
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
17 Eylül 2019 Salı
Sınır tanımayan hackerlık ABD sınırından giriş çıkış yapan kişilerin fotoğrafları ve araç plakaları açığa çıktı ABD Gümrük ve Sınır Koruma Birimi, kendisine hizmet veren bir kuruluşta yaşanan güvenlik ihlali nedeniyle, yasal olarak Amerika sınırından geçen binlerce kişiye ilişkin verinin sızdığını duyurdu. Siber güvenlik kuruluşu ESET’in edindiği bilgiye göre, 100 bin’e yakın kişinin fotoğrafları ve araç plakaları açığa çıktı. Bir buçuk aylık süre içinde toplandığı tespit edilen fotoğrafların, hangi sınır noktasından alındığı belirtilmedi. Ancak, antivirüs ve internet güvenliği kuruluşu ESET’in edindiği bilgiye göre, çalınan veriler içinde kişilerin yüz fotoğraflarının yanı sıra Amerika Birleşik Devletleri’ne girip çıkarken kullandıkları arabaların plakalarını gösteren resimler de var. ABD Sınır Teşkilatı, yaptığı açıklamada, güvenliği aşılan alt yüklenicinin, verileri sistemlerine aktarırken zorunlu güvenlik protokollerini ihlal ettiğini ve teşkilatın bilgisi ve izni dışında davrandığını duyurdu. Karanlık web‘de bilgi yok ABD Sınır Teşkilatı’na göre bu durumdan 100 bin’den az kişi etkilendi ve bilinmeyen taraflarca çalınan veriler internette veya karanlık web’de henüz ortaya çıkmadı. Pasaport veya diğer belgelerden başka bilgi ya da fotoğraf alınmadı. Ne yazık ki olayla ilgili pek fazla ayrıntı da yok. Sızıntı, plaka okuyucularını tedarik eden şirketten mi? Teşkilat, güvenlik ihlalinin kaynağını belirtmemiş olmasına rağmen raporlara göre yanlışlıkla da olsa taşeronun adının ortaya çıktığı söyleniyor. Olayı ilk olarak duyuran The Washington Post gazetesi, sınır teşkilatının olayla ilgili habercilerle paylaştığı ifadenin başlığında “Perceptics” adının yer aldığını söylüyor ancak teşkilat sorunun bu şirketten kaynaklanıp kaynaklanmadığını teyit etmeyi red etti. Perceptics, sınır teşkilatı için plaka okuyucusu tedarik ediyor. Biyometrik geçiş için yatırımlar devam ediyor Söz konusu bu olay, ABD Sınır Teşkilatı, hava alanlarında ve kara geçiş noktalarında yüz tanıma yazılımlarını talep etmeye devam ederken meydana geldi. Sınır teşkilatı, biyometrik giriş-çıkış sisteminin ölçeğini artırıp 2021’e kadar tüm giden hava yolcularının % 97’sinde yüz tanıma sistemlerinin kullanılmasını hedefliyor.
ABD sınırından giriş çıkış yapan kişilerin fotoğrafları ve araç plakaları açığa çıktı
ABD Gümrük ve Sınır Koruma Birimi, kendisine hizmet veren bir kuruluşta yaşanan güvenlik ihlali nedeniyle, yasal olarak Amerika sınırından geçen binlerce kişiye ilişkin verinin sızdığını duyurdu. Siber güvenlik kuruluşu ESET’in edindiği bilgiye göre, 100 bin’e yakın kişinin fotoğrafları ve araç plakaları açığa çıktı.
Bir buçuk aylık süre içinde toplandığı tespit edilen fotoğrafların, hangi sınır noktasından alındığı belirtilmedi. Ancak, antivirüs ve internet güvenliği kuruluşu ESET’in edindiği bilgiye göre, çalınan veriler içinde kişilerin yüz fotoğraflarının yanı sıra Amerika Birleşik Devletleri’ne girip çıkarken kullandıkları arabaların plakalarını gösteren resimler de var.
ABD Sınır Teşkilatı, yaptığı açıklamada, güvenliği aşılan alt yüklenicinin, verileri sistemlerine aktarırken zorunlu güvenlik protokollerini ihlal ettiğini ve teşkilatın bilgisi ve izni dışında davrandığını duyurdu.
Karanlık web‘de bilgi yok
ABD Sınır Teşkilatı’na göre bu durumdan 100 bin’den az kişi etkilendi ve bilinmeyen taraflarca çalınan veriler internette veya karanlık web’de henüz ortaya çıkmadı. Pasaport veya diğer belgelerden başka bilgi ya da fotoğraf alınmadı. Ne yazık ki olayla ilgili pek fazla ayrıntı da yok.
Sızıntı, plaka okuyucularını tedarik eden şirketten mi?
Teşkilat, güvenlik ihlalinin kaynağını belirtmemiş olmasına rağmen raporlara göre yanlışlıkla da olsa taşeronun adının ortaya çıktığı söyleniyor. Olayı ilk olarak duyuran The Washington Post gazetesi, sınır teşkilatının olayla ilgili habercilerle paylaştığı ifadenin başlığında “Perceptics” adının yer aldığını söylüyor ancak teşkilat sorunun bu şirketten kaynaklanıp kaynaklanmadığını teyit etmeyi red etti. Perceptics, sınır teşkilatı için plaka okuyucusu tedarik ediyor.
Biyometrik geçiş için yatırımlar devam ediyor
Söz konusu bu olay, ABD Sınır Teşkilatı, hava alanlarında ve kara geçiş noktalarında yüz tanıma yazılımlarını talep etmeye devam ederken meydana geldi. Sınır teşkilatı, biyometrik giriş-çıkış sisteminin ölçeğini artırıp 2021’e kadar tüm giden hava yolcularının % 97’sinde yüz tanıma sistemlerinin kullanılmasını hedefliyor.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IcNQ3E
via IFTTT
Skywards 25 Milyon Üyeye Ulaştı Skywards 25 Milyon Üyeye Ulaştı Emirates ve flydubai’nin ödüllü sadakat programı olan Emirates Skywards, 25 milyon üye sayısına ulaştı. Emirates Havayolu ve flydubai’nin ödüllü sadakat programı Skywards, 25 milyon üye sayısına ulaşmasını, üyelerine sunduğu heyecan verici fırsat ve sürprizlerle kutluyor. Skywards, kutlamalar dahilinde, yolculara belirli Dubai uçuşlarında sınıf yükseltme ve ödül biletlerde %25 indirim, Emirates ve flydubai uçuşlarında ağ dahilinde özel bir Cash+Miles ücreti, mil satın alma ve hediye etme işlemlerinde %25 indirim sunuyor. Ayrıca, 22 Eylül’den itibaren Emirates Terminal 3’te yapılacak yarışmalar ile pek çok hediye ve sürpriz de yolcuları bekliyor. Emirates Skywards, son 18 ayda dünya çapındaki üyelerine beş milyon yeni üye ekledi; bu da her ay ortalama 277.777, her gün 9.259 ve her dakika altıdan fazla üye anlamına geliyor. İngiltere, 3,2 milyon üye ile ilk 5’in en üst sırasında yer alırken, ABD’de 2,3 milyon, Avustralya’da 1,9 milyon, Hindistan’da 1,8 milyon ve BAE’de 1,7 milyon üyesi bulunuyor. Emirates Skywards’ın toplamda 2.000 destinasyona uçan 15 havayolu ortağı, 12 finansal ortak markası olmak üzere şu anda dünya genelinde 157 ortağı bulunuyor. Emirates Skywards ayrıca, dünya genelinde 30 milyon tesise erişim sağlayan 100’den fazla otel ve iki çevrimiçi fiyat karşılaştırma sitesi ile de ortaklık yapıyor. Son üç yılda, programa 24 yeni ortak eklenerek puan kazanımında %50 artış ve puan kullanımında ise %150 artış sağlandı. Skywards, son iki ay içinde Marriott Bonvoy, Chase Ultimate Rewards ve Bicester Village Shopping ile gerçekleşen yeni ortaklıkları sayesinde hem küresel hem de bölgesel olarak katlanarak büyümeye devam ediyor. Sadece 2018-19 mali yılında, 185 ülkedeki üyeler 1,2 milyar Mili Dubai Duty Free’de harcarken, 6.431 üye de dünya genelindeki spor ve kültür etkinlikleri için aldıkları 10.344 bilete 77 milyon Mil harcadı. Yüz binlerce üye ise sınıf yükseltmenin keyfini çıkarırken, Emirates ve flydubai uçuşlarında rezervasyon yapmak için Cash + Miles kullanarak, ödül biletlerini aldılar. Skywards Kıdemli Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Nejib Ben Khedher konu ile ilgili yaptığı açıklamada: “Emirates Skywards için gurur verici bir an. Üç yıl önce, sadık ve hevesli müşterilerimizin gerçekte neye değer verdiğini ve bizden ne istediğini anlamak için derinlemesine iç gözlem ve araştırma içeren dönüşümsel bir yolculuk yaptık. Bu iç gözlemler, uzun vadeli bir strateji ve en son veri ve dijital teknoloji ile donanmış şekilde, bir dizi sektör ilki geliştirdik, yerel ve küresel ikonik markalarla ortaklık kurduk ve mobil kanallar aracılığıyla üyelerimiz için zengin, kişiselleştirilmiş bir deneyim yarattık. Şimdi Birleşik Arap Emirlikleri vatandaşlarının ve ziyaretçilerinin günlük harcamalarıyla hızla dahil olabilecekleri bir sonraki büyük sınırı geçmek için çalışıyoruz, bu yüzden bizi izlemeye devam edin” dedi. Sadakat programlarıyla dolu bir dünyada, Emirates Skywards öncü ruhu ve sektör ilkleriyle ön plana çıkıyor. Dubai Mall ile kurduğu ortaklıkla, üyelerin her işlemde ve alışveriş merkezinin tüm satış noktalarında sorunsuz bir şekilde Mil kazanabileceği ilk havayolu sadakat programı olan Skywards, üyelerinin rezervasyon deneyimini de kolaylaştırıyor. Emirates Skywards ayrıca, üç yıl içinde, bir mobil cihaz ile kolaylıkla erişilebilecek şekilde Mil kazanmayı ve harcamayı sağlayan üç uygulama kullanıma sundu. Emirates uygulamasına entegre Skywards bölümü, herhangi bir havayolu aplikasyonunun en kapsamlı sadakat programı özelliklerinden birine sahip. Ayrıca, 160 varış noktasında yemek ve eğlence fırsatları içeren Emirates Skywards Go ve tüm dünyada 890 şehirde özel araba, taksi ve minibüs rezervasyonu yapmayı sağlayan Emirates Skywards Cabforce olmak üzere iki özel uygulama daha bulunuyor. Emirates Skywards, bu yıl daha şimdiden Business Traveler Orta Doğu’da En İyi Sık Uçan Yolcu Programı, Global Flight’da Yönetimde Mükemmellik ve World Travel Ödülleri’nde Ortadoğu’nun En İyi Havayolu Ödül Programı Ödüllerini kazandı. Emirates Skywards’ın kutlamalara özel fırsatlarına emirates.com adresinden ulaşabilirsiniz. Emirates Skywards Hakkında: Emirates ve flydubai’nin ödüllü sadakat programı Emirates Skywards, dört ayrı üyelik düzeyi (Blue, Silver, Gold ve Platinium) sunar ve her üyelik özel ayrıcalıklar sağlar. Emirates Skywards üyeleri, Emirates, flydubai veya ortak havayollarıyla uçtuklarında veya programın belirlemiş olduğu otelleri, araç kiralama, finans, eğlence ortaklarını kullandıklarında Skywards Milleri kazanır. Skywards Milleri, Emirates veya flydubai ve Emirates Skywards ortak havayolları, otel konaklama, turlar ve özel alışverişler dahil olmak üzere çok çeşitli ödüller için kullanılabilir. Emirates Skywards’ı çevrimiçi olarak ziyaret edin: www.emirates.com/skywards veya skywards.flydubai.com Emirates hakkında: Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 85 ülkede 158 noktaya taşıyor. Emirates, İstanbul Havalimanı ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanlarından haftada toplam 18 uçuş gerçekleştiriyor.
Skywards 25 Milyon Üyeye Ulaştı
Emirates ve flydubai’nin ödüllü sadakat programı olan Emirates Skywards, 25 milyon üye sayısına ulaştı.
Emirates Havayolu ve flydubai’nin ödüllü sadakat programı Skywards, 25 milyon üye sayısına ulaşmasını, üyelerine sunduğu heyecan verici fırsat ve sürprizlerle kutluyor.
Skywards, kutlamalar dahilinde, yolculara belirli Dubai uçuşlarında sınıf yükseltme ve ödül biletlerde %25 indirim, Emirates ve flydubai uçuşlarında ağ dahilinde özel bir Cash+Miles ücreti, mil satın alma ve hediye etme işlemlerinde %25 indirim sunuyor. Ayrıca, 22 Eylül’den itibaren Emirates Terminal 3’te yapılacak yarışmalar ile pek çok hediye ve sürpriz de yolcuları bekliyor.
Emirates Skywards, son 18 ayda dünya çapındaki üyelerine beş milyon yeni üye ekledi; bu da her ay ortalama 277.777, her gün 9.259 ve her dakika altıdan fazla üye anlamına geliyor. İngiltere, 3,2 milyon üye ile ilk 5’in en üst sırasında yer alırken, ABD’de 2,3 milyon, Avustralya’da 1,9 milyon, Hindistan’da 1,8 milyon ve BAE’de 1,7 milyon üyesi bulunuyor.
Emirates Skywards’ın toplamda 2.000 destinasyona uçan 15 havayolu ortağı, 12 finansal ortak markası olmak üzere şu anda dünya genelinde 157 ortağı bulunuyor. Emirates Skywards ayrıca, dünya genelinde 30 milyon tesise erişim sağlayan 100’den fazla otel ve iki çevrimiçi fiyat karşılaştırma sitesi ile de ortaklık yapıyor. Son üç yılda, programa 24 yeni ortak eklenerek puan kazanımında %50 artış ve puan kullanımında ise %150 artış sağlandı.
Skywards, son iki ay içinde Marriott Bonvoy, Chase Ultimate Rewards ve Bicester Village Shopping ile gerçekleşen yeni ortaklıkları sayesinde hem küresel hem de bölgesel olarak katlanarak büyümeye devam ediyor.
Sadece 2018-19 mali yılında, 185 ülkedeki üyeler 1,2 milyar Mili Dubai Duty Free’de harcarken, 6.431 üye de dünya genelindeki spor ve kültür etkinlikleri için aldıkları 10.344 bilete 77 milyon Mil harcadı. Yüz binlerce üye ise sınıf yükseltmenin keyfini çıkarırken, Emirates ve flydubai uçuşlarında rezervasyon yapmak için Cash + Miles kullanarak, ödül biletlerini aldılar.
Skywards Kıdemli Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Nejib Ben Khedher konu ile ilgili yaptığı açıklamada: “Emirates Skywards için gurur verici bir an. Üç yıl önce, sadık ve hevesli müşterilerimizin gerçekte neye değer verdiğini ve bizden ne istediğini anlamak için derinlemesine iç gözlem ve araştırma içeren dönüşümsel bir yolculuk yaptık. Bu iç gözlemler, uzun vadeli bir strateji ve en son veri ve dijital teknoloji ile donanmış şekilde, bir dizi sektör ilki geliştirdik, yerel ve küresel ikonik markalarla ortaklık kurduk ve mobil kanallar aracılığıyla üyelerimiz için zengin, kişiselleştirilmiş bir deneyim yarattık. Şimdi Birleşik Arap Emirlikleri vatandaşlarının ve ziyaretçilerinin günlük harcamalarıyla hızla dahil olabilecekleri bir sonraki büyük sınırı geçmek için çalışıyoruz, bu yüzden bizi izlemeye devam edin” dedi.
Sadakat programlarıyla dolu bir dünyada, Emirates Skywards öncü ruhu ve sektör ilkleriyle ön plana çıkıyor. Dubai Mall ile kurduğu ortaklıkla, üyelerin her işlemde ve alışveriş merkezinin tüm satış noktalarında sorunsuz bir şekilde Mil kazanabileceği ilk havayolu sadakat programı olan Skywards, üyelerinin rezervasyon deneyimini de kolaylaştırıyor.
Emirates Skywards ayrıca, üç yıl içinde, bir mobil cihaz ile kolaylıkla erişilebilecek şekilde Mil kazanmayı ve harcamayı sağlayan üç uygulama kullanıma sundu. Emirates uygulamasına entegre Skywards bölümü, herhangi bir havayolu aplikasyonunun en kapsamlı sadakat programı özelliklerinden birine sahip. Ayrıca, 160 varış noktasında yemek ve eğlence fırsatları içeren Emirates Skywards Go ve tüm dünyada 890 şehirde özel araba, taksi ve minibüs rezervasyonu yapmayı sağlayan Emirates Skywards Cabforce olmak üzere iki özel uygulama daha bulunuyor.
Emirates Skywards, bu yıl daha şimdiden Business Traveler Orta Doğu’da En İyi Sık Uçan Yolcu Programı, Global Flight’da Yönetimde Mükemmellik ve World Travel Ödülleri’nde Ortadoğu’nun En İyi Havayolu Ödül Programı Ödüllerini kazandı.
Emirates Skywards’ın kutlamalara özel fırsatlarına emirates.com adresinden ulaşabilirsiniz.
Emirates Skywards Hakkında:
Emirates ve flydubai’nin ödüllü sadakat programı Emirates Skywards, dört ayrı üyelik düzeyi (Blue, Silver, Gold ve Platinium) sunar ve her üyelik özel ayrıcalıklar sağlar. Emirates Skywards üyeleri, Emirates, flydubai veya ortak havayollarıyla uçtuklarında veya programın belirlemiş olduğu otelleri, araç kiralama, finans, eğlence ortaklarını kullandıklarında Skywards Milleri kazanır. Skywards Milleri, Emirates veya flydubai ve Emirates Skywards ortak havayolları, otel konaklama, turlar ve özel alışverişler dahil olmak üzere çok çeşitli ödüller için kullanılabilir.
Emirates Skywards’ı çevrimiçi olarak ziyaret edin: www.emirates.com/skywards veya skywards.flydubai.com
Emirates hakkında:
Dünyanın en hızlı büyüyen havayolu şirketlerinden Emirates, bugüne kadar 500’ün üzerinde uluslararası ödül kazandı. Emirates, yolcularını altı kıtada, 85 ülkede 158 noktaya taşıyor. Emirates, İstanbul Havalimanı ve İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanlarından haftada toplam 18 uçuş gerçekleştiriyor.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2O9aZYD
via IFTTT
16 Eylül 2019 Pazartesi
İSTANBUL HAVALİMANI GETAC TABLETLERİYLE UÇAKLARIN YERDE KALMA SÜRESİNİ OPTİMİZE EDİYOR

İSTANBUL HAVALİMANI GETAC TABLETLERİYLE UÇAKLARIN YERDE KALMA SÜRESİNİ OPTİMİZE EDİYOR İSTANBUL HAVALİMANI GETAC TABLETLERİNİN GÜÇLENDİRDİĞİ OTOMATİK YAKIT İKMAL SİSTEMİYLE UÇAKLARIN YERDE KALMA SÜRESİNİ OPTİMİZE EDİYOR İstanbul Havalimanı, günde 700’e yakın uçağın kullanması beklenen otomatik yakıt ikmal sistemini Getac F110 dayanıklı tabletleri ile optimize ederek uçakların hızlı ve hatasız ikmal yapmasını sağlıyor. Tüm fazları tamamlandığında yıllık 200 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanı olacak İstanbul Havalimanı’nın, sektörünün en iyisi kabul edilen otomatik uçak yakıt ikmal sisteminin işletiminde Taiwan merkezli teknoloji firması Getac’ın ürettiği dayanıklı tabletler kullanılmaya başlandı. İGA Havalimanı Akaryakıt Hizmetleri A.Ş’nin işlettiği dünyanın en büyük depolama ve hidrant sistemlerinin iletim optimizasyonunda kullanılmaya başlanan Getac F110 dayanıklı tabletleri, ikmal araç filosunun apron üzerinde herhangi bir noktadan merkezi kontrol sistemine bağlanmasını ve otomatik yakıt ikmal sürecini başlatmasını sağlıyor. Bunun sonucunda her uçak yaklaşık 45 dakika içinde bir sonraki uçuşu için hazır hale gelebiliyor. Sorunsuz havalimanı operasyonları için her şart altında güvenilir ekipman ile donatılmış etkin bir iletişimin gerekli olduğunu belirten İGA Havalimanı Akaryakıt Hizmetleri A.Ş. İletim Tesis Operasyon Şefi Seyfullah Yavuz, “Havacılık kurallarına göre tüm yolcular uçaktan inmeden yakıt ikmali yapılamaz. Bu da uçağın bir sonraki tarifeli seferine hazırlanması için yalnızca 45 ila 60 dakikası olduğu anlamına geliyor. Getac’ın güçlü ve sağlam çözümleri yalnızca havalimanının geniş çalışma ortamında iletişimi sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda otomatik yakıt ikmal sistemiyle kesintisiz bağlantı sağlayarak hataları da ortadan kaldırıyor. Bu anlamda klasik yakıt tankerleri ile kıyaslandığında, iletim etkinliğinde yüzde 60’a varan tasarruf sağlanıyor.” dedi. Getac Dayanıklı İş Üniteleri Bölüm Başkanı Rick Hwang ise “İstanbul Havalimanı için sağladığımız Getac ürünleri sağlamlık, güvenilirlik, güçlü bağlantı ve esnek performans unsurlarının kusursuz bir kombinasyonunu sunuyor. İGA Havalimanı Akaryakıt Hizmetleri A.Ş.’nin ekipman arızası ve güvenilirlik konularında endişe duymasına gerek bırakmayan çözümlerimiz sürücülerin ve yönlendiricilerin sürekli ve kesintisiz hizmet vermeye odaklanabilecekleri anlamına geliyor.” dedi. Dakikada bir uçağın iniş kalkış yaptığı İstanbul hava trafiğinin optimizasyonu için gereken kesintisiz ve güvenilir iletişim Getac ile sağlanıyor 2027 yılında tamamlandığında altı pisti ve dört terminali ile yılda 200 milyon yolcuya hizmet verme kapasitesine ulaşması planlanan İstanbul Havalimanı dünyanın ikinci en büyük havalimanı olan Hartsfield-Jackson Atlanta International havalimanının yaklaşık iki katı olacak. Bu durum, İstanbul Havalimanı’nın her gün yarım milyondan fazla yolcuyla daha önce görülmemiş bir trafik düzeyine ulaşması anlamına geliyor. Bugüne kadar benzeri olmayan bu büyüklüğün sağlıklı işleyebilmesi, uçakların geri dönüş süresini minimuma indiren teknolojilerle mümkün olabiliyor. Ortalama dakikada bir uçağın iniş ve kalkış yaptığı göz önüne alınırsa, yerde etkin bir geri dönüş hizmetinin sağlanması sürecin en hassas noktasını oluşturuyor. İGA Havalimanı Akaryakıt Hizmetleri A.Ş. tarafından işletilen teknoloji harikası otomatik yakıt ikmal sistemi, 6,5 milyon metre kare genişliğindeki tüm apron alanını kapsayan bir sistem. Bu sistem klasik yakıt kamyonlarıyla kıyaslandığında daha hızlı, daha hassas yakıt ikmali yapmasının yanında apronda sıkışıklığın azalması ve işlemlerin daha güvenli şekilde yapılması dâhil bir çok avantaj sunuyor. Getac’ın sunduğu her türlü zorlu şarta dayanıklı ekipmanlar bu yenilikçi sistemin kalbinde yer alıyor. Yeni gelen uçakların karşılanması ve apronun altında bulunan yakıt pompalarına bağlanması için, her biri Getac F110 tablet ile donatılmış olan 60 ikmal aracı kullanılıyor. İkmal araçlarının operatörleri merkezle iletişim kurmak, yakıt ikmalini başlatmak, gerekli yakıt miktarını tam ve otomatik olarak iletmek amacıyla tabletin içinde yer alan güçlü 4G bağlantıdan yararlanıyor. Operatörler aynı şekilde bir sonraki uçak alana iner inmez yeni uçağı karşılayabilecek pozisyonu almak üzere tabletler üzerinden yönlendiriliyor. F110 Tablet tüm zorlu şartlara dayanıklı Getac F110 sistemi aynı zamanda apronda kullanılan 50 elektrikli ikmal aracının kalan akü ömrünü de izliyor. Tabletin büyük boyutlu ekranı ve güçlü işlemcisi sayesinde operatörler hem yakıt ikmal sürecini hem de akü ömrünü aynı anda izleyebilmek için ekran görüntüsünü ikiye bölebiliyor. Doğrudan güneş ışığı veya yağmur altında yapılan çalışmalar dahil, her şart altında kolay okunabilecek ve çalıştırılabilecek şekilde tasarlanan tabletler, toz, su veya titreşim gibi dış etkenlere karşı son derece dayanıklı üretilmiş. Getac Hakkında MiTAC-Synnex Business Group’un (2018 yılı geliri $38 milyar Dolar) iştiraklerinden biri olan Getac Technology Corporation 1989 yılında savunmaya yönelik elektronik ürünler temini amacıyla GE Aerospace ile birlikte ortak girişim olarak kuruldu. Getac’ın faaliyet alanı, orduda, kamu güvenliği alanında, altyapılarda, imalat alanında, nakliye, otomotiv ve lojistik alanlarındaki müşterilerine sunulan dayanıklı notebook bilgisayarlar, dayanıklı tablet PC’ler ve mobil video çözümlerini kapsıyor. Getac’ın güçlü Ar-Ge yetenekleri, sipariş üzerine yüksek düzeyli mühendislik ürünleri ve çok yönlü donanım-yazılım entegrasyon çözümleri sunabilmesini sağlıyor. Noya Bilgisayar Hakkında IGA bu proje için Getac’ın Türk Ortağı olan, İstanbul’da kurulmuş ve 25 yıllık geçmişi olan teknoloji şirketi Noya Bilgisayar ile çalıştı Noya’nın proje uzmanları müşterinin ihtiyaçlarını analiz ederek ihtiyaca tam olarak cevap veren Getac F110 dayanıklı tableti ve araç dokunu sundu. Ürünün değerlendirmesi için demo setinin gönderilmesinden sonra, Noya Bilgisayar geliştirme, uygulama ve test aşamalarında IGA ve yazılım ortakları ile yakın işbirliği içerisinde çalıştı.
İSTANBUL HAVALİMANI GETAC TABLETLERİNİN GÜÇLENDİRDİĞİ OTOMATİK YAKIT İKMAL SİSTEMİYLE UÇAKLARIN YERDE KALMA SÜRESİNİ OPTİMİZE EDİYOR
İstanbul Havalimanı, günde 700’e yakın uçağın kullanması beklenen otomatik yakıt ikmal sistemini Getac F110 dayanıklı tabletleri ile optimize ederek uçakların hızlı ve hatasız ikmal yapmasını sağlıyor.
Tüm fazları tamamlandığında yıllık 200 milyon yolcu kapasitesiyle dünyanın en büyük havalimanı olacak İstanbul Havalimanı’nın, sektörünün en iyisi kabul edilen otomatik uçak yakıt ikmal sisteminin işletiminde Taiwan merkezli teknoloji firması Getac’ın ürettiği dayanıklı tabletler kullanılmaya başlandı. İGA Havalimanı Akaryakıt Hizmetleri A.Ş’nin işlettiği dünyanın en büyük depolama ve hidrant sistemlerinin iletim optimizasyonunda kullanılmaya başlanan Getac F110 dayanıklı tabletleri, ikmal araç filosunun apron üzerinde herhangi bir noktadan merkezi kontrol sistemine bağlanmasını ve otomatik yakıt ikmal sürecini başlatmasını sağlıyor. Bunun sonucunda her uçak yaklaşık 45 dakika içinde bir sonraki uçuşu için hazır hale gelebiliyor.
Sorunsuz havalimanı operasyonları için her şart altında güvenilir ekipman ile donatılmış etkin bir iletişimin gerekli olduğunu belirten İGA Havalimanı Akaryakıt Hizmetleri A.Ş. İletim Tesis Operasyon Şefi Seyfullah Yavuz, “Havacılık kurallarına göre tüm yolcular uçaktan inmeden yakıt ikmali yapılamaz. Bu da uçağın bir sonraki tarifeli seferine hazırlanması için yalnızca 45 ila 60 dakikası olduğu anlamına geliyor. Getac’ın güçlü ve sağlam çözümleri yalnızca havalimanının geniş çalışma ortamında iletişimi sağlamakla kalmıyor, aynı zamanda otomatik yakıt ikmal sistemiyle kesintisiz bağlantı sağlayarak hataları da ortadan kaldırıyor. Bu anlamda klasik yakıt tankerleri ile kıyaslandığında, iletim etkinliğinde yüzde 60’a varan tasarruf sağlanıyor.” dedi.
Getac Dayanıklı İş Üniteleri Bölüm Başkanı Rick Hwang ise “İstanbul Havalimanı için sağladığımız Getac ürünleri sağlamlık, güvenilirlik, güçlü bağlantı ve esnek performans unsurlarının kusursuz bir kombinasyonunu sunuyor. İGA Havalimanı Akaryakıt Hizmetleri A.Ş.’nin ekipman arızası ve güvenilirlik konularında endişe duymasına gerek bırakmayan çözümlerimiz sürücülerin ve yönlendiricilerin sürekli ve kesintisiz hizmet vermeye odaklanabilecekleri anlamına geliyor.” dedi.
Dakikada bir uçağın iniş kalkış yaptığı İstanbul hava trafiğinin optimizasyonu için gereken kesintisiz ve güvenilir iletişim Getac ile sağlanıyor
2027 yılında tamamlandığında altı pisti ve dört terminali ile yılda 200 milyon yolcuya hizmet verme kapasitesine ulaşması planlanan İstanbul Havalimanı dünyanın ikinci en büyük havalimanı olan Hartsfield-Jackson Atlanta International havalimanının yaklaşık iki katı olacak. Bu durum, İstanbul Havalimanı’nın her gün yarım milyondan fazla yolcuyla daha önce görülmemiş bir trafik düzeyine ulaşması anlamına geliyor.
Bugüne kadar benzeri olmayan bu büyüklüğün sağlıklı işleyebilmesi, uçakların geri dönüş süresini minimuma indiren teknolojilerle mümkün olabiliyor. Ortalama dakikada bir uçağın iniş ve kalkış yaptığı göz önüne alınırsa, yerde etkin bir geri dönüş hizmetinin sağlanması sürecin en hassas noktasını oluşturuyor. İGA Havalimanı Akaryakıt Hizmetleri A.Ş. tarafından işletilen teknoloji harikası otomatik yakıt ikmal sistemi, 6,5 milyon metre kare genişliğindeki tüm apron alanını kapsayan bir sistem. Bu sistem klasik yakıt kamyonlarıyla kıyaslandığında daha hızlı, daha hassas yakıt ikmali yapmasının yanında apronda sıkışıklığın azalması ve işlemlerin daha güvenli şekilde yapılması dâhil bir çok avantaj sunuyor. Getac’ın sunduğu her türlü zorlu şarta dayanıklı ekipmanlar bu yenilikçi sistemin kalbinde yer alıyor. Yeni gelen uçakların karşılanması ve apronun altında bulunan yakıt pompalarına bağlanması için, her biri Getac F110 tablet ile donatılmış olan 60 ikmal aracı kullanılıyor. İkmal araçlarının operatörleri merkezle iletişim kurmak, yakıt ikmalini başlatmak, gerekli yakıt miktarını tam ve otomatik olarak iletmek amacıyla tabletin içinde yer alan güçlü 4G bağlantıdan yararlanıyor. Operatörler aynı şekilde bir sonraki uçak alana iner inmez yeni uçağı karşılayabilecek pozisyonu almak üzere tabletler üzerinden yönlendiriliyor.
F110 Tablet tüm zorlu şartlara dayanıklı
Getac F110 sistemi aynı zamanda apronda kullanılan 50 elektrikli ikmal aracının kalan akü ömrünü de izliyor. Tabletin büyük boyutlu ekranı ve güçlü işlemcisi sayesinde operatörler hem yakıt ikmal sürecini hem de akü ömrünü aynı anda izleyebilmek için ekran görüntüsünü ikiye bölebiliyor. Doğrudan güneş ışığı veya yağmur altında yapılan çalışmalar dahil, her şart altında kolay okunabilecek ve çalıştırılabilecek şekilde tasarlanan tabletler, toz, su veya titreşim gibi dış etkenlere karşı son derece dayanıklı üretilmiş.
Getac Hakkında
MiTAC-Synnex Business Group’un (2018 yılı geliri $38 milyar Dolar) iştiraklerinden biri olan Getac Technology Corporation 1989 yılında savunmaya yönelik elektronik ürünler temini amacıyla GE Aerospace ile birlikte ortak girişim olarak kuruldu. Getac’ın faaliyet alanı, orduda, kamu güvenliği alanında, altyapılarda, imalat alanında, nakliye, otomotiv ve lojistik alanlarındaki müşterilerine sunulan dayanıklı notebook bilgisayarlar, dayanıklı tablet PC’ler ve mobil video çözümlerini kapsıyor. Getac’ın güçlü Ar-Ge yetenekleri, sipariş üzerine yüksek düzeyli mühendislik ürünleri ve çok yönlü donanım-yazılım entegrasyon çözümleri sunabilmesini sağlıyor.
Noya Bilgisayar Hakkında
IGA bu proje için Getac’ın Türk Ortağı olan, İstanbul’da kurulmuş ve 25 yıllık geçmişi olan teknoloji şirketi Noya Bilgisayar ile çalıştı Noya’nın proje uzmanları müşterinin ihtiyaçlarını analiz ederek ihtiyaca tam olarak cevap veren Getac F110 dayanıklı tableti ve araç dokunu sundu. Ürünün değerlendirmesi için demo setinin gönderilmesinden sonra, Noya Bilgisayar geliştirme, uygulama ve test aşamalarında IGA ve yazılım ortakları ile yakın işbirliği içerisinde çalıştı.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2O4YT2G
via IFTTT
14 Eylül 2019 Cumartesi
Acentelerden THY’ye tepki: Onlarca rezervasyon iptali yaşıyoruz Web sitesi ve mobil uygulama aracılığıyla yapılan rezervasyonlara yüzde 20-30 indirim getiren Türk Hava Yolları’nın, seyahat acentelerinin kampanya dışında tutulmasına Kurumsal Seyahat Acentaları Platformu’ndan tepki geldi. Kurumsal Seyahat Acentaları Platformu (KURAP), THY acenteleri promosyonlu bilet kampanyasının dışında tutmasına tepki gösterdi. Platformun başkanı Moris Kohen Kasar imzasıyla yapılan açıklamda, acentelerin prestij ve rezervasyon kaybı yaşadığı kaydedildi. KURAP’ın açıklamasında şu ifadelere yer verildi: “Türk Hava Yolları’nın yayınladığı, sadece web sitesi ve mobil uygulamasında geçerli Sonbahar promosyonunu büyük şaşkınlıkla duymuş bulunuyoruz. Bildiğiniz gibi ekonomi sınıfta yüzde 20 ve business sınıfta yüzde 30 indirim olarak tasarlanmış bu promosyona acenteler dahil edilmemiştir. Özellikle business yolcuların tamamına yakını seyahat acenteleri ile çalışırken, THY’nin her ortamda iş ortaklarım dediği seyahat acentelerini bu promosyonun dışında tutması nasıl açıklanabilir. Kurumsal Acenteler Platformu – KURAP üyesi seyahat acentelerimize onlarca rezervasyon iptali gelmektedir. İş kaybının yanı sıra büyük bir prestij kaybıyla da karşı karşıyayız. Promosyonun kısa süreli ve kısıtlı koltuk için geçerli olması kesinlikle olayın vehametini azaltmaz. Bir bilet için dahi olsa yıllarca servis verdiğimiz müşterilerimizin nezdinde güven kaybına uğramaktayız. Milli hava yolumuzun bu yanlışından derhal dönmesini ve bu promosyona yanı sıra gelecekteki tüm promosyonlarına ‘’iş ortağım’’ dediği seyahat acentelerini de dahil etmesini talep ediyoruz.” Kaynak:turizmajansi.com
Web sitesi ve mobil uygulama aracılığıyla yapılan rezervasyonlara yüzde 20-30 indirim getiren Türk Hava Yolları’nın, seyahat acentelerinin kampanya dışında tutulmasına Kurumsal Seyahat Acentaları Platformu’ndan tepki geldi.
Kurumsal Seyahat Acentaları Platformu (KURAP), THY acenteleri promosyonlu bilet kampanyasının dışında tutmasına tepki gösterdi. Platformun başkanı Moris Kohen Kasar imzasıyla yapılan açıklamda, acentelerin prestij ve rezervasyon kaybı yaşadığı kaydedildi. KURAP’ın açıklamasında şu ifadelere yer verildi:
“Türk Hava Yolları’nın yayınladığı, sadece web sitesi ve mobil uygulamasında geçerli Sonbahar promosyonunu büyük şaşkınlıkla duymuş bulunuyoruz.
Bildiğiniz gibi ekonomi sınıfta yüzde 20 ve business sınıfta yüzde 30 indirim olarak tasarlanmış bu promosyona acenteler dahil edilmemiştir.
Özellikle business yolcuların tamamına yakını seyahat acenteleri ile çalışırken, THY’nin her ortamda iş ortaklarım dediği seyahat acentelerini bu promosyonun dışında tutması nasıl açıklanabilir.
Kurumsal Acenteler Platformu – KURAP üyesi seyahat acentelerimize onlarca rezervasyon iptali gelmektedir.
İş kaybının yanı sıra büyük bir prestij kaybıyla da karşı karşıyayız.
Promosyonun kısa süreli ve kısıtlı koltuk için geçerli olması kesinlikle olayın vehametini azaltmaz.
Bir bilet için dahi olsa yıllarca servis verdiğimiz müşterilerimizin nezdinde güven kaybına uğramaktayız.
Milli hava yolumuzun bu yanlışından derhal dönmesini ve bu promosyona yanı sıra gelecekteki tüm promosyonlarına ‘’iş ortağım’’ dediği seyahat acentelerini de dahil etmesini talep ediyoruz.”
Kaynak:turizmajansi.com

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/31y0nWY
via IFTTT