
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
6 Eylül 2019 Cuma
Pegasus’a İnsan Kaynakları Yönetimi Mükemmeliyet Ödülleri kapsamında 2 ödül birden!

HAVADA AĞUSTOS BEREKETİ HAVADA AĞUSTOS BEREKETİ AĞUSTOS AYINDA 23 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERİLDİ Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, 2019 yılının Ağustos ayı ve yılın 8 ayına ait hava yolu uçak, yolcu ve yük istatistiklerini açıkladı. Veriler, havacılığımızın “öncü sektör” olarak Türkiye’nin yüz akı olmaya devam ettiğini gösteriyor. Ağustos ayında havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 76.699, dış hatlarda ise 86.019 oldu. Aynı ayda üst geçiş (overflight) trafiği 44.521 olarak gerçekleşti. Böylece hava yolunda hizmet verilen toplam uçak trafiği üst geçişler ile birlikte 207.239’a ulaştı. Bu ayda Türkiye geneli havalimanları iç hat yolcu trafiği 9.115.332, dış hat yolcu trafiği ise 14.115.749 oldu. Ağustosta direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği 23.262.843 olarak gerçekleşti. Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği; ağustos ayı itibarıyla iç hatlarda 92.033 ton, dış hatlarda 262.045 ton, toplamda ise 354.078 tona ulaştı. 8 aylık gerçekleşmeler 2019 yılının Ağustos sonu itibarıyla havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 559.406, dış hatlarda ise 479.181 oldu. Aynı dönemde üst geçiş (overflight) trafiği 317.078 olarak gerçekleşti. Böylece hava yolunda hizmet verilen toplam uçak trafiği üst geçişler ile birlikte 1.355.665’e ulaştı. Bu dönemde Türkiye geneli havalimanları iç hat yolcu trafiği 67.702.808, dış hat yolcu trafiği ise 72.216.015 oldu. Söz konusu dönemde direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği, 140.121.303 olarak gerçekleşti. Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği; iç hatlarda 545.376 ton, dış hatlarda 1.620.694 ton, toplamda ise 2.166.070 tona ulaştı. Son 10 Yılda toplam hava trafiğinin 3 kat artış gösterdiği ülkemizde, turizm merkezlerimizdeki havalimanlarından hizmet alan yolcu sayısı da yüz güldürüyor. Dış hat trafiğinin yoğun olduğu turizm ağırlıklı havalimanlarından hizmet alan yolcu sayısı 40 milyonu aştı. Yolcu trafiği iç hatlarda 14.126.102, dış hatlarda 25.897.537; uçak trafiği ise iç hatlarda 107.732, dış hatlarda 153.447 oldu. Turizme yönelik havalimanlarımızın 2019 yılı ilk 8 aylık döneminde gerçekleşen yolcu trafiği şöyle: İzmir Adnan Menderes Havalimanında iç hat yolcu sayısı 6.155.015, dış hat yolcu sayısı 2.239.807 olmak üzere, toplamda 8.394.822 yolcu trafiği, Antalya Havalimanında iç hat yolcu sayısı 4.783.355, dış hat yolcu sayısı 19.706.985 olmak üzere, toplamda 24.490.340 yolcu trafiği, Muğla Dalaman Havalimanında iç hat yolcu sayısı 1.069.619, dış hat yolcu sayısı 2.151.503 olmak üzere, toplamda 3.221.122 yolcu trafiği, Muğla Milas-Bodrum Havalimanında iç hat yolcu sayısı 1.778.923, dış hat yolcu sayısı 1.365.829 olmak üzere, toplamda 3.144.752 yolcu trafiği, Gazipaşa Alanya Havalimanında iç hat yolcu sayısı 339.190, dış hat yolcu sayısı 433.413 olmak üzere, toplamda 772.603 yolcu trafiği gerçekleşti.
HAVADA AĞUSTOS BEREKETİ
AĞUSTOS AYINDA 23 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERİLDİ
Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, 2019 yılının Ağustos ayı ve yılın 8 ayına ait hava yolu uçak, yolcu ve yük istatistiklerini açıkladı.
Veriler, havacılığımızın “öncü sektör” olarak Türkiye’nin yüz akı olmaya devam ettiğini gösteriyor.
Ağustos ayında havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 76.699, dış hatlarda ise 86.019 oldu.
Aynı ayda üst geçiş (overflight) trafiği 44.521 olarak gerçekleşti. Böylece hava yolunda hizmet verilen toplam uçak trafiği üst geçişler ile birlikte 207.239’a ulaştı.
Bu ayda Türkiye geneli havalimanları iç hat yolcu trafiği 9.115.332, dış hat yolcu trafiği ise 14.115.749 oldu.
Ağustosta direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği 23.262.843 olarak gerçekleşti.
Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği; ağustos ayı itibarıyla iç hatlarda 92.033 ton, dış hatlarda 262.045 ton, toplamda ise 354.078 tona ulaştı.
8 aylık gerçekleşmeler
2019 yılının Ağustos sonu itibarıyla havalimanlarına iniş-kalkış yapan uçak trafiği, iç hatlarda 559.406, dış hatlarda ise 479.181 oldu.
Aynı dönemde üst geçiş (overflight) trafiği 317.078 olarak gerçekleşti. Böylece hava yolunda hizmet verilen toplam uçak trafiği üst geçişler ile birlikte 1.355.665’e ulaştı.
Bu dönemde Türkiye geneli havalimanları iç hat yolcu trafiği 67.702.808, dış hat yolcu trafiği ise 72.216.015 oldu.
Söz konusu dönemde direkt transit yolcular ile birlikte toplam yolcu trafiği, 140.121.303 olarak gerçekleşti.
Havalimanları yük (kargo, posta ve bagaj) trafiği; iç hatlarda 545.376 ton, dış hatlarda 1.620.694 ton, toplamda ise 2.166.070 tona ulaştı.
Son 10 Yılda toplam hava trafiğinin 3 kat artış gösterdiği ülkemizde, turizm merkezlerimizdeki havalimanlarından hizmet alan yolcu sayısı da yüz güldürüyor.
Dış hat trafiğinin yoğun olduğu turizm ağırlıklı havalimanlarından hizmet alan yolcu sayısı 40 milyonu aştı. Yolcu trafiği iç hatlarda 14.126.102, dış hatlarda 25.897.537; uçak trafiği ise iç hatlarda 107.732, dış hatlarda 153.447 oldu.
Turizme yönelik havalimanlarımızın 2019 yılı ilk 8 aylık döneminde gerçekleşen yolcu trafiği şöyle:
- İzmir Adnan Menderes Havalimanında iç hat yolcu sayısı 6.155.015, dış hat yolcu sayısı 2.239.807 olmak üzere, toplamda 8.394.822 yolcu trafiği,
- Antalya Havalimanında iç hat yolcu sayısı 4.783.355, dış hat yolcu sayısı 19.706.985 olmak üzere, toplamda 24.490.340 yolcu trafiği,
- Muğla Dalaman Havalimanında iç hat yolcu sayısı 1.069.619, dış hat yolcu sayısı 2.151.503 olmak üzere, toplamda 3.221.122 yolcu trafiği,
- Muğla Milas-Bodrum Havalimanında iç hat yolcu sayısı 1.778.923, dış hat yolcu sayısı 1.365.829 olmak üzere, toplamda 3.144.752 yolcu trafiği,
- Gazipaşa Alanya Havalimanında iç hat yolcu sayısı 339.190, dış hat yolcu sayısı 433.413 olmak üzere, toplamda 772.603 yolcu trafiği gerçekleşti.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ZTrUkf
via IFTTT
5 Eylül 2019 Perşembe
Türk Hava Yolları’ndan Orta Avrupa’ya seyahat edecek yolculara ayrıcalıklı fiyatlar

YAPAY ZEKA İŞ HAYATINA NASIL YÖN VERECEK?

Türk Hava Yolları’ndan Orta Avrupa’ya seyahat edecek yolculara ayrıcalıklı fiyatlar Türk Hava Yolları’ndan Orta Avrupa’ya seyahat edecek yolculara ayrıcalıklı fiyatlar Dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu Türk Hava Yolları, transfer merkezi İstanbul Havalimanı’ndan Almanya, Hollanda, Belçika, Avusturya, İsviçre, Macaristan, Çekya, Polonya ve Lüksemburg’daki 24 noktaya gidiş – dönüş her şey dâhil 129 Dolar’dan başlayan fiyatlarla uçma fırsatı sunuyor. Sınırlı sayıda koltuk için geçerli olan indirimden yararlanmak isteyen yolcular, uçuş biletlerini 15 Eylül 2019 tarihine kadar satın almaları halinde, seyahatlerini 1 Kasım 2019 – 25 Mart 2020 ve 27 Nisan 2020 – 17 Mayıs 2020 tarih aralığında gerçekleştirebilecekler. Ekonomi sınıfında 129 Dolar’dan başlayan fiyatlar Türk Hava Yolları’nın resmi web sitesi ücretleri olmakla birlikte bilet satış ofisleri ve acentelerde değişiklik gösterebilmektedir. Kapsam dışı seyahat dönemleri ve kampanya ile ilgili ayrıntılı bilgilere www.turkishairlines.com web adresinden, 444 0 849 numaralı Çağrı Merkezi’nden veya satış ofislerinden ulaşılabilir.
Türk Hava Yolları’ndan Orta Avrupa’ya seyahat edecek yolculara ayrıcalıklı fiyatlar
Dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu Türk Hava Yolları, transfer merkezi İstanbul Havalimanı’ndan Almanya, Hollanda, Belçika, Avusturya, İsviçre, Macaristan, Çekya, Polonya ve Lüksemburg’daki 24 noktaya gidiş – dönüş her şey dâhil 129 Dolar’dan başlayan fiyatlarla uçma fırsatı sunuyor.
Sınırlı sayıda koltuk için geçerli olan indirimden yararlanmak isteyen yolcular, uçuş biletlerini 15 Eylül 2019 tarihine kadar satın almaları halinde, seyahatlerini 1 Kasım 2019 – 25 Mart 2020 ve 27 Nisan 2020 – 17 Mayıs 2020 tarih aralığında gerçekleştirebilecekler.
Ekonomi sınıfında 129 Dolar’dan başlayan fiyatlar Türk Hava Yolları’nın resmi web sitesi ücretleri olmakla birlikte bilet satış ofisleri ve acentelerde değişiklik gösterebilmektedir.
Kapsam dışı seyahat dönemleri ve kampanya ile ilgili ayrıntılı bilgilere www.turkishairlines.com web adresinden, 444 0 849 numaralı Çağrı Merkezi’nden veya satış ofislerinden ulaşılabilir.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2zRXS5F
via IFTTT
YAPAY ZEKA İŞ HAYATINA NASIL YÖN VERECEK? YAPAY ZEKA İŞ HAYATINA NASIL YÖN VERECEK? Bir yanda hayatı kolaylaştıran yenilikler, diğer yanda gelecekte varlığı tartışılan meslekler… Yapay zeka, robot teknolojisi ve insansız sistemler yani düşünebilen makinelerin gelecek 15 yıl içinde bazı mesleklerdeki insan gücüne ihtiyacı azaltacağı tahmin ediliyor. Teknolojide çığır açan yapay zeka teknolojisi , ek yerleştirme döneminde boş kalan kontenjanlar arasında tercihlerini belirleyen üniversite adaylarının yakın takibinde. Teknoloji ile birlikte yepyeni iş alanları hayatımıza girmeye başlarken bazı meslek gruplarının da gelecekte yok olabileceği endişesi adayların kafasında soru işaretlerine neden oluyor. Maltepe Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Gonca Telli’ye göre gelecek 10 yıl, önemli gelişmelere gebe. Tıp ve Mühendislik kadar İşletme alanında da önemli dönüşümler sırada. Prof. Telli, yapay zeka teknolojisinin iş hayatına etkilerini,Habertürk’te yayınlanan ve Dr. Görkem İldaş’ın hazırlayıp sunduğu ‘Yolun Başındayken’ programında anlattı. “YAPAY ZEKAYA HAZIRLANMAMIZ GEREKLİ” İldaş’ın sorularını yanıtlayan Telli, yapay zeka çalışmalarının sanılanın aksine bugüne değil, geçen yüzyılın ortalarına dayandığını söyledi.“1940 ve 50’li yıllarda da tartışılmıştı yapay zeka. Bin yıllar öncesinde de belki yeni teknolojiler, yeni aletler tartışılıyordu” diyen Telli’ye göre yapay zeka teknolojisine toplumsal hazırlık yapmak şart. “Bunlarla ilgili hazırlıklarımızın olması lazım. Sadece ailelerin ve gençlerin değil, üniversitelerin ve toplumun da bir hazırlığa da ihtiyaç var” diye konuştu. DÜŞÜNEBİLEN MAKİNELER MESLEKLERİ NASIL ETKİLEYECEK? “Değişim farklı bir şekilde geliyor. Son 20 yıldır internet teknolojilerinin yaşamımıza girmesiyle bu değişimi çok ciddi bir şekilde gözlemledik. İnternetve mobil hayata doğru yönlendik çünkü cep telefonları bize bambaşka bir yol açtı” diye konuşan Telli,bir yandan başka teknolojilerinde geliştiğini söyledi. “Aileler klasik yapıda genelliklehukuk, mimarlık gibi meslekleri daha garantili olarak düşünüyorlar. Oysa ki her şey gibi bunlar da değişiyor. Çünkü gelecekte öyle durumlar olacak ki bir robotun gerçekleştirmiş olduğu bir sorunu çözmek yine bir hukukçuya düşecek. Aynı şey işletmeciler için de geçerli” diye konuştu. İŞ HAYATINDA YAPAY ZEKA Yapay zeka teknolojisinin işletme alanında da önemli değişimler getireceğinin altını çizen Telli, multidisipliner anlayışın önemine dikkat çekti. “İşletme eğitiminde yapay zeka yazılımlarının mühendislik fakülteleri ile birlikte disiplinlerarası çalışmalarla ortaya konması gerekiyor” diyen Telli’ye göre, İşletmecileryapay zekayı doğru kullanabilirse başta insan kaynakları olmak üzere pek çok alanda faydası büyük olacak. Telli, “Yapay zeka, sizin verdiğiniz komutlar çerçevesinde ilerliyor. O komutları kim veriyor? Bizler veriyoruz, işletmeciler veriyor. Şunun verimli olması gerekiyor diyoruz, şu sağlık kuruluşunda hijyenin daha farklı ve hızlı bir şekilde yapılması gerekiyor diyoruz çünkü otel işletmeciliğinden sağlık işletmeciliğinden neredeyse her alana yayılan bir yapımız var” diye konuştu. 10 YIL SONRA NELER OLACAK? Gelecek 10 yıliçinde sanal gerçeklikle bağlantılı yapay zekanın çok farklı bir boyuta taşınacağının altını çizen Telli, medya ve reklamcılık sektöründe de sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik döneminin başlayacağını söyledi . “10 yıl sonra nano teknolojinin aslında sağlık sektöründe insanlara çok faydalı yapıları olacak. Belki bazı tıpçıların hiç bir işi kalmayacak ama onun yerine o tıpçıların yine yapacağı başka uzmanlıklar olacak” diyen Telli’ye göre, bu yeni teknolojilerinin getirmiş olduğu bazı problemlerin çözümüyle ilgili de yeni mesleklerin gelişmesi kaçınılmaz. YAPAY ZEKADA “ADAPTASYON” ŞART “Evet, bazı meslekler değişecek ama bunun nasıl yapılacağına, nasıl iyileştirileceğine yönelik bir yapıya dönüşecek o meslekler” giyen Telli’ye göre dönüşümler içinadaptasyon süreci şart. “Birden bire bir meslek tamamen yok olup sonrasında hemen başka bir meslek oluşmuyor” diyen Telli, gelecek kaygısıyla seçim yapmanın da doğru olmadığının altını çizdi. “Gelecek önemli ama gelecekteki yapıyı aslında yönlendiren bireylerdir” diyen Telli adaylara “Sevdiğiniz meslek neyse gelişim de beraberinde gelir” uyarısında bulundu. .
YAPAY ZEKA İŞ HAYATINA NASIL YÖN VERECEK?
Bir yanda hayatı kolaylaştıran yenilikler, diğer yanda gelecekte varlığı tartışılan meslekler… Yapay zeka, robot teknolojisi ve insansız sistemler yani düşünebilen makinelerin gelecek 15 yıl içinde bazı mesleklerdeki insan gücüne ihtiyacı azaltacağı tahmin ediliyor. Teknolojide çığır açan yapay zeka teknolojisi , ek yerleştirme döneminde boş kalan kontenjanlar arasında tercihlerini belirleyen üniversite adaylarının yakın takibinde. Teknoloji ile birlikte yepyeni iş alanları hayatımıza girmeye başlarken bazı meslek gruplarının da gelecekte yok olabileceği endişesi adayların kafasında soru işaretlerine neden oluyor. Maltepe Üniversitesi İşletme ve Yönetim Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Gonca Telli’ye göre gelecek 10 yıl, önemli gelişmelere gebe. Tıp ve Mühendislik kadar İşletme alanında da önemli dönüşümler sırada. Prof. Telli, yapay zeka teknolojisinin iş hayatına etkilerini,Habertürk’te yayınlanan ve Dr. Görkem İldaş’ın hazırlayıp sunduğu ‘Yolun Başındayken’ programında anlattı.
“YAPAY ZEKAYA HAZIRLANMAMIZ GEREKLİ”
İldaş’ın sorularını yanıtlayan Telli, yapay zeka çalışmalarının sanılanın aksine bugüne değil, geçen yüzyılın ortalarına dayandığını söyledi.“1940 ve 50’li yıllarda da tartışılmıştı yapay zeka. Bin yıllar öncesinde de belki yeni teknolojiler, yeni aletler tartışılıyordu” diyen Telli’ye göre yapay zeka teknolojisine toplumsal hazırlık yapmak şart. “Bunlarla ilgili hazırlıklarımızın olması lazım. Sadece ailelerin ve gençlerin değil, üniversitelerin ve toplumun da bir hazırlığa da ihtiyaç var” diye konuştu.
DÜŞÜNEBİLEN MAKİNELER MESLEKLERİ NASIL ETKİLEYECEK?
“Değişim farklı bir şekilde geliyor. Son 20 yıldır internet teknolojilerinin yaşamımıza girmesiyle bu değişimi çok ciddi bir şekilde gözlemledik. İnternetve mobil hayata doğru yönlendik çünkü cep telefonları bize bambaşka bir yol açtı” diye konuşan Telli,bir yandan başka teknolojilerinde geliştiğini söyledi. “Aileler klasik yapıda genelliklehukuk, mimarlık gibi meslekleri daha garantili olarak düşünüyorlar. Oysa ki her şey gibi bunlar da değişiyor. Çünkü gelecekte öyle durumlar olacak ki bir robotun gerçekleştirmiş olduğu bir sorunu çözmek yine bir hukukçuya düşecek. Aynı şey işletmeciler için de geçerli” diye konuştu.
İŞ HAYATINDA YAPAY ZEKA
Yapay zeka teknolojisinin işletme alanında da önemli değişimler getireceğinin altını çizen Telli, multidisipliner anlayışın önemine dikkat çekti. “İşletme eğitiminde yapay zeka yazılımlarının mühendislik fakülteleri ile birlikte disiplinlerarası çalışmalarla ortaya konması gerekiyor” diyen Telli’ye göre, İşletmecileryapay zekayı doğru kullanabilirse başta insan kaynakları olmak üzere pek çok alanda faydası büyük olacak. Telli, “Yapay zeka, sizin verdiğiniz komutlar çerçevesinde ilerliyor. O komutları kim veriyor? Bizler veriyoruz, işletmeciler veriyor. Şunun verimli olması gerekiyor diyoruz, şu sağlık kuruluşunda hijyenin daha farklı ve hızlı bir şekilde yapılması gerekiyor diyoruz çünkü otel işletmeciliğinden sağlık işletmeciliğinden neredeyse her alana yayılan bir yapımız var” diye konuştu.
10 YIL SONRA NELER OLACAK?
Gelecek 10 yıliçinde sanal gerçeklikle bağlantılı yapay zekanın çok farklı bir boyuta taşınacağının altını çizen Telli, medya ve reklamcılık sektöründe de sanal gerçeklik ve arttırılmış gerçeklik döneminin başlayacağını söyledi . “10 yıl sonra nano teknolojinin aslında sağlık sektöründe insanlara çok faydalı yapıları olacak. Belki bazı tıpçıların hiç bir işi kalmayacak ama onun yerine o tıpçıların yine yapacağı başka uzmanlıklar olacak” diyen Telli’ye göre, bu yeni teknolojilerinin getirmiş olduğu bazı problemlerin çözümüyle ilgili de yeni mesleklerin gelişmesi kaçınılmaz.
YAPAY ZEKADA “ADAPTASYON” ŞART
“Evet, bazı meslekler değişecek ama bunun nasıl yapılacağına, nasıl iyileştirileceğine yönelik bir yapıya dönüşecek o meslekler” giyen Telli’ye göre dönüşümler içinadaptasyon süreci şart. “Birden bire bir meslek tamamen yok olup sonrasında hemen başka bir meslek oluşmuyor” diyen Telli, gelecek kaygısıyla seçim yapmanın da doğru olmadığının altını çizdi. “Gelecek önemli ama gelecekteki yapıyı aslında yönlendiren bireylerdir” diyen Telli adaylara “Sevdiğiniz meslek neyse gelişim de beraberinde gelir” uyarısında bulundu.
.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2PQckpM
via IFTTT