11 Aralık 2019 Çarşamba

TÜRK HAVA YOLLARI FİNAL ETABINA YÜKSELDİ! Türk Hava Yolları Spor Kulübü, Axa Sigorta Kupa Voley birinci etap ikinci karşılaşmasında Beşiktaş’ı 3-1 mağlup ederek, adını final etabına yazdırdı.   AXA Sigorta Kupa Voley birinci etap birinci maçında Beşiktaş’ı 3-0 mağlup eden Türk Hava Yolları, ikinci maçta da rakibini 18-25, 25-17, 25-11 ve 27-25’lik set skorlarıyla 3-1 mağlup ederek adını final etabına yazdırdı.   Türk Hava Yolları’nın final etabındaki rakibi VVSL’ndeki Eczacıbaşı Vitra-Vakıfbank karşılaşmasından sonra belli olacak.

Türk Hava Yolları Spor Kulübü, Axa Sigorta Kupa Voley birinci etap ikinci karşılaşmasında Beşiktaş’ı 3-1 mağlup ederek, adını final etabına yazdırdı.

 

AXA Sigorta Kupa Voley birinci etap birinci maçında Beşiktaş’ı 3-0 mağlup eden Türk Hava Yolları, ikinci maçta da rakibini 18-25, 25-17, 25-11 ve 27-25’lik set skorlarıyla 3-1 mağlup ederek adını final etabına yazdırdı.

 

Türk Hava Yolları’nın final etabındaki rakibi VVSL’ndeki Eczacıbaşı Vitra-Vakıfbank karşılaşmasından sonra belli olacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2E9zNK4
via IFTTT

Havalimanlarında 2020 otopark ücretleri belli oldu Havalimanlarının 2020 yılında uygulanacak olan yeni otopark ücret tarifeleri belirlendi. Yeni tarifeler Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından ihale edilen Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) Projeleri kapsamında Havalimanı-Terminal İşletmecileri tarafından işletilen tüm havalimanlarındaki otoparklarda uygulanacak. İstanbul Havalimanı’nda otomobiller için kapalı otoparkın bir saatlik fiyatı 23 TL olurken Gazipaşa Alanya ve Zonguldak Çaycuma Havalimanlarında ise 1 saatlik otopark ücreti 7 TL oldu. HAVALİMANLARININ OTOPARKLARI TERCİH EDİLMİYOR Türkiye’nin ve Avrupa’nın en büyük havalimanı olan İstanbul Havalimanı’nda otomobillerin bir saat için kapalı otopark ücreti 21 liradan 23 liraya açık otopark ücreti ise 16 liradan 18 liraya çıktı.Kapalı otoparkın otomobiller için bir günlük ücreti 69 TL olurken, açık otoparkın ise 49 TL olarak belirlendi. Otomobiller için İstanbul Havalimanı’nda kapalı otoparkın bir aylık abonman fiyatı ise 488 TL oldu. 2020 yılı Ocak ayı itibariyle Ankara Esenboğa Havalimanı’ndaki otopark ücretleri bir saat için 17 TL iken, aylık abonmanlık ücreti 383 TL olarak belirlendi. Özellikle İstanbul Havalimanı’nda kapalı ve açık otoparklar ücretleri nedeniyle tercih edilmediği için boş kalıyor. YOLCU KARŞILAMAYA GELENLER YOL KENARLARINDA UZUN KUYRUKLAR OLUŞTURUYOR Havalimanlarında otoparklara park ücretleri ödemek istemeyen yolcu yakınları havalimanı girişlerinde yol kenarlarında uzun kuyruklar oluşturuyor. İstanbul Havalimanı girişinde yakınının çıkışını bekleyen Remzi Çeliktepe, ”Otoparka fazla para vermemek için yaklaşık yarım saattir girişte bekliyorum, ilk 1 saat ücretsiz olsa çok daha iyi olur” dedi. EDS KAMERALARI YERLEŞTİRİLDİ Havalimanı giriş ve çıkışlarını bekleyen yolcu yakınlarının oluşturduğu trafik yoğunluğunu engellemek amacıyla direklere ise Elektronik Denetim Sistemi (EDS) kameraları yerleştirildi. Karşılayacağı yolcusunun uçak iniş saatini havalimanı girişindeki emniyet şeridinde bekleyen araçlara Elektronik Denetim Sistemi (EDS) ile ceza geliyor. Trafik cezalarına ve uyarılara rağmen havalimanı girişlerindeki kuyruk uzamaya devam ediyor. HAVALİMANLARINA YAKIN OTOPARKLAR TERCİH EDİLİYOR Ücretler nedeniyle İstanbul’da bulunan havalimanlarının yakınına konumlanan otoparklar uygun fiyatları ile yolcuların ilgisini çekiyor. 24 saati 10 TL olarak hizmet veren otoparklarda ayrıca havalimanlarına 24 saat ücretsiz servis imkanı bulunuyor. Bu özel otoparklar 24 saat güvenlik kamerası ile takip edilmesi de tercih edilmelerini sağlıyor. HAVALİMANLARINDA BAGAJ TAŞIMA GÖREVLİLERİNİN TARİFELERİ DE BELLİ OLDU Öte yandan havalimanlarında porter olarak adlandırılan bagaj taşıma görevlilerinin 2020 yılı ücret tarifeleri de belli oldu. İstanbul Havalimanı’nda el bagajları için adeti 11 TL, valiz için adeti 17 TL, kargo bagaj ücreti ise adeti 34 TL olarak belirlendi. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) ile Havalimanı-Terminal İşletmecileri arasında düzenlenen Kira-Uygulama-İmtiyaz sözleşmeleri ve eklerinde Bagaj Taşıma Gelirleri adı altında gelir kalemi olmayan İstanbul, Antalya, Adnan Menderes, Muğla Dalaman, Milas Bodrum Havalimanı Terminalleri’nde elde edilen bagaj taşıma gelirlerinin yarısı DHMİ’ye ödenecek. OTOPARKLARDAN ÜCRETSİZ YARARLANANLAR Bazı devlet kuruluşları, kordiplomatik plakalı araçlar azami 1 saat süre için otopark parası ödemezken, Engelli ve gaziler de belgelerini ibraz etmeleri kaydıyla kullandığı ya da bulunduğu araçlara (her defasında azami 15 güne kadar),şehit ailelerinin 1. dereceden yakınlarının özel araçlarına (her defasında azami 15 güne kadar), DHMİ personelinin kullandığı özel araçlara havalimanındaki otoparklar ücretsiz olacak.(cumhuriyet)

Havalimanlarının 2020 yılında uygulanacak olan yeni otopark ücret tarifeleri belirlendi. Yeni tarifeler Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) tarafından ihale edilen Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) Projeleri kapsamında Havalimanı-Terminal İşletmecileri tarafından işletilen tüm havalimanlarındaki otoparklarda uygulanacak. İstanbul Havalimanı’nda otomobiller için kapalı otoparkın bir saatlik fiyatı 23 TL olurken Gazipaşa Alanya ve Zonguldak Çaycuma Havalimanlarında ise 1 saatlik otopark ücreti 7 TL oldu.

HAVALİMANLARININ OTOPARKLARI TERCİH EDİLMİYOR

Türkiye’nin ve Avrupa’nın en büyük havalimanı olan İstanbul Havalimanı’nda otomobillerin bir saat için kapalı otopark ücreti 21 liradan 23 liraya açık otopark ücreti ise 16 liradan 18 liraya çıktı.Kapalı otoparkın otomobiller için bir günlük ücreti 69 TL olurken, açık otoparkın ise 49 TL olarak belirlendi. Otomobiller için İstanbul Havalimanı’nda kapalı otoparkın bir aylık abonman fiyatı ise 488 TL oldu. 2020 yılı Ocak ayı itibariyle Ankara Esenboğa Havalimanı’ndaki otopark ücretleri bir saat için 17 TL iken, aylık abonmanlık ücreti 383 TL olarak belirlendi. Özellikle İstanbul Havalimanı’nda kapalı ve açık otoparklar ücretleri nedeniyle tercih edilmediği için boş kalıyor.

YOLCU KARŞILAMAYA GELENLER YOL KENARLARINDA UZUN KUYRUKLAR OLUŞTURUYOR

Havalimanlarında otoparklara park ücretleri ödemek istemeyen yolcu yakınları havalimanı girişlerinde yol kenarlarında uzun kuyruklar oluşturuyor. İstanbul Havalimanı girişinde yakınının çıkışını bekleyen Remzi Çeliktepe, ”Otoparka fazla para vermemek için yaklaşık yarım saattir girişte bekliyorum, ilk 1 saat ücretsiz olsa çok daha iyi olur” dedi.

EDS KAMERALARI YERLEŞTİRİLDİ

Havalimanı giriş ve çıkışlarını bekleyen yolcu yakınlarının oluşturduğu trafik yoğunluğunu engellemek amacıyla direklere ise Elektronik Denetim Sistemi (EDS) kameraları yerleştirildi. Karşılayacağı yolcusunun uçak iniş saatini havalimanı girişindeki emniyet şeridinde bekleyen araçlara Elektronik Denetim Sistemi (EDS) ile ceza geliyor. Trafik cezalarına ve uyarılara rağmen havalimanı girişlerindeki kuyruk uzamaya devam ediyor.

HAVALİMANLARINA YAKIN OTOPARKLAR TERCİH EDİLİYOR

Ücretler nedeniyle İstanbul’da bulunan havalimanlarının yakınına konumlanan otoparklar uygun fiyatları ile yolcuların ilgisini çekiyor. 24 saati 10 TL olarak hizmet veren otoparklarda ayrıca havalimanlarına 24 saat ücretsiz servis imkanı bulunuyor. Bu özel otoparklar 24 saat güvenlik kamerası ile takip edilmesi de tercih edilmelerini sağlıyor.

HAVALİMANLARINDA BAGAJ TAŞIMA GÖREVLİLERİNİN TARİFELERİ DE BELLİ OLDU

Öte yandan havalimanlarında porter olarak adlandırılan bagaj taşıma görevlilerinin 2020 yılı ücret tarifeleri de belli oldu. İstanbul Havalimanı’nda el bagajları için adeti 11 TL, valiz için adeti 17 TL, kargo bagaj ücreti ise adeti 34 TL olarak belirlendi.

Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) ile Havalimanı-Terminal İşletmecileri arasında düzenlenen Kira-Uygulama-İmtiyaz sözleşmeleri ve eklerinde Bagaj Taşıma Gelirleri adı altında gelir kalemi olmayan İstanbul, Antalya, Adnan Menderes, Muğla Dalaman, Milas Bodrum Havalimanı Terminalleri’nde elde edilen bagaj taşıma gelirlerinin yarısı DHMİ’ye ödenecek.

OTOPARKLARDAN ÜCRETSİZ YARARLANANLAR

Bazı devlet kuruluşları, kordiplomatik plakalı araçlar azami 1 saat süre için otopark parası ödemezken, Engelli ve gaziler de belgelerini ibraz etmeleri kaydıyla kullandığı ya da bulunduğu araçlara (her defasında azami 15 güne kadar),şehit ailelerinin 1. dereceden yakınlarının özel araçlarına (her defasında azami 15 güne kadar), DHMİ personelinin kullandığı özel araçlara havalimanındaki otoparklar ücretsiz olacak.(cumhuriyet)



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/34fyZxA
via IFTTT

Pegasus’tan yeni yurt dışı hatları: Medine ve Batum


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/34hWypP

Pegasus’tan yeni yurt dışı hatları: Medine ve Batum Türkiye’nin dijital havayolu Pegasus, yurt dışındaki uçuş noktalarını artırmaya devam ediyor; Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Medine ve Batum’a direkt uçuşlarını başlatıyor. Türkiye’nin dijital havayolu Pegasus, uçuş noktalarını artırmaya devam ediyor. Pegasus Dammam, Cidde ve Riyad’dan sonra Suudi Arabistan’daki 4. uçuş noktası olan Medine’ye uçuşlarını 12 Ocak 2020 itibarıyla başlatıyor. Pegasus’un bir diğer yeni yurt dışı uçuş noktası ise Batum oldu. Pegasus’un Gürcistan’da Tiflis’ten sonra ikinci uçuş noktası olan Batum’a uçuşları ise 29 Mart 2020 itibariyle başlayacak. Pegasus’un Sabiha Gökçen-Medine hattının biletleri 89,99 USD’den, Sabiha Gökçen-Batum hattının biletleri 59,99 USD’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Pegasus’un Sabiha Gökçen-Medine uçuşları, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Prens Muhammed Bin Abdülaziz Havalimanı’na Pazartesi ve Perşembe günleri 20:35’te, Pazar günleri 22:35’te; Prens Muhammed Bin Abdülaziz Havalimanı’ndan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na Pazartesi günleri 03:15’te, Salı ve Cuma günleri 01:50’de düzenlenecek. Sabiha Gökçen-Batum uçuşları ise İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Batum Havalimanı’na Pazartesi, Çarşamba ve Cuma 12:30’da, Pazar günleri 12:25’te; Batum Havalimanı’ndan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na ise Pazartesi, Çarşamba, Cuma ve Pazar günleri 16:05’te düzenlenecek.

Türkiye’nin dijital havayolu Pegasus, yurt dışındaki uçuş noktalarını artırmaya devam ediyor; Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Medine ve Batum’a direkt uçuşlarını başlatıyor.

Türkiye’nin dijital havayolu Pegasus, uçuş noktalarını artırmaya devam ediyor. Pegasus Dammam, Cidde ve Riyad’dan sonra Suudi Arabistan’daki 4. uçuş noktası olan Medine’ye uçuşlarını 12 Ocak 2020 itibarıyla başlatıyor. Pegasus’un bir diğer yeni yurt dışı uçuş noktası ise Batum oldu. Pegasus’un Gürcistan’da Tiflis’ten sonra ikinci uçuş noktası olan Batum’a uçuşları ise 29 Mart 2020 itibariyle başlayacak. Pegasus’un Sabiha Gökçen-Medine hattının biletleri 89,99 USD’den, Sabiha Gökçen-Batum hattının biletleri 59,99 USD’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu.

Pegasus’un Sabiha Gökçen-Medine uçuşları, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Prens Muhammed Bin Abdülaziz Havalimanı’na Pazartesi ve Perşembe günleri 20:35’te, Pazar günleri 22:35’te; Prens Muhammed Bin Abdülaziz Havalimanı’ndan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na Pazartesi günleri 03:15’te, Salı ve Cuma günleri 01:50’de düzenlenecek. Sabiha Gökçen-Batum uçuşları ise İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan Batum Havalimanı’na Pazartesi, Çarşamba ve Cuma 12:30’da, Pazar günleri 12:25’te; Batum Havalimanı’ndan İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’na ise Pazartesi, Çarşamba, Cuma ve Pazar günleri 16:05’te düzenlenecek.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/34hWypP
via IFTTT

TÜRKİYE HAVA TRAFİĞİNİN MERKEZİ HALİNE GELECEK


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2PFXdMa

TÜRKİYE HAVA TRAFİĞİNİN MERKEZİ HALİNE GELECEK Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan Türkiye’nin, hava trafiğinin merkezi olacağını belirtti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, “7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü” dolayısıyla değerlendirmede bulundu. Havacılıkta dünya ölçeğinde kurulacak ikili ve çok taraflı iş birlikleriyle küresel havacılığın emniyetli ve güvenli bir şekilde yürütülebileceğini ifade eden Turhan, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütüne (ICAO) üye 193 ülkenin Sivil Havacılık Günü’nü kutladı. Turhan, teknolojinin büyük bir hızla geliştiği dijital çağda “Ağ Toplumu” olarak adlandırılan bugünün toplumunda erişim ve ulaşım imkanlarının geliştirilmesinin en temel ihtiyaç olduğunu söyledi. Havacılık bağlantılarının güçlendirilmesinin gerek ülkeler arasında gerekse uluslararası alanda iş birliğinin artırılmasıyla mümkün olduğunu vurgulayan Turhan, küresel ölçekte sivil havacılık kurallarını belirleyen, yasal düzenlemeleri oluşturan ve uygulanmasına yönelik standartları belirleyen kuruluş niteliğindeki ICAO’nun önemine dikkati çekti. Turhan, teşkilatın “Hiçbir Ülkenin Geride Kalmaması İçin Birlikte Çalışma” temasına uygun olarak çalışmalarını sürdürdüğünü dile getirdi. Küresel havacılığa 3 boyutlu katkı Türkiye’nin sivil havacılıkta iş birliği için atılacak adımları, “İstikbal göklerdedir” hedefinin gerçekleşmesi için en temel stratejik unsur olarak değerlendirdiğine işaret ederek, ülkenin küresel havacılık sistemine üç boyutlu katkısının bulunduğunu anlattı. Bakan Turhan, şöyle devam etti: “Bunlardan ilki, diğer ülkelerle iş birliğinin güçlendirilmesi, ikili havacılık anlaşmalarıyla dünyanın en gelişmiş uçuş ağına sahip ülkelerden biri haline gelerek, hava yolu yolcu ve uçak trafiğindeki gelişme rakamlarımızla küresel havacılık sistemine yaptığımız katkıdır. ‘Dünyada uçmadığımız yer kalmayacak’ hedefiyle kurduğumuz hava yolu bağlantıları, ülkemizi havacılık listelerinin zirvesine taşıyan en temel kriterlerden biridir.” Turhan, Türkiye’nin küresel havacılık sistemine yaptığı ikinci katkının, uluslararası mevzuat ve standartlara uyum konusunda kat ettiği ilerleme ve havacılık emniyet yönetim sisteminin havacılık sektörüne kazandırılması olduğunu bildirdi. Uluslararası örgütlerle kurulan yakın iş birliğiyle havacılık emniyetinden ödün vermeden sektörün sürdürülebilir büyümesi hedefiyle adımlar atıldığını belirten Turhan, bu çalışmalarla Türkiye’nin, bulunduğu coğrafyada ve bölge ülkelerinin sivil havacılık yapılanmasında örnek ülke olarak gösterildiğini söyledi. Turhan, üçüncü unsur olarak da havacılıktaki imkan ve kabiliyetlerin altyapı potansiyelinin geliştirilmesi yoluyla artırılması ve coğrafyanın stratejik avantajlarını küresel havacılık sisteminin hizmetine sunan dev projelerin hayata geçirilmesi olduğunu dile getirdi. İstanbul Havalimanı ve hizmete açılacak bölgesel havalimanlarının Türkiye’yi dünyanın transit uçuş noktası haline getireceğini vurgulayan Turhan, “İstanbul Havalimanı, bunun yanı sıra kıtaları birbirine bağlayan köprü olarak dünya havacılığının hizmetine sunulması, Türkiye’nin gelecek vizyonun önemli bir göstergesidir.” diye konuştu. Emin adımlarla hedeflere yolculuk Türkiye’nin, küresel havacılık hedeflerine yaptığı katkılarla 2016’da örgütün karar alma organı ICAO Konseyi Üyeliğine seçilmesinin başarısını taçlandırdığını belirten Turhan, 2023 havacılık hedeflerine doğru emin adımlarla yaklaşıldığını ifade etti. Turhan, “Türkiye, 2023’e kadar büyük gövdeli uçak sayısını 750’ye, iç ve dış hatlarda toplam yolcu sayını 350 milyona ve dünyadaki toplam uçuş noktalarının sayısını 500’e çıkarma hedeflerine emin adımlarla ilerliyor.” değerlendirmesinde bulundu. Başarıda en büyük payın irade, idare ve istikamet olduğuna işaret eden Turhan, şöyle konuştu: “Cumhurbaşkanımıza bu konuda gösterdiği kararlı ve güçlü iradesinden, bakanlarımıza ve ilgili kamu kurumlarımıza bu iradeyi hayata geçiren başarılı idarelerinden ve sektörümüze de havacılık emniyetiyle güvenliğine bağlı bir istikameti yaşatmaları ve faaliyetlerini sürdürmelerinden dolayı en içten şükran ve teşekkürlerimi sunuyorum.” “Dünyada en yaygın uçuş ağına sahip ülke Türkiye” Turhan, Türkiye’nin ICAO’ya üye 193 ülkenin 172’si ile ikili havacılık anlaşması bulunduğunu, bu anlaşmaların ihtiyaç ve talepler doğrultusunda revize edilmesiyle uçuş noktalarının ve sefer sayılarının sürekli artırılarak, dünya genelinde en yaygın uçuş ağına sahip ülke konumuna gelindiğini anlattı. Türkiye’nin 2023 hedeflerine adım adım yaklaştığına ve uluslararası kuruluşların da öngörülerinin bunu desteklediğine dikkati çeken Turhan, Eurocontrol’un havacılık öngörülerine göre Türkiye’nin 2035 yılına gelindiğine Avrupa hava trafiğine en fazla günlük uçuş ekleyen ülke olacağını kaydetti. Turhan, Türkiye’nin havalimanı kalkış ve varış trafiğini yüzde 30’dan fazla artarak Avrupa’nın en yoğun trafiğine sahip ülkesi olacağını vurgulayarak, “2035’te Avrupa hava trafiğine günlük 2 bin uçuşla katkı sağlaması beklenen Türkiye, hava trafiğinin merkezi haline gelecek.” dedi. Uluslararası standartların uygulanması konusunda hava yolu taşımacılığında kat edilen ilerlemeye değinen Turhan, Avrupa genelinde hava aracı emniyet denetimlerinde bulgu oranı en düşük ülkelerden birisinin Türkiye olduğunu söyledi. Turhan, Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansının emniyet denetlemelerine ilişkin kasım ayında yayımlanan raporunda Türkiye’nin Letonya’nın ardından 48 ülke arasında en düşük bulgu oranına sahip ülkelerden biri olarak çıktığını kaydetti. Kaynak: ulasimonline.com

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Turhan Türkiye’nin, hava trafiğinin merkezi olacağını belirtti.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, “7 Aralık Dünya Sivil Havacılık Günü” dolayısıyla değerlendirmede bulundu.

Havacılıkta dünya ölçeğinde kurulacak ikili ve çok taraflı iş birlikleriyle küresel havacılığın emniyetli ve güvenli bir şekilde yürütülebileceğini ifade eden Turhan, Uluslararası Sivil Havacılık Örgütüne (ICAO) üye 193 ülkenin Sivil Havacılık Günü’nü kutladı.

Turhan, teknolojinin büyük bir hızla geliştiği dijital çağda “Ağ Toplumu” olarak adlandırılan bugünün toplumunda erişim ve ulaşım imkanlarının geliştirilmesinin en temel ihtiyaç olduğunu söyledi.

Havacılık bağlantılarının güçlendirilmesinin gerek ülkeler arasında gerekse uluslararası alanda iş birliğinin artırılmasıyla mümkün olduğunu vurgulayan Turhan, küresel ölçekte sivil havacılık kurallarını belirleyen, yasal düzenlemeleri oluşturan ve uygulanmasına yönelik standartları belirleyen kuruluş niteliğindeki ICAO’nun önemine dikkati çekti. Turhan, teşkilatın “Hiçbir Ülkenin Geride Kalmaması İçin Birlikte Çalışma” temasına uygun olarak çalışmalarını sürdürdüğünü dile getirdi.

Küresel havacılığa 3 boyutlu katkı

Türkiye’nin sivil havacılıkta iş birliği için atılacak adımları, “İstikbal göklerdedir” hedefinin gerçekleşmesi için en temel stratejik unsur olarak değerlendirdiğine işaret ederek, ülkenin küresel havacılık sistemine üç boyutlu katkısının bulunduğunu anlattı.

Bakan Turhan, şöyle devam etti: “Bunlardan ilki, diğer ülkelerle iş birliğinin güçlendirilmesi, ikili havacılık anlaşmalarıyla dünyanın en gelişmiş uçuş ağına sahip ülkelerden biri haline gelerek, hava yolu yolcu ve uçak trafiğindeki gelişme rakamlarımızla küresel havacılık sistemine yaptığımız katkıdır. ‘Dünyada uçmadığımız yer kalmayacak’ hedefiyle kurduğumuz hava yolu bağlantıları, ülkemizi havacılık listelerinin zirvesine taşıyan en temel kriterlerden biridir.”

Turhan, Türkiye’nin küresel havacılık sistemine yaptığı ikinci katkının, uluslararası mevzuat ve standartlara uyum konusunda kat ettiği ilerleme ve havacılık emniyet yönetim sisteminin havacılık sektörüne kazandırılması olduğunu bildirdi.

Uluslararası örgütlerle kurulan yakın iş birliğiyle havacılık emniyetinden ödün vermeden sektörün sürdürülebilir büyümesi hedefiyle adımlar atıldığını belirten Turhan, bu çalışmalarla Türkiye’nin, bulunduğu coğrafyada ve bölge ülkelerinin sivil havacılık yapılanmasında örnek ülke olarak gösterildiğini söyledi.

Turhan, üçüncü unsur olarak da havacılıktaki imkan ve kabiliyetlerin altyapı potansiyelinin geliştirilmesi yoluyla artırılması ve coğrafyanın stratejik avantajlarını küresel havacılık sisteminin hizmetine sunan dev projelerin hayata geçirilmesi olduğunu dile getirdi.

İstanbul Havalimanı ve hizmete açılacak bölgesel havalimanlarının Türkiye’yi dünyanın transit uçuş noktası haline getireceğini vurgulayan Turhan, “İstanbul Havalimanı, bunun yanı sıra kıtaları birbirine bağlayan köprü olarak dünya havacılığının hizmetine sunulması, Türkiye’nin gelecek vizyonun önemli bir göstergesidir.” diye konuştu.

Emin adımlarla hedeflere yolculuk

Türkiye’nin, küresel havacılık hedeflerine yaptığı katkılarla 2016’da örgütün karar alma organı ICAO Konseyi Üyeliğine seçilmesinin başarısını taçlandırdığını belirten Turhan, 2023 havacılık hedeflerine doğru emin adımlarla yaklaşıldığını ifade etti.

Turhan, “Türkiye, 2023’e kadar büyük gövdeli uçak sayısını 750’ye, iç ve dış hatlarda toplam yolcu sayını 350 milyona ve dünyadaki toplam uçuş noktalarının sayısını 500’e çıkarma hedeflerine emin adımlarla ilerliyor.” değerlendirmesinde bulundu.

Başarıda en büyük payın irade, idare ve istikamet olduğuna işaret eden Turhan, şöyle konuştu: “Cumhurbaşkanımıza bu konuda gösterdiği kararlı ve güçlü iradesinden, bakanlarımıza ve ilgili kamu kurumlarımıza bu iradeyi hayata geçiren başarılı idarelerinden ve sektörümüze de havacılık emniyetiyle güvenliğine bağlı bir istikameti yaşatmaları ve faaliyetlerini sürdürmelerinden dolayı en içten şükran ve teşekkürlerimi sunuyorum.”

“Dünyada en yaygın uçuş ağına sahip ülke Türkiye”

Turhan, Türkiye’nin ICAO’ya üye 193 ülkenin 172’si ile ikili havacılık anlaşması bulunduğunu, bu anlaşmaların ihtiyaç ve talepler doğrultusunda revize edilmesiyle uçuş noktalarının ve sefer sayılarının sürekli artırılarak, dünya genelinde en yaygın uçuş ağına sahip ülke konumuna gelindiğini anlattı.

Türkiye’nin 2023 hedeflerine adım adım yaklaştığına ve uluslararası kuruluşların da öngörülerinin bunu desteklediğine dikkati çeken Turhan, Eurocontrol’un havacılık öngörülerine göre Türkiye’nin 2035 yılına gelindiğine Avrupa hava trafiğine en fazla günlük uçuş ekleyen ülke olacağını kaydetti.

Turhan, Türkiye’nin havalimanı kalkış ve varış trafiğini yüzde 30’dan fazla artarak Avrupa’nın en yoğun trafiğine sahip ülkesi olacağını vurgulayarak, “2035’te Avrupa hava trafiğine günlük 2 bin uçuşla katkı sağlaması beklenen Türkiye, hava trafiğinin merkezi haline gelecek.” dedi.

Uluslararası standartların uygulanması konusunda hava yolu taşımacılığında kat edilen ilerlemeye değinen Turhan, Avrupa genelinde hava aracı emniyet denetimlerinde bulgu oranı en düşük ülkelerden birisinin Türkiye olduğunu söyledi.

Turhan, Avrupa Havacılık Emniyeti Ajansının emniyet denetlemelerine ilişkin kasım ayında yayımlanan raporunda Türkiye’nin Letonya’nın ardından 48 ülke arasında en düşük bulgu oranına sahip ülkelerden biri olarak çıktığını kaydetti.

Kaynak: ulasimonline.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2PFXdMa
via IFTTT

IMO 2020 İLE YENİ KURALLAR GELİYOR


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/36uihMH