27 Aralık 2019 Cuma

Kayseri Havalimanı Sezonu Açtı Havaş, Ural Havayolları ve Ukrayna Havayolları’nın Kayseri’ye gerçekleştireceği seferlerin yer hizmetlerini üstlendi. Kış sezonu boyunca her cuma gerçekleştirilmesi planlanan seferlerin ilkinde kabin ekibi ve yolcular, Havaş yetkilileri tarafından çiçeklerle karşılandı   Havaş undertook ground handling operations of Ural Airlines and Ukraine International Airlines in Kayseri. Flights will be launched in every friday during the winter season. The cabin crew and passengers were welcomed with flowers by Havaş officials for the first flight. #havaş pic.twitter.com/hEF0TWrBph — AirportIST (@AirportIST) December 27, 2019    

Havaş, Ural Havayolları ve Ukrayna Havayolları’nın Kayseri’ye gerçekleştireceği seferlerin yer hizmetlerini üstlendi. Kış sezonu boyunca her cuma gerçekleştirilmesi planlanan seferlerin ilkinde kabin ekibi ve yolcular, Havaş yetkilileri tarafından çiçeklerle karşılandı

 

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2F3erOB
via IFTTT

Kayseri Havalimanı Sezonu Açtı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2F3erOB

Bağdat’tan Minsk’e giden uçak Rostov’a acil iniş yapıyor!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/367pFxO

Bağdat’tan Minsk’e giden uçak Rostov’a acil iniş yapıyor! Acil servislerden gelen haberlere göre Bağdat’tan Minsk’e giden uçak autopilot sorunu yaşıyor, Irak Hava Yolları’nın Bağdat’tan Minsk’e giden A321-231 tipi uçağı, otopilot arızası nedeniyle güney Rusya’daki Rostov-on-Don Platov Havalimanı’na acil bir iniş yapacak, Güncelleme “Uçak güvenli bir şekilde saat 11.18’de Moskova Saati’ne göre başarılı bir iniş gerçekleştirdi”

Acil servislerden gelen haberlere göre Bağdat’tan Minsk’e giden uçak autopilot sorunu yaşıyor,

Irak Hava Yolları’nın Bağdat’tan Minsk’e giden A321-231 tipi uçağı, otopilot arızası nedeniyle güney Rusya’daki Rostov-on-Don Platov Havalimanı’na acil bir iniş yapacak,

Güncelleme

“Uçak güvenli bir şekilde saat 11.18’de Moskova Saati’ne göre başarılı bir iniş gerçekleştirdi”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/367pFxO
via IFTTT

26 Aralık 2019 Perşembe

1975’ten Beri Sırrı Çözülemeyen, 42 Kişinin Öldüğü THY Marmara Denizi Uçak Kazası BekAir‘e ait Z92100 sefer sayılı Almati-Nur Sultan seferini yapmakta olan Fokker 100 tipi, UPF1007 tescilli uçak kalkıştan kısa süre sonra irtifa kaybederek 2 katlı bir binanın üzerine düştü Uçakta 95 yolcu ve 5 mürettebat yer alıyordu Bu kaza akıllara 30 Ocak 1975’te Marmara Denizine düşen THY uçağını akıllara getirdi 30 Ocak 1975’te, THY’nin 345 sefer sayılı uçuşunu gerçekleştiren Fokker F28-1000 Fellowship uçağının İzmir’den başladığı yolculuğu, İstanbul Atatürk Havalimanı’na varamadan Marmara Denizi’nin serin sularında son buldu. Bu kazanın ayrıntılarına bakıyoruz. 30 ocak 75 tarihinde, Türk Hava Yolları’na ait F-28-1000 Fokker fellowship tipi Bursa uçağı, İzmir’den havalanıp normal bir şekilde İstanbul’a kadar geliyor. Marmara denizi (Florya) üzerinden alçalarak son yaklaşmasını yapıyor. Teker koymaya çok az bir süre ve mesafe kala havaalanında elektrikler kesiliyor, dizel jenaratörlerin devreye girmesi 10 saniye sürüyor. O sırada uçak pisti göremiyor, pilot pisti kaçırdığını, marmara denizi üzerinden tekrar dönüp iniş yapacağını söylüyor. Bu noktada uçağın hareketi gece olmasına rağmen tamamen VFR, yani aletsiz, sadece görerek. Uçak kısa bir süre sonra radar ekranından kayboluyor, bilinmeyen bir sebepten ötürü marmara denizine çakılıyor. Kazada resmi kayıtlara göre 41, gayri resmi kaynaklara göre 42 kişi var. Yolcu listesinde olmayan bu gayri resmi kişi hostes Leyla Önal’ın bir yaşındaki kızı Elif Önal. Neticede yolcu ve mürettebattan kurtulan olmuyor. Ölenler arasında Seyyal Taner’in kız kardeşi hostes Serap Özşahin ve Fatih Terim’in kayınpederi Kamuran Aksu da bulunuyor. . Uçak enkazı, ölüleriyle birlikte bugün hala Florya deniz köşkü’nün 3 mil açığında, 75 metre derinliğinde tüm matemiyle yatmaktadır. 42 beden arasından sadece birkaçına ulaşılmıştır, onlar da Yalova gibi yerlerde kıyıya vuran cesetlerdir. Bunun dışında enkaz kurtarmaya dair en ufak bir girişim olmamıştır. Hatta kaza nedeni bile araştırılmamış, kazanın kara kutusuna ulaşılmak istenmemiştir. 42 yıl aradan sonra uçak düştüğü gibi orada durmaktadır, enkaza halen dalış yapılması yasaktır. Fakat Florya-Avcılar arasındaki bütün balıkçılar bu enkazın yerini bilir, çünkü sürekli ağlarına uçak parçaları takılmaktadır. En son geçtiğimiz yıllarda 200 kiloluk şu parça balıkçılar tarafından çıkarılmıştır. Peki kazanın sebebinin araştırılmamasının, enkazın çıkarılmamasının sebebi nedir? Bilderberg’in fikir babası ve kurucusu, Hollanda prensi, Hollandalı Fokker uçak firmasının sahibi prens Bernard Türkiye’ye 5 adet Fokker-28 tipi uçak satar. F-28’lerin ilki kısa bir süre içinde 24 ocak 1974 İzmir uçak kazasında düşer. 30 ocak tarihinde Türkiye sınırları içinde ikinci F-28 düşünce olayın üstüne gidilmez, sadece uçakların lanetli olduğu ilan edilir. Zaten 4 yıl sonra 23 aralık 1979 Ankara uçak kazasında üçüncü F-28 de düşecektir. 1979’dan sonra düşmemiş olan 2 adet uçak seferden kaldırılıp yurtdışına satılır. Kısa bir süre sonra bu iki F-28’de düşecektir. Çoğu araştırmacı Türkiye’ye sus payı ödendiğine inanıyor. Zaten bu kazadan 2 ay gibi bir süre sonra çeşme’de Türkiye’nin ikinci Bilderberg toplantısı düzenlenmiştir. Süleyman Demirel o toplantının katılımcı listesinde adı olmasına rağmen toplantıya katılmadığını iddia etmektedir. Şu an bu kazanın adliyedeki dosyası kayıptır ve THY hiç bir yolcu yakınına tazminat ödememiştir. Kaynak: Al Jazeera Turk

BekAir‘e ait Z92100 sefer sayılı Almati-Nur Sultan seferini yapmakta olan Fokker 100 tipi, UPF1007 tescilli uçak kalkıştan kısa süre sonra irtifa kaybederek 2 katlı bir binanın üzerine düştü Uçakta 95 yolcu ve 5 mürettebat yer alıyordu

Bu kaza akıllara 30 Ocak 1975’te Marmara Denizine düşen THY uçağını akıllara getirdi

30 Ocak 1975’te, THY’nin 345 sefer sayılı uçuşunu gerçekleştiren Fokker F28-1000 Fellowship uçağının İzmir’den başladığı yolculuğu, İstanbul Atatürk Havalimanı’na varamadan Marmara Denizi’nin serin sularında son buldu. Bu kazanın ayrıntılarına bakıyoruz.

30 ocak 75 tarihinde, Türk Hava Yolları’na ait F-28-1000 Fokker fellowship tipi Bursa uçağı, İzmir’den havalanıp normal bir şekilde İstanbul’a kadar geliyor. Marmara denizi (Florya) üzerinden alçalarak son yaklaşmasını yapıyor. Teker koymaya çok az bir süre ve mesafe kala havaalanında elektrikler kesiliyor, dizel jenaratörlerin devreye girmesi 10 saniye sürüyor. O sırada uçak pisti göremiyor, pilot pisti kaçırdığını, marmara denizi üzerinden tekrar dönüp iniş yapacağını söylüyor. Bu noktada uçağın hareketi gece olmasına rağmen tamamen VFR, yani aletsiz, sadece görerek.

Uçak kısa bir süre sonra radar ekranından kayboluyor, bilinmeyen bir sebepten ötürü marmara denizine çakılıyor. Kazada resmi kayıtlara göre 41, gayri resmi kaynaklara göre 42 kişi var. Yolcu listesinde olmayan bu gayri resmi kişi hostes Leyla Önal’ın bir yaşındaki kızı Elif Önal. Neticede yolcu ve mürettebattan kurtulan olmuyor. Ölenler arasında Seyyal Taner’in kız kardeşi hostes Serap Özşahin ve Fatih Terim’in kayınpederi Kamuran Aksu da bulunuyor.

.

Uçak enkazı, ölüleriyle birlikte bugün hala Florya deniz köşkü’nün 3 mil açığında, 75 metre derinliğinde tüm matemiyle yatmaktadır. 42 beden arasından sadece birkaçına ulaşılmıştır, onlar da Yalova gibi yerlerde kıyıya vuran cesetlerdir. Bunun dışında enkaz kurtarmaya dair en ufak bir girişim olmamıştır. Hatta kaza nedeni bile araştırılmamış, kazanın kara kutusuna ulaşılmak istenmemiştir. 42 yıl aradan sonra uçak düştüğü gibi orada durmaktadır, enkaza halen dalış yapılması yasaktır. Fakat Florya-Avcılar arasındaki bütün balıkçılar bu enkazın yerini bilir, çünkü sürekli ağlarına uçak parçaları takılmaktadır. En son geçtiğimiz yıllarda 200 kiloluk şu parça balıkçılar tarafından çıkarılmıştır.

Peki kazanın sebebinin araştırılmamasının, enkazın çıkarılmamasının sebebi nedir?

Bilderberg’in fikir babası ve kurucusu, Hollanda prensi, Hollandalı Fokker uçak firmasının sahibi prens Bernard Türkiye’ye 5 adet Fokker-28 tipi uçak satar. F-28’lerin ilki kısa bir süre içinde 24 ocak 1974 İzmir uçak kazasında düşer. 30 ocak tarihinde Türkiye sınırları içinde ikinci F-28 düşünce olayın üstüne gidilmez, sadece uçakların lanetli olduğu ilan edilir. Zaten 4 yıl sonra 23 aralık 1979 Ankara uçak kazasında üçüncü F-28 de düşecektir. 1979’dan sonra düşmemiş olan 2 adet uçak seferden kaldırılıp yurtdışına satılır. Kısa bir süre sonra bu iki F-28’de düşecektir. Çoğu araştırmacı Türkiye’ye sus payı ödendiğine inanıyor. Zaten bu kazadan 2 ay gibi bir süre sonra çeşme’de Türkiye’nin ikinci Bilderberg toplantısı düzenlenmiştir. Süleyman Demirel o toplantının katılımcı listesinde adı olmasına rağmen toplantıya katılmadığını iddia etmektedir.

Şu an bu kazanın adliyedeki dosyası kayıptır ve THY hiç bir yolcu yakınına tazminat ödememiştir.

Kaynak: Al Jazeera Turk



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35YDfU4
via IFTTT

1975’ten Beri Sırrı Çözülemeyen, 42 Kişinin Öldüğü THY Marmara Denizi Uçak Kazası


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/35YDfU4

Kazakistan’da Uçak Düştü Kazakistan merkezli bir havayolu olan Bek Air tarafından gerçekleştirilen iç hat uçuşunun Almatı’dan Nur-Sultan’a 95 yolcu ve 5 mürettebat taşıyan Fokker 100 düştü. Cuma sabahı Kazakistan’ın Almatı şehrine yaklaştıktan kısa bir süre sonra düşen uçakta ölü sayısının en az 7 olduğu bildirildi.   At least seven people have died after a Fokker 100 carrying 95 passengers and five crew members crashed shortly after takeoff near the city of Almaty in Kazakhstan on Friday morning. pic.twitter.com/LQ6gucbpbP — air plus news (english) (@airplusnews_EN) December 27, 2019        

Kazakistan merkezli bir havayolu olan Bek Air tarafından gerçekleştirilen iç hat uçuşunun Almatı’dan Nur-Sultan’a
95 yolcu ve 5 mürettebat taşıyan Fokker 100 düştü. Cuma sabahı Kazakistan’ın Almatı şehrine yaklaştıktan kısa bir süre sonra düşen uçakta ölü sayısının en az 7 olduğu bildirildi.

 

 

 

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2PZ3YtP
via IFTTT