8 Nisan 2020 Çarşamba

Airbus, Kuzey Almanya ve Alabama’daki ticari uçak üretim ve montaj faaliyetlerini COVID-19’a göre uyarlıyor Airbus, Almanya’daki Bremen ve Stade tesislerinde ticari uçak üretim ve montaj faaliyetlerini geçici olarak COVID-19’a göre uyarlarken ABD’nin Alabama eyaletindeki Mobile A220/A320 üretim tesisinde üretimi duraklatacak. Bu eylemler, sahalardaki yüksek stok seviyeleri ve genel endüstriyel üretim akışının farklı aşamalarında etkili olan çeşitli hükümet talepleri ve gereklilikleri de dahil olmak üzere devam eden COVID-19 salgını ile ilgili çeşitli faktörlere yanıt olarak gerçekleştirilecek. Tüm bu faaliyetlerin yanı sıra Airbus, müşteri talebini karşılama sözünü de devam ettirecek. Bremen’deki ticari uçak üretimi ve montaj faaliyetleri 6 Nisan’dan 27 Nisan’a kadar duraklatılacak ve tesisteki kritik operasyon destek hizmetleri devam edecek. Stade’daki Airbus tesisinde de, belirlenen bazı üretim departmanlarında haftanın belirli günleri olmak üzere 5-11 Nisan tarihleri arasında üretim ve montaj duraklatılacak. Kritik operasyon destek hizmetlerindeki faaliyetler ise devam edecek. Mobile’de bu hafta başlayacak üretimdeki duraklamanın 29 Nisan’a kadar devam etmesi planlanıyor. Bina ve tesisat bakımı, uçak bakımı, bazı kritik ürün güvenliği ve müşteri odaklı operasyonlar, malzeme ve bileşenlerin alınması ve kontrolü, kritik idari destek ve faaliyetin yeniden başlatılması gibi belirli faaliyetler ise devam edecek. Almanya’nın Bremen ve Stade şehirlerinde ve ABD’nin Alabama şehrindeki Mobile tesislerinde devam eden tüm çalışmalar, gerekli hijyen önlemlerine ve sosyal mesafe kurallarına bağlı olarak yapılacaktır. Airbus, küresel COVID-19 kriziyle mücadele çabalarını desteklemekte ve çalışanlarının sağlık ve güvenliğini sağlamak için sosyal ortaklarla koordineli olarak kapsamlı çalışmalar yapmaktadır. Bu uygulama ile, şirket genelinde iş devamlılığı sağlanırken sıkı sağlık ve güvenlik önlemleri ile de başarılı sonuçlar elde edilmektedir. Airbus son iki hafta, gerekli sıkı sağlık ve güvenlik önlemlerini uygulamak için Fransa ve İspanya’daki üretim ve montaj faaliyetlerini dört gün boyunca durdurmuştu. 23 Mart’tan itibaren ise Fransa’daki üretim ve montaj faaliyetleri kademeli olarak yeniden başlatmıştı. İngiltere’de ticari uçak kanadı üretim operasyonları ile İspanya ve Kanada’daki ticari uçak üretim faaliyetleri de stok seviyeleri ve hükümet kısıtlamaları nedeniyle geçici olarak duraklatılmıştı. Airbus, küresel endüstriyel akışında iş devamlılığını korumak için gündemi yakından izlemeye ve salgın ortamındaki ihtiyaçlara yanıt vermeye devam etmektedir.

Airbus, Almanya’daki Bremen ve Stade tesislerinde ticari uçak üretim ve montaj faaliyetlerini geçici olarak COVID-19’a göre uyarlarken ABD’nin Alabama eyaletindeki Mobile A220/A320 üretim tesisinde üretimi duraklatacak. Bu eylemler, sahalardaki yüksek stok seviyeleri ve genel endüstriyel üretim akışının farklı aşamalarında etkili olan çeşitli hükümet talepleri ve gereklilikleri de dahil olmak üzere devam eden COVID-19 salgını ile ilgili çeşitli faktörlere yanıt olarak gerçekleştirilecek. Tüm bu faaliyetlerin yanı sıra Airbus, müşteri talebini karşılama sözünü de devam ettirecek.

Bremen’deki ticari uçak üretimi ve montaj faaliyetleri 6 Nisan’dan 27 Nisan’a kadar duraklatılacak ve tesisteki kritik operasyon destek hizmetleri devam edecek. Stade’daki Airbus tesisinde de, belirlenen bazı üretim departmanlarında haftanın belirli günleri olmak üzere 5-11 Nisan tarihleri arasında üretim ve montaj duraklatılacak. Kritik operasyon destek hizmetlerindeki faaliyetler ise devam edecek.

Mobile’de bu hafta başlayacak üretimdeki duraklamanın 29 Nisan’a kadar devam etmesi planlanıyor. Bina ve tesisat bakımı, uçak bakımı, bazı kritik ürün güvenliği ve müşteri odaklı operasyonlar, malzeme ve bileşenlerin alınması ve kontrolü, kritik idari destek ve faaliyetin yeniden başlatılması gibi belirli faaliyetler ise devam edecek.

Almanya’nın Bremen ve Stade şehirlerinde ve ABD’nin Alabama şehrindeki Mobile tesislerinde devam eden tüm çalışmalar, gerekli hijyen önlemlerine ve sosyal mesafe kurallarına bağlı olarak yapılacaktır.

Airbus, küresel COVID-19 kriziyle mücadele çabalarını desteklemekte ve çalışanlarının sağlık ve güvenliğini sağlamak için sosyal ortaklarla koordineli olarak kapsamlı çalışmalar yapmaktadır. Bu uygulama ile, şirket genelinde iş devamlılığı sağlanırken sıkı sağlık ve güvenlik önlemleri ile de başarılı sonuçlar elde edilmektedir.

Airbus son iki hafta, gerekli sıkı sağlık ve güvenlik önlemlerini uygulamak için Fransa ve İspanya’daki üretim ve montaj faaliyetlerini dört gün boyunca durdurmuştu. 23 Mart’tan itibaren ise Fransa’daki üretim ve montaj faaliyetleri kademeli olarak yeniden başlatmıştı. İngiltere’de ticari uçak kanadı üretim operasyonları ile İspanya ve Kanada’daki ticari uçak üretim faaliyetleri de stok seviyeleri ve hükümet kısıtlamaları nedeniyle geçici olarak duraklatılmıştı.

Airbus, küresel endüstriyel akışında iş devamlılığını korumak için gündemi yakından izlemeye ve salgın ortamındaki ihtiyaçlara yanıt vermeye devam etmektedir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2UQYmV2
via IFTTT

Airbus, Kuzey Almanya ve Alabama’daki ticari uçak üretim ve montaj faaliyetlerini COVID-19’a göre uyarlıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2UQYmV2

7 Nisan 2020 Salı

Havayolu Taşımacılığı Durma Noktasında, 25 Milyon İş Gücü Risk Altında Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA, 25 milyon iş gücünün COVID-19 krizi sebebiyle hava taşımacılığındaki talep azalmasından ötürü risk altında olduğunu gösteren yeni bir rapor yayınladı. Seyahat ve turizm gibi sektörler de dahil olmak üzere havacılık endüstrisine bağımlı global çapta yaklaşık 65,5 milyon insanın geçim kaynağı sekteye uğrayacak. Bunların 2.7 milyonu havayolu çalışanı var. Üç ay süren ciddi seyahat kısıtlamaları doğrultusunda, IATA araştırması, dünya çapında havacılık ve ilgili sektörlerde 25 milyon kişinin işini kaybetme tehlikesi altında olduğunu hesapladı. Asya-Pasifik’te 11,2 milyon iş Avrupa’da 5,6 milyon iş Latin Amerika’da 2,9 milyon iş Kuzey Amerika’da 2.0 milyon iş Afrika’da 2.0 milyon iş Orta Doğu’da 0.9 milyon iş Aynı senaryoda, havayolu şirketlerinin 2020 yılındaki yolcu gelirleri 2019 yılına göre 252 milyar dolar (% -44)  daha düşük olacağı tahmin ediliyor. İkinci çeyrekte, en az % 70 talep düşerken 61 milyar dolar nakit kaybı olacak. Havayolları hükümetlere çağrıda bulunuyor: Havayollarının operasyonlarına devam edebilmeleri için acil mali yardıma ihtiyaçları var. Özellikle, IATA şunları öneriyor: Doğrudan finansal destek Krediler, kredi garantileri ve kurumsal tahvil piyasasına destek Vergi muhafiyeti “COVID-19’un havayolu endüstrisi üzerindeki yıkıcı etkisini yeterince açıklayacak hiçbir kelime yok. Ekonomik acı öncelikle, havayollarına bağımlı işlerde çalışan 25 milyon kişi tarafından paylaşılacak. Hava yollarının güçlü kalabilmesi gerekirki salgının atlatılmasında faydalı olabilsinler.Havayollarının yaşam çizgisi artık kritik bir öneme sahip, ”diyor IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac. Geleceğe Bakış: Sektörü Yeniden Başlatma Havayollarının ayakta kalabilmesi hayati finansal desteğin yanı sıra sektörün dikkatli bir planlama ve koordinasyona ihtiyacı var.  “Sektör hiç bu kadar durma noktasına gelmediği için tekrar başlatmanında nasıl olacağı hakkında hiçbir deneyimimiz yok. Karmaşık olacak. Öncelikle süresi dolmuş lisanslar ve sertifikalar için bir çözüm üretilmesi gerekecek. Yeniden bulaşmayı önlemek için işlemleri ve süreçleri uyarlamamız gerekecek. Seyahat kısıtlamalarını kaldırırmadan önce de öngörülebilir ve verimli bir yaklaşım bulmalıyız. Bunlar, başa çıkmamız gereken şeylerden sadece birkaçı. Başarılı olmak için sektör ve hükümet uyumlu olmalı, birlikte çalışmalıdır ”dedi. Hükümetler ve halk sağlığı yetkilileri izin verdiğinde sektörün yeniden yapılanmasını sağlamak için IATA kapsamlı bir yaklaşım gerektirdiğinin farkında. Çok paydaşlı bir yaklaşım gerekli olacak. İlk adım, hükümetleri ve sektör paydaşlarını bir araya getiren bir dizi sanal toplantı – veya zirve – bölgesel bazda. Temel hedefler şunlar: Kapalı sınırları yeniden açmak için neyin gerekli olduğunu anlamak ve Etkin bir şekilde çalıştırılabilen ve ölçeklendirilebilen çözümlerde uzlaşılmalı “Birkaç hafta önce kaldığımız yerde sektörü yeniden başlatmayı beklemiyoruz. Havayolları hala dünyayı birbirine bağlamaya devam edecek ama bunu çeşitli iş modelleri aracılığıyla yapacağız. Ayrıca sektör işleyişinin adaptasyonu gerekli.  Biran önce işe koyulmamız gerekiyor. 9.11’den sonra yapılan hataları tekrarlamak istemiyoruz.  Benzer hataları yapmayacağımız dizi önlemler alınmalı. 25 milyon insanın geleceği sektörün etkin bir şekilde tekrar başlatılmasına bağlı olacak ”dedi.   Alexandre de Juniac’ın konuşmasını okuyun Hava taşımacılığı çöküş raporundan (pdf) daha geniş ekonomik etkiyi okuyun , IATA’nın Baş Ekonomisti Brian Pearce’ın sunumu  

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA, 25 milyon iş gücünün COVID-19 krizi sebebiyle hava taşımacılığındaki talep azalmasından ötürü risk altında olduğunu gösteren yeni bir rapor yayınladı.

Seyahat ve turizm gibi sektörler de dahil olmak üzere havacılık endüstrisine bağımlı global çapta yaklaşık 65,5 milyon insanın geçim kaynağı sekteye uğrayacak. Bunların 2.7 milyonu havayolu çalışanı var. Üç ay süren ciddi seyahat kısıtlamaları doğrultusunda, IATA araştırması, dünya çapında havacılık ve ilgili sektörlerde 25 milyon kişinin işini kaybetme tehlikesi altında olduğunu hesapladı.

  • Asya-Pasifik’te 11,2 milyon iş
  • Avrupa’da 5,6 milyon iş
  • Latin Amerika’da 2,9 milyon iş
  • Kuzey Amerika’da 2.0 milyon iş
  • Afrika’da 2.0 milyon iş
  • Orta Doğu’da 0.9 milyon iş

Aynı senaryoda, havayolu şirketlerinin 2020 yılındaki yolcu gelirleri 2019 yılına göre 252 milyar dolar (% -44)  daha düşük olacağı tahmin ediliyor. İkinci çeyrekte, en az % 70 talep düşerken 61 milyar dolar nakit kaybı olacak.

Havayolları hükümetlere çağrıda bulunuyor: Havayollarının operasyonlarına devam edebilmeleri için acil mali yardıma ihtiyaçları var.

Özellikle, IATA şunları öneriyor:

  • Doğrudan finansal destek
  • Krediler, kredi garantileri ve kurumsal tahvil piyasasına destek
  • Vergi muhafiyeti

“COVID-19’un havayolu endüstrisi üzerindeki yıkıcı etkisini yeterince açıklayacak hiçbir kelime yok. Ekonomik acı öncelikle, havayollarına bağımlı işlerde çalışan 25 milyon kişi tarafından paylaşılacak. Hava yollarının güçlü kalabilmesi gerekirki salgının atlatılmasında faydalı olabilsinler.Havayollarının yaşam çizgisi artık kritik bir öneme sahip, ”diyor IATA Genel Müdürü ve CEO’su Alexandre de Juniac.

Geleceğe Bakış: Sektörü Yeniden Başlatma

Havayollarının ayakta kalabilmesi hayati finansal desteğin yanı sıra sektörün dikkatli bir planlama ve koordinasyona ihtiyacı var. 

“Sektör hiç bu kadar durma noktasına gelmediği için tekrar başlatmanında nasıl olacağı hakkında hiçbir deneyimimiz yok. Karmaşık olacak. Öncelikle süresi dolmuş lisanslar ve sertifikalar için bir çözüm üretilmesi gerekecek. Yeniden bulaşmayı önlemek için işlemleri ve süreçleri uyarlamamız gerekecek. Seyahat kısıtlamalarını kaldırırmadan önce de öngörülebilir ve verimli bir yaklaşım bulmalıyız. Bunlar, başa çıkmamız gereken şeylerden sadece birkaçı. Başarılı olmak için sektör ve hükümet uyumlu olmalı, birlikte çalışmalıdır ”dedi.

Hükümetler ve halk sağlığı yetkilileri izin verdiğinde sektörün yeniden yapılanmasını sağlamak için IATA kapsamlı bir yaklaşım gerektirdiğinin farkında. Çok paydaşlı bir yaklaşım gerekli olacak. İlk adım, hükümetleri ve sektör paydaşlarını bir araya getiren bir dizi sanal toplantı – veya zirve – bölgesel bazda. Temel hedefler şunlar:

  • Kapalı sınırları yeniden açmak için neyin gerekli olduğunu anlamak ve
  • Etkin bir şekilde çalıştırılabilen ve ölçeklendirilebilen çözümlerde uzlaşılmalı

“Birkaç hafta önce kaldığımız yerde sektörü yeniden başlatmayı beklemiyoruz. Havayolları hala dünyayı birbirine bağlamaya devam edecek ama bunu çeşitli iş modelleri aracılığıyla yapacağız. Ayrıca sektör işleyişinin adaptasyonu gerekli.  Biran önce işe koyulmamız gerekiyor. 9.11’den sonra yapılan hataları tekrarlamak istemiyoruz.  Benzer hataları yapmayacağımız dizi önlemler alınmalı. 25 milyon insanın geleceği sektörün etkin bir şekilde tekrar başlatılmasına bağlı olacak ”dedi.

 

Alexandre de Juniac’ın konuşmasını okuyun

Hava taşımacılığı çöküş raporundan (pdf) daha geniş ekonomik etkiyi okuyun , IATA’nın Baş Ekonomisti Brian Pearce’ın sunumu

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dYZ0Ya
via IFTTT

Havayolu Taşımacılığı Durma Noktasında, 25 Milyon İş Gücü Risk Altında


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dYZ0Ya

Japon Sahil Güvenlik Teşkilatı iki H225 helikopter daha sipariş verdi Japon Sahil Güvenlik Teşkilatı iki H225 helikopter daha sipariş verdi Japonya’nın en büyük Süper Puma operatörü Japon Sahil Güvenlik Teşkilatı iki H225 helikopterden oluşan yeni bir sipariş verdi. Teşkilat, bu yeni sipariş ile iki AS332 ve 13 H225 helikopterleri olmak üzere Süper Puma filo sayısını toplam 15’e çıkarıyor. Sipariş verilen yeni helikopterler, Japonya’daki sahil güvenliği korumada ve afetlerde yardım ve arama kurtarma operasyonlarında kullanılacak. Japonya Airbus Helicopters Genel Müdürü Guillaume Leprince ‘Japon Sahil Güvenlik Teşkilatı’na H225’e olan güvenlerinin devam etmesinden dolayı teşekkür ediyoruz. H225, arama kurtarma operasyonları ve güvenlik güçleri için bir referans olarak kabul ediliyor. Bu helikopterlerin yıllar içinde Japonya’da etkili bir şekilde konuşlandırıldığını görmekten dolayı mutluluk duyuyoruz. Son aylarda teşkilata program dahilinde üç yeni H225 teslim ettik. Teşkilatın operasyonları için yüksek kullanılabilirlik sağlayarak mevcut filosunun yanı sıra yaklaşan teslimatlarını da tam olarak desteklemeye kararlıyız.’ dedi. Teşkilatın H225 helikopterleri Airbus’ın saat başı maddi destek sağlayan programı HCare Smart tarafından desteklenecek. Bu özelleştirilmiş filo uygunluk programı ile Airbus kendi varlıklarını yönetirken teşkilat da uçuş operasyonlarına odaklanabilecek. 11 tonluk çift motorlu H225, Airbus Helicopters Süper Puma ailesinin en son üyesidir. En gelişmiş elektronik aletler ve ünlü otomatik pilot hassasiyeti ile donatılmış, her türlü hava koşullarına dayanıklı H225 olağanüstü dayanıklılık ve hızlı seyir hızı sunmakla birlikte her role uygun ekipmanlarla donatılmıştır. Sadece Japonya’da, Süper Puma ailesinden 28 helikopter sivil ve yarı kamusal operasyonların yanı sıra Japon Savunma Bakanlığı’nın çeşitli arama kurtarma çalışmalarında, açık deniz operasyonlarında, yolcu ve malzeme nakliyesinde, özel VIP uçuşlarda ve yangınla mücadele sırasında uçurulmaktadır.

Japon Sahil Güvenlik Teşkilatı iki H225 helikopter daha sipariş verdi

Japonya’nın en büyük Süper Puma operatörü Japon Sahil Güvenlik Teşkilatı iki H225 helikopterden oluşan yeni bir sipariş verdi. Teşkilat, bu yeni sipariş ile iki AS332 ve 13 H225 helikopterleri olmak üzere Süper Puma filo sayısını toplam 15’e çıkarıyor.

Sipariş verilen yeni helikopterler, Japonya’daki sahil güvenliği korumada ve afetlerde yardım ve arama kurtarma operasyonlarında kullanılacak.

Japonya Airbus Helicopters Genel Müdürü Guillaume Leprince ‘Japon Sahil Güvenlik Teşkilatı’na H225’e olan güvenlerinin devam etmesinden dolayı teşekkür ediyoruz. H225, arama kurtarma operasyonları ve güvenlik güçleri için bir referans olarak kabul ediliyor. Bu helikopterlerin yıllar içinde Japonya’da etkili bir şekilde konuşlandırıldığını görmekten dolayı mutluluk duyuyoruz. Son aylarda teşkilata program dahilinde üç yeni H225 teslim ettik. Teşkilatın operasyonları için yüksek kullanılabilirlik sağlayarak mevcut filosunun yanı sıra yaklaşan teslimatlarını da tam olarak desteklemeye kararlıyız.’ dedi.

Teşkilatın H225 helikopterleri Airbus’ın saat başı maddi destek sağlayan programı HCare Smart tarafından desteklenecek. Bu özelleştirilmiş filo uygunluk programı ile Airbus kendi varlıklarını yönetirken teşkilat da uçuş operasyonlarına odaklanabilecek.

11 tonluk çift motorlu H225, Airbus Helicopters Süper Puma ailesinin en son üyesidir. En gelişmiş elektronik aletler ve ünlü otomatik pilot hassasiyeti ile donatılmış, her türlü hava koşullarına dayanıklı H225 olağanüstü dayanıklılık ve hızlı seyir hızı sunmakla birlikte her role uygun ekipmanlarla donatılmıştır.

Sadece Japonya’da, Süper Puma ailesinden 28 helikopter sivil ve yarı kamusal operasyonların yanı sıra Japon Savunma Bakanlığı’nın çeşitli arama kurtarma çalışmalarında, açık deniz operasyonlarında, yolcu ve malzeme nakliyesinde, özel VIP uçuşlarda ve yangınla mücadele sırasında uçurulmaktadır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3aQWjpr
via IFTTT

Japon Sahil Güvenlik Teşkilatı iki H225 helikopter daha sipariş verdi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3aQWjpr

6 Nisan 2020 Pazartesi

Atatürk Havalimanı Hastane Haline Dönüştürülüyor Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, kabine toplantısı sonrası açıklamasında; – Yeşilköy Atatürk Havalimanı alanını, ki 1000 hastanelik şu anda plan proje çalışması devam ediyor aynı şekilde Sancaktepe’de bir katlık hastaneyi yapıyoruz. 45 gün içerisinde buraları bitireceğiz ve tamamıyla insanımızın, halkımızın hizmetine sunacağız.     Atatürk Havalimanı hastane haline dönüştürülüyor. pic.twitter.com/90URqdQAeQ — AirportIST (@AirportIST) April 6, 2020  

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, kabine toplantısı sonrası açıklamasında;

– Yeşilköy Atatürk Havalimanı alanını, ki 1000 hastanelik şu anda plan proje çalışması devam ediyor aynı şekilde Sancaktepe’de bir katlık hastaneyi yapıyoruz. 45 gün içerisinde buraları bitireceğiz ve tamamıyla insanımızın, halkımızın hizmetine sunacağız.

 

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/34cKLuq
via IFTTT