2 Ocak 2020 Perşembe

Ünlü iş adamının kaçışıyla ilgili gözaltılar var Ünlü iş adamının kaçışıyla ilgili gözaltılar var Ünlü iş adamının kaçışıyla ilgili bazı havalimanı çalışanları gözaltında!  Olayda epey belirsizlik mevcut. Bilinen bir kargo firmasının adı geçiyor o yanlış bir bilgi. MNG Jet adlı farklı bir şirket. Netleşmeden yorum yapmak istemiyoruz.   Japonya’da maddi usulsüzlük suçlamasıyla yakalanan ve ev hapsinde tutulan Nissan Motor Co. ve Renault’nun eski CEO’su Carlos Ghosn’un İstanbul aktarmalı Lübnan’a kaçmasıyla ilgili gözaltılar var. Dünyanın günlerdir konuştuğu Carlos Ghosn’un Japonya’dan Lübnan’a İstanbul aktarmalı kaçışıyla ilgili İstanbul polisi düğmeye bastı. ATATÜRK HAVALİMANI MERKEZLİ OPERASYON Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı’nın talimatı sonrası, Ghosn’un kaçışının İstanbul ayağıyla ilgili yedi şüpheli gözaltına alındı. MNG’NİN MÜDÜRÜ DE VAR Gözaltına alınanlar arasında yerhizmetleri personeli, pilot ve MNG Jet çalışanı var. NE OLMUŞTU? Eski Nissan Motor Co. ve Renault’un CEO’su Carlos Ghosn yargılandığı ve evinde gözetim altında tutulduğu Japonya’dan kaçarak vatandaşı olduğu Lübnan’a gitmişti. Brezilyalı iş insanı Ghosn’un özel jetle kaçırılırken İstanbul’un da “güzergâh” olarak kullanıldığı ortaya çıkmıştı. Tüm dünyanın dikkat kesildiği olayla ilgili süreç şöyle gelişti: * Otomobil dünyasının en önemli isimlerinden Renault-Nissan-Mitsubishi ortaklığının yönetim kurulu başkanı ve CEO’su Carlos Ghosn, geçen  yıl kasım ayında Tokyo savcılığı tarafından yürütülen soruşturma kapsamında tutuklandı. * Carlos Ghosn’un aldığı maaşı milyonlarca dolar daha düşük beyan edip vergi yasasını ihlal ettiği, yani Japonya’dan vergi kaçırdığı tespit edildi. * Bir süre cezaevinde kalan Carlos Ghosn, 13.8 milyon dolarlık kefaletle Japonya’nın başkenti Tokyo’da ev hapsine alındı. * Japon istihbaratının gözetimi altında nisan ayında çıkacağı mahkemenin gününü bekleyen Carlos Ghosn’a avukatları “Tutuklanacaksın” deyince harekete geçildi. * 13.8 milyon dolarlık kefaletini yakan Ghosn için kaçış planı hazırlandı. * 28 Aralık cumartesi günü bir grup, Ghosn’un evine “parti için gelen müzisyen” kimliğiyle girdi. * Evinde bir parti düzenliyormuş gibi davranan Ghosn saatler sonra müzisyenlerle birlikte “kontrbas taşıma çantasının” içinde evden çıkmayı başardı. * Ghosn, aynı günün gecesi 506 kilometre uzaklıkta bulunan Osaka kentine götürüldü. * 29 Aralık sabahı saat 11:10’da Ghosn, Osaka’dan bindiği özel bir jetle İstanbul’a getirildi. * Aynı gün İstanbul’da Atatürk Havalimanı’na inen Carlos Ghosn birkaç saat sonra ise aynı jetle ya da başka bir jetle Lübnan’ın başkenti Beyrut’a uçtu.

Ünlü iş adamının kaçışıyla ilgili gözaltılar var

Ünlü iş adamının kaçışıyla ilgili bazı havalimanı çalışanları gözaltında! 

Olayda epey belirsizlik mevcut. Bilinen bir kargo firmasının adı geçiyor o yanlış bir bilgi. MNG Jet adlı farklı bir şirket. Netleşmeden yorum yapmak istemiyoruz.

 

Japonya’da maddi usulsüzlük suçlamasıyla yakalanan ve ev hapsinde tutulan Nissan Motor Co. ve Renault’nun eski CEO’su Carlos Ghosn’un İstanbul aktarmalı Lübnan’a kaçmasıyla ilgili gözaltılar var.

Dünyanın günlerdir konuştuğu Carlos Ghosn’un Japonya’dan Lübnan’a İstanbul aktarmalı kaçışıyla ilgili İstanbul polisi düğmeye bastı.

ATATÜRK HAVALİMANI MERKEZLİ OPERASYON

Bakırköy Cumhuriyet Başsavcılığı’nın talimatı sonrası, Ghosn’un kaçışının İstanbul ayağıyla ilgili yedi şüpheli gözaltına alındı.

MNG’NİN MÜDÜRÜ DE VAR

Gözaltına alınanlar arasında yerhizmetleri personeli, pilot ve MNG Jet çalışanı var.

NE OLMUŞTU?

Eski Nissan Motor Co. ve Renault’un CEO’su Carlos Ghosn yargılandığı ve evinde gözetim altında tutulduğu Japonya’dan kaçarak vatandaşı olduğu Lübnan’a gitmişti.

Brezilyalı iş insanı Ghosn’un özel jetle kaçırılırken İstanbul’un da “güzergâh” olarak kullanıldığı ortaya çıkmıştı.

Tüm dünyanın dikkat kesildiği olayla ilgili süreç şöyle gelişti:

* Otomobil dünyasının en önemli isimlerinden Renault-Nissan-Mitsubishi ortaklığının yönetim kurulu başkanı ve CEO’su Carlos Ghosn, geçen  yıl kasım ayında Tokyo savcılığı tarafından yürütülen soruşturma kapsamında tutuklandı.

* Carlos Ghosn’un aldığı maaşı milyonlarca dolar daha düşük beyan edip vergi yasasını ihlal ettiği, yani Japonya’dan vergi kaçırdığı tespit edildi.

* Bir süre cezaevinde kalan Carlos Ghosn, 13.8 milyon dolarlık kefaletle Japonya’nın başkenti Tokyo’da ev hapsine alındı.

* Japon istihbaratının gözetimi altında nisan ayında çıkacağı mahkemenin gününü bekleyen Carlos Ghosn’a avukatları “Tutuklanacaksın” deyince harekete geçildi.

* 13.8 milyon dolarlık kefaletini yakan Ghosn için kaçış planı hazırlandı.

* 28 Aralık cumartesi günü bir grup, Ghosn’un evine “parti için gelen müzisyen” kimliğiyle girdi.

* Evinde bir parti düzenliyormuş gibi davranan Ghosn saatler sonra müzisyenlerle birlikte “kontrbas taşıma çantasının” içinde evden çıkmayı başardı.

* Ghosn, aynı günün gecesi 506 kilometre uzaklıkta bulunan Osaka kentine götürüldü.

* 29 Aralık sabahı saat 11:10’da Ghosn, Osaka’dan bindiği özel bir jetle İstanbul’a getirildi.

* Aynı gün İstanbul’da Atatürk Havalimanı’na inen Carlos Ghosn birkaç saat sonra ise aynı jetle ya da başka bir jetle Lübnan’ın başkenti Beyrut’a uçtu.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/37r0Mx8
via IFTTT

1 Ocak 2020 Çarşamba

İGA BASIN AÇIKLAMASI İstanbul’u olumsuz etkileyen hava koşulları nedeniyle İstanbul Havalimanı’nda uçuşların yapılamadığına dair bazı medya kuruluşlarında ve sosyal medya organlarında yayılan haberler üzerine açıklama yapma gereği duyulmuştur. Özellikle belirtmek isteriz ki; havacılığın en önemli kuralı uçuş, can ve mal güvenliğinin sağlanmasıdır. Bu bilinçle çalışmalarını sürdüren İstanbul Havalimanı, İstanbul’u etkileyen olumsuz hava koşulları sonrası yolcuların bu durumdan etkilenmemesi adına çalışmalarını sürdürmektedir. İstanbul’da 2 gündür tüm ulaşım ağlarını olumsuz etkileyen hava şartları nedeni ile havalimanlarından gerçekleşen uçuşlarda da gecikmeler yaşanmıştır. 30.12.2019 (dün) İstanbul Havalimanı’nda gerçekleşen operasyonda rüzgar sebebi ile 13 pas geçme yaşanmıştır. Bu yılın Nisan – Aralık dönemi ile geçen yılın aynı döneminde İstanbul Havalimanı ve Atatürk Havalimanı karşılaştırıldığında; İstanbul Havalimanı’nda 620 uçak pisti pas geçerken, bu rakam Atatürk Havalimanı’nda geçen yıl 1.016 olarak gerçekleşmiştir. Tüm bu yıl ortalamaları da gösteriyor ki; uçakların pisti pas geçme oranında İstanbul Havalimanı, Atatürk Havalimanı’nın geçen yılki pas geçme sayısının yaklaşık olarak yarısı seviyesindedir. Havacılıkta pas geçme ve divert, emniyetli bir uçuşun önemli aşaması olup pilotların uçuş güvenliği için uygun gördüğü prosedürlerdir. İstanbul’u etkileyen olumsuz hava koşullarına rağmen İstanbul Havalimanı’nda, operasyon kesintisiz olarak devam etmekte ve herhangi bir sefer iptali bulunmamaktadır.

İstanbul’u olumsuz etkileyen hava koşulları nedeniyle İstanbul Havalimanı’nda uçuşların yapılamadığına dair bazı medya kuruluşlarında ve sosyal medya organlarında yayılan haberler üzerine açıklama yapma gereği duyulmuştur.

Özellikle belirtmek isteriz ki; havacılığın en önemli kuralı uçuş, can ve mal güvenliğinin sağlanmasıdır. Bu bilinçle çalışmalarını sürdüren İstanbul Havalimanı, İstanbul’u etkileyen olumsuz hava koşulları sonrası yolcuların bu durumdan etkilenmemesi adına çalışmalarını sürdürmektedir.

İstanbul’da 2 gündür tüm ulaşım ağlarını olumsuz etkileyen hava şartları nedeni ile havalimanlarından gerçekleşen uçuşlarda da gecikmeler yaşanmıştır.

30.12.2019 (dün) İstanbul Havalimanı’nda gerçekleşen operasyonda rüzgar sebebi ile 13 pas geçme yaşanmıştır. Bu yılın Nisan – Aralık dönemi ile geçen yılın aynı döneminde İstanbul Havalimanı ve Atatürk Havalimanı karşılaştırıldığında; İstanbul Havalimanı’nda 620 uçak pisti pas geçerken, bu rakam Atatürk Havalimanı’nda geçen yıl 1.016 olarak gerçekleşmiştir. Tüm bu yıl ortalamaları da gösteriyor ki; uçakların pisti pas geçme oranında İstanbul Havalimanı, Atatürk Havalimanı’nın geçen yılki pas geçme sayısının yaklaşık olarak yarısı seviyesindedir.

Havacılıkta pas geçme ve divert, emniyetli bir uçuşun önemli aşaması olup pilotların uçuş güvenliği için uygun gördüğü prosedürlerdir.

İstanbul’u etkileyen olumsuz hava koşullarına rağmen İstanbul Havalimanı’nda, operasyon kesintisiz olarak devam etmekte ve herhangi bir sefer iptali bulunmamaktadır.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2u8Y0y9
via IFTTT

İGA BASIN AÇIKLAMASI


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2u8Y0y9

Türk Hava Yolları 2019 yılının son gününde tatsız bir kaza yaşadı Türk Hava Yolları 2019 yılının son gününde tatsız bir kaza yaşadı THY Türk Hava Yolları’nın Airbus A330-300, TC-LOL tecilli TK-627 (30 Aralık akşamı )  İstanbul – Port Harcourt (Nijerya) uçuşunu gerçekleştiren uçak, Port Harcourt’a 03: 00’da indiğinde lastikleri zarar gördü. THY uçağı pist dışına inmişti. Nijerya’nın NCAA olayı ciddi bir olayın meydana geldiğini doğruladı, Nijerya’nın Kaza Soruşturma Kurulu araştıracak. Kaynaklar, kaptanın pist kenar ışıklarını merkez hat ışıkları ile karıştırdığını ve pistin dışına indiğini iddia ediyor. THY yolcuları başka bir uçakla nakletti. Metars: DNPO 310400Z 00000KT 4000 Hz MGK 21/20 Q1009 NOSIG = DNPO 310300Z 00000KT 5000 Hz MGK 21/21 Q1009 NOSIG = DNPO 310200Z 00000KT 5000 Hz MGK 24/23 Q1009 NOSIG = DNPO 310100Z 00000KT 5000 Hz MGK 24/23 Q1009 NOSIG = DNPO 302300Z 00000KT HZ NSC 24/21 Q1009 NOSIG =  

Türk Hava Yolları 2019 yılının son gününde tatsız bir kaza yaşadı

THY Türk Hava Yolları’nın Airbus A330-300, TC-LOL tecilli TK-627 (30 Aralık akşamı )  İstanbul – Port Harcourt (Nijerya) uçuşunu gerçekleştiren uçak, Port Harcourt’a 03: 00’da indiğinde lastikleri zarar gördü.

THY uçağı pist dışına inmişti.

Nijerya’nın NCAA olayı ciddi bir olayın meydana geldiğini doğruladı, Nijerya’nın Kaza Soruşturma Kurulu araştıracak.

Kaynaklar, kaptanın pist kenar ışıklarını merkez hat ışıkları ile karıştırdığını ve pistin dışına indiğini iddia ediyor.

THY yolcuları başka bir uçakla nakletti.

Metars:
DNPO 310400Z 00000KT 4000 Hz MGK 21/20 Q1009 NOSIG =
DNPO 310300Z 00000KT 5000 Hz MGK 21/21 Q1009 NOSIG =
DNPO 310200Z 00000KT 5000 Hz MGK 24/23 Q1009 NOSIG =
DNPO 310100Z 00000KT 5000 Hz MGK 24/23 Q1009 NOSIG =
DNPO 302300Z 00000KT HZ NSC 24/21 Q1009 NOSIG =

 

ResimResimResimResim



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2SLXSyW
via IFTTT

Türk Hava Yolları 2019 yılının son gününde tatsız bir kaza yaşadı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2SLXSyW

Atlasglobal’e nefes aldıracak kredi


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ZGmtGV

ANTALYA İSTANBUL’U GEÇTİ!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ZI2gjP