26 Temmuz 2019 Cuma

Amadeus’tan seyahat acenteleri ve havayolları için yeni uygulama


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Yja5hV

TAV’dan ilk altı ayda 345 milyon avro ciro


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/30WoKgm

TAV’dan ilk altı ayda 345 milyon avro ciro TAV Havalimanları 2019’un ilk altı ayında önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 12 artışla 38,3 milyon yolcuya hizmet verdi. Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki lider markası TAV Havalimanları, yılın ilk yarısında 345 milyon avro ciro ve 61,3 milyon avro net kar açıkladı. Şirketin küresel ayak izi 28 ülkede 90 havalimanına ulaştı. TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “6 Nisan 2019’da ticari uçuşların sonlanmasının ardından, Atatürk Havalimanı’ndaki sorumluluklarımızı tam olarak yerine getirerek DHMİ’ye devrettik. Atatürk Havalimanı’nın işletme süremizin bitiminden önce kapanmasından dolayı uğradığımız kâr kaybının tazmini için DHMİ ile görüşmelerimiz sürüyor. Bu sürece danışmanlık yapan uluslararası denetim şirketleri KPMG ve PWC, yaptıkları çalışmaların sonucunda teknik değerleme raporlarını ve tazminata ilişkin hesaplamalarını oluşturdu. DHMİ ile ikili görüşmelerimizin ardından kısa zamanda sonucun netleşmesini bekliyoruz. Yılın ilk yarısında Türkiye’de işlettiğimiz havalimanlarında iç hat trafiğinde zayıflama yaşanırken, ülkemizi ziyaret eden turist sayısı yüzde 11 artış gösterdi. Bu dönemde hizmet verdiğimiz dış hat yolcusu yüzde 27 arttı. Hem Türkiye’de hem de yurtdışında turizmin güçlü seyretmesi, finansal açıdan portföyümüzdeki havalimanlarımıza oldukça iyi bir şekilde yansıdı. Atatürk Havalimanı hariç tutulduğunda 2019’un ilk yarısında toplam ciromuz yüzde 9 artışla 345 milyon avroya ulaştı. Bu büyümede, havalimanlarımız kadar özel yolcu salonu işletmeciliği hizmeti veren TAV İşletme Hizmetleri’nin de önemli katkısı oldu. TAV İşletme Hizmetleri’nin yaptığı son yatırımlarla birlikte küresel ayak izimiz, Brezilya’dan Şili’ye, Danimarka’dan Kenya’ya kadar genişleyerek, 28 ülkede 90 havalimanına kadar ulaştı. Atatürk Havalimanı hariç tutulduğunda FAVÖK yüzde 2 azalarak 127 milyon avroya geriledi. Bu azalmaya etki eden en önemli faktörler, 2018 yılının Mayıs ayında portföye dahil olan Antalya’nın sezon dışı dönem olan ilk çeyrek finansal sonuçlarının 2018 finansallarımıza yansımamış olması ve Atatürk Havalimanı’nın kapanışına bağlı olarak ATÜ’nün katkısındaki düşüş oldu. Net kârımız ise yine Atatürk’ün portföyden çıkmasına bağlı olarak yüzde 34 azalarak 61 milyon avro olarak gerçekleşti. Portföyümüzde yer alan yedi ülkedeki 14 terminal işletmemizin operasyonel ve finansal performansı yükselmeye devam ediyor. Sadece terminal işletmeleri olarak baktığımızda, 2019’un ilk yarısında ciroda yüzde 10, FAVÖK’te yüzde 14 artış kaydettik. Atatürk Havalimanı’nın portföyümüzden çıkması sonrasında işletmekte olduğumuz diğer küçük ölçekli havalimanlarında operasyonel kaldıraç etkisini görmeye başladık. Bu nedenleilerleyen dönemlerde hem organik hem de inorganik büyümenin sonuçlarımıza etkisinin artmasını bekliyoruz. Mevcut havalimanı portföyümüzün trafik büyümesini sürekli inovasyon ve aktif pazarlama ile artırırken, sıkı sıkıya bağlı olduğumuz yatırım kriterlerimiz doğrultusunda hissedarlarımız için değer yaratacak inorganik büyüme fırsatlarına odaklanmaya da devam ediyoruz. Tüm çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve iş ortaklarımıza TAV Havalimanları’na yaptıkları paha biçilemez katkı ve destekleri için teşekkürü bir borç biliyorum.” dedi. ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER (milyon avro) 1H 2018 1H 2019 % değişim Konsolide ciro* 317.3 344.7 %9 FAVÖK* 129.6 126.6 -%2 FAVÖK marjı (%) 40.9% 36.7% -4.1 puan Net Kâr 93.1 61.3 -%34 Yolcu sayısı (mn) 34.2 38.3 %12 – Dış hat 16.9 21.4 %27 – İç hat 17.2 16.8 -%2 * Bu bültendeki bilgiler TFRS Yorum 12 için düzeltilmiş ciro ve FAVÖK baz alınarak hesaplanmış olup, TAV Istanbul verileri Ciro ve FAVÖK hesaplamasına dahil edilmemiştir. Aynı şekilde yolcu sayılarına Istanbul Atatürk Havalimanı dahil değildir.  

TAV Havalimanları 2019’un ilk altı ayında önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 12 artışla 38,3 milyon yolcuya hizmet verdi.

Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki lider markası TAV Havalimanları, yılın ilk yarısında 345 milyon avro ciro ve 61,3 milyon avro net kar açıkladı. Şirketin küresel ayak izi 28 ülkede 90 havalimanına ulaştı.

TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener “6 Nisan 2019’da ticari uçuşların sonlanmasının ardından, Atatürk Havalimanı’ndaki sorumluluklarımızı tam olarak yerine getirerek DHMİ’ye devrettik. Atatürk Havalimanı’nın işletme süremizin bitiminden önce kapanmasından dolayı uğradığımız kâr kaybının tazmini için DHMİ ile görüşmelerimiz sürüyor. Bu sürece danışmanlık yapan uluslararası denetim şirketleri KPMG ve PWC, yaptıkları çalışmaların sonucunda teknik değerleme raporlarını ve tazminata ilişkin hesaplamalarını oluşturdu. DHMİ ile ikili görüşmelerimizin ardından kısa zamanda sonucun netleşmesini bekliyoruz.

Yılın ilk yarısında Türkiye’de işlettiğimiz havalimanlarında iç hat trafiğinde zayıflama yaşanırken, ülkemizi ziyaret eden turist sayısı yüzde 11 artış gösterdi. Bu dönemde hizmet verdiğimiz dış hat yolcusu yüzde 27 arttı. Hem Türkiye’de hem de yurtdışında turizmin güçlü seyretmesi, finansal açıdan portföyümüzdeki havalimanlarımıza oldukça iyi bir şekilde yansıdı.

Atatürk Havalimanı hariç tutulduğunda 2019’un ilk yarısında toplam ciromuz yüzde 9 artışla 345 milyon avroya ulaştı. Bu büyümede, havalimanlarımız kadar özel yolcu salonu işletmeciliği hizmeti veren TAV İşletme Hizmetleri’nin de önemli katkısı oldu. TAV İşletme Hizmetleri’nin yaptığı son yatırımlarla birlikte küresel ayak izimiz, Brezilya’dan Şili’ye, Danimarka’dan Kenya’ya kadar genişleyerek, 28 ülkede 90 havalimanına kadar ulaştı.

Atatürk Havalimanı hariç tutulduğunda FAVÖK yüzde 2 azalarak 127 milyon avroya geriledi. Bu azalmaya etki eden en önemli faktörler, 2018 yılının Mayıs ayında portföye dahil olan Antalya’nın sezon dışı dönem olan ilk çeyrek finansal sonuçlarının 2018 finansallarımıza yansımamış olması ve Atatürk Havalimanı’nın kapanışına bağlı olarak ATÜ’nün katkısındaki düşüş oldu. Net kârımız ise yine Atatürk’ün portföyden çıkmasına bağlı olarak yüzde 34 azalarak 61 milyon avro olarak gerçekleşti.

Portföyümüzde yer alan yedi ülkedeki 14 terminal işletmemizin operasyonel ve finansal performansı yükselmeye devam ediyor. Sadece terminal işletmeleri olarak baktığımızda, 2019’un ilk yarısında ciroda yüzde 10, FAVÖK’te yüzde 14 artış kaydettik. Atatürk Havalimanı’nın portföyümüzden çıkması sonrasında işletmekte olduğumuz diğer küçük ölçekli havalimanlarında operasyonel kaldıraç etkisini görmeye başladık. Bu nedenleilerleyen dönemlerde hem organik hem de inorganik büyümenin sonuçlarımıza etkisinin artmasını bekliyoruz. Mevcut havalimanı portföyümüzün trafik büyümesini sürekli inovasyon ve aktif pazarlama ile artırırken, sıkı sıkıya bağlı olduğumuz yatırım kriterlerimiz doğrultusunda hissedarlarımız için değer yaratacak inorganik büyüme fırsatlarına odaklanmaya da devam ediyoruz.

Tüm çalışanlarımıza, hissedarlarımıza ve iş ortaklarımıza TAV Havalimanları’na yaptıkları paha biçilemez katkı ve destekleri için teşekkürü bir borç biliyorum.” dedi.

ÖZET FİNANSAL VE OPERASYONEL BİLGİLER

(milyon avro) 1H 2018 1H 2019 % değişim
Konsolide ciro* 317.3 344.7 %9
FAVÖK* 129.6 126.6 -%2
FAVÖK marjı (%) 40.9% 36.7% -4.1 puan
Net Kâr 93.1 61.3 -%34
Yolcu sayısı (mn) 34.2 38.3 %12
– Dış hat 16.9 21.4 %27
– İç hat 17.2 16.8 -%2

* Bu bültendeki bilgiler TFRS Yorum 12 için düzeltilmiş ciro ve FAVÖK baz alınarak hesaplanmış olup, TAV Istanbul verileri Ciro ve FAVÖK hesaplamasına dahil edilmemiştir. Aynı şekilde yolcu sayılarına Istanbul Atatürk Havalimanı dahil değildir.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/30WoKgm
via IFTTT

25 Temmuz 2019 Perşembe

Pegasus çalışanlarından yeni şirket değerleri videosu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2yc0nPG

Pegasus çalışanlarından yeni şirket değerleri videosu Yeni şirket değerlerini yenilikçilik, insan odaklılık, hedef odaklılık, rekabetçilik, etkin ve verimlilik olarak çalışanlarıyla birlikte belirleyen Pegasus Hava Yolları, bu değerleri çalışanlarının yer aldığı eğlenceli bir videoyla tanıttı. Türkiye’nin dijital hava yolu Pegasus, çalışanlarıyla birlikte 2018 yılında çıktığı yeni değerler yolculuğunda, Pegasus’u Pegasus yapan ve onu geleceğe taşıyacak olan değerlerini yeniden tanımladı. Pegasus çalışanlarının katkısıyla gerçekleşen 6 çalıştay sonrasında; yeni değerler yenilikçilik, insan odaklılık, hedef odaklılık, rekabetçilik, etkin ve verimlilik olarak belirlendi. Pegasus, bu değerleri çalışanlarına eğlenceli bir videoyla tanıttı. Pegasus çalışanlarının katkılarıyla çekilen ve bir rap şarkı eşliğinde dönen değerler videosunda, genel müdür ve üst yönetim dahil olmak üzere genel müdürlükten havaalanı çalışanlarına kadar her departmandan Pegasuslu şarkıyla birlikte ritim tutuyor ve dans ediyor. Video, Pegasus çalışanlarının şirketin kendisi gibi enerji, dinamik ve heyecanlı olduğunu yansıtıyor. Pegasus Hava Yolları İnsan Kaynakları Direktörü Dilara Oğur, yenilenen şirket değerleriyle ilgili “Bizi biz yapan, geleceğe taşıyacak, birlikteliğimizi güçlendirerek ve her alanda daha başarılı kılacak ‘değerlerimizi’ çalışanlarımızla birlikte 1 yıl süren titiz bir çalışma sonucunda yeniden tanımladık. Birlikte belirlediğimiz bu değerleri, çalışanlarımıza yine kendilerinin dahil olduğu eğlenceli ve dinamik bir videoyla tanıtmak istedik. Yeni değerlerimizle çok daha güçlü bir şekilde şirketimizi geleceğe hep birlikte taşıyacağız.” dedi.  

Yeni şirket değerlerini yenilikçilik, insan odaklılık, hedef odaklılık, rekabetçilik, etkin ve verimlilik olarak çalışanlarıyla birlikte belirleyen Pegasus Hava Yolları, bu değerleri çalışanlarının yer aldığı eğlenceli bir videoyla tanıttı.

Türkiye’nin dijital hava yolu Pegasus, çalışanlarıyla birlikte 2018 yılında çıktığı yeni değerler yolculuğunda, Pegasus’u Pegasus yapan ve onu geleceğe taşıyacak olan değerlerini yeniden tanımladı. Pegasus çalışanlarının katkısıyla gerçekleşen 6 çalıştay sonrasında; yeni değerler yenilikçilik, insan odaklılık, hedef odaklılık, rekabetçilik, etkin ve verimlilik olarak belirlendi. Pegasus, bu değerleri çalışanlarına eğlenceli bir videoyla tanıttı.

Pegasus çalışanlarının katkılarıyla çekilen ve bir rap şarkı eşliğinde dönen değerler videosunda, genel müdür ve üst yönetim dahil olmak üzere genel müdürlükten havaalanı çalışanlarına kadar her departmandan Pegasuslu şarkıyla birlikte ritim tutuyor ve dans ediyor. Video, Pegasus çalışanlarının şirketin kendisi gibi enerji, dinamik ve heyecanlı olduğunu yansıtıyor.

Pegasus Hava Yolları İnsan Kaynakları Direktörü Dilara Oğur, yenilenen şirket değerleriyle ilgili “Bizi biz yapan, geleceğe taşıyacak, birlikteliğimizi güçlendirerek ve her alanda daha başarılı kılacak ‘değerlerimizi’ çalışanlarımızla birlikte 1 yıl süren titiz bir çalışma sonucunda yeniden tanımladık. Birlikte belirlediğimiz bu değerleri, çalışanlarımıza yine kendilerinin dahil olduğu eğlenceli ve dinamik bir videoyla tanıtmak istedik. Yeni değerlerimizle çok daha güçlü bir şekilde şirketimizi geleceğe hep birlikte taşıyacağız.” dedi.

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2yc0nPG
via IFTTT

SunExpress, Antalya turizmini desteklemeye devam ediyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/32MHIIa

SunExpress, Antalya turizmini desteklemeye devam ediyor Antalya’yı hem iç hem dış hatlarda direkt tarifeli seferlerle en fazla noktaya bağlayan havayolu SunExpress, 2019 Aspendos Yılı kapsamında yapılan tanıtım çalışmalarına destek vermek amacıyla bir uçağını ‘The Year of Aspendos’ teması ile giydirdi. Gerek zengin tarihi ve kültürel mirasları, gerekse doğası ve yüksek standartlardaki tatil merkezleri ile Türkiye’nin ve Akdeniz çanağının en önemli turizm merkezlerinden biri olan Antalya’da, turizmi çeşitlendirme ve 12 aya yayma projesi kapsamında 2019 yılı, Aspendos Yılı olarak ilan edildi. “Yolcunun Seçimi” olarak bilinen SkyTrax tarafından bu yıl Türkiye’nin en iyi tatil hava yolu seçilen SunExpress, bir Boeing 737-800 model uçağını ‘The Year of Aspendos’ teması ile boyayarak, Antalya’nın kalkınma ve tanıtım çalışmalarına katkıda bulunmayı amaçlıyor. SunExpress Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Çalışkan, “Antalya merkezli bir havayolu şirketi olarak burası bizim evimiz. Antalya’yı iç hatlarda 8, dış hatlarda 36 noktaya bağlıyoruz. Antalya’nın en büyük ve en fazla istihdam sağlayan şirketlerinden de biri olarak Antalya’nın kalkınması ve tanıtımı için daima desteğimizi göstermeye devam edeceğiz. Aynı zamanda Antalya Tanıtım Vakfı’nın da bir üyesi olarak Antalya’yı, hem ekonomik hem turistik anlamda desteklemek ve daha ileriye taşımayı sorumluluğumuz olarak görüyoruz. ‘The Year of Aspendos’ teması ile giydirdiğimiz uçağımız ile zengin tarihi ve muhteşem doğası ile turizm cennetimiz Antalya’yı, uçtuğumuz her destinasyonda misafirlerimizle buluşturmayı arzu ediyoruz” dedi. En iyi şekilde korunarak günümüze kadar varlığını sürdüren açık hava tiyatrosu ile ünlü Aspendos, antik çağdan kalan su kemerleri ve dönemin mimarisini en iyi yansıtan yapılardan biri olan Alaeddin Keykubad Köprüsü’ne de ev sahipliği yapıyor.

Antalya’yı hem iç hem dış hatlarda direkt tarifeli seferlerle en fazla noktaya bağlayan havayolu SunExpress, 2019 Aspendos Yılı kapsamında yapılan tanıtım çalışmalarına destek vermek amacıyla bir uçağını ‘The Year of Aspendos’ teması ile giydirdi.

Gerek zengin tarihi ve kültürel mirasları, gerekse doğası ve yüksek standartlardaki tatil merkezleri ile Türkiye’nin ve Akdeniz çanağının en önemli turizm merkezlerinden biri olan Antalya’da, turizmi çeşitlendirme ve 12 aya yayma projesi kapsamında 2019 yılı, Aspendos Yılı olarak ilan edildi. “Yolcunun Seçimi” olarak bilinen SkyTrax tarafından bu yıl Türkiye’nin en iyi tatil hava yolu seçilen SunExpress, bir Boeing 737-800 model uçağını ‘The Year of Aspendos’ teması ile boyayarak, Antalya’nın kalkınma ve tanıtım çalışmalarına katkıda bulunmayı amaçlıyor.

SunExpress Genel Müdür Yardımcısı Ahmet Çalışkan, “Antalya merkezli bir havayolu şirketi olarak burası bizim evimiz. Antalya’yı iç hatlarda 8, dış hatlarda 36 noktaya bağlıyoruz. Antalya’nın en büyük ve en fazla istihdam sağlayan şirketlerinden de biri olarak Antalya’nın kalkınması ve tanıtımı için daima desteğimizi göstermeye devam edeceğiz. Aynı zamanda Antalya Tanıtım Vakfı’nın da bir üyesi olarak Antalya’yı, hem ekonomik hem turistik anlamda desteklemek ve daha ileriye taşımayı sorumluluğumuz olarak görüyoruz. ‘The Year of Aspendos’ teması ile giydirdiğimiz uçağımız ile zengin tarihi ve muhteşem doğası ile turizm cennetimiz Antalya’yı, uçtuğumuz her destinasyonda misafirlerimizle buluşturmayı arzu ediyoruz” dedi.

En iyi şekilde korunarak günümüze kadar varlığını sürdüren açık hava tiyatrosu ile ünlü Aspendos, antik çağdan kalan su kemerleri ve dönemin mimarisini en iyi yansıtan yapılardan biri olan Alaeddin Keykubad Köprüsü’ne de ev sahipliği yapıyor.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/32MHIIa
via IFTTT