27 Ekim 2019 Pazar

Ryanair Türkiye’de 3 noktaya uçacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2MOXCvK

Türkiye, dünyada ilk 10’a girecek


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2BNfktd

Türkiye, dünyada ilk 10’a girecek İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Terminal İşletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral, “Türkiye’nin en geç 10 yıl içerisinde Dünya sıralamasında en fazla havayolu ile seyahat eden yolcular sıralamasında ilk 10’a gireceğini düşünüyorum” dedi. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Terminal İşletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral, “Türkiye’nin en geç 10 yıl içerisinde Dünya sıralamasında en fazla havayolu ile seyahat eden yolcular sıralamasında ilk 10’a gireceğini düşünüyorum” dedi. Uluslararası havalimanı işletmecisi Fraport, Türkiye pazarındaki 20’nci yılını İstanbul’da düzenlediği bir etkinlik ile kutladı. Etkinlikte İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Terminal İşletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral, turizm ve havacılık sektöründeki gelişmeleri değerlendirdiği bir konuşma gerçekleştirdi. Ersel Göral, “Türkiye’de sivil havacılığın gelişmesinden bahsetmeden önce globalde havacılık nasıl gelişiyor, nasıl gelişti, bize bundan sonraki dönemde neler bekliyor. Biraz da bunlara bakmamız lazım. Uluslararası Hava Taşımaşıcılığı Birliği (IATA) verilerine göre geçtiğimiz sene dünyada 4 milyar 200 milyon insan havayolu ile seyahat etti. Bu sayının 2019 yılında yüzde 5’lik bir artış ve devam eden 20 yılda yüzde 100 artış ile yaklaşık 8 milyar kişiye ulaşması bekleniyor. Bu büyümenin büyük oranla doğu eksenli hareket edeceği öngörülüyor. Havayolu ile seyahat eden yolcuların yüzde 36’sı Asya-Pasifik bölgesinde, yüzde 30’u Kuzey ve Latin Amerika’dan, yaklaşık yüzde 26’sı Avrupa’dan ve yüzde 5’i orta doğudan seyahat ediyor. Yüzde 36’lık Asya-Pasifik oranının ise toplam yolcuya oranı önümüzde ki 5 yıl içerisinde yüzde 50’nin üzerine çıkması bekleniyor. Yani havacılıkta ki büyüme doğu eksenli olacak. Genel de Asya-Pasifik bölgelerindeki ülkelerin özellikle büyük nüfuslu ülkelerin bu gelişmeye katkısı daha fazla olacak. Endonezya, Çin, Hindistan ve Tayland önümüzde ki 20 yıl içerisinde havayolu ile en fazla seyahat eden ilk 10 ülke arasında yer alacaklar. Peki Türkiye bunun neresinde. Türkiye bugün itibariyle 16’ıncı sırada. Ancak önümüzde ki 20 yıl içerisinde dokuzuncu sıraya gelecekmiş gibi görünse de bizim çift haneli trafik büyümesine ki beklentilerimize paralel biz bu hedefi 5-10 içerisinde gerçekleşeceğini ve Türkiye’nin en geç 10 yıl içerisinde Dünya sıralamasında en fazla havayolu ile seyahat eden yolcular sıralamasında ilk 10’a gireceğini düşünüyorum. “41 MİLYON OLAN YOLCU KAPASİTEMİZ 65 MİLYONA ÇIKACAK” İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Terminal İşletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral ,”Sabiha Gökçen Havalimanı kısaca İstanbul’un ikinci büyük havalimanıdır. Geçen sene 34 milyon yolcu hizmet verdik. Bu sene 36 milyon yolcu hedefliyoruz. Bu büyüme devam edecek. Bu büyümeye cevap verebilmek için yatırımlarımızı layıkıyla doğru planlayarak hayata geçirmeye çalışıyoruz. İkinci pist inşaatımızı devam ediyor. Önümüzde ki yılın ikinci yarısı bitecek. Buna paralel ikinci terminal binamızın inşaatını önümüzde ki yılın ilk çeyreğinde başlayacağız. Bir buçuk yıl içerisinde tamamlayacağız. Yaklaşık 220 bin metrekare terminal binası yüz bin metrekare otopark inşa edeceğiz. Yaklaşık 400 bin metrekare gibi bir kapalı alan olacak. Şuan 41 milyon olan yolcu kapasitemizi 65 milyona çıkaracağız” dedi.

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Terminal İşletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral, “Türkiye’nin en geç 10 yıl içerisinde Dünya sıralamasında en fazla havayolu ile seyahat eden yolcular sıralamasında ilk 10’a gireceğini düşünüyorum” dedi.

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Terminal İşletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral, “Türkiye’nin en geç 10 yıl içerisinde Dünya sıralamasında en fazla havayolu ile seyahat eden yolcular sıralamasında ilk 10’a gireceğini düşünüyorum” dedi.

Uluslararası havalimanı işletmecisi Fraport, Türkiye pazarındaki 20’nci yılını İstanbul’da düzenlediği bir etkinlik ile kutladı. Etkinlikte İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Terminal İşletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral, turizm ve havacılık sektöründeki gelişmeleri değerlendirdiği bir konuşma gerçekleştirdi.

Ersel Göral, “Türkiye’de sivil havacılığın gelişmesinden bahsetmeden önce globalde havacılık nasıl gelişiyor, nasıl gelişti, bize bundan sonraki dönemde neler bekliyor. Biraz da bunlara bakmamız lazım. Uluslararası Hava Taşımaşıcılığı Birliği (IATA) verilerine göre geçtiğimiz sene dünyada 4 milyar 200 milyon insan havayolu ile seyahat etti. Bu sayının 2019 yılında yüzde 5’lik bir artış ve devam eden 20 yılda yüzde 100 artış ile yaklaşık 8 milyar kişiye ulaşması bekleniyor. Bu büyümenin büyük oranla doğu eksenli hareket edeceği öngörülüyor. Havayolu ile seyahat eden yolcuların yüzde 36’sı Asya-Pasifik bölgesinde, yüzde 30’u Kuzey ve Latin Amerika’dan, yaklaşık yüzde 26’sı Avrupa’dan ve yüzde 5’i orta doğudan seyahat ediyor. Yüzde 36’lık Asya-Pasifik oranının ise toplam yolcuya oranı önümüzde ki 5 yıl içerisinde yüzde 50’nin üzerine çıkması bekleniyor. Yani havacılıkta ki büyüme doğu eksenli olacak. Genel de Asya-Pasifik bölgelerindeki ülkelerin özellikle büyük nüfuslu ülkelerin bu gelişmeye katkısı daha fazla olacak. Endonezya, Çin, Hindistan ve Tayland önümüzde ki 20 yıl içerisinde havayolu ile en fazla seyahat eden ilk 10 ülke arasında yer alacaklar. Peki Türkiye bunun neresinde. Türkiye bugün itibariyle 16’ıncı sırada. Ancak önümüzde ki 20 yıl içerisinde dokuzuncu sıraya gelecekmiş gibi görünse de bizim çift haneli trafik büyümesine ki beklentilerimize paralel biz bu hedefi 5-10 içerisinde gerçekleşeceğini ve Türkiye’nin en geç 10 yıl içerisinde Dünya sıralamasında en fazla havayolu ile seyahat eden yolcular sıralamasında ilk 10’a gireceğini düşünüyorum.

“41 MİLYON OLAN YOLCU KAPASİTEMİZ 65 MİLYONA ÇIKACAK”

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı Terminal İşletmecisi İSG’nin CEO’su Ersel Göral ,”Sabiha Gökçen Havalimanı kısaca İstanbul’un ikinci büyük havalimanıdır. Geçen sene 34 milyon yolcu hizmet verdik. Bu sene 36 milyon yolcu hedefliyoruz. Bu büyüme devam edecek. Bu büyümeye cevap verebilmek için yatırımlarımızı layıkıyla doğru planlayarak hayata geçirmeye çalışıyoruz. İkinci pist inşaatımızı devam ediyor. Önümüzde ki yılın ikinci yarısı bitecek. Buna paralel ikinci terminal binamızın inşaatını önümüzde ki yılın ilk çeyreğinde başlayacağız. Bir buçuk yıl içerisinde tamamlayacağız. Yaklaşık 220 bin metrekare terminal binası yüz bin metrekare otopark inşa edeceğiz. Yaklaşık 400 bin metrekare gibi bir kapalı alan olacak. Şuan 41 milyon olan yolcu kapasitemizi 65 milyona çıkaracağız” dedi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2BNfktd
via IFTTT

İstanbul Havalimanı’nda pasaport hizmeti anketle değerlendiriliyor İçişleri Bakanlığı’nın başlattığı “Yolcu memnuniyeti ölçme ve değerlendirmeye yönelik anket çalışması” kapsamında İstanbul Havalimanı’na konulan 20 cihaz yolculara hizmet veriyor. İçişleri Bakanlığının başlattığı “Yolcu memnuniyeti ölçme ve değerlendirmeye yönelik anket çalışması” kapsamında İstanbul Havalimanı’na konulan 20 cihaz yolcuların hizmetine sunuldu. Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) Göçmen Kaçakçılığı ile Mücadele ve Hudut Kapıları Daire Başkan Yardımcısı Ali Osman Anılır, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, ilk etapta Türkiye’de yolcu yoğunluğu yüksek olan 10 havalimanında bu uygulamanın başladığını söyledi. Anılır, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ile İstanbul İl Emniyet Müdürü Mustafa Çalışkan’ın talimatlarıyla söz konusu anket çalışmasına başladıklarını, iki aylık dönemden sonra bu uygulamayı yolcuların kullanımına sunduklarını ifade ederek, “Pasaport kontrol memurlarımızın genel davranışlarını değerlendirmek, hizmet kalitemizi artırmak amacıyla bu çalışmayı yaptık. Bizim araştırmamıza göre, yurt dışında başka havalimanlarında olmayan bir uygulama olarak bunu değerlendirdik.” diye konuştu. Türkiye genelinde 69 cihazla bugüne kadar 23 bin yolcunun memnuniyetinin ölçüldüğünü anımsatan Anılır, yolcuların yüzde 80’inin verilen hizmetten memnun olduğunu bildirdiğini kaydetti. Ali Osman Anılır, hizmetlerden memnun olmayan yüzde 20 oranındaki yolcuları çok önemsediklerini belirterek, şöyle devam etti: “Burada pasaport personelimizin tutum ve davranışı, yolcuları karşılaması, güler yüzlü olması, ayrıca pasaport kontrollerinin de 15-20 saniye gibi sürelerde tamamlanması bizim için önemli. Çünkü uçaktan gelen ya da uçağa binerek yurt dışına çıkacak insanların işlemlerini bir an önce yapması, ülkemizden memnun ayrılması ya da ülkemize gelirken ilk karşılaştığı devlet görevlisi tarafından olumlu karşılanması bizim için esas. Bu ülke imajımız için de çok önemli ve imajımıza değer katacaktır. Ülkemize gelen bir turistin ilk karşılaştığı devlet görevlisi pasaport kontuarlarında görev yapan polis memuru arkadaşlarımızdır. Çıkış da aynı şekilde, en son da yine pasaportta görevli memur arkadaşlarımızla karşılaşıyorlar. Bu arkadaşlarımızın tutum ve davranışları gerçekten bizim için ve ülke imajı açısından çok önemli.” Bu uygulamanın genişlemesini istediklerini dile getiren Anılır, “İstanbul Havalimanı’nda, geliş ve gidişte toplam 20 tane bu cihazdan var. Tamamen gönüllülük esasına göre ve çok kısa sürede anket dolduruluyor.” dedi. “VERİLERİ ÇOK ÖNEMSİYORUZ” EGM Göçmen Kaçakçılığı ile Mücadele ve Hudut Kapıları Şube Müdürü Seçil Çolak ise ankete katılanların kullanacağı cihazların işleyişini basın mensuplarına anlattı. Çolak, anketteki soruların Türkçe, Almanca, Arapça, İngilizce, Fransızca ve Rusça olmak üzere 6 dilde cevaplandırıldığını, yolcu profiline göre en çok kullanılan dillerin seçildiğini belirtti. Yolcuların ekranda istediği dili seçebildiğini, sonraki aşamada pasaport kontrol noktasıyla ilgili hizmetlerin değerlendirildiğini kaydeden Çolak, “Örneğin buradaki ilk soru ‘Pasaport polisinin tutum ve davranışlarından memnun kaldınız mı?’ şeklinde. Burada ‘memnun kalmadım, orta seviyede memnun kaldım, memnun kaldım’ şeklindeki şıklara yolcular derecelere göre puan verebiliyorlar.” bilgisini verdi. Çolak, anketin kısa sürede tamamlanabildiğini, pasaport kontrolünün süresine dair verileri çok önemsediklerini sözlerine ekledi. “MEMNUNUZ” Anket çalışmasına katılarak pasaport hizmetleri hakkında oy veren yolculardan Nesrin Üşenmez, eşiyle birlikte Almanya’ya gitmek üzere havalimanına geldiğini söyledi. İstanbul Havalimanı’nı çok beğendiğini, çok fazla beklemeden işlemlerin tamamlandığını ifade eden Üşenmez, “Bu ankette koyu yeşil şıkkı işaretledim. Yani her şey güzeldi ve mutlu olduk. Tercihimizi de güzel olarak ifade ettik.” dedi. Çetin Üşenmez ise senede bir kez Türkiye’ye geldiklerini, her ülkeye göre farklılaşan hizmetler olduğunu ifade ederek, “Havalimanı süper. Çok büyük, sanıyorum şimdilik sakin. Pasaport hizmetlerinde de çok memnunuz.” şeklinde konuştu. ALTI DİLDE HİZMET VERİYOR Proje ile yolcular tarafından pasaport kontrol memurlarının davranış ve tutumlarının ölçülmesi, verilen hizmet kalitesinin değerlendirilmesi, memnuniyet oranlarını bildirmeleri, böylece beklentilerin doğru tespit edilerek, eksik yönlerin tamamlanması amaçlanıyor. Yolcu memnuniyetinin en üst seviyeye taşınması ve yüksek standartta hizmet sunulması hedeflenen proje kapsamında, ülkedeki en yoğun 10 hava hudut kapısında pasaport kontrol noktalarının bulunduğu alanlara 69 “kiosk anket cihazı” konuldu. Almanca, Arapça, Fransızca, İngilizce, Rusça ve Türkçe dillerinde seçenekleri olan proje ile pasaport polisinin tutum ile davranışı ve işlem süresinden memnuniyet ölçülerek, hizmetten memnuniyet durumu ile memnuniyetsizlik nedenleri belirlenebiliyor. Proje ile elde edilen veriler havalimanlarındaki hizmetlerin kapsamı konusundaki çalışmalarda göz önüne alınabilecek.

İçişleri Bakanlığı’nın başlattığı “Yolcu memnuniyeti ölçme ve değerlendirmeye yönelik anket çalışması” kapsamında İstanbul Havalimanı’na konulan 20 cihaz yolculara hizmet veriyor.

İçişleri Bakanlığının başlattığı “Yolcu memnuniyeti ölçme ve değerlendirmeye yönelik anket çalışması” kapsamında İstanbul Havalimanı’na konulan 20 cihaz yolcuların hizmetine sunuldu.

Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) Göçmen Kaçakçılığı ile Mücadele ve Hudut Kapıları Daire Başkan Yardımcısı Ali Osman Anılır, basın mensuplarına yaptığı açıklamada, ilk etapta Türkiye’de yolcu yoğunluğu yüksek olan 10 havalimanında bu uygulamanın başladığını söyledi.

Anılır, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu ile İstanbul İl Emniyet Müdürü Mustafa Çalışkan’ın talimatlarıyla söz konusu anket çalışmasına başladıklarını, iki aylık dönemden sonra bu uygulamayı yolcuların kullanımına sunduklarını ifade ederek, “Pasaport kontrol memurlarımızın genel davranışlarını değerlendirmek, hizmet kalitemizi artırmak amacıyla bu çalışmayı yaptık. Bizim araştırmamıza göre, yurt dışında başka havalimanlarında olmayan bir uygulama olarak bunu değerlendirdik.” diye konuştu.

Türkiye genelinde 69 cihazla bugüne kadar 23 bin yolcunun memnuniyetinin ölçüldüğünü anımsatan Anılır, yolcuların yüzde 80’inin verilen hizmetten memnun olduğunu bildirdiğini kaydetti.

Ali Osman Anılır, hizmetlerden memnun olmayan yüzde 20 oranındaki yolcuları çok önemsediklerini belirterek, şöyle devam etti:

“Burada pasaport personelimizin tutum ve davranışı, yolcuları karşılaması, güler yüzlü olması, ayrıca pasaport kontrollerinin de 15-20 saniye gibi sürelerde tamamlanması bizim için önemli. Çünkü uçaktan gelen ya da uçağa binerek yurt dışına çıkacak insanların işlemlerini bir an önce yapması, ülkemizden memnun ayrılması ya da ülkemize gelirken ilk karşılaştığı devlet görevlisi tarafından olumlu karşılanması bizim için esas. Bu ülke imajımız için de çok önemli ve imajımıza değer katacaktır. Ülkemize gelen bir turistin ilk karşılaştığı devlet görevlisi pasaport kontuarlarında görev yapan polis memuru arkadaşlarımızdır. Çıkış da aynı şekilde, en son da yine pasaportta görevli memur arkadaşlarımızla karşılaşıyorlar. Bu arkadaşlarımızın tutum ve davranışları gerçekten bizim için ve ülke imajı açısından çok önemli.”

Bu uygulamanın genişlemesini istediklerini dile getiren Anılır, “İstanbul Havalimanı’nda, geliş ve gidişte toplam 20 tane bu cihazdan var. Tamamen gönüllülük esasına göre ve çok kısa sürede anket dolduruluyor.” dedi.

“VERİLERİ ÇOK ÖNEMSİYORUZ”

EGM Göçmen Kaçakçılığı ile Mücadele ve Hudut Kapıları Şube Müdürü Seçil Çolak ise ankete katılanların kullanacağı cihazların işleyişini basın mensuplarına anlattı.

Çolak, anketteki soruların Türkçe, Almanca, Arapça, İngilizce, Fransızca ve Rusça olmak üzere 6 dilde cevaplandırıldığını, yolcu profiline göre en çok kullanılan dillerin seçildiğini belirtti.

Yolcuların ekranda istediği dili seçebildiğini, sonraki aşamada pasaport kontrol noktasıyla ilgili hizmetlerin değerlendirildiğini kaydeden Çolak, “Örneğin buradaki ilk soru ‘Pasaport polisinin tutum ve davranışlarından memnun kaldınız mı?’ şeklinde. Burada ‘memnun kalmadım, orta seviyede memnun kaldım, memnun kaldım’ şeklindeki şıklara yolcular derecelere göre puan verebiliyorlar.” bilgisini verdi.

Çolak, anketin kısa sürede tamamlanabildiğini, pasaport kontrolünün süresine dair verileri çok önemsediklerini sözlerine ekledi.

“MEMNUNUZ”

Anket çalışmasına katılarak pasaport hizmetleri hakkında oy veren yolculardan Nesrin Üşenmez, eşiyle birlikte Almanya’ya gitmek üzere havalimanına geldiğini söyledi.

İstanbul Havalimanı’nı çok beğendiğini, çok fazla beklemeden işlemlerin tamamlandığını ifade eden Üşenmez, “Bu ankette koyu yeşil şıkkı işaretledim. Yani her şey güzeldi ve mutlu olduk. Tercihimizi de güzel olarak ifade ettik.” dedi.

Çetin Üşenmez ise senede bir kez Türkiye’ye geldiklerini, her ülkeye göre farklılaşan hizmetler olduğunu ifade ederek, “Havalimanı süper. Çok büyük, sanıyorum şimdilik sakin. Pasaport hizmetlerinde de çok memnunuz.” şeklinde konuştu.

ALTI DİLDE HİZMET VERİYOR

Proje ile yolcular tarafından pasaport kontrol memurlarının davranış ve tutumlarının ölçülmesi, verilen hizmet kalitesinin değerlendirilmesi, memnuniyet oranlarını bildirmeleri, böylece beklentilerin doğru tespit edilerek, eksik yönlerin tamamlanması amaçlanıyor.

Yolcu memnuniyetinin en üst seviyeye taşınması ve yüksek standartta hizmet sunulması hedeflenen proje kapsamında, ülkedeki en yoğun 10 hava hudut kapısında pasaport kontrol noktalarının bulunduğu alanlara 69 “kiosk anket cihazı” konuldu.

Almanca, Arapça, Fransızca, İngilizce, Rusça ve Türkçe dillerinde seçenekleri olan proje ile pasaport polisinin tutum ile davranışı ve işlem süresinden memnuniyet ölçülerek, hizmetten memnuniyet durumu ile memnuniyetsizlik nedenleri belirlenebiliyor.

Proje ile elde edilen veriler havalimanlarındaki hizmetlerin kapsamı konusundaki çalışmalarda göz önüne alınabilecek.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/31Osl07
via IFTTT

İstanbul Havalimanı’nda pasaport hizmeti anketle değerlendiriliyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/31Osl07

240 milyon yolcu Sabiha Gökçen Havalimanı’nı kullandı İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG) terminal binasını, 31 Ekim 2009 tarihinde hizmete girmesinden bu yana 10 yıl içerisinde 240 milyon yolcu kullandı. İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın (İSG) 41 milyon yolcu kapasiteli mevcut terminal binası, açıldığı tarih olan 31 Ekim 2009’dan itibaren 240 milyon yolcuya ev sahipliği yaptı. 2009 yılında başbakan olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılan mevcut terminal binası, ilk yılında 11 milyon 598 bin yolcuya hizmet verdi. Her yıl yolcu sayısını artıran İSG’de 2018 yılında 34 milyon 58 bin yolcuya hizmet verilirken, 2019 yılında bunun 36 milyona ulaşması bekleniyor. 2009’da 33 milyon yolcu kapasitesiyle açılan mevcut terminal binasında 31 Temmuz 2018 tarihinde genişlemeye gidilmiş, 26 milyon euro’ya mal olan iç hatlar ek terminal binasıyla kapasite 33 milyondan 41 milyona yükseltilmişti. (TRTHABER)

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı (İSG) terminal binasını, 31 Ekim 2009 tarihinde hizmete girmesinden bu yana 10 yıl içerisinde 240 milyon yolcu kullandı.

İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın (İSG) 41 milyon yolcu kapasiteli mevcut terminal binası, açıldığı tarih olan 31 Ekim 2009’dan itibaren 240 milyon yolcuya ev sahipliği yaptı.

2009 yılında başbakan olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından açılan mevcut terminal binası, ilk yılında 11 milyon 598 bin yolcuya hizmet verdi.

Her yıl yolcu sayısını artıran İSG’de 2018 yılında 34 milyon 58 bin yolcuya hizmet verilirken, 2019 yılında bunun 36 milyona ulaşması bekleniyor.

2009’da 33 milyon yolcu kapasitesiyle açılan mevcut terminal binasında 31 Temmuz 2018 tarihinde genişlemeye gidilmiş, 26 milyon euro’ya mal olan iç hatlar ek terminal binasıyla kapasite 33 milyondan 41 milyona yükseltilmişti. (TRTHABER)



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2NeP68o
via IFTTT