
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
14 Haziran 2019 Cuma
Etiyopya Havayolları’nın seferleri artıyor!

13 Haziran 2019 Perşembe
Lufthansa yaza özel bir geceyle ‘Merhaba’ dedi

Lufthansa yaza özel bir geceyle ‘Merhaba’ dedi Lufthansa yaza özel bir geceyle ‘Merhaba’ dedi İstanbul Radisson Blu Otel’de özel bir Yaza Merhaba daveti düzenleyen Lufthansa, sektörün deneyimli isimlerini bir araya getirdi. Yaklaşık 300 kişinin katıldığı davette geçen yıl en iyi performans gösteren seyahat acentalarına da ödülleri takdim edildi. . Dünyanın en büyük havacılık grubu Lufthansa, İstanbul’da düzenlenen rüya bir akşamla seyahat acentalarıyla buluştu. Önceki akşam Radisson Blu Ortaköy’de düzenlenen Yaza Merhaba etkinliğinde bir araya gelen sektör temsilcileri, İstanbul Boğazı’nın silueti eşliğinde sürpriz hediyeler ve ödüllerle dolu bir gece geçirdi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz B. Bağlıkaya’nın yanısıra İSTTA (Istanbul Tourism Association) Başkanı İbrahim Halil Korkmaz’ın da davetliler arasında olduğu gecede, bünyesinde Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, SWISS markalarını barındıran Lufthansa Group Havayolları’nın yeni kurumsal reklam filmi de davetlilere özel bir gösterimle sunuldu. Acentalarımızı desteklemeyi sürdüreceğiz TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya yaptığı açılış konuşmasında Lufthansa’nın Türkiye’deki 63 yıllık yolculuğuna değinerek, ülkeye yaptığı katkılardan ötürü teşekkür etti. Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Kemal Geçer’i başarılarından ötürü kutlayan Bağlıkaya, Geçer’in sektörde yaptığı hızlı ve başarılı çalışmalar ile tanınan bir yönetici olduğunu ve sektörü hareketlendirdiğini belirtti. Kemal Geçer de Lufthansa’nın seyahat acentalarıyla birlikte büyüdüğüne dikkat çekerek geniş bir aile oldukları vurgusu yaparak şöyle devam etti: “2018 yılında globalde 35.8 milyar Euro ciro ve 2.8 milyar Euro kar elde ettik, Türkiye’de hedeflerimizi tutturduk. Bu başarıyı çalışanlarımız ile birlikte siz değerli paydaşlarımız sayesinde yakaladık. Görevim süresince Türkiye de seyahat sektöründe acentelere en iyi destek veren havayolu olma ilkemizi 3 senedir devam ettiriyoruz ve devam ettireceğiz. 2018 Lufthansa Türkiye için başarılı bir yıl oldu. Bu sene de sezona çok iyi girdik, hedeflerimizi aşacağız. Siz kıymetli partnerlerimize bizi tercih ettiğiniz için çok teşekkür ederiz.” En iyiler ödüllendirildi Gecede geçtiğimiz yıl en iyi performans gösteren acentalara da ödülleri takdim edildi. Bu kapsamda ödül alan acentalar şöyle oldu: En iyi Kurumsal Satış Acentası Ödülü Prowin Turizm, En İyi Doğrudan Bağlantı Satış Acentası lati, en iyi B2C Online Satış Turna.com, En iyi Grup Satış Acentası Etur Turizm, En iyi Avrupa Satış Acentası Akdeniz Pe-Tur, En İyi Kuzey Amerika Satış Acentası ETS Tur, En iyi Satış Büyüten Acenta Hotelspro- Tatil.com ve En iyi Satış Acentası lATI. Gecede ödül alan Türkiye’nin ilk yerli ve milli transfer rezervasyon uygulaması Progo Transfer kurucusu Kerem Çoban da Lufthansa ile çok hızlı ve başarılı bir birliktelik yakaladıklarını ve ortak çözümler ürettiklerini kaydetti. Özel gece kapsamında yeni ürünlerinin tanıtımını yapan Atelier Rebul’un perakende direktörü Nil Akman ve Ticari Direktör Heymi Yensarfati Lufthansa’ya ve katılımcılara teşekkürlerini belirtti. Lufthansa Hakkında Lufthansa Grup, Avrupa havacılık sektöründeki pazar lideri konumunun yanı sıra, ciro bazında da dünyanın en büyük havacılık grubudur. Grup, müşterileri, çalışanları, hissedarları ve ortakları için “Havacılıkta İlk Tercih” olma hedefi ile çalışmaktadır. Güvenlik, kalite, güvenilirlik ve inovasyon grubun tüm ticari faaliyetlerinin en önemli referans noktaları ve öncelikleri arasındadır. Lufthansa Grup havayolları 2019 yazında, haftalık 13.267 haftalık frekansla 103 ülkede 343 varış noktasına hizmet veriyor, mevcut filo 763 uçaktan oluşuyor. (Şubat 2019 itibariyle), 2025 yılına kadar yeni uçak alımını sürdürecek olan Lufthansa Grubu, bugüne kadar yaklaşık 135 bin kişiye istihdam sağladı, 142 milyon yolcu ağırladı ve yaklaşık 35.8 milyar Euro değerinde satış yaptı.
Lufthansa yaza özel bir geceyle ‘Merhaba’ dedi
İstanbul Radisson Blu Otel’de özel bir Yaza Merhaba daveti düzenleyen Lufthansa, sektörün deneyimli isimlerini bir araya getirdi. Yaklaşık 300 kişinin katıldığı davette geçen yıl en iyi performans gösteren seyahat acentalarına da ödülleri takdim edildi.
.
Dünyanın en büyük havacılık grubu Lufthansa, İstanbul’da düzenlenen rüya bir akşamla seyahat acentalarıyla buluştu. Önceki akşam Radisson Blu Ortaköy’de düzenlenen Yaza Merhaba etkinliğinde bir araya gelen sektör temsilcileri, İstanbul Boğazı’nın silueti eşliğinde sürpriz hediyeler ve ödüllerle dolu bir gece geçirdi. Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz B. Bağlıkaya’nın yanısıra İSTTA (Istanbul Tourism Association) Başkanı İbrahim Halil Korkmaz’ın da davetliler arasında olduğu gecede, bünyesinde Lufthansa, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Eurowings, SWISS markalarını barındıran Lufthansa Group Havayolları’nın yeni kurumsal reklam filmi de davetlilere özel bir gösterimle sunuldu.
Acentalarımızı desteklemeyi sürdüreceğiz
TÜRSAB Başkanı Firuz B. Bağlıkaya yaptığı açılış konuşmasında Lufthansa’nın Türkiye’deki 63 yıllık yolculuğuna değinerek, ülkeye yaptığı katkılardan ötürü teşekkür etti. Lufthansa Türkiye Genel Müdürü Kemal Geçer’i başarılarından ötürü kutlayan Bağlıkaya, Geçer’in sektörde yaptığı hızlı ve başarılı çalışmalar ile tanınan bir yönetici olduğunu ve sektörü hareketlendirdiğini belirtti. Kemal Geçer de Lufthansa’nın seyahat acentalarıyla birlikte büyüdüğüne dikkat çekerek geniş bir aile oldukları vurgusu yaparak şöyle devam etti: “2018 yılında globalde 35.8 milyar Euro ciro ve 2.8 milyar Euro kar elde ettik, Türkiye’de hedeflerimizi tutturduk. Bu başarıyı çalışanlarımız ile birlikte siz değerli paydaşlarımız sayesinde yakaladık. Görevim süresince Türkiye de seyahat sektöründe acentelere en iyi destek veren havayolu olma ilkemizi 3 senedir devam ettiriyoruz ve devam ettireceğiz. 2018 Lufthansa Türkiye için başarılı bir yıl oldu. Bu sene de sezona çok iyi girdik, hedeflerimizi aşacağız. Siz kıymetli partnerlerimize bizi tercih ettiğiniz için çok teşekkür ederiz.”
En iyiler ödüllendirildi
Gecede geçtiğimiz yıl en iyi performans gösteren acentalara da ödülleri takdim edildi. Bu kapsamda ödül alan acentalar şöyle oldu: En iyi Kurumsal Satış Acentası Ödülü Prowin Turizm, En İyi Doğrudan Bağlantı Satış Acentası lati, en iyi B2C Online Satış Turna.com, En iyi Grup Satış Acentası Etur Turizm, En iyi Avrupa Satış Acentası Akdeniz Pe-Tur, En İyi Kuzey Amerika Satış Acentası ETS Tur, En iyi Satış Büyüten Acenta Hotelspro- Tatil.com ve En iyi Satış Acentası lATI.
Gecede ödül alan Türkiye’nin ilk yerli ve milli transfer rezervasyon uygulaması Progo Transfer kurucusu Kerem Çoban da Lufthansa ile çok hızlı ve başarılı bir birliktelik yakaladıklarını ve ortak çözümler ürettiklerini kaydetti. Özel gece kapsamında yeni ürünlerinin tanıtımını yapan Atelier Rebul’un perakende direktörü Nil Akman ve Ticari Direktör Heymi Yensarfati Lufthansa’ya ve katılımcılara teşekkürlerini belirtti.
Lufthansa Hakkında
Lufthansa Grup, Avrupa havacılık sektöründeki pazar lideri konumunun yanı sıra, ciro bazında da dünyanın en büyük havacılık grubudur. Grup, müşterileri, çalışanları, hissedarları ve ortakları için “Havacılıkta İlk Tercih” olma hedefi ile çalışmaktadır. Güvenlik, kalite, güvenilirlik ve inovasyon grubun tüm ticari faaliyetlerinin en önemli referans noktaları ve öncelikleri arasındadır. Lufthansa Grup havayolları 2019 yazında, haftalık 13.267 haftalık frekansla 103 ülkede 343 varış noktasına hizmet veriyor, mevcut filo 763 uçaktan oluşuyor. (Şubat 2019 itibariyle), 2025 yılına kadar yeni uçak alımını sürdürecek olan Lufthansa Grubu, bugüne kadar yaklaşık 135 bin kişiye istihdam sağladı, 142 milyon yolcu ağırladı ve yaklaşık 35.8 milyar Euro değerinde satış yaptı.

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2ZpEkQO
via IFTTT
Uçan taksilere Bosch teknolojisi Bosch teknolojisi otomobillere uçmayı öğretiyor 2030 yılında hava taksileriyle 1 milyar uçuş yapılacağı tahmin ediliyor. Bosch sensör kutusu uçan taksileri hassas ve güvenli bir şekilde kontrol etmeyi mümkün kılıyor. Bosch sensör kutusu, otomotiv sektörü için üretim testi yapılmış parçaları kullanarak ekonomik avantajlar sağlıyor. Dünya şehirlerinde trafik sıkışıklığı artarken, birkaç yıl sonra gökyüzünün bu soruna somut bir çözüm sunabileceğini gösteren araştırmalar sürücülere umut veriyor. Boston Consulting Group, paylaşım hizmetlerinin gökyüzünde sabit güzergahlar belirlemesiyle birlikte, 2030 yılında dünyanın dört bir yanında insanların hava taksilerle 1 milyar yolculuk yapacağını öngörüyor. Bu hava taksilerinin büyük kısmı ise pilotsuz çalışabilecek. Dünyanın önde gelen küresel teknoloji ve servis tedarikçilerinden Bosch, bu uçuşları özellikle emniyetli, konforlu ve rahat hale getirmek için son teknoloji sensörler üzerinde çalışıyor. Bosch Otomotiv Elektronikleri Bölümü Başkanı Harald Kröger, “İlk uçan taksiler, en geç 2023 yılında büyük şehirlerde uçmaya başlayacak. Bosch, bu geleceğin pazarını şekillendirmede önemli bir role sahip olmayı planlıyor” dedi. Konvansiyonel havacılık teknolojisinin, otonom uçan taksilerde kullanılamayacak kadar pahalı, hacimli ve ağır olması nedeniyle otonom sürüşte veya ESP elektronik stabilite programı sisteminde de kullanılan modern sensörlerin, bu boşluğu doldurabileceği fikri ortaya atıldı. Buradan hareketle Bosch’ta görev yapan bir mühendis ekibi, uçan taksiler için bir evrensel kontrol ünitesi oluşturmak için düzinelerce sensörü bir araya getirdi. Bosch teknolojisi, otomobillere uçmayı öğretiyor! Otomotiv sektöründe de kullanılmakta olan Bosch sensörlerini barındıran evrensel kontrol ünitesi, uçan taksilerin her an için pozisyonunun belirlenmesini sağlamak üzere tasarlandı. Uçan araçların hareketlerini ve hücum açısını doğru bir şekilde ölçen hız ve savrulma oranı sensörleri, gerekli verileri sağlıyor. Bazıları on binlerce ve hatta yüz binlerce Euro maliyete sahip olan ve şu anda havacılık sektöründe kullanılmakta olan sensör sistemlerinin aksine Bosch, kendi çözümünü çok daha düşük maliyetli hale getirebiliyor. Bunun nedeni, Bosch’un zaten uzun yıllardır otomotiv sektörü için geliştirdiği ve üretimini yaptığı, üretim testinden geçmiş sensörleri kullanmasıdır. Bosch’un elektrikli hafif hava taşıtının arkasındaki kontrol ünitelerinden sorumlu teknoloji ekibinin başında bulunan Marcus Parentis, “Bosch çözümümüz sayesinde, uçan taksilerle sivil havacılığı birçok servis sağlayıcı için ekonomik hale getirmeyi hedefliyoruz” dedi. Üstelik Bosch sensörleri, daha küçük ve daha hafif. Uçan taksi üreticileri, Bosch sensör kutusunu tak-çalıştır ilkesiyle kendi hava taşıtlarına kolaylıkla takabilir. Havada paylaşımlı mobilite: 2030 yılında hava taksileri ile 1 milyar uçuş Şehirlerde elektrikli hava taksilerinin kullanılacağı uçuş pazarı, önümüzdeki yıllarda önemli bir büyüme yaşayacak. Dubai, Los Angeles, Dallas ve Singapore gibi şehirlerde 2020 yılında test uçuşlarının başlaması planlanıyor. Uzmanlar, 2023 yılında ticari operasyonların başlamasını bekliyor. İlk etapta uçuşlar pilotlar tarafından kontrol edilecek olsa da hafif hava taşıtının, yerde personel tarafından kontrol edilerek 2025 yılı itibarıyla büyük şehirlerde çatıların üstünde otonom olarak uçmaya başlayabileceği belirtiliyor. Roland Berger’e göre, o tarihe kadar dünya genelinde yaklaşık 3.000 uçan taksi faaliyet gösterecek. Bu rakam, 2030 yılında 12.000’e, 2050 yılında ise yaklaşık 100.000 uçan taksiye kadar artacak. Morgan Stanley’nin danışmanları, uçan taksi pazarının, Amerika Birleşik Devletleri ve Güneydoğu Çin’in ötesine geçerek Almanya’daki büyük ve orta ölçekli şehirlere de uzanarak 2040 itibarıyla 1,35 trilyon Euro’ya ulaşabileceğini tahmin ediyor. Ruhr Vadisi, Frankfurt Rhine-Main büyük şehir bölgesi ve Münih/Augsburg/Ingolstadt konürbasyonu gibi bölgelerde kısa ve uzun mesafelerde yolculukları önemli ölçüde hızlandırma potansiyeline sahipler. Parentis yaptığı açıklamada büyüyen pazar fırsatlarına da inandığını belirterek “ “Havacılık ve otomotiv sektörlerinden hava taksisi üreticileriyle ve ayrıca hava taşıtları üreten ve paylaşımlı servisler sunmayı amaçlayan startuplar ile görüşüyoruz. Soru, uçan taksilerin hayata geçip geçmeyeceği değil, ne zaman hayata geçeceğidir” diye konuştu. Bosch nasıl bir teknoloji sağlıyor? Sensör kutusu, MEMS sensörleri ile donatılmıştır. MEMS, mikro elektrik – mekanik sistemlerin kısaltmasıdır. Bosch, ilk MEMS sensörlerini 25 yılı aşkın bir süre önce geliştirdi. Bu sensörler, araçlarda, kontrol ünitelerine veri sağlıyorlar. Bu veriler arasında otomobilin o an fren yapması veya hızlanması veya aracın hangi yönde gittiği gibi bilgiler yer alıyor. Bosch’un uçan taksilere yönelik sensör kutusu, hava taşıtının hareketlerini ölçen hız sensörleriyle donatıldı. Yerleşik savrulma oranı sensörleri, uçan taşıtın hücum açısını, manyetik alan sensörleri ise pusula istikametini ölçüyor. Paket, aracın mevcut hızını saptamak üzere irtifa ve dinamik basınç okumalarını ölçmek üzere barometre basıncını kullanan basınç sensörleri de içeriyor. Bosch, sensör kutusunu kime temin ediyor? Bosch’un tak-çalıştır kontrol ünitesi, tüm uçan taşıtlara uyuyor. Bosch, hava taksisi üreticilerinden hava taşıtları üretip paylaşımlı servisler sunmayı planlayan startuplara kadar bu alandaki birçok oyuncu ile temas halinde bulunuyor. Her yeni teknolojide olduğu gibi, halihazırda sunulan birçok farklı konsept söz konusu. Uçan taksileri ulaşımda bir alternatif haline getiren şey nedir? Uçan taksiler, büyük şehirlerde yolcuyu gökyüzüne taşıyarak trafik sıkışıklıklarından kaçmanın yeni bir yolu. Bu özelliği ile geleceğin şehirlerinde A noktasından B noktasına daha hızlı gidiş için ek bir alternatif haline geliyor. Marcus Parentis, “Bugünün ulaşım araçları ile karşılaştırıldığında, uçan taksiler 300 kilometreye kadar maksimum menzil ile 10 kilometre ve üzerindeki seyahatlerde zamandan tasarruf sağlıyor” dedi. Uçan taksilerin maliyeti ne olacak? Konsepte ve taşınacak yolcu sayısına bağlı olarak bir uçan taksinin maliyeti 500.000 Euro civarında olacak. Sonuç olarak, otonom ve elektrikli hava taşıtları, özellikle paylaşımlı servisler için olmak üzere avantajlar sunuyor. Yine de bir uçan taksinin maliyeti, bugünün teknolojisiyle donatılmış benzer bir helikopterden çok daha düşük düzeyde bulunuyor. Bu nedenle tedarikçilerin sadece hafif ve kurulumu kolay değil, aynı zamanda geleneksel havacılık teknolojisine oranla ekonomik açıdan avantajlı ve güvenilir teknoloji sağlaması önemli.
Bosch teknolojisi otomobillere uçmayı öğretiyor
- 2030 yılında hava taksileriyle 1 milyar uçuş yapılacağı tahmin ediliyor.
- Bosch sensör kutusu uçan taksileri hassas ve güvenli bir şekilde kontrol etmeyi mümkün kılıyor.
- Bosch sensör kutusu, otomotiv sektörü için üretim testi yapılmış parçaları kullanarak ekonomik avantajlar sağlıyor.
Dünya şehirlerinde trafik sıkışıklığı artarken, birkaç yıl sonra gökyüzünün bu soruna somut bir çözüm sunabileceğini gösteren araştırmalar sürücülere umut veriyor. Boston Consulting Group, paylaşım hizmetlerinin gökyüzünde sabit güzergahlar belirlemesiyle birlikte, 2030 yılında dünyanın dört bir yanında insanların hava taksilerle 1 milyar yolculuk yapacağını öngörüyor. Bu hava taksilerinin büyük kısmı ise pilotsuz çalışabilecek.
Dünyanın önde gelen küresel teknoloji ve servis tedarikçilerinden Bosch, bu uçuşları özellikle emniyetli, konforlu ve rahat hale getirmek için son teknoloji sensörler üzerinde çalışıyor. Bosch Otomotiv Elektronikleri Bölümü Başkanı Harald Kröger, “İlk uçan taksiler, en geç 2023 yılında büyük şehirlerde uçmaya başlayacak. Bosch, bu geleceğin pazarını şekillendirmede önemli bir role sahip olmayı planlıyor” dedi.
Konvansiyonel havacılık teknolojisinin, otonom uçan taksilerde kullanılamayacak kadar pahalı, hacimli ve ağır olması nedeniyle otonom sürüşte veya ESP elektronik stabilite programı sisteminde de kullanılan modern sensörlerin, bu boşluğu doldurabileceği fikri ortaya atıldı. Buradan hareketle Bosch’ta görev yapan bir mühendis ekibi, uçan taksiler için bir evrensel kontrol ünitesi oluşturmak için düzinelerce sensörü bir araya getirdi.
Bosch teknolojisi, otomobillere uçmayı öğretiyor!
Otomotiv sektöründe de kullanılmakta olan Bosch sensörlerini barındıran evrensel kontrol ünitesi, uçan taksilerin her an için pozisyonunun belirlenmesini sağlamak üzere tasarlandı. Uçan araçların hareketlerini ve hücum açısını doğru bir şekilde ölçen hız ve savrulma oranı sensörleri, gerekli verileri sağlıyor. Bazıları on binlerce ve hatta yüz binlerce Euro maliyete sahip olan ve şu anda havacılık sektöründe kullanılmakta olan sensör sistemlerinin aksine Bosch, kendi çözümünü çok daha düşük maliyetli hale getirebiliyor. Bunun nedeni, Bosch’un zaten uzun yıllardır otomotiv sektörü için geliştirdiği ve üretimini yaptığı, üretim testinden geçmiş sensörleri kullanmasıdır.
Bosch’un elektrikli hafif hava taşıtının arkasındaki kontrol ünitelerinden sorumlu teknoloji ekibinin başında bulunan Marcus Parentis, “Bosch çözümümüz sayesinde, uçan taksilerle sivil havacılığı birçok servis sağlayıcı için ekonomik hale getirmeyi hedefliyoruz” dedi.
Üstelik Bosch sensörleri, daha küçük ve daha hafif. Uçan taksi üreticileri, Bosch sensör kutusunu tak-çalıştır ilkesiyle kendi hava taşıtlarına kolaylıkla takabilir.
Havada paylaşımlı mobilite: 2030 yılında hava taksileri ile 1 milyar uçuş
Şehirlerde elektrikli hava taksilerinin kullanılacağı uçuş pazarı, önümüzdeki yıllarda önemli bir büyüme yaşayacak. Dubai, Los Angeles, Dallas ve Singapore gibi şehirlerde 2020 yılında test uçuşlarının başlaması planlanıyor. Uzmanlar, 2023 yılında ticari operasyonların başlamasını bekliyor.
İlk etapta uçuşlar pilotlar tarafından kontrol edilecek olsa da hafif hava taşıtının, yerde personel tarafından kontrol edilerek 2025 yılı itibarıyla büyük şehirlerde çatıların üstünde otonom olarak uçmaya başlayabileceği belirtiliyor. Roland Berger’e göre, o tarihe kadar dünya genelinde yaklaşık 3.000 uçan taksi faaliyet gösterecek. Bu rakam, 2030 yılında 12.000’e, 2050 yılında ise yaklaşık 100.000 uçan taksiye kadar artacak.
Morgan Stanley’nin danışmanları, uçan taksi pazarının, Amerika Birleşik Devletleri ve Güneydoğu Çin’in ötesine geçerek Almanya’daki büyük ve orta ölçekli şehirlere de uzanarak 2040 itibarıyla 1,35 trilyon Euro’ya ulaşabileceğini tahmin ediyor. Ruhr Vadisi, Frankfurt Rhine-Main büyük şehir bölgesi ve Münih/Augsburg/Ingolstadt konürbasyonu gibi bölgelerde kısa ve uzun mesafelerde yolculukları önemli ölçüde hızlandırma potansiyeline sahipler.
Parentis yaptığı açıklamada büyüyen pazar fırsatlarına da inandığını belirterek “ “Havacılık ve otomotiv sektörlerinden hava taksisi üreticileriyle ve ayrıca hava taşıtları üreten ve paylaşımlı servisler sunmayı amaçlayan startuplar ile görüşüyoruz. Soru, uçan taksilerin hayata geçip geçmeyeceği değil, ne zaman hayata geçeceğidir” diye konuştu.
Bosch nasıl bir teknoloji sağlıyor?
Sensör kutusu, MEMS sensörleri ile donatılmıştır. MEMS, mikro elektrik – mekanik sistemlerin kısaltmasıdır. Bosch, ilk MEMS sensörlerini 25 yılı aşkın bir süre önce geliştirdi. Bu sensörler, araçlarda, kontrol ünitelerine veri sağlıyorlar. Bu veriler arasında otomobilin o an fren yapması veya hızlanması veya aracın hangi yönde gittiği gibi bilgiler yer alıyor. Bosch’un uçan taksilere yönelik sensör kutusu, hava taşıtının hareketlerini ölçen hız sensörleriyle donatıldı. Yerleşik savrulma oranı sensörleri, uçan taşıtın hücum açısını, manyetik alan sensörleri ise pusula istikametini ölçüyor. Paket, aracın mevcut hızını saptamak üzere irtifa ve dinamik basınç okumalarını ölçmek üzere barometre basıncını kullanan basınç sensörleri de içeriyor.
Bosch, sensör kutusunu kime temin ediyor?
Bosch’un tak-çalıştır kontrol ünitesi, tüm uçan taşıtlara uyuyor. Bosch, hava taksisi üreticilerinden hava taşıtları üretip paylaşımlı servisler sunmayı planlayan startuplara kadar bu alandaki birçok oyuncu ile temas halinde bulunuyor. Her yeni teknolojide olduğu gibi, halihazırda sunulan birçok farklı konsept söz konusu.
Uçan taksileri ulaşımda bir alternatif haline getiren şey nedir?
Uçan taksiler, büyük şehirlerde yolcuyu gökyüzüne taşıyarak trafik sıkışıklıklarından kaçmanın yeni bir yolu. Bu özelliği ile geleceğin şehirlerinde A noktasından B noktasına daha hızlı gidiş için ek bir alternatif haline geliyor. Marcus Parentis, “Bugünün ulaşım araçları ile karşılaştırıldığında, uçan taksiler 300 kilometreye kadar maksimum menzil ile 10 kilometre ve üzerindeki seyahatlerde zamandan tasarruf sağlıyor” dedi.
Uçan taksilerin maliyeti ne olacak?
Konsepte ve taşınacak yolcu sayısına bağlı olarak bir uçan taksinin maliyeti 500.000 Euro civarında olacak. Sonuç olarak, otonom ve elektrikli hava taşıtları, özellikle paylaşımlı servisler için olmak üzere avantajlar sunuyor. Yine de bir uçan taksinin maliyeti, bugünün teknolojisiyle donatılmış benzer bir helikopterden çok daha düşük düzeyde bulunuyor. Bu nedenle tedarikçilerin sadece hafif ve kurulumu kolay değil, aynı zamanda geleneksel havacılık teknolojisine oranla ekonomik açıdan avantajlı ve güvenilir teknoloji sağlaması önemli.


from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2XOqhEm
via IFTTT
Dronelar kozlarını Forum İstanbul’da paylaşacak

