30 Ocak 2020 Perşembe

Turizm yatırımcılığının geleceği TIF 2020’de konuşuldu Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD), Türkiye turizmini yatırım ve finansman boyutunda bir üst noktaya taşımak için Turizm Yatırımları Forumu’nun (TIF) ikinci gününde yeni çağın yeni turizm ruhuna ve geleceğe odaklanıldı. Türkiye’nin turizm sektörü öncülerinden Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi desteğiyle gerçekleştirdiği “Tourism Investment Forum-TIF 2020” ikinci gününde de heyecanını ve enerjisini korudu. Turizm alanındaki farklı konular bağlamında gelecekte karşılaşılacak durumlar ve sürpriz fırsatlar, işletmeciler ve kanaat önderleri tarafından aktarıldı. İkinci günde, forumun bir işaret fişeği niteliği taşıdığına işaret edildi. Tüm oturumlara, geleceğin nasıl kurgulanacağı vurgusu hâkimdi. Günü özetleyecek konuşmasıyla TTYD Eski Başkanı Tavit Köletavitoğlu, kültür ve turizmin, coğrafya, tarih ve çağın ruhundan oluşan bir temele sahip olduğunu ve Türkiye’nin coğrafya ve tarihinin çok zengin olduğunu belirtti. Tarihte en fazla çiğnenmiş toprak olan Anadolu’nun, günümüzde turizmden en çok gelir elde eden 250 senelik bir ülke olan ABD’nin gerisinde kalmasının kabul edilemeyeceğinin altını çizdi. Yine üç faktör bağlamında, günümüz ruhunun değiştiğini ve ona ayak uydurulması gerektiği belirterek: turistlerin yerel halkların özgün yaşantısına dâhil olması, yerel farklılıkların öne çıkması, tekdüzelik yerine çeşitliliğin olması, doğa ve çevre bilincinin gelişmesi ve günümüze hızın damga vurması unsurlarının üzerinde durdu. Ayrıca, dünya turizmine yeni ve adlarını on yıl önce hiç duymadığımız ülkelerin katıldığı, eski paradigmaların artık değiştiği, klasik destinasyonlara düşük gelir gruplarının artık dâhil oldukları, hem yüksek hem de alt gelir gruplarının en çok talep ettiği unsurun hijyen olduğu, tatilin blok 2-3 hafta yerine yıla yayıldığı, ve her ne kadar plaj tatilinin yeri ayrı olsa da doğa, termal, macera vs turizmine talebin artışta olduğu bildirildi. Forumda, Turizmde Dönüşüm Senaryoları kapsamında ZAY Strateji Kurucu ve Başkanı Zafer Ali Yavan, turizmde dönüşümü gerektiren küresel dinamikleri aktardı. Resort yatırımlarının geleceği, TTYD Eski Başkanı Oktay Varlıer moderatörlüğünde, AKTOB Başkanı ve Concorde Yönetim Kurulu Üyesi Erkan Yağcı, Paloma Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Ece Tonbul, Limak Tourism Group CEO’su ve TTYD Yönetim Kurulu Üyesi ve Muhasıp Üye Kaan Kaşif Kavaloğlu ile Astaş İş Geliştirme Koordinatörü Matthew Warner tarafından tartışıldı. Ardından, HOFTEL Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Simon Allison moderatörlüğünde, SBK Holding Turizm Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Luca Bandecchi, DI Telegraph Kurucu ve Baş Yöneticisi Michael Johnston ile Paksoy Ortak Avukat ve İnşaat Hukuku Bölüm Lideri Zeynel Tunç yatırımcıların ne istediği üzerine konuştu. Pegasus Havayolları CEO’su Mehmet Nane ve TAV Havalimanları CEO’su Dr. M. Sami Şener, hava taşımacılığının geleceğinde dijitalleşmenin, IoT’nin (nesnelerin interneti) büyük bir yeri olduğunu, havacılıkta bu sayede sahi içi kazaların azaltıldığını, hala silo yönetiminin mevcut olduğunu ve bunun sürdürülebilirlikle uyumlanabilmesi için değişmesi gerektiğini bildirdi. Turizm rezidansları açısından trend ve geliştirme fırsatları Alkaş Yöneticisi ve JLL Türkiye Başkanı Avi Alkaş, Servotel Corporation İstanbul Kurucu Ortağı Ayla Heyfegil, Artaş Construction Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, Nef Yönetim Kurulu Başkanı Erden Timur ve Marriott International Bölge Kıdemli Geliştirme Direktörü Daniel Von Barloewen tarafından aktarıldı. Inside Counsels CEO’su Ceren Çerçiler, TURYİD Başkanı Kaya Demirer, Doğuş Hospitality Group CEO’su Eryiğit Umur ve Sunset Grill & Bar Kurucu ve Ortağı Barış Tansever, gastronomi alanında turizmin yeni yaratıcı ekonomisi ve yatırım fırsatlarını paylaştı. Turizm sektöründe risk yönetimi oturumu, Nart Yönetim Kurulu Başkanı Levent Nart, Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Güneş Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli ve Atradius Türkiye Ülke Müdürü Taner Işık ile gerçekleşti. Son oturumda ise TTYD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Naile Göçen Çukurova moderatörlüğünde, AEGE Consulting Ortağı Erkin Erimez, UNDP Temsilci Yardımcısı Seher Alacacı Arıner, Diversey Genel Müdür Yardımcısı (Afrika, ME ve Tükiye) Alp Aksoy, Anadolu Efes Türkiye Kurumsal İletişim ve İlişkiler Direktörü Selda Susal Saatçi ve TÜSİAD Girişimcilik ve Gençlik Yuvarlak Masa Başkan Yardımcısı İzel Levi Coşkun, geleceğe köprü olarak sürdürülebilirliği tartıştı.

Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği (TTYD), Türkiye turizmini yatırım ve finansman boyutunda bir üst noktaya taşımak için Turizm Yatırımları Forumu’nun (TIF) ikinci gününde yeni çağın yeni turizm ruhuna ve geleceğe odaklanıldı.

Türkiye’nin turizm sektörü öncülerinden Türkiye Turizm Yatırımcıları Derneği’nin (TTYD) T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi desteğiyle gerçekleştirdiği “Tourism Investment Forum-TIF 2020” ikinci gününde de heyecanını ve enerjisini korudu. Turizm alanındaki farklı konular bağlamında gelecekte karşılaşılacak durumlar ve sürpriz fırsatlar, işletmeciler ve kanaat önderleri tarafından aktarıldı.

İkinci günde, forumun bir işaret fişeği niteliği taşıdığına işaret edildi. Tüm oturumlara, geleceğin nasıl kurgulanacağı vurgusu hâkimdi. Günü özetleyecek konuşmasıyla TTYD Eski Başkanı Tavit Köletavitoğlu, kültür ve turizmin, coğrafya, tarih ve çağın ruhundan oluşan bir temele sahip olduğunu ve Türkiye’nin coğrafya ve tarihinin çok zengin olduğunu belirtti. Tarihte en fazla çiğnenmiş toprak olan Anadolu’nun, günümüzde turizmden en çok gelir elde eden 250 senelik bir ülke olan ABD’nin gerisinde kalmasının kabul edilemeyeceğinin altını çizdi. Yine üç faktör bağlamında, günümüz ruhunun değiştiğini ve ona ayak uydurulması gerektiği belirterek: turistlerin yerel halkların özgün yaşantısına dâhil olması, yerel farklılıkların öne çıkması, tekdüzelik yerine çeşitliliğin olması, doğa ve çevre bilincinin gelişmesi ve günümüze hızın damga vurması unsurlarının üzerinde durdu.

Ayrıca, dünya turizmine yeni ve adlarını on yıl önce hiç duymadığımız ülkelerin katıldığı, eski paradigmaların artık değiştiği, klasik destinasyonlara düşük gelir gruplarının artık dâhil oldukları, hem yüksek hem de alt gelir gruplarının en çok talep ettiği unsurun hijyen olduğu, tatilin blok 2-3 hafta yerine yıla yayıldığı, ve her ne kadar plaj tatilinin yeri ayrı olsa da doğa, termal, macera vs turizmine talebin artışta olduğu bildirildi.

Forumda, Turizmde Dönüşüm Senaryoları kapsamında ZAY Strateji Kurucu ve Başkanı Zafer Ali Yavan, turizmde dönüşümü gerektiren küresel dinamikleri aktardı. Resort yatırımlarının geleceği, TTYD Eski Başkanı Oktay Varlıer moderatörlüğünde, AKTOB Başkanı ve Concorde Yönetim Kurulu Üyesi Erkan Yağcı, Paloma Hotels Yönetim Kurulu Başkanı Ece Tonbul, Limak Tourism Group CEO’su ve TTYD Yönetim Kurulu Üyesi ve Muhasıp Üye Kaan Kaşif Kavaloğlu ile Astaş İş Geliştirme Koordinatörü Matthew Warner tarafından tartışıldı.

Ardından, HOFTEL Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Simon Allison moderatörlüğünde, SBK Holding Turizm Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Luca Bandecchi, DI Telegraph Kurucu ve Baş Yöneticisi Michael Johnston ile Paksoy Ortak Avukat ve İnşaat Hukuku Bölüm Lideri Zeynel Tunç yatırımcıların ne istediği üzerine konuştu.

Pegasus Havayolları CEO’su Mehmet Nane ve TAV Havalimanları CEO’su Dr. M. Sami Şener, hava taşımacılığının geleceğinde dijitalleşmenin, IoT’nin (nesnelerin interneti) büyük bir yeri olduğunu, havacılıkta bu sayede sahi içi kazaların azaltıldığını, hala silo yönetiminin mevcut olduğunu ve bunun sürdürülebilirlikle uyumlanabilmesi için değişmesi gerektiğini bildirdi.

Turizm rezidansları açısından trend ve geliştirme fırsatları Alkaş Yöneticisi ve JLL Türkiye Başkanı Avi Alkaş, Servotel Corporation İstanbul Kurucu Ortağı Ayla Heyfegil, Artaş Construction Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Çetinsaya, Nef Yönetim Kurulu Başkanı Erden Timur ve Marriott International Bölge Kıdemli Geliştirme Direktörü Daniel Von Barloewen tarafından aktarıldı.

Inside Counsels CEO’su Ceren Çerçiler, TURYİD Başkanı Kaya Demirer, Doğuş Hospitality Group CEO’su Eryiğit Umur ve Sunset Grill & Bar Kurucu ve Ortağı Barış Tansever, gastronomi alanında turizmin yeni yaratıcı ekonomisi ve yatırım fırsatlarını paylaştı.

Turizm sektöründe risk yönetimi oturumu, Nart Yönetim Kurulu Başkanı Levent Nart, Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Güneş Sigorta Genel Müdürü Atilla Benli ve Atradius Türkiye Ülke Müdürü Taner Işık ile gerçekleşti.

Son oturumda ise TTYD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Naile Göçen Çukurova moderatörlüğünde, AEGE Consulting Ortağı Erkin Erimez, UNDP Temsilci Yardımcısı Seher Alacacı Arıner, Diversey Genel Müdür Yardımcısı (Afrika, ME ve Tükiye) Alp Aksoy, Anadolu Efes Türkiye Kurumsal İletişim ve İlişkiler Direktörü Selda Susal Saatçi ve TÜSİAD Girişimcilik ve Gençlik Yuvarlak Masa Başkan Yardımcısı İzel Levi Coşkun, geleceğe köprü olarak sürdürülebilirliği tartıştı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2u32XZJ
via IFTTT

Turizm yatırımcılığının geleceği TIF 2020’de konuşuldu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2u32XZJ

Türk Hava Yolları Çin Kararı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3aWggf2

Türk Hava Yolları Çin Kararı Türk Hava Yolları (THY), Çin seferlerini azaltıyor. THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, Çin uçuşlarıyla ilgili Twitter’dan açıklama yaptı. Açıklamada şu ifadelere yer verildi: “Pekin, Guangzhou, Şangay ve Xian uçuşlarımızda bir süredir görülen belirgin talep düşüşü nedeniyle bahse konu noktalara 5 Şubat – 29 Şubat tarih aralığına planlı uçuşlarımızda frekans azaltımına gidilecektir. ÜCRETSİZ BİLET DEĞİŞİKLİĞİ HAKKI Ücretsiz bilet değişikliği, iade ve tarih/parkur değişiklik taleplerinizle ilgili olarak resmi site üzerinden, çağrı merkezlerimizden ya da yetkili Satış Ofislerimizden gerekli destek sağlanacaktır.” Yorumlar Twitterdan gelen yorumlar uçuşların durdurulması gerektiği yönünde.  Alınan önlemlerin yeterli olmayacağı, seferlerin azaltılması değil seferlerin belli bir süre durudurulması isteniyor. Yorumları Twitterdan takip edebilirsiniz. Değerli Yolcularımız, Pekin, Guangzhou, Şangay ve Xian uçuşlarımızda bir süredir görülen belirgin talep düşüşü nedeniyle bahse konu noktalara 5 Şubat – 29 Şubat tarih aralığına planlı uçuşlarımızda frekans azaltımına gidilecektir. — Yahya ÜSTÜN (@yhyustun) January 30, 2020

Türk Hava Yolları (THY), Çin seferlerini azaltıyor.

THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, Çin uçuşlarıyla ilgili Twitter’dan açıklama yaptı.

Açıklamada şu ifadelere yer verildi:

“Pekin, Guangzhou, Şangay ve Xian uçuşlarımızda bir süredir görülen belirgin talep düşüşü nedeniyle bahse konu noktalara 5 Şubat – 29 Şubat tarih aralığına planlı uçuşlarımızda frekans azaltımına gidilecektir.

ÜCRETSİZ BİLET DEĞİŞİKLİĞİ HAKKI

Ücretsiz bilet değişikliği, iade ve tarih/parkur değişiklik taleplerinizle ilgili olarak resmi site üzerinden, çağrı merkezlerimizden ya da yetkili Satış Ofislerimizden gerekli destek sağlanacaktır.”

Yorumlar

Twitterdan gelen yorumlar uçuşların durdurulması gerektiği yönünde.  Alınan önlemlerin yeterli olmayacağı, seferlerin azaltılması değil seferlerin belli bir süre durudurulması isteniyor.

Yorumları Twitterdan takip edebilirsiniz.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3aWggf2
via IFTTT

29 Ocak 2020 Çarşamba

Lufthansa Group Çin Uçuşlarını Durdurdu Çin uçuşlarını durduran havayolu şirketlerine Lufthansa Group da eklendi. Avrupa’nın en büyük havayolu şirketi, 9 Şubat’a kadar uçuşlarına ara verdiğini açıkladı. Lufthansa, Çin’e giden ve Çin’den gelen tüm uçuşlarını 9 Şubat’a kadar durdurduğunu, sadece Hong Kong uçuşlarına devam edeceğin açıkladı. Avrupa’nın en büyük havayolu şirketi olan Lufthansa’nın kardeş şirketleri Swiss ve Austrian Airlines da Çin uçuşlarını gerçekleştirmeyecek. Şirketten yapılan açıklamada sadece şu anda Çin’de bulunan mürettebat ve yolcuların alınması için Çin’e tek bir uçuş yapılacağı vurgulandı, Şirket, uçuşlarını durdurma kararını Lufthansa uçaklarından birinde koronavirüs şüphesi tespit edilmesi üzerine aldı. Frankfurt’tan kalkarak Nanjing’a inen Lufthansa uçağındaki yolculardan birinde Çinli yetkililer tarafından virüs riski tespit edildiği belirtildi. Çinli yolcunun öksürdüğü ve iki hafta önce de virüsün çıktığı Vuhan kentinde bulundugu ifade ediliyor. Lufthansa’dan önce başka havayolu şirketleri de Çin uçuşlarını durdurma kararı aldı. İngiliz havayolu şirketi British Airways, ABD’den American Airways, United Airlines, ayrıca Cathay Pacific, Lion Air, Air Seoel, Finair ve Air India da ya Çin’in tamamına ya da belli bölgelerine uçuşlarını durdurma kararı aldı.

Çin uçuşlarını durduran havayolu şirketlerine Lufthansa Group da eklendi. Avrupa’nın en büyük havayolu şirketi, 9 Şubat’a kadar uçuşlarına ara verdiğini açıkladı.

Lufthansa, Çin’e giden ve Çin’den gelen tüm uçuşlarını 9 Şubat’a kadar durdurduğunu, sadece Hong Kong uçuşlarına devam edeceğin açıkladı.

Avrupa’nın en büyük havayolu şirketi olan Lufthansa’nın kardeş şirketleri Swiss ve Austrian Airlines da Çin uçuşlarını gerçekleştirmeyecek.

Şirketten yapılan açıklamada sadece şu anda Çin’de bulunan mürettebat ve yolcuların alınması için Çin’e tek bir uçuş yapılacağı vurgulandı,

Şirket, uçuşlarını durdurma kararını Lufthansa uçaklarından birinde koronavirüs şüphesi tespit edilmesi üzerine aldı.

Frankfurt’tan kalkarak Nanjing’a inen Lufthansa uçağındaki yolculardan birinde Çinli yetkililer tarafından virüs riski tespit edildiği belirtildi.

Çinli yolcunun öksürdüğü ve iki hafta önce de virüsün çıktığı Vuhan kentinde bulundugu ifade ediliyor.

Lufthansa’dan önce başka havayolu şirketleri de Çin uçuşlarını durdurma kararı aldı. İngiliz havayolu şirketi British Airways, ABD’den American Airways, United Airlines, ayrıca Cathay Pacific, Lion Air, Air Seoel, Finair ve Air India da ya Çin’in tamamına ya da belli bölgelerine uçuşlarını durdurma kararı aldı.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/313ceND
via IFTTT

SunExpress’in yeni CEO’su Max Kownatzki oldu Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress’in yeni CEO’su Dr. Max Kownatzki oldu. SunExpress Yönetim Kurulu tarafından Eurowings CEO’su olarak atanan Jens Bischof’un yerine getirilen Kownatzki, 15 Nisan 2020 tarihi itibariyle yeni görevine başlayacak. Lufthansa Group Hub Havayolları Uçuş ağı ve Ortaklık Yönetiminden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak görev alan Max Kownatzki, Almanya ve Türkiye arasındaki en büyük tatil ve etnik seyahat havayollarından biri olan SunExpress’in yönetimini üstleniyor. Her yıl, 4200’den fazla çalışanı ile 10 milyon yolcuyu hayallerinin tatiline ve sevdiklerine kavuşturan SunExpress,  geçen yıl 84 uçağı ile şirket tarihinin en büyük filosunu işletti. Bu yıl havacılık ve turizmde 30. yılını kutlayan SunExpress’te yeni pozisyonuna başlayacak olan Max Kownatzki, şirketin Türkiye merkezi Antalya ve Almanya merkezi Frankfurt’ta görevini icra edecek. SunExpress Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, “Dr. Max Kownatzki’nin SunExpress CEO’su olarak görevine başlayacak olmasından dolayı çok mutluyuz. Mesleki tecrübesi ile kendini kanıtlamış bir profesyonel olarak Kownatzki’nin SunExpress’i büyüme yolculuğunda daha ileriye taşıyacağına ve Avrupa’nın rekabet ortamında güçlü bir marka olarak konumlandıracağına inanıyoruz,” dedi. SunExpress Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Thorsten Dirks ise, “SunExpress, yeni CEO’su ile tatil havayolu pazarında lider taşıyıcı olarak konumunu güçlendirmeye devam edecek,” dedi. Dr. Max Kownatzki Hakkında Max Kownatzki (47), kariyerine 2002 yılında New York ve Münih merkezli strateji danışmanlığı firması Oliver Wyman’da başladı. 2013 yılına kadar, kıdemli ortak olarak havayolu sektöründen müşterilere stratejik birleşmeler ve ticari operasyonlar konularında danışmanlık verdi. 2013 yılında Qantas Airways’in yan kuruluşu olan Avustralya Jetstar Group’a Strateji Başkanı olarak atandı. İki yıl sonra 2015 yılında Lufthansa’da Eurowings Avrupa Ticaret Müdürü olarak göreve başladı ve daha sonra Wings Project kapsamında şirketin kurulmasına ve geliştirilmesine öncülük etti. Daha sonra Eurowings’te İş Geliştirmeden sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı görevini üstlendi. 2017 yılından bu yana, Hub Havayolları Lufthansa, Swiss ve Avusturya Havayolları ağ planlaması ve stratejik birleşmelerinden sorumlu oldu. Max Kownatzki, İsviçre St. Gallen Üniversitesi ekonomi bölümünden mezun olmuş ardından doktorasını tamamlamıştır. Alman vatandaşlığının yanı sıra Amerikan vatandaşlığı da bulunmaktadır. Ticari pilotluk lisansına sahiptir.

Türk Hava Yolları ve Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress’in yeni CEO’su Dr. Max Kownatzki oldu. SunExpress Yönetim Kurulu tarafından Eurowings CEO’su olarak atanan Jens Bischof’un yerine getirilen Kownatzki, 15 Nisan 2020 tarihi itibariyle yeni görevine başlayacak.
Lufthansa Group Hub Havayolları Uçuş ağı ve Ortaklık Yönetiminden Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak görev alan Max Kownatzki, Almanya ve Türkiye arasındaki en büyük tatil ve etnik seyahat havayollarından biri olan SunExpress’in yönetimini üstleniyor.

Her yıl, 4200’den fazla çalışanı ile 10 milyon yolcuyu hayallerinin tatiline ve sevdiklerine kavuşturan SunExpress,  geçen yıl 84 uçağı ile şirket tarihinin en büyük filosunu işletti.

Bu yıl havacılık ve turizmde 30. yılını kutlayan SunExpress’te yeni pozisyonuna başlayacak olan Max Kownatzki, şirketin Türkiye merkezi Antalya ve Almanya merkezi Frankfurt’ta görevini icra edecek.

SunExpress Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı, “Dr. Max Kownatzki’nin SunExpress CEO’su olarak görevine başlayacak olmasından dolayı çok mutluyuz. Mesleki tecrübesi ile kendini kanıtlamış bir profesyonel olarak Kownatzki’nin SunExpress’i büyüme yolculuğunda daha ileriye taşıyacağına ve Avrupa’nın rekabet ortamında güçlü bir marka olarak konumlandıracağına inanıyoruz,” dedi.
SunExpress Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Thorsten Dirks ise, “SunExpress, yeni CEO’su ile tatil havayolu pazarında lider taşıyıcı olarak konumunu güçlendirmeye devam edecek,” dedi.
Dr. Max Kownatzki Hakkında
Max Kownatzki (47), kariyerine 2002 yılında New York ve Münih merkezli strateji danışmanlığı firması Oliver Wyman’da başladı. 2013 yılına kadar, kıdemli ortak olarak havayolu sektöründen müşterilere stratejik birleşmeler ve ticari operasyonlar konularında danışmanlık verdi.
2013 yılında Qantas Airways’in yan kuruluşu olan Avustralya Jetstar Group’a Strateji Başkanı olarak atandı. İki yıl sonra 2015 yılında Lufthansa’da Eurowings Avrupa Ticaret Müdürü olarak göreve başladı ve daha sonra Wings Project kapsamında şirketin kurulmasına ve geliştirilmesine öncülük etti.

Daha sonra Eurowings’te İş Geliştirmeden sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı görevini üstlendi. 2017 yılından bu yana, Hub Havayolları Lufthansa, Swiss ve Avusturya Havayolları ağ planlaması ve stratejik birleşmelerinden sorumlu oldu.

Max Kownatzki, İsviçre St. Gallen Üniversitesi ekonomi bölümünden mezun olmuş ardından doktorasını tamamlamıştır. Alman vatandaşlığının yanı sıra Amerikan vatandaşlığı da bulunmaktadır. Ticari pilotluk lisansına sahiptir.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/3aN8zId
via IFTTT

Boeing firması 23 yıl aradan sonra ilk kez zarar etti Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD) ve dünyanın en büyük uçak üreticilerinden Boeing firması 23 yıl aradan sonra ilk kez zarar etti. Euronews’te yer alan habere göre 2019 yılı raporlarını kamuoyuyla paylaşan şirket, 737 Max modelinin karıştığı iki ayrı uçak kazası sebebiyle bu modelin satışını durdurduğunu ve gelirinin sene içerisinde yüzde 37 düzeyine gerilediğini belirtti. Şirket 2019’un son çeyreğinde 1 milyar dolar, tüm sene içerisinde de toplamda 636 milyon dolar zarar ettiğini duyurdu. Boeing en son 1997 yılında zarar ettiğini açıklamıştı. Boeing firmasının geliştirdiği 737 Max uçaklarının uçuş kontrol sistemindeki üretim hataları sebebiyle Endonezya ve Etiyopya’da karıştığı kazalar sebebiyle toplamda 346 kişi hayatını kaybetti. Şirket bu kazalar sonrası havayollarının sipariş iptalleri nedeniyle 9.2 milyar dolar kaybettiğini açıkladı. Ödenen tazminatlarla birlikte bu rakamın 2019’da 18.6 milyar doları geçtiği, sene içerisindeki karın ise 17.91 milyar dolar olduğu ifade edildi. Wall Street uzmanları Boeing’in 2019’da 21.70 milyar dolar ciro elde edeceğini öngörmüş, ancak söz konusu kazalar sebebiyle şirket bu rakamın altında kalmıştı. Boeing’in dört farklı modelini ürettiği 737 Max, uçuş yasağı sebebiyle 2019 Mart ayından beri hangarlarda bekletiliyor.

Amerika Birleşik Devletleri’nin (ABD) ve dünyanın en büyük uçak üreticilerinden Boeing firması 23 yıl aradan sonra ilk kez zarar etti.

Euronews’te yer alan habere göre 2019 yılı raporlarını kamuoyuyla paylaşan şirket, 737 Max modelinin karıştığı iki ayrı uçak kazası sebebiyle bu modelin satışını durdurduğunu ve gelirinin sene içerisinde yüzde 37 düzeyine gerilediğini belirtti.

Şirket 2019’un son çeyreğinde 1 milyar dolar, tüm sene içerisinde de toplamda 636 milyon dolar zarar ettiğini duyurdu. Boeing en son 1997 yılında zarar ettiğini açıklamıştı.

Boeing firmasının geliştirdiği 737 Max uçaklarının uçuş kontrol sistemindeki üretim hataları sebebiyle Endonezya ve Etiyopya’da karıştığı kazalar sebebiyle toplamda 346 kişi hayatını kaybetti.

Şirket bu kazalar sonrası havayollarının sipariş iptalleri nedeniyle 9.2 milyar dolar kaybettiğini açıkladı. Ödenen tazminatlarla birlikte bu rakamın 2019’da 18.6 milyar doları geçtiği, sene içerisindeki karın ise 17.91 milyar dolar olduğu ifade edildi.

Wall Street uzmanları Boeing’in 2019’da 21.70 milyar dolar ciro elde edeceğini öngörmüş, ancak söz konusu kazalar sebebiyle şirket bu rakamın altında kalmıştı.

Boeing’in dört farklı modelini ürettiği 737 Max, uçuş yasağı sebebiyle 2019 Mart ayından beri hangarlarda bekletiliyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2vA99sN
via IFTTT