
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
17 Ağustos 2019 Cumartesi
Sivil Havacılık Genel Müdürü Bahri Kesici Oldu

16 Ağustos 2019 Cuma
HondaJet, 2019 yılının ilk yarısında sınıfının en çok satan uçağı oldu HondaJet, 2019 yılının ilk yarısında sınıfının en çok satan uçağı oldu Honda Aircraft Company, HondaJet'in Genel Havacılık Üreticileri Birliği (GAMA) verilerine göre 2019 yılının ilk yarısında sınıfının en çok satan uçağı olduğunu açıkladı. Şirket, 2019 yılının ilk 6 ayında müşterilerine 17 adet uçak teslim etti. İki yılı aşkın bir süredir sınıfının en çok satan uçağı olan HondaJet, sergilemiş olduğu performansla yeni kilometre taşlarına imza atarak dünya jet sektöründeki rakiplerini geride bırakmaya devam ediyor. HondaJet kısa bir süre önce Hawaii'de hizmete giren ilk hafif jet oldu. 2 adet HondaJet Elite, 15 adetlik HondaJet filosuyla lüks ve kullanışlı charter hizmetleri sağlayan ve yeni kurulan Wing Spirit firmasına teslim edildi. Honda Aircraft bunun dışında Kuzey Carolina’daki üretim verimliliğini arttırmak üzere 15,5 milyon dolar yatırımla 83.000 metrekarelik yeni üretim tesisinin temelini attı. HondaJet Elite ayrıca bu ay Çin Sivil Havacılık İdaresi'nden (CAAC) tip onayı sertifikası da aldı. Honda Aircraft Company’nin Başkan ve CEO’su Michimasa Fujino yapmış olduğu değerlendirmede, “HondaJet günümüzde olduğu gibi gelecekte de müşterilerimizin tercih ettiği uçak olmaya devam edecek ve bundan dolayı heyecan duyuyoruz. Sınıfımızdaki en çok satan uçak şirketi olarak konumumuzu korumaya devam ediyoruz. Bu, sınıfının en rekabetçi hafif jetini üretme konusunda ekibimizin göstermiş olduğu özen ve çabanın yansıması” dedi. Honda Aircraft Company’nin satış ve servis hizmet alanı; Kuzey Amerika, Avrupa, Orta ve Güney Amerika, Güneydoğu Asya, Çin, Orta Doğu, Hindistan ve Japonya olmak üzere son derece geniş bir alanı kapsıyor. HondaJet Elite Hakkında HondaJet Elite sınıfının en hızlı, en yüksek irtifada uçabilen ve en uzun menzilli jeti. HondaJet Elite, benzersiz Kanat Üzeri Motor Montajı (OTWEM) konfigürasyonu, Doğal Laminer Akış (NLF) tasarımlı burun ve kanat ile kompozit gövde dahil olmak üzere pek çok teknolojik yeniliği bünyesinde barındırıyor. Aerodinamik sürtünmeyi azaltan bu yapı performansı arttırırken yakıt verimliliğine katkı sağlıyor ve bu sınıftaki en geniş kabini mümkün kılıyor. HondaJet Elite’in kabininde tam donanımlı bir servis mutfağı, isteğe bağlı olarak kemerli koltuğa sahip özel bir tuvalet ve özel Bongiovi ses sistemi bulunuyor. Uçak, ergonomik olarak tasarlanmış bir kokpite sahip olup gelişmiş ve kapsamı kişiselleştirilmiş Garmin® G3000 havacılık paketi ile güvenlik ve insan-makine arayüz teknolojisinde standartları yeniden belirliyor. Honda Aircraft, sürdürülebilir bir toplumu tesis etmeye yardımcı olurken, kişisel mobilite yoluyla insanların yaşamlarını iyileştirilmeye kendini adamaya devam ediyor. HondaJet Elite, benzer boyuttaki tüm çift motorlu iş jetlerine oranla önemli oranda yakıt tasarrufu sağlarken aynı zamanda daha az sera gazı yayıyor. Tek pilot kullanımı için sertifikalandırılan HondaJet Elite; üstün performans, verimlilik, kalite ve değer konusunda şirketin itibarını korumaya devam ediyor.
HondaJet, 2019 yılının ilk yarısında sınıfının en çok satan uçağı oldu
Honda Aircraft Company, HondaJet'in Genel Havacılık Üreticileri Birliği (GAMA) verilerine göre
2019 yılının ilk yarısında sınıfının en çok satan uçağı olduğunu açıkladı. Şirket, 2019 yılının ilk 6
ayında müşterilerine 17 adet uçak teslim etti.
İki yılı aşkın bir süredir sınıfının en çok satan uçağı olan HondaJet, sergilemiş olduğu performansla yeni
kilometre taşlarına imza atarak dünya jet sektöründeki rakiplerini geride bırakmaya devam ediyor.
HondaJet kısa bir süre önce Hawaii'de hizmete giren ilk hafif jet oldu. 2 adet HondaJet Elite, 15 adetlik
HondaJet filosuyla lüks ve kullanışlı charter hizmetleri sağlayan ve yeni kurulan Wing Spirit firmasına
teslim edildi. Honda Aircraft bunun dışında Kuzey Carolina’daki üretim verimliliğini arttırmak üzere 15,5
milyon dolar yatırımla 83.000 metrekarelik yeni üretim tesisinin temelini attı. HondaJet Elite ayrıca bu ay
Çin Sivil Havacılık İdaresi'nden (CAAC) tip onayı sertifikası da aldı.
Honda Aircraft Company’nin Başkan ve CEO’su Michimasa Fujino yapmış olduğu değerlendirmede,
“HondaJet günümüzde olduğu gibi gelecekte de müşterilerimizin tercih ettiği uçak olmaya devam edecek
ve bundan dolayı heyecan duyuyoruz. Sınıfımızdaki en çok satan uçak şirketi olarak konumumuzu
korumaya devam ediyoruz. Bu, sınıfının en rekabetçi hafif jetini üretme konusunda ekibimizin göstermiş
olduğu özen ve çabanın yansıması” dedi.
Honda Aircraft Company’nin satış ve servis hizmet alanı; Kuzey Amerika, Avrupa, Orta ve Güney Amerika,
Güneydoğu Asya, Çin, Orta Doğu, Hindistan ve Japonya olmak üzere son derece geniş bir alanı kapsıyor.
HondaJet Elite Hakkında
HondaJet Elite sınıfının en hızlı, en yüksek irtifada uçabilen ve en uzun menzilli jeti. HondaJet Elite, benzersiz Kanat
Üzeri Motor Montajı (OTWEM) konfigürasyonu, Doğal Laminer Akış (NLF) tasarımlı burun ve kanat ile kompozit
gövde dahil olmak üzere pek çok teknolojik yeniliği bünyesinde barındırıyor. Aerodinamik sürtünmeyi azaltan bu yapı performansı arttırırken yakıt verimliliğine katkı sağlıyor ve bu sınıftaki en geniş kabini mümkün kılıyor. HondaJet Elite’in kabininde tam donanımlı bir servis mutfağı, isteğe bağlı olarak kemerli koltuğa sahip özel bir tuvalet ve özel Bongiovi ses sistemi bulunuyor. Uçak, ergonomik olarak tasarlanmış bir kokpite sahip olup gelişmiş ve kapsamı kişiselleştirilmiş Garmin® G3000 havacılık paketi ile güvenlik ve insan-makine arayüz teknolojisinde standartları yeniden belirliyor. Honda Aircraft, sürdürülebilir bir toplumu tesis etmeye yardımcı olurken, kişisel mobilite yoluyla insanların yaşamlarını iyileştirilmeye kendini adamaya devam ediyor. HondaJet Elite, benzer boyuttaki tüm çift motorlu iş jetlerine oranla önemli oranda yakıt tasarrufu sağlarken aynı zamanda daha az sera gazı yayıyor. Tek pilot kullanımı için sertifikalandırılan HondaJet Elite; üstün performans, verimlilik, kalite ve değer konusunda şirketin itibarını korumaya devam ediyor.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2NkdcQP
via IFTTT
HondaJet, 2019 yılının ilk yarısında sınıfının en çok satan uçağı oldu

14 Ağustos 2019 Çarşamba
Turkish Cargo, ‘Ankara Acente Ödül Töreni’

Turkish Cargo, ‘Ankara Acente Ödül Töreni’ Turkish Cargo, ‘Ankara Acente Ödül Töreni’ kapsamında hava kargo sektöründeki iş ortaklarını ve Ankara’da faaliyet gösteren birçok acenteyi bir araya getirdi. Ankara Crowne Plaza’da gerçekleşen acente ödül töreninde, 2018 yılında Turkish Cargo’ya katkıları dolayısıyla acentelere 10 dalda ödül takdim edildi. En Çok Taşıma Yapan Acente 1.’lik Ödülüne; DHL GLOBAL FORWARDING, 2.’lik Ödülü; HITIT TRANS ULUSLARARASI NAKLİYAT, 3.’lük Ödülü; EXPEDITORS INTERNATIONAL. En Çok Gelişim Gösteren Acente 1.’lik Ödülüne; MARS HAVA VE DENIZ KARGO, 2.’lik Ödülü; CEVA ULUSLARARASI TASIMACILIK, 3.’lük Ödülü; SCHENKER ARKAS NAKLIYAT. Başarılı hava kargo markası Turkish Cargo ile Pazar payı en yüksek olan acente ödülüne; TRANSAVRASYA ULUSLARARASI TAŞIMACILIK, DSV, MARTI GLOBAL LOJISTIK VE KARINCA LOJISTIK AS. ödüle layık görüldü. Turkish Cargo Satış ve Pazarlama Başkanı Sn. Fatih CIĞAL ödül töreni ile ilgili açıklamasında, “Dünyanın en hızlı büyüyen hava kargo markası olmamızda iş ortağımız acentelerin büyük bir katkısı var. Başkentimiz Ankara’da, siz değerli iş ortaklarımızın destekleriyle kapasitemizi arttırmaya devam ediyoruz. 2019’un ilk yarısında, bir önceki yıla oranla chargeable weight tonajında yüzde 4, gelirde ise yüzde 29 oranında büyüme sağlarken değerli katkılarınızı hep yanımızda hissettik. Turkish Cargo’nun başarısına katkı sağlayan tüm paydaşlarımıza bir kez daha teşekkür ederiz.” dedi. Gece, çekiliş ile sürpriz hediyelerin dağıtılması ile son buldu. Turkish Cargo, yapılan yatırımlar ve gelişen filosuyla hava kargo sektörünün en büyük beş markasından biri olma yolunda hedeflerine emin adımlarla yürümektedir.
Turkish Cargo, ‘Ankara Acente Ödül Töreni’ kapsamında hava kargo sektöründeki iş ortaklarını ve Ankara’da faaliyet gösteren birçok acenteyi bir araya getirdi.
En Çok Taşıma Yapan Acente 1.’lik Ödülüne; DHL GLOBAL FORWARDING, 2.’lik Ödülü; HITIT TRANS ULUSLARARASI NAKLİYAT, 3.’lük Ödülü; EXPEDITORS INTERNATIONAL.En Çok Gelişim Gösteren Acente 1.’lik Ödülüne; MARS HAVA VE DENIZ KARGO, 2.’lik Ödülü; CEVA ULUSLARARASI TASIMACILIK, 3.’lük Ödülü; SCHENKER ARKAS NAKLIYAT.Başarılı hava kargo markası Turkish Cargo ile Pazar payı en yüksek olan acente ödülüne; TRANSAVRASYA ULUSLARARASI TAŞIMACILIK, DSV, MARTI GLOBAL LOJISTIK VE KARINCA LOJISTIK AS. ödüle layık görüldü.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/31wTtkC
via IFTTT
Türkiye’de bilet fiyatları yüzde 125 arttı

Türkiye’de bilet fiyatları yüzde 125 arttı Uluslararası Havayolu Taşıyıcıları Birliği (IATA) dünyada ortalama uçak bilet fiyatındaki değişimi açıkladı. Rakamlar Türkiye’deki uçak bilet fiyatlarıyla ters orantılı. TÜRSAB Başkanı Bağlıkaya: “Acentaların tamamı bu işten şikayetçi” Dünyada uçakla seyahat edenlerin sayısı artarken ve uçak bileti fiyatları düşerken, Türkiye’de tam tersi bir dönem yaşanıyor. Cumhuriyet Gazetesi’nden Emre Deveci’nin haberine göre; uluslararası Havayolu Taşıyıcıları Birliği (IATA) verilerine göre, 2018’de havayoluyla seyahat eden yolcu sayısı bir önceki yıla göre yüzde 6.9 artarak 4 milyar 378 milyon oldu. Dünyada bilet fiyatları yüzde 8 düştü! Ortalama uçak bileti fiyatı ise yüzde 8 düşüşle 345 dolardan 327 dolara indi. 2019’da yolcu sayısında yüzde 4.6’lık artış, fiyatlarda ise yüzde 3’lük düşüş öngörülüyor. Bilet fiyatlarındaki düşüşte, havayolu firmaları arasındaki rekabetin yanı sıra yakıt verimliliği sağlayan yeni tasarım kanatlar ve yeni nesil motorlar etkili oluyor. IATA verilerine göre, 2010-2018 döneminde yakıt verimliliği yüzde 12 arttı. Son 20 yılda havayolu taşımacılığında gerçek maliyetler yarıya düştü. Türkiye’de bilet fiyatları yüzde 125 arttı Türkiye’de ise ekonomik krizle birlikte uçak bileti fiyatları uçuyor. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü verilerine göre, geçen yıl ülke genelinde yolcu sayısı turizmin etkisiyle bir önceki yıla göre yüzde 2.9 artarken, iç hatlarda yüzde 1.9 geriledi. Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, ortalama bilet fiyatları bu dönemde yıllık yüzde 125 arttı. Artış oranı, döviz kurundaki yaklaşık yüzde 45’lik ve enflasyondaki yüzde 20.3’lük yıllık artışın çok üzerine çıktı. Yabancı turistteki artışa rağmen, Türkiye’de havalimanlarında hizmet verilen yolcu sayısı 2019’un ilk 7 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3.3 azalarak 116 milyon 687 bine geriledi. İç hatlarda yolcu sayısı yüzde 12.3’lük düşüşle 58 milyon 587 bin oldu. Temmuzda iç hatlardaki düşüş geçen yılın aynı ayına göre yüzde 15.3 oldu. Yılın 7 ayında ortalama bilet fiyatları ise yüzde 26’lık artışla 883 TL’den 1112 TL’ye yükseldi. Son bir buçuk yıldaki fiyat artışı ise yüzde 184’e ulaştı.
Uluslararası Havayolu Taşıyıcıları Birliği (IATA) dünyada ortalama uçak bilet fiyatındaki değişimi açıkladı. Rakamlar Türkiye’deki uçak bilet fiyatlarıyla ters orantılı.
Dünyada uçakla seyahat edenlerin sayısı artarken ve uçak bileti fiyatları düşerken, Türkiye’de tam tersi bir dönem yaşanıyor.
Cumhuriyet Gazetesi’nden Emre Deveci’nin haberine göre; uluslararası Havayolu Taşıyıcıları Birliği (IATA) verilerine göre, 2018’de havayoluyla seyahat eden yolcu sayısı bir önceki yıla göre yüzde 6.9 artarak 4 milyar 378 milyon oldu.
Dünyada bilet fiyatları yüzde 8 düştü!
Ortalama uçak bileti fiyatı ise yüzde 8 düşüşle 345 dolardan 327 dolara indi. 2019’da yolcu sayısında yüzde 4.6’lık artış, fiyatlarda ise yüzde 3’lük düşüş öngörülüyor. Bilet fiyatlarındaki düşüşte, havayolu firmaları arasındaki rekabetin yanı sıra yakıt verimliliği sağlayan yeni tasarım kanatlar ve yeni nesil motorlar etkili oluyor. IATA verilerine göre, 2010-2018 döneminde yakıt verimliliği yüzde 12 arttı. Son 20 yılda havayolu taşımacılığında gerçek maliyetler yarıya düştü.
Türkiye’de bilet fiyatları yüzde 125 arttı
Türkiye’de ise ekonomik krizle birlikte uçak bileti fiyatları uçuyor. Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü verilerine göre, geçen yıl ülke genelinde yolcu sayısı turizmin etkisiyle bir önceki yıla göre yüzde 2.9 artarken, iç hatlarda yüzde 1.9 geriledi.
Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, ortalama bilet fiyatları bu dönemde yıllık yüzde 125 arttı. Artış oranı, döviz kurundaki yaklaşık yüzde 45’lik ve enflasyondaki yüzde 20.3’lük yıllık artışın çok üzerine çıktı.
Yabancı turistteki artışa rağmen, Türkiye’de havalimanlarında hizmet verilen yolcu sayısı 2019’un ilk 7 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 3.3 azalarak 116 milyon 687 bine geriledi. İç hatlarda yolcu sayısı yüzde 12.3’lük düşüşle 58 milyon 587 bin oldu. Temmuzda iç hatlardaki düşüş geçen yılın aynı ayına göre yüzde 15.3 oldu.
Yılın 7 ayında ortalama bilet fiyatları ise yüzde 26’lık artışla 883 TL’den 1112 TL’ye yükseldi. Son bir buçuk yıldaki fiyat artışı ise yüzde 184’e ulaştı.
from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2H5VRag
via IFTTT