10 Kasım 2019 Pazar

İSTANBUL HAVALİMANI’NDA 10 KASIM


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2roqzWW

SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI’NDA 10 KASIM


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2X2gMBV

SABİHA GÖKÇEN HAVALİMANI’NDA 10 KASIM Sabiha Gökçen Havalimanı’nda Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün vefatının 81’inci yıldönümünde saat 09.05’i gösterdiğinde hayat durdu. İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün vefatının 81’inci yıl dönümünde anma töreni düzenlendi. Sabiha Gökçen Havalimanı Gidiş Terminali’nde gerçekleştirilen törene Havalimanı Mülki İdare Amiri Necip Çakmak, Havalimanı Emniyet Şube Müdürü Nilgün Selvi, Terminal İşletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral ile çok sayıda üst düzey yönetici, çalışan ve yolcu katıldı.

Sabiha Gökçen Havalimanı’nda Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün vefatının 81’inci yıldönümünde saat 09.05’i gösterdiğinde hayat durdu.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün vefatının 81’inci yıl dönümünde anma töreni düzenlendi.

Sabiha Gökçen Havalimanı Gidiş Terminali’nde gerçekleştirilen törene Havalimanı Mülki İdare Amiri Necip Çakmak, Havalimanı Emniyet Şube Müdürü Nilgün Selvi, Terminal İşletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral ile çok sayıda üst düzey yönetici, çalışan ve yolcu katıldı.

No alternative text description for this imageNo alternative text description for this imageNo alternative text description for this image



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2X2gMBV
via IFTTT

Mısır’daki Şarm El Şeyh Havalimanı’nda uçak alev aldı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Q15kES

Mısır’daki Şarm El Şeyh Havalimanı’nda uçak alev aldı Ukraynalı havayolu şirketi SkyUp’a ait yolcu uçağında Mısır’daki Şarm El Şeyh Havalimanı’na iniş yaptıktan sonra yangın çıktı. Uçak piste indikten sonra açık park pozisyonuna doğru yaklaştığı son anda meydana geldi. Park ettiğ sırada başlayan yangına hemen müdahale edildi. Mısır Sivil Havacılık Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Boeing 737-800 tipi uçağın sol iniş takımının alev aldığı belirtildi. Açıklamada, kısa sürede müdahale edilmesi sonucu yangının kontrol altına alındığı bildirildi. SkyUp’dan yapılan açıklamada ise yangın nedeniyle uçaktaki 189 yolcu ve 7 mürettebatın tahliye edildiği, olayda kimsenin yaralanmadığı ifade edildi.

Ukraynalı havayolu şirketi SkyUp’a ait yolcu uçağında Mısır’daki Şarm El Şeyh Havalimanı’na iniş yaptıktan sonra yangın çıktı.

Uçak piste indikten sonra açık park pozisyonuna doğru yaklaştığı son anda meydana geldi. Park ettiğ sırada başlayan yangına hemen müdahale edildi.

Mısır Sivil Havacılık Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, Boeing 737-800 tipi uçağın sol iniş takımının alev aldığı belirtildi. Açıklamada, kısa sürede müdahale edilmesi sonucu yangının kontrol altına alındığı bildirildi. SkyUp’dan yapılan açıklamada ise yangın nedeniyle uçaktaki 189 yolcu ve 7 mürettebatın tahliye edildiği, olayda kimsenin yaralanmadığı ifade edildi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Q15kES
via IFTTT

9 Kasım 2019 Cumartesi

DHL Express’e Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri’nden 4 ayrı ödül DHL Express’e Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri’nden 4 ayrı ödül DHL Express, çağrı merkezi sektörünün en iyilerinin belirlendiği ilk ve tek organizasyon olan Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri’nden 4 ödülle döndü. İstanbul, 8 Kasım 2019: IMI Conferences tarafından düzenlenen Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri sahiplerini buldu. DHL Express Türkiye, 101 – 499 koltuk arası çağrı merkezi kategorisinde “En İyi Çağrı Merkezi”, “En İyi Müşteri Deneyimi” ve “En İyi Performans Gelişimi” ödüllerine layık görüldü. DHL Express Türkiye Müşteri Hizmetleri Şefi Nilüfer Gönlüşen de “En Övgüye Değer Takım Lideri” ödülünü almaya hak kazandı. DHL Express Türkiye Müşteri Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Volkan Demiroğlu, konuya ilişkin değerlendirmesinde, “DHL Express olarak müşterilerimizle temas ettiğimiz tüm noktalarda Delicesine Müşteri Odaklı Olma Kültürü olarak tanımladığımız müşteri memnuniyeti yaklaşımıyla hareket ediyoruz. Bu kültürü yerleştirmekte ve geliştirmekte Türkiye’nin en eskilerinden olan çağrı merkezimizin önemi büyük. Oldukça genç bir ekipten oluşan ve DHL Express için bir nevi yetenek havuzu olarak gördüğümüz çağrı merkezimiz, yeniliklere en hızlı adapte olan ve müşterilere bilgi aktarımını en etkili ve hızlı şekilde gerçekleştiren yapısıyla da gurur kaynağımız. Müşterilerimize her zaman bilgili, kibar ve yardımsever (KPH – Knowledgeable, Polite, Helpful) bir şekilde destek sağlayarak bu ödülleri şirketimize kazandıran tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum” diye konuştu.

DHL Express’e Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri’nden 4 ayrı ödül

DHL Express, çağrı merkezi sektörünün en iyilerinin belirlendiği ilk ve tek organizasyon olan Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri’nden 4 ödülle döndü.

İstanbul, 8 Kasım 2019: IMI Conferences tarafından düzenlenen Türkiye Çağrı Merkezi Ödülleri sahiplerini buldu.

DHL Express Türkiye, 101 – 499 koltuk arası çağrı merkezi kategorisinde “En İyi Çağrı Merkezi”, “En İyi Müşteri Deneyimi” ve “En İyi Performans Gelişimi” ödüllerine layık görüldü. DHL Express Türkiye Müşteri Hizmetleri Şefi Nilüfer Gönlüşen de “En Övgüye Değer Takım Lideri” ödülünü almaya hak kazandı.

DHL Express Türkiye Müşteri Hizmetlerinden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Volkan Demiroğlu, konuya ilişkin değerlendirmesinde, “DHL Express olarak müşterilerimizle temas ettiğimiz tüm noktalarda Delicesine Müşteri Odaklı Olma Kültürü olarak tanımladığımız müşteri memnuniyeti yaklaşımıyla hareket ediyoruz. Bu kültürü yerleştirmekte ve geliştirmekte Türkiye’nin en eskilerinden olan çağrı merkezimizin önemi büyük. Oldukça genç bir ekipten oluşan ve DHL Express için bir nevi yetenek havuzu olarak gördüğümüz çağrı merkezimiz, yeniliklere en hızlı adapte olan ve müşterilere bilgi aktarımını en etkili ve hızlı şekilde gerçekleştiren yapısıyla da gurur kaynağımız. Müşterilerimize her zaman bilgili, kibar ve yardımsever (KPH – Knowledgeable, Polite, Helpful) bir şekilde destek sağlayarak bu ödülleri şirketimize kazandıran tüm çalışma arkadaşlarıma teşekkür ediyorum” diye konuştu.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/34I1vZx
via IFTTT

ROLLS-ROYCE’TAN YENİ HİBRİT-ELEKTRİKLİ UÇUŞ PROJESİ ROLLS-ROYCE’TAN YENİ HİBRİT-ELEKTRİKLİ UÇUŞ PROJESİ Brandenburg eyaletinde bu alandaki araştırma ve geliştirme faaliyetlerini güçlendirme girişiminin ardından, Rolls-Royce yeni nesil havacılıkta hibrit-elektrikli tahrik sistemleri sunmak için çok önemli bir adım attı. Rolls-Royce, hibrit M250 tahrik sistemine dayalı olarak bir hibrit elektrikli uçuş demonstratörünün geliştirilmesi konusunda Berlin yakınlarındaki Strausberg merkezli bir havacılık mühendisliği şirketi olan APUS ve Cottbus’taki Brandenburg Teknoloji Üniversitesi (BTU) ile birlikte çalışacak. Brandenburg Eyaleti Yatırım Bankası (ILB) tarafından yönetilen bölgesel araştırma, inovasyon ve teknoloji geliştirme programı (ProFIT) kapsamında Brandenburg Hükümeti tarafından desteklenen projenin üç yıl sürmesi planlanıyor. Bu işbirliği sonucunda havacılık alanında yürütülen, dünyanın en kapsamlı hibrit türbinli motorunu geliştirme ve entegre etme programlarından biri uygulanacak ve 2021 yılından sonra uçaklarla yapılacak deneme uçuşlarına zemin hazırlanacak. Bu projede 4000 kg’lık geleneksel kalkış ve iniş uçuş test aracına yönelik hibrit elektrik teknolojisinin pratik uygulamasının gösterilmesi amacıyla bir APUS i-5 uçağına yer verilecek. Sistem gelecekte EVTOL (hibrit elektrikli dikey kalkış ve iniş yapan hava araçları), genel havacılık araçları ve hibrit helikopterler gibi farklı ulaşım platformlarında elektrik tahrik kuvvetinin dağıtılması için kullanılabilecek. Rolls-Royce İş Havacılığı Direktörü ve Rolls-Royce Almanya Başkanı Dr. Dirk Geisinger konuyla ilgili olarak şunları kaydetti: “Brandenburg Hükümeti’ne sürekli desteğinden dolayı içtenlikle teşekkür ediyor ve bu çığır açan demonstratör programında APUS ve Brandenburg Teknoloji Üniversitesi ile birlikte çalışmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu proje yeni nesil, daha sessiz ve daha temiz bir hava taşımacılığı olanağı sunacak tahrik sistemlerine giden yolda çok önemli bir adım. Aynı zamanda, bu girişim şirketimizde hibrit-elektrikli tahrik sisteminin geliştirilmesine yönelik merkezlerinden biri olan Dahlewitz tesisimizi daha da güçlendirecek.” “Rolls-Royce havacılık endüstrisine öncülük etmeye devam ediyor” Rolls-Royce Elektrikli Sistemler Direktörü Rob Watson ise şunları söyledi: “M250 gaz türbinimizin hibrit versiyonunu bir demonstrasyon ortamında Series Hybrid, Parallel Hybrid ve Turbo-Electric çalışma modlarında yerde test etmiş bulunuyoruz. 500kW-1MW arasında değişen güçlerde tahrik sistemi olarak kullanılması planlanan M250’nin hibrit versiyonu, havacılıkta güç ve tahrik sistemlerinin çehresini değiştirme potansiyeline sahip. Rolls-Royce havacılık endüstrisine ilişkin her önemli gelişmeye öncülük eden bir şirket ve bu heyecan verici elektrifikasyon adımında bizim yer almamız da oldukça doğal bir durum.” BTU Cottbus-Senftenberg Güç Elektroniği & Elektrikli Tahrik Sistemleri Bölümü Başkanı Prof. Dr. Georg Mohlenkamp ise görüşlerini “Bu önemli projeye ortak olmaktan çok memnunuz. Elektrikli hibrit sistemlerinin fonksiyonel modellemesinden, sistem performansının dinamik modellemesinden ve elektro-mekanik sistem test desteğinden sorumlu olmamız bu alandaki güçlü yetkinliklerimizi kanıtlıyor. Sürdürülebilir uçak tahrik sistemlerinde Rolls-Royce ile işbirliği yapmak stratejimize dair ilk belirgin adımı temsil ediyor.” sözleriyle dile getirdi. APUS Aeronautical Engineering GmbH CEO’su Philip Scheffel ise “Iron Bird test gövdesi tedarikçisi, kurulum donanım tasarım ve hibrit sistem kurulum ortağı olarak, bu projeyi ileriye götürmek ve birlikte deneysel uçuş mesafesini elde etmek istiyoruz. Brandenburg Hükümeti’nin finansman sağlaması heyecan verici planlarımızın gerçekleştirilmesine ve diğer bir dizi elektro-hibrit uçak sistemi için önemli konuların öğrenilmesine büyük ölçüde yardımcı oluyor.” Şeklinde konuştu. Hibrit elektrikli uçuş projesinin finansmanı, Brandenburg Ekonomi ve Enerji Bakanlığı tarafından yayınlanan ProFIT tanıtım kılavuzu çerçevesinde talep edildi. Başvuru Wirtschaftsforderung WFBB ve Brandenburg Eyaleti İş Geliştirme Bankası’nın (ILB) desteği ile olağan iki aşamalı süreçte sunuldu. Mali ProFIT desteği Brandenburg Eyaleti tarafından Avrupa Bölgesel Kalkınma Fonu ve federal ve eyalet fonlarından sağlanıyor. Köklü geçmişe sahip bir motor M250 motor ABD, İngiltere, Almanya, Norveç ve Singapur’da görev yapan Rolls-Royce mühendisleri tarafından hibrit-elektrikli bir tahrik sistemine dönüştürüldü. Sistem demonstratörü projesi, yüksek enerji yoğunluklu bir batarya sistemi, elektrik üreteçleri, güç dönüştürücüler ve ileri düzey bir güç yönetim ve kontrol sistemine sahip M250 gaz türbinli motoru bünyesinde barındıracak. M250 hibrit güç paketi, bölgesel havacılık faaliyetleri dahil olmak üzere daha büyük hava araçları için geliştirilmekte ve Airbus ile E-Fan-X demonstratör platformunda test edilmekte olan AE 2100 2,5 MW sistemini tamamlar nitelikte. M250 gaz türbinli motor hem askeri hem de sivil amaçlı olarak kullanılan 170’ten fazla türde helikopter ve sabit kanatlı uçağa yerleştirildi. Rolls-Royce; olgunluğu, güç yoğunluğu, bakım kolaylığı ve yüksek güvenilirliği nedeniyle bu motoru seçti. M250 motorun kullanıldığı filonun 250 milyon saatten fazla uçuşu bulunuyor ve şimdiye kadar 33.000’den fazla motor piyasaya sürüldü. Rolls-Royce Holdings plc hakkında 1.Rolls-Royce, gezegenimizin temel enerji ihtiyaçlarını karşılamak üzere en temiz, en emniyetli ve en rekabetçi çözümleri beraberinde getiren gelişmiş teknolojilerin öncü üreticisidir. 2.Rolls-Royce’un 150’den fazla ülkede müşterileri bulunmaktadır. Bu müşteriler arasında 400’ün üzerinde havayolu ve leasing müşterisi, 160 silahlı kuvvetler, 70 donanma dahil olmak üzere 4.000 denizcilik müşterisi ve 5.000’in üzerinde enerji ve nükleer müşterisi yer almaktadır. 3.2018 yılı ekonomik kârı 15 milyar sterlindir. Bu tutarın yaklaşık yarısı, satış sonrası hizmetlerden elde edilmiştir. 4.Rolls-Royce 2018’de AR-GE çalışmalarına 1,4 milyar sterlin yatırım yapmıştır. Ayrıca Rolls-Royce mühendislerini bilimsel araştırmanın öncüsü kılan 31 farklı Üniversite Teknoloji Merkezinden oluşan küresel bir ağı desteklemektedir. 5.Grup, stajyer ve yeni mezun istihdamı ilkesine ve çalışanların becerilerinin geliştirilmesi hususuna kuvvetle bağlıdır. APUS Aeronautical Engineering GmbH Hakkında APUS; Strausberg, Brandenburg merkezli, yüksek standartlı havacılık mühendisliği hizmetleri sunan EASA sertifikalı bir Tasarım Kuruluşudur. Ana faaliyet alanları arasında yenilikçi havacılık tahrik sistemleri, aeromekanik tasarım, yapısal tasarım, CAD (Bilgisayar Destekli Tasarım) ve havacılık sistemlerinin sertifikasyonu bulunur. Ek olarak, şirket sınai organizasyon hizmetlerinin yanı sıra uçuş hizmetleri ve havacılıkla ilgili çeşitli hizmetler sunmaktadır. BTU Cottbus-Senftenberg Hakkında BTU Cottbus-Senftenberg; Brandenburg, Almanya’da bulunan güçlü temel ve uygulama yönelimli araştırma-yoğun bir üniversitedir. Bu üniversitede teknik bir üniversitenin klasik özellikleri dikkat çekiyor. BTU’da »Enerji Verimliliği ve Sürdürülebilirlik« araştırma alanı çerçevesinde geleneksel elektrik santrallerinin ve karmaşık sistemlerin verimliliğini artırmaya yönelik tedbirlerin yanı sıra bu sistemleri daha esnek hale getirebilecek tedbirler araştırılmaktadır. Bu araştırmalar arasında enerji depolama konseptlerinin geliştirilmesi, elektrikli taşımacılık ve enerji kayması bağlamında enerji şebekelerinin istikrarı bulunuyor. Verimli ve çevreye uyumlu yanmalı motorlar, gaz türbinleri, uçak tahrik sistemleri ve mikro gaz türbin motorları bu araştırma alanının diğer konularını oluşturuyor. Ele alınan diğer konular arasında enerji tasarrufu sağlayan yapı ve tasarıma odaklı yeni, optimize edilmiş bina türleri de bulunuyor. Bu araştırma alanındaki bir diğer önemli husus ise Brandenburg Modern Endüstri İnovasyonları Merkezi tarafından ele alınan endüstriyel proseslerin otomasyonu ve dijitalleştirilmesidir. Avrupa Bölgesel Kalkınma Fonu (ERDF) hakkında: AVRUPA BİRLİĞİ Avrupa Bölgesel Kalkınma Fonu ERDF, bölgeleri arasındaki dengesizlikleri düzelterek Avrupa Birliği’ndeki ekonomik ve sosyal uyumu güçlendirmeyi amaçlamaktadır. ERDF, yatırımlarını birkaç önemli öncelikli alana odaklamaktadır. Bu ‘tematik konsantrasyon’ olarak bilinir: İnovasyon ve araştırma; dijital gündem; küçük ve orta büyüklükteki işletmelere (KOBİ) destek; düşük karbon ekonomisi.

ROLLS-ROYCE’TAN YENİ HİBRİT-ELEKTRİKLİ UÇUŞ PROJESİ

Brandenburg eyaletinde bu alandaki araştırma ve geliştirme faaliyetlerini güçlendirme girişiminin ardından, Rolls-Royce yeni nesil havacılıkta hibrit-elektrikli tahrik sistemleri sunmak için çok önemli bir adım attı. Rolls-Royce, hibrit M250 tahrik sistemine dayalı olarak bir hibrit elektrikli uçuş demonstratörünün geliştirilmesi konusunda Berlin yakınlarındaki Strausberg merkezli bir havacılık mühendisliği şirketi olan APUS ve Cottbus’taki Brandenburg Teknoloji Üniversitesi (BTU) ile birlikte çalışacak. Brandenburg Eyaleti Yatırım Bankası (ILB) tarafından yönetilen bölgesel araştırma, inovasyon ve teknoloji geliştirme programı (ProFIT) kapsamında Brandenburg Hükümeti tarafından desteklenen projenin üç yıl sürmesi planlanıyor. Bu işbirliği sonucunda havacılık alanında yürütülen, dünyanın en kapsamlı hibrit türbinli motorunu geliştirme ve entegre etme programlarından biri uygulanacak ve 2021 yılından sonra uçaklarla yapılacak deneme uçuşlarına zemin hazırlanacak.

Bu projede 4000 kg’lık geleneksel kalkış ve iniş uçuş test aracına yönelik hibrit elektrik teknolojisinin pratik uygulamasının gösterilmesi amacıyla bir APUS i-5 uçağına yer verilecek. Sistem gelecekte EVTOL (hibrit elektrikli dikey kalkış ve iniş yapan hava araçları), genel havacılık araçları ve hibrit helikopterler gibi farklı ulaşım platformlarında elektrik tahrik kuvvetinin dağıtılması için kullanılabilecek.

Rolls-Royce İş Havacılığı Direktörü ve Rolls-Royce Almanya Başkanı Dr. Dirk Geisinger konuyla ilgili olarak şunları kaydetti: “Brandenburg Hükümeti’ne sürekli desteğinden dolayı içtenlikle teşekkür ediyor ve bu çığır açan demonstratör programında APUS ve Brandenburg Teknoloji Üniversitesi ile birlikte çalışmaktan mutluluk duyuyoruz. Bu proje yeni nesil, daha sessiz ve daha temiz bir hava taşımacılığı olanağı sunacak tahrik sistemlerine giden yolda çok önemli bir adım. Aynı zamanda, bu girişim şirketimizde hibrit-elektrikli tahrik sisteminin geliştirilmesine yönelik merkezlerinden biri olan Dahlewitz tesisimizi daha da güçlendirecek.”

“Rolls-Royce havacılık endüstrisine öncülük etmeye devam ediyor”

Rolls-Royce Elektrikli Sistemler Direktörü Rob Watson ise şunları söyledi: “M250 gaz türbinimizin hibrit versiyonunu bir demonstrasyon ortamında Series Hybrid, Parallel Hybrid ve Turbo-Electric çalışma modlarında yerde test etmiş bulunuyoruz. 500kW-1MW arasında değişen güçlerde tahrik sistemi olarak kullanılması planlanan M250’nin hibrit versiyonu, havacılıkta güç ve tahrik sistemlerinin çehresini değiştirme potansiyeline sahip. Rolls-Royce havacılık endüstrisine ilişkin her önemli gelişmeye öncülük eden bir şirket ve bu heyecan verici elektrifikasyon adımında bizim yer almamız da oldukça doğal bir durum.”

BTU Cottbus-Senftenberg Güç Elektroniği & Elektrikli Tahrik Sistemleri Bölümü Başkanı Prof. Dr. Georg Mohlenkamp ise görüşlerini “Bu önemli projeye ortak olmaktan çok memnunuz. Elektrikli hibrit sistemlerinin fonksiyonel modellemesinden, sistem performansının dinamik modellemesinden ve elektro-mekanik sistem test desteğinden sorumlu olmamız bu alandaki güçlü yetkinliklerimizi kanıtlıyor. Sürdürülebilir uçak tahrik sistemlerinde Rolls-Royce ile işbirliği yapmak stratejimize dair ilk belirgin adımı temsil ediyor.” sözleriyle dile getirdi.

APUS Aeronautical Engineering GmbH CEO’su Philip Scheffel ise “Iron Bird test gövdesi tedarikçisi, kurulum donanım tasarım ve hibrit sistem kurulum ortağı olarak, bu projeyi ileriye götürmek ve birlikte deneysel uçuş mesafesini elde etmek istiyoruz. Brandenburg Hükümeti’nin finansman sağlaması heyecan verici planlarımızın gerçekleştirilmesine ve diğer bir dizi elektro-hibrit uçak sistemi için önemli konuların öğrenilmesine büyük ölçüde yardımcı oluyor.” Şeklinde konuştu.

Hibrit elektrikli uçuş projesinin finansmanı, Brandenburg Ekonomi ve Enerji Bakanlığı tarafından yayınlanan ProFIT tanıtım kılavuzu çerçevesinde talep edildi. Başvuru Wirtschaftsforderung WFBB ve Brandenburg Eyaleti İş Geliştirme Bankası’nın (ILB) desteği ile olağan iki aşamalı süreçte sunuldu. Mali ProFIT desteği Brandenburg Eyaleti tarafından Avrupa Bölgesel Kalkınma Fonu ve federal ve eyalet fonlarından sağlanıyor.

Köklü geçmişe sahip bir motor

M250 motor ABD, İngiltere, Almanya, Norveç ve Singapur’da görev yapan Rolls-Royce mühendisleri tarafından hibrit-elektrikli bir tahrik sistemine dönüştürüldü. Sistem demonstratörü projesi, yüksek enerji yoğunluklu bir batarya sistemi, elektrik üreteçleri, güç dönüştürücüler ve ileri düzey bir güç yönetim ve kontrol sistemine sahip M250 gaz türbinli motoru bünyesinde barındıracak.

M250 hibrit güç paketi, bölgesel havacılık faaliyetleri dahil olmak üzere daha büyük hava araçları için geliştirilmekte ve Airbus ile E-Fan-X demonstratör platformunda test edilmekte olan AE 2100 2,5 MW sistemini tamamlar nitelikte.

M250 gaz türbinli motor hem askeri hem de sivil amaçlı olarak kullanılan 170’ten fazla türde helikopter ve sabit kanatlı uçağa yerleştirildi. Rolls-Royce; olgunluğu, güç yoğunluğu, bakım kolaylığı ve yüksek güvenilirliği nedeniyle bu motoru seçti. M250 motorun kullanıldığı filonun 250 milyon saatten fazla uçuşu bulunuyor ve şimdiye kadar 33.000’den fazla motor piyasaya sürüldü.

Rolls-Royce Holdings plc hakkında

1.Rolls-Royce, gezegenimizin temel enerji ihtiyaçlarını karşılamak üzere en temiz, en emniyetli ve en rekabetçi çözümleri beraberinde getiren gelişmiş teknolojilerin öncü üreticisidir.

2.Rolls-Royce’un 150’den fazla ülkede müşterileri bulunmaktadır. Bu müşteriler arasında 400’ün üzerinde havayolu ve leasing müşterisi, 160 silahlı kuvvetler, 70 donanma dahil olmak üzere 4.000 denizcilik müşterisi ve 5.000’in üzerinde enerji ve nükleer müşterisi yer almaktadır.

3.2018 yılı ekonomik kârı 15 milyar sterlindir. Bu tutarın yaklaşık yarısı, satış sonrası hizmetlerden elde edilmiştir.

4.Rolls-Royce 2018’de AR-GE çalışmalarına 1,4 milyar sterlin yatırım yapmıştır. Ayrıca Rolls-Royce mühendislerini bilimsel araştırmanın öncüsü kılan 31 farklı Üniversite Teknoloji Merkezinden oluşan küresel bir ağı desteklemektedir.

5.Grup, stajyer ve yeni mezun istihdamı ilkesine ve çalışanların becerilerinin geliştirilmesi hususuna kuvvetle bağlıdır.

APUS Aeronautical Engineering GmbH Hakkında

APUS; Strausberg, Brandenburg merkezli, yüksek standartlı havacılık mühendisliği hizmetleri sunan EASA sertifikalı bir Tasarım Kuruluşudur. Ana faaliyet alanları arasında yenilikçi havacılık tahrik sistemleri, aeromekanik tasarım, yapısal tasarım, CAD (Bilgisayar Destekli Tasarım) ve havacılık sistemlerinin sertifikasyonu bulunur. Ek olarak, şirket sınai organizasyon hizmetlerinin yanı sıra uçuş hizmetleri ve havacılıkla ilgili çeşitli hizmetler sunmaktadır.

BTU Cottbus-Senftenberg Hakkında

BTU Cottbus-Senftenberg; Brandenburg, Almanya’da bulunan güçlü temel ve uygulama yönelimli araştırma-yoğun bir üniversitedir. Bu üniversitede teknik bir üniversitenin klasik özellikleri dikkat çekiyor.

BTU’da »Enerji Verimliliği ve Sürdürülebilirlik« araştırma alanı çerçevesinde geleneksel elektrik santrallerinin ve karmaşık sistemlerin verimliliğini artırmaya yönelik tedbirlerin yanı sıra bu sistemleri daha esnek hale getirebilecek tedbirler araştırılmaktadır. Bu araştırmalar arasında enerji depolama konseptlerinin geliştirilmesi, elektrikli taşımacılık ve enerji kayması bağlamında enerji şebekelerinin istikrarı bulunuyor. Verimli ve çevreye uyumlu yanmalı motorlar, gaz türbinleri, uçak tahrik sistemleri ve mikro gaz türbin motorları bu araştırma alanının diğer konularını oluşturuyor. Ele alınan diğer konular arasında enerji tasarrufu sağlayan yapı ve tasarıma odaklı yeni, optimize edilmiş bina türleri de bulunuyor. Bu araştırma alanındaki bir diğer önemli husus ise Brandenburg Modern Endüstri İnovasyonları Merkezi tarafından ele alınan endüstriyel proseslerin otomasyonu ve dijitalleştirilmesidir.

Avrupa Bölgesel Kalkınma Fonu (ERDF) hakkında:

AVRUPA BİRLİĞİ

Avrupa Bölgesel
Kalkınma Fonu

ERDF, bölgeleri arasındaki dengesizlikleri düzelterek Avrupa Birliği’ndeki ekonomik ve sosyal uyumu güçlendirmeyi amaçlamaktadır.
ERDF, yatırımlarını birkaç önemli öncelikli alana odaklamaktadır.
Bu ‘tematik konsantrasyon’ olarak bilinir: İnovasyon ve araştırma; dijital gündem; küçük ve orta büyüklükteki işletmelere (KOBİ) destek; düşük karbon ekonomisi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/33y067H
via IFTTT