
havacılık haberleri, havayolu şirketleri ve sivil havacılık ile ilgili meraklarınızı gidermeye, bilgilerinizi güncellemeye davet ediyoruz.
22 Mayıs 2019 Çarşamba
İstanbul Havalimanı’nda THY uçağı direğe çarptı

İstanbul Havalimanı’nda THY uçağı direğe çarptı Türk Hava Yolları’nın İstanbul-Ankara seferini yapan Boeing 777-300ER tipi yolcu uçağının kanadı İstanbul Havalimanı apronunda bir direğe çarptı. Türk Hava Yolları (THY)’nın İstanbul-Ankara seferini yapan yolcu uçağı, pist başına doğru ‘taksi’ yaptığı sırada sağ kanat ucundan aprondaki elektrik direğine çarptı. Uçağın sağ kanadında hasar meydana gelirken, yolcular başka bir uçak ile Ankara’ya gönderildi. THY’DEN OLAYA İLİŞKİN AÇIKLAMA THY Basın Müşavirliği olayla ilgili olarak yazılı bir açıklama yaptı. Açıklamada, “TK- 2108 sayılı İstanbul – Ankara seferimizi icra etmek üzere, kalkış için pist başına doğru taksi yapmakta olan TC-LJE kuyruk kodlu Boeing 777/300 tipi uçağımız, yol kenarında bulunan elektrik direğine kanat kısmından temas etmiştir. Yolcularımızın ve ekibimizin sağlık durumlarında herhangi bir olumsuzluk yaşanmamakla birlikte konu ile ilgili araştırmalar devam etmektedir. Uçağımızda bulunan 274 yolcumuz, sefere yeni atanan TC-JJG kuyruk kodlu uçağımız ile seyahatlerini gerçekleştirecektir” denildi. İstanbul- Ankara uçuşunu yapmakta olan TK2108 sefer sayılı Boeing 777-300 uçağımız pist başı için taksi yaparken büyük bir gürültüyle sarsıldı. Sağ kanadımız pist kenarındaki bir kuleye çarpmış. Büyük hasar var. Hayatımda böyle bir şeye şahit olmadım. Uçak değiştiriyoruz. pic.twitter.com/DoV7uNFmkr — M. Serdar Kuzuloğlu (@mserdark) May 22, 2019 Bu noktada kulenin işi ne? Kule varsa bu kadar geniş uçak niye bu yoldan piste bağlanıyor? Karışık ve ciddi bir mesele ama terminal (İstanbul Havaalanı) hatası mı pilotaj mı bilemiyorum. Öğrenirsem paylaşacağım. pic.twitter.com/Ii2oyARcUu — M. Serdar Kuzuloğlu (@mserdark) May 22, 2019 Uçağımız push-back aracıyla parka çekiliyor. Çarptığımız direğin konumu garip ama bizim taksi güzergahımız da öyle gibi. Fena halde meraktayım. Metal direği kağıt gibi katlamış kanadımız. pic.twitter.com/IoAP11Qd7b — M. Serdar Kuzuloğlu (@mserdark) May 22, 2019 #istanbulhavalimanı hergün yeni süprizlerle bize heyecan yaşatıyor. Kanadı elektrik direğine çarpan pilota da ayrıca helal olsun. Kaldık mı pistte. pic.twitter.com/IrPX6SKm2z — Mete Bayrak (@metebayrak) May 22, 2019
Türk Hava Yolları’nın İstanbul-Ankara seferini yapan Boeing 777-300ER tipi yolcu uçağının kanadı İstanbul Havalimanı apronunda bir direğe çarptı.
Türk Hava Yolları (THY)’nın İstanbul-Ankara seferini yapan yolcu uçağı, pist başına doğru ‘taksi’ yaptığı sırada sağ kanat ucundan aprondaki elektrik direğine çarptı. Uçağın sağ kanadında hasar meydana gelirken, yolcular başka bir uçak ile Ankara’ya gönderildi.
THY’DEN OLAYA İLİŞKİN AÇIKLAMA
THY Basın Müşavirliği olayla ilgili olarak yazılı bir açıklama yaptı. Açıklamada, “TK- 2108 sayılı İstanbul – Ankara seferimizi icra etmek üzere, kalkış için pist başına doğru taksi yapmakta olan TC-LJE kuyruk kodlu Boeing 777/300 tipi uçağımız, yol kenarında bulunan elektrik direğine kanat kısmından temas etmiştir. Yolcularımızın ve ekibimizin sağlık durumlarında herhangi bir olumsuzluk yaşanmamakla birlikte konu ile ilgili araştırmalar devam etmektedir. Uçağımızda bulunan 274 yolcumuz, sefere yeni atanan TC-JJG kuyruk kodlu uçağımız ile seyahatlerini gerçekleştirecektir” denildi.
İstanbul- Ankara uçuşunu yapmakta olan TK2108 sefer sayılı Boeing 777-300 uçağımız pist başı için taksi yaparken büyük bir gürültüyle sarsıldı. Sağ kanadımız pist kenarındaki bir kuleye çarpmış. Büyük hasar var. Hayatımda böyle bir şeye şahit olmadım. Uçak değiştiriyoruz. pic.twitter.com/DoV7uNFmkr
— M. Serdar Kuzuloğlu (@mserdark) May 22, 2019
Bu noktada kulenin işi ne? Kule varsa bu kadar geniş uçak niye bu yoldan piste bağlanıyor? Karışık ve ciddi bir mesele ama terminal (İstanbul Havaalanı) hatası mı pilotaj mı bilemiyorum. Öğrenirsem paylaşacağım. pic.twitter.com/Ii2oyARcUu
— M. Serdar Kuzuloğlu (@mserdark) May 22, 2019
Uçağımız push-back aracıyla parka çekiliyor. Çarptığımız direğin konumu garip ama bizim taksi güzergahımız da öyle gibi. Fena halde meraktayım. Metal direği kağıt gibi katlamış kanadımız. pic.twitter.com/IoAP11Qd7b
— M. Serdar Kuzuloğlu (@mserdark) May 22, 2019
#istanbulhavalimanı hergün yeni süprizlerle bize heyecan yaşatıyor. Kanadı elektrik direğine çarpan pilota da ayrıca helal olsun. Kaldık mı pistte. pic.twitter.com/IrPX6SKm2z
— Mete Bayrak (@metebayrak) May 22, 2019

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2VIG1GS
via IFTTT
YENİ HAVALİMANI VE KAPIKULE’DEKİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI UMUT VERİYOR Küreselleşen dünyada ülkelerin dış ticaretteki başarılarını etkileyen önemli faktörlerin başında lojistik sektörü gelmektedir. Türkiye ve AB ülkeleri arasında dış ticaretteki bu güçlü bağ, taşımacılık ve lojistik sektörüne de büyük ölçüde yansımaktadır. Türkiye’nin Avrupa ile olan dış ticaret hacminin artışına paralel olarak ulaşım talebinde de hızlı bir artış söz konusu olmaktadır. Son dönemdeki en büyük gelişme şüphesiz İstanbul Havalimanı’nın açılması ile birlikte ülkemizin uluslararası aktarma merkezi olma iddiasını bir adım daha öteye taşımış olmasıdır. Yeni havalimanına geçişin tamamlanması ile depolama hizmeti veren kargo şirketleri depolarını yeni havalimanına kaydırmaktadır. Kargo acentaları ise iki havalimanında da hizmet vermeye devam etmektedir çünkü kargo uçakları Atatürk Havalimanı’na inmeyi sürdürmektedir. İlerleyen süreçte planlanan bir kargo şehri projesi de mevcut planlar arasında yer almaktadır ve bu şehrin toplam büyüklüğünün 1,4 milyon metrekare olması beklenmektedir. Bu proje tamamlandığında ise Avrupa ile küresel anlamda daha geniş bir taşımacılık ağı oluşması hem sektörümüz hem de ülke ekonomimiz için büyük fayda sağlayacaktır. Denizyolu taşımacılığı açısından Türkiye-Avrupa ilişkisini değerlendirmek gerekirse denizyolu hem Avrupa Birliği hem de Türkiye için taşımacılık sektörünün vazgeçilmez bir parçası olarak görülmekte ve dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 86’sını oluşturmaktadır. Bu durum limanlarımızın öneminin her geçen gün daha da arttığını göstermektedir. Türkiye’nin Ambarlı, Pendik, Alsancak, Çeşme ve Mersin limanlarından Ro-Ro gemileriyle İtalya’nın Trieste, Fransa’nın Toulon ve Sete, Yunanistan’ın Lavrio limanları üzerinden Avrupa’ya taşınan yükler dış ticaretin büyük bir bölümünü karşılamaktadır. Türkiye ve AB, demiryolu sektörünün serbestleştirilmesi ve altyapı kalitesinin artırılması için çalışmalarını da sürdürmektedir. Türkiye uluslararası demiryolu ağını geliştirirken Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu ve Marmaray/Boğaz Tüp Geçişi ile modern Demir İpekyolu’nu hayata geçirerek Asya-Avrupa demiryolu koridorunu işlevsel kılmayı hedeflemektedir. Öte yandan Avrupa-Asya arasındaki transit koridorlar içerisinde yer alan Güney Trans Asya Demiryolu hattının gelişimine önemli katkı sağlayacak olan “Pakistan-İran-Türkiye Demiryolu Hattı” ile Pakistan’ın ve Hindistan’ın Avrupa’ya bağlantısı sağlanmaktadır. Hem artan ticaret hem de açılan yeni hatlarla, Avrupa-Türkiye arasındaki yük trafiğinin önümüzdeki süreçte daha da artacağı öngörülmektedir. İntermodal taşımacılığa gelirsek; düşük maliyet avantajı yanında verimli ve çevre dostu yaklaşımı nedeniyle de tercih edilen bir taşımacılık şekli haline gelmiştir. Birçok Türk lojistik firması Türkiye-Avrupa hattında yeni intermodal hatlar geliştirmek için çalışmalar yürütmektedir. Ro-Ro hatları, İstanbul ve Çanakkale Boğazları geçiş projeleri, TRACECA Taşımacılık Koridoru, Bakü-Tiflis-Kars Hattı, İpek Rüzgarı Blok Tren Projesi ve benzeri projelerin tamamlanmasıyla birlikte Türkiye intermodal taşımacılığında önemli bir merkez haline gelecektir. Türkiye ve Avrupa Birliği ülkeleri arasındaki taşımacılıkta rağbet gören bir diğer mod ise karayolu olarak karşımıza çıkmaktadır. Ancak sınır kapılarındaki uzun bekleyişler, hız ve maliyet anlamında bu modun olumsuz yönleri olarak düşünülmektedir. Bu uzun bekleyişler sektör için büyük kayıplara neden olmakta, Türkiye-AB ülkeleri ekonomilerine ve dış ticarete zarar vermektedir. Türkiye’nin Avrupa ile yaptığı Gümrük Birliği Anlaşması’na rağmen malların serbest dolaşımında kotalar ve yüksek miktarlarda ceza uygulamaları sürmektedir. Bu olumsuz faktörler taşıma oranlarında beklenen hedeflere ulaşılmasını engellemektedir. UTİKAD‘ın da girişimleri sonucunda Kapıkule’deki uzun TIR kuyrukları için iyileştirme çalışmaları başlatılmıştır. Açılan ilave peronlar ve planlanan gümrük kapılarındaki randevulu geçiş sistemleri ile elektronik çek ve bono uygulamalarının kuyrukları kısaltması beklentilerimiz arasında yer almaktadır. Bu girişimler sonucunda Türkiye-AB ülkeleri arasındaki karayolu yük trafiğinin artacağını öngörebiliriz. Emre ELDENER UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı UTA Mayıs 2019
Türkiye’nin Avrupa ile olan dış ticaret hacminin artışına paralel olarak ulaşım talebinde de hızlı bir artış söz konusu olmaktadır.
Son dönemdeki en büyük gelişme şüphesiz İstanbul Havalimanı’nın açılması ile birlikte ülkemizin uluslararası aktarma merkezi olma iddiasını bir adım daha öteye taşımış olmasıdır. Yeni havalimanına geçişin tamamlanması ile depolama hizmeti veren kargo şirketleri depolarını yeni havalimanına kaydırmaktadır. Kargo acentaları ise iki havalimanında da hizmet vermeye devam etmektedir çünkü kargo uçakları Atatürk Havalimanı’na inmeyi sürdürmektedir. İlerleyen süreçte planlanan bir kargo şehri projesi de mevcut planlar arasında yer almaktadır ve bu şehrin toplam büyüklüğünün 1,4 milyon metrekare olması beklenmektedir. Bu proje tamamlandığında ise Avrupa ile küresel anlamda daha geniş bir taşımacılık ağı oluşması hem sektörümüz hem de ülke ekonomimiz için büyük fayda sağlayacaktır.
Denizyolu taşımacılığı açısından Türkiye-Avrupa ilişkisini değerlendirmek gerekirse denizyolu hem Avrupa Birliği hem de Türkiye için taşımacılık sektörünün vazgeçilmez bir parçası olarak görülmekte ve dünya ticaretinin yaklaşık yüzde 86’sını oluşturmaktadır. Bu durum limanlarımızın öneminin her geçen gün daha da arttığını göstermektedir. Türkiye’nin Ambarlı, Pendik, Alsancak, Çeşme ve Mersin limanlarından Ro-Ro gemileriyle İtalya’nın Trieste, Fransa’nın Toulon ve Sete, Yunanistan’ın Lavrio limanları üzerinden Avrupa’ya taşınan yükler dış ticaretin büyük bir bölümünü karşılamaktadır.
Türkiye ve AB, demiryolu sektörünün serbestleştirilmesi ve altyapı kalitesinin artırılması için çalışmalarını da sürdürmektedir. Türkiye uluslararası demiryolu ağını geliştirirken Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu ve Marmaray/Boğaz Tüp Geçişi ile modern Demir İpekyolu’nu hayata geçirerek Asya-Avrupa demiryolu koridorunu işlevsel kılmayı hedeflemektedir. Öte yandan Avrupa-Asya arasındaki transit koridorlar içerisinde yer alan Güney Trans Asya Demiryolu hattının gelişimine önemli katkı sağlayacak olan “Pakistan-İran-Türkiye Demiryolu Hattı” ile Pakistan’ın ve Hindistan’ın Avrupa’ya bağlantısı sağlanmaktadır. Hem artan ticaret hem de açılan yeni hatlarla, Avrupa-Türkiye arasındaki yük trafiğinin önümüzdeki süreçte daha da artacağı öngörülmektedir.
İntermodal taşımacılığa gelirsek; düşük maliyet avantajı yanında verimli ve çevre dostu yaklaşımı nedeniyle de tercih edilen bir taşımacılık şekli haline gelmiştir. Birçok Türk lojistik firması Türkiye-Avrupa hattında yeni intermodal hatlar geliştirmek için çalışmalar yürütmektedir. Ro-Ro hatları, İstanbul ve Çanakkale Boğazları geçiş projeleri, TRACECA Taşımacılık Koridoru, Bakü-Tiflis-Kars Hattı, İpek Rüzgarı Blok Tren Projesi ve benzeri projelerin tamamlanmasıyla birlikte Türkiye intermodal taşımacılığında önemli bir merkez haline gelecektir.
Türkiye ve Avrupa Birliği ülkeleri arasındaki taşımacılıkta rağbet gören bir diğer mod ise karayolu olarak karşımıza çıkmaktadır. Ancak sınır kapılarındaki uzun bekleyişler, hız ve maliyet anlamında bu modun olumsuz yönleri olarak düşünülmektedir. Bu uzun bekleyişler sektör için büyük kayıplara neden olmakta, Türkiye-AB ülkeleri ekonomilerine ve dış ticarete zarar vermektedir. Türkiye’nin Avrupa ile yaptığı Gümrük Birliği Anlaşması’na rağmen malların serbest dolaşımında kotalar ve yüksek miktarlarda ceza uygulamaları sürmektedir. Bu olumsuz faktörler taşıma oranlarında beklenen hedeflere ulaşılmasını engellemektedir.
UTİKAD‘ın da girişimleri sonucunda Kapıkule’deki uzun TIR kuyrukları için iyileştirme çalışmaları başlatılmıştır. Açılan ilave peronlar ve planlanan gümrük kapılarındaki randevulu geçiş sistemleri ile elektronik çek ve bono uygulamalarının kuyrukları kısaltması beklentilerimiz arasında yer almaktadır. Bu girişimler sonucunda Türkiye-AB ülkeleri arasındaki karayolu yük trafiğinin artacağını öngörebiliriz.
Emre ELDENER
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı
UTA Mayıs 2019

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2JTTvxm
via IFTTT
YENİ HAVALİMANI VE KAPIKULE’DEKİ İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI UMUT VERİYOR

21 Mayıs 2019 Salı
Kuveytli havayolu Türkiye uçuşlarını arttırıyor 7 Nisan 2019 tarihinden itibaren uçuşlarını Atatürk Havalimanı ‘ndan İstanbul Havalimanı’na transfer eden Kuveytli hava yolu şirketi Jazeera, Türkiye’deki uçuş ağını artırıyor. İstanbul Havalimanı’na uçan Kuveytli hava yolu şirketi Jazeera, Haziran ayından itibaren Türkiye uçuşlarını artırıyor. Şirket İstanbul Sabiha Gökçen ve Milas-Bodrum havalimanına uçmaya başlayacak. Kuveyt– Bodrum 17 Hazirandan itibaren haftada 2 uçuş (4 Ağustos’tan itibaren haftada 3 uçuş) J9309 KWI 11.45 – 15.35 BJV 320 147 J9310 BJV 16.20 – 19.50 KWI 320 147 Kuveyt – İstanbul Sabiha Gökçen 15 Hazirandan itibaren haftada 3 uçuş J9305 KWI 10.45 – 14.15 SAW 320 5 J9305 KWI 10.50 – 14.20 SAW 320 6 J9305 KWI 11.45 – 15.15 SAW 320 3 J9306 SAW 15.00 – 18.20 KWI 320 56 J9306 SAW 16.00 – 19.20 KWI 320 3 We have the perfect summer destination for you! Travel to #Bodrum and experience Turkey's vibrant turquoise coastline. Book your tickets today and travel starting from 17 June 2019. https://t.co/oU9OXxO68p#JazeeraAirways #TheWorldIsYourIsland pic.twitter.com/qsRfRNqokX — طيران الجزيرة (@JazeeraAirways) May 8, 2019 We're flying to Sabiha Gökçen International Airport in #Istanbul as well! Book your tickets now and celebrate summer in beautiful Istanbul. Travel starting from 15 June 2019.https://t.co/yKoQLm3l3p#JazeeraAirways #TheWorldIsYourIsland pic.twitter.com/4PWYYjaN3C — طيران الجزيرة (@JazeeraAirways) April 22, 2019
7 Nisan 2019 tarihinden itibaren uçuşlarını Atatürk Havalimanı ‘ndan İstanbul Havalimanı’na transfer eden Kuveytli hava yolu şirketi Jazeera, Türkiye’deki uçuş ağını artırıyor.
İstanbul Havalimanı’na uçan Kuveytli hava yolu şirketi Jazeera, Haziran ayından itibaren Türkiye uçuşlarını artırıyor. Şirket İstanbul Sabiha Gökçen ve Milas-Bodrum havalimanına uçmaya başlayacak.
Kuveyt– Bodrum
17 Hazirandan itibaren haftada 2 uçuş (4 Ağustos’tan itibaren haftada 3 uçuş)
J9309 KWI 11.45 – 15.35 BJV 320 147
J9310 BJV 16.20 – 19.50 KWI 320 147
Kuveyt – İstanbul Sabiha Gökçen
15 Hazirandan itibaren haftada 3 uçuş
J9305 KWI 10.45 – 14.15 SAW 320 5
J9305 KWI 10.50 – 14.20 SAW 320 6
J9305 KWI 11.45 – 15.15 SAW 320 3
J9306 SAW 15.00 – 18.20 KWI 320 56
J9306 SAW 16.00 – 19.20 KWI 320 3
We have the perfect summer destination for you! Travel to #Bodrum and experience Turkey's vibrant turquoise coastline. Book your tickets today and travel starting from 17 June 2019. https://t.co/oU9OXxO68p#JazeeraAirways #TheWorldIsYourIsland pic.twitter.com/qsRfRNqokX
— طيران الجزيرة (@JazeeraAirways) May 8, 2019
We're flying to Sabiha Gökçen International Airport in #Istanbul as well!
Book your tickets now and celebrate summer in beautiful Istanbul. Travel starting from 15 June 2019.https://t.co/yKoQLm3l3p#JazeeraAirways #TheWorldIsYourIsland pic.twitter.com/4PWYYjaN3C— طيران الجزيرة (@JazeeraAirways) April 22, 2019

from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2YFzC1i
via IFTTT
Kuveytli havayolu Türkiye uçuşlarını arttırıyor

20 Mayıs 2019 Pazartesi
IndiGo, İstanbul servisini arttırıyor
