5 Nisan 2019 Cuma

Şükrü Can ULS Havayolları’nın genel müdürü olarak göreve başladı Kargo operasyonları yapan ULS Havayolları’nın yeni genel müdürü Şükrü Can oldu. Uzun yıllara dayanan tecrübesiyle sektörde isminden söz ettiren Sayın Şükrü Can ULS Havayollarına deneyimi ve projeleriyle katkı sağlayacağına inanıyoruz. Kendisine ve Uls Havayollarına hayırlı olsun…   Şükrü Can ULS Havayolları’nın genel müdürü olarak göreve başladı pic.twitter.com/XmXxuf43LC — AirportIST (@AirportIST) April 5, 2019  

Kargo operasyonları yapan ULS Havayolları’nın yeni genel müdürü Şükrü Can oldu.

Uzun yıllara dayanan tecrübesiyle sektörde isminden söz ettiren Sayın Şükrü Can ULS Havayollarına deneyimi ve projeleriyle katkı sağlayacağına inanıyoruz.

Kendisine ve Uls Havayollarına hayırlı olsun…

 

 



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri http://bit.ly/2OQ0Le9
via IFTTT

4 Nisan 2019 Perşembe

Boeing’in Etiyopya Havayolları 302 Sefer Sayılı Uçuş Soruşturması Ön Raporu Boeing’in Etiyopya Havayolları 302 Sefer Sayılı Uçuş Soruşturması Ön Raporu Hakkında Açıklaması Etiyopya Kaza Soruşturma Bürosu (KSB) tarafından bugün açıklanan Etiyopya Havayolları 302 sefer sayılı uçuş soruşturması ön raporuna ilişkin olarak Boeing’in açıklaması aşağıdaki gibidir: Kazada hayatını kaybedenlerin ailelerine ve sevdiklerine baş sağlığı dileklerini ileten Boeing Ticari Uçaklar Başkanı ve CEO’su Kevin McAllister, “Yoğun çaba ve çalışmalarından ötürü Etiyopya Kaza Soruşturma Bürosu’na teşekkür ederiz. Söz konusu kazaya yol açan sebeplerin anlaşılması, uçuş güvenliğini sağlamak açısından büyük önem taşımaktadır. Etiyopya Kaza Soruşturma Bürosu’nun ön raporunu dikkatle inceleyerek uçaklarımızın güvenliğini sağlamak için gerekli her türlü adımı atacağız.” değerlendirmesinde bulundu. Uçuş güvenliği tüm Boeing ailesi için en önemli değerdir. Uçaklarımızın, müşterilerimizin yolcu ve mürettebatının güvenliği her zaman bir numaralı önceliğimiz olmuştur. Boeing’in teknik ekipleri soruşturmaya destek olmaya devam etmekte olup; Boeing’in şirket içinde oluşturduğu ekipler Ekim ayında Endonezya’da gerçekleşen uçak kazasından alınan dersleri de dikkate alarak çalışmalarına devam etmektedir. Uçuş veri kayıt sisteminden alınan ve ön raporda yer alan bilgiler, Lion Havayolları 160 sefer sayılı uçuşta olduğu gibi, hücum açısı sensörünün hatalı veri girerek Manevra Karakteristikleri Takviye Sistemi’ni (MCAS) devreye soktuğunu göstermektedir. Boeing, MCAS’ın istenmeyen durumlarda devreye girmesini engellemek üzere MCAS için geliştirmiş olduğu yazılım güncellemesinin yanı sıra geniş kapsamlı 737 MAX pilot eğitimi ve tamamlayıcı eğitim programındaki yenilikleri açıklamayı planlamaktadır. Daha önce açıklandığı üzere, söz konusu güncelleme, ek güvenlik katmanları sağlayarak hatalı verilerin, MCAS’ı devreye sokmasını engelleyecektir. Uçuş ekibi her zaman için MCAS’ı etkisiz hale getirebilecek olup uçağı manuel olarak kontrol edebilecektir. Boeing, ABD Federal Havacılık Kurulu ve dünya genelinde diğer düzenleyici kurumlarla işbirliği içerisinde olup yazılım güncellemesi, eğitim programlarının geliştirilmesi ve bunların sertifikalandırılması konularındaki çalışmalarına devam etmektedir. Boeing ayrıca, Etiyopya Kaza Soruşturma Bürosu’na kaza soruşturmasına destek olmak üzere ABD Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurumu ile yakın işbirliği içinde teknik danışmanlık sağlamaktadır. Boeing’in, soruşturma makamlarının kontrolünde soruşturmaya teknik destek sağlayan bir taraf olarak, soruşturmayla ilgili herhangi bir bilgi açıklaması uluslararası protokol ve Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurumu düzenlemeleri doğrultusunda yasaktır. Uluslararası protokol uyarınca, soruşturmaya ilişkin bilgiler sadece yetkili soruşturma makamları tarafından açıklanabilir.

Boeing’in Etiyopya Havayolları 302 Sefer Sayılı Uçuş Soruşturması Ön Raporu Hakkında Açıklaması

Etiyopya Kaza Soruşturma Bürosu (KSB) tarafından bugün açıklanan Etiyopya Havayolları 302 sefer sayılı uçuş soruşturması ön raporuna ilişkin olarak Boeing’in açıklaması aşağıdaki gibidir:

Kazada hayatını kaybedenlerin ailelerine ve sevdiklerine baş sağlığı dileklerini ileten Boeing Ticari Uçaklar Başkanı ve CEO’su Kevin McAllister, “Yoğun çaba ve çalışmalarından ötürü Etiyopya Kaza Soruşturma Bürosu’na teşekkür ederiz. Söz konusu kazaya yol açan sebeplerin anlaşılması, uçuş güvenliğini sağlamak açısından büyük önem taşımaktadır. Etiyopya Kaza Soruşturma Bürosu’nun ön raporunu dikkatle inceleyerek uçaklarımızın güvenliğini sağlamak için gerekli her türlü adımı atacağız.” değerlendirmesinde bulundu.

Uçuş güvenliği tüm Boeing ailesi için en önemli değerdir. Uçaklarımızın, müşterilerimizin yolcu ve mürettebatının güvenliği her zaman bir numaralı önceliğimiz olmuştur. Boeing’in teknik ekipleri soruşturmaya destek olmaya devam etmekte olup; Boeing’in şirket içinde oluşturduğu ekipler Ekim ayında Endonezya’da gerçekleşen uçak kazasından alınan dersleri de dikkate alarak çalışmalarına devam etmektedir.

Uçuş veri kayıt sisteminden alınan ve ön raporda yer alan bilgiler, Lion Havayolları 160 sefer sayılı uçuşta olduğu gibi, hücum açısı sensörünün hatalı veri girerek Manevra Karakteristikleri Takviye Sistemi’ni (MCAS) devreye soktuğunu göstermektedir.

Boeing, MCAS’ın istenmeyen durumlarda devreye girmesini engellemek üzere MCAS için geliştirmiş olduğu yazılım güncellemesinin yanı sıra geniş kapsamlı 737 MAX pilot eğitimi ve tamamlayıcı eğitim programındaki yenilikleri açıklamayı planlamaktadır.

Daha önce açıklandığı üzere, söz konusu güncelleme, ek güvenlik katmanları sağlayarak hatalı verilerin, MCAS’ı devreye sokmasını engelleyecektir. Uçuş ekibi her zaman için MCAS’ı etkisiz hale getirebilecek olup uçağı manuel olarak kontrol edebilecektir.

Boeing, ABD Federal Havacılık Kurulu ve dünya genelinde diğer düzenleyici kurumlarla işbirliği içerisinde olup yazılım güncellemesi, eğitim programlarının geliştirilmesi ve bunların sertifikalandırılması konularındaki çalışmalarına devam etmektedir.

Boeing ayrıca, Etiyopya Kaza Soruşturma Bürosu’na kaza soruşturmasına destek olmak üzere ABD Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurumu ile yakın işbirliği içinde teknik danışmanlık sağlamaktadır. Boeing’in, soruşturma makamlarının kontrolünde soruşturmaya teknik destek sağlayan bir taraf olarak, soruşturmayla ilgili herhangi bir bilgi açıklaması uluslararası protokol ve Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurumu düzenlemeleri doğrultusunda yasaktır. Uluslararası protokol uyarınca, soruşturmaya ilişkin bilgiler sadece yetkili soruşturma makamları tarafından açıklanabilir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2UrSTEX
via IFTTT

Boeing’in Etiyopya Havayolları 302 Sefer Sayılı Uçuş Soruşturması Ön Raporu


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2UrSTEX

Türk Hava Yolları’nın “Büyük Göç”ü 5 Nisan sabahı başlıyor Türk Hava Yolları’nın “Büyük Göç”ü 5 Nisan sabahı başlıyor.   Bayrak taşıyıcı havayolu Türk Hava Yolları, Türk havacılık tarihindeki büyük değişime hazır. Dünyanın en büyük havalimanı projesi olan ve ilk etap açılışı 29 Ekim tarihinde gerçekleşen İstanbul Havalimanı’na doğru büyük taşınma 5 Nisan Cuma sabahı saat 03:00’da başlayacak. Küresel havacılık tarihinde dahi eşi benzeri görülmemiş taşınma operasyonu toplamda 45 saat sürecek ve 6 Nisan Cumartesi gecesi saat 23:59’da tamamlanacak. Büyük Göç’ün planlanan şekilde başarıyla gerçekleşmesi için 6 Nisan sabahı saat 02:00 ile 14:00 arasında Atatürk Havalimanı ve İstanbul Havalimanı tüm tarifeli yolcu uçuşlarına kapatılacak. Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı, dev operasyon ile ilgili yaptığı açıklamada; “Doğup büyüdüğümüz evimiz Atatürk Havalimanı’ndan ayrıldığımız için hüzünlüyüz diğer tarafta ise dünyanın havacılık merkezi bizim evimiz olacağı için heyecanlıyız. İki gün sonra Cuma günü başlayacak büyük taşınma ile yalnızca Türkiye’de değil, dünya sivil havacılığında büyük bir değişim olacak. İstanbul Havalimanı gökyüzünün rengini kırmızı-beyaz ile değiştirecek” dedi. Atatürk Havalimanı’nın veda uçuşu da netleşti             Türkiye’nin ve Türk Hava Yolları’nın küresel havacılıktaki yükselişine ev sahipliği yapan Atatürk Havalimanı’ndan yolcu taşıyacak son uçak Atatürk Havalimanı – Singapur uçuşunu gerçekleştirecek.  Taşınma sonrası operasyonlar 6 Nisan günü saat 14:00’da İstanbul Havalimanı’nda başlayacak. Büyük Göç sonrası gerçekleşecek ilk uçuş ise İstanbul Havalimanı – Ankara Esenboğa Havalimanı uçuşu olacak. İstanbul Havalimanı’ndan icra edilecek uçuşlar belirli bir planla kademeli olarak artırılacak. 5 Bin Tırlık Yük Taşınacak   Büyük Göç’te, Atatürk Havalimanı’ndan İstanbul Havalimanı’na yaklaşık 47.300 ton ağırlığında malzeme taşınacak. 44 ton ağırlığındaki uçak çekme aparatlarından çok hassas aletlere kadar, 10 bin parçadan fazla malzemenin oluşturduğu bu yük 5 bin tır hacminde malzemeye eş değer. Bu yükü taşıyacak tırların 45 saatte kat edeceği mesafe ise 400 bin kilometre olarak hesaplandı. Tırlar, dünyanın çevresini 10 kez dönmeye eş değer bir yol kat edecek.  Bu büyük operasyonda 1800’den fazla çalışan görev alacak.   Bazı Yollar Trafiğe Kapatılacak   Büyük taşınmanın başarılı bir şekilde gerçekleşmesi ve İstanbul sakinlerini minimum seviyede etkilemesi için taşıma güzergâhında bazı tedbirler alındı. Bu kapsamda;   Atatürk Havalimanı’ndan İstanbul Havalimanı’na gidiş istikameti, 5 Nisan saat 22.00’den itibaren 6 Nisan saat 10.00’a kadar, 12 saat boyunca, Yeşilyurt havuzlu kavşaktan başlayarak, Atatürk Havalimanı Caddesi, Mahmutbey Yeşilköy Bağlantı yolu (Basın Ekspres Caddesi), O-7 Kuzey Çevre Otoyolu (İCA İşletmesi), O-6 Kuzey Marmara Otoyolu’ndan İstanbul Havalimanı girişine kadar, 6 Nisan saat 10.00’dan saat 23.59’a kadar 14 saat boyunca, Yeşilyurt havuzlu kavşağından başlayarak, Atatürk Havalimanı yönünde, Atatürk Havalimanı Caddesi, Mahmutbey-Yeşilköy Bağlantı Yolu (Basın Ekspres Caddesi) Mahmutbey Kavşağı’na (Mall Of İstanbul Mevkisi) kadar İstanbul Havalimanı’ndan Atatürk Havalimanı’na dönüş istikametinde, 6 Nisan saat 01.00’den itibaren aynı gün saat 10.00’a kadarki 9 saatlik süreçte, İstanbul Havalimanı’ndan başlayarak, O-6 Kuzey Marmara Otoyolu (Avrupa Otoyolu Yatırım ve İşletme AŞ), O-7 Kuzey Çevre Otoyolu, Mahmutbey-Yeşilköy bağlantı yolu (Basın Ekspres Caddesi) Yeşilyurt havuzlu kavşağa kadar, 5 Nisan saat 22.00’den başlayarak, O-7 Kuzey Çevre Otoyolu’nun Mahmutbey Kavşağı ile Reşadiye Kavşağı arasında kalan kesimin 24 saat boyunca kapatılacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsünü kullanmak zorunda kalan tüm araç sınıflarının yolun trafiğe kapatıldığı 24 saat boyunca Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçişine izin verilecek. Havalimanı Kodları Değişiyor               İlk etap açılışı sonrası bayrak taşıyıcının tarifeli ek seferler gerçekleştirdiği İstanbul Havalimanı ISL kodu ile temsil ediliyordu. Büyük taşınma sonrası IATA kodları değişimi gerçekleşecek ve 6 Nisan günü 03:00 itibarıyla Atatürk Havalimanı’nın IST kodu İstanbul Havalimanı’na verilecek. Kargo ve VIP yolcu uçuşlarının gerçekleşeceği Atatürk Havalimanı ise ISL kodunu alacak.

Türk Hava Yolları’nın “Büyük Göç”ü 5 Nisan sabahı başlıyor.

 

Bayrak taşıyıcı havayolu Türk Hava Yolları, Türk havacılık tarihindeki büyük değişime hazır. Dünyanın en büyük havalimanı projesi olan ve ilk etap açılışı 29 Ekim tarihinde gerçekleşen İstanbul Havalimanı’na doğru büyük taşınma 5 Nisan Cuma sabahı saat 03:00’da başlayacak.

Küresel havacılık tarihinde dahi eşi benzeri görülmemiş taşınma operasyonu toplamda 45 saat sürecek ve 6 Nisan Cumartesi gecesi saat 23:59’da tamamlanacak. Büyük Göç’ün planlanan şekilde başarıyla gerçekleşmesi için 6 Nisan sabahı saat 02:00 ile 14:00 arasında Atatürk Havalimanı ve İstanbul Havalimanı tüm tarifeli yolcu uçuşlarına kapatılacak.

Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı, dev operasyon ile ilgili yaptığı açıklamada; “Doğup büyüdüğümüz evimiz Atatürk Havalimanı’ndan ayrıldığımız için hüzünlüyüz diğer tarafta ise dünyanın havacılık merkezi bizim evimiz olacağı için heyecanlıyız. İki gün sonra Cuma günü başlayacak büyük taşınma ile yalnızca Türkiye’de değil, dünya sivil havacılığında büyük bir değişim olacak. İstanbul Havalimanı gökyüzünün rengini kırmızı-beyaz ile değiştirecek” dedi.

Atatürk Havalimanı’nın veda uçuşu da netleşti

            Türkiye’nin ve Türk Hava Yolları’nın küresel havacılıktaki yükselişine ev sahipliği yapan Atatürk Havalimanı’ndan yolcu taşıyacak son uçak Atatürk Havalimanı – Singapur uçuşunu gerçekleştirecek.  Taşınma sonrası operasyonlar 6 Nisan günü saat 14:00’da İstanbul Havalimanı’nda başlayacak. Büyük Göç sonrası gerçekleşecek ilk uçuş ise İstanbul Havalimanı – Ankara Esenboğa Havalimanı uçuşu olacak. İstanbul Havalimanı’ndan icra edilecek uçuşlar belirli bir planla kademeli olarak artırılacak.

5 Bin Tırlık Yük Taşınacak

 

Büyük Göç’te, Atatürk Havalimanı’ndan İstanbul Havalimanı’na yaklaşık 47.300 ton ağırlığında malzeme taşınacak. 44 ton ağırlığındaki uçak çekme aparatlarından çok hassas aletlere kadar, 10 bin parçadan fazla malzemenin oluşturduğu bu yük 5 bin tır hacminde malzemeye eş değer. Bu yükü taşıyacak tırların 45 saatte kat edeceği mesafe ise 400 bin kilometre olarak hesaplandı. Tırlar, dünyanın çevresini 10 kez dönmeye eş değer bir yol kat edecek.  Bu büyük operasyonda 1800’den fazla çalışan görev alacak.

 

Bazı Yollar Trafiğe Kapatılacak

 

Büyük taşınmanın başarılı bir şekilde gerçekleşmesi ve İstanbul sakinlerini minimum seviyede etkilemesi için taşıma güzergâhında bazı tedbirler alındı. Bu kapsamda;

 

Atatürk Havalimanı’ndan İstanbul Havalimanı’na gidiş istikameti,

  • 5 Nisan saat 22.00’den itibaren 6 Nisan saat 10.00’a kadar, 12 saat boyunca, Yeşilyurt havuzlu kavşaktan başlayarak, Atatürk Havalimanı Caddesi, Mahmutbey Yeşilköy Bağlantı yolu (Basın Ekspres Caddesi), O-7 Kuzey Çevre Otoyolu (İCA İşletmesi), O-6 Kuzey Marmara Otoyolu’ndan İstanbul Havalimanı girişine kadar,
  • 6 Nisan saat 10.00’dan saat 23.59’a kadar 14 saat boyunca, Yeşilyurt havuzlu kavşağından başlayarak, Atatürk Havalimanı yönünde, Atatürk Havalimanı Caddesi, Mahmutbey-Yeşilköy Bağlantı Yolu (Basın Ekspres Caddesi) Mahmutbey Kavşağı’na (Mall Of İstanbul Mevkisi) kadar

İstanbul Havalimanı’ndan Atatürk Havalimanı’na dönüş istikametinde,

  • 6 Nisan saat 01.00’den itibaren aynı gün saat 10.00’a kadarki 9 saatlik süreçte, İstanbul Havalimanı’ndan başlayarak, O-6 Kuzey Marmara Otoyolu (Avrupa Otoyolu Yatırım ve İşletme AŞ), O-7 Kuzey Çevre Otoyolu, Mahmutbey-Yeşilköy bağlantı yolu (Basın Ekspres Caddesi) Yeşilyurt havuzlu kavşağa kadar,
  • 5 Nisan saat 22.00’den başlayarak, O-7 Kuzey Çevre Otoyolu’nun Mahmutbey Kavşağı ile Reşadiye Kavşağı arasında kalan kesimin 24 saat boyunca kapatılacak.

Yavuz Sultan Selim Köprüsünü kullanmak zorunda kalan tüm araç sınıflarının yolun trafiğe kapatıldığı 24 saat boyunca Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nden geçişine izin verilecek.

Havalimanı Kodları Değişiyor

 

            İlk etap açılışı sonrası bayrak taşıyıcının tarifeli ek seferler gerçekleştirdiği İstanbul Havalimanı ISL kodu ile temsil ediliyordu. Büyük taşınma sonrası IATA kodları değişimi gerçekleşecek ve 6 Nisan günü 03:00 itibarıyla Atatürk Havalimanı’nın IST kodu İstanbul Havalimanı’na verilecek. Kargo ve VIP yolcu uçuşlarının gerçekleşeceği Atatürk Havalimanı ise ISL kodunu alacak.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IcudK8
via IFTTT

Türk Hava Yolları’nın “Büyük Göç”ü 5 Nisan sabahı başlıyor


via Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2IcudK8

SunExpress ile seyahatler artık daha keyifli Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpress, yaz sezonunda yeni bir kabin içi eğlence konseptini yolcuları ile buluşturuyor. SunExpress’in, yolcuların seyahatlerini daha keyifli hale getirmek amacı ile Inflight VR ile birlikte hayata geçirdiği yeni sanal gerçeklik konsepti, Mayıs ayı sonu itibariyle öncelikle Almanya, İsviçre ve Avusturya olmak üzere Antalya – Avrupa arası seçili destinasyonlarda pek çok uçuşta sunulmaya başlayacak. Sekiz Avro karşılığında sunulacak 360 derecelik eğlence konsepti ile yolcular, özel sinema hissi veren sanal gerçeklik kulaklıkları ile gişe rekorları kıran filmleri izleme olanağına sahip olacak. Ayrıca yolcular, uçuşları süresince seyahat edecekleri destinasyonlara dair değerli ipuçlarına ulaşabilecekleri özel kliplere ve meditatif rahatlama videolarına da ulaşabilecekler. SunExpress Ticari Direktörü Peter Glade, “Sanal gerçeklik konseptiyle inovasyon hikayemizde yepyeni bir sayfa açıyoruz. Inflight VR işbirliği ile Antalya kalkışlı seçili uçuşlarda yolcularımıza bu hizmeti sunmaya başlayacak olmaktan dolayı mutluluk duyuyoruz” dedi. SunExpress, uzun süredir getirdiği yenilikçi yaklaşımlar ve start-up işbirlikleri ile havacılık sektörüne öncülük yapmaktadır. SunExpress, daha önce Amazon Alexa aracılığı ile yolcularına biletlerini sesli komutlarla satın alma imkanı veren ilk havayolu olmuştur. Ayrıca havayolu, yakın zamanda Foodora ile geliştirdiği konsept sayesinde seçili uçuşlarda seyahat eden yolcularına, bulundukları şehirlerdeki ünlü restoranlardan yemek sipariş etme olanağı sunmaya başladı. SunExpress, yolcularının seyahatlerini başından sona daha keyifli hale getirebilmek ve yolcuları için bir değer yaratabilmek adına inovatif çözümler içeren yeni fırsatları araştırmaya ve işbirlikleri kurmaya devam etmektedir.

Türk Hava Yolları ile Lufthansa’nın ortak kuruluşu SunExpressyaz sezonunda yeni bir kabin içi eğlence konseptini yolcuları ile buluşturuyor.

SunExpress’in, yolcuların seyahatlerini daha keyifli hale getirmek amacı ile Inflight VR ile birlikte hayata geçirdiği yeni sanal gerçeklik konsepti, Mayıs ayı sonu itibariyle öncelikle Almanya, İsviçre ve Avusturya olmak üzere Antalya – Avrupa arası seçili destinasyonlarda pek çok uçuşta sunulmaya başlayacak.

Sekiz Avro karşılığında sunulacak 360 derecelik eğlence konsepti ile yolcular, özel sinema hissi veren sanal gerçeklik kulaklıkları ile gişe rekorları kıran filmleri izleme olanağına sahip olacak. Ayrıca yolcular, uçuşları süresince seyahat edecekleri destinasyonlara dair değerli ipuçlarına ulaşabilecekleri özel kliplere ve meditatif rahatlama videolarına da ulaşabilecekler.

SunExpress Ticari Direktörü Peter Glade, “Sanal gerçeklik konseptiyle inovasyon hikayemizde yepyeni bir sayfa açıyoruz. Inflight VR işbirliği ile Antalya kalkışlı seçili uçuşlarda yolcularımıza bu hizmeti sunmaya başlayacak olmaktan dolayı mutluluk duyuyoruz” dedi.

SunExpress, uzun süredir getirdiği yenilikçi yaklaşımlar ve start-up işbirlikleri ile havacılık sektörüne öncülük yapmaktadır. SunExpress, daha önce Amazon Alexa aracılığı ile yolcularına biletlerini sesli komutlarla satın alma imkanı veren ilk havayolu olmuştur. Ayrıca havayolu, yakın zamanda Foodora ile geliştirdiği konsept sayesinde seçili uçuşlarda seyahat eden yolcularına, bulundukları şehirlerdeki ünlü restoranlardan yemek sipariş etme olanağı sunmaya başladı.

SunExpress, yolcularının seyahatlerini başından sona daha keyifli hale getirebilmek ve yolcuları için bir değer yaratabilmek adına inovatif çözümler içeren yeni fırsatları araştırmaya ve işbirlikleri kurmaya devam etmektedir.



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2WOrkDl
via IFTTT

SMS – GERÇEKTEN HEPİMİZ BİLİYORMUYUZ SMS NEDİR? 40 SMS – Gerçekten Hepimiz Biliyormuyuz  SMS Nedir?  40   Günümüzde havacılık hizmeti sağlayıcları, istenen hedeflere ulaşmak için ana iş modelinin materyallerini ve faaliyetlerini koordine eder. Bu hedeflere ulaşmak için aşağıdakilerde dahil olmak üzere endüstri bölüm türüne göre değişir; *Uçak üretimi *Uçak bakım *Kargo ve Yolcu taşımacılığı *Yakıt ikmal *Yer hizmetleri *Hava seyrüsefer *Uçak depolama alanları SMS, üretim odaklı işletmelerin yanısıra hizmet odaklı işletmelerin yanısıra hizmet odaklı işletmeler içinde her zaman önemli bir husus olarak yer almaktadır. Havacılık operasyonları doğası gereği bir tehlikenin kendini göstermesi durumunda feci sonuçlar  doğma  potansiyeli ile yüksek derecede risk taşır. Görüyoruz ki havacılık mesleğinden olmayanlar yahut havacılık operasyonlarından nasibini almayan kişiler SMS yönetimin temellerini veya arka planını anlamadan Havacılık SMS’i anlatmaya çalışıyorlar. Bu bir Tarih dersi veya Coğrafya dersi değil…..   Basit ve Karmaşık Süreçlerden Oluşan Emniyet Yönetimi Havacılık emniyet yönetimi aşağıdakiler dahil iç içe geçmiş süreçlerle doludur; *Planlama *Organizasyon *Yönetme *Risk Kontrolü *Risk Analizi Bunların hepsi bağımsız alındığında çok zor görünmeyebilecek olarak yinelenen ve devam eden faaliyetlerdir. Bunları sürekli değişen bir ortamda biraraya getirdiğinizde, bu süreçleri yönetmek daha zor hale gelir.   Havacılık servis sağlayıcıları açık bir sistemde çalışır. Bu da operasyonlarını etkileyen kontrolsüz dış çevresel faktörlerin her zaman olacağı anlamına gelir. Ancak açık sistemler doğal olarak kontrollü kapalı sistemlerden daha risklidir. Peki bu dış faktörler nelerdir? *Rekabet *Yeni teknolojik değişiklikler *Denetleme statüsü *Mevzuat değişiklikleri *Sosyal faktörler *Ekonomi faktörler Havacılık şirketleri açık sistemlerde çalışmaya devam ettikçe havacılık emniyet yönetimi süreçleri hiç bir zaman tamamlanmaz. Şirketler sürekli olarak izlemeli ve işlemlerinin etkin kalmasını sağlamak için işlemlerini gözden geçirmelidir. Yukarıdaki belirtilen dış etkenler sürekli olarak olarak gelişmektedir. Şirketler dış etkenlerden etkilenmemek için aynı hamam aynı tas olarak alışkanlıklara devam ederek değişime olan bu isteksizlik onları caydıttırır. Böylece SMS sloganlarını duvarlarda, dokümanlarıda dolaplarında görürüz.   Doktorları ele alalım; Doktorlar halka tıbbi uygulama hatalarının yüksek oranda yayınlanmasından hoşlanmamaktadırlar. Çünkü insanların güvenini yitirmesine neden olabilir diye. Halbuki havacılık endüstrisinde daha şeffaf olduğunu görüyoruz. Bir uçak düştüğünde, hemen televizyonda haberlerde görüyoruz.  Hatta halkın duymasına gerekli olmayan bazı noktalar bile herşeye rağmen anlatılıyor, doğru veya eksik bilgiler….   2006 itibaren ICAO aşağıdakileri zorunlu kılarak SMS’in uygulamasını devletler tarafından zorunlu kılmıştır; *Emniyet tehlikeleri tanımlama *Kabul edilebilir bir emniyet seviyesi sağlamak için gerekli düzeltici eylemin  uygulanması *Sürekli olarak izlenmesini ve elde edilen emniyet seviyesinin düzenli olarak değerlendirilmesi *Emniyet seviyesinde sürekli iyileştirme … 2006 dan bu yana ICAO nun havacılık şirketlerine SMS’i benimsemeleri için  büyük bir acelecelik de yaşanıyor. Her yerde eğitimler veriliyor, yazılıyor, çiziliyor. Sizde bu modeli dört bileşine ve 13 öğeye sahip olduğunu biliyor olabilirsiniz Bugün havacılık emniyeti yönetiminden bahsettiğimizde,  emniyet uzmanları aşağıdakiler dahil olmak üzere bir çok faydası olan resmi süreçler olan  SMS hakkında konuştumuğuzu varsayarlar; Nedir? *Uluslararası standartlar *Emniyet bilincini yükseltmek *Denetim ve gözetimi artırmak *Müşterilerin ilgisini çekmek için emniyet süreçleri oluşturmak Bu bir dereceye kadar doğru olsa da,   ‘Havacılık SMS’inde; Emniyet yönetiminde çok daha derine inmelidir’.     Mehmet Ali Ataman 1.Nisan.2019

SMS – Gerçekten Hepimiz Biliyormuyuz  SMS Nedir?  40

 

Günümüzde havacılık hizmeti sağlayıcları, istenen hedeflere ulaşmak için ana iş modelinin materyallerini ve faaliyetlerini koordine eder. Bu hedeflere ulaşmak için aşağıdakilerde dahil olmak üzere endüstri bölüm türüne göre değişir;

*Uçak üretimi

*Uçak bakım

*Kargo ve Yolcu taşımacılığı

*Yakıt ikmal

*Yer hizmetleri

*Hava seyrüsefer

*Uçak depolama alanları

SMS, üretim odaklı işletmelerin yanısıra hizmet odaklı işletmelerin yanısıra hizmet odaklı işletmeler içinde her zaman önemli bir husus olarak yer almaktadır. Havacılık operasyonları doğası gereği bir tehlikenin kendini göstermesi durumunda feci sonuçlar  doğma  potansiyeli ile yüksek derecede risk taşır. Görüyoruz ki havacılık mesleğinden olmayanlar yahut havacılık operasyonlarından nasibini almayan kişiler SMS yönetimin temellerini veya arka planını anlamadan Havacılık SMS’i anlatmaya çalışıyorlar. Bu bir Tarih dersi veya Coğrafya dersi değil…..

 

Basit ve Karmaşık Süreçlerden Oluşan Emniyet Yönetimi

Havacılık emniyet yönetimi aşağıdakiler dahil iç içe geçmiş süreçlerle doludur;

*Planlama

*Organizasyon

*Yönetme

*Risk Kontrolü

*Risk Analizi

Bunların hepsi bağımsız alındığında çok zor görünmeyebilecek olarak yinelenen ve devam eden faaliyetlerdir. Bunları sürekli değişen bir ortamda biraraya getirdiğinizde, bu süreçleri yönetmek daha zor hale gelir.

 

Havacılık servis sağlayıcıları açık bir sistemde çalışır. Bu da operasyonlarını etkileyen kontrolsüz dış çevresel faktörlerin her zaman olacağı anlamına gelir.

Ancak açık sistemler doğal olarak kontrollü kapalı sistemlerden daha risklidir. Peki bu dış faktörler nelerdir?

*Rekabet

*Yeni teknolojik değişiklikler

*Denetleme statüsü

*Mevzuat değişiklikleri

*Sosyal faktörler

*Ekonomi faktörler

Havacılık şirketleri açık sistemlerde çalışmaya devam ettikçe havacılık emniyet yönetimi süreçleri hiç bir zaman tamamlanmaz. Şirketler sürekli olarak izlemeli ve işlemlerinin etkin kalmasını sağlamak için işlemlerini gözden geçirmelidir.

Yukarıdaki belirtilen dış etkenler sürekli olarak olarak gelişmektedir. Şirketler dış etkenlerden etkilenmemek için aynı hamam aynı tas olarak alışkanlıklara devam ederek değişime olan bu isteksizlik onları caydıttırır. Böylece SMS sloganlarını duvarlarda, dokümanlarıda dolaplarında görürüz.

 

Doktorları ele alalım; Doktorlar halka tıbbi uygulama hatalarının yüksek oranda yayınlanmasından hoşlanmamaktadırlar. Çünkü insanların güvenini yitirmesine neden olabilir diye. Halbuki havacılık endüstrisinde daha şeffaf olduğunu görüyoruz. Bir uçak düştüğünde, hemen televizyonda haberlerde görüyoruz.  Hatta halkın duymasına gerekli olmayan bazı noktalar bile herşeye rağmen anlatılıyor, doğru veya eksik bilgiler….

 

2006 itibaren ICAO aşağıdakileri zorunlu kılarak SMS’in uygulamasını devletler tarafından zorunlu kılmıştır;

*Emniyet tehlikeleri tanımlama

*Kabul edilebilir bir emniyet seviyesi sağlamak için gerekli düzeltici eylemin  uygulanması

*Sürekli olarak izlenmesini ve elde edilen emniyet seviyesinin düzenli olarak değerlendirilmesi

*Emniyet seviyesinde sürekli iyileştirme …

2006 dan bu yana ICAO nun havacılık şirketlerine SMS’i benimsemeleri için  büyük bir acelecelik de yaşanıyor. Her yerde eğitimler veriliyor, yazılıyor, çiziliyor. Sizde bu modeli dört bileşine ve 13 öğeye sahip olduğunu biliyor olabilirsiniz Bugün havacılık emniyeti yönetiminden bahsettiğimizde,  emniyet uzmanları aşağıdakiler dahil olmak üzere bir çok faydası olan resmi süreçler olan  SMS hakkında konuştumuğuzu varsayarlar;

Nedir?

*Uluslararası standartlar

*Emniyet bilincini yükseltmek

*Denetim ve gözetimi artırmak

*Müşterilerin ilgisini çekmek için emniyet süreçleri oluşturmak

Bu bir dereceye kadar doğru olsa da,

 

‘Havacılık SMS’inde; Emniyet yönetiminde çok daha derine inmelidir’.

 

 

Mehmet Ali Ataman

1.Nisan.2019



from Aeroportist I Güncel Havacılık Haberleri https://ift.tt/2uJO1fF
via IFTTT