinde maliyetleri düşürüyor ve işten çıkarmalar yapıyor.

British Airways, bu ayın başlarında 30.000’den fazla kabin ekibini ve yer personelini askıya alacağını açıklarken, Lufthansa, filolarının çoğunu toprakladıktan üçte ikisinin çalışma saatini düşüreceğini duyurdu.

SAS, Salı günkü açıklamasında, yaz sezonunda sınırlı bir talep beklediğini ve 5.000 tam zamanlı pozisyonu kesebileceğini söyledi.

Şirket geçen ay, koronavirüs sebebiyle uluslararası seyahatleri Mart ayında neredeyse durma noktasına getirirken, yurt içi seyahat de ciddi şekilde etkilendiğinden,  10.000 çalışanına geçici olarak ara vereceğini, toplam işgücünün% 90’ına varacağını söyledi.

SAS CEO’su Rickard Gustafson, talebin bu yıl ve 2021’de muhtemelen daha düşük olacağını, 2022’de daha normal seviyelere ulaşılabileceğini söyledi.

Reuters’e verdiği demeçte, “Bu, üzerinde çalıştığımız senaryo ve verebileceğimiz en iyi tahmin” dedi.

“Dünyanın açılması ve insanların oraya çıkıp tekrar seyahat etmeleri için kendinden emin hissetmeleri zaman alacak.”

Rakip Norwegian Air mayıs ayı ortasına kadar parasının bitebileceği konusunda uyardı ve geçen hafta ABD ve Avrupa personel sözleşmeleri iptal edilirken dört İsveçli ve Danimarkalı birimin iflas etmesi sonrasında 4.700 personelin işini kaybedeceğini söyledi. Norwegian, şimdi krizden kurtulmaya çalışırken devlet yardımına hak kazanmak amacıyla borcu özkaynağa dönüştürmeye çalışıyor.

İsveç ve Danimarka’nın sahibi olduğu SAS, işgücü potansiyelinin olarak azaltılmasının İsveç’te yaklaşık 1.900, Norveç’te 1.300 ve Danimarka’da 1.700 pozisyona bölüneceğini söyledi.

SAS hisseleri bu yıl % 40 civarında değer kaybetti.

British Airways, koronavirüs pandemisi nedeniyle sektördeki çöküş nedeniyle 42.000 kişilik işgücünden 12.000’i ile yollarını ayıracak.

Havayolunun ana şirketi IAG, hava yolculuğu talebi 2019 seviyelerine dönene kadar yeni bir yeniden yapılandırma programı uygulanması gerektiğini söyledi.

Pilotlar birliği Balpa haberlerin çok kötü olduğunu ve her bir iş kaybı için mücadele sözü verdi.

IAG ayrıca İspanyol havayolu Iberia’nın ve İrlanda’nın Aer Lingus’un da sahibidir.

IAG, yaptığı açıklamada, “alınacak önlemler üzerinde çalışmalar devam ediyor, ancak alınacak karar British Airways çalışanlarının çoğunu etkileyecek ve  12.000 kişinin işten çıkarılması muhtemel.”

Şirket, hava yolculuğunun dünya çapında virüs öncesi seviyelere dönmesinin birkaç yıl alacağını söyledi.

IAG’nin açıklamasının yanı sıra BA genel müdürü Alex Cruz personele bir mektup yazdı: “Son birkaç haftada havacılık endüstrisinin görünümü daha da kötüleşti ve şimdi harekete geçmeliyiz. Güçlü, iyi yönetilen bir şirketiz. yüz yıllık tarihimizde birçok krize maruz kaldı ve bunların üstesinden geldik” diyerek şöyle devam etti: “Bu krizi de kendimiz aşmalıyız. BA için beklemede olan bir hükümet kurtarması yok ve vergi mükellefinin maaşlarınden süresiz bir destek bekleyemeyiz … Bazı havayollarının sektörden ayrıldığını göreceğiz.”

Yaklaşık 23.000 personeli bulunan BA için yaklaşık 4.500 pilot ve 16.000 kabin ekibi çalışıyor.

Küresel etki

Yine Salı günü, IAG virüs salgınının grup gelirleri üzerindeki etkisini açıkladı. 2020 yılının ilk üç ayında gelirler% 13 düşerek 4.6 milyar € (4 milyar £) oldu.

Dünya çapındaki havayolları hayatta kalmak için mücadele ettikleri konusunda açıklamalar yapıyor.

İngiltere’de EasyJet, İngiltere’deki 4.000 kişilik kabin ekibini iki aylığına işten çıkardı. Ve Sir Richard Branson, hükümete Virgin Atlantic havayolu şirketini 500 milyon £ ‘a kadar olduğu düşünülen bir krediyle kurtarmak için yardım çağrısında bulundu.

Qantas 20.000 personeli izinli bırakırken Air Canada da yaklaşık 15.200 çalışan için aynı şeyi yaptı. American Airlines’da yaklaşık 4.800 pilot ücretsiz kısa süreli izin almayı kabul etti ve 700’den fazla kişi erken emekliliği kabul etti.

Havacılık endüstrisinin benzeri görülmemiş bir kriz içinde olduğunu biliyoruz. Ürkütücü olan işten çıkaraılanların sayısından öteye , sektördeki toparlanmanın çok yavaş olmasını beklenmesi ve yolcu talebi “birkaç yıl” için 2019 seviyelerine ulaşmıyor olacak.

Havayolları devlet desteğiyle bir süre hayatta kalabilir çünkü devletlerin bu tür desteği çok kısa vadelidir. Hızlı bir iyileşme ile çok sayıda iş katbının önüne geçilebilir.

Ancak, bunun gerçekleşme ihtimali çok belirsizdir. Ülkelerin seyahat kısıtlamalarını ne zaman kaldıracakları, hangi koşullar altında insanların uçabilecekleri – ya da isteseler bile – belli değil.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2SdVboz
via IFTTT

HAVAYOLLARI PERSONELLERİ İLE YOLLARINI AYIRIYOR


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2SdVboz

THY Koronavirüs kaynaklı uçuş iptalleri bilgilendirmesi THY Koronavirüs kaynaklı uçuş iptalleri bilgilendirmesi Koronavirüs kaynaklı uçuş iptalleri Son güncelleme: 28 Nisan 2020 Değerli misafirlerimiz, Yeni koronavirüs (COVID-19) küresel salgını sebebiyle, resmi otoritelerce alınan kararlar ve sizlerin sağlığı için aldığımız önlemler doğrultusunda tüm uçuşlarımız 28 Mayıs 2020 tarihine kadar durdurulmuştur. Saygılarımızla, Yolcularımızın dikkatine; https://t.co/sjNAPCSMg8 pic.twitter.com/STJkgUj3Ed — TK HelpDesk (@TK_HelpDesk) April 28, 2020 THY Koronavirüs kaynaklı uçuş iptalleri bilgi: Değerli misafirlerimiz, Yeni koronavirüs (COVID-19) küresel salgını sebebiyle, resmi otoritelerce alınan kararlar ve sizlerin sağlığı için aldığımız önlemler doğrultusunda tüm uçuşlarımız 28 Mayıs 2020 tarihine kadar durdurulmuştur. pic.twitter.com/Ed3sZKti5h — AirportIST (@AirportIST) April 28, 2020  

THY Koronavirüs kaynaklı uçuş iptalleri bilgilendirmesi

Koronavirüs kaynaklı uçuş iptalleri

Son güncelleme: 28 Nisan 2020

Değerli misafirlerimiz,

Yeni koronavirüs (COVID-19) küresel salgını sebebiyle, resmi otoritelerce alınan kararlar ve sizlerin sağlığı için aldığımız önlemler doğrultusunda tüm uçuşlarımız 28 Mayıs 2020 tarihine kadar durdurulmuştur.

Saygılarımızla,

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3eYXYMj
via IFTTT

THY Koronavirüs kaynaklı uçuş iptalleri bilgilendirmesi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3eYXYMj