13 Ağustos 2019 Salı

Temmuz ayında saatte ortalama yaklaşık 53,5 uçağın iniş-kalkış yaptı Bu yılın temmuz ayında 39 bin 804 seferin yapıldığı İstanbul Havalimanı’ndan bir saatte ortalama yaklaşık 53,5 uçağın iniş-kalkış yaptığı belirlendi. 6 Nisan’daki büyük taşınmanın ardından tam kapasite hizmet vermeye başlayan İstanbul Havalimanı’nda ocak-temmuz döneminde yolcu ve sefer yoğunluğu yaşandı. İstanbul Havalimanı’nda bu dönemde iç hatta 5 milyon 679 bin 299, dış hatta 16 milyon 463 bin 751 yolcu hizmet aldı. Havalimanında, 7 ayda 22 milyon 143 bin 50 yolcunun ağırlandığı belirlendi. Temmuz ayında ise 1 milyon 519 bin 52 iç, 4 milyon 681 bin 166 dış hat olmak üzere toplam 6 milyon 200 bin 218 yolcu İstanbul Havalimanı’nı tercih etti. İstanbul Havalimanı, yılın ilk yedi ayında gelen ve giden uçaklardan oluşan hava trafiği olarak da hareketli dönem geçirdi. İç hatta 37 bin 591 dış hatta 105 bin 880 olmak üzere toplam 143 bin 471 sefer, 7 aylık dönemde İstanbul Havalimanı’ndan icra edildi. Geçen ay havalimanından, iç hatlarda 9 bin 702, dış hatlarda 30 bin 102 olmak üzere toplam 39 bin 804 uçağın geliş-gidiş yaptığı hesaplandı. Bu dönemdeki tüm seferlerin 141 bin 148’i ticari uçuş olarak yapıldı. İç hatta 36 bin 708, dış hatta 104 bin 440 ticari sefer, bu yılın ilk 7 ayında İstanbul Havalimanı’ndan yapıldı. Ocak-temmuz döneminde, İstanbul Havalimanı’nda geliş ve gidiş yapan uçaklarla, 198 bin 724 ton bagaj, kargo ve posta yükü taşındı. İç hatta 32 bin 45, dış hatta 166 bin 679 ton yük, bu havalimanından 7 ayda icra edilen uçuşlarla nakledildi. Bir uçakta ortalama 156 yolcu Sadece temmuz ayındaki hava trafiği dikkate alındığında, İstanbul Havalimanı’ndan, bir saatte 53,5 uçağın geliş-gidiş seferi icra ettiği hesaplandı. Ayrıca, bu ayda, havalimanını kullanarak, iniş ya da kalkış yapan bir uçakta ortalama 156 yolcunun seyahat ettiği belirlendi.

Bu yılın temmuz ayında 39 bin 804 seferin yapıldığı İstanbul Havalimanı’ndan bir saatte ortalama yaklaşık 53,5 uçağın iniş-kalkış yaptığı belirlendi.

6 Nisan’daki büyük taşınmanın ardından tam kapasite hizmet vermeye başlayan İstanbul Havalimanı’nda ocak-temmuz döneminde yolcu ve sefer yoğunluğu yaşandı.

İstanbul Havalimanı’nda bu dönemde iç hatta 5 milyon 679 bin 299, dış hatta 16 milyon 463 bin 751 yolcu hizmet aldı. Havalimanında, 7 ayda 22 milyon 143 bin 50 yolcunun ağırlandığı belirlendi.

Temmuz ayında ise 1 milyon 519 bin 52 iç, 4 milyon 681 bin 166 dış hat olmak üzere toplam 6 milyon 200 bin 218 yolcu İstanbul Havalimanı’nı tercih etti. İstanbul Havalimanı, yılın ilk yedi ayında gelen ve giden uçaklardan oluşan hava trafiği olarak da hareketli dönem geçirdi. İç hatta 37 bin 591 dış hatta 105 bin 880 olmak üzere toplam 143 bin 471 sefer, 7 aylık dönemde İstanbul Havalimanı’ndan icra edildi.

Geçen ay havalimanından, iç hatlarda 9 bin 702, dış hatlarda 30 bin 102 olmak üzere toplam 39 bin 804 uçağın geliş-gidiş yaptığı hesaplandı. Bu dönemdeki tüm seferlerin 141 bin 148’i ticari uçuş olarak yapıldı. İç hatta 36 bin 708, dış hatta 104 bin 440 ticari sefer, bu yılın ilk 7 ayında İstanbul Havalimanı’ndan yapıldı. Ocak-temmuz döneminde, İstanbul Havalimanı’nda geliş ve gidiş yapan uçaklarla, 198 bin 724 ton bagaj, kargo ve posta yükü taşındı.

İç hatta 32 bin 45, dış hatta 166 bin 679 ton yük, bu havalimanından 7 ayda icra edilen uçuşlarla nakledildi.

Bir uçakta ortalama 156 yolcu

Sadece temmuz ayındaki hava trafiği dikkate alındığında, İstanbul Havalimanı’ndan, bir saatte 53,5 uçağın geliş-gidiş seferi icra ettiği hesaplandı.

Ayrıca, bu ayda, havalimanını kullanarak, iniş ya da kalkış yapan bir uçakta ortalama 156 yolcunun seyahat ettiği belirlendi.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ORJPrj
via IFTTT

9 Ağustos 2019 Cuma

Emirates Bayram Ruhunu, Tüm Yolcularına Yaşatacak Emirates Bayram Ruhunu, Tüm Yolcularına Yaşatacak Emirates, 11-14 Ağustos 2019 tarihlerinde kutlanacak Kurban Bayramı’nı, uçakiçi hizmetleriyle tüm yolcularına yaşatacak İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, yaklaşan Kurban Bayramı’nı en güzel şekilde yaşamak ve yolcularına yaşatmak için 11-14 Ağustos 2019 tarihlerinde çok özel hizmet ve ikramları ile bayram ruhunu canlandıracak. Kurban Bayramı, İslam takvimindeki en önemli tarihlerden ve en kutsal kutlamalardan birisidir.Arapça’da Eid Al Adha olan adı, ‘Kurban Bayramı’ olarak çevriliyor ve Mekke’ye olan Hac ziyaretinin sona erdiğini ifade ediyor. İnsanlar, Kurban Bayramı’nı, dünyanın her yerinde, genellikle sevdikleri ile birlikte kutluyor. Ortadoğu’nun konukseverliğine dair dokunuşlar taşıyan bayram menüsü, Emirates A380 uçak içi lounge’ında sunulacak. Menü, Arap kahvesi, hurmalı pasta ve hamur işi ürünlerinin bir seçkisinden oluşacak. Gurme çikolata üreticisi Forrey&Galland tarafından, bayrama özel olarak tasarlanan çikolatalar da tüm rotalardaki premium sınıflarda yolculuk eden her yolcuya servis edilecek. Kutlamalar sırasında, Arap lezzetlerinden oluşan özel bir menü, her sınıftaki yolculara sunulacak. Gidilen yöne bağlı olarak, Economy Class yolcularının, Emirates’in imza yemeği olan tavuk ya da kuzu Machbous’u test etmeleri ve tatlı olarak da hurmalı pastanın keyfini sürmeleri mümkün olacak. First ve Business Class yolcuları ise Körfez’de popüler olan kızarmış kuruyemiş ve kuru üzüm ile yavaş yavaş pişirilmiş et ve pilav bulunan Tavuk ya da Kuzu Ouzi yemeğini deneyebilecekler. Afrika ve Avrupa’ya olan seçkin rotalarda, Emirlik tarzı pirinçli Eşkina Balığı da sunulacak. Bu ana yemekler, Arap salatası ile tamamlanacak ve premium yolcularının dondurmalı çikolatalı fondan; irmik, hurma ve bademden yapılan nammoura; Arap kahvesi sosu ve antepfıstığı kreması ile servis edilen khabees gibi çeşitli Arap tatlılarından seçim yapması da mümkün olacak. Küresel bir havayolu şirketi olan Emirates, dünyanın her yerindeki etkinlikleri kutluyor ve dünyanın her yerindeki yolcu bekleme salonları ve uçaklarında, mevsimsel bölgesel lezzetleri menüsüne dahil ediyor. Emirates, 1-13 Eylül tarihleri arasında, Kerala uçuşlarında, Hindu Onam Tatilini, sebzeli sambar, tavuklu sukka ve biber kızartması ile sunulan koyun etinden oluşan özel bir menü ile kutlayacak. Muz kızartması, sharkara varatti ve kaymaklı kırmızı biber gibi yemekler, geleneksel muz yaprağı tasarımı ile servis edilirken, palada pradhaman tatlısı da menüdeki yerini alacak. Gelecek ay, Emirates, belirli Asya uçuşlarında, Sonbahar Ortası festivalini kutlayacak. Bu hasat festivali, Çinli ve Vietnamlı toplumlar tarafından, ay takviminin 8. ayının 15. günü kutlanıyor. Kutlamalar sırasında, geleneksel ay pastaları, her sınıftaki yolculara sunulacak.

Emirates Bayram Ruhunu, Tüm Yolcularına Yaşatacak

Emirates, 11-14 Ağustos 2019 tarihlerinde kutlanacak Kurban Bayramı’nı, uçakiçi hizmetleriyle tüm yolcularına yaşatacak

İnsanları ve şehirleri birbirine bağlayan Emirates Havayolu, yaklaşan Kurban Bayramı’nı en güzel şekilde yaşamak ve yolcularına yaşatmak için 11-14 Ağustos 2019 tarihlerinde çok özel hizmet ve ikramları ile bayram ruhunu canlandıracak.

Kurban Bayramı, İslam takvimindeki en önemli tarihlerden ve en kutsal kutlamalardan birisidir.Arapça’da Eid Al Adha olan adı, ‘Kurban Bayramı’ olarak çevriliyor ve Mekke’ye olan Hac ziyaretinin sona erdiğini ifade ediyor. İnsanlar, Kurban Bayramı’nı, dünyanın her yerinde, genellikle sevdikleri ile birlikte kutluyor.

Ortadoğu’nun konukseverliğine dair dokunuşlar taşıyan bayram menüsü, Emirates A380 uçak içi lounge’ında sunulacak. Menü, Arap kahvesi, hurmalı pasta ve hamur işi ürünlerinin bir seçkisinden oluşacak. Gurme çikolata üreticisi Forrey&Galland tarafından, bayrama özel olarak tasarlanan çikolatalar da tüm rotalardaki premium sınıflarda yolculuk eden her yolcuya servis edilecek.

Kutlamalar sırasında, Arap lezzetlerinden oluşan özel bir menü, her sınıftaki yolculara sunulacak. Gidilen yöne bağlı olarak, Economy Class yolcularının, Emirates’in imza yemeği olan tavuk ya da kuzu Machbous’u test etmeleri ve tatlı olarak da hurmalı pastanın keyfini sürmeleri mümkün olacak.

First ve Business Class yolcuları ise Körfez’de popüler olan kızarmış kuruyemiş ve kuru üzüm ile yavaş yavaş pişirilmiş et ve pilav bulunan Tavuk ya da Kuzu Ouzi yemeğini deneyebilecekler. Afrika ve Avrupa’ya olan seçkin rotalarda, Emirlik tarzı pirinçli Eşkina Balığı da sunulacak. Bu ana yemekler, Arap salatası ile tamamlanacak ve premium yolcularının dondurmalı çikolatalı fondan; irmik, hurma ve bademden yapılan nammoura; Arap kahvesi sosu ve antepfıstığı kreması ile servis edilen khabees gibi çeşitli Arap tatlılarından seçim yapması da mümkün olacak.

Küresel bir havayolu şirketi olan Emirates, dünyanın her yerindeki etkinlikleri kutluyor ve dünyanın her yerindeki yolcu bekleme salonları ve uçaklarında, mevsimsel bölgesel lezzetleri menüsüne dahil ediyor. Emirates, 1-13 Eylül tarihleri arasında, Kerala uçuşlarında, Hindu Onam Tatilini, sebzeli sambar, tavuklu sukka ve biber kızartması ile sunulan koyun etinden oluşan özel bir menü ile kutlayacak. Muz kızartması, sharkara varatti ve kaymaklı kırmızı biber gibi yemekler, geleneksel muz yaprağı tasarımı ile servis edilirken, palada pradhaman tatlısı da menüdeki yerini alacak.

Gelecek ay, Emirates, belirli Asya uçuşlarında, Sonbahar Ortası festivalini kutlayacak. Bu hasat festivali, Çinli ve Vietnamlı toplumlar tarafından, ay takviminin 8. ayının 15. günü kutlanıyor. Kutlamalar sırasında, geleneksel ay pastaları, her sınıftaki yolculara sunulacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ZLGUkZ
via IFTTT

Emirates Bayram Ruhunu, Tüm Yolcularına Yaşatacak


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2ZLGUkZ

İstanbul Havalimanı’nda Kurban Bayramı Heyecanı Başladı!


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Z1LlLu

İstanbul Havalimanı’nda Kurban Bayramı Heyecanı Başladı! İstanbul Havalimanı’nda Kurban Bayramı Heyecanı Başladı! Bölgedeki en önemli hub olma özelliğinin yanı sıra Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı olan İstanbul Havalimanı, yolcuların Kurban Bayramı’nda sevdiklerine en hızlı şekilde ulaşmaları için tüm hazırlıklarını tamamladı. Yolculuk deneyimini yüksek bir memnuniyete dönüştürme hedefi doğrultusunda çalışmalarını sürdüren ve tam kapasite ile hizmet sunmaya başladığı günden bu yana 23 milyon 795 bin 649 yolcunun ağırlandığı ve iç-dış hat dahil 148 bin 784 uçuşungerçekleştiği İstanbul Havalimanı, tam kadroyla bu bayramda da yolcularını ağırlamaya hazır. Yolcuların konforu için tüm hazırlıklar tamam… Havalimanı işletmesinde yolculuk memnuniyetini hizmet skalasının en üst noktasına konumlandıran İGA, bayram boyunca tüm operasyon ekibiyle görev başında olacak. Kurban Bayramı vesilesiyle tüm senaryolara karşı hazırlıklarını tamamlayan İstanbul Havalimanı operasyon ekibi, yaşanması muhtemel yoğunluğa karşı da tüm önlemleri alıyor. Bu kapsamda bayram süresince özellikle yolcu yoğunluğunun yaşanacağı bagaj kontrol noktalarına ilave x-ray ve takviye personel planlamaları gerçekleştirildi. Bunun yanı sıra yiyecek, içecek, otopark ve dinlenme alanlarında yolcuların maksimum konforu için de gerekli düzenlemeler yapıldı. Kurban Bayramı’na özel otopark kampanyası Kurban Bayramı’nda İstanbul Havalimanı’nı kullanacak yolcular için özel otopark kampanyası da başlıyor. 08 – 11 Ağustos 2019 tarihleri arasında İstanbul Havalimanı otoparkına 10 günlük abonelik yaptıran yolculardan 7 günlük abone ücreti olan 298 TL alınacak. Kampanyaya 11 Ağustos 2019 saat 23:59’a kadar kayıt olunabilecek. Diğer yandan, sadece havalimanı içinde değil, dışında da bayrama hazırlık çalışmaları sürüyor. Yol güzergâhında oluşabilecek trafik yoğunluğunu da göz önüne alan İGA, Havaist otobüs seferlerinde herhangi bir aksaklık ve mağduriyet yaşanmaması için ekipler ve seferler arasındaki koordinasyonu da güçlendirdi. Bayram yolculuğunuza hızlı bir başlangıç yapın… Kısa bir süre önce hayata geçen ve pasport geçişini kolaylaştıran “Hızlı Pasport Geçiş Sistemi” bayramın bayram gibi olmasını sağlayacak. Pasaport kontrolü için banko sırasına girmenize gerek bırakmayan iki aşamalı bir sistem olan Hızlı Pasport Geçiş Sistemi, 20 saniyede pasaportunuzla geçiş yapmanıza olanak tanıyor. İstanbul Havalimanı’nın en büyük kazanımları arasında yer alan 13 check-in adasında 500’ün üzerinde kontuar hizmetiyle check-in ve bagaj işlemlerini de hızlıca yapmak mümkün. Uçuş öncesi keyifli bir mola için İGA Lounge hazır… İstanbul Havalimanı’ndan başlayan seyahatler sırasında sunulan ayrıcalıklı hizmetlerle yolculuğunuzu keyfe dönüştürmek için İGA Lounge da hazır. Sunduğu hizmetle ile yolculuk deneyimini üst noktalara taşıyan İGA Lounge, 584 kişilik oturma kapasitesi ile 24 saat boyunca hizmet veriyor. Türk ve dünya lezzetlerini barındıran mutfağıyla damaklara hitap eden İGA Lounge, bayram öncesi keyifli bir mola için yolcularını bekliyor. Bayram hediyeleri Duty Free’den… Birbirinden farklı ürün seçenekleriyle yolculara bir çok alternatif sunan Duty Free, İstanbul Havalimanı’ndan seyahat edecek yolculara özel indirimler de sunuyor. Yolcular, Bayram hediyelerini almak için Duty Free’nin zengin ürün seçeneklerini uygun fiyat avantajıyla satın alma olanağına da sahip olacak. İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü H. Kadri Samsunlu Kurban Bayramı için gerçekleştirilen hazırlıklara yönelik şunları söyledi: “İstanbul Havalimanı’nda ikinci bayramımızı karşılamanın ve yine yüz binlerce yolcuyu ağırlayacak olmanın heyecanı içindeyiz. İstanbul Havalimanı’ndan seyahat yolcularımıza en iyi hizmeti sunmak adına tüm hazırlıklarımızı tamamladık. Misafirlerimizin bayram süresince konforlu bir yolculuk geçirmesi bizler için çok önemli. İstanbul Havalimanı’nı kullanarak bayram tatili yaşayacak yolcularımızın rahat, huzurlu ve sorunsuz bir şekilde seyahatlerinin gerçekleştirmelerini sağlamak birinci önceliğimiz. Birlik, beraberlik, paylaşma ve dayanışma duygularının zirveye ulaştığı Kurban Bayramı’nda yolcularımızla buluşmayı sabırsızlıkla bekliyoruz. Bu vesile ile milletimizin ve tüm Müslüman aleminin mübarek Kurban Bayramı’nı kutluyor; sağlık, huzur ve bereket dolu bir bayram diliyorum.”

İstanbul Havalimanı’nda Kurban Bayramı Heyecanı Başladı!

Bölgedeki en önemli hub olma özelliğinin yanı sıra Türkiye’nin dünyaya açılan kapısı olan İstanbul Havalimanı, yolcuların Kurban Bayramı’nda sevdiklerine en hızlı şekilde ulaşmaları için tüm hazırlıklarını tamamladı.

Yolculuk deneyimini yüksek bir memnuniyete dönüştürme hedefi doğrultusunda çalışmalarını sürdüren ve tam kapasite ile hizmet sunmaya başladığı günden bu yana 23 milyon 795 bin 649 yolcunun ağırlandığı ve iç-dış hat dahil 148 bin 784 uçuşungerçekleştiği İstanbul Havalimanı, tam kadroyla bu bayramda da yolcularını ağırlamaya hazır.

Yolcuların konforu için tüm hazırlıklar tamam…

Havalimanı işletmesinde yolculuk memnuniyetini hizmet skalasının en üst noktasına konumlandıran İGA, bayram boyunca tüm operasyon ekibiyle görev başında olacak. Kurban Bayramı vesilesiyle tüm senaryolara karşı hazırlıklarını tamamlayan İstanbul Havalimanı operasyon ekibi, yaşanması muhtemel yoğunluğa karşı da tüm önlemleri alıyor. Bu kapsamda bayram süresince özellikle yolcu yoğunluğunun yaşanacağı bagaj kontrol noktalarına ilave x-ray ve takviye personel planlamaları gerçekleştirildi. Bunun yanı sıra yiyecek, içecek, otopark ve dinlenme alanlarında yolcuların maksimum konforu için de gerekli düzenlemeler yapıldı.

Kurban Bayramı’na özel otopark kampanyası

Kurban Bayramı’nda İstanbul Havalimanı’nı kullanacak yolcular için özel otopark kampanyası da başlıyor. 08 – 11 Ağustos 2019 tarihleri arasında İstanbul Havalimanı otoparkına 10 günlük abonelik yaptıran yolculardan 7 günlük abone ücreti olan 298 TL alınacak. Kampanyaya 11 Ağustos 2019 saat 23:59’a kadar kayıt olunabilecek. Diğer yandan, sadece havalimanı içinde değil, dışında da bayrama hazırlık çalışmaları sürüyor. Yol güzergâhında oluşabilecek trafik yoğunluğunu da göz önüne alan İGA, Havaist otobüs seferlerinde herhangi bir aksaklık ve mağduriyet yaşanmaması için ekipler ve seferler arasındaki koordinasyonu da güçlendirdi.

Bayram yolculuğunuza hızlı bir başlangıç yapın…

Kısa bir süre önce hayata geçen ve pasport geçişini kolaylaştıran “Hızlı Pasport Geçiş Sistemi” bayramın bayram gibi olmasını sağlayacak. Pasaport kontrolü için banko sırasına girmenize gerek bırakmayan iki aşamalı bir sistem olan Hızlı Pasport Geçiş Sistemi, 20 saniyede pasaportunuzla geçiş yapmanıza olanak tanıyor. İstanbul Havalimanı’nın en büyük kazanımları arasında yer alan 13 check-in adasında 500’ün üzerinde kontuar hizmetiyle check-in ve bagaj işlemlerini de hızlıca yapmak mümkün.

Uçuş öncesi keyifli bir mola için İGA Lounge hazır…

İstanbul Havalimanı’ndan başlayan seyahatler sırasında sunulan ayrıcalıklı hizmetlerle yolculuğunuzu keyfe dönüştürmek için İGA Lounge da hazır. Sunduğu hizmetle ile yolculuk deneyimini üst noktalara taşıyan İGA Lounge, 584 kişilik oturma kapasitesi ile 24 saat boyunca hizmet veriyor. Türk ve dünya lezzetlerini barındıran mutfağıyla damaklara hitap eden İGA Lounge, bayram öncesi keyifli bir mola için yolcularını bekliyor.

Bayram hediyeleri Duty Free’den…

Birbirinden farklı ürün seçenekleriyle yolculara bir çok alternatif sunan Duty Free, İstanbul Havalimanı’ndan seyahat edecek yolculara özel indirimler de sunuyor. Yolcular, Bayram hediyelerini almak için Duty Free’nin zengin ürün seçeneklerini uygun fiyat avantajıyla satın alma olanağına da sahip olacak.

İGA Havalimanı İşletmesi İcra Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü H. Kadri Samsunlu Kurban Bayramı için gerçekleştirilen hazırlıklara yönelik şunları söyledi: “İstanbul Havalimanı’nda ikinci bayramımızı karşılamanın ve yine yüz binlerce yolcuyu ağırlayacak olmanın heyecanı içindeyiz. İstanbul Havalimanı’ndan seyahat yolcularımıza en iyi hizmeti sunmak adına tüm hazırlıklarımızı tamamladık. Misafirlerimizin bayram süresince konforlu bir yolculuk geçirmesi bizler için çok önemli. İstanbul Havalimanı’nı kullanarak bayram tatili yaşayacak yolcularımızın rahat, huzurlu ve sorunsuz bir şekilde seyahatlerinin gerçekleştirmelerini sağlamak birinci önceliğimiz. Birlik, beraberlik, paylaşma ve dayanışma duygularının zirveye ulaştığı Kurban Bayramı’nda yolcularımızla buluşmayı sabırsızlıkla bekliyoruz. Bu vesile ile milletimizin ve tüm Müslüman aleminin mübarek Kurban Bayramı’nı kutluyor; sağlık, huzur ve bereket dolu bir bayram diliyorum.”



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Z1LlLu
via IFTTT

SMS – ICAO Doc 9859 SMM, 4th Emniyet Yönetimi El Kitabı Üzerine…. Yazı: 44


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KnnHR7

SMS – ICAO Doc 9859 SMM, 4th Emniyet Yönetimi El Kitabı Üzerine…. Yazı: 44 Uluslararası sivil havacılık ağı her yıl dünyada dört milyardan fazla yolcu taşımaktadır. Hava trafiğinin önümüzdeki 15 yıl içinde iki katına çıkması bekleniyor. Hızlı teknolojik değişimler, havacılık sisteminin artan karmaşıklığı ve havacılık endüstrisi tarafından önerilen yenilikçi yaklaşımlarla birleşen bu büyüme, çoğunlukla kuralcı gerekliliklerin oluşturulmasına dayanan geleneksel düzenleyici yaklaşım için zorluklar ortaya koymaktadır.   Küresel hava taşımacılığı sisteminin hızlı bir şekilde gelişmesini sağlayacaksa, geleneksel kural koyucu yaklaşım, Ek 19 – Emniyet Yönetimi hükümlerinde yansıtıldığı gibi performansa dayalı bir yaklaşımla tamamlanmalıdır. Etkin emniyet yönetimi uygulaması gerçekleştirip gerçekleştirmediğimizi belirlemek için  emniyet performansı yönetimi ile Devlet emniyet programı (SSP) ve SMS değerlendirmesiyle ilgili faaliyetlere, süreçlere ve araçlara odaklanmamız gerekir.   SMS el kitabında (SMM 4th) akılda kalıcı  bölümler; * Her kuruluşun ihtiyaçlarına ve operasyonel bağlamına uyarlamayı desteklemek için daha az kural koyucu. * Etkili uygulamayı desteklemek için her bir faaliyetin ve sürecin amaçlanan sonuçlarına daha fazla odaklanmak. * Bölüm 1’de yer alan ölçeklenebilirlik hakkında genel rehberlik. * Rehberlik, etkili bir uygulama elde etmek için amaçlanan sonuçlara ve performansa odaklanarak güncellendi. * Boyut ve karmaşıklıkla orantılı olarak ”daha iyi açıklanmış ve desteklenmeli ve SMI kamuya açık web sitesinde ek pratik örnekler ve araçlar ile desteklenmeli (www.icao.int/SMI) * Bölüm 1-2-3  Emniyet Yönetimi Temelleri. * Bölüm 4-5-6 Emniyet Bilgisini Geliştirmek. * Bölüm 8-9     Emniyet Yönetimi Uygulaması. * Emniyet yönetiminin beklenen faydaları  vurgulanmış. * Emniyet yönetiminin açık bir şekilde anlaşılmasını desteklemek * Emniyet yönetimi hükümlerinin kapsamını ve uygulanabilirliğini ele almak için genişletilmiş giriş. * İsteğe bağlı SMS uygulamasının eklenebilirliği. * Devlete ait veya askeri havacılık servis sağlayıcıları için uygulanabilirlik konusunda rehberlik. *Entegre Risk Yönetimi. * Olumlu bir güvenlik kültürünün teşviki için rehberlik. * Emniyet verilerinin ve bilgilerinin korunmasını düzenleyen temel ilkeler ve uygulamaya yönelik rehberlik. * Bölüm 8 – Devlet Emniyet Yönetimi Sorumlulukları, SSP’yi, SSP’nin temeli olarak Devlet Emniyet gözetimi (SSO) sistemi kritik unsurlarıyla (CE’ler) yansıtmaktadır. * SSP unsurlarının SSO sistemine entegrasyonu nedeniyle, Devlet Emniyeti Teşvik Bileşeni şimdi iç / dış iletişime ve bilgilerin yayılmasına odaklanmıştır * SSP’nin uygulanmasına katılan Devlet personelinin iç eğitimi, şimdi başlığında “Kaynaklar” içeren 1. Bileşen kapsamında ele alınmış. * Dış eğitim, endüstrinin sorumluluğundadır ve SMS’nin kabulünün bir parçası olarak, 2. Bileşen, Emniyet riski yönetimi kapsamında ele alınmaktadır. * Hizmet sağlayıcılar için 9. Bölümde Eğitim İhtiyaç Analizi yapılmasına ilişkin genel rehberlik, ancak Devletlerin denetçi yetkinliklerini geliştirmeleri için de kullanılabilir. * Sorumlu yöneticiler ve üst düzey yöneticiler için eğitim konuları verilmektedir. * 4., 8. ve 9. Bölümlerde emniyet amaçları ve performansı arasındaki bağlantı güçlendirildi. * Bölüm 8’deki Devlet Emniyet Performansı altındaki durumlar için özel rehberlik. * ALoSP, tüm Devlet havacılık otoriteleri arasında, havacılık sisteminin sağlaması gereken beklenen emniyet performansı seviyesindeki bir anlaşmayı temsil eder. *Hizmet sağlayıcılar için sırasıyla Bölüm 8 ve 9’da Değişim Yönetimi ile ilgili rehberlik. * Bölüm 9’da SMS ve QMS’in entegrasyonu da dahil olmak üzere yönetim sistemlerinin entegrasyonu konusunda geliştirilmiş rehberlik. (Bilgi: ICAO website)   Emniyet Yönetimi El Kitabının (SMM) dördüncü baskısında, Bölüm 4 – Emniyet Performans Yönetimi, Devlet veya hizmet sağlayıcı tarafından karşılaşılan en büyük risklerin tanımlanması ve anlaşılmasından kaynaklanan emniyet hedefleri geliştirmenin önemini ortaya koymaktadır. Emniyet performansı göstergeleri (SPI’ler) ve Emniyet performansı hedefleri (SPT’ler) daha sonra Emniyet hedeflerinden türetilir. Performansını izleme, ölçme için ana araçlardır. Emniyet performansının daha doğru ve yararlı bir göstergesi için daha önce meydana gelen olayları ölçen SPI’lerin gecikmesi, emniyeti artırmak veya sürdürmek için uygulanan süreçlere ve girdilere odaklanan önde gelen SPI’lerle birleştirilmelidir. Aşağıdaki şekil SMM’nin 4. baskısından alınmıştır ve gecikme ile öncü göstergeler arasındaki bağlantıları göstermektedir   Bu araçlar, emniyet hedeflerimize ulaşıp ulaşmadığımızı ölçmemize yardımcı olmalıdır.   ICAO, SPI’ların paylaşımını desteklemek ve sağlanan formun kullanılmasıyla göstergelerin standartlaştırılmasını desteklemek için bir Gösterge Kataloğu hazırlamış. Ayrıca ICAO; * Web tabanlı bir emniyet verisini, performansını izlemek için emniyet verilerinin işlenmesi, *Analizinde Devletlere yardımcı olmak için göstergeler üreten farklı uygulamalardan oluşan bir bilgi sistemi olan Emniyet  Bilgi İzleme Sistemini (SIMS) geliştirmiş.   Global Havacılık Emniyet Planı (GASP) 2020-2022, ICAO yönetimin 40. Oturumu’na onay için sunulacak güncellenmiş bir dizi hedef ve göstergeyi içerir. GASP ayrıca havacılık emniyetindeki sürekli iyileşme için havacılık topluluğu genelinde işbirliğini desteklemektedir.   Emniyet performansı yönetimi ile ilgili bu faaliyetler, emniyet yönetmeliklerine uyumu, Emniyet yönetiminin kurulduğu temeli izleyen, aynı zamanda SSP veya SMS‘in yanı sıra bireysel süreçlerin ve faaliyetlerin etkinliğini değerlendiren iç ve dış denetim süreçleriyle desteklenmelidir. Denetim yapmak için kullanılan araçlar tipik olarak her bir ihtiyacın ikili bakış açısıyla gözden geçirilmesi için kullanılacak bir kontrol listesi sunar; * Evet / Hayır, * Tatmin Edici / Tatmin Edici Değil.   Evrensel Emniyet Gözetimi Denetim Programından bir örnek soru;   Bununla birlikte, bir şeyin etkili olup olmadığını değerlendirmek için faaliyetin veya sürecin amaçlanan sonucu elde edip etmediğini gerçekten gözden geçiren performansa dayalı bir yaklaşım gerektirir. Bu gözden geçirmenin ek bir yararı, her kuruluşun kendi kuruluşlarına uygun şekilde SSP veya SMS uygulamak için gereken esnekliği sağlamasıdır. Ayrıca kurumun genel emniyet hedeflerine ulaşılmasını sağlamak için çeşitli işlem ve faaliyetlerin uygun şekilde bağlanıp bağlanmadığını (örneğin emniyet riski yönetimi süreci ile emniyet performansı göstergelerinin izlenmesi arasındaki bağlantı) belirlemek önemlidir.   SPM  Emniyet Performans Yönetimi, SSP ve SMS’ lerin merkezlerinde olduğunu unutmayın!     Mehmet Ali Ataman 1.Ağustos.2019

Uluslararası sivil havacılık ağı her yıl dünyada dört milyardan fazla yolcu taşımaktadır. Hava trafiğinin önümüzdeki 15 yıl içinde iki katına çıkması bekleniyor. Hızlı teknolojik değişimler, havacılık sisteminin artan karmaşıklığı

ve havacılık endüstrisi tarafından önerilen yenilikçi yaklaşımlarla birleşen bu büyüme, çoğunlukla kuralcı gerekliliklerin oluşturulmasına dayanan geleneksel düzenleyici yaklaşım için zorluklar ortaya koymaktadır.

 

Küresel hava taşımacılığı sisteminin hızlı bir şekilde gelişmesini sağlayacaksa, geleneksel kural koyucu yaklaşım, Ek 19 – Emniyet Yönetimi hükümlerinde yansıtıldığı gibi performansa dayalı bir yaklaşımla tamamlanmalıdır. Etkin emniyet yönetimi uygulaması gerçekleştirip gerçekleştirmediğimizi belirlemek için  emniyet performansı yönetimi ile Devlet emniyet programı (SSP) ve SMS değerlendirmesiyle ilgili faaliyetlere, süreçlere ve araçlara odaklanmamız gerekir.

 

SMS el kitabında (SMM 4th) akılda kalıcı  bölümler;

* Her kuruluşun ihtiyaçlarına ve operasyonel bağlamına uyarlamayı desteklemek için daha az kural koyucu.

* Etkili uygulamayı desteklemek için her bir faaliyetin ve sürecin amaçlanan sonuçlarına daha fazla odaklanmak.

* Bölüm 1’de yer alan ölçeklenebilirlik hakkında genel rehberlik.

* Rehberlik, etkili bir uygulama elde etmek için amaçlanan sonuçlara ve performansa odaklanarak güncellendi.

* Boyut ve karmaşıklıkla orantılı olarak ”daha iyi açıklanmış ve desteklenmeli ve SMI kamuya açık web sitesinde ek pratik örnekler ve araçlar ile desteklenmeli (www.icao.int/SMI)

* Bölüm 1-2-3  Emniyet Yönetimi Temelleri.

* Bölüm 4-5-6 Emniyet Bilgisini Geliştirmek.

* Bölüm 8-9     Emniyet Yönetimi Uygulaması.

* Emniyet yönetiminin beklenen faydaları  vurgulanmış.

* Emniyet yönetiminin açık bir şekilde anlaşılmasını desteklemek

* Emniyet yönetimi hükümlerinin kapsamını ve uygulanabilirliğini ele almak için genişletilmiş giriş.

* İsteğe bağlı SMS uygulamasının eklenebilirliği.

* Devlete ait veya askeri havacılık servis sağlayıcıları için uygulanabilirlik konusunda rehberlik.

*Entegre Risk Yönetimi.

* Olumlu bir güvenlik kültürünün teşviki için rehberlik.

* Emniyet verilerinin ve bilgilerinin korunmasını düzenleyen temel ilkeler ve uygulamaya yönelik rehberlik.

* Bölüm 8 – Devlet Emniyet Yönetimi Sorumlulukları, SSP’yi, SSP’nin temeli olarak Devlet Emniyet gözetimi (SSO) sistemi kritik unsurlarıyla (CE’ler) yansıtmaktadır.

* SSP unsurlarının SSO sistemine entegrasyonu nedeniyle, Devlet Emniyeti

Teşvik Bileşeni şimdi iç / dış iletişime ve bilgilerin yayılmasına odaklanmıştır

* SSP’nin uygulanmasına katılan Devlet personelinin iç eğitimi, şimdi başlığında “Kaynaklar” içeren 1. Bileşen kapsamında ele alınmış.

* Dış eğitim, endüstrinin sorumluluğundadır ve SMS’nin kabulünün bir parçası olarak, 2. Bileşen, Emniyet riski yönetimi kapsamında ele alınmaktadır.

* Hizmet sağlayıcılar için 9. Bölümde Eğitim İhtiyaç Analizi yapılmasına ilişkin genel rehberlik, ancak Devletlerin denetçi yetkinliklerini geliştirmeleri için de kullanılabilir.

* Sorumlu yöneticiler ve üst düzey yöneticiler için eğitim konuları verilmektedir.

* 4., 8. ve 9. Bölümlerde emniyet amaçları ve performansı arasındaki bağlantı güçlendirildi.

* Bölüm 8’deki Devlet Emniyet Performansı altındaki durumlar için özel rehberlik.

* ALoSP, tüm Devlet havacılık otoriteleri arasında, havacılık sisteminin sağlaması gereken beklenen emniyet performansı seviyesindeki bir anlaşmayı temsil eder.

*Hizmet sağlayıcılar için sırasıyla Bölüm 8 ve 9’da Değişim Yönetimi ile ilgili rehberlik.

* Bölüm 9’da SMS ve QMS’in entegrasyonu da dahil olmak üzere yönetim sistemlerinin entegrasyonu konusunda geliştirilmiş rehberlik.

(Bilgi: ICAO website)

 

Emniyet Yönetimi El Kitabının (SMM) dördüncü baskısında, Bölüm 4Emniyet Performans Yönetimi, Devlet veya hizmet sağlayıcı tarafından karşılaşılan en büyük risklerin tanımlanması ve anlaşılmasından kaynaklanan emniyet hedefleri geliştirmenin önemini ortaya koymaktadır. Emniyet performansı göstergeleri (SPI’ler) ve Emniyet performansı hedefleri (SPT’ler) daha sonra Emniyet hedeflerinden türetilir. Performansını izleme, ölçme için ana araçlardır.

Emniyet performansının daha doğru ve yararlı bir göstergesi için daha önce meydana gelen olayları ölçen SPI’lerin gecikmesi, emniyeti artırmak veya sürdürmek için uygulanan süreçlere ve girdilere odaklanan önde gelen SPI’lerle birleştirilmelidir. Aşağıdaki şekil SMM’nin 4. baskısından alınmıştır ve gecikme ile öncü göstergeler arasındaki bağlantıları göstermektedir

 

Bu araçlar, emniyet hedeflerimize ulaşıp ulaşmadığımızı ölçmemize yardımcı olmalıdır.

 

ICAO, SPI’ların paylaşımını desteklemek ve sağlanan formun kullanılmasıyla göstergelerin standartlaştırılmasını desteklemek için bir Gösterge Kataloğu hazırlamış.

Ayrıca ICAO;

* Web tabanlı bir emniyet verisini, performansını izlemek için emniyet verilerinin işlenmesi,

*Analizinde Devletlere yardımcı olmak için göstergeler üreten farklı uygulamalardan oluşan bir bilgi sistemi olan Emniyet  Bilgi İzleme Sistemini (SIMS) geliştirmiş.

 

Global Havacılık Emniyet Planı (GASP) 2020-2022, ICAO yönetimin 40. Oturumu’na onay için sunulacak güncellenmiş bir dizi hedef ve göstergeyi içerir.

GASP ayrıca havacılık emniyetindeki sürekli iyileşme için havacılık topluluğu genelinde işbirliğini desteklemektedir.

 

Emniyet performansı yönetimi ile ilgili bu faaliyetler, emniyet yönetmeliklerine uyumu, Emniyet yönetiminin kurulduğu temeli izleyen, aynı zamanda SSP veya SMS‘in yanı sıra bireysel süreçlerin ve faaliyetlerin etkinliğini değerlendiren iç ve dış denetim süreçleriyle desteklenmelidir. Denetim yapmak için kullanılan araçlar tipik olarak her bir ihtiyacın ikili bakış açısıyla gözden geçirilmesi için kullanılacak bir kontrol listesi sunar;

* Evet / Hayır,

* Tatmin Edici / Tatmin Edici Değil.

 

Evrensel Emniyet Gözetimi Denetim Programından bir örnek soru;

 

Bununla birlikte, bir şeyin etkili olup olmadığını değerlendirmek için faaliyetin veya sürecin amaçlanan sonucu elde edip etmediğini gerçekten gözden geçiren performansa dayalı bir yaklaşım gerektirir. Bu gözden geçirmenin ek bir yararı, her kuruluşun kendi kuruluşlarına uygun şekilde SSP veya SMS uygulamak için gereken esnekliği sağlamasıdır. Ayrıca kurumun genel emniyet hedeflerine ulaşılmasını sağlamak için çeşitli işlem ve faaliyetlerin uygun şekilde bağlanıp bağlanmadığını (örneğin emniyet riski yönetimi süreci ile emniyet performansı göstergelerinin izlenmesi arasındaki bağlantı) belirlemek önemlidir.

 

SPM  Emniyet Performans Yönetimi, SSP ve SMS’ lerin merkezlerinde olduğunu unutmayın!

 

 

Mehmet Ali Ataman

1.Ağustos.2019



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2KnnHR7
via IFTTT