10 Eylül 2019 Salı

Avrupa’nın en dakik havayolu şirketi belli oldu İngiliz analitik servisleri FlightStats ve OAG 2019 yılının Ağustos ayının en dakik havayolu firmasını açıkladı. İngiliz analitik servisleri FlightStats ve OAG’a göre, Aeroflot Ağustos 2019 döneminde Avrupa’nın en büyük havayolları arasında en dakik havayolu şirketi oldu. Açıklamada “Ağustos 2019’un sonuçlarına göre Aeroflot, Avrupa’nın en büyük havayolu şirketleri arasında yapılan uçuşların dakikliği açısından ilk sırada yer aldı. Bu, aynı anda iki İngiliz analitik servisinin araştırmaları ile gösterildi. Bunlar küresel olarak uçak taşımacılığının en kapsamlı veritabanlarına sahip olan FlightStats ve OAG” ifadelerine yer verildi. Gazetem.ru’nun OAG’dan aktardığı verilere göre, Ağustos ayında en büyük Rus havayolu şirketi ana uçuşların yüzde 89.0’ını programa göre tamamladı. FlightStats’a göre, bu rakam yüzde 89.5 ile daha da yüksek seviyede gerçekleşti. OAG, Aeroflot’u önceki iki ay içerisinde de Avrupa’nın en dakik havayolu şirketi olduğunu açıkladı. Kaynak:turizmgunlugu.com

İngiliz analitik servisleri FlightStats ve OAG 2019 yılının Ağustos ayının en dakik havayolu firmasını açıkladı.

İngiliz analitik servisleri FlightStats ve OAG’a göre, Aeroflot Ağustos 2019 döneminde Avrupa’nın en büyük havayolları arasında en dakik havayolu şirketi oldu.

Açıklamada “Ağustos 2019’un sonuçlarına göre Aeroflot, Avrupa’nın en büyük havayolu şirketleri arasında yapılan uçuşların dakikliği açısından ilk sırada yer aldı. Bu, aynı anda iki İngiliz analitik servisinin araştırmaları ile gösterildi. Bunlar küresel olarak uçak taşımacılığının en kapsamlı veritabanlarına sahip olan FlightStats ve OAG” ifadelerine yer verildi.

Gazetem.ru’nun OAG’dan aktardığı verilere göre, Ağustos ayında en büyük Rus havayolu şirketi ana uçuşların yüzde 89.0’ını programa göre tamamladı. FlightStats’a göre, bu rakam yüzde 89.5 ile daha da yüksek seviyede gerçekleşti.

OAG, Aeroflot’u önceki iki ay içerisinde de Avrupa’nın en dakik havayolu şirketi olduğunu açıkladı.

Kaynak:turizmgunlugu.com



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/32yeMCO
via IFTTT

Avrupa’nın en dakik havayolu şirketi belli oldu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/32yeMCO

SEYAHAT VE KONAKLAMA ŞİRKETLERİ SİBER SUÇLULARIN HEDEFİNDE SEYAHAT VE KONAKLAMA ŞİRKETLERİNİN GÜVENLİĞİ İÇİN 5 İPUCU Seyahat ve konaklama şirketleri için kötü haberlerin ardı arkası kesilmiyor. Geçtiğimiz yıl veri ihlalleri ile sarsılan seyahat ve konaklama şirketlerinin siber saldırılar karşısında daha dikkatli olması gerektiğini belirten Komtera Teknoloji Kanal Satış Direktörü Gürsel Tursun, verilerin güvenliği ve gizliliği için şirketlerin izlemesi gereken 5 ipucunu sıralıyor. Seyahat ve konaklama şirketlerinin yaşadığı veri ihlallerinin ardı arkası kesilmiyor. Büyük zincir otellerin ve havayolu şirketlerinin yaşadığı siber saldırılar, akıllara siber suçluların ana hedefinde seyahat ve konaklama şirketlerinin olduğunu getiriyor. Müşteri rahatlığı ile verilerin güvenliği arasında denge oluşturmak isteyen seyahat ve konaklama şirketlerinin dikkat etmesi gereken noktalar olduğunu belirten Komtera Teknoloji Kanal Satış Direktörü Gürsel Tursun, verilerin gizliliği ve güvenliği için şirketlerin izleyebilecekleri 5 ipucunu sıralıyor. 1. Üçüncü taraf hizmetler incelenmeli. Seyahat ve konaklama şirketlerinin iş birliği içinde bulundukları üçüncü taraf hizmetlere, hassas kullanıcı verilerinin nasıl korunduğunu sormaları gerekiyor. Yalnızca üçüncü taraf hizmetlere odaklanmamanın yanı sıra, iş birliği yapılan tüm kurumlar arasındaki veri akışının da incelenmesi gerekiyor. 2. Seyahat ve konaklama şirketleri verilerine sahip çıkmalı. Şirketler verilerinin sorumluluğunu almalı. Şirket ağlarında neler olup bittiğini doğrulamak için sistemlerini sürekli izlemeli ve böylece kritik kararlar alabilmeli. Üçüncü taraf hizmetlerle ve müşterilerle ne kadar süredir veri paylaşıldığı, verilerin nerede ve ne kadar süreyle saklandığı iyi analiz edilmeli. Ayrıca, sadece en gerekli veriler ilgili kişi ve şirketlerle paylaşılmalı. Örneğin, sadece bir posta kodu işe yarayacaksa, bir kişinin adını paylaşmak gerekmeyebilir. 3. Veri tabanı ve verilerin tutulduğu alanlar iyi korunmalı. Havayollarındaki ve otellerdeki güvenlik uzmanlarının, veri tabanlarının ve verilerin korunduğu tüm ortamların nasıl çalıştığını tam olarak anlamaları gerekiyor. Uzmanların, verilerin tutulduğu ortam fark etmeksizin, korunmanın başlıca en iyi yöntemlerinden birinin şifreleme olduğunu ve yetki denetiminin sadece veri tabanı değil, verilerin tutulduğu tüm ortamlarda da olacağını unutmamaları gerekiyor. Bu bağlamda, yetki denetimi için verilerin tutulduğu alanlara sadece yetkili personel erişim sağlamalı. Ayrıca, veri tabanlarının en son sürümlerinin kullanılması, tüm güvenlik seçeneklerinin etkinleştirilmesi ve yanlış yapılandırma yapılmamasının sağlanması da verilerin korunması sürecine dahil olmalı. Diğer yandan, verilere erişilirken kullanılan bilgisayarlara ve cep telefonlarına ait tüm yazılımların, istismara maruz kalmayı azaltmak için yamalanması da gerekiyor. 4. Wi-Fi ağları bölümlendirilmeli. Havayolları ve otellerin, halka açık Wi-Fi ve kurumsal ağ arasında bir boşluk bırakmaları gerekiyor. Herkese açık Wi-Fi ağları oldukça savunmasızdır. Bu nedenle çalışanların internete ayrı bir internet bağlantısı üzerinden erişmelerini sağlamak gerekir. Ayrıca, havayollarının ve otellerin de tüketicilere bazı temel güvenlik önerilerini iletmeleri gerekiyor. Örneğin, halka açık Wi-Fi üzerinden herhangi bir finansal işlem yapılmaması önerilebilir. Ticari amaçlar için, mobil bağlantıların kullanılması uyarısında bulunulabilir. 5. Çalışanlar siber güvenlik konusunda eğitilmeli. Her sektörde olduğu gibi seyahat ve konaklama sektörlerinde de siber saldırıların ve veri ihlallerinin önemli bir çoğunluğu çalışanların hatalarından kaynaklanıyor. Şirketlerin bunun önüne geçmesi için ise düzenli siber güvenlik eğitimleri vermesi, güncel saldırılar ve sızma yöntemleri ile ilgili bilgilendirmeler yapması, oltalama saldırılarına karşı nasıl davranılması gerektiğini anlatmaları büyük önem taşıyor.

SEYAHAT VE KONAKLAMA ŞİRKETLERİNİN GÜVENLİĞİ İÇİN 5 İPUCU

Seyahat ve konaklama şirketleri için kötü haberlerin ardı arkası kesilmiyor. Geçtiğimiz yıl veri ihlalleri ile sarsılan seyahat ve konaklama şirketlerinin siber saldırılar karşısında daha dikkatli olması gerektiğini belirten Komtera Teknoloji Kanal Satış Direktörü Gürsel Tursun, verilerin güvenliği ve gizliliği için şirketlerin izlemesi gereken 5 ipucunu sıralıyor.

Seyahat ve konaklama şirketlerinin yaşadığı veri ihlallerinin ardı arkası kesilmiyor. Büyük zincir otellerin ve havayolu şirketlerinin yaşadığı siber saldırılar, akıllara siber suçluların ana hedefinde seyahat ve konaklama şirketlerinin olduğunu getiriyor. Müşteri rahatlığı ile verilerin güvenliği arasında denge oluşturmak isteyen seyahat ve konaklama şirketlerinin dikkat etmesi gereken noktalar olduğunu belirten Komtera Teknoloji Kanal Satış Direktörü Gürsel Tursun, verilerin gizliliği ve güvenliği için şirketlerin izleyebilecekleri 5 ipucunu sıralıyor.

1. Üçüncü taraf hizmetler incelenmeli. Seyahat ve konaklama şirketlerinin iş birliği içinde bulundukları üçüncü taraf hizmetlere, hassas kullanıcı verilerinin nasıl korunduğunu sormaları gerekiyor. Yalnızca üçüncü taraf hizmetlere odaklanmamanın yanı sıra, iş birliği yapılan tüm kurumlar arasındaki veri akışının da incelenmesi gerekiyor.

2. Seyahat ve konaklama şirketleri verilerine sahip çıkmalı. Şirketler verilerinin sorumluluğunu almalı. Şirket ağlarında neler olup bittiğini doğrulamak için sistemlerini sürekli izlemeli ve böylece kritik kararlar alabilmeli. Üçüncü taraf hizmetlerle ve müşterilerle ne kadar süredir veri paylaşıldığı, verilerin nerede ve ne kadar süreyle saklandığı iyi analiz edilmeli. Ayrıca, sadece en gerekli veriler ilgili kişi ve şirketlerle paylaşılmalı. Örneğin, sadece bir posta kodu işe yarayacaksa, bir kişinin adını paylaşmak gerekmeyebilir.

3. Veri tabanı ve verilerin tutulduğu alanlar iyi korunmalı. Havayollarındaki ve otellerdeki güvenlik uzmanlarının, veri tabanlarının ve verilerin korunduğu tüm ortamların nasıl çalıştığını tam olarak anlamaları gerekiyor. Uzmanların, verilerin tutulduğu ortam fark etmeksizin, korunmanın başlıca en iyi yöntemlerinden birinin şifreleme olduğunu ve yetki denetiminin sadece veri tabanı değil, verilerin tutulduğu tüm ortamlarda da olacağını unutmamaları gerekiyor. Bu bağlamda, yetki denetimi için verilerin tutulduğu alanlara sadece yetkili personel erişim sağlamalı. Ayrıca, veri tabanlarının en son sürümlerinin kullanılması, tüm güvenlik seçeneklerinin etkinleştirilmesi ve yanlış yapılandırma yapılmamasının sağlanması da verilerin korunması sürecine dahil olmalı. Diğer yandan, verilere erişilirken kullanılan bilgisayarlara ve cep telefonlarına ait tüm yazılımların, istismara maruz kalmayı azaltmak için yamalanması da gerekiyor.

4. Wi-Fi ağları bölümlendirilmeli. Havayolları ve otellerin, halka açık Wi-Fi ve kurumsal ağ arasında bir boşluk bırakmaları gerekiyor. Herkese açık Wi-Fi ağları oldukça savunmasızdır. Bu nedenle çalışanların internete ayrı bir internet bağlantısı üzerinden erişmelerini sağlamak gerekir. Ayrıca, havayollarının ve otellerin de tüketicilere bazı temel güvenlik önerilerini iletmeleri gerekiyor. Örneğin, halka açık Wi-Fi üzerinden herhangi bir finansal işlem yapılmaması önerilebilir. Ticari amaçlar için, mobil bağlantıların kullanılması uyarısında bulunulabilir.

5. Çalışanlar siber güvenlik konusunda eğitilmeli. Her sektörde olduğu gibi seyahat ve konaklama sektörlerinde de siber saldırıların ve veri ihlallerinin önemli bir çoğunluğu çalışanların hatalarından kaynaklanıyor. Şirketlerin bunun önüne geçmesi için ise düzenli siber güvenlik eğitimleri vermesi, güncel saldırılar ve sızma yöntemleri ile ilgili bilgilendirmeler yapması, oltalama saldırılarına karşı nasıl davranılması gerektiğini anlatmaları büyük önem taşıyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2NVjgPZ
via IFTTT

SEYAHAT VE KONAKLAMA ŞİRKETLERİ SİBER SUÇLULARIN HEDEFİNDE


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2NVjgPZ

Aeroflot APEX’ten Beş Yıldız Aldı


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2A8NPcL

Aeroflot APEX’ten Beş Yıldız Aldı Aeroflot, APEX’ten tekrar Beş Yıldızlı Küresel Havayolu ödülü aldı Aeroflot, üst üste üçüncü yıldır Havayolu Yolcu Deneyimi Derneği’nden (APEX) Beş Yıldızlı Global Havayolu ödülü alıyor. Aeroflot, uluslararası statüde ödüllendirilen tek Rus havayolu şirketi olmaya devam ediyor. Bu ödül Aeroflot’un, dünyadaki birçok premium taşıyıcı gibi , yüksek seviyede müşteri hizmeti ve operasyon ölçeğinin olduğunun bir göstergesi. Aeroflot’un 5 Yıldız sıralaması, 9 Eylül’de ABD’nin Los Angeles kentinde, endüstrinin en büyük PaxEx etkinliği olan APEX EXPO’nun bir parçası olarak düzenlenen törenle 2020’ye uzatıldı. Aeroflot, APEX Official Airline Ratings’de çok sayıda geniş gövdeli uçağı olan ve global rota ağına sahip havayollarını kapsayan en prestijli Global Havayolu kategorisindeki sıralamasını yineledi. 2019 itibariyle, sadece 25 havayolunun APEX’ten Beş Yıldızlı Küresel Havayolu statüsü bulunmaktadır. Aeroflot CEO’su Vitaly Saveliev, “APEX’ten Beş Yıldızlı Global Havayolu derecelendirmesinin tekrar tekrar onaylanması bizim için özellikle önemli,” dedi. “Müşteri hizmetlerimizin ve küresel pazardaki güçlü konumumuzun nihai bir tanımıdır. Zorlu jeopolitik ortama rağmen, uluslararası seyahat eden yolcularımızın üstün ürün kalitemizi, operasyonel dakikliğimizi ve geniş bağlantı fırsatlarımızı seçtiğini görüyoruz. Aeroflot’ın yüksek kaliteli hizmet sürekliliği, 2023 Stratejimiz olan; uluslararası transit trafiğimizi yıllık 10-15 milyon yolcuya ulaştırma hedefini yerine getirmek için etkili bir araçtır ”dedi. Apex Expo. Apex/IFSA Awards Ceremony for Aeroflot Airlines

Türk Hava Yolları’ndan Güney Avrupa’ya seyahat edecek yolcularına özel fırsat


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ZQ1TGy