10 Nisan 2020 Cuma

Pegasus Bolbol üyesi istegelsin kullanıcıları artık her alışverişte kazanacak istegelsin ve Pegasus’tan sevindiren işbirliği Sağlığımız için şu an evdeyiz ama aklımız bu süreç bitince gideceğimiz, gezeceğimiz yerlerde. Market alışverişinin zaman kaybetmeden, kolayca yapılmasını sağlayan istegelsin’in Pegasus ile yaptığı işbirliğiyle kullanıcılar, evde otururken kazanıyor! Pegasus BolBol üyesi olan istegelsin kullanıcıları yaptıkları alışverişlerden puan kazanıyor, bu puanları daha sonra seyahatlerinde kullanıyor. Sağlığımız için vaktimizi evde geçirmemiz gereken şu günlerde herkesin aklında her şey normale döndüğünde neler yapacakları oluyor. Bunlardan biri de görmeyi istedikleri yerlere gitmek, yeni yerler gezmek… istegelsin, Pegasus ile yaptığı işbirliğiyle şimdi evde oturanlara puan kazandırıyor. Pegasus BolBol üyesi olan istegelsin kullanıcıları şimdi evde kalıyor, topladıkları puanlarla sonra geziyor. Market alışverişinin zaman kaybetmeden, kolayca yapılmasını sağlayan istegelsin, Pegasus ile yaptığı işbirliğiyle kullanıcılarına puan kazandırıyor. istegelsin’den alışveriş yapanlar, sepet sayfasına geldiklerinde Pegasus BolPuan Kazan seçeneğini görüyor. Kutucuğu işaretleyen kullanıcılar, sonraki tüm alışverişlerinde puan kazanmaya başlıyor. Kazanılan puanlar, kullanıcıların Pegasus hesaplarına yansıyor. Her 2 TL’lik alışverişte 1 BolPuan kazandıran kampanyada kazanılan puanlar, teslimat ücreti ve poşet ücreti dışında bırakılarak indirimleri düşmüş sepet net tutarı üzerinden hesaplanıyor. Kampanyadan yararlanabilmek için Pegasus BolBol üyesinin, istegelsin web sitesi ve mobil uygulaması için bildirdiği cep telefonu numarasının Pegasus BolBol hesabına tanımlı cep telefonu numarasıyla aynı olması gerekiyor.

istegelsin ve Pegasus’tan sevindiren işbirliği

Sağlığımız için şu an evdeyiz ama aklımız bu süreç bitince gideceğimiz, gezeceğimiz yerlerde. Market alışverişinin zaman kaybetmeden, kolayca yapılmasını sağlayan istegelsin’in Pegasus ile yaptığı işbirliğiyle kullanıcılar, evde otururken kazanıyor! Pegasus BolBol üyesi olan istegelsin kullanıcıları yaptıkları alışverişlerden puan kazanıyor, bu puanları daha sonra seyahatlerinde kullanıyor.

Sağlığımız için vaktimizi evde geçirmemiz gereken şu günlerde herkesin aklında her şey normale döndüğünde neler yapacakları oluyor. Bunlardan biri de görmeyi istedikleri yerlere gitmek, yeni yerler gezmek… istegelsin, Pegasus ile yaptığı işbirliğiyle şimdi evde oturanlara puan kazandırıyor. Pegasus BolBol üyesi olan istegelsin kullanıcıları şimdi evde kalıyor, topladıkları puanlarla sonra geziyor. Market alışverişinin zaman kaybetmeden, kolayca yapılmasını sağlayan istegelsin, Pegasus ile yaptığı işbirliğiyle kullanıcılarına puan kazandırıyor. istegelsin’den alışveriş yapanlar, sepet sayfasına geldiklerinde Pegasus BolPuan Kazan seçeneğini görüyor. Kutucuğu işaretleyen kullanıcılar, sonraki tüm alışverişlerinde puan kazanmaya başlıyor. Kazanılan puanlar, kullanıcıların Pegasus hesaplarına yansıyor. Her 2 TL’lik alışverişte 1 BolPuan kazandıran kampanyada kazanılan puanlar, teslimat ücreti ve poşet ücreti dışında bırakılarak indirimleri düşmüş sepet net tutarı üzerinden hesaplanıyor.

Kampanyadan yararlanabilmek için Pegasus BolBol üyesinin, istegelsin web sitesi ve mobil uygulaması için bildirdiği cep telefonu numarasının Pegasus BolBol hesabına tanımlı cep telefonu numarasıyla aynı olması gerekiyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2UWS4mQ
via IFTTT

Pegasus Bolbol üyesi istegelsin kullanıcıları artık her alışverişte kazanacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2UWS4mQ

9 Nisan 2020 Perşembe

Hava Kargo Acenteleri Çok Zor Durumda Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği, (UTİKAD) Genel Müdürü Cavit Uğur, UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur, koronavirüs salgını nedeniyle taşımacılıkta yaşanan son gelişmeleri aktararak, sektörde yaşanan sıkıntıları dile getirdi. Hem Atatürk hem de İstanbul havalimanlarında faaliyetlerine devam eden hava kargo acentelerinin düşen iş hacimleri sebebiyle finansal zorluklar ile karşı karşıya olduğuna dikkat çeken Uğur, kiraların durdurulması gerektiğini söyledi. Uğur, “Buna rağmen her iki havalimanındaki ofislerin kira ödemeleri devam ediyor. Oysa hava kargo hacmi çok düşmüş ve bu ofisler neredeyse işlevsiz olarak durmaktadır. Bu nedenle hem İstanbul Havalimanı için İGA’dan hem de Atatürk Havalimanı için THY ve DHMİ’den havalimanlarındaki ofislerin kiralarının geçici süre ile durdurulmasını talep edeceğiz” dedi. “IATA, vade uzatma talebimizi reddetti” Uğur ayrıca, hava kargo acentelerinin taşımasını gerçekleştirdikleri yüklerin taşıma ücretlerini tahsil edemediğini dile getirerek, “Ama bunları vadesi geldiğinde Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi uçak şirketlerinin tahsilat sistemi olan CASS’a ödemek zorunda. IATA’dan bu ödemelerin vadelerinin uzatılması UTİKAD tarafından talep edildi, ancak talep şimdilik reddedildi. Bu ödemelerin de mutlaka ötelenmesi gerekiyor. Yoksa pek çok küçük ve orta boy hava kargo acentesi çok zor durumda kalacak” diye konuştu. Hava ve karada navlun artışı sürüyor Cavit Uğur, navlun piyasasındaki gelişmelere de değinerek, özellikle havayolu ve karayolunda navlun artışının devam ettiğine vurgu yaptı. Uğur, “Havayolu navlunlarının düşmesi için yolcu seferlerinin eski frekansına ulaşması gerekiyor. Karayolundaki ise mevcut araç kuyrukları ve karantinaya alınan şoförler gibi sebeplerle karayolu navlununda kısa vadede düşüş olası görünmüyor. Ayrıca ithalat ile ihracat dengesinin bozulduğu bu dönemde gidiş veya gelişte taşınacak yük olmaması da navlun maliyetlerinin yüksek kalmasına neden olacak” dedi. Uğur, deniz limanlarına uğrak iptalleri ile konteyner bulma sorununun da devam ettiğini dolayısıyla konteyner deniz taşımacılığında da navlun artışının devam ettiğini söyledi. Yükler demiryoluna kayıyor ama.. Cavit Uğur, tüm taşıma modlarını göz önüne alındığında getirilen sınırlamalardan en az etkilenen taşıma modunun demiryolu olduğunu belirterek, “Bu sebeple ülkemizden yapılan taşımalar için demiryoluna yönelik talebin arttığı bir süreçteyiz. Bunun başlıca sebebi karayolu sınır geçişlerinde yaşanan gecikmeler veya kısıtlamalar. Ancak mevcut vagon parkı nedeniyle demiryoluna olan talebin ancak bir kısmı karşılanabiliyor. Bu sebeple denizyolu ve demiryolu kombinasyonu ile taşıması yapılacak yüklerin limanlarda bekliyor” dedi. Limanlarda ‘bekleme’ faturaları dava konusu olacak COVID-19 salgını sebebiyle alınan önlemlerin ilk olarak taşımacılık sektörünü etkilediğini dile getiren Cavit Uğur, limanlarda bekletilmek zorunda kalan konteynerler sebebiyle yüksek demuraj ve ardiye ücretlerinin söz konusu olduğunu ve bunları kimin ödeyeceğinin büyük bir sorun olduğunu söyledi. Kimsenin sorumluluğu üzerine almak istemediğine dikkat çeken Uğur, bu tür masrafların ileride pek çok davaya konu olacağına dikkat çekti.

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği, (UTİKAD) Genel Müdürü Cavit Uğur, UTİKAD Genel Müdürü Cavit Uğur, koronavirüs salgını nedeniyle taşımacılıkta yaşanan son gelişmeleri aktararak, sektörde yaşanan sıkıntıları dile getirdi.

Hem Atatürk hem de İstanbul havalimanlarında faaliyetlerine devam eden hava kargo acentelerinin düşen iş hacimleri sebebiyle finansal zorluklar ile karşı karşıya olduğuna dikkat çeken Uğur, kiraların durdurulması gerektiğini söyledi. Uğur, “Buna rağmen her iki havalimanındaki ofislerin kira ödemeleri devam ediyor. Oysa hava kargo hacmi çok düşmüş ve bu ofisler neredeyse işlevsiz olarak durmaktadır.

Bu nedenle hem İstanbul Havalimanı için İGA’dan hem de Atatürk Havalimanı için THY ve DHMİ’den havalimanlarındaki ofislerin kiralarının geçici süre ile durdurulmasını talep edeceğiz” dedi.

“IATA, vade uzatma talebimizi reddetti”

Uğur ayrıca, hava kargo acentelerinin taşımasını gerçekleştirdikleri yüklerin taşıma ücretlerini tahsil edemediğini dile getirerek, “Ama bunları vadesi geldiğinde Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) üyesi uçak şirketlerinin tahsilat sistemi olan CASS’a ödemek zorunda. IATA’dan bu ödemelerin vadelerinin uzatılması UTİKAD tarafından talep edildi, ancak talep şimdilik reddedildi. Bu ödemelerin de mutlaka ötelenmesi gerekiyor. Yoksa pek çok küçük ve orta boy hava kargo acentesi çok zor durumda kalacak” diye konuştu.

Hava ve karada navlun artışı sürüyor

Cavit Uğur, navlun piyasasındaki gelişmelere de değinerek, özellikle havayolu ve karayolunda navlun artışının devam ettiğine vurgu yaptı. Uğur, “Havayolu navlunlarının düşmesi için yolcu seferlerinin eski frekansına ulaşması gerekiyor. Karayolundaki ise mevcut araç kuyrukları ve karantinaya alınan şoförler gibi sebeplerle karayolu navlununda kısa vadede düşüş olası görünmüyor. Ayrıca ithalat ile ihracat dengesinin bozulduğu bu dönemde gidiş veya gelişte taşınacak yük olmaması da navlun maliyetlerinin yüksek kalmasına neden olacak” dedi. Uğur, deniz limanlarına uğrak iptalleri ile konteyner bulma sorununun da devam ettiğini dolayısıyla konteyner deniz taşımacılığında da navlun artışının devam ettiğini söyledi.

Yükler demiryoluna kayıyor ama..

Cavit Uğur, tüm taşıma modlarını göz önüne alındığında getirilen sınırlamalardan en az etkilenen taşıma modunun demiryolu olduğunu belirterek, “Bu sebeple ülkemizden yapılan taşımalar için demiryoluna yönelik talebin arttığı bir süreçteyiz. Bunun başlıca sebebi karayolu sınır geçişlerinde yaşanan gecikmeler veya kısıtlamalar. Ancak mevcut vagon parkı nedeniyle demiryoluna olan talebin ancak bir kısmı karşılanabiliyor. Bu sebeple denizyolu ve demiryolu kombinasyonu ile taşıması yapılacak yüklerin limanlarda bekliyor” dedi.

Limanlarda ‘bekleme’ faturaları dava konusu olacak

COVID-19 salgını sebebiyle alınan önlemlerin ilk olarak taşımacılık sektörünü etkilediğini dile getiren Cavit Uğur, limanlarda bekletilmek zorunda kalan konteynerler sebebiyle yüksek demuraj ve ardiye ücretlerinin söz konusu olduğunu ve bunları kimin ödeyeceğinin büyük bir sorun olduğunu söyledi. Kimsenin sorumluluğu üzerine almak istemediğine dikkat çeken Uğur, bu tür masrafların ileride pek çok davaya konu olacağına dikkat çekti.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2xZ2oSv
via IFTTT

Hava Kargo Acenteleri Çok Zor Durumda


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2xZ2oSv

Airbus, Mart ayı sipariş ve teslimat rakamlarını güncelledi & üretim oranlarını Covid-19 ortamına uyarladı Airbus, Mart ayı sipariş ve teslimat rakamlarını güncelledi & üretim oranlarını Covid-19 ortamına uyarladı   ● Covid-19 pandemisi operasyonları etkiledi ● Mart 2020’de 21 net sipariş ve 36 teslimat ● 2020’nin ilk çeyreğinde 290 net sipariş ve 122 teslimat ● Üretim oranları, yeni pazar ortamına göre revize edildi Toulouse, 8 Nisan 2020 – Yıla güçlü bir ticari ve endüstriyel performans ile başlayan Airbus (borsaya AIR olarak kayıtlı) üretim oranlarını aşağıya çekerek yeni Coronavirüs pazar ortamına uyumlandırarak güncelledi. 2020’nin ilk çeyreğinde Airbus, 290 adet net ticari uçak siparişi aldı ve 122 adet uçak teslim etti. Bu periyot süresince sağlam endüstriyel performansını ortaya koyarak 60 adet uçak daha üretti, ancak Covid-19 pandemisi nedeniyle bu uçaklar teslim edilemedi. Şubat 2020’de gerçekleştirilen 55 adetlik teslimat rakamı, Mart ayında 36’ya düştü. Bu düşüş, devam eden Covid-19 pandemisinin yarattığı etkenlerin yanı sıra müşterilerden gelen teslimat erteleme taleplerini yansıtmaktadır. İleriye dönük güncellenmiş ortalama üretim rakamları aşağıdaki gibi belirlenmiştir: ● A320 – ayda 40 adet ● A330 – ayda 2 adet ● A350 – ayda 6 adet Bu rakamlar, koronavirüs öncesi ortalama üretim oranlarının yaklaşık olarak üçte birini temsil eder. Bu yeni oranlarla Airbus, küresel pazar geliştikçe daha fazla uyum sağlama ve müşteri taleplerini karşılama yeteneğini korumaktadır. Airbus, bu yeni ve gelişen duruma uyum sağlamak ve en uygun sosyal tedbirleri uygulamak için sosyal ortakları ile koordineli olarak çalışıyor. Airbus ayrıca, kısa vadeli bir nakit saklama planının yanı sıra uzun vadeli maliyet yapısını da değerlendiriyor. Airbus CEO’su Guillaume Faury, “Pandeminin benzeri görülmemiş etkileri oldu. Airbus’ta, çalışanlarımızın sağlığını korumak ve virüse karşı mücadeleyi desteklemek şu anda birinci önceliğimiz. Hepimizin yaşadığı bu zor zamanlarda, müşterilerimiz ve tedarik zinciri ortaklarımız ile sürekli diyalog içindeyiz. Havayolu müşterilerimiz Covid-19 krizinden büyük ölçüde etkileniyor. Üretimimizi mevcut durumlarına göre adapte ediyoruz ve operasyonel ve finansal yüklerini hafifletme önlemleri üzerinde çalışıyoruz” dedi. Airbus, Covid-19’a karşı mücadeleyi destekleme çabası ile çalışanlarının sağlığı ve güvenliğini sağlamak için sosyal ortaklarla koordineli olarak kapsamlı çalışmalar yürütmüştür. Bu, yeni çalışma standartları ve süreçleri uygulayarak başarılmıştır. Airbus, sağlık hizmetlerini desteklemek için koruyucu maske ve solunum cihazları da dahil olmak üzere tıbbi ekipmanların üretilmesine, tedarik edilmesine ve taşınmasına katkıda bulunmaktadır.   Mart 2020 sipariş ve teslimat rakamlarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz: https://www.airbus.com/aircraft/market/orders-deliveries.html

Airbus, Mart ayı sipariş ve teslimat rakamlarını güncelledi & üretim oranlarını Covid-19 ortamına uyarladı

 

● Covid-19 pandemisi operasyonları etkiledi

● Mart 2020’de 21 net sipariş ve 36 teslimat

● 2020’nin ilk çeyreğinde 290 net sipariş ve 122 teslimat

● Üretim oranları, yeni pazar ortamına göre revize edildi

Toulouse, 8 Nisan 2020 – Yıla güçlü bir ticari ve endüstriyel performans ile başlayan Airbus (borsaya AIR olarak kayıtlı) üretim oranlarını aşağıya çekerek yeni Coronavirüs pazar ortamına uyumlandırarak güncelledi.

2020’nin ilk çeyreğinde Airbus, 290 adet net ticari uçak siparişi aldı ve 122 adet uçak teslim etti. Bu periyot süresince sağlam endüstriyel performansını ortaya koyarak 60 adet uçak daha üretti, ancak Covid-19 pandemisi nedeniyle bu uçaklar teslim edilemedi. Şubat 2020’de gerçekleştirilen 55 adetlik teslimat rakamı, Mart ayında 36’ya düştü. Bu düşüş, devam eden Covid-19 pandemisinin yarattığı etkenlerin yanı sıra müşterilerden gelen teslimat erteleme taleplerini yansıtmaktadır.

İleriye dönük güncellenmiş ortalama üretim rakamları aşağıdaki gibi belirlenmiştir:

● A320 – ayda 40 adet

● A330 – ayda 2 adet

● A350 – ayda 6 adet

Bu rakamlar, koronavirüs öncesi ortalama üretim oranlarının yaklaşık olarak üçte birini temsil eder. Bu yeni oranlarla Airbus, küresel pazar geliştikçe daha fazla uyum sağlama ve müşteri taleplerini karşılama yeteneğini korumaktadır.

Airbus, bu yeni ve gelişen duruma uyum sağlamak ve en uygun sosyal tedbirleri uygulamak için sosyal ortakları ile koordineli olarak çalışıyor. Airbus ayrıca, kısa vadeli bir nakit saklama planının yanı sıra uzun vadeli maliyet yapısını da değerlendiriyor.

Airbus CEO’su Guillaume Faury, “Pandeminin benzeri görülmemiş etkileri oldu. Airbus’ta, çalışanlarımızın sağlığını korumak ve virüse karşı mücadeleyi desteklemek şu anda birinci önceliğimiz. Hepimizin yaşadığı bu zor zamanlarda, müşterilerimiz ve tedarik zinciri ortaklarımız ile sürekli diyalog içindeyiz. Havayolu müşterilerimiz Covid-19 krizinden büyük ölçüde etkileniyor. Üretimimizi mevcut durumlarına göre adapte ediyoruz ve operasyonel ve finansal yüklerini hafifletme önlemleri üzerinde çalışıyoruz” dedi.

Airbus, Covid-19’a karşı mücadeleyi destekleme çabası ile çalışanlarının sağlığı ve güvenliğini sağlamak için sosyal ortaklarla koordineli olarak kapsamlı çalışmalar yürütmüştür. Bu, yeni çalışma standartları ve süreçleri uygulayarak başarılmıştır. Airbus, sağlık hizmetlerini desteklemek için koruyucu maske ve solunum cihazları da dahil olmak üzere tıbbi ekipmanların üretilmesine, tedarik edilmesine ve taşınmasına katkıda bulunmaktadır.

 

Mart 2020 sipariş ve teslimat rakamlarına aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:

https://www.airbus.com/aircraft/market/orders-deliveries.html



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Xp0J2X
via IFTTT

Airbus, Mart ayı sipariş ve teslimat rakamlarını güncelledi & üretim oranlarını Covid-19 ortamına uyarladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Xp0J2X