
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
8 Nisan 2020 Çarşamba
EUROCONTROL ÜYESİ ÜLKELERDEN HAVAYOLLARINA 1.1 MİLYAR AVRO ERTELEME DESTEĞİ

EUROCONTROL ÜYESİ ÜLKELERDEN HAVAYOLLARINA 1.1 MİLYAR AVRO ERTELEME DESTEĞİ EUROCONTROL Üye Devletleri, havayollarının 1.1 milyar € ‘ya varan hava trafik kontrol ücretinin ödemesi ertelemesini sağlayan bir mali paket üzerinde anlaşmaya vardılar. COVID-19’un bir sonucu olarak, Avrupa hava sahasında günlük faaliyet gösteren uçuşların sayısı % 90 oranında azaldı. Operasyonlardaki bu dramatik düşüşün önümüzdeki birkaç hafta sürmesi muhtemeldir ve bu nedenle havayolu endüstrisi ani ve önemli nakit akışı kriziyle başa çıkabilmek için EUROCONTROL Üye Devletlerinden destek istemişti. “Üye Devletlerimizin bu temel tedbiri onaylamış olmasından gerçekten çok memnunum. Çok ihtiyaç duyulan likidite desteği sağlayacaktır. Birçok havayolu şirketi, bir sonraki ödemelerini yapabilecek durumda olmayacaklarını belirtmek için EUROCONTROL ile temasa geçti. Trafik % 90 oranında azaldığından, üye devletlerde yaşanılan zorluğun farkındalar. Bu ödeme ertelemesi, havayolları üzerindeki acil yükü hafifletecek ve ödemelerin ne zaman yapılacağı konusunda hem havayollarına hem de hava seyrüsefer hizmet sağlayıcılarına (ANSP) finansal planlama konusu netleşecek. “Üye ülkelerimiz tarafından sağlanan bu büyük destek, havayolu endüstrisinin hayati önem taşıyan bir yardımı sağladığı için önemlidir.” Eamonn Brennan GENEL MÜDÜR, EUROCONTROL KAYNAK
EUROCONTROL Üye Devletleri, havayollarının 1.1 milyar € ‘ya varan hava trafik kontrol ücretinin ödemesi ertelemesini sağlayan bir mali paket üzerinde anlaşmaya vardılar.
COVID-19’un bir sonucu olarak, Avrupa hava sahasında günlük faaliyet gösteren uçuşların sayısı % 90 oranında azaldı. Operasyonlardaki bu dramatik düşüşün önümüzdeki birkaç hafta sürmesi muhtemeldir ve bu nedenle havayolu endüstrisi ani ve önemli nakit akışı kriziyle başa çıkabilmek için EUROCONTROL Üye Devletlerinden destek istemişti.
“Üye Devletlerimizin bu temel tedbiri onaylamış olmasından gerçekten çok memnunum. Çok ihtiyaç duyulan likidite desteği sağlayacaktır. Birçok havayolu şirketi, bir sonraki ödemelerini yapabilecek durumda olmayacaklarını belirtmek için EUROCONTROL ile temasa geçti. Trafik % 90 oranında azaldığından, üye devletlerde yaşanılan zorluğun farkındalar. Bu ödeme ertelemesi, havayolları üzerindeki acil yükü hafifletecek ve ödemelerin ne zaman yapılacağı konusunda hem havayollarına hem de hava seyrüsefer hizmet sağlayıcılarına (ANSP) finansal planlama konusu netleşecek.
“Üye ülkelerimiz tarafından sağlanan bu büyük destek, havayolu endüstrisinin hayati önem taşıyan bir yardımı sağladığı için önemlidir.”
Eamonn Brennan
GENEL MÜDÜR, EUROCONTROL

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3aUqLPB
via IFTTT
Airbus adapts commercial aircraft production and assembly activities in Northern Germany and Alabama sites in COVID-19 environment Stade, Bremen and Mobile, 06 April 2020 – Airbus is temporarily adapting commercial aircraft production and assembly activity at its German sites in Bremen and Stade and pausing production at its A220/A320 manufacturing facility in Mobile, Alabama in the United States. These actions are being taken in response to several factors related to the ongoing COVID-19 pandemic including high inventory levels in the sites and the various government recommendations and requirements which impact at different stages of the overall industrial production flow. Airbus remains committed to meeting customer demand. Commercial Aircraft production and assembly activities in Bremen will be paused from 6 April until 27 April inclusive, with key business support services continuing on the site. Airbus in Stade will pause production and assembly from 5-11 April inclusive, with some additional pause days in the weeks that follow in selected production departments. Key business support services will also remain active on the site. In Mobile, the pause in production begins this week and is expected to last until 29 April. Certain activities will continue on site, including building and installation maintenance, aircraft maintenance, some critical product safety and customer driven operations, receipt and control of materials and components, critical administrative support and preparation of activity restart. All ongoing work in Bremen and Stade in Germany and Mobile, Alabama U.S. will be done in adherence to the required hygiene measures and social distancing. Airbus is supporting efforts globally to tackle the COVID-19 crisis and has carried out extensive work in coordination with social partners to ensure the health and safety of its employees. This has been achieved by implementing stringent health and safety measures while securing business continuity across the company. During the past two weeks, Airbus paused production and assembly work in France and Spain for four days to implement the necessary stringent health and safety measures. Production and assembly in France have resumed gradually since 23 March. Commercial aircraft wing production operations in the UK and commercial aircraft production activities in Spain and Canada have been temporarily paused reflecting stock levels and the latest government restrictions. Airbus continues to closely monitor and respond to the changing environment to maintain business continuity across its global industrial stream.
Stade, Bremen and Mobile, 06 April 2020 – Airbus is temporarily adapting commercial aircraft production and assembly activity at its German sites in Bremen and Stade and pausing production at its A220/A320 manufacturing facility in Mobile, Alabama in the United States. These actions are being taken in response to several factors related to the ongoing COVID-19 pandemic including high inventory levels in the sites and the various government recommendations and requirements which impact at different stages of the overall industrial production flow. Airbus remains committed to meeting customer demand.
Commercial Aircraft production and assembly activities in Bremen will be paused from 6 April until 27 April inclusive, with key business support services continuing on the site. Airbus in Stade will pause production and assembly from 5-11 April inclusive, with some additional pause days in the weeks that follow in selected production departments. Key business support services will also remain active on the site.
In Mobile, the pause in production begins this week and is expected to last until 29 April. Certain activities will continue on site, including building and installation maintenance, aircraft maintenance, some critical product safety and customer driven operations, receipt and control of materials and components, critical administrative support and preparation of activity restart.
All ongoing work in Bremen and Stade in Germany and Mobile, Alabama U.S. will be done in adherence to the required hygiene measures and social distancing.
Airbus is supporting efforts globally to tackle the COVID-19 crisis and has carried out extensive work in coordination with social partners to ensure the health and safety of its employees. This has been achieved by implementing stringent health and safety measures while securing business continuity across the company. During the past two weeks, Airbus paused production and assembly work in France and Spain for four days to implement the necessary stringent health and safety measures. Production and assembly in France have resumed gradually since 23 March. Commercial aircraft wing production operations in the UK and commercial aircraft production activities in Spain and Canada have been temporarily paused reflecting stock levels and the latest government restrictions. Airbus continues to closely monitor and respond to the changing environment to maintain business continuity across its global industrial stream.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3b5yzxW
via IFTTT
Airbus adapts commercial aircraft production and assembly activities in Northern Germany and Alabama sites in COVID-19 environment

Airbus, Kuzey Almanya ve Alabama’daki ticari uçak üretim ve montaj faaliyetlerini COVID-19’a göre uyarlıyor Airbus, Almanya’daki Bremen ve Stade tesislerinde ticari uçak üretim ve montaj faaliyetlerini geçici olarak COVID-19’a göre uyarlarken ABD’nin Alabama eyaletindeki Mobile A220/A320 üretim tesisinde üretimi duraklatacak. Bu eylemler, sahalardaki yüksek stok seviyeleri ve genel endüstriyel üretim akışının farklı aşamalarında etkili olan çeşitli hükümet talepleri ve gereklilikleri de dahil olmak üzere devam eden COVID-19 salgını ile ilgili çeşitli faktörlere yanıt olarak gerçekleştirilecek. Tüm bu faaliyetlerin yanı sıra Airbus, müşteri talebini karşılama sözünü de devam ettirecek. Bremen’deki ticari uçak üretimi ve montaj faaliyetleri 6 Nisan’dan 27 Nisan’a kadar duraklatılacak ve tesisteki kritik operasyon destek hizmetleri devam edecek. Stade’daki Airbus tesisinde de, belirlenen bazı üretim departmanlarında haftanın belirli günleri olmak üzere 5-11 Nisan tarihleri arasında üretim ve montaj duraklatılacak. Kritik operasyon destek hizmetlerindeki faaliyetler ise devam edecek. Mobile’de bu hafta başlayacak üretimdeki duraklamanın 29 Nisan’a kadar devam etmesi planlanıyor. Bina ve tesisat bakımı, uçak bakımı, bazı kritik ürün güvenliği ve müşteri odaklı operasyonlar, malzeme ve bileşenlerin alınması ve kontrolü, kritik idari destek ve faaliyetin yeniden başlatılması gibi belirli faaliyetler ise devam edecek. Almanya’nın Bremen ve Stade şehirlerinde ve ABD’nin Alabama şehrindeki Mobile tesislerinde devam eden tüm çalışmalar, gerekli hijyen önlemlerine ve sosyal mesafe kurallarına bağlı olarak yapılacaktır. Airbus, küresel COVID-19 kriziyle mücadele çabalarını desteklemekte ve çalışanlarının sağlık ve güvenliğini sağlamak için sosyal ortaklarla koordineli olarak kapsamlı çalışmalar yapmaktadır. Bu uygulama ile, şirket genelinde iş devamlılığı sağlanırken sıkı sağlık ve güvenlik önlemleri ile de başarılı sonuçlar elde edilmektedir. Airbus son iki hafta, gerekli sıkı sağlık ve güvenlik önlemlerini uygulamak için Fransa ve İspanya’daki üretim ve montaj faaliyetlerini dört gün boyunca durdurmuştu. 23 Mart’tan itibaren ise Fransa’daki üretim ve montaj faaliyetleri kademeli olarak yeniden başlatmıştı. İngiltere’de ticari uçak kanadı üretim operasyonları ile İspanya ve Kanada’daki ticari uçak üretim faaliyetleri de stok seviyeleri ve hükümet kısıtlamaları nedeniyle geçici olarak duraklatılmıştı. Airbus, küresel endüstriyel akışında iş devamlılığını korumak için gündemi yakından izlemeye ve salgın ortamındaki ihtiyaçlara yanıt vermeye devam etmektedir.
Airbus, Almanya’daki Bremen ve Stade tesislerinde ticari uçak üretim ve montaj faaliyetlerini geçici olarak COVID-19’a göre uyarlarken ABD’nin Alabama eyaletindeki Mobile A220/A320 üretim tesisinde üretimi duraklatacak. Bu eylemler, sahalardaki yüksek stok seviyeleri ve genel endüstriyel üretim akışının farklı aşamalarında etkili olan çeşitli hükümet talepleri ve gereklilikleri de dahil olmak üzere devam eden COVID-19 salgını ile ilgili çeşitli faktörlere yanıt olarak gerçekleştirilecek. Tüm bu faaliyetlerin yanı sıra Airbus, müşteri talebini karşılama sözünü de devam ettirecek.
Bremen’deki ticari uçak üretimi ve montaj faaliyetleri 6 Nisan’dan 27 Nisan’a kadar duraklatılacak ve tesisteki kritik operasyon destek hizmetleri devam edecek. Stade’daki Airbus tesisinde de, belirlenen bazı üretim departmanlarında haftanın belirli günleri olmak üzere 5-11 Nisan tarihleri arasında üretim ve montaj duraklatılacak. Kritik operasyon destek hizmetlerindeki faaliyetler ise devam edecek.
Mobile’de bu hafta başlayacak üretimdeki duraklamanın 29 Nisan’a kadar devam etmesi planlanıyor. Bina ve tesisat bakımı, uçak bakımı, bazı kritik ürün güvenliği ve müşteri odaklı operasyonlar, malzeme ve bileşenlerin alınması ve kontrolü, kritik idari destek ve faaliyetin yeniden başlatılması gibi belirli faaliyetler ise devam edecek.
Almanya’nın Bremen ve Stade şehirlerinde ve ABD’nin Alabama şehrindeki Mobile tesislerinde devam eden tüm çalışmalar, gerekli hijyen önlemlerine ve sosyal mesafe kurallarına bağlı olarak yapılacaktır.
Airbus, küresel COVID-19 kriziyle mücadele çabalarını desteklemekte ve çalışanlarının sağlık ve güvenliğini sağlamak için sosyal ortaklarla koordineli olarak kapsamlı çalışmalar yapmaktadır. Bu uygulama ile, şirket genelinde iş devamlılığı sağlanırken sıkı sağlık ve güvenlik önlemleri ile de başarılı sonuçlar elde edilmektedir.
Airbus son iki hafta, gerekli sıkı sağlık ve güvenlik önlemlerini uygulamak için Fransa ve İspanya’daki üretim ve montaj faaliyetlerini dört gün boyunca durdurmuştu. 23 Mart’tan itibaren ise Fransa’daki üretim ve montaj faaliyetleri kademeli olarak yeniden başlatmıştı. İngiltere’de ticari uçak kanadı üretim operasyonları ile İspanya ve Kanada’daki ticari uçak üretim faaliyetleri de stok seviyeleri ve hükümet kısıtlamaları nedeniyle geçici olarak duraklatılmıştı.
Airbus, küresel endüstriyel akışında iş devamlılığını korumak için gündemi yakından izlemeye ve salgın ortamındaki ihtiyaçlara yanıt vermeye devam etmektedir.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2UQYmV2
via IFTTT
Airbus, Kuzey Almanya ve Alabama’daki ticari uçak üretim ve montaj faaliyetlerini COVID-19’a göre uyarlıyor

7 Nisan 2020 Salı
Havayolu Taşımacılığı Durma Noktasında, 25 Milyon İş Gücü Risk Altında Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA, 25 milyon iş gücünün COVID-19 krizi sebebiyle hava taşımacılığındaki talep azalmasından ötürü risk altında olduğunu gösteren yeni bir rapor yayınladı. Seyahat ve turizm gibi sektörler de dahil olmak üzere havacılık endüstrisine bağımlı global çapta yaklaşık 65,5 milyon insanın geçim kaynağı sekteye uğrayacak. Bunların 2.7 milyonu havayolu çalışanı var. Üç ay süren ciddi seyahat kısıtlamaları doğrultusunda, IATA araştırması, dünya çapında havacılık ve ilgili sektörlerde 25 milyon kişinin işini kaybetme tehlikesi altında olduğunu hesapladı. Asya-Pasifik’te 11,2 milyon iş Avrupa’da 5,6 milyon iş Latin Amerika’da 2,9 milyon iş Kuzey Amerika’da 2.0 milyon iş Afrika’da 2.0 milyon iş Orta Doğu’da 0.9 milyon iş Aynı senaryoda, havayolu şirketlerinin 2020 yılındaki yolcu gelirleri 2019 yılına göre 252 milyar dolar (% -44) daha düşük olacağı tahmin ediliyor. İkinci çeyrekte, en az % 70 talep düşerken 61 milyar dolar nakit kaybı olacak. Havayolları hükümetlere çağrıda bulunuyor: Havayollarının operasyonlarına devam edebilmeleri için acil mali yardıma ihtiyaçları var. Özellikle, IATA şunları öneriyor: Doğrudan finansal destek Krediler, kredi garantileri ve kurumsal tahvil piyasasına destek Vergi muhafiyeti “COVID-19’un havayolu endüstrisi üzerindeki yıkıcı etkisini yeterince açıklayacak hiçbir kelime yok. Ekonomik acı öncelikle, havayollarına bağımlı işlerde çalışan 25 milyon kişi tarafından paylaşılacak. Hava yollarının güçlü kalabilmesi gerekirki salgının atlatılmasında faydalı olabilsinler.Havayollarının yaşam çizgisi artık kritik bir öneme sahip, ”diyor IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac. Geleceğe Bakış: Sektörü Yeniden Başlatma Havayollarının ayakta kalabilmesi hayati finansal desteğin yanı sıra sektörün dikkatli bir planlama ve koordinasyona ihtiyacı var. “Sektör hiç bu kadar durma noktasına gelmediği için tekrar başlatmanında nasıl olacağı hakkında hiçbir deneyimimiz yok. Karmaşık olacak. Öncelikle süresi dolmuş lisanslar ve sertifikalar için bir çözüm üretilmesi gerekecek. Yeniden bulaşmayı önlemek için işlemleri ve süreçleri uyarlamamız gerekecek. Seyahat kısıtlamalarını kaldırırmadan önce de öngörülebilir ve verimli bir yaklaşım bulmalıyız. Bunlar, başa çıkmamız gereken şeylerden sadece birkaçı. Başarılı olmak için sektör ve hükümet uyumlu olmalı, birlikte çalışmalıdır ”dedi. Hükümetler ve halk sağlığı yetkilileri izin verdiğinde sektörün yeniden yapılanmasını sağlamak için IATA kapsamlı bir yaklaşım gerektirdiğinin farkında. Çok paydaşlı bir yaklaşım gerekli olacak. İlk adım, hükümetleri ve sektör paydaşlarını bir araya getiren bir dizi sanal toplantı – veya zirve – bölgesel bazda. Temel hedefler şunlar: Kapalı sınırları yeniden açmak için neyin gerekli olduğunu anlamak ve Etkin bir şekilde çalıştırılabilen ve ölçeklendirilebilen çözümlerde uzlaşılmalı “Birkaç hafta önce kaldığımız yerde sektörü yeniden başlatmayı beklemiyoruz. Havayolları hala dünyayı birbirine bağlamaya devam edecek ama bunu çeşitli iş modelleri aracılığıyla yapacağız. Ayrıca sektör işleyişinin adaptasyonu gerekli. Biran önce işe koyulmamız gerekiyor. 9.11’den sonra yapılan hataları tekrarlamak istemiyoruz. Benzer hataları yapmayacağımız dizi önlemler alınmalı. 25 milyon insanın geleceği sektörün etkin bir şekilde tekrar başlatılmasına bağlı olacak ”dedi. Alexandre de Juniac’ın konuşmasını okuyun Hava taşımacılığı çöküş raporundan (pdf) daha geniş ekonomik etkiyi okuyun , IATA’nın Baş Ekonomisti Brian Pearce’ın sunumu
Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA, 25 milyon iş gücünün COVID-19 krizi sebebiyle hava taşımacılığındaki talep azalmasından ötürü risk altında olduğunu gösteren yeni bir rapor yayınladı.
Seyahat ve turizm gibi sektörler de dahil olmak üzere havacılık endüstrisine bağımlı global çapta yaklaşık 65,5 milyon insanın geçim kaynağı sekteye uğrayacak. Bunların 2.7 milyonu havayolu çalışanı var. Üç ay süren ciddi seyahat kısıtlamaları doğrultusunda, IATA araştırması, dünya çapında havacılık ve ilgili sektörlerde 25 milyon kişinin işini kaybetme tehlikesi altında olduğunu hesapladı.
- Asya-Pasifik’te 11,2 milyon iş
- Avrupa’da 5,6 milyon iş
- Latin Amerika’da 2,9 milyon iş
- Kuzey Amerika’da 2.0 milyon iş
- Afrika’da 2.0 milyon iş
- Orta Doğu’da 0.9 milyon iş
Aynı senaryoda, havayolu şirketlerinin 2020 yılındaki yolcu gelirleri 2019 yılına göre 252 milyar dolar (% -44) daha düşük olacağı tahmin ediliyor. İkinci çeyrekte, en az % 70 talep düşerken 61 milyar dolar nakit kaybı olacak.
Havayolları hükümetlere çağrıda bulunuyor: Havayollarının operasyonlarına devam edebilmeleri için acil mali yardıma ihtiyaçları var.
Özellikle, IATA şunları öneriyor:
- Doğrudan finansal destek
- Krediler, kredi garantileri ve kurumsal tahvil piyasasına destek
- Vergi muhafiyeti
“COVID-19’un havayolu endüstrisi üzerindeki yıkıcı etkisini yeterince açıklayacak hiçbir kelime yok. Ekonomik acı öncelikle, havayollarına bağımlı işlerde çalışan 25 milyon kişi tarafından paylaşılacak. Hava yollarının güçlü kalabilmesi gerekirki salgının atlatılmasında faydalı olabilsinler.Havayollarının yaşam çizgisi artık kritik bir öneme sahip, ”diyor IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac.
Geleceğe Bakış: Sektörü Yeniden Başlatma
Havayollarının ayakta kalabilmesi hayati finansal desteğin yanı sıra sektörün dikkatli bir planlama ve koordinasyona ihtiyacı var.
“Sektör hiç bu kadar durma noktasına gelmediği için tekrar başlatmanında nasıl olacağı hakkında hiçbir deneyimimiz yok. Karmaşık olacak. Öncelikle süresi dolmuş lisanslar ve sertifikalar için bir çözüm üretilmesi gerekecek. Yeniden bulaşmayı önlemek için işlemleri ve süreçleri uyarlamamız gerekecek. Seyahat kısıtlamalarını kaldırırmadan önce de öngörülebilir ve verimli bir yaklaşım bulmalıyız. Bunlar, başa çıkmamız gereken şeylerden sadece birkaçı. Başarılı olmak için sektör ve hükümet uyumlu olmalı, birlikte çalışmalıdır ”dedi.
Hükümetler ve halk sağlığı yetkilileri izin verdiğinde sektörün yeniden yapılanmasını sağlamak için IATA kapsamlı bir yaklaşım gerektirdiğinin farkında. Çok paydaşlı bir yaklaşım gerekli olacak. İlk adım, hükümetleri ve sektör paydaşlarını bir araya getiren bir dizi sanal toplantı – veya zirve – bölgesel bazda. Temel hedefler şunlar:
- Kapalı sınırları yeniden açmak için neyin gerekli olduğunu anlamak ve
- Etkin bir şekilde çalıştırılabilen ve ölçeklendirilebilen çözümlerde uzlaşılmalı
“Birkaç hafta önce kaldığımız yerde sektörü yeniden başlatmayı beklemiyoruz. Havayolları hala dünyayı birbirine bağlamaya devam edecek ama bunu çeşitli iş modelleri aracılığıyla yapacağız. Ayrıca sektör işleyişinin adaptasyonu gerekli. Biran önce işe koyulmamız gerekiyor. 9.11’den sonra yapılan hataları tekrarlamak istemiyoruz. Benzer hataları yapmayacağımız dizi önlemler alınmalı. 25 milyon insanın geleceği sektörün etkin bir şekilde tekrar başlatılmasına bağlı olacak ”dedi.
Alexandre de Juniac’ın konuşmasını okuyun
Hava taşımacılığı çöküş raporundan (pdf) daha geniş ekonomik etkiyi okuyun , IATA’nın Baş Ekonomisti Brian Pearce’ın sunumu

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dYZ0Ya
via IFTTT