
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
4 Temmuz 2019 Perşembe
Diyarbakırlı çocuklar, SunExpress ile hayallerinin tatiline kavuştu

Diyarbakırlı çocuklar, SunExpress ile hayallerinin tatiline kavuştu Diyarbakırlı çocuklar, SunExpress ile hayallerinin tatiline kavuştu Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, 2019 yılında başlattığı sosyal sorumluluk projesi ‘FunExpress’ kapsamında SunExpress’in uçuşu olan kentlerde çocuklara hem eğitici hem eğlendirici bir deneyim yaşatarak onların ufuklarını açmayı; araştıran topluma ve çevreye karşı duyarlı bireyler olma yolunda onlara ilham vermeyi amaçlıyor. Mayıs ayında Diyarbakır’da başlatılan proje, GAP Bölge Kalkınma İdaresi ve Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile yürütüldü. Proje kapsamında Diyarbakır’da düzenlenen ‘Benim Tatilim’ temalı resim yarışmasını kazanan 17 çocuk, öğretmenleri ile birlikte SunExpress tarafından Antalya’da dört gün süresince ağırlanarak hayallerinin tatiline kavuştu. Avrupa’nın en büyük su parkı The Land of Legends’tan, Türkiye’nin en büyük akvaryumuna, Aspendos ve Düden Şelalesi’nden çocuk ve çiçek temalı EXPO’ya kadar pek çok yeri gezme imkanı bulan çocuklar, en çok da denizin tadını çıkardı.
Diyarbakırlı çocuklar, SunExpress ile hayallerinin tatiline kavuştu
Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, 2019 yılında başlattığı sosyal sorumluluk projesi ‘FunExpress’ kapsamında SunExpress’in uçuşu olan kentlerde çocuklara hem eğitici hem eğlendirici bir deneyim yaşatarak onların ufuklarını açmayı; araştıran topluma ve çevreye karşı duyarlı bireyler olma yolunda onlara ilham vermeyi amaçlıyor. Mayıs ayında Diyarbakır’da başlatılan proje, GAP Bölge Kalkınma İdaresi ve Diyarbakır İl Milli Eğitim Müdürlüğü işbirliği ile yürütüldü.
Proje kapsamında Diyarbakır’da düzenlenen ‘Benim Tatilim’ temalı resim yarışmasını kazanan 17 çocuk, öğretmenleri ile birlikte SunExpress tarafından Antalya’da dört gün süresince ağırlanarak hayallerinin tatiline kavuştu. Avrupa’nın en büyük su parkı The Land of Legends’tan, Türkiye’nin en büyük akvaryumuna, Aspendos ve Düden Şelalesi’nden çocuk ve çiçek temalı EXPO’ya kadar pek çok yeri gezme imkanı bulan çocuklar, en çok da denizin tadını çıkardı.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2RRaQch
via IFTTT
Hollanda Kraliyet Havayolları KLM, 100. yılı için geri sayıma başladı

Hollanda Kraliyet Havayolları KLM, 100. yılı için geri sayıma başladı Hollanda Kraliyet Havayolları KLM, 100. yılı için geri sayıma başladı KLM, “Fly Responsibly” hareketi ile sürdürülebilir havacılığı bir üst seviyeye taşıyacak Hollanda Kraliyet Havayolları KLM, Amsterdam Schiphol Havaalanı’nda gerçekleştirdiği etkinlik ile 100’üncü yılı için geri sayıma başladı. KLM, 100’üncü yıl dönümün 7 Ekim 2019 tarihinde kutlamaya hazırlanırken, 100 gün kalan geri sayımı başlatarak havacılığın sürdürülebilir geleceği için planlarına dikkat çekti. KLM, başlattığı “Fly Responsibly” hareketi ile tüm endüstri paydaşlarını sürdürülebilir bir gelecek için el ele vermeye davet etti. KLM, 100’üncü yıl dönümüne 100 gün kala Amsterdam Schiphol Havaalanı’nda festival tadında bir etkinlik düzenledi. KLM’in 100’üncü yıl dönümünden 100 gün önce gerçekleşecek bu özel an, havayolunun ilk Boeing 787-10 Dreamliner uçağının teslim alınmasına denk getirilecek şekilde planlandı. Hali hazırda hizmet veren 13 adet B787-9 sahibi olan KLM, B787-10 modelini de filosuna dahil ederek 28 adet Dreamliner’a ulaştı. Bu filo yenileme programı ile KLM, sürdürülebilir büyüme hedefine ulaşmayı amaçlıyor. Yeni fikirleri, teknolojileri, fırsatları değerlendirmeyi ve ortaklıklarla bağlantı kurmayı benimseyen KLM, 7 Ekim 2019 tarihinde 100’üncü yılında hala orijinal adı altında faaliyet gösteren dünyanın ilk havayolu şirketi olacak. Pieter Elbers: “SıfırCO2 programımızı ücretsiz ve KLM markasından bağımsız olarak sunacağız” KLM’in Amsterdam Schiphol Havaalanı’ndaki etkinliğinde konuşma yapan KLM Başkanı ve CEO’su Pieter Elbers, “Son yüzyılda, KLM’in girişimci ruhu ve yenilik arayışı havacılık endüstrisinde öncü bir rol oynamıştır. Yüzüncü yıldönümümüz önümüze çıkabilecek zorlukları güçlü bir kararlılıkla, müşteri odaklı ve yenilikçi bakış açımızla aşabileceğimizi kanıtlamak ve Avrupa’nın en verimli network havayolu olma konusundaki başarma azmimizi tekrar doğrulamak için bir fırsattır. Bugünden itibaren sürdürülebilirlik hakkında tüm öğrendiklerimizi, en iyi uygulamalarımızı ve araçlarımızı tüm rakiplerimize ulaştırıp, onlarla paylaşacağız. Rekabete değer veriyoruz, fakat havacılığın sürdürülebilir kalkınması söz konusu olduğunda birlikte çalışmanın gücüne inanıyoruz. Bugünden itibaren tüm havayolu şirketlerine “SıfırCO2” karbon dengeleme programımızı ücretsiz ve KLM markasından bağımsız olarak sunacağız. Buna karşılık, daha sürdürülebilir bir gelecek için diğerlerini de bize katılmaya ve en iyi uygulamalarını paylaşmaya davet ediyoruz” dedi. Elbers sözlerine “Air France-KLM Group olarak son 14 yıldır Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde ilk üçte yer aldık. Bu pozisyonu sürdürme çabasıyla KLM olarak filomuzu yenileyerek kendi karbon dengeleme planımızı geliştirdik. Yakın zamanda havacılık endüstrisinin ilk sürdürülebilir yakıt tesisini geliştirdik, hava taşımacılığının sürdürülebilirliğini artırması amacıyla yakıt tasarrufu sağlayan Flying-V adındaki uçak modeli tasarlayarak sürdürülebilirliğe yön vermeye devam ettik. Alınan tüm bu önlemler karbon emisyonunda 2018 yılında 2011 yılına göre yolcu başına yaklaşık yüzde 17 oranında bir azalmayla sonuçlandı” diyerek devam etti. Etkinlikte konuşan Hollanda Altyapı ve Su Yönetimi Bakanı Cora van Nieuwenhuizen “KLM’in başarısı Hollanda’nın başarısıdır. Geniş bir ağa ve çok sayıda varış destinasyonuna sahip olan KLM, ulaşılabilirliğimiz, ticaret ortamımız, istihdam fırsatlarımız ve Schiphol Havaalanı’nın pozisyonu için oldukça önemlidir” dedi. KLM’in “Fly Responsibly” hareketi hakkında daha fazla bilgi için: https://flyresponsibly.klm.com/en#home Air France-KLM Hakkında: Güçlü Avrupa temeline sahip küresel lider Air France-KLM Grubu’nun ana faaliyet alanları yolcu taşıma, yük taşıma ve hava taşıtı bakım işlemlerinden oluşmaktadır. Air France-KLM Avrupa’dan kalkış yapan uluslararası uçuşlarda lider bir gruptur. Air France-KLM; Air France, KLM Royal Dutch ve Transavia sayesinde, müşterilerine 116 ülkede 314 varış noktasına sahip bir ağa erişim olanağı sunmaktadır. 548 uçaklı filosuyla 2017 yılında, 101,4 milyon yolcu taşıyan Air France-KLM, çoğu Paris-Charles de Gaulle ve Amsterdam-Schiphol’daki merkezlerinden olmak üzere günlük 2300 adede kadar uçuş düzenlemektedir. Sık seyahat edenlere özel olarak tasarlanmış Flying Blue programı 15 milyon üyesi ile Avrupa’da en çok tercih edilen programların başında gelmektedir. Air France-KLM, ortakları Delta Air Lines ve Alitalia ile birlikte günlük 275’in üzerinde uçuşla dünyanın en büyük transatlantik ortak girişimini işletmektedir. Grup ayrıca kargo taşımacılığı ve havacılık bakım çözümleri de sunmaktadır. Air France-KLM, toplamda 19 havayolu üyesi bulunan ve müşterilerine 175’in üzerinde ülkede 1150’den fazla varış noktasına günlük 14.500’ün üzerinde uçuş düzenleyen bir ağa erişim imkanı sunan SkyTeam ittifakının bir üyesidir.
Hollanda Kraliyet Havayolları KLM, 100. yılı için geri sayıma başladı
KLM, “Fly Responsibly” hareketi ile sürdürülebilir havacılığı bir üst seviyeye taşıyacak
Hollanda Kraliyet Havayolları KLM, Amsterdam Schiphol Havaalanı’nda gerçekleştirdiği etkinlik ile 100’üncü yılı için geri sayıma başladı. KLM, 100’üncü yıl dönümün 7 Ekim 2019 tarihinde kutlamaya hazırlanırken, 100 gün kalan geri sayımı başlatarak havacılığın sürdürülebilir geleceği için planlarına dikkat çekti. KLM, başlattığı “Fly Responsibly” hareketi ile tüm endüstri paydaşlarını sürdürülebilir bir gelecek için el ele vermeye davet etti.
KLM, 100’üncü yıl dönümüne 100 gün kala Amsterdam Schiphol Havaalanı’nda festival tadında bir etkinlik düzenledi. KLM’in 100’üncü yıl dönümünden 100 gün önce gerçekleşecek bu özel an, havayolunun ilk Boeing 787-10 Dreamliner uçağının teslim alınmasına denk getirilecek şekilde planlandı. Hali hazırda hizmet veren 13 adet B787-9 sahibi olan KLM, B787-10 modelini de filosuna dahil ederek 28 adet Dreamliner’a ulaştı. Bu filo yenileme programı ile KLM, sürdürülebilir büyüme hedefine ulaşmayı amaçlıyor.
Yeni fikirleri, teknolojileri, fırsatları değerlendirmeyi ve ortaklıklarla bağlantı kurmayı benimseyen KLM, 7 Ekim 2019 tarihinde 100’üncü yılında hala orijinal adı altında faaliyet gösteren dünyanın ilk havayolu şirketi olacak.
Pieter Elbers: “SıfırCO2 programımızı ücretsiz ve KLM markasından bağımsız olarak sunacağız”
KLM’in Amsterdam Schiphol Havaalanı’ndaki etkinliğinde konuşma yapan KLM Başkanı ve CEO’su Pieter Elbers, “Son yüzyılda, KLM’in girişimci ruhu ve yenilik arayışı havacılık endüstrisinde öncü bir rol oynamıştır. Yüzüncü yıldönümümüz önümüze çıkabilecek zorlukları güçlü bir kararlılıkla, müşteri odaklı ve yenilikçi bakış açımızla aşabileceğimizi kanıtlamak ve Avrupa’nın en verimli network havayolu olma konusundaki başarma azmimizi tekrar doğrulamak için bir fırsattır. Bugünden itibaren sürdürülebilirlik hakkında tüm öğrendiklerimizi, en iyi uygulamalarımızı ve araçlarımızı tüm rakiplerimize ulaştırıp, onlarla paylaşacağız. Rekabete değer veriyoruz, fakat havacılığın sürdürülebilir kalkınması söz konusu olduğunda birlikte çalışmanın gücüne inanıyoruz. Bugünden itibaren tüm havayolu şirketlerine “SıfırCO2” karbon dengeleme programımızı ücretsiz ve KLM markasından bağımsız olarak sunacağız. Buna karşılık, daha sürdürülebilir bir gelecek için diğerlerini de bize katılmaya ve en iyi uygulamalarını paylaşmaya davet ediyoruz” dedi.
Elbers sözlerine “Air France-KLM Group olarak son 14 yıldır Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde ilk üçte yer aldık. Bu pozisyonu sürdürme çabasıyla KLM olarak filomuzu yenileyerek kendi karbon dengeleme planımızı geliştirdik. Yakın zamanda havacılık endüstrisinin ilk sürdürülebilir yakıt tesisini geliştirdik, hava taşımacılığının sürdürülebilirliğini artırması amacıyla yakıt tasarrufu sağlayan Flying-V adındaki uçak modeli tasarlayarak sürdürülebilirliğe yön vermeye devam ettik. Alınan tüm bu önlemler karbon emisyonunda 2018 yılında 2011 yılına göre yolcu başına yaklaşık yüzde 17 oranında bir azalmayla sonuçlandı” diyerek devam etti.
Etkinlikte konuşan Hollanda Altyapı ve Su Yönetimi Bakanı Cora van Nieuwenhuizen “KLM’in başarısı Hollanda’nın başarısıdır. Geniş bir ağa ve çok sayıda varış destinasyonuna sahip olan KLM, ulaşılabilirliğimiz, ticaret ortamımız, istihdam fırsatlarımız ve Schiphol Havaalanı’nın pozisyonu için oldukça önemlidir” dedi.
KLM’in “Fly Responsibly” hareketi hakkında daha fazla bilgi için:
https://flyresponsibly.klm.com/en#home
Air France-KLM Hakkında:
Güçlü Avrupa temeline sahip küresel lider Air France-KLM Grubu’nun ana faaliyet alanları yolcu taşıma, yük taşıma ve hava taşıtı bakım işlemlerinden oluşmaktadır. Air France-KLM Avrupa’dan kalkış yapan uluslararası uçuşlarda lider bir gruptur.
Air France-KLM; Air France, KLM Royal Dutch ve Transavia sayesinde, müşterilerine 116 ülkede 314 varış noktasına sahip bir ağa erişim olanağı sunmaktadır. 548 uçaklı filosuyla 2017 yılında, 101,4 milyon yolcu taşıyan Air France-KLM, çoğu Paris-Charles de Gaulle ve Amsterdam-Schiphol’daki merkezlerinden olmak üzere günlük 2300 adede kadar uçuş düzenlemektedir. Sık seyahat edenlere özel olarak tasarlanmış Flying Blue programı 15 milyon üyesi ile Avrupa’da en çok tercih edilen programların başında gelmektedir.
Air France-KLM, ortakları Delta Air Lines ve Alitalia ile birlikte günlük 275’in üzerinde uçuşla dünyanın en büyük transatlantik ortak girişimini işletmektedir. Grup ayrıca kargo taşımacılığı ve havacılık bakım çözümleri de sunmaktadır.
Air France-KLM, toplamda 19 havayolu üyesi bulunan ve müşterilerine 175’in üzerinde ülkede 1150’den fazla varış noktasına günlük 14.500’ün üzerinde uçuş düzenleyen bir ağa erişim imkanı sunan SkyTeam ittifakının bir üyesidir.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2LA4DjS
via IFTTT
3 Temmuz 2019 Çarşamba
SALAM AIR, SABİHA GÖKÇEN’DEN MASKAT’A UÇMAYA BAŞLADI

SALAM AIR, SABİHA GÖKÇEN’DEN MASKAT’A UÇMAYA BAŞLADI SALAM AIR, SABİHA GÖKÇEN’DEN MASKAT’A UÇMAYA BAŞLADI Umman’ın düşük maliyetli havayolu şirketi Salam Air, İstanbul’un şehir havalimanı Sabiha Gökçen’den Umman’ın başkenti Maskat’a uçmaya başladı. Haftada 2 gün karşılıklı gerçekleşecek olan seferler, Airbus A320 tipi uçaklarla yapılacak. Salam Air, Pegasus’tan sonra Sabiha Gökçen’den Umman’ın başkenti Maskat’a uçan ikinci tarifeli havayolu şirketi olacak. Salam Air’in ilk uçuşu Salam Air CEO’su Mohamed Ahmed Abdullah Ahmed tarafından gerçekleştirildi. Salam Air, Pazartesi ve Çarşamba günleri olmak üzere haftada 2 kez İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan Maskat uçuşlarına başladı. Salam Air’ın Maskat seferlerine başlaması nedeniyle Sabiha Gökçen Havalimanı’nda bir karşılama töreni düzenlendi. Apronda geleneksel su takı ile karşılanan uçak daha sonra körüğe yanaştı ve uçuş ekibine çiçek takdim edildi. Ardından gerçekleşen kokteylde geleneksel pasta kesimi yapıldı. Pasta kesimine, İSG CEO’su Ersel Göral, İSG Havacılık Pazarlama Direktörü Gerald Ong, İSG Operasyon Direktörü Göksu Güney’in yanı sıra Salam Air CEO’su Mohamed Ahmed Abdullah Ahmed, Salam Air Yönetim Kurulu Başkanı Anwar Mohamed Abdul Aziz Al Rawas ve diğer üst düzey yöneticileri ile yolcular da katıldı. Geleneksel pasta kesiminin ardından İSG ve Salam Air yöneticileri arasında karşılıklı hediye takdimi gerçekleştirildi. Kokteyl öncesinde yolculara lokum ikramı da yapıldı.
SALAM AIR, SABİHA GÖKÇEN’DEN MASKAT’A UÇMAYA BAŞLADI
Umman’ın düşük maliyetli havayolu şirketi Salam Air, İstanbul’un şehir havalimanı Sabiha Gökçen’den Umman’ın başkenti Maskat’a uçmaya başladı. Haftada 2 gün karşılıklı gerçekleşecek olan seferler, Airbus A320 tipi uçaklarla yapılacak. Salam Air, Pegasus’tan sonra Sabiha Gökçen’den Umman’ın başkenti Maskat’a uçan ikinci tarifeli havayolu şirketi olacak. Salam Air’in ilk uçuşu Salam Air CEO’su Mohamed Ahmed Abdullah Ahmed tarafından gerçekleştirildi.
Salam Air, Pazartesi ve Çarşamba günleri olmak üzere haftada 2 kez İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’ndan Maskat uçuşlarına başladı. Salam Air’ın Maskat seferlerine başlaması nedeniyle Sabiha Gökçen Havalimanı’nda bir karşılama töreni düzenlendi. Apronda geleneksel su takı ile karşılanan uçak daha sonra körüğe yanaştı ve uçuş ekibine çiçek takdim edildi. Ardından gerçekleşen kokteylde geleneksel pasta kesimi yapıldı.
Pasta kesimine, İSG CEO’su Ersel Göral, İSG Havacılık Pazarlama Direktörü Gerald Ong, İSG Operasyon Direktörü Göksu Güney’in yanı sıra Salam Air CEO’su Mohamed Ahmed Abdullah Ahmed, Salam Air Yönetim Kurulu Başkanı Anwar Mohamed Abdul Aziz Al Rawas ve diğer üst düzey yöneticileri ile yolcular da katıldı. Geleneksel pasta kesiminin ardından İSG ve Salam Air yöneticileri arasında karşılıklı hediye takdimi gerçekleştirildi. Kokteyl öncesinde yolculara lokum ikramı da yapıldı.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2Lw0WLQ
via IFTTT
2 Temmuz 2019 Salı
HAZİRAN’DA AZ ÇALIŞTIK; ÇOK İHRACAT YAPTIK HAZİRAN’DA AZ ÇALIŞTIK; ÇOK İHRACAT YAPTIK İhracatta peş peşe aylık bazda kırılan rekorların ardından, haziran ayı ihracatında 9 günlük Ramazan Bayramı tatili belirleyici oldu. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin Ticaret Bakanlığı ile birlikte açıkladığı ihracat rakamı haziranda Genel Ticaret Sistemi’ne göre yüzde 14,9 azalarak 11 milyar 597 milyon dolar olurken, Özel Ticaret Sistemi’ne göre ise ihracat, yüzde 14,2 azalışla 11 milyar 89 milyon dolara geriledi. TİM Başkanı İsmail Gülle, “Haziran’da, 9 günlük uzun bayram tatili nedeniyle, daha az iş gününde, daha yüksek günlük performansla ihracat gerçekleştirdik” dedi. Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Ticaret Bakanlığı ile birlikte haziran ayı geçici dış ticaret verilerini açıkladı. Buna göre haziran ayında ihracat, Genel Ticaret Sistemi’ne (GTS) göre bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 14,9 azalarak 11 milyar 597 milyon dolar oldu. Özel Ticaret Sistemi’ne (ÖTS) göre ise ihracat, yüzde 14,2 azalışla 11 milyar 89 milyon dolar oldu. İhracat rakamlarını değerlendiren TİM Başkanı İsmail Gülle “Mayıs ayında yaşadığımız Ramazan bereketinin ardından haziran ayının başında idrak ettiğimiz Ramazan Bayramı, ihracatın belirleyicisi oldu. 9 günlük uzun bayram tatili dolayısıyla haziran ayında deyim yerinde ise sadece 3 hafta tam randımanlı ihracat gerçekleştirdik” dedi. 3-9 Haziran haftasında ihracat 381 milyon dolarda kaldı 2018 yılında haziran ve ağustos ayları hariç tüm aylarda aylık ihracat rekorları kırıldığını hatırlatan İsmail Gülle, “Son 3 yıldır Ramazan Bayramı haziran ayına isabet ediyor. Buradan hareketle aylık ihracat rakamları üzerinde takvim etkisinden söz etmek mümkün. Nitekim yılbaşından bu yana haftalık ortalama 3.3 milyar dolar ihracat gerçekleştirmişken, 3-9 Haziran haftasında ihracatımız 381 milyon dolarda kaldı. Hesaplamalarımıza göre Haziran’da takvim etkisinden arındırılmış yapısal artış yüzde 8 düzeyinde” diye konuştu. İlk 6 ayda ihracatın GTS’ye göre yüzde 2,2 artışla 88 milyar dolar, ÖTS’ye göre ise yüzde 1,9 artışla 84 milyar dolara ulaştığını kaydeden TİM Başkanı, “Son 12 aylık ihracata baktığımızda GTS’ye göre 179 milyar dolar, ÖTS’ye göre ise 170 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik” dedi. Haziran ayında ihracata ilişkin çok önemli çalışmalara imza attıklarını kaydeden TİM Başkanı, “16 Haziran’da genel kurulumuzu Sayın Cumhurbaşkanımız ve Bakanlarımızın teşrifleriyle gerçekleştirdik. Aynı anda İlk 1000 İhracatçı araştırmamızın sonuçlarını açıkladık, dereceye giren ihracat şampiyonlarına ödüllerini takdim ettik. Geçtiğimiz hafta birlik başkanlarımız ile birlikte ‘İhracat Master Planı’ için çok verimli bir toplantı gerçekleştirdik. İhracatın tek çatı kuruluşu olarak işimiz gücümüz ihracat. Net ihracatın 2019’da da büyümeye pozitif katkısını güçlü kılmak adına, geceli gündüzlü çalışıyoruz ” dedi. 1 Temmuz’da Tokyo’da Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın başkanlık ettiği toplantıda Japon iş dünyasıyla bir araya geldiklerini, buradaki temasların ardından Çin’de Pekin Expo’da Türk Günü etkinliklerine katıldıklarını kaydeden TİM Başkanı Gülle, “Uzakdoğu, bizler için son derece kritik bir pazar. Gerek Çin gerekse Japonya, pazar paylarımızın AB ve Ortadoğu ülkelerine göre hak ettiği potansiyele göre düşük kaldığı coğrafyalar. Artık globalleşen dünyada, geldiğimiz dijital çağda uzak yakın kavramı anlamını yitirdi. Çin’e ve Japonya’ya ihracatımızı en az Almanya, Irak, ABD gibi ülkelerde edindiğimiz seviyeye çıkarmamız, bu artışta da, rekabetçi ürünlerimizin yanı sıra, yüksek teknolojili ürünlere ağırlık vermemiz son derece gerekli” dedi. Haziran’da 1.107 firma ihracata başladı Haziran ayında ihracat yapan firma sayıları konusunda da bilgi veren TİM Başkanı “Haziran’da 32.973 firmamız ihracat gerçekleştirdi, bu firmaların 1.107’i ise tarihinde ilk defa ihracat yaptı. Ailemize yeni katılan firmalarımıza uzun soluklu bir ihracat başarısı diliyorum” dedi. Almanya ilk sırada, AB’nin payı yüzde 51,3 oldu Haziran ayı ihracatının detaylarına değinen TİM Başkanı şunları kaydetti: “Haziran ayında ihracatımızda lider ülke yine Almanya olurken, bu ülkeye ihracatımız 1 milyar 75 milyon dolar oldu. Almanya’yı 684 milyon dolarla İngiltere, 639 milyon dolarla Fransa takip etti. En çok ihracat gerçekleştirdiğimiz ilk 10 ülkeye ihracatımız 5,5 milyar dolar ile aylık ihracatta yüzde 49,4 pay alırken, ilk 20 ülkede bu oran yüzde 66 oldu. En çok ihracat gerçekleştirdiğimiz ilk 5 ülke arasına Haziran’da Irak girerken ABD listede 6. oldu. Haziran’da en güçlü ihracat artışını yüzde 410 ile Singapur’a, yüzde 192 ile Malta’ya ve yüzde 146 ile Nijerya’ya yaşadık. Ülke gruplarında ise AB’ye ihracatımızın toplam ihracat içerisindeki payı Haziran’da yüzde 51,3 oldu. 23 il ihracatını artırmayı başardı İllere baktığımızda haziran ayında 81 ilimizin tamamı ihracat gerçekleştirdi. Bir önceki yılın haziran ayında ihracatı olmayan Kars ilimiz 23 bin dolarlık ihracat gerçekleştirirken bunda Çimento Cam Seramik ve Toprak Ürünleri sektöründeki ihracat etkili oldu. Aylık ihracatın düşüşü ile birçok ilimizin ihracatı düşerken, 23 ilimiz ihracatını artırmayı başardı. En dikkat çekici artışlar ise ihracatını 4,5 kat artıran Rize, neredeyse 3 katına çıkaran Siirt ile yüzde 40’ın üzerinde artıran Adıyaman oldu. Lider otomotivi kimyevi maddeler takip etti Sektörlere baktığımızda lider sektörümüzün yine otomotiv olduğunu görüyoruz. Sektörümüz haziran ayında 2.2 milyar dolar ihracat gerçekleştirirken, onu 1.3 milyar dolarla kimyevi maddeler, 1.1 milyar dolar ile hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü takip etti. Savunma ve havacılık sektörümüz, yüzde 69’luk artış oranı ile en dikkat çekici artış oranına ulaşırken, bunda sektörümüzün İstanbul Endüstri ve Ticaret Serbest Bölgesi yanında İsviçre ve Gana’ya ihracatta yaşanan artışlar etkili oldu. 6 aylık parite kaybı 3.9 milyar dolar Haziran ayında ihracat, miktar bazında yüzde 1,6 azaldı. Tarım ürünleri ihracatımız miktar olarak yüzde 10,7 azalışla 1,3 milyon ton, madencilik ürünleri ihracatımız yüzde 9,4 azalışla 2 milyon ton olurken, sanayi ürünleri ihracatı yüzde 3,1 artışla 6,6 milyon tona ulaştı. Parite etkisi ise yılbaşından bu yana olduğu gibi haziran ayında da ihracatı olumsuz etkilemeyi sürdürdü. Haziran ayında sadece Euro dolar paritesi kaynaklı 186 milyon dolarlık negatif bir kayıp yaşandı. Yılbaşından bu yana yaşanan kayıp ise 3,9 milyar dolar oldu.”
HAZİRAN’DA AZ ÇALIŞTIK; ÇOK İHRACAT YAPTIK
İhracatta peş peşe aylık bazda kırılan rekorların ardından, haziran ayı ihracatında 9 günlük Ramazan Bayramı tatili belirleyici oldu. Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin Ticaret Bakanlığı ile birlikte açıkladığı ihracat rakamı haziranda Genel Ticaret Sistemi’ne göre yüzde 14,9 azalarak 11 milyar 597 milyon dolar olurken, Özel Ticaret Sistemi’ne göre ise ihracat, yüzde 14,2 azalışla 11 milyar 89 milyon dolara geriledi. TİM Başkanı İsmail Gülle, “Haziran’da, 9 günlük uzun bayram tatili nedeniyle, daha az iş gününde, daha yüksek günlük performansla ihracat gerçekleştirdik” dedi.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), Ticaret Bakanlığı ile birlikte haziran ayı geçici dış ticaret verilerini açıkladı. Buna göre haziran ayında ihracat, Genel Ticaret Sistemi’ne (GTS) göre bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 14,9 azalarak 11 milyar 597 milyon dolar oldu. Özel Ticaret Sistemi’ne (ÖTS) göre ise ihracat, yüzde 14,2 azalışla 11 milyar 89 milyon dolar oldu.
İhracat rakamlarını değerlendiren TİM Başkanı İsmail Gülle “Mayıs ayında yaşadığımız Ramazan bereketinin ardından haziran ayının başında idrak ettiğimiz Ramazan Bayramı, ihracatın belirleyicisi oldu. 9 günlük uzun bayram tatili dolayısıyla haziran ayında deyim yerinde ise sadece 3 hafta tam randımanlı ihracat gerçekleştirdik” dedi.
3-9 Haziran haftasında ihracat 381 milyon dolarda kaldı
2018 yılında haziran ve ağustos ayları hariç tüm aylarda aylık ihracat rekorları kırıldığını hatırlatan İsmail Gülle, “Son 3 yıldır Ramazan Bayramı haziran ayına isabet ediyor. Buradan hareketle aylık ihracat rakamları üzerinde takvim etkisinden söz etmek mümkün. Nitekim yılbaşından bu yana haftalık ortalama 3.3 milyar dolar ihracat gerçekleştirmişken, 3-9 Haziran haftasında ihracatımız 381 milyon dolarda kaldı. Hesaplamalarımıza göre Haziran’da takvim etkisinden arındırılmış yapısal artış yüzde 8 düzeyinde” diye konuştu.
İlk 6 ayda ihracatın GTS’ye göre yüzde 2,2 artışla 88 milyar dolar, ÖTS’ye göre ise yüzde 1,9 artışla 84 milyar dolara ulaştığını kaydeden TİM Başkanı, “Son 12 aylık ihracata baktığımızda GTS’ye göre 179 milyar dolar, ÖTS’ye göre ise 170 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik” dedi.
Haziran ayında ihracata ilişkin çok önemli çalışmalara imza attıklarını kaydeden TİM Başkanı, “16 Haziran’da genel kurulumuzu Sayın Cumhurbaşkanımız ve Bakanlarımızın teşrifleriyle gerçekleştirdik. Aynı anda İlk 1000 İhracatçı araştırmamızın sonuçlarını açıkladık, dereceye giren ihracat şampiyonlarına ödüllerini takdim ettik. Geçtiğimiz hafta birlik başkanlarımız ile birlikte ‘İhracat Master Planı’ için çok verimli bir toplantı gerçekleştirdik. İhracatın tek çatı kuruluşu olarak işimiz gücümüz ihracat. Net ihracatın 2019’da da büyümeye pozitif katkısını güçlü kılmak adına, geceli gündüzlü çalışıyoruz ” dedi.
1 Temmuz’da Tokyo’da Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın başkanlık ettiği toplantıda Japon iş dünyasıyla bir araya geldiklerini, buradaki temasların ardından Çin’de Pekin Expo’da Türk Günü etkinliklerine katıldıklarını kaydeden TİM Başkanı Gülle, “Uzakdoğu, bizler için son derece kritik bir pazar. Gerek Çin gerekse Japonya, pazar paylarımızın AB ve Ortadoğu ülkelerine göre hak ettiği potansiyele göre düşük kaldığı coğrafyalar. Artık globalleşen dünyada, geldiğimiz dijital çağda uzak yakın kavramı anlamını yitirdi. Çin’e ve Japonya’ya ihracatımızı en az Almanya, Irak, ABD gibi ülkelerde edindiğimiz seviyeye çıkarmamız, bu artışta da, rekabetçi ürünlerimizin yanı sıra, yüksek teknolojili ürünlere ağırlık vermemiz son derece gerekli” dedi.
Haziran’da 1.107 firma ihracata başladı
Haziran ayında ihracat yapan firma sayıları konusunda da bilgi veren TİM Başkanı “Haziran’da 32.973 firmamız ihracat gerçekleştirdi, bu firmaların 1.107’i ise tarihinde ilk defa ihracat yaptı. Ailemize yeni katılan firmalarımıza uzun soluklu bir ihracat başarısı diliyorum” dedi.
Almanya ilk sırada, AB’nin payı yüzde 51,3 oldu
Haziran ayı ihracatının detaylarına değinen TİM Başkanı şunları kaydetti:
“Haziran ayında ihracatımızda lider ülke yine Almanya olurken, bu ülkeye ihracatımız 1 milyar 75 milyon dolar oldu. Almanya’yı 684 milyon dolarla İngiltere, 639 milyon dolarla Fransa takip etti. En çok ihracat gerçekleştirdiğimiz ilk 10 ülkeye ihracatımız 5,5 milyar dolar ile aylık ihracatta yüzde 49,4 pay alırken, ilk 20 ülkede bu oran yüzde 66 oldu. En çok ihracat gerçekleştirdiğimiz ilk 5 ülke arasına Haziran’da Irak girerken ABD listede 6. oldu. Haziran’da en güçlü ihracat artışını yüzde 410 ile Singapur’a, yüzde 192 ile Malta’ya ve yüzde 146 ile Nijerya’ya yaşadık.
Ülke gruplarında ise AB’ye ihracatımızın toplam ihracat içerisindeki payı Haziran’da yüzde 51,3 oldu.
23 il ihracatını artırmayı başardı
İllere baktığımızda haziran ayında 81 ilimizin tamamı ihracat gerçekleştirdi. Bir önceki yılın haziran ayında ihracatı olmayan Kars ilimiz 23 bin dolarlık ihracat gerçekleştirirken bunda Çimento Cam Seramik ve Toprak Ürünleri sektöründeki ihracat etkili oldu. Aylık ihracatın düşüşü ile birçok ilimizin ihracatı düşerken, 23 ilimiz ihracatını artırmayı başardı. En dikkat çekici artışlar ise ihracatını 4,5 kat artıran Rize, neredeyse 3 katına çıkaran Siirt ile yüzde 40’ın üzerinde artıran Adıyaman oldu.
Lider otomotivi kimyevi maddeler takip etti
Sektörlere baktığımızda lider sektörümüzün yine otomotiv olduğunu görüyoruz. Sektörümüz haziran ayında 2.2 milyar dolar ihracat gerçekleştirirken, onu 1.3 milyar dolarla kimyevi maddeler, 1.1 milyar dolar ile hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü takip etti. Savunma ve havacılık sektörümüz, yüzde 69’luk artış oranı ile en dikkat çekici artış oranına ulaşırken, bunda sektörümüzün İstanbul Endüstri ve Ticaret Serbest Bölgesi yanında İsviçre ve Gana’ya ihracatta yaşanan artışlar etkili oldu.
6 aylık parite kaybı 3.9 milyar dolar
Haziran ayında ihracat, miktar bazında yüzde 1,6 azaldı. Tarım ürünleri ihracatımız miktar olarak yüzde 10,7 azalışla 1,3 milyon ton, madencilik ürünleri ihracatımız yüzde 9,4 azalışla 2 milyon ton olurken, sanayi ürünleri ihracatı yüzde 3,1 artışla 6,6 milyon tona ulaştı.
Parite etkisi ise yılbaşından bu yana olduğu gibi haziran ayında da ihracatı olumsuz etkilemeyi sürdürdü. Haziran ayında sadece Euro dolar paritesi kaynaklı 186 milyon dolarlık negatif bir kayıp yaşandı. Yılbaşından bu yana yaşanan kayıp ise 3,9 milyar dolar oldu.”

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2J8PggJ
via IFTTT