10 Ekim 2019 Perşembe

UTİKAD’ın “İleriye Dönüşüm” Zirvesi Gerçekleşti UTİKAD’ın “İleriye Dönüşüm” Zirvesi Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) tarafından düzenlenen UTİKAD Zirve 2019 – İleri’ye Dönüşüm 10 Ekim 2019 tarihinde gerçekleşti. UTİKAD Zirve 2019, materyallerin ve kavramların özlerini koruyarak farklı işlevler kazanmaları olarak tanımlanan ‘ileri dönüşüm’ kavramından ilham aldı. Önümüzdeki 50 yıl içinde birçok meslek, birçok kavram, birçok iş yapış şekli ömürlerini tamamlayacak ancak yine birçokları ‘geleceğe uyum sağlayacak’ şekilde bir dönüşüm geçirecek yani ‘ileriye’ dönüşecek. İnsanlığın var oluşundan itibaren evrimleşerek devam eden lojistik sektörü de işte bu kaybolmayacak ve ileriye dönüşecek sektörlerden biri. Başta üretim, ticaret ve lojistik sektörü dinamiklerinin incelendiği UTİKAD Zirve 2019’da birçok sorunun cevabını aranırken büyük resmin tamamına odaklanıldı. Zirve THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı’nın açılış konuşması ile başladı. Judith Liberman’dan masallar dinledik. UTİKAD Zirve 2019-İleri’ye Dönüşüm, “Yıkıcı Dönüşüm: Blockchain” paneli ile devam etti. Blockchain 101 kitabının yazarı Ahmet Usta’nın moderatörlüğünü üstlendiği “Yıkıcı Dönüşüm: Blockchain” panelinde, Maersk Türkiye Müşteri Hizmetleri Genel Müdürü Esra Yaman Gündüz ve IBM Türkiye Teknoloji Lideri Sevilay Kurt konuşmacı olarak katıldı. Panelde blockchain ekosisteminin önemli yapıları olan yazılım, finans, lojistik gibi farklı disiplinleri nasıl etkilediği, lojistik sektörünün bu değişim ve dönüşüme nasıl hazırlandığı üzerine konuşuldu. Zirveye “Ekonomi Çarkları Dönü(şü)yor” paneli ile devam edildi. Bu panelde ise; Küresel ekonomide son durum nedir? Dünyadaki politik ve teknolojik gelişmeler Türkiye’yi ve yatırımları nasıl etkiliyor? Türkiye’yi, orta ve uzun vadede nasıl bir ekonomik dönüşüm bekliyor? vb. konularda merak edilenleri Habertürk TV Ekonomi Müdürü Serdar Kuter sordu, Ekonomist Dr. Murat Kubilay yanıtladı. “Tedarik Zincirinde Dijital Dönüşüm” panelinde ise Dijital Dönüşüm, Blockchain ve Endüstri 4.0 uygulamaları tedarik zincirine nasıl yansıyor? Otomasyon ve Büyük Veri’ye dayalı akıllı tedarik zincirleri hangi çözümleri sunuyor? Geleceğin tedarik zinciri nasıl olacak? gibi soruların yanıtları arandı. Lojistik sektörüne akademik ve pratik değerler katan Dokuz Eylül Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Okan Tuna bu soruları sektör adına sordu. Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Gökşen Töre Sancak ve Turkcell Lojistik Müdürü Ömer Faruk Erkal panele katıldı. Herkesin merakla beklediği “Yapay Zeka Dönüşümün Neresinde?” panelinde ise Dijital Dönüşüm Lideri ve Akademisyen Kozan Demircan katılımcılar ile buluştu. Türkiye’de yapay zeka uygulamaları hangi düzeyde? Yapay zeka, robotlaşma ve derin öğrenme iş yapış şekillerini nasıl etkileyecek? Soruları bu panelde yanıt buldu. Hemen ardından “İş Dünyasına Yön Verenler” panelinde ise UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran, Türk Hava Yolları Kargodan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen ve Genç Yönetici ve İş İnsanları Derneği Başkanı Fuat Pamukçu; “Gelecekte var olabilmek için nasıl bir dönüşüm geçirmeliyiz? Ekonomik dalgalanma ve pazardaki rekabete rağmen büyümek için hangi adımları atmalıyız? Yaratıcı yeniden yapılanmaya dayalı kurum kültürü nasıl oluşturulabilir?” sorularının cevaplarını paylaştılar. Teknoloji Yazarı ve Trend Avcısı Serdar Kuzuloğlu ise “Teknolojinin Öte Yanı” panelinde sahneye çıktı. Kuzuloğlu, Teknolojinin Öte Yanında bizi neler bekliyor? Kurumların ve kişilerin teknolojiyle dönüşümü nasıl gerçekleşecek? Yeni dünyanın düzeni ve ayakta kalma yolları neler? konularına cevap aradı. “Z Kuşağı İş Hayatında” panelinde; MEB İstanbul İli Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Serkan Gür, PERYÖN Yönetim Kurulu Başkanı ve Defacto İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Berna Öztınaz konuşmacı olarak yer aldı. Öğrenme Tasarımları Kurucusu ve Eğitim Uzmanı Tuğba Çanşalı moderatörlüğünde gerçekleşecek Z Kuşağı İş Hayatında panelinde; Z kuşağının karakter özellikleri neler ve bu kuşak iş hayatını nasıl etkileyecek? İşverenlerin yeni kuşaktan ve yeni mezunlardan beklentileri neler? vb. konular yer aldı. Ve son olarak “Yaşanabilir Gelecek İçin” panelinde, Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi ve İklim Bilimci Prof. Dr. Levent Kurnaz ile SDSN Türkiye Eğitim Koordinatörü Bahar Özay, Yaşanabilir Bir Gelecek için Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı-UNDP’nin hazırladığı Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini bizlerle paylaştı. Turkish Cargo’nun ‘Altın Sponsor’, İstanbul Ticaret Odası ve Turkcell’in ‘Bronz Sponsor’ olarak destek verdiği UTİKAD Zirve 2019-İleri’ye Dönüşüm’e İMEAK DTO ve SOFT Bilişim de ‘Destek Sponsor’u oldu.  

UTİKAD’ın “İleriye Dönüşüm” Zirvesi

Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği (UTİKAD) tarafından düzenlenen UTİKAD Zirve 2019 – İleri’ye Dönüşüm 10 Ekim 2019 tarihinde gerçekleşti.

UTİKAD Zirve 2019, materyallerin ve kavramların özlerini koruyarak farklı işlevler kazanmaları olarak tanımlanan ‘ileri dönüşüm’ kavramından ilham aldı. Önümüzdeki 50 yıl içinde birçok meslek, birçok kavram, birçok iş yapış şekli ömürlerini tamamlayacak ancak yine birçokları ‘geleceğe uyum sağlayacak’ şekilde bir dönüşüm geçirecek yani ‘ileriye’ dönüşecek. İnsanlığın var oluşundan itibaren evrimleşerek devam eden lojistik sektörü de işte bu kaybolmayacak ve ileriye dönüşecek sektörlerden biri.

Başta üretim, ticaret ve lojistik sektörü dinamiklerinin incelendiği UTİKAD Zirve 2019’da birçok sorunun cevabını aranırken büyük resmin tamamına odaklanıldı.

Zirve THY Yönetim Kurulu Başkanı İlker Aycı’nın açılış konuşması ile başladı.

Judith Liberman’dan masallar dinledik.

UTİKAD Zirve 2019-İleri’ye Dönüşüm, “Yıkıcı Dönüşüm: Blockchain” paneli ile devam etti. Blockchain 101 kitabının yazarı Ahmet Usta’nın moderatörlüğünü üstlendiği “Yıkıcı Dönüşüm: Blockchain” panelinde, Maersk Türkiye Müşteri Hizmetleri Genel Müdürü Esra Yaman Gündüz ve IBM Türkiye Teknoloji Lideri Sevilay Kurt konuşmacı olarak katıldı. Panelde blockchain ekosisteminin önemli yapıları olan yazılım, finans, lojistik gibi farklı disiplinleri nasıl etkilediği, lojistik sektörünün bu değişim ve dönüşüme nasıl hazırlandığı üzerine konuşuldu.

Zirveye “Ekonomi Çarkları Dönü(şü)yor” paneli ile devam edildi. Bu panelde ise; Küresel ekonomide son durum nedir? Dünyadaki politik ve teknolojik gelişmeler Türkiye’yi ve yatırımları nasıl etkiliyor? Türkiye’yi, orta ve uzun vadede nasıl bir ekonomik dönüşüm bekliyor? vb. konularda merak edilenleri Habertürk TV Ekonomi Müdürü Serdar Kuter sordu, Ekonomist Dr. Murat Kubilay yanıtladı.

“Tedarik Zincirinde Dijital Dönüşüm” panelinde ise Dijital Dönüşüm, Blockchain ve Endüstri 4.0 uygulamaları tedarik zincirine nasıl yansıyor? Otomasyon ve Büyük Veri’ye dayalı akıllı tedarik zincirleri hangi çözümleri sunuyor? Geleceğin tedarik zinciri nasıl olacak? gibi soruların yanıtları arandı. Lojistik sektörüne akademik ve pratik değerler katan Dokuz Eylül Üniversitesi Lojistik Yönetimi Bölüm Başkanı Prof. Dr. Okan Tuna bu soruları sektör adına sordu. Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Gökşen Töre Sancak ve Turkcell Lojistik Müdürü Ömer Faruk Erkal panele katıldı.

Herkesin merakla beklediği “Yapay Zeka Dönüşümün Neresinde?” panelinde ise Dijital Dönüşüm Lideri ve Akademisyen Kozan Demircan katılımcılar ile buluştu. Türkiye’de yapay zeka uygulamaları hangi düzeyde? Yapay zeka, robotlaşma ve derin öğrenme iş yapış şekillerini nasıl etkileyecek? Soruları bu panelde yanıt buldu.

Hemen ardından “İş Dünyasına Yön Verenler” panelinde ise UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, İMEAK Deniz Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Kıran, Türk Hava Yolları Kargodan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Turhan Özen ve Genç Yönetici ve İş İnsanları Derneği Başkanı Fuat Pamukçu; “Gelecekte var olabilmek için nasıl bir dönüşüm geçirmeliyiz? Ekonomik dalgalanma ve pazardaki rekabete rağmen büyümek için hangi adımları atmalıyız? Yaratıcı yeniden yapılanmaya dayalı kurum kültürü nasıl oluşturulabilir?” sorularının cevaplarını paylaştılar.

Teknoloji Yazarı ve Trend Avcısı Serdar Kuzuloğlu ise “Teknolojinin Öte Yanı” panelinde sahneye çıktı. Kuzuloğlu, Teknolojinin Öte Yanında bizi neler bekliyor? Kurumların ve kişilerin teknolojiyle dönüşümü nasıl gerçekleşecek? Yeni dünyanın düzeni ve ayakta kalma yolları neler? konularına cevap aradı.

“Z Kuşağı İş Hayatında” panelinde; MEB İstanbul İli Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Serkan Gür, PERYÖN Yönetim Kurulu Başkanı ve Defacto İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Berna Öztınaz konuşmacı olarak yer aldı.

Öğrenme Tasarımları Kurucusu ve Eğitim Uzmanı Tuğba Çanşalı moderatörlüğünde gerçekleşecek Z Kuşağı İş Hayatında panelinde; Z kuşağının karakter özellikleri neler ve bu kuşak iş hayatını nasıl etkileyecek? İşverenlerin yeni kuşaktan ve yeni mezunlardan beklentileri neler? vb. konular yer aldı.

Ve son olarak “Yaşanabilir Gelecek İçin” panelinde, Boğaziçi Üniversitesi Öğretim Üyesi ve İklim Bilimci Prof. Dr. Levent Kurnaz ile SDSN Türkiye Eğitim Koordinatörü Bahar Özay, Yaşanabilir Bir Gelecek için Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı-UNDP’nin hazırladığı Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini bizlerle paylaştı.

Turkish Cargo’nun ‘Altın Sponsor’, İstanbul Ticaret Odası ve Turkcell’in ‘Bronz Sponsor’ olarak destek verdiği UTİKAD Zirve 2019-İleri’ye Dönüşüm’e İMEAK DTO ve SOFT Bilişim de ‘Destek Sponsor’u oldu.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/30XrNEQ
via IFTTT

Emirates, Yolcularının Uçaktaki Film ve Kanal Tercihlerini Açıkladı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2pXZglz

Emirates, Yolcularının Uçaktaki Film ve Kanal Tercihlerini Açıkladı Emirates, Yolcularının Uçaktaki Film ve Kanal Tercihlerini Açıkladı İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, uçuş sırasında gerçekleştirdiği anket ile uçak içi eğlence sistemi ice üzerinden en fazla izlenen ve tercih edilen film ve kanalları belirledi Haziran-Ağustos ayları arasında 16 milyona yakın yolcu taşıyan Emirates Havayolu, uçuş sırasında gerçekleştirdiği ankete göre, uçak içi eğlence sistemi ice üzerinden en fazla izlenen ve tercih edilen film ve kanalları tespit etti. 4,500’e varan kanalı destekleyen uçak içi eğlence sistemi ile yolcularına çok fazla seçenek sunan Emirates, yolcuların %75’inden bu konuda olumlu bir dönüş aldı. Emirates’in uçak içi eğlence sistemi olan ice, her türden 1,500 kadar filmi, 44 dilde yayınlıyor ancak Emirates’in Japon manga tarzına ait, Marvel Studios ve DC Universe’in yapımlarından oluşan bir dizi filmi kataloğuna dahil etmesiyle, süper kahraman filmleri, yaz döneminde bariz bir şekilde en tercih edilen tür oldu. Haziran ayında, uçaklarda izlenen en popüler film Captain Marvel idi. Alita: Battle Angel Temmuz ayında başı çekerken, Ağustos’un en çok izlenen filmi Avengers: End Game oldu. ice kataloğu, her ay, müzik, TV yayınları ve belgesellerin yanı sıra, dünyanın her yerinden yaklaşık 100 filmle güncelleniyor. Müşterilerine, yolculuklarını daha etkin bir şekilde planlamalarında yardımcı olmak üzere, Emirates, uygulamasına yeni bir inovatif işlev ekleyerek, yolcuların, kapsamlı eğlence kataloğuna göz atmalarına, uçuşları öncesinde kendilerine özel oynatma listelerini oluşturmalarına ve uçaktayken bunları koltuklarına senkronize etmelerine imkân tanıyor. Yaz boyunca, yolcular tarafından, 40,000’den fazla özel oynatma listesi oluşturuldu ve bu oynatma listeleri yolcuların uçaktayken neleri izlemeyi tercih ettikleri açıkça ortaya çıkarttı. 6 yolculardan 1 tanesi kişisel oynatma listesine bir TV programı eklerken, her oynatma listesi, en az 1 film içeriyor ve bu da Emirates yolcularının film düşkünü olduğunu ortaya koyuyor. Uçaklarda, Bollywood filmleri, İngilizce olmayan yapımlar arasında en popüler tercihler oldu. Film kategorilerine gelindiğinde, yaz boyunca, en popüler seçimler değişirken, izleyenlerin çoğu, A Star is Born ve Bohemian Rhapsody gibi başyapıtları da içeren, “Yeni Filmleri” seçti; onların ardından ise, 1951 klasiği Alice Harikalar Ülkesinde filminden, bu seneki Aladdin’e kadar değişen, 50 Disney başyapıtının bir seçkisi ile Disney klasikleri geldi. Tüm sektörler içinde üçüncü en popüler kategori Bollywood filmleri oldu ve yaz dönemi boyunca, yolcular, 2.0 gibi başyapıtlar ve Dabangg 2 gibi klasiklerin keyfini sürdü. Başka seçenek arayışında olanlar ise, 1,200 saatten fazla süren TV programları arasından tercihlerini yapabiliyorlar. Son 3 ayda, HBO’nun Emmy ödüllü dizisi Chernobyl, ice üzerinde en fazla izlenen TV programı olurken, Afrika savanasında sağ kalmaya çalışan bir grup aslan ve çita ailesi hakkındaki 2011 doğa belgeseli African Cats ise, en fazla izlenen belgesel olarak kayıtlara geçti. Emirates, geniş bir çocuk filmi seçkisi ve TV kanalları ile en genç yolcuların da ihtiyaçlarının giderilmesini sağlıyor. Bu senenin en gözde çocuk programı ise Paw Patrol oldu. Ayrıca, ice’ta, Emirates’in kendine ait olan, uçak içi menülerini nasıl hazırladığının sahne arkasını yolcularına sergileyen Food and Wine Kanalları, uzmanların rehberliğindeki LinkedIn Öğrenim kursları ve başlangıç düzeyindekiler için, uTalk dil dersleri gibi çeşitli farklı içerikler de bulunuyor. Uçakta çalışılan en popüler dil ise Arapça oldu. Wi-Fi Emirates filosunun tamamında Wi-Fi bulunuyor ve herhangi bir uygulamada kullanılabilecek 20MB ücretsiz veri ya da en tercih edilen mesaj uygulamaları üzerinden 2 saat mesajlaşma şeklinde, Wi-Fi imkânı, Emirates tarafından, her sınıfta ücretsiz sağlanıyor. Yaz dönemi boyunca, her ay 1 milyondan fazla yolcu Wi-Fi erişimini kullandı ve yine yaz boyunca, yolcuların %40’ı, aileleri ve arkadaşları ile iletişim halinde kalmak için, sınırsız ücretsiz mesajlaşma seçeneğini tercih etti. Wi-Fi en çok, Wi-Fi erişimi yapan en yüksek yolcu sayısı ve en fazla tüketilen veri hacmi ile Kuzey Amerika’ya olan uçuşlarda tercih ediliyor. Emirates ağının tamamı ile karşılaştırıldığında, en fazla uçak içi veri tüketimi, Houston uçuşlarında gerçekleşti. Live TV Spor, Live TV denince ilk öne çıkan kavram oluyor. Emirates, 8 canlı spor kanalının yanı sıra, CNN, BBC World News, Sky News, Euro News, CNBC ve NHK World gibi uluslararası haber kanallarına da erişim imkânı sağlıyor. Uçuşlarda en fazla izlenen kanal Sport 24 oldu; spor düşkünleri, yaz boyunca, NBA Finalleri, Fransa Açık ve FIFA Kadınlar Dünya Kupası Finali’ni izlerken, “gökyüzünde sanal stadyumlar” oluşturdular, Emirates, Live TV bulunan 175’ten fazla uçağında, Rugby World Cup’ın her maçını canlı olarak yayınlıyor. 2019, ice için ödüllü bir yıl oldu ve art arda 15. kez Skytrax En İyi Uçuş Eğlence Sistemi ödülünü kazanırken, en son yine art arda 3. kez En İyi Eğlence dalında APEX Yolcuların Tercihi ödülünü aldı. Bu ay ise yolcular, Spider-Man, Far from Home, Toy Story 4 ve Beatles’tan esinlenilen Yesterday gibi gişe rekorları kıran filmleri izleyebiliyor. Ayrıca, ice kataloğunda ünlü HBO yapımı Big Little Lies’ın 2. Sezonu ve Modern Family’nin 10. Sezonunu içeren TV programları ve Freya Ridings ve DJ Snake’in en son müzik parçaları da bulabiliyorlar.

Emirates, Yolcularının Uçaktaki Film ve Kanal Tercihlerini Açıkladı

İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, uçuş sırasında gerçekleştirdiği anket ile uçak içi eğlence sistemi ice üzerinden en fazla izlenen ve tercih edilen film ve kanalları belirledi

Haziran-Ağustos ayları arasında 16 milyona yakın yolcu taşıyan Emirates Havayolu, uçuş sırasında gerçekleştirdiği ankete göre, uçak içi eğlence sistemi ice üzerinden en fazla izlenen ve tercih edilen film ve kanalları tespit etti. 4,500’e varan kanalı destekleyen uçak içi eğlence sistemi ile yolcularına çok fazla seçenek sunan Emirates, yolcuların %75’inden bu konuda olumlu bir dönüş aldı.

Emirates’in uçak içi eğlence sistemi olan ice, her türden 1,500 kadar filmi, 44 dilde yayınlıyor ancak Emirates’in Japon manga tarzına ait, Marvel Studios ve DC Universe’in yapımlarından oluşan bir dizi filmi kataloğuna dahil etmesiyle, süper kahraman filmleri, yaz döneminde bariz bir şekilde en tercih edilen tür oldu. Haziran ayında, uçaklarda izlenen en popüler film Captain Marvel idi. Alita: Battle Angel Temmuz ayında başı çekerken, Ağustos’un en çok izlenen filmi Avengers: End Game oldu.

ice kataloğu, her ay, müzik, TV yayınları ve belgesellerin yanı sıra, dünyanın her yerinden yaklaşık 100 filmle güncelleniyor. Müşterilerine, yolculuklarını daha etkin bir şekilde planlamalarında yardımcı olmak üzere, Emirates, uygulamasına yeni bir inovatif işlev ekleyerek, yolcuların, kapsamlı eğlence kataloğuna göz atmalarına, uçuşları öncesinde kendilerine özel oynatma listelerini oluşturmalarına ve uçaktayken bunları koltuklarına senkronize etmelerine imkân tanıyor. Yaz boyunca, yolcular tarafından, 40,000’den fazla özel oynatma listesi oluşturuldu ve bu oynatma listeleri yolcuların uçaktayken neleri izlemeyi tercih ettikleri açıkça ortaya çıkarttı. 6 yolculardan 1 tanesi kişisel oynatma listesine bir TV programı eklerken, her oynatma listesi, en az 1 film içeriyor ve bu da Emirates yolcularının film düşkünü olduğunu ortaya koyuyor.

Uçaklarda, Bollywood filmleri, İngilizce olmayan yapımlar arasında en popüler tercihler oldu. Film kategorilerine gelindiğinde, yaz boyunca, en popüler seçimler değişirken, izleyenlerin çoğu, A Star is Born ve Bohemian Rhapsody gibi başyapıtları da içeren, “Yeni Filmleri” seçti; onların ardından ise, 1951 klasiği Alice Harikalar Ülkesinde filminden, bu seneki Aladdin’e kadar değişen, 50 Disney başyapıtının bir seçkisi ile Disney klasikleri geldi. Tüm sektörler içinde üçüncü en popüler kategori Bollywood filmleri oldu ve yaz dönemi boyunca, yolcular, 2.0 gibi başyapıtlar ve Dabangg 2 gibi klasiklerin keyfini sürdü.

Başka seçenek arayışında olanlar ise, 1,200 saatten fazla süren TV programları arasından tercihlerini yapabiliyorlar. Son 3 ayda, HBO’nun Emmy ödüllü dizisi Chernobyl, ice üzerinde en fazla izlenen TV programı olurken, Afrika savanasında sağ kalmaya çalışan bir grup aslan ve çita ailesi hakkındaki 2011 doğa belgeseli African Cats ise, en fazla izlenen belgesel olarak kayıtlara geçti.

Emirates, geniş bir çocuk filmi seçkisi ve TV kanalları ile en genç yolcuların da ihtiyaçlarının giderilmesini sağlıyor. Bu senenin en gözde çocuk programı ise Paw Patrol oldu.

Ayrıca, ice’ta, Emirates’in kendine ait olan, uçak içi menülerini nasıl hazırladığının sahne arkasını yolcularına sergileyen Food and Wine Kanalları, uzmanların rehberliğindeki LinkedIn Öğrenim kursları ve başlangıç düzeyindekiler için, uTalk dil dersleri gibi çeşitli farklı içerikler de bulunuyor. Uçakta çalışılan en popüler dil ise Arapça oldu.

Wi-Fi

Emirates filosunun tamamında Wi-Fi bulunuyor ve herhangi bir uygulamada kullanılabilecek 20MB ücretsiz veri ya da en tercih edilen mesaj uygulamaları üzerinden 2 saat mesajlaşma şeklinde, Wi-Fi imkânı, Emirates tarafından, her sınıfta ücretsiz sağlanıyor. Yaz dönemi boyunca, her ay 1 milyondan fazla yolcu Wi-Fi erişimini kullandı ve yine yaz boyunca, yolcuların %40’ı, aileleri ve arkadaşları ile iletişim halinde kalmak için, sınırsız ücretsiz mesajlaşma seçeneğini tercih etti.

Wi-Fi en çok, Wi-Fi erişimi yapan en yüksek yolcu sayısı ve en fazla tüketilen veri hacmi ile Kuzey Amerika’ya olan uçuşlarda tercih ediliyor. Emirates ağının tamamı ile karşılaştırıldığında, en fazla uçak içi veri tüketimi, Houston uçuşlarında gerçekleşti.

Live TV

Spor, Live TV denince ilk öne çıkan kavram oluyor. Emirates, 8 canlı spor kanalının yanı sıra, CNN, BBC World News, Sky News, Euro News, CNBC ve NHK World gibi uluslararası haber kanallarına da erişim imkânı sağlıyor. Uçuşlarda en fazla izlenen kanal Sport 24 oldu; spor düşkünleri, yaz boyunca, NBA Finalleri, Fransa Açık ve FIFA Kadınlar Dünya Kupası Finali’ni izlerken, “gökyüzünde sanal stadyumlar” oluşturdular, Emirates, Live TV bulunan 175’ten fazla uçağında, Rugby World Cup’ın her maçını canlı olarak yayınlıyor.

2019, ice için ödüllü bir yıl oldu ve art arda 15. kez Skytrax En İyi Uçuş Eğlence Sistemi ödülünü kazanırken, en son yine art arda 3. kez En İyi Eğlence dalında APEX Yolcuların Tercihi ödülünü aldı.

Bu ay ise yolcular, Spider-Man, Far from Home, Toy Story 4 ve Beatles’tan esinlenilen Yesterday gibi gişe rekorları kıran filmleri izleyebiliyor. Ayrıca, ice kataloğunda ünlü HBO yapımı Big Little Lies’ın 2. Sezonu ve Modern Family’nin 10. Sezonunu içeren TV programları ve Freya Ridings ve DJ Snake’in en son müzik parçaları da bulabiliyorlar.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2pXZglz
via IFTTT

Türk Hava Yolları Eylül ayı doluluk oranı %82,9 olarak gerçekleşti Türk Hava Yolları Eylül ayı doluluk oranı %82,9 olarak gerçekleşti.   Eylül ayı yolcu ve kargo trafik sonuçlarını açıklayan Türk Hava Yolları, bu ayda %82,9’luk doluluk oranına ulaştı. Bayrak taşıyıcı havayolunun Eylül 2019 Trafik Sonuçları değerlendirmesine göre;   Eylül ayında taşınan yolcu sayısı 6,7 milyon oldu. Dış Hat doluluk oranı %82,5 olarak gerçekleşirken, İç Hat uçuşların doluluk oranı %86,1 oldu. Dıştan dışa transfer yolcu sayısında %6,2’lik, Dıştan dışa transfer yolcular hariç dış hat yolcu sayısında %5,5’lik artış gerçekleşti. Eylül ayında taşınan Kargo ve Posta hacmi geçen yılın aynı dönemine göre %9,8 seviyesinde arttı. Kargodaki bu büyümeye %11,8 ile Afrika, %11,5 ile Kuzey Amerika, %11,4 ile Uzak Doğu ve %10,7 ile Avrupa katkı sağladı. Ocak-Eylül 2019 Trafik Sonuçları değerlendirmesine göre ise; 2019 yılının ilk dokuz ayında yolcu sayısı yaklaşık 56,4 milyon olarak gerçekleşti. Toplam yolcu doluluk oranı Ocak-Eylül 2019 döneminde %81,4 olarak gerçekleşti. Yurt dışı yolcu doluluğu %80,7 seviyesinde gerçekleşirken, yurt içi yolcu doluluğu %86,4 seviyesine ulaştı. Dıştan dışa transfer yolcu sayısında %3,9’luk artış yaşandı. 2019 yılının ilk dokuz ayında toplam taşınan Kargo ve Posta geçen senenin aynı dönemine göre %9,6 artarak 1,1 milyon tona ulaştı.

Türk Hava Yolları Eylül ayı doluluk oranı %82,9 olarak gerçekleşti.

 

Eylül ayı yolcu ve kargo trafik sonuçlarını açıklayan Türk Hava Yolları, bu ayda %82,9’luk doluluk oranına ulaştı.

Bayrak taşıyıcı havayolunun Eylül 2019 Trafik Sonuçları değerlendirmesine göre;

 

  • Eylül ayında taşınan yolcu sayısı 6,7 milyon oldu.
  • Dış Hat doluluk oranı %82,5 olarak gerçekleşirken, İç Hat uçuşların doluluk oranı %86,1 oldu.
  • Dıştan dışa transfer yolcu sayısında %6,2’lik, Dıştan dışa transfer yolcular hariç dış hat yolcu sayısında %5,5’lik artış gerçekleşti.
  • Eylül ayında taşınan Kargo ve Posta hacmi geçen yılın aynı dönemine göre %9,8 seviyesinde arttı. Kargodaki bu büyümeye %11,8 ile Afrika, %11,5 ile Kuzey Amerika, %11,4 ile Uzak Doğu ve %10,7 ile Avrupa katkı sağladı.

Ocak-Eylül 2019 Trafik Sonuçları değerlendirmesine göre ise;

  • 2019 yılının ilk dokuz ayında yolcu sayısı yaklaşık 56,4 milyon olarak gerçekleşti.
  • Toplam yolcu doluluk oranı Ocak-Eylül 2019 döneminde %81,4 olarak gerçekleşti. Yurt dışı yolcu doluluğu %80,7 seviyesinde gerçekleşirken, yurt içi yolcu doluluğu %86,4 seviyesine ulaştı.
  • Dıştan dışa transfer yolcu sayısında %3,9’luk artış yaşandı.
  • 2019 yılının ilk dokuz ayında toplam taşınan Kargo ve Posta geçen senenin aynı dönemine göre %9,6 artarak 1,1 milyon tona ulaştı.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/32068gu
via IFTTT

Türk Hava Yolları Eylül ayı doluluk oranı %82,9 olarak gerçekleşti


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/32068gu

9 Ekim 2019 Çarşamba

Türk Hava Yolları’ndan yeni uçuş emniyet videosu!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2VpUAkg

Türk Hava Yolları’ndan yeni uçuş emniyet videosu! Yeni İstanbul Havalimanı’na taşınılması ve yeni 787-9 Dreamliner uçaklarının filoya katılması gibi son dönemde birçok farklı yeniliği yaşayan Türk Hava Yolları, bu süreçte uçuş emniyet videosunu da yeniledi. İlk gösterimi, 787-9 Dreamliner’ın Türkiye’deki ilk seferinde yapılan ve Eylül ayı itibarıyla tüm Türk Hava Yolları filosunda yayınlanmaya başlanan uçuş emniyet videosu, yolculara uçuş öncesinde ve sırasında uymaları gereken emniyet kurallarını dikkat çekici ve izlemesi keyifli bir animasyonla hatırlatıyor.   Yılda 80 milyonun üzerinde yolcunun izleyeceği videonun yaratım süreci Innocean Worldwide Türkiye tarafından üstlenilirken, yapımı da Türkiye’nin önde gelen görsel efekt ve animasyon stüdyolarından Lighthouse VFX tarafından gerçekleştirildi. 30 farklı artistin tasarladığı ve dünya standartlarında bir prodüksiyon kalitesiyle hayata geçirilen animasyon filmde, işitme engelliler için hazırlanan özel bölümler, dünyada ilk defa işaret dili uzmanlarının kontrolünde animasyon karakterlerle canlandırıldı.   Reklamveren: Türk Hava Yolları Ajans: Innocean Worldwide Türkiye Prodüksiyon Şirketi: Lighthouse VFX Müzik: JingleTV

Yeni İstanbul Havalimanı’na taşınılması ve yeni 787-9 Dreamliner uçaklarının filoya katılması gibi son dönemde birçok farklı yeniliği yaşayan Türk Hava Yolları, bu süreçte uçuş emniyet videosunu da yeniledi. İlk gösterimi, 787-9 Dreamliner’ın Türkiye’deki ilk seferinde yapılan ve Eylül ayı itibarıyla tüm Türk Hava Yolları filosunda yayınlanmaya başlanan uçuş emniyet videosu, yolculara uçuş öncesinde ve sırasında uymaları gereken emniyet kurallarını dikkat çekici ve izlemesi keyifli bir animasyonla hatırlatıyor.

 

Yılda 80 milyonun üzerinde yolcunun izleyeceği videonun yaratım süreci

Innocean Worldwide Türkiye tarafından üstlenilirken, yapımı da Türkiye’nin önde gelen görsel efekt ve animasyon stüdyolarından Lighthouse VFX tarafından gerçekleştirildi. 30 farklı artistin tasarladığı ve dünya standartlarında bir prodüksiyon kalitesiyle hayata geçirilen animasyon filmde, işitme engelliler için hazırlanan özel bölümler, dünyada ilk defa işaret dili uzmanlarının kontrolünde animasyon karakterlerle canlandırıldı.

 

Reklamveren: Türk Hava Yolları

Ajans: Innocean Worldwide Türkiye

Prodüksiyon Şirketi: Lighthouse VFX

Müzik: JingleTV



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2VpUAkg
via IFTTT