9 Mart 2020 Pazartesi

TAV’ın dört havalimanı hizmet kalitesinde Avrupa’da zirvede TAV Havalimanları’nın işlettiği İzmir Adnan Menderes, Ankara Esenboğa, Zagreb ve Üsküp havalimanları kendi kategorilerinde Avrupa’nın en iyi havalimanları seçildi. ACI World tarafından yolcuların değerlendirmelerine göre belirlenen ödüller eylül ayında Krakow’da düzenlenecek törenle sahiplerine verilecek.   TAV Havalimanları’nın işlettiği İzmir Adnan Menderes, Ankara Esenboğa, Zagreb ve Üsküp havalimanları, yolcu memnuniyeti açısından Avrupa’nın en iyi havalimanları arasında yer aldı. Dört havalimanı Dünya Havalimanları Konseyi (ACI World) tarafından verilen Havalimanı Hizmet Kalitesi (Airport Service Quality ASQ) ödüllerinde kendi kategorilerinde ödüllendirildi. Üsküp ve Zagreb havalimanları “2-5 milyon yolcu”, İzmir Adnan Menderes “10-15 milyon yolcu” ve Ankara Esenboğa “15-25 milyon yolcu”  kategorisinde ödül kazandı. Ödüller, ACI tarafından 91 ülkede 640 bin yolcuyla yapılan bağımsız anket sonuçlarına göre belirleniyor. Havalimanları 34 farklı kritere göre ACI tarafından denetleniyor ve değerlendiriliyor.   TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “TAV olarak bugün yedi ülkede 14 havalimanı işletiyoruz. Servis şirketlerimiz bizim portföyümüz dışında 23 ülkede yer alan 86 havalimanında daha hizmet veriyor. Yani 30 ülkede 100 havalimanında ayak izimiz var. Geçtiğimiz yıl işlettiğimiz havalimanlarında 105 milyon yolcuya hizmet verdik. Tüm operasyonlarımızın odağında yolcu memnuniyeti yer alıyor. Yolcularımıza güvenli, hızlı ve konforlu bir seyahat deneyimi sunmak üzere çalışıyoruz. Bu amaçla, yolcu ihtiyaçları ve beklentilerini yakından takip ederek inovatif çözümler üretiyoruz. Havalimanı işletmeciliği sektöründeki en yüksek standardı belirleyen ASQ programında bu yıl dört havalimanımızla ödül almaktan dolayı mutluluk duyuyoruz. Sahip olduğumuz insan kaynağı, bilgi birikimi ve teknolojiyle, havalimanı işletmeciliğinde dünyanın her yerinde tercih edilen bir marka haline geldik. Her yıl milyonlarca yolcuya en yüksek standartta hizmet veren tüm çalışanlarımıza teşekkür ediyorum” dedi.   ACI World Genel Sekreteri Angela Gittens “Havalimanı Hizmet Kalitesi Ödülleri dünyanın her yerindeki havalimanı işletmecileri için olabilecek en yüksek seviyeyi ifade ediyor ve yolcu deneyimi konusundaki mükemmeliyete işaret ediyor. Rekabetin yoğunlaştığı sektörde yolcu deneyimini iyileştirmek iş stratejisinin önemli bir ayağı haline gelmiş durumda. ACI tarafından küresel ölçekte yürütülen ASQ programı, havalimanlarının performansını değerlendirmek için objektif kriterlere dayanan ve karşılaştırma olanağı sunan tek program” dedi.   Dört havalimanının yanı sıra, TAV’ın iştirakleri BTA ve TAV İşletme Hizmetleri ile tüm yiyecek-içecek operasyonu, lounge, otopark ve CIP hizmetlerini üstlendiği Umman Muskat Havalimanı da Ortadoğu’da “hizmet kalitesini en fazla geliştiren” havalimanı seçildi. 

TAV Havalimanları’nın işlettiği İzmir Adnan Menderes, Ankara Esenboğa, Zagreb ve Üsküp havalimanları kendi kategorilerinde Avrupa’nın en iyi havalimanları seçildi. ACI World tarafından yolcuların değerlendirmelerine göre belirlenen ödüller eylül ayında Krakow’da düzenlenecek törenle sahiplerine verilecek.

 

TAV Havalimanları’nın işlettiği İzmir Adnan Menderes, Ankara Esenboğa, Zagreb ve Üsküp havalimanları, yolcu memnuniyeti açısından Avrupa’nın en iyi havalimanları arasında yer aldı. Dört havalimanı Dünya Havalimanları Konseyi (ACI World) tarafından verilen Havalimanı Hizmet Kalitesi (Airport Service Quality ASQ) ödüllerinde kendi kategorilerinde ödüllendirildi. Üsküp ve Zagreb havalimanları “2-5 milyon yolcu”, İzmir Adnan Menderes “10-15 milyon yolcu” ve Ankara Esenboğa “15-25 milyon yolcu”  kategorisinde ödül kazandı. Ödüller, ACI tarafından 91 ülkede 640 bin yolcuyla yapılan bağımsız anket sonuçlarına göre belirleniyor. Havalimanları 34 farklı kritere göre ACI tarafından denetleniyor ve değerlendiriliyor.

 

TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “TAV olarak bugün yedi ülkede 14 havalimanı işletiyoruz. Servis şirketlerimiz bizim portföyümüz dışında 23 ülkede yer alan 86 havalimanında daha hizmet veriyor. Yani 30 ülkede 100 havalimanında ayak izimiz var. Geçtiğimiz yıl işlettiğimiz havalimanlarında 105 milyon yolcuya hizmet verdik. Tüm operasyonlarımızın odağında yolcu memnuniyeti yer alıyor. Yolcularımıza güvenli, hızlı ve konforlu bir seyahat deneyimi sunmak üzere çalışıyoruz. Bu amaçla, yolcu ihtiyaçları ve beklentilerini yakından takip ederek inovatif çözümler üretiyoruz. Havalimanı işletmeciliği sektöründeki en yüksek standardı belirleyen ASQ programında bu yıl dört havalimanımızla ödül almaktan dolayı mutluluk duyuyoruz. Sahip olduğumuz insan kaynağı, bilgi birikimi ve teknolojiyle, havalimanı işletmeciliğinde dünyanın her yerinde tercih edilen bir marka haline geldik. Her yıl milyonlarca yolcuya en yüksek standartta hizmet veren tüm çalışanlarımıza teşekkür ediyorum” dedi.

 

ACI World Genel Sekreteri Angela Gittens “Havalimanı Hizmet Kalitesi Ödülleri dünyanın her yerindeki havalimanı işletmecileri için olabilecek en yüksek seviyeyi ifade ediyor ve yolcu deneyimi konusundaki mükemmeliyete işaret ediyor. Rekabetin yoğunlaştığı sektörde yolcu deneyimini iyileştirmek iş stratejisinin önemli bir ayağı haline gelmiş durumda. ACI tarafından küresel ölçekte yürütülen ASQ programı, havalimanlarının performansını değerlendirmek için objektif kriterlere dayanan ve karşılaştırma olanağı sunan tek program” dedi.

 

Dört havalimanının yanı sıra, TAV’ın iştirakleri BTA ve TAV İşletme Hizmetleri ile tüm yiyecek-içecek operasyonu, lounge, otopark ve CIP hizmetlerini üstlendiği Umman Muskat Havalimanı da Ortadoğu’da “hizmet kalitesini en fazla geliştiren” havalimanı seçildi. 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/330Q13J
via IFTTT

TAV’ın dört havalimanı hizmet kalitesinde Avrupa’da zirvede


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/330Q13J

8 Mart 2020 Pazar

Lufthansa Tüm A380 Filosunu Yere İndiriyor Lufthansa kapasiteyi % 50 azalttı Cuma günü, Lufthansa Grubu kapasiteyi azaltmak için gerçekten radikal planlar yaptığını açıkladı . Şirket, koronavirüs durumunun rezervasyonlarda ciddi bir düşüşe ve Lufthansa’nın öngörülenden daha önce uçuşların azaltımasına neden olduğunu belirtti. Lufthansa Group, talebin daha da düşmesine bağlı olarak, havayolu şirketlerinin önümüzdeki haftalarda kapasiteyi % 50’ye kadar azaltabileceğini belirtti. Bu, Avusturya, Brüksel, Lufthansa ve SWISS dahil olmak üzere tüm Lufthansa Group havayolları için geçerli olacak. Lufthansa’nın A380 filosunu geçici olarak yere indirmesi bekleniyor. Şirketin açıkladığı gibi, talepte yaşanan düşüşün finansal sonuçlarını azaltmak , personel, malzeme maliyetleri, proje bütçeleri ve diğer likidite önlemleri alanında planlanan tasarruf eylemlerini hayata geçirecek. Şirket ayrıca bir işe alımları dondurdu, çalışanlara ücretsiz izin sunuyor ve de yıllık izin öneriyor. Lufthansa’nın Airbus A380 filolarını en az Mayıs’a kadar Frankfurt ve Münih’te yere indireceği bekleniyor.

Lufthansa kapasiteyi % 50 azalttı

Cuma günü, Lufthansa Grubu kapasiteyi azaltmak için gerçekten radikal planlar yaptığını açıkladı . Şirket, koronavirüs durumunun rezervasyonlarda ciddi bir düşüşe ve Lufthansa’nın öngörülenden daha önce uçuşların azaltımasına neden olduğunu belirtti.

Lufthansa Group, talebin daha da düşmesine bağlı olarak, havayolu şirketlerinin önümüzdeki haftalarda kapasiteyi % 50’ye kadar azaltabileceğini belirtti. Bu, Avusturya, Brüksel, Lufthansa ve SWISS dahil olmak üzere tüm Lufthansa Group havayolları için geçerli olacak.

Lufthansa’nın A380 filosunu geçici olarak yere indirmesi bekleniyor.

Şirketin açıkladığı gibi, talepte yaşanan düşüşün finansal sonuçlarını azaltmak , personel, malzeme maliyetleri, proje bütçeleri ve diğer likidite önlemleri alanında planlanan tasarruf eylemlerini hayata geçirecek.

Şirket ayrıca bir işe alımları dondurdu, çalışanlara ücretsiz izin sunuyor ve de yıllık izin öneriyor.

Lufthansa’nın Airbus A380 filolarını en az Mayıs’a kadar Frankfurt ve Münih’te yere indireceği bekleniyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3cICSkj
via IFTTT

Lufthansa Tüm A380 Filosunu Yere İndiriyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3cICSkj

Lufthansa’dan yeni kararlar


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Itrpaf

Lufthansa’dan yeni kararlar Alman havacılık devi Lufthansa, koronavirüsüne karşı aldığı önlemlere bir yenisini daha ekledi Lufthansa, uçuş kapasitesini yüzde 50’ye kadar azaltmayı planladığını açıkladı. Lufthansa Group, Covid-19 olarak da bilinen korona virüsünün yayılması ve rezervasyonlardaki sert düşüşün yanı sıra, çok sayıda uçuşun iptali nedeniyle olağanüstü bir dönem yaşadıklarını belirtirken, talebin daha da azalması nedeniyle, kapasitelerini yüzde 50’ye kadar azaltacaklarını duyurdu. Uçuş kapasitesinin azaltılması ile Lufthansa’ya bağlı diğer şirketler için de geçerli olacağını da ifade edildi. Söz konusu tedbirin, talepteki düşüşün finansal sonuçlarını azaltmaya dönük olduğu belirtilirken, personel alanında kemer sıkma önlemlerinin yanı sıra malzeme maliyetlerini ve proje bütçelerini ve diğer likidite önlemlerin alındığı da ifade edildi. Açıklamada ise alımların durdurulduğu söylenirken, ücretsiz izin ve yıllık izin kullanılması için çalışanların teşvik edildikleri söylendi.

Alman havacılık devi Lufthansa, koronavirüsüne karşı aldığı önlemlere bir yenisini daha ekledi

Lufthansa, uçuş kapasitesini yüzde 50’ye kadar azaltmayı planladığını açıkladı. Lufthansa Group, Covid-19 olarak da bilinen korona virüsünün yayılması ve rezervasyonlardaki sert düşüşün yanı sıra, çok sayıda uçuşun iptali nedeniyle olağanüstü bir dönem yaşadıklarını belirtirken, talebin daha da azalması nedeniyle, kapasitelerini yüzde 50’ye kadar azaltacaklarını duyurdu. Uçuş kapasitesinin azaltılması ile Lufthansa’ya bağlı diğer şirketler için de geçerli olacağını da ifade edildi.

Söz konusu tedbirin, talepteki düşüşün finansal sonuçlarını azaltmaya dönük olduğu belirtilirken, personel alanında kemer sıkma önlemlerinin yanı sıra malzeme maliyetlerini ve proje bütçelerini ve diğer likidite önlemlerin alındığı da ifade edildi. Açıklamada ise alımların durdurulduğu söylenirken, ücretsiz izin ve yıllık izin kullanılması için çalışanların teşvik edildikleri söylendi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Itrpaf
via IFTTT

Atlas Global Çalışanları Çözüm Bekliyor Atlas Global Çalışanlarına İş İmkanı Yaratılmalı Yaşanan süreç sonucunda yaklaşık 3000 kişi açıkta kaldı. İş bulanlar bulamayanlar hepsi havacılığa gönül vermiş kalifiye insanlar. Başta Havayolu ve terminal işletmecileri olmak üzere bir çok havacılık kurumu bu tecrübeli arkadaşlarla kadrolarını güçlendirebilir.   Çalışanların süreci ile Sözcü gazetesinde yer alan haberden bazı pasajlar aşağıdadır. Çalışanlar AZAP çekiyor Atlas Global’de bin 500 kişi işsiz kaldı. Amsterdam, Düsseldorf, Paris, Erivan, Tahran, Lefkoşa, Erbil, Telaviv’de ofisleri kapandı. Kiralık iki uçaktan oluşan filosunu tasfiye etti. Piyasada yaklaşık 250 milyon liralık çeki bulunuyor. Yolculara yapılacak iade ödemeleri de 70 milyon liranın üzerinde. Personel borçları 40 milyon lirayı aşıyor. Bugüne kadar 8-9 havayolu şirketi batarken, izlenmeyen bir yol izlendi ve çalışanlar örgütlendi. İşten çıkarılanlarla birlikte 3 bin kadar çalışanın haklarını koruma mücadelesi vermek üzere “Atlaszedeler Adalet Platformu” (AZAP) kuruldu. ★★★ Garip bir iflas başvurusu. Bundan 3-4 ay önce havacılık Oscar’ı kabul edilen Skytrax’e başvurdu, oluk oluk para harcadı ve 4 yıldızı almayı başardı! Uçuşlar durduğu için derecesi açıklanamadı. AZAP “Atlas Global işvereninin, planlayarak, son ana kadar oynadığı rol ile de binlerce çalışanı mağdur ederek, kendisini en az zararla süreçten kurtardığını görüyoruz” iddiasını öne sürdü. Bakırköy 3. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde görülecek ilk duruşmada Ersoy’un da, çalışanların da, alacaklıların da izleyeceği yol ortaya çıkacak. Şirketten kaptanların, kabin memurlarının ve genel müdürlük çalışanlarının 4 ay  ile 1.5 ay arasında değişen sürelerde ücret alacakları içeride kaldı. Ersoy, bu süreçte en az 7-8 kez toplantı yaptığı  çalışanlarına “Hadi aslanlarım, uçacağız” gazı vermişti… (Sözcü/Serpil Yılmaz)  

Atlas Global Çalışanlarına İş İmkanı Yaratılmalı

Yaşanan süreç sonucunda yaklaşık 3000 kişi açıkta kaldı. İş bulanlar bulamayanlar hepsi havacılığa gönül vermiş kalifiye insanlar.

Başta Havayolu ve terminal işletmecileri olmak üzere bir çok havacılık kurumu bu tecrübeli arkadaşlarla kadrolarını güçlendirebilir.

 

Çalışanların süreci ile Sözcü gazetesinde yer alan haberden bazı pasajlar aşağıdadır.

Çalışanlar AZAP çekiyor

Atlas Global’de bin 500 kişi işsiz kaldı.

Amsterdam, Düsseldorf, Paris, Erivan, Tahran, Lefkoşa, Erbil, Telaviv’de ofisleri kapandı.

Kiralık iki uçaktan oluşan filosunu tasfiye etti. Piyasada yaklaşık 250 milyon liralık çeki bulunuyor.

Yolculara yapılacak iade ödemeleri de 70 milyon liranın üzerinde.

Personel borçları 40 milyon lirayı aşıyor.

Bugüne kadar 8-9 havayolu şirketi batarken, izlenmeyen bir yol izlendi ve çalışanlar örgütlendi.

İşten çıkarılanlarla birlikte 3 bin kadar çalışanın haklarını koruma mücadelesi vermek üzere “Atlaszedeler Adalet Platformu” (AZAP) kuruldu.

★★★

Garip bir iflas başvurusu.

Bundan 3-4 ay önce havacılık Oscar’ı kabul edilen Skytrax’e başvurdu, oluk oluk para harcadı ve 4 yıldızı almayı başardı! Uçuşlar durduğu için derecesi açıklanamadı.

AZAP “Atlas Global işvereninin, planlayarak, son ana kadar oynadığı rol ile de binlerce çalışanı mağdur ederek, kendisini en az zararla süreçten kurtardığını görüyoruz” iddiasını öne sürdü.

Bakırköy 3. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde görülecek ilk duruşmada Ersoy’un da, çalışanların da, alacaklıların da izleyeceği yol ortaya çıkacak.

Şirketten kaptanların, kabin memurlarının ve genel müdürlük çalışanlarının 4 ay  ile 1.5 ay arasında değişen sürelerde ücret alacakları içeride kaldı.

Ersoy, bu süreçte en az 7-8 kez toplantı yaptığı  çalışanlarına “Hadi aslanlarım, uçacağız” gazı vermişti…

(Sözcü/Serpil Yılmaz)

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2wDUWvn
via IFTTT