
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
4 Nisan 2020 Cumartesi
MEX LOJİSTİK VE IMPERIAL İŞBİRLİĞİ

MEX LOJİSTİK VE IMPERIAL İŞBİRLİĞİ Taşımacılık Sektörümüzde Güzel Bir Ortaklık Haberi Freight Forwarding sektöründe MEX olarak da bilinen Türk lojistik şirketi M Ekspres, Güney Afrikalı entegre lojistik sağlayıcısı Imperial Logistics ile çok modlu yük yönetimini gerçekleştirecek yeni bir şirketin kurulmasına yönelik bir ortaklık başlattı. Merkezi Istanbul’da bulunacak şirket, hava ve deniz sektöründe, ithalat ve ihracat odaklı taşımacılık hizmetleri sunacak. Buna ek olarak, Afrika kıtasına olan trafik için bir geçit olarak, Türkiye’den hizmet verilen hızlı büyüyen küresel destinasyonları geliştirmeyi planlıyor. MEX, ülkenin en büyük ikinci IATA taşımacılık şirketi olup daha sonra Toll Global Forwarding’e satılan şirketin inşasında görev alan Türkiye’nin deneyimli taşımacılık sektörü yöneticileri Mehmet Baykut ve Oktay Baykut tarafından uluslararası bir kurye şirketi olarak 2009’da kuruldu. Satışın ardından Mehmet Baykut Ulke Genel Müdürü, Oktay Baykut ise Türkiye Operasyon (daha sonra ise Satış) Direktörü olarak görev yaptı. Bunu müteakip Oktay Baykut CEVA Lojistik’in Türkiye Iş Geliştirme ve Satış Direktörü olarak atandı. Iki isim daha sonra MEX’e geri dönüp 2019’da şirketi pazara bir Freight Forwarder firması olarak sundu. Imperial dış kaynaklı ve entegre yük yönetimi, kontrat lojistiği ve pazara erişim hizmetleri sunan Afrika ve Avrupa odaklı bir lojistik sağlayıcısıdır. En büyük 30 küresel lojistik sağlayıcı arasında yer alan ve Güney Afrika’daki JSE Borsası’nda işlem gören grubun 32 ülkede 27.000’in üzerinde çalışanı bulunuyor. Otomotiv, kimyasallar, tüketici, sağlık ve sanayi olmak üzere beş temel sektör dikeyine odaklanan grubun geniş deneyimi ve özelleştirilmiş çözümler sunma kabiliyeti, müşterileri açıcısından ilgi arz etmesini ve rekabetçi olmasını sağlamaktadır. MEX ortaklarından Mehmet Baykut konuya ilişkin şunları söyledi: “Bizim benzersiz yerel pazar bilgimizle Imperial’ın birinci sınıf çok uluslu müşteri tabanı ve kilit Afrika pazarlarındaki muazzam gücünü bir araya getiren böyle bir stratejik ortaklığa girmekten memnuniyet duyuyoruz.” Imperial Logistics Uluslararası CEO’su Hakan Bicil ise şunları ifade etti: “Imperial’in stratejisi, hava ve deniz taşımacılığı yönetiminde Avrupa merkezli küresel bir şirket kurmayı, lojistik hizmetlerimizin bütünleştirilmesini ve ciro artışı için mevcut müşteri ve taşımacı ilişkilerinin potansiyelini en üst düzeye çıkarmayı kapsıyor. Amacımız, teknoloji ve iş modeli inovasyonuyla kendimizi rekabetçi bir şekilde ayrıştırmak ve Afrika’ya girişte tercih edilen kapı olmak. İşte bu yüzden bizi kilit dünya pazarlarına bağlayacak küresel bir ağ gerekiyor. Bu vesileyle, dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden birine ve büyük potansiyele sahip bir ülkede birbirini tamamlayan güçler de birleşmiş oluyor.”
Taşımacılık Sektörümüzde Güzel Bir Ortaklık Haberi
Freight Forwarding sektöründe MEX olarak da bilinen Türk lojistik şirketi M Ekspres, Güney Afrikalı entegre lojistik sağlayıcısı Imperial Logistics ile çok modlu yük yönetimini gerçekleştirecek yeni bir şirketin kurulmasına yönelik bir ortaklık başlattı.
Merkezi Istanbul’da bulunacak şirket, hava ve deniz sektöründe, ithalat ve ihracat odaklı taşımacılık hizmetleri sunacak. Buna ek olarak, Afrika kıtasına olan trafik için bir geçit olarak, Türkiye’den hizmet verilen hızlı büyüyen küresel destinasyonları geliştirmeyi planlıyor.
MEX, ülkenin en büyük ikinci IATA taşımacılık şirketi olup daha sonra Toll Global Forwarding’e satılan şirketin inşasında görev alan Türkiye’nin deneyimli taşımacılık sektörü yöneticileri Mehmet Baykut ve Oktay Baykut tarafından uluslararası bir kurye şirketi olarak 2009’da kuruldu.
Satışın ardından Mehmet Baykut Ulke Genel Müdürü, Oktay Baykut ise Türkiye Operasyon (daha sonra ise Satış) Direktörü olarak görev yaptı. Bunu müteakip Oktay Baykut CEVA Lojistik’in Türkiye Iş Geliştirme ve Satış Direktörü olarak atandı. Iki isim daha sonra MEX’e geri dönüp 2019’da şirketi pazara bir Freight Forwarder firması olarak sundu.
Imperial dış kaynaklı ve entegre yük yönetimi, kontrat lojistiği ve pazara erişim hizmetleri sunan Afrika ve Avrupa odaklı bir lojistik sağlayıcısıdır. En büyük 30 küresel lojistik sağlayıcı arasında yer alan ve Güney Afrika’daki JSE Borsası’nda işlem gören grubun 32 ülkede 27.000’in üzerinde çalışanı bulunuyor. Otomotiv, kimyasallar, tüketici, sağlık ve sanayi olmak üzere beş temel sektör dikeyine odaklanan grubun geniş deneyimi ve özelleştirilmiş çözümler sunma kabiliyeti, müşterileri açıcısından ilgi arz etmesini ve rekabetçi olmasını sağlamaktadır.
MEX ortaklarından Mehmet Baykut konuya ilişkin şunları söyledi: “Bizim benzersiz yerel pazar bilgimizle Imperial’ın birinci sınıf çok uluslu müşteri tabanı ve kilit Afrika pazarlarındaki muazzam gücünü bir araya getiren böyle bir stratejik ortaklığa girmekten memnuniyet duyuyoruz.”
Imperial Logistics Uluslararası CEO’su Hakan Bicil ise şunları ifade etti: “Imperial’in stratejisi, hava ve deniz taşımacılığı yönetiminde Avrupa merkezli küresel bir şirket kurmayı, lojistik hizmetlerimizin bütünleştirilmesini ve ciro artışı için mevcut müşteri ve taşımacı ilişkilerinin potansiyelini en üst düzeye çıkarmayı kapsıyor.
Amacımız, teknoloji ve iş modeli inovasyonuyla kendimizi rekabetçi bir şekilde ayrıştırmak ve Afrika’ya girişte tercih edilen kapı olmak. İşte bu yüzden bizi kilit dünya pazarlarına bağlayacak küresel bir ağ gerekiyor. Bu vesileyle, dünyanın en hızlı büyüyen ekonomilerinden birine ve büyük potansiyele sahip bir ülkede birbirini tamamlayan güçler de birleşmiş oluyor.”
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3dW5OpB
via IFTTT
Coronavirus yüzünden iptal edilen uçuşlar hava tahminlerini nasıl etkiler? Coronavirus yüzünden iptal edilen uçuşlar, hava tahminini doğruluğunu etkileyebilir Avrupa Orta Vadeli Hava Tahminleri Merkezi’nin( ECMWF) açıklamasına göre önemli hava durumu verileri toplayan uçakların, koronavirüs pandemisinden ötürü uçuşlarının azalması nedeniyle ulusal ve küresel hava tahmin merkezlerine yolladığı bilgilerin kullanılamaması hava tahmini doğruluğunu etkileyebilir. Diğer bilgilerin yanı sıra uçakların uçuş sırasında topladığı sıcaklık ve rüzgar verileri küresel ve bölgesel hava tahmin modellerine atmosfer koşullarını yansıtarak yardımcı olur. Bu veriler rutin olarak dünya genelindeki ulusal hava tahmin merkezleri tarafından oluşturulan tahminleri iyileştirmek için kullanılmaktadır. Ancak pandemi, Avrupa’daki ve ABD’deki bu tür uçuşların sayısını önemli ölçüde azalttı. Bu etki, küresel tahmin performansında bir azalma yaratacaktır. Bölgesel modeller için bu etki daha da büyük olabilir. AccuWeather’ın Bilim, İnovasyon ve Geliştirme başkan yardımcısı Scott Mackaro, “Bölgesel modeller fırtına gibi yüksek etkili hava koşullarını çözme yeteneğine sahip” dedi. “Atmosferin dikey yapısı hakkında bilgi hayati ve zaten az. Uçak ölçümleri tam da bunu sağlar. Mackaro, “Kuzey Yarımkürede şiddetli fırtınalar ve diğer yerel fırtınalar gibi konvektif hava olayları mevsimine yaklaştığımız bu günlerde, tahmin etme yeteneğimiz üzerindeki büyük etkilerini göreceğiz” dedi. ECMWF’den yapılan açıklamada, “ECMWF’de uçak raporları, tahminler üzerindeki etkilerinden sadece uydu verilerinin ardından ikinci sırada. Ancak, son zamanlarda eklenen uydu rüzgar gözlemleri, uçak tabanlı gözlem sayısındaki düşüşün azaltılmasına yardımcı olacaktır. ” AMDAR programı (Uçak Meteorolojik Veri Rölesi) meteorolojik verileri uydu veya radyo bağlantıları yoluyla yer istasyonlarına toplamak, işlemek, biçimlendirmek ve iletmek için mevcut uçak dahili sensörleri, bilgisayarlar ve iletişim sistemlerini kullanır. Küresel AMDAR sistemi, normal hava trafiği sırasında, konumsal ve zamansal bilgilerle çok sayıda nem ve türbülans ölçümleri yaparak günde 700.000’den fazla yüksek kaliteli, hava sıcaklığı ve rüzgar hızı ve yönü gözlemi üretir. Ulusal Hava Servisi (NWS) sözcüsü Susan Buchanan Washington Post’a verdiği demeçte, 3.500’den fazla ticari uçağın ABD’de yılda 250 milyondan fazla gözlem sağladığını söyledi. İlk tahminlere yardımcı olacak veri azaldığında, doğruluk bir sorun haline gelir. İçerik: Accuweather
Coronavirus yüzünden iptal edilen uçuşlar, hava tahminini doğruluğunu etkileyebilir
Avrupa Orta Vadeli Hava Tahminleri Merkezi’nin( ECMWF) açıklamasına göre önemli hava durumu verileri toplayan uçakların, koronavirüs pandemisinden ötürü uçuşlarının azalması nedeniyle ulusal ve küresel hava tahmin merkezlerine yolladığı bilgilerin kullanılamaması hava tahmini doğruluğunu etkileyebilir.
Diğer bilgilerin yanı sıra uçakların uçuş sırasında topladığı sıcaklık ve rüzgar verileri küresel ve bölgesel hava tahmin modellerine atmosfer koşullarını yansıtarak yardımcı olur. Bu veriler rutin olarak dünya genelindeki ulusal hava tahmin merkezleri tarafından oluşturulan tahminleri iyileştirmek için kullanılmaktadır.
Ancak pandemi, Avrupa’daki ve ABD’deki bu tür uçuşların sayısını önemli ölçüde azalttı. Bu etki, küresel tahmin performansında bir azalma yaratacaktır. Bölgesel modeller için bu etki daha da büyük olabilir.
AccuWeather’ın Bilim, İnovasyon ve Geliştirme başkan yardımcısı Scott Mackaro, “Bölgesel modeller fırtına gibi yüksek etkili hava koşullarını çözme yeteneğine sahip” dedi. “Atmosferin dikey yapısı hakkında bilgi hayati ve zaten az. Uçak ölçümleri tam da bunu sağlar.
Mackaro, “Kuzey Yarımkürede şiddetli fırtınalar ve diğer yerel fırtınalar gibi konvektif hava olayları mevsimine yaklaştığımız bu günlerde, tahmin etme yeteneğimiz üzerindeki büyük etkilerini göreceğiz” dedi.
ECMWF’den yapılan açıklamada, “ECMWF’de uçak raporları, tahminler üzerindeki etkilerinden sadece uydu verilerinin ardından ikinci sırada. Ancak, son zamanlarda eklenen uydu rüzgar gözlemleri, uçak tabanlı gözlem sayısındaki düşüşün azaltılmasına yardımcı olacaktır. ”
AMDAR programı (Uçak Meteorolojik Veri Rölesi) meteorolojik verileri uydu veya radyo bağlantıları yoluyla yer istasyonlarına toplamak, işlemek, biçimlendirmek ve iletmek için mevcut uçak dahili sensörleri, bilgisayarlar ve iletişim sistemlerini kullanır. Küresel AMDAR sistemi, normal hava trafiği sırasında, konumsal ve zamansal bilgilerle çok sayıda nem ve türbülans ölçümleri yaparak günde 700.000’den fazla yüksek kaliteli, hava sıcaklığı ve rüzgar hızı ve yönü gözlemi üretir.
Ulusal Hava Servisi (NWS) sözcüsü Susan Buchanan Washington Post’a verdiği demeçte, 3.500’den fazla ticari uçağın ABD’de yılda 250 milyondan fazla gözlem sağladığını söyledi.
İlk tahminlere yardımcı olacak veri azaldığında, doğruluk bir sorun haline gelir.
İçerik: Accuweather

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2UX0pFY
via IFTTT
Coronavirus yüzünden iptal edilen uçuşlar hava tahminlerini nasıl etkiler?

ABD’deki Türk vatandaşların cenazesi Türkiye’ye gönderilecek

Koronavirüs, ekolojik dönüşüm için fırsat sunuyor

KARGO UÇUŞLARINDA YOLCU UÇAĞI DÖNEMİ
